bigjirka napsal:
1) ... Spíš se tu řeší, kolik náboů potřebuješ k naporcování Mitchela.
2) ... Ale už mi nikdo nezabrání, abych si nevzal podvěsy 151. Ty existovaly a používaly se ...
1)Nikoli tuhle diskuzi začala strana Lion, já v ní jen pokračoval. To je tak když se někdo zapojuje do flejmu v jeho půlce
2)Maximálně autor specky, tlačítkem "ponechat stávající výzbroj".
Sice jsem se připojil až v půlce, ale zmínka o počtu nábojů potřebných k demontáži B-25 je už v prvním příspěvku
A to s tím "tlačítkem" trochu rozveď. To se dá do mapy také vložit? Jak?
bigjirka napsal:
A to s tím "tlačítkem" trochu rozveď. To se dá do mapy také vložit? Jak?
Na coop speciálce prostě určíš jestli si piloti potom budou moci v brífinku měnit výzbroj a palivo nebo budou mít tu co jim autor mise určil. Já to většinou využívám, ušetří se tím aspoň dotazy "co si mám vzít" a "kolik paliva sebou" a nemusíš to pro hluché pětkrát opakovat.
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
... jak je strašně těžké sestřelit sto osmou b-25 nebo nedej bože dvacítkou a ti sou tu od lionů.
A od koho jiného by měly být? Od tebe? Dáš si QMB B-25, sundáš jí na první průlet a řekneš si, že je to snadný ... Takový řeči jsou super. Taky jsem jednou dal s Migem trojici He-111 na tři průlety. Přesto bych si nikdy netroufnul říct, že je to snadný.
My máme možnost se na to dívat z dlouhodobého hlediska. Protože ne vždy si nalétneš ideálně, ne vždy ten druhej letí rovně jako idiot a ne vždy je formace sevřená stejně. Proto do toho můžeme kecat, protože každý z nás útočil třeba 200x a tudíž se dá říct, že průměrně to je asi TAKHLE těžké/lehké.
Cassie, coopky jsem netahej, na to nemas dost silnyho hosta, proste zatim jeste neexistuje. Kdyz jsme hostoval utok 52xB-17 proti nam 6ti Lionum, tak to sice nelagovalo, ale taky to nepocitalo a nemodelovalo strely, takze pacifismus Leda system "koralove more", ktery ma byt coopka na serveru, ale tam nevim, jak se to dela a zda je to vyzkouseny. Jen aby to nekleklo hodku pred startem a pak se nerikalo neco o "spatnem pocasi".
bigjirka napsal:
A od koho jiného by měly být? Od tebe? Dáš si QMB B-25, sundáš jí na první průlet a řekneš si, že je to snadný ... Takový řeči jsou super. Taky jsem jednou dal s Migem trojici He-111 na tři průlety. Přesto bych si nikdy netroufnul říct, že je to snadný.
My máme možnost se na to dívat z dlouhodobého hlediska. Protože ne vždy si nalétneš ideálně, ne vždy ten druhej letí rovně jako idiot a ne vždy je formace sevřená stejně. Proto do toho můžeme kecat, protože každý z nás útočil třeba 200x a tudíž se dá říct, že průměrně to je asi TAKHLE těžké/lehké.
No já někdy coop války lítám i za šmouly a mám možnost se na to dívat z dlouhodobého hlediska, ještě z dob kdy MG 151/20 bylo flusátko a byla švanda s tím útočit na svazy bombrů a když byla možnost všici si tam cpaly stoosmy.
Taky jsem jednou dal s Migem trojici He-111 na tři průlety. Přesto bych si nikdy netroufnul říct, že je to snadný.
Jop s eresama střílí naše letka na bombry se závázanejma očima, aby jim dali šanci.
Estli si to dal defaultní výzbrojí, tak mě netrufneš, já jednou s čajkou doustoupal švalbinu a zapalil jí třetí motor.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 27-08-2007 14:11
Kde nepíšu pravdu? Jsou akce skriptované nebo ne? Je naplánováno, že letadla mají přiletět v nějakém časovém horizontu do daného prostoru? A v některých případech, kdy lze odhadovat umístění nepřátelských letišť, můžeš celkem v klidu vymezit pravděpodobný směr příletu. Bombardéry do druhého dne Kurlandu neměly možnost plánování. Tahle možnost vznikla až po dlouhém jednáním z Fučim, kdy jsme se navzájem málem pozabíjeli. První den jsem možnost plánování neměl. Vize byla taková, že Ily a Jaky poletí na vzdálený cíl a bylo nám i definováno, kterým směrem máme letět. Důvod? Nedostatek paliva. Námitka, že je to nesmysl nebyla přijatá. Jaké plánování tedy?
Píšeš, že všechno je to o přípravě útočníků a ne o omezování čehokoliv. Pokud už omezíš samotného útočníka, je to potom co?
EDIT:
Protože aby ze speciální akce nebyl obyč dogfight, do jisté míry se skriptovat musí, jak se začíná skriptovat, omezuješ tím útočníka, který má stanovené nějaké časové limity a cíle.
Furt omilas kurland. Fuci uz od zacatku upozronoval ze mise je dost nascriptovana a ze je potreba ridit to z obou stran. Presto to pro me z pohledu pilota byla spcialka jako kazda jina bez dalsich zvlastnosti.
Reklo se vem bombu let tam a znic tanky...mohl sem letet kudy sem chtel, provest si to podle sebe. Reklo se tady je cil, musite ho branit, mate na to 8 letadel, ok budem tri hodiny krouzit a treba se nekdo ukaze....nic vic
Kauza sturmy - Luftwaffe znala pouze cil ktery ma branit...nemela informace odkud prileti, kdy atd. Nevedela nic o jejich problemu s palivem. Sturmy dostali tak na prdel protoze selhal jejich cover. Druhy den se vam to podarilo a vsechny FW byly vazany v dobe priletu B25...tehdy uz bylo jedno, jestli prileteli od more, nebo z vnitrozemi..slo jen o nacasovani priletu. Znova opakuju ze branici strana zna jen cil ktery ma chranit....utocici strana ma volbu trasy a nacasovani. Nedostatek paliva je takticke omezeni, to neni argument pro pausalizovani "omezovani utocniku".
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Kde nepíšu pravdu? Jsou akce skriptované nebo ne? Je naplánováno, že letadla mají přiletět v nějakém časovém horizontu do daného prostoru? A v některých případech, kdy lze odhadovat umístění nepřátelských letišť, můžeš celkem v klidu vymezit pravděpodobný směr příletu. Bombardéry do druhého dne Kurlandu neměly možnost plánování. Tahle možnost vznikla až po dlouhém jednáním z Fučim, kdy jsme se navzájem málem pozabíjeli. První den jsem možnost plánování neměl. Vize byla taková, že Ily a Jaky poletí na vzdálený cíl a bylo nám i definováno, kterým směrem máme letět. Důvod? Nedostatek paliva. Námitka, že je to nesmysl nebyla přijatá. Jaké plánování tedy?
Píšeš, že všechno je to o přípravě útočníků a ne o omezování čehokoliv. Pokud už omezíš samotného útočníka, je to potom co?
EDIT:
Protože aby ze speciální akce nebyl obyč dogfight, do jisté míry se skriptovat musí, jak se začíná skriptovat, omezuješ tím útočníka, který má stanovené nějaké časové limity a cíle.
Furt omilas kurland. Fuci uz od zacatku upozronoval ze mise je dost nascriptovana a ze je potreba ridit to z obou stran. Presto to pro me z pohledu pilota byla spcialka jako kazda jina bez dalsich zvlastnosti.
Reklo se vem bombu let tam a znic tanky...mohl sem letet kudy sem chtel, provest si to podle sebe. Reklo se tady je cil, musite ho branit, mate na to 8 letadel, ok budem tri hodiny krouzit a treba se nekdo ukaze....nic vic
Kauza sturmy - Luftwaffe znala pouze cil ktery ma branit...nemela informace odkud prileti, kdy atd. Nevedela nic o jejich problemu s palivem. Sturmy dostali tak na prdel protoze selhal jejich cover. Druhy den se vam to podarilo a vsechny FW byly vazany v dobe priletu B25...tehdy uz bylo jedno, jestli prileteli od more, nebo z vnitrozemi..slo jen o nacasovani priletu. Znova opakuju ze branici strana zna jen cil ktery ma chranit....utocici strana ma volbu trasy a nacasovani. Nedostatek paliva je takticke omezeni, to neni argument pro pausalizovani "omezovani utocniku".
Ohledně šturmů na Kurlandu vím jen to že první útok byl na nějaký tankový postavení v nějakým sektoru (bylo to území cca 20km na 20km), tam našich 8 šturmů lítalo a hledalo tanky a nic nenašlo na čež se vrátili na základnu. Pak byl myslím útok na lodičky, tam sme potkali Jamamota a ještě jednoho letce a jakž tak to myslím v pořádku proběhlo. No pak byl nálet na nějaký velký letiště, náš cover co já vím někdě byl po zadu a nestíhal páč byl před tím nějak zaměstnát u letiště se na nás sesipaly fuckáči asi nás tam rozstříleli, ale vím že jsem to pěkně posral a napálil to při útoku na flaky do země. Vcelku se mi systém specky zamlouval, ale byl sem znechucen protože v té době měl můj počítač problémy a furt se mi kousal v půl minutových lagách, což mě na Kurlandu stálo dva životy.
me proste pripada ze tedka naprosto ucelove manipulujes s historri kterou, jak dobre vis, co do poctu stroju nemuzeme simulovat, tudiz to chcete omezovat vyzbroji u LW masin, coz je podle spatna cesta 1) u Fw to nevadi 2) vyradite nemecke nosne typy konce valky 3) osobne mi to prijde naprosto stejne jako kdyby kdyby jsme vam speckach z roku 44/45 z vychodni frony zakazali La7 jak9U a jak3 proste proto ze jsou moc dobry,
za dalsi B-25 nema kdovi jak horsi obranou vzybroj oproti B-17, (na 6 shora ma uplne stejnou, a zaroven predsavuje mensi cil) tak by jsme jim mohli vypnout zadni streliste coz?
Vim, ze je to na Gryzlova, ale dalsi s timhle souvisejici prispevek jsi adresoval i na me, takze odpovim i na tohle:
-co do poctu mozna simulovat nemuzeme, priblizit se tomu vice muzeme, ale to vubec nebude resit nas problem.
-1) ja osobne po sobe necham strilet radeji ctyrmi dvacitkami nez jednou tricitkou, protoze mechanismus jejich ucinku je pomerne odlisny, takze myslim, ze tohle 'vadi'. Samozrejme nemuzu mluvit za vsechny piloty bombarderu - jestli se mnou nekdo z nich souhlasi nebo nesouhlasi, at to sem prosim napise.
-2) ...zatimco spojenecke nosne typy jsou vyrazeny uz automaticky (s jednou vyjimkou).
-3) dekuji za postreh, bohuzel je zrovna toho typu 'vezmeme situaci z uplne jineho bojiste, zgeneralizujeme ji k nepoznani a pak ji predhodime jako zpusob mysleni druhe strany'.
1stCL_BlueL:
me ta myslenka nevadi, jenze uvedom si jednu vec a to ty ani LesniHU nechcete videt 1) B-25 nema o moc horsi obranou vyzbroj nez B-17 2) B-25 ma v podstate stejnou vydrz jako B-17 (ve hre to jest 5-6granatu z 30mm, a v tudle chvili me je uplne jedno jak to bylo IRL, protoze letame zase je nve hre) proto nevidim jedinej duvod proc omezovat vyzbroj.
Ale my to vidime velmi dobre, jenze 1) ta obranna vyzbroj nezabrani rozebrani B25 jedinym naletem a 2) nevim, proc to porovnavat zrovna s B17 ze hry, kdyz se na zadne specialce nepouzila a asi ani nikdy nepouzije.
to LesniHU
bod jedna chapu ale proc to mame odsrat my, a takovymhle zpusobem(rec je samo o 109 ne o fw190)?
bodu -2) nerozumim, co vam chybi? spit XIV? tak holt my nebudeme pouzivat G-6/AS -3) jenze ona ta situace podle meho skutecne takto vyzniva
druha cast
1) ona rozebrat B-25 jednim naletem skutecne jde ale podle me ani ne v 50% pripadu (od ceho je cover, he)?, proc porovnavat s B17? no protoze vy chcete simulovat akce letadel, ktere se v zadne specce neobevi.
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 27-08-2007 22:29
1stCL_BlueL napsal:
1) ona rozebrat B-25 jednim naletem skutecne jde ale podle me ani ne v 50% pripadu (od ceho je cover, he)?,
Furt dokola, při poměru 1:1 na stíhače, nezabrání cover prvnímu útoku a ten jak je známo v případě letadel se stoosmama či eresama pro zničení valné většiny bombrů stačí.
Cassius, furt dokola - ani při poměru 10 : 1 nezabrání cover prvnímu útoku. Čím více cílů bude k dispozici, tím úspěšnější ten první útok bude díky větší variabilitě cílů - můžeš si vybrat ideálnější možnost.
Jak jsem psal jinde. Úspěšnost prvního útoku nejvíce ovlivní výchozí pozice pro zteč. Ne výzbroj, ne nepřátelský cover. Ne bombardéry ani jejich střelci. Abys měl dobrou výchozí pozici, tak musíš znát přesně cíl útoku, výšku nepřátelských bombardérů (na výšce coveru moc nezáleží..) a náletový kurz. Resp. musíš znát trasu, abys se stíhací formací vmanévroval do té ideální pozice. A zde bych poznamenal, že manévrovat se stíhací formací není zrovna o moc rychlejší a jednodušší, než s tou bombardovací..má to rozhodně jistá svá specifika a určité limity. Rozhodně to nevypadá tak, že zařveš do TS "Achtung, Indianer auf 3 Uhr, greifen die Möbelwagen an!". Pokud máš u sebe větší formaci (8+, což na speciálkách máš) a nutno dodat, že nejen v případě velkých formací, pak zkoumáš vektory letu nepřítele a odhaduješ jeho rychlost. Poté zadáš nějaký kurz "do trasy". Formace se otáčí a sleduješ ostatní stroje, jestli obrat probíhá v pořádku. Dáváš pozor na nepřátelské stíhače, kteří mohou každou chvíli zaútočit. Doletíš do bodu, který odhadneš jako ideální, opět zavelíš ke změně kurzu, naposledy zkontroluješ pozici ostatních letounů ve formaci a řekneš Viel Glück. Pak naplno otevřeš škrticí klapku a když máš nějaké vstřiky, tak to zapneš. Plnou rychlostí se řítíš do středu svazu, máš posledních pár vteřin na instrukce, ve kterých Kommandeur řeší buď rozdělení jednotlivých cílů (málokdy, to si většinou určuje každý stíhač zvlášť), nebo spíše promýšlí odpoutání. Urovnává si v hlavě aktuální pozici svazu, kalkuluje s pozicí slunce a především s pozicí a rychlostí nepřátelských stíhačů. Teď ubíhají poslední vteřiny do útoku. Řekneš třeba "doprava pod svaz, klesavá na jih, do 5 km". Pak stiskneš stejně jako zbytek stíhací formace své zbraně, v ideálním případě pozoruješ nějaký ten zásah, trhnout kniplem doprava, přitom lehce dopomoci pravým pedálem, přitáhnout srovnat a začít se shánět po odstatních pilotech. Hurá, máme to za sebou. Za 10 minut bychom se mohli dostat k druhému útoku..pokud nás cover nechá. Moment překvapení už je v pr****.
Po zteči zjistíš, že z 8mi stíhaček dosáhly nějakého výraznějšího úspěchu dvě..úhel útoku nebyl optimální, odchýlili jsme se o 20° od ideální trasy.
Cassi, ono je opravdu něco úplně jiného, když s eReSama zaparkuješ za čtyři Junkersy a víš, že když náhodou nezařveš při téhle misi, tak při příští nebo přespříští určitě; než když si kroutíš 30tou misi v řadě, na kontě máš 7 ušmudlaných sestřelů a při každým startu se klepeš jako sulc, aby tě někde netrefil flak, nebo si tě nepodal nějakej stíhač. Speciálky mají podobnou atmosféru, jako při létání na vysoké streaky. Vůbec mi nejde do hlavy, proč tady kalkulujeme s věcmi, jako útok Mk.108 na přátelskou nebránící se B25, nebo čas, během něhož lze vymazat AI formaci Ju 88 za pomoci RS.
LesniHU, Gryzlove a ostatní: Já neplánuji v nejbližších letech žádnou speciálku, která by se zajkláidala na nahrazení těžkých bombardérů středními, nebo na simulaci zabránění velkému strategickému náletu. Pokud bych takovou akci plánoval, pak bych spojencům zajistil převahu stíhačů 2 : 1 a bombardérů také 2 : 1. Tedy celkem 4 : 1. Na 60 červených letadel 15 modrých. Už ale jen 40ti ks formace je ze SW/HW důvodů v dnešní době extrémně obtížně realizovatelná. Což znamená 8 modrých vs. 32 červených. Kdo bude mezi těmi osmi vyvolenými? A kde seženem 16 lidí do bombardérů?
Právě toto jsou důvody, proč je podobné plánování zcela nereálné, jak jsem psal zase jinde. Už se v tomhle tématu vážně vykrádám. Ale znovu opakuji: neplánuji žádnou speciálku, ve které by měl nějaký typ nahrazovat letadlo zcela odlišné. Neplánuju akci, která by měla jakkoliv simulovat nálety strategických bombardérů.
PS: pro jistotu ještě jednou. Neplánuji žádnou akci, která by měla simulovat nálet strategických bombardérů.
1stCL_pbarry napsal:
Furt omilas kurland. Fuci uz od zacatku upozronoval ze mise je dost nascriptovana a ze je potreba ridit to z obou stran. Presto to pro me z pohledu pilota byla spcialka jako kazda jina bez dalsich zvlastnosti.
Reklo se vem bombu let tam a znic tanky...mohl sem letet kudy sem chtel, provest si to podle sebe. Reklo se tady je cil, musite ho branit, mate na to 8 letadel, ok budem tri hodiny krouzit a treba se nekdo ukaze....nic vic
Kauza sturmy - Luftwaffe znala pouze cil ktery ma branit...nemela informace odkud prileti, kdy atd. Nevedela nic o jejich problemu s palivem. Sturmy dostali tak na prdel protoze selhal jejich cover. Druhy den se vam to podarilo a vsechny FW byly vazany v dobe priletu B25...tehdy uz bylo jedno, jestli prileteli od more, nebo z vnitrozemi..slo jen o nacasovani priletu. Znova opakuju ze branici strana zna jen cil ktery ma chranit....utocici strana ma volbu trasy a nacasovani. Nedostatek paliva je takticke omezeni, to neni argument pro pausalizovani "omezovani utocniku".
Pbarry, cover selhal, protože nemohl udělat to, co jsme pak udělali druhý den s B-25. Důvody, proč jsme to tak nemohli udělat již první den, je vcelku jasný. Doporučil bych se zeptat třeba Maka, když už mi nevěříš.
Takže Ti znova opakuji: útočící strana má volbu trasy a načasování, pokud jí to scenář mise dovolí. V některých případech tomu tak nebylo.
EDIT:
Fuči, myslím, že LesnímuHu nešlo konkrétně o Tvé speciálky, ale všeobecně o speciálky, které se budou připravovat do budoucna. Stanovit nějaká základní pravidla. Toť vše.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 28-08-2007 06:55
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU, Gryzlove a ostatní: Já neplánuji v nejbližších letech žádnou speciálku, která by se zajkláidala na nahrazení těžkých bombardérů středními, nebo na simulaci zabránění velkému strategickému náletu. Pokud bych takovou akci plánoval, pak bych spojencům zajistil převahu stíhačů 2 : 1 a bombardérů také 2 : 1. Tedy celkem 4 : 1. Na 60 červených letadel 15 modrých. Už ale jen 40ti ks formace je ze SW/HW důvodů v dnešní době extrémně obtížně realizovatelná. Což znamená 8 modrých vs. 32 červených. Kdo bude mezi těmi osmi vyvolenými? A kde seženem 16 lidí do bombardérů?
Právě toto jsou důvody, proč je podobné plánování zcela nereálné, jak jsem psal zase jinde. Už se v tomhle tématu vážně vykrádám. Ale znovu opakuji: neplánuji žádnou speciálku, ve které by měl nějaký typ nahrazovat letadlo zcela odlišné. Neplánuju akci, která by měla jakkoliv simulovat nálety strategických bombardérů.
PS: pro jistotu ještě jednou. Neplánuji žádnou akci, která by měla simulovat nálet strategických bombardérů.
Beru na vědomí. Kvůli těm obrovským (ne)poměrům jsem proto navrhoval udělat Kubáň, kde jsou počty letounů skoro vyrovnané.
313_Gryzlov napsal:
Takže Ti znova opakuji: útočící strana má volbu trasy a načasování, pokud jí to scenář mise dovolí. V některých případech tomu tak nebylo.
Scenar mise o kterem ale pilot/obrance nic nevi.
Takze ve vysledku co ? sorry, ale cerveni musi lete primo, takze ti dneska zakazem nejaky ty zbrane. GL.. hm ?
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
1stCL_Fucida napsal:
Cassius, furt dokola - ani při poměru 10 : 1 nezabrání cover prvnímu útoku. Čím více cílů bude k dispozici, tím úspěšnější ten první útok bude díky větší variabilitě cílů - můžeš si vybrat ideálnější možnost.
Já myslím že úspěšně zabrání většině pilotů LW se do pozice k útoku na bombry dostat. Když LW bude muset bojovat cca půlhodinu před náletem se spojeneckejma stíhačkama, tak se do takové pozice jen steží budou dostávat.
1stCL_Fucida napsal:
Cassi, ono je opravdu něco úplně jiného, když s eReSama zaparkuješ za čtyři Junkersy a víš, že když náhodou nezařveš při téhle misi, tak při příští nebo přespříští určitě; než když si kroutíš 30tou misi v řadě, na kontě máš 7 ušmudlaných sestřelů a při každým startu se klepeš jako sulc, aby tě někde netrefil flak, nebo si tě nepodal nějakej stíhač. Speciálky mají podobnou atmosféru, jako při létání na vysoké streaky. Vůbec mi nejde do hlavy, proč tady kalkulujeme s věcmi, jako útok Mk.108 na přátelskou nebránící se B25, nebo čas, během něhož lze vymazat AI formaci Ju 88 za pomoci RS.
Nevím jak ty používáš eresa, ale já s nima bojuju jako se sto osmou, jen místo šedesáti nábojů mám většinou šest, na to abych trefil eresem nemusím parkovat na šestý.
Jde furt o ten první útok kterej je v případě stoosem a eresů zničující pro bombry a netvrď mi tady že když proti Vašim 10 strojům stojí 30 stíhačů místo deseti, že se stejně snadno všichni dostanete k útoku na bombry.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.