To mohli napsat Spita, Mustang, B-17, P-47 ... všechno mohli napsat. Nějak mě přijde, že oznamují až něco bude, tak bude i něco jiného. Ano, když budou peníze, bude všechno ... propaganda hadr
Magot, ja si obcas nieco precitam a ked idem na zachod, tak aj dlhsie ako dve strany. Ale ani v jednej z mojich kniznych zdrojov sa neuvadza, ze Paulus sa nevedel bicyklovat. To je taka pletka az blud, ako ked sa niekto vyjadri s umyslom ma urazit, ze moja stara mat sa nevedeli korculovat. Vedeli, aj preberali dozadu si predstavte..
Tak jsem včerejší večer trávil na Syndikátech. Maj tam mapu, kde se němci blíží ke Stalingradu. Standard jsou nějaké objectives, kdy se bombardují továrny, ničí tanky a zásobování, jsou limitované zdroje letadel na jednotlivých letištích. Letiště jsou vždy tři na obou stranách. Dvě dost blízko od sebe a především blízko tankovému útoku. Další dvě pak dál od fronty na křídlech, ale zas poměrně blízko dalším cílům. Němci pravidelně pořádají vulchovací nálety na dvě nejbližší letiště, takže se vyřádí i milovníci velkých akcí. Mapa se ale vyhrává bitevničením a bombardováním, takže piloti bitevníků a bomberů vlastně rozhodují. A především je to super mapa pro osamělé vlky, jako jsem já. Většinou startuju s Jakem z Grišinu a letím někam do prostoru kolem Kalachu. Odtamtud přepadávám různé nepozorné modré piloty, kteří si myslí, že 50km od fronty se jim nic nemůže stát. Důvod, proč lítám s Jakem, je celkem jasný. Za němce si nezalítám, páčto je tam vždy plno. A s LaGGem bych byl hodně limitovanej.
No a tak jsem tam včera lítal snad 3 hodiny. Nadšenej jak malej kluk. Jak je přeci jen výkonově pozadu za Bfkem. Teď, co se musí hlídat chladič, je to vlastně docela kumšt, ty stodevítky s tím honit. Stačí se malounko přepočítat a už to nedoženu. Ani o mě nemusí vědět, stačí, že letí rovně. To samé pak platí pro souboj. Jedna chyba a je po výhodě. Navíc jsem tam včera potkával sehranou dvojici s Bfkama. Tuším, dvakrát mě přinutili vyskočit, jednou jsem jim mazaně zdrhnul poté, co jsem jim před očima sundal kolegu a jednou jsem jednoho trefil. Jediné, co je na tom Stalingradu trochu nudné, je ta krajina a barvy. Bílá, šedá, černá. Na druhou stranu jsou proti bílé dobře vidět letadla. Proti zelenému lesu by asi líp fungovala kamufláž.
Magot, ja si obcas nieco precitam a ked idem na zachod, tak aj dlhsie ako dve strany. Ale ani v jednej z mojich kniznych zdrojov sa neuvadza, ze Paulus sa nevedel bicyklovat. To je taka pletka az blud, ako ked sa niekto vyjadri s umyslom ma urazit, ze moja stara mat sa nevedeli korculovat. Vedeli, aj preberali dozadu si predstavte..
To vůbec nemělo s tvým příspěvkem nic společeného a s Paulusem taky ne (teda že by neuměl jezdit na kole)
Na IL2 foru si nějaký CUJO1970 dal tu práci, že přeměřil roll rate FW 190 a porovnal to s historickým měřením NACA. http://forum.il2s...ntry177637 Milovníci FW 190 by to snad ani neměli číst. Pak ještě přeměřil La 5 a "kupodivu" La 5 rolluje v optimu o 35% rychleji než FW 190. Tohle je věc, která mě na 777 mrzí snad nejvíc. Prémiové letadlo vykastrované ve většině důležitých parametrů, až to není hezké, a klasika jejich firemní kultury - ticho po pěšině. Že je s FW 190 problém s roll rate, s kompresorem, s akcelerací a clim rate, s rychlostí ve středních výškách, s chováním při negativních g a s výdrží motoru při maximálním a bojovém výkonu, to se ví od začátku. A že se nejedná o kosmetické odchylky, to se ví taky. Přesto s tím nic neudělali a ani neřekli jediné slovo. Nakonec si nemyslím, že by to tak mohli nechat být. To by byli sami proti svému prodejnímu modelu, ale ta neochota komentovat cokoli, co udělali blbě, ta mi vadí.
Ne že by to u Stalingradu vadilo, Syndikáti FW 190 na mapách stejně nemaj.
Tak já nebojuju 70 let starou válku. Nelítám za němce či za rusy. Lítám za sebe a za svoje ego Nakonec díky té převaze árijců na nebi lítám skoro pořád za červené. Ale není v tom žádné politické přesvědčení. Prostě je tam míň pilotů, tak holt skočím do toho Jaka. Přestože ho lítám rád, Bfko je prostě lepší. A ta stodevadesátka by byla taky prima. Ono by stačilo, kdyby nebyla v těch vyjmenovaných parametrech daleko za svým vzorem. Kdyby byla třeba jen trochu podceněná, byla by fajn. Ale takhle je to docela ničemné zařízení. Je lepší než LaGG, to se musí nechat. Ale krom nečekaných dajvů na oběť s obrovskou převahou energie, je použitelný jen limitovaně.
Nakonec dobrá 190ka by stejně nic nezměnila. Stodevítky jsou výborné už teď. Stačí se podívat na servery a na výsledky. Lidi lítaj F4 a G2 a jsou s nima velmi úspěšní. Kdyby místo výborné a nejlepší volby měli ještě jednu výbornou, situaci to nijak dál nezmění. Navíc F4 plní funkci letadla bez omezení počtu a přitom je to ta nejlepší stihačka na mapě. Na červené straně má většinou tuhle funkci nevyčerpatelného letadla LaGG. A to se asi shodneme, že když dojdou limitovaná letadla, začíná opravdová sranda.
Rume, tak ještě jednou: Pokud udělají historicky věrný simulátor letadel z období bitva o Stalingrad, tak nemusejí dělat ani jedno Ruské letadlo. Nikdo by jej nelítal.
Z období kolem konce Třetí říše naopak.
Kdybys dělal simulátor dronů ze současnosti, taky by nikdo nelítal ty od ISIS (IS)...
A kdybys udělal simulátor lehké lučištnické jízdy z období Mongolských vpádů do Evropy, tak bys co? No nemusel bys dělat jiné než Mongolské luky!
To je prostě úděl simulátorů - pokud mají být pro mulťák, nesmí být historicky přesné.
Proto jsem před časem poněkud (značně) omezil hraní histo her - ve prospěch sci-fi a fantasy. V ESO, v PVP, v Cyrodiilu, pro příklad, kde po sobě metáme fajrbóly ze svých restotyček, se nemusíme dohadovat do alelujá a vývojáři mohou snadno přidat či ubrat bodík či dva z DPS čehokoli, aniž by to vedlo k "malému rollrate historických restostaff", či nedej bože dokonce ke "kastraci magických run".
Smiř se s tím. Nebo lítej jen offline. No jo - ale ono to nemá kampaň co by stála za ten název...
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
To si asi nerozumíme Alfíku.
1) Nepotřebuju radit, co mám lítat.
2) BOS je prezentován jako historicky věrný letecký simulátor. Tedy věrnost v rámci možností maj ve svém programu.
3) Zjevně nemáš představu, v čem je FW 190 špatně. A už vůbec ne, co by její opravení přineslo.
Bod 3) je důležitej.
Tak věz, že na FW 190 jsou velmi špatně parametry, které u jiných letadel BOSka jsou relativně slušně. Problém FW je v tom, že zdaleka nedosahuje kvalit simulace ostatních letadel. A to bez ohledu na stranu.
Dál pak, opravení FW by nepřineslo do stávajícíh poměrů BOSka vůbec nic. Psal jsem to i v tom předchozím příspěvku, ale zjevně to musím zdůraznit. Opravená FW 190 by v žádném směru nezměnila balanc hry. Proč? 109 F4 je a stále bude nejlepší letadlo do dogfightu. Nejlepší akcelerace, nejlepší stoupavost, točí skoro stejně jak Jak 1, nejvyšší rychlost. Alternativně s podvěsama palebná síla jak FW 190.
Zkrátka oprava FW 190 není o tom, zda by se změnila hra. Je to jen o tom, že stávající podoba je šlendrián. Na IL2 foru jsou mraky podkladů pro to, co všechno je blbě. A nejedná se o nějaké mokré sny modrých pilotů. Jsou to porovnání s NACA měřeníma, technickýma specifikacema toho typu, a specifikacema pro použití toho motoru.
Já jsem se stavem docela vyrovnanej. Nijak zvlášť mi to nevadí. Ale nejsem tupá ovce, co zbaští, co ji předhodí. Nedá se čekat, že bych jim to v poklidu zbaštil a říkal si, mohlo být i hůř. Od toho máme diskuzní fora, abychom se vyjádřili. Já se za svůj názor nestydím. Prezentuju ho i na jejich ofiko foru.
1. Game crash on landing was fixed
2. Autopilot taxiing after landing was fixed
3. Wingmen don't crash anymore after pilot's landing;
4. Burning fragments issue when they used to burn after detaching the plane was fixed. They will only burn if they detach from a burning plane;
5. When falling the detached fragments now burst up snow dust;
6. Problems with unavbailable skins/unlocks was fixed (if they are in the green unlocked zone - they should become available);
7. Pe-2 skins descriptions were fixed;
8. Fw-190 skin description was fixed;
9. 10th pilot level was added;
10. Flacks and other AAA now fire correctly in Campaign;
11. Unlimited enemy spawning in Duel was fixed.
1. Fw 190 A-3 roll speed in game is 1.5..2 times less than it is in NACA and RAE flight test reports
- NACA report shows the roll angular speed of continues rolling, not intermediate roll speed during 1 roll. So if we will perform test on continues rolling in game it will correspond to NACA report with good precision (mistake less than 2%).
False claim.
2. Fw 190 A-3 climb rate in game is less than it's noted in reports.
- Actualy, it's only 5% less than our reference, but we now have a new method of performance adjustment which will allow us to make more precise tuning of this parameter.
- Gear switching is ok. When you show us 36 km/h TAS fall from 2000m to 3000m you performing icorrect test. You don't need to keep constant ATA Boost, but you need to keep constant throttle position. This misunderstanding is coming from a little bit tricky notes in historical data sources where are ATA noted but not the throttle position. But atualy, these tests were performed on fixed throttle which was set on combat power throttle intermediate shoulder.
Actualy, we realy have now 5 kmh IAS falling from 2000m to 3000m but it is less than 1% mistake. So it does not matter. Anyway, even this will be corrected together with item #2.
- More regadrding ATA in referense. This ATA just "name of engine operation mode". How to understand this:
At zero-level in standart atmosphere you fly and set this "named ATA". 1.32 for Fw-190 as combat engine mode for example. For this you have used some kind of throttle position (85% for Fw-190). So, you need to MARK this throttle position.
After that you need to perform all tests with this MARKED throttle position on different altitudes. So you shold keep MARKED throttle position on all altitudes, not ATA, to have correct flight test.
Why it's so? Because it's some kind of established tradition of naming of engine operation modes - name them by "ATAs at zero-level" but not by "throttle %". While direct relation on different altitudes is not between engine operation mode and ATA but between engine operation mode and throttle position.
- Plus, supercharger switch on 2300m instead of 2600m on 85% on Fw-190 because 2600m it's in standart atmosphere, but we have -15°C with same 760mmHg, this means that on altitude pressure is less than in standart atmosphere and in our conditions pressure on 2300m is same as on 2600m is standart atmosphere.
False claim.
4. Fw-190 and Bf-109 is very easy to be dived to negative stall, this not allows to perform "Hartman's negative G evasive".
- Yes, German planes have more negative controlability reserve, but this is just means that they are achieving the same negative G loads with less negative pitch input. I've tested negative G for several planes in very fast and rought test (can't be used for strict compare and so on) with push dive from level flight on 400 km/h IAS, 100% fuel with standart load, G achieved before stall:
Bf 109 F-4: -4g , after that it's stalls
Bf 109 G-2: -4g , after that it's stalls
Fw 190 A-3: -3g , after that it's stalls
LaGG-3 ser.29: -1g , can't achieve more AoA and G on max pushed stick pitch and trim
La-5 ser.8: -2g , can't achieve more AoA and G on max pushed stick pitch and trim
Yak-1 ser.69: -3g , can't achieve more AoA and G on max pushed stick pitch and trim
So, no any advantage of soviet fighters in negative G load is presented ingame.
False claim
5. Ju-87 and He-111 should have automatic supercharger mode instead of 2nd manual gear of supercharger
- Automatic supercharger control will be added on Ju-87 and He-111 soon.
Claim confirmed, corrections will be done.
6. Bf 109 F-4 have time limit for extreme RPM, but have not for extreme Boost. So, if I set manual pitch on Bf-109 than I can fly more at greater speed without damaging engine.
- Exteme Boost time limit will be added later
Claim confirmed, corrections will be done.
7. He-111 and Ju-87 take off engine power limited on 30 seconds and after that we can climb only on safe power, so take-off power is near to useless.
We will increase a bit the time limit for take-off power for these two planes.
Claim confirmed, corrections will be done.
8. Bf 109 G-2 Speed Indicator have 15 km/h error
- To be fixed on this week together with several other gauges (mostly RPMs and Boosts), mostly mistakes are minor but we will fix them
IT'S DAMN STYRANGE that noone have noted that IAS gauge error on Bf 109 G-2 on max speed was up to 200 km/h
Claim is not critical but to be corrected.
9. Bf 109 G-2 still slower than Bf 109 F-4 on 6000m on equal engine power
- That is not true. We have performed test with manualy closed radiators and G-2 have had 481 km/h IAS while F-4 have had 471 km/h IAS. F-4 engine have to set throttle to 80% to have same power with G-2 on 100%.
Flase claim.
10. Flutter IAS on LaGG-3 is 750 while in manual max IAS is listed as 600 km/h. It's 150 km/h reserve. While Bf-109 have only 70 km/h reserve.
Actualy, we have flight test report on LaGG-3 which shows that it's diving a little more than 700 km/h IAS without problems. So, we have set Flutter start at 750km/h IAS, +50 km/h to fastests known limit.
Bf-109 have data on dive flight test on 900 km/h TAS at 5800m, it is 637 km/h IAS. Also, there is 750 km/h IAS listed as limit for it. So, our Bf-109 have 850km/h IAS as Flutter start speed, +100 km/h to fastest known limit.
Flase claim.
=======================================
So, it was last chance before release to make a correct claim of FM. As we see, only 30% of claims are confirmed, and no Claims on performance were confirmed. This another time shows how precise we are in Flight Models performance precision and how not precise claimers in their investigation of historical sources and game flight tests. Anyway, thanks to everyone who have provided claims which have been pointed as "not critical but to be corrected" and as "confirmed, to be done". Your input was usefull.
Tak hoši, jestli nebudete dost pozitivní, Zak s Loftem vám tuhle hračku vezmou. Honem honem napsat pár pochvalných recenzí, jinak to prý v prosinci zavřou. Moc bojim...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Tak podle něj ti co kritizují, hru nehrají a proto vývoj a provoz hry je nutno zrušit. Pochopil jsem to správně?
Kdo někoho kritizuje, není s námi a je nutno ho odstranit. To už tady párkrát bylo, že!
Cassius Chaerea napsal:
Nebo se ukázala nerentabilita BoSu a hledají uličku jak z toho vybruslit a svést to na "druhé".
Tohle je ta horší možnost. Doufejme, že jen hypotetická.
Svým způsobem chápu, že to člověka občas strašně štve, deprimuje a demotivuje (znám to na vlastní kůži). Ale tohle je hrozně neprofesionální. Začal fňukat, žebrat o podporu, vyhrožovat. Taky už to tam dostává sežrat od lidí, kteří BoS létají a těší se na něj. Vlastně ho ti věčně nadávající a kritizující trollové dostali tam, kde ho vidí nejradši.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Kritiků se najde dost vždy. Ta hra je náročná. Je náročná na počítač. Nedá se to hrát na kdejaké plečce. Musí být i slušný monitor. Je náročná na další vybavení. Člověk musí mít minimálně slušný joystick a TIR a pedály jsou už skoro taky nutnost.
Dál pak je to náročný na předchozí průpravu hráče. Je to sim, nemá to baby tutorial pro začátečníky. Člověk, který nemá předchozí zkušenost s virtuálním lítáním náročnosti jako ROF, CloD, DCS ... pravděpodobně vzteky pukne, když nebude schopnej ani odstartovat.
Díky simulaci kdejakého efektu letového modelu je to vlastně docela náročné ovládat i pro ostřílené simulanty. Řada lidí z IL2 a CloDu si už stěžovala, že mají 10 let praxe v simech a nejsou schopni smysluplně létat BOS. Natož v tom být úspěšní. A to to jsou lidi, kteří se třeba v CloDu mají za esa.
Na závěr to má stále chyby, kampaň je přinejlepším nedodělaná a ten tah s unlockem je víc než rozporuplný. A abych nezapomně, celé to pak podtrhuje tradiční neschopnost 777 komunikovat vůči anglicky mluvící komunitě. Proti ruskýmu foru je jejich počet příspěvků v anglické části minimální a vždy se zpožděním. Si za kus kluci můžou sami.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.