Baron napsal:
To, ze ma teraz desiatky lietadiel nie je zasluha Maddox Games ale moderskej sceny
Asi jsi zapomněl, kolik letadel bylo v čisté verzi 4.09. Chceš je tu vypsat ? Který jiný sim (v základu) má, měl nebo nedej bože bude mít tolik letadel ?
Ale to jen tak pro upřesnění..
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Baron napsal:
To, ze ma teraz desiatky lietadiel nie je zasluha Maddox Games ale moderskej sceny
Asi jsi zapomněl, kolik letadel bylo v čisté verzi 4.09. Chceš je tu vypsat ? Který jiný sim (v základu) má, měl nebo nedej bože bude mít tolik letadel ?
Ale to jen tak pro upřesnění..
Bavili sme sa o verzii 1.0, nie 4.09. Ale aj keby sme sa bavili o 4.09, nic to nemeni na tom, co som napisal. Na desiatky lietadiel zadarmo uz mozes zabudnut. Ak teda neratam World of planes a War Thunder. Tieto dve hry vsak nepovazujem za rovnocenne simulatorom typu RoF, ClOD (s TF patchmi), DCS a BoS.
Upravil/a Baron dne 19-10-2014 00:58
Baron napsal:
Bavili sme sa o verzii 1.0, nie 4.09. Ale aj keby sme sa bavili o 4.09, nic to nemeni na tom, co som napisal. Na desiatky lietadiel zadarmo uz mozes zabudnut. Ak teda neratam World of planes a War Thunder. Tieto dve hry vsak nepovazujem za rovnocenne simulatorom typu RoF, ClOD (s TF patchmi), DCS a BoS.
Původní Šturm měl myslím okolo 30 letadel. Konkurence v té době byla ještě poměrně silná, to až právě IL-2 ji zlikvidoval. Kampaň v původním Šturmovi byla sice statická, ale designovaná celkem pěkně. Určitě mnohem lepší, než třeba v podobně letitých WW2 Fighters od Jane's. Určitě naprosto nesrovnatelná s tím, co je v tuto chvíli v BoS. To, co je v BoS, je myslím nejslabší kampaň, jakou jsem kdy viděl.
Konkurence byla početná. Početná není silná. Proto jsem řekl slabá. Navíc dnešní herní svět si konkuruje celkově mnohem víc. Díky onlajnovkám typu MMO, které jsou jak povolání a mají za cíl udržet hráče po dobu i let, je ten boj o člověka opravdu na ostří nože.
BOSková kampaň je zjevně spíchnutá na poslední chíli. Vlastně je to jen generátor misí s jednoduchoučkým XP systémem. Je to ostuda, že tohle vůbec zveřejnili. Měli vydat BOSko bez týhle kampaně, nechat jen mise a QMB a říct, že kampaň bude za rok.
Šturmových 30 letadel asi nedosahuje detailu zpracování BOSkových letadel. Nebo spíš to ani nemělo takovéhle ambice. Zde bohužel funguje klasický efekt vzrůstajícího detailu. Pracnost narůstá nelineárně. Prostý lid pak přes jistou míru další pracnost neocení. Já jsem velmi vděčný za péči, kterou BOSkovým aparátům věnujou. Třeba se jednoho dne dočkáme i nějakých Spitfajrů a amerických lítadel. A to pak bude zajímavé porovnání s rusama.
Zdravím pánové.
Všiml jsem si,že po posledním updateu zmizelo označení ,,early access" .To už jako považují hru za vydanou?? Já jen,že zatim zůstali všechny unlocky co jsem nalítal.To by bylo fajn,když už to nezruší.Ale to se asi pl tu co?
Kucí svět se mění. Když vycházel IL2, svět byl ještě offline. Komunita virtuálního lítání byla veliká. Konkurence byla poměrně slabší než dnes. Nároky na hru byly taky jiné, než jsou dnes. Naděje na prodej desítek tisíc kopií byla veliká a naplnila se.
Buďme rádi, že to někdo udělal znovu pro moderní PCčka. Že tá má sadu atributů které lze dosáhnout s aktuální technologií. Nemůžu si pomoct, ale po zkušenosti s BOSkem a DCS mě prostě jiné lítání nebaví, páčto je moc zjednodušené. Ani ten CloD s TF patchema to úplně nedorovnává.
Pamatuju tu dobu. Když vycházel IL2, bylo online létání naopak v docela velkém rozkvětu, zeptej se třeba Fučiho, přes svůj junácký věk je už taky pamětník :-) Dost lidí létajících WB tenkrát nepřisuzovalo naopak Šturmu moc velkou hodnotu (slušně řečeno) co se online náplně týče a např. někteří lidé létající TT na něj dokonce pohlíželi jako na jednodušší "Eye Candy" záležitost :-) (Tenkrát jsem vydělával asi 3700kč/měs a kolem 3000kč/měs jsem dával Telekomu za vytáčené připojení přes Dial Up, jen kvůli online létání ve WB, to byla doba, brrr :-D ) Každopádně ještě několik let neumožňoval IL-2 takové online akce, jako se odehrávali třeba ve WB. A nějaký pamětník by tu mohl povyprávět třeba i o online poletech v AH :-)
Tu predsa nejde o to, ci mal ten-ktory simulator jedno alebo tisic lietatelnych strojov. Hovoril som o niecom uplne inom. Zopakujem to este raz - obchodny model, kedy ste si kupili hru a potomu ZADARMO boli patche, lietadla mapy, kampane atd. uz nie je. (pre informaciu: Sturm mal lietatelnych 29 lietadiel + 20 misii v kampani. Radsej som si to dohladal na Nete).
Mě taky trochu otrávilo, když nápad s odemykáním uvedli do života. Nemám naprosto nic proti SP, jen jsem nechápal (a pořád nechápu), co si od toho slibujou. Říkal jsem si (a pořád si říkám), že kdyby tenhle prvek odstranili, nikdo by nic neztratil, každý by si hru mohl užívat, jak mu to vyhovuje ... Moc mě to nebavilo, ale vylítal jsem si v neděli před čtrnácti dny výbavu pro Pe-2. Když ale potom odstranili kolegu Autopilota (tedy ono se na něj stejně muselo dohlížet, sám se klidně vrátil domů bez bodů) a omezili zrychlování času (po pravdě řečeno, ve většině misí mi to můj aparát urychloval jen 2x nebo 4x), přišlo mi to jako taková nehoráznost vůči platícím zákazníkům, že jsem hraní misí v kampani ukončil. Ale odinstalovávat to nebudu a pokud zůstanou vývojáři pevní, budu si prostě dál poletovat s tím, co mám.
Jsem velice zvědavý, jaký úspěch bude mít odemykání u lidí, kteří si hru pořídí jako novinku po oficiálním vydání. Kdo ví, třeba budou všichni nadšeni a ukáže se, že ti, co to mají za nesmysl, jsou jen bezvýznamná hrstka podivínů.
Upravil/a paorel dne 19-10-2014 12:10
Kucí svět se mění. Když vycházel IL2, svět byl ještě offline. Komunita virtuálního lítání byla veliká. Konkurence byla poměrně slabší než dnes. Nároky na hru byly taky jiné, než jsou dnes. Naděje na prodej desítek tisíc kopií byla veliká a naplnila se.
Buďme rádi, že to někdo udělal znovu pro moderní PCčka. Že tá má sadu atributů které lze dosáhnout s aktuální technologií. Nemůžu si pomoct, ale po zkušenosti s BOSkem a DCS mě prostě jiné lítání nebaví, páčto je moc zjednodušené. Ani ten CloD s TF patchema to úplně nedorovnává.
Pamatuju tu dobu. Když vycházel IL2, bylo online létání naopak v docela velkém rozkvětu, zeptej se třeba Fučiho, přes svůj junácký věk je už taky pamětník :-) Dost lidí létajících WB tenkrát nepřisuzovalo naopak Šturmu moc velkou hodnotu (slušně řečeno) co se online náplně týče a např. někteří lidé létající TT na něj dokonce pohlíželi jako na jednodušší "Eye Candy" záležitost :-)
Přesně tak. V době prvního vydání se po netu lítalo hned několik (a mnohem lepších) simulátorů, od civilních, přes WWII až po roury.
Sám jsem začal lítat Il2 po netu až někdy na přelomu 05-06, teprve tehdy se to "dalo" líp než ty ostatní. A začal jsem na AH - ještě jednou díky chlopi!
Ono to je fakt něco jiného. Napíšu to termity z MMO: Světy PVPerů a PVErů se stýkají, ale moc ne neprotýkají. Obvyklý hráč je buď - anebo. Těch (patřím k nim) co hrají PVP (u nás v simech online) i PVE (offline) je málo.
Tomu odpovídá i situace v simulátorech. Ty, které jsou na počátku orientovány na online, mají od začátku slabou nebo vůbec nemají kampaň, a naopak. A "ty druhé hráče" to pak sere...
Podle mě se měli orientovat trošku více právě na ty hráče co lítají off- (postupovat jako kdysi Il2), protože na on- poli mají těžkou konkurenci.
Jinak, ja už tu někdo napsal, dá se předpokládat že letadla (a logicky mapy) budou přibývat, platební model tomu napovídá.
Takže může přibýt i kampaň, editor, apod. a to i PO vydání. Kdo říká, že i kdyby uzavřeli a vydali hru tak na ní musí přestat dělat? Toto není krabicovka - je to po netu distribuovaná hra, a jak letadla, mapy, tak i celé moduly (typicky právě třeba ten editor misí nebo kampaň) mohou přidat kdykoli, třeba i rok po vydání!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Mňo já nevím, ale že by ty všechny datadisky u původního ILa byly zrovna zadarmo...
[img]http://forum.warthunder.com/public/style_emoticons/default/facepalm.png[/img] is not a valid Image. Kde som pisal o datadiskoch? No nic, koncim debatu na tuto temu, nema to vyznam. [img]http://forum.warthunder.com/public/style_emoticons/default/dntknw.gif[/img] is not a valid Image.
Je docela možné že očekávají placené odemykání. Napovídalo by tomu omezení autopilota a zrychlení, i to že je odemykaní pro SP i MP. Buď si to vylétáte, nebo koupíte.
Jenom teorie, ale lecos pak začne dávát větší smysl.
Je docela možné že očekávají placené odemykání. Napovídalo by tomu omezení autopilota a zrychlení, i to že je odemykaní pro SP i MP. Buď si to vylétáte, nebo koupíte.
Jenom teorie, ale lecos pak začne dávát větší smysl.
To je jistě možné, ale podle mě velmi nedomyšlené. Totiž v principu je odemykání nekompatibilní s tvorbou na straně komunity. K čemu mít odemykání skinů, když budou komunitní skiny? Leda by komunitní skin byl taky odemykatelnej. Další věc jsou serverový mise. Přeci nemůže mise na serveru stát na tom, zda daný hráč má vylítanou danou bombu. A zase, serverový mise jsou komunitní tvorba. Kluci z BOSka se prostě musej rozhodnout, zda vlastně tvořej sim, nebo zda to má být WT. Pokud o má být sim, pak musej podporovat komunitní tvorbu. Pokud to má být legrace ala WT, pak to vzali z blbé strany. Bych řekl, že v tomhle spíš vidím obchodní tápání. Taková předstartovní rozpolcenost, kde vlastně jsou v tom zakopaný peníze.
Nevím přesně, kolik maj na BOS zákazníků. Na IL2 foru je registrováno 23 000 lidí. Snad preorder BOSka má 14 000. Tedy peníze na vydání BOSka se daj odhadnout někde mezi 1 - 2M $. To je na hraně. Projekt jako takovej by ty dva miliony mohly utáhnout. Další život ale ne. Takže něco prodávat musej. Kdyby nasekali letadel jak do ROFka, určitě to něco ponese. Otázka jak s mapama. Ale zjevně jsou připraveni na to, že i mapy budou komunitní. Ve vývoji je ta mapa Novosokolniky. ... Zkrátka vývoj komunitou je super a zjevně i cíl. Tak proč proboha blbnou s těma unlockama
Blbnou s unlockama, protože jim to přišlo jako dobrý nápad. Loft to říká už několik měsíců že unlocky budou hlavní motivace k hraní BoS. Zkrátka se přepočítali, protože to ve spojení s tou pitomou SP kampaní vůbec není dobrý nápad a komunita (alespoň ta část co píše na fóra) je akorát nakrknutá. Já bych za tím nehledal záměr vmanévrovat hráče do toho aby si kupovali unlocky. To by jim snad strach nedovolil. Protože jasně celou dobu tvrdili, že se žádné unlocky prodávat nebudou.
Pro Barona - máš pravdu, celkem dost věcí jsme dostali do původního šturma od Olega zadarmo. Na druhou stranu, několikrát jsme byli nuceni si od něj vlastně kupovat nová letadla a mapy za cenu plné hry. Do šturma jsem dal tolik peněz, že by mi to stačilo na několik BoSáckých zlatých cihliček.
Jinak ohledně BoSu bych neházel flintu do žita. Ta momentální skepse je důsledkem toho, že si prakticky celou dobu vedli dobře a teď se to podělalo. Komunikovali příkladně, byli velmi otevření a hlavně se nesnažili o nejlepší simulátor na světě ale o poctivě udělanou hru. Bohužel se to před pár týdny změnilo, začaly potíže za které si můžou jen oni sami a následně i ta komunikace začala váznout. Protože už 99% příspěvků na fóru nebylo o tom jak je to skvělý a jak jim moc děkujeme, ale o tom jak se nám nelíbí kampaň a systém unlocků. Já myslím že si od toho hodně slibovali a mysleli si že to komunita přijme s nadšením, no nestalo se. Z některý příspěvků vývojářů byla cítit hrozná frustrace, z některých zase arogance. Ono se to zase srovná, pokud bude dobrý prodej. A já věřím že by mohl být dobrý. Recenze počítačových her nepíšou magoři jako mi, ale hráči her. A těm by se to mohlo líbit, může se to líbit i novým hráčům co nemají se simulátory předchozí zkušenost. Takže BoS může klidně přežít a vydělat na tom můžeme i my. Zkrátka věřím, že se alespoň té dobré SP kampaně někdy dočkáme.
Unlocky jsou realistické, v reálu si piloti taky museli odlítat pancéřové sklo, kanony nebo kožich ze stříbrných lišek navíc.
Když neměli "nalítáno" museli se spokojit s prakem a plavkama ...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.