Ultr@Pack v3.0
|
lochness |
Přidané 20-06-2011 14:37
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
pokud si to dobre pamatuju, tak je to cele citace, takze Tajpanovi tezko neco opravovat
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 20-06-2011 17:28
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Tajpane, o negativním přetížení se tu ale nikdo nedohaduje. Ani o výkonech. Ale tedy pokud opravdu existují dokumenty o tom, že při vodorovném letu musí být téměř maximálně vytrimováno, tak se na ně jistě rád podívám. Děkuji
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-06-2011 17:54
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Tempíku..a není to jedno? Dokud ten trim stačí, tak je přece jedno, jakou má ještě rezervu k dorazu, ne? Tedy takhle se na to dívám aspoň já jako real pilot
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
falkon |
Přidané 20-06-2011 18:18
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
606_Tempik napsal:
Ale tedy pokud opravdu existují dokumenty o tom, že při vodorovném letu musí být téměř maximálně vytrimováno, tak se na ně jistě rád podívám. Děkuji
Ked letim v Cirruse vodorovnym letom rychlostou okolo 160 km/h, tak mam trim na doraz "tazky na hlavu". (maximalka 220 km/h)
Ked letim v Blaniku vodorovnym letom rychlostou cca 160 km/h, tak mam trim uplne na doraz "tazky na hlavu" a aj tak este musim tlacit. (maximalka 253 km/h)
Z tohoto pohladu nevidim absolutne nic podozriveho na tom, ak nejake ine lietadlo (v tomto pripade Spit) potrebuje byt pri rychlosti XYZ km/h téměř maximálně vytrimováno! |
|
|
|
310_Pip |
Přidané 20-06-2011 18:35
|
Uživatel
Příspěvek: 1613
Založený: 14.09.09
|
sem rad ze mame v realnem bojovem simulatoru realne namodelovane spity... sakra a co teda ostatni letadla?
ostatne Fuci my co mame G940 nam ten trim vlastne muze byt putna, ale co nestastnici, kteri musi trimovat pres klavesnici?
vlastne je to jedno, hlavne sou mi putna ty koure u befek, kdo by v realu lital furt na 110% plynu
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
|
|
|
|
Lanc |
Přidané 20-06-2011 18:37
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 02.01.11
|
aj v pripade ze sa jedna o stihacku je to ok?
2/JG26_Krak
|
|
|
|
Farky |
Přidané 20-06-2011 21:40
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Tady je něco z NACA, je to Spitfire Mk. Va.
[img]http://imagelink.cz/images/spitfirevatrim.jpg[/img] is not a valid Image.
Pokud to chápu správně, zajímá nás z toho momentálně především ELEVATOR FORCE. To znamená že je to vytrimovaný nose heavy a ještě musím dost tlačit (20 lb není málo) abych to udržel v přímým letu. S tím, že ten graf končí na 260 mph, s vyšší rychlostí to bude horší a horší.
Tady je pro porovnání P-39D-1, metodika měření stejná jako u Spita.
[img]http://imagelink.cz/images/p39d1trim.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-06-2011 23:10
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
chá chá!
Dost dobře Farky! Btw: není tam řečeno, že je to vytížené až na doraz na hlavu, jen že to není v neutrálu, ale tíživější na hlavu. Aby bylo jasné, jaká rezerva zbývá, pak by musely být vypsány rozsahy...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Farky |
Přidané 21-06-2011 14:18
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Tak určitě ten trim není na dorazu. Ostatně v té zprávě od NACA se píše, že trimovací plošky jsou schopné vyvážit Spitfira v plném rozsahu rychlostí.
Jinak ty trimy mají rozsah 20° nahoru a 7° dolů. Manuál pro piloty říká, že se při startu má nastavit trim přibližně 1 dílek "těžký na hlavu". 1 dílek na ukazateli v kokpitu by pak měl asi odpovídat výchylce plošky 5° (4 dílky = 20°). |
|
|
|
311_Tank |
Přidané 21-06-2011 15:26
|
Uživatel
Příspěvek: 1021
Založený: 01.04.08
|
Farky napsal:
Tak určitě ten trim není na dorazu. Ostatně v té zprávě od NACA se píše, že trimovací plošky jsou schopné vyvážit Spitfira v plném rozsahu rychlostí.
Jinak ty trimy mají rozsah 20° nahoru a 7° dolů. Manuál pro piloty říká, že se při startu má nastavit trim přibližně 1 dílek "těžký na hlavu". 1 dílek na ukazateli v kokpitu by pak měl asi odpovídat výchylce plošky 5° (4 dílky = 20°).
Takze jesti to chapu dobre ty grafy jsou kresleny pri vychyleni trimu 3,1 stupne z 20 stupnu moznych ? |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 21-06-2011 16:18
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Pánové před více léty jsem v časopise Letectví a kosmonautika četl rozsáhlou monorafii o typu
S-199.
Krátce se dá bez urážky řict že po zásadních katasrofálních "upravách" s toho byla létající rakev.
Pozabíjelo se na tm poměrně hodně pilotú.
Ćísla už si po těch létech nepamatuju. Musel bych to na púdě v LK hledat mam tam toho 30 ročníkú
Jinak děkuji za vyjádření všem (co lítají spity) k jejich vyvažování.-----MRTVICA!...
|
|
|
|
Farky |
Přidané 22-06-2011 12:51
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
311_Tank napsal:
Takze jesti to chapu dobre ty grafy jsou kresleny pri vychyleni trimu 3,1 stupne z 20 stupnu moznych ?
Jo, trim je v tom grafu pro Spita vychýlený přesně jak to chápeš ty. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 22-06-2011 17:26
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
že by tedy v simu opravdu drobná nepřesnost ?
ed: ale zas na druhou stranu - když jsem o víkendu testoval nějakého earl V spita, tak mi nepřišlo, že bych měl výškovku nějak moc vyosenou. A kam mám koukat v kokpitu nevím :)
Upravil/a Hoper dne 22-06-2011 17:28
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
Farky |
Přidané 22-06-2011 19:50
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Jakou nepřesnost máš Hopře na mysli ? |
|
|
|
Hoper |
Přidané 23-06-2011 18:14
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
no že u někoho se ty 3 reálné dílky z 20 jeví jako 20 virtuelních
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 23-06-2011 18:48
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Hoper: nerozumím
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 23-06-2011 18:51
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Překlad z Hoperoviny:
Ve šturmovi trimuješ jak vzteklej téměř na max, ale v reálu jsi trim vychýlil o 3/20 stupnice.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
jirik |
Přidané 23-06-2011 19:25
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 12.05.08
|
Asi je to všeobecně známo, ale kdyby to třeba někdo nevěděl. Tlačítko na trim se nemusí jen mačkat, ale stačí stisknout a držet. Čili u spita stisknu, držím a koukám na trimovací budík. Až je ručka tam kde chci, tak už jen párkrát ťuknu k vyladění. Trimování výškovky tak zabere jen chvilku. Omlouvám se všem, kteří to znají. |
|
|
|
lochness |
Přidané 23-06-2011 19:31
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
pro nas mene technicky zbehle, co ten graf ukazuje?
Chapu to zatim tak (vzhledem k soucasne diskusi), ze pri 200mph musi pilot tlacit knipl od sebe silou neco mezi 5 a 10 lb (spatne citelna konkretni hodnota), aby pri trimu 3 stupne na nos letel Spit rovne?
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 23-06-2011 20:58
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Také jsem to tak pochopil.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|