Hiltos napsal:
Report z druheho dne za He-111:
...
Zbytek formace pokracoval k letisti Libau, kde byly zjisteny problemy s privodem paliva u dvou stroju, coz nezabranilo uspesnemu pristani.
Jaky problemy? Muj pilot se malem podelal, kdyz zjistil, ze mu ero po stazeni plynu neustale vybocuje napravo z 500m siroke drahy a po vypnuti zlobiciho motoru prave naopak, nasledovaly teda neuspesny pokusy vypraporovat vrtuli vypnuteho motoru, ci alespon zmenit uhel listu vrtule. V 50m nad stromy, kdesi na vychod od letiste a v mliku s viditelnsti na 200m padlo tedy rozhodnuti zavadny motor uvest do chodu, pozdeji padlo rozhodnuti motor uvest do chodu za kazdou cenu, v tu chvili vlastne uz vubec nezalezelo na smeru, kterym se heinkel pohyboval, hlavne, ze to nebylo k zemi. Po asi 60 pokusech nastartovat vlastnorucne vypnuty motor se to precejen podarilo, vystoupalli jsme tedy do vysky, nasli letiste a po vypnuti obou motoru hladce pristali strmym klesanim.
Bohuzel, pri pokusu odstranit zavadu na motoru prisel jeden technik o zivot, nebot se mu podarilo zavadny motor nastartovat a misto jeho opetovneho vypnuti, pri zjisteni zavady v soustave rizeni, vyskocil a rozjety He111, ritici se na plny plyn do trosek po vcerejsim naletu redaku, ho nasledne prejel. Zpusobeny zmatek z neocekavane situace a nenalezeni klonaka, ktery si menil propocenou kosili, vyvolal domeni, ze zahynul prave on, coz se pozdeji vysvetlilo.
Upravil/a clone9cz dne 19-05-2008 18:59
1.Den
1.Let - Doprovod IL-10 a IL-2 při náletu na obklíčení, sektor M10
Řadíme se na konci dráhy a startujeme po dvojicích ze základny u Schaulenu jako poslední roj stíhačů. Kroužíme nad letištem a čekáme na IL-10ky. Po chvíli se objevuje trojice a jejich velitel hlasí že čekají na jednoho opozdilce... Po příletu poslední Il-10ky se vydávame směrem ke kotli. Letíme jako těsná eskorta, Já s Chroustem vlevo a Patrik s Prochym vpravo od Ilů, výška zhruba 2000m. IL-10ky letí roztažené až to není hezké, ale po upozornění jejich velitele se vemi rychle řadí do formace a spořádaně pokračujeme. Hlídáme okolí, ale cestou k obklíčení nenarazíme na žádného nepřítele. Ily začínají nabírat mírně výšku a už se snášejí nad Warnen... ale neútočí, asi nenašli žádné cíle. Rozděluji naší sestavu, Patrika s Prochym odesílam hlídkovat na sever a my s Chroustem přelétáme Warnen směrem na jih. V tu chvíli kolem nás proletí modré šmouhy, německý flak, palí z pozic kolem cesty východně od města... Čumák dolů a klesáme s Chroustem co nejrychleji z jejich dosahu. Kontakt hlásím veliteli IL-10tek a už sledujeme jak se po dvojicích snáší udaným směrem. Chvíli se nic zvláštního neděje a pak se na zemi strhne peklo. Flak palí snad odevšad a staví se na rozhodný odpor utočícím IL-10kám. Ty neohroženě nalétávají k jednomu útoku za druhým. Ztrácím kontakt s Patrikem (transfering...) a Prochy zůstal osamocen, my s Chroustem kroužíme nad Ily, snažíme se držet z dosahu flaku. Najednou se z prvního Ilu vyvalí hustý černý dým... Stáčí se na východ, ale vzápětí vyšlehnou mohutné plameny a IL-10 zmizí v ohnivé explozi... Slyším Chrousta v rádiu: "Právě přišli o nejlepšího střelce..." Útok pokračuje. Na zemi, je to nějaké nouzové letiště, zůstává stále snad 10 postavení flaku!!! Ze severovýchodu a východu vidím nalétávat dvě skupiny Sturmoviků, vede je Bugs. Hlavní úderná skupina dorazila a jde rovnou do útoku, teď se těšte frickové... Sleduju jak první Šturmovik nasazuje na zteč a... rána, proužek dýmu, Šturmovik se naklání, levým křídlem zachytí o zem a vybuchne nedaleko postavení flaku. To byl velitel Šturmoviků... Ti kluci mají opravdu pekelnou smůlu! Jsem celkem v šoku, odvracím pohled od té řeže. Hlášení v rádiu, kdo přebírá velení Šturmoviků nevnímám... Přinutím se k dalšímu pohledu dolů. Letiště se stále třpití hněvivými ohníčky, Šturmoviky nalétávají znovu a znovu... Zpozoruji Šturmovik, odlétající při zemi od letiště směrem na východ, táhne za sebou vlečku dýmu. Sleduju ho, nevypadá to tak zle. Pošlu s ním Prochyho ať ho doprovodí domů. Šmátrám po knoflíku rádia, vtom exploze a po Šturmoviku zůstane jen temná brázda, vyoraná ve sněhu. Zavíram oči, je mi z toho na nic... Do reality mě vrátí výbuchy kolem letadla, instinktivne tlačím jakouše do klesání, míříme k jihu a po krátkém stoupání nasazujeme k dalšímu okruhu. Už zase rozeznávám dění tam dole. Šturmoviky stále nalétávají. Jedna čtveřice útočí ve formaci, další tři nalétávají přez les a přeorávají plochu letiště svými kanóny. Můj pohled upoutá vedoucí Šturmovik útočící šikmo přez dráhu na postavení flaku. Teď střílí! Něco zasáhl! Najednou poskočí, odpadne mu křídlo a roztříští se u lesa mezi nečím, co připomíná shluk stanů... Letiště se stále brání asi ze třech míst... Nemám spojení s Ily ani se Šturmoviky, ale vypadá to že zvolňují tlak na letiště. A už mi to také potvrzuje Santy rádiem:"Stahujeme se, Šturmoviky nabírají kurz k letišti" Otáčím na severovýchod a v mírném klesání letíme za nimi. Bohužel jsem si vybral cestu přesně přez letiště a dostávám zasah od flaku. Jakouš se ale chová normálně a nevidím žádné poškození. Odlétáme z místa masakru. Vidím před námi dva Šturmoviky, za nimi dotahuje ještě jeden. Spěcháme na jejich pravou stranu. Prochyho posílám nalevo. Po odmlce se mi rádiem hlásí Patrik a žádá naší polohu, aby se k nám mohl připojit. Počítám Šturmoviky, vidím jen tři... Doufám, že to nejsou jediní, kteří to přežili. Já sám jsem viděl spadnout čtyři běhěm asi sedmi minut. Běhá mi z toho mráz po zádech... Snad se ostatní stahují roztroušeně někde v okolí. Ale bez spojení pro ně němůžu nic udělat. Po nějaké době se k nám konečníě připojuje Patrik a současně dostávám zprávu, že se někde v okolí pohybuje osamocená IL-10ka. Letíme ji s Chroustem hledat. Patrika s Prochym nechávám krýt trojici pod námi. Nedaří se nám ji ale najít. Až těsně před Shaulenem dostávám zprávu, že se poškozená IL-10ka chystá přistát na našem letišti. Zbylé tři Šturmoviky odlétají na svoji základnu. Pak dává Santy rozkaz k přistání nám a my po dvojicích dosedáme a parkujeme naše Jaky vedle velitelského stanoviště. Tedy kromě Patrika, ten dopadl těsně před dosednutím(tentokrát loading mission...). Po nás dosedají Jaky-9M 1. a 2. letky.
Doba letu: 58min.
Kontakt s letouny nepřítele nenavázán.
Ztráty: 1, nehoda při přistání
[img]http://i74.photobucket.com/albums/i255/xHorst/Avatar/founder_gold_en_zps81618c02.png[/img] is not a valid Image.
40.StL_Horst
Člověče xHorste, musím se přiznat, že jsem o tobě slyšel poprvé na tréningu na Kurland.
A tímto Ti musím vyseknout poklonu, protože polet s Jaky, které si vedl byl pro mne ctí. Asi jsem tu fakt za vola.
Jinak super napsané. - Ty si vést letový deník, tak ho můžem vydat jako knihu.
Rufu napsal:
Moc pěkně napsané, přeživší z ilů ti určitě dají dvojtou porci vodky.Stejně zbyla po těch mrtvejch.
Panek napsal:
Člověče xHorste, musím se přiznat, že jsem o tobě slyšel poprvé na tréningu na Kurland.
A tímto Ti musím vyseknout poklonu, protože polet s Jaky, které si vedl byl pro mne ctí. Asi jsem tu fakt za vola.
Jinak super napsané. - Ty si vést letový deník, tak ho můžem vydat jako knihu.
Pánove díky, jsem rád že se vám to líbí, až zase nejdu chvíli času dopíšu i další lety.
Musím říct, že svým způsobem byl pro mě ten první let asi nejsilnějším zážitkem z celého kurlandu...
A pro mě určitě, a myslím že i pro ostatní co letěli se mnou, to byla radost vám dělat cover.
[img]http://i74.photobucket.com/albums/i255/xHorst/Avatar/founder_gold_en_zps81618c02.png[/img] is not a valid Image.
40.StL_Horst
Diky za tuto akci - moje prvni ucast na specialce - bylo to super.
BTW: Nechtel by se nekdo ucastnit SEOW - dynamickych kampani? Mam rozchozeny SEOW server v posledni verzi vcetne "Fuel tracking". Vitani i mene zkuseni hraci, kampan dohodou
Omlouvam se za reklamni vsuvku.
ZBX napsal:
Diky za tuto akci - moje prvni ucast na specialce - bylo to super.
BTW: Nechtel by se nekdo ucastnit SEOW - dynamickych kampani? Mam rozchozeny SEOW server v posledni verzi vcetne "Fuel tracking". Vitani i mene zkuseni hraci, kampan dohodou
Omlouvam se za reklamni vsuvku.
Ahoj, SEOWem jsme se u nás v EAF bavili asi 4 měsíce. Není to v jádru špatné, akorát se nám uprostřed kampaně, když letadla docházela a vyráběla se nová, začalo stávat, že se nám generovaly mise se špatnými počty letadel, nebo dokonce mise bez latadel úplně. Holt chce to ještě silně doladit. Tak jsme to nakonec vzdali a přešli na minispeciálky.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.