Tak dnes přišlo další vysvětlení k funkci KG. Přepínání prvního a druhého stupně kompresoru je hysterezní. Tedy prakticky v atmosféře BOSka dojde k přenutí na druhý stupeň při dosažení výšky 2350m. Nicméně při klesání dojde k přenutí na první stupeň až při spadntí pod 1850 metrů. Pokud tedy pilot nastoupá přes 2350 metrů a pak klesne třeba do 1900 metrů, zůstane zařazený druhý stupeň a proti prvnímu stupni ztrácí 36 kmh. KG nepřepne na první stupeň, i když by to bylo vhodné. Tahle hystereze je kvůli omezení opotřebení v případě, že let probíhá kolem přepínací výšky. Proto těch 500 metrů.
Co na to Fučida? Opravdu to nepřepne ani po nějakém čase? Není tam nějaký zpožďovací člen? Opravdu je hystereze 500 výškových metrů?
Bych nikdy neřekl, že mě budou zajímat až takovýhle detaily života letadla
Merlin v Poníkovy přepíná na nižší stupeň kompresoru 1500ft pod výškou přepnutí na vyšší stupeň, tak je nastavený přepínač, úmyslně.
Žádný čas, jen prostá výška a je to ze stejného důvodu jako tu uvádíte u BMW801.
2. New mission type - "Attack Planes Intercept" - was added in Campaign
3. New mission type - "Transport Planes Intercept" - was added in Campaign in 3rd, 4th and 5th stages for Soviet side
4. New mission type - "Attack Planes Cover" - was added in Campaign
5. HUD waypoint icons were changed a bit in Campaign
6. Artillery positions in Campaign now have additional decorations like ammo boxes, cammo nets and so on
7. Invulnerable Heinkels bug in QM Duel was fixed
8. Bridges, buildingsa, facilities now are counting in Flight Statistics (comment for mission builders - they should have non-neutral country assigned to be listed in stat)
10. Static planes and trucks now are counting in Flight Statistics (comment for mission builders - they should have non-neutral country assigned to be listed in stat)
11. Player statistics now is storing during Multiplayer Mission untill rotation even if he have exited server and back again
12. Player Campaign Statistics counting was fixed in Pilot Profile page (previous statistics was dropped to have correct future counting)
13. Ammunition indication on HUD was fixed in case of switch to turret and back
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Nevím, kolik je to u Fw 190, manuály to myslím neuvádějí. Musel bych mrknout na nějaké nákresy KG, resp. části pro přepínání stupňů kompresoru, ale nevím, jestli bych z toho vyčetl něco konkrétního. Docela by mě zajímal zdroj té informace...
Fuči, ten text je citace Hana z 777. Jestli to tedy chápu správně, nemám se řídit ATA, ale otáčkoměrem, že? Pokud to tak je, pak 2700, 2400 a 2300 je vše, co je potřeba vědět, ne?
Nemusíš se řídit ničím. Kouzlo komandogerétu je právě v tom, že postavíš páku do takové polohy, jaký požaduješ výkon, a on si to už "nějak" pohlídá a nastaví, až do té výšky v níž už to nepůjde. A tam pak bude nastavovat nejvyšší možný výkon, jaký z motoru vytáhne.
Ty budíky, tlak a otáčky, jsou pro kontrolu, ale nastavuješ pákou.
PS: ještě k tomu přepínání: to se dělá běžně u všech automatů, nejen u kompresoru letadel. Jak správně zaznělo, je to kvůli tomu, že se může pohybovat právě na přepínací výšce a pak by to furt přepínalo sem a tam. Typicky např. odfukovač u náklaďáku (vlaku... kombajnu... letadla se vzduch. brzdami...) se natlakuje na 5,5 a odfoukne na 4,8 přičemž starší a vychozenější odfouknou klidně až někam ke třem atmosférám. Nevadí to protože i to je dostatečný tlak.
Toto byl důvod, proč angláni, rusové, japonci, a další nechtěli automaty zavádět. Podle nich pilot nejlépe věděl, do jaké výšky se hodlá přemístit a mohl to přepínat dopředu i dozadu efektivněji a bez zbytečných cikcaků.
Upravil/a alfik dne 16-10-2014 00:12
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Hysterze pri vetsich otackach je neco pres 5000 stop. Zmerili nam to americani, hledejte report naca-wr-e-192. Jen ta ztrata rychlosti by asi mela byt na obe strany, tj. pri stoupani nad idealni vyskou prepnuti a pri klesani pod, a tady umerne mensi, odhadem tak 20-25 km/h na kazde strane. Informace o 500m nejak nesedi, pokud by to tak bylo, byla by ztrata jen 15km/h.
Nevím, kolik je to u Fw 190, manuály to myslím neuvádějí. Musel bych mrknout na nějaké nákresy KG, resp. části pro přepínání stupňů kompresoru, ale nevím, jestli bych z toho vyčetl něco konkrétního. Docela by mě zajímal zdroj té informace...
Tak podle Hana je FW 190 v BOSku úplně vpořádku. Celkem rozumně vysvětlil i zbytek pochyb. Tedy prý i to poškození motoru je OK. Jen to blbě používáme. Ne že by mu to (někteří) lidi věřili, ale vysvětlení k tomu maj a nepředpokládám, že by se tomu nevěnovali.
Tak tedy zbývá otázka, zda ty ruské lítadla lítaly opravdu tak dobře, že to překonávalo kdejaký parametr tý stodevadesátky. Se přiznám, že to je pro mě novinka a že jsem to nečekal. Čekal jsem, že s Bfkem bude hrát hru v něčem lepší v něčem horší. Že Jak bude točit o poznání líp. Že Lavočka bude točit podobně či trochu líp, ale jinak bude zaostávat. Že LaGG bude prostě pozadu ve všem. Ale že i LaGG ustoupá FW, to jsem nečekal. Lavočka překonává roll rate FW v celém spektru rychlostí. Navíc i LaGG může jít až na 750 kmh v dajvu. To vše samozřejmě omezuje možnosti FW v souboji. Těch 750kmh znamená, že FW neuteče, pokud nemá víc jak 3 000m pod sebou. A i když je má, furt to není jisté, protože třeba La5 může jít do mírného klesání a když vydrží, časem toho fokáče stejně dojede. FW totiž v BOSku nesmí stoupat.
Netvrdím, že to tak nemohlo být. Ale je to prostě takové rozuzlení. Jak už jsem psal víckrát, nejde o balancování hry, protože Bf je stejně mnohem lepší než cokoli jiného. Spíš mě to zaráží ve smyslu, že jsem takovouhle interpretaci relativních výkonů zatím nezaznamenal.
Lagg by měl zaostávat snad ve všech ohledech ... a nakonec ta Lavočka není ani verze FN. Tuhle rannou lavinu by měl taky fokáč u země přetočit ne? (Za ideálních podmínek)
Tak jsem se přihlásil na Syndikáty a ejhle, 16 modrejch a asi 28 červenejch. Tak si říkám, konečně příležitost zalítat si mezka. Tak vezmu F4 a letím se podívat ke Grišinu. Bum bác, asi 5 km od letiště v 3500metrech rána a nemám jedno křidélko. Flak. Hmm, trochu se vzdálím a potkám jednoho Jaka. Za chvilku pak dva jiné spolu ve formaci. Pak letím k Basarginu, potkám IL2 a dalšího IL2. Pak mě to přestane bavit a přistanu v Marinovce. 5 sestřelů asi za 15 minut a to ještě k tomu jen s jedním křidélkem. To Bfko je prostě dobrý. S Jakem to dá mnohem víc práce. Především, když vidím cíl, ještě furt to neznamená, že ho doženu. S Bfkem je to všechno tak nějak automatický. Něco vidím, tak se k tomu prostě přiblížím. S Jakem něco vidím a ono mi to za pár minut mojí snahy uteče, ani to o mě většinou neví. S Jakem neustále čučím za sebe, jestli po mě něco nejde. S Bfkem se podívám jednou za čas a ono tam stejně nic není.
Keď tak nato pozerám, komunita aktuálnu kampaň odmietla. Myslím si, že ani nie tak kampaň, ako to nezmyselné odomykanie výzbroje, výstroje a kamufláží. Som zvedavý čo s tým spravia. Priebežné výsledky tu:
Keď tak nato pozerám, komunita aktuálnu kampaň odmietla. Myslím si, že ani nie tak kampaň, ako to nezmyselné odomykanie výzbroje, výstroje a kamufláží. Som zvedavý čo s tým spravia. Priebežné výsledky tu:
No koukám, nakonec převládli militantní odmítači. Já jsem dával tu poslední volbu, tedy že se s tím smířím, ale radši bych, aby se to dalo obejít. Nakonec lidí, kteří podporujou aktuální stav je jen 6%. To je opravdu málo a ukazuje to, že to byl skutečně blbý nápad. Zas ale, jestli pochopěj, maj šanci to upravit rychle a snad bez zbytečných ztrát. Tak čekám, že v dnešním updatu bude MP a QMB bez unlocků. Úprava SW je to triviální.
Rume, tiež som dal poslednú voľbu. Súhlasím s tým, že odomykanie je nebotyčná blbosť (i keď napr. všetko na IL2 bolo odomknuté za jeden pohodový večer) a čudujem sa, že nesiahli po kampani ako je v RoF. Uvidíme, čo sa s tým bude diať.
.P.S. Po poslednom updajte sa mi zdá Fw-190 nejaký iný. Neviem to celkom dobre definovať, ale stručne - nejaký lepší. Skúšal ho okrem mňa niekto iný?
Dal jsem druhou volbu a myslím, že ta kampaň má ne jeden, ale dva kardinální problémy (a většina lidí na fórech o ní tak i píše).
To odemykání, které se přenáší i do on-line, je jasné. Druhá věc, je že ty kampaně jsou hóóóódně slabé. Nemají atmosféru, ani takovou, jako měly různé kampaně ve starších simech. Postrádají příběh, to je to, co jim chybí. Je to jen slepenec misí (kde si člověk například může pokaždé vybrat jiné letadlo).
Možná je to zajímavé pro začátečníky, ale člověk, který má už něco nalétáno, toto myslím létat nebude (tedy bude muset, kvůli odemykání, ale bude přitom nadávat, protože je to pro něj ztráta času).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Preco 'moznost' si nieco vybrat je povazovana za zlu? Pokial nikto nikoho nenuti presadat z cervenych do modrych, tak je tato moznost celkom zaujimava, pre niekoho, mozno..
Preco 'moznost' si nieco vybrat je povazovana za zlu? Pokial nikto nikoho nenuti presadat z cervenych do modrych, tak je tato moznost celkom zaujimava, pre niekoho, mozno..
Pro někoho možná ano. Ale tuto možnost máš přeci v QMB. Můžeš si tam nastavit či vzít, co chceš.
Kampaň, její atmosféru dělá dle mého "příběh". Příběh pilota, který létá svojí jednotkou, může být i časem převelen k jiné apod. Tato kampaň se kromě "unlocks" a udělovaných vyznamenání od QMB téměř ničím neliší.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Já se přiznám, že kampaň bych asi nelítal, kdyby byla sebelepší. Od tý doby, co mě začalo bavit zabíjení nic netušících živáků, mě ty AIčka nic neříkaj. AIčka jsou většinou bezduchá, ale mají některé úžasné vlastnosti. Třeba se v podstatě nedají překvapit. Nelze jim utéct do mraků. Nelze použít slunce ke zmatení. Nelze třeba ve vhodnou chvíli dajvnout proti lesu, aby ztratil vizuální kontakt, nelze .... nelze ... a ještě pak nelze.... Střelbu mají buď nesmyslně špatnou, nebo střílej jak pán bůh. Vůbec tím nevtrdím, že to je s nima snadný, jen mě to nudí. Přesto chápu, že se to někomu líbí a pak by měla být atmosféra. Stávající kampaň má atmosféru jen na chvilku při přechodu do další části kampaně. Ty přechodový videa maj slušně. Tedy zatím jsem viděl asi jedno
Jo Nevo díky za ten obrázek. Nakonec ale nejsem vlk samotář z přesvědčení. Lítám sám, páčto zdejší CZ/SK komunita lítá jen hubou po fóru. Sem tam vidím Bierglasse. Dokonce Cibule se tuhle asi na minutu přihlásil. Občas vidím pár minut někoho jiného. Jinak se chlapci virtuálové ostýcháte a BOS nelítáte. Jenže BOS není úpně snadnej na použití. Ne snad počtem čudlíků na ovládání, ale musíte mít klacík v ruce. A kdo nelítá často, a nemá klacík pěkně vyleštěnej, hraje holt druhé třetí housle. A je třeba mít nalítanej konkrétní typ. Rozhodně neplatí, že by pilot zvyklej na Bfko, sedl do FW a byl v tom extra úspěšnej. A už vůbec nefungují kombinace rudá modrá.
310_cibule napsal:
Kampaň, její atmosféru dělá dle mého "příběh". Příběh pilota, který létá svojí jednotkou, může být i časem převelen k jiné apod. Tato kampaň se kromě "unlocks" a udělovaných vyznamenání od QMB téměř ničím neliší.
Naprosto souhlasím.
Hlasoval jsem nicméně pro poslední možnost, protože se ptali na unlocky. Respektive ta anketa asi neřeší "kvalitu" té kampaně. Nevadí mi odemykat něco v SP kampani (a věřím že nejsem sám), vadí mi že lidi lítající čistě MP musejí hrát kvůli tomu SP. Pokud plánují sledovat statistiky jak ze SP tak z MP (myslím že to mají v plánu), bylo by ideální ty body prostě sčítat. Pak by bylo na hráčích jakým způsobem si to vylítají.
Rumcajs napsal:
Jenže BOS není úpně snadnej na použití. Ne snad počtem čudlíků na ovládání, ale musíte mít klacík v ruce. A kdo nelítá často, a nemá klacík pěkně vyleštěnej, hraje holt druhé třetí housle. A je třeba mít nalítanej konkrétní typ. Rozhodně neplatí, že by pilot zvyklej na Bfko, sedl do FW a byl v tom extra úspěšnej. A už vůbec nefungují kombinace rudá modrá.
Já bych to zas tak nedémonizoval. Ten kdo hrál starého šturma a/nebo RoF by neměl mít v BoSu nějaké větší potíže s ovládáním letadel. Každé z nich má silné a slabé stránky, ale to je spíš o tom srovnat si to v hlavě než o rukách. Kvrdlat klackem umí spousta lidí, mnohem míň lidí umí kvrdlat klackem tím správným způsobem v tu správnou chvíli.
Rozdíl mezi Bf a Fw je samozřejmě markantní, bylo by taky blbý kdyby to tak nebylo. Přesto věřím že se najde dost hráčů co budou mít úspěch na obou typech.
Tak v BOSku je řada lidí, kterým přechod z IL2 či CloDu dělá problém. Já to nijak nedémonizuju, když jsem to zvládnul já, musí to zvládnou každej jinej. Píšu o tom spíš z toho důvodu, že když BOSko člověk nelítá a pak jednou za čas přijde na server, ten úspěch asi mít nebude. Jistě je to o hlavě, ale když to člověk nemá v ruce, nic netrefí a v případě dogfightu ho lidi, co to lítaj, vyklepou z kalhot.
Jistě lze mít úspěch v Bfku i FW. Když člověk lítá obojí, je to snadný. Ale pokud lítáš jen Bfko a zkusíš FW jednou za uherskej rok, jsi prostě sváteční pilot fokáče a je to znát.
Třeba před pár dny jsem na IL2 foru komunikoval s Blitzenem, kterejžto je taky profláknutej simulant a ten byl z FW 190 nešťastnej. Nebyl schopnej to letadlo pořádně řídit. S ostatníma letadlama lítal nějak slušně, ale FW ho neposlouchalo. A rozhodně není první ani poslední, kdo přijde z IL2 jako eso a má potíže. Tedy zas tak úplně snadné to není. Tu praxi to chce. A o dostatečné praxi byl i ten první post.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.