S tím už veľmi nepočítam...veď načo osu, keď v realite bol trim na všetkých BOS rusákoch (mimo Pešky) na koleso. Najväčší fail "najleralitnejšieho" simu pod slnkom, ako sa chvastal ujo Loft pred rokom
Šťastnejší (mladší vekom) sa možno dožijú, až sa opäť vydavateľ "oslobodí" od projektu BOS a nejaký Team Fusiono-Daidalos trim dorobí.
Hm, Julo... Trimy su uz davno urobene - aj na osu aj na tlacitka. A nielen na vyskovku ale aj na smerovku a kridielka. Podla toho, ktore lietadla co mali. Staci jedine - pozriet sa do nastaveni. Thats all folks.
Upravil/a Baron dne 30-09-2014 20:26
...Třeba FW 190 na osu nejde, protože ve skutečnosti byl taky na tlačítko. Ruský stroje mají trim a ne nastavitelnou celou výškovku a jsou taky na tlačítka....
Ruské mašiny nemôžu mať trim na osu, lebo by to neodpovedalo skutočnosti pre FW190?
Zvláštna logika.
Radšej nech je aj Fw na os, a pre hardcoristov nie je problém si premapovať "os" aby spínala "tlačítka".
Ruský mašiny mají trimovací kolečko, tedy osu... jen jaksi nefunguje
Rumcajsi a Barone proč furt mluvíte o německých letadlech, který jsou zřejmě dobře, ale jak je vidno z mého prefixu asi je tolik lítat nebudu, že? U G940 mi ta osa nejde ani u 109ky, tlačítka sice fungujou, ale to mě nezajímá...
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
...Třeba FW 190 na osu nejde, protože ve skutečnosti byl taky na tlačítko. Ruský stroje mají trim a ne nastavitelnou celou výškovku a jsou taky na tlačítka....
Ruské mašiny nemôžu mať trim na osu, lebo by to neodpovedalo skutočnosti pre FW190?
Zvláštna logika.
Radšej nech je aj Fw na os, a pre hardcoristov nie je problém si premapovať "os" aby spínala "tlačítka".
Nerozumím ti. Za prvé nic neobhajuju a nejsem autor toho nápadu to tak udělat, jen to popisuju, jak to funguje. To si, prosím, nepleť.
Za druhé trim pomocí trimovacích plošek a trim pomocí nastavení celé výškovky má stejný cíl, totiž stabilizovat letadlo v daném režimu - úhlu náběhu. Ačkoli je implementace jiná, cíl a použití je stejný. Že se jedná o tu samou funkci se nejsnáze přesvědčíš tak, že se zeptáš lidí, jak to mapujou. A přijdeš na to, že naprostá většina lidí si namapuje všechny způsoby trimování výškovky na stejný dvě tlačítka - nos nahoru - nos dolu. Že to kluci z BOSka udělali takhle na 3 způsoby, je poněkud mimo moje chápání, ale budiž, je to ve hře. Hra trim na osu umí, jen z nějakého popudu tvořivosti to je jen u Bfka. Ono ve finále ani u Bfka to není tak úplně trim na osu, protože to kolo se točí svojí rychlostí a tedy aktuální pozice osy nemusí korespondovat s pozicí toho kola. Je tam zpoždění. Proč to nemůže být i pro ostatní letadla nevím, zejména když teď v techno chatu vypisujou pozice trimů. Dál vych řekl, že se nejedná o nic extra důležitého. Všema třema způsobama se dá trimovat efektivně a celkem stejně rychle. Tedy pomineme-li, že Bf 109G2 se nedá vytrimovat do dajvu, že.
Ruský mašiny mají trimovací kolečko, tedy osu... jen jaksi nefunguje
Rumcajsi a Barone proč furt mluvíte o německých letadlech, který jsou zřejmě dobře, ale jak je vidno z mého prefixu asi je tolik lítat nebudu, že? U G940 mi ta osa nejde ani u 109ky, tlačítka sice fungujou, ale to mě nezajímá...
Pipe mluvím o německých i o ruských letadlech. A mluvím o nich, protože se jejich ovládání odlišuje. Jsou 3 způsoby mapování a pro každý letadlo platí právě jeden. Pro ruský je to trim nahoru/dolu, pro Fw je to stabilizátor nahoru/dolu a pro Bfko se to jmenuje jen adjustable stabilizer a je to osa.
Proč to tak udělali, nevím, přesto to tak je a jestli kluci chtěj, aby jim trim fungoval všude, musej si namapovat všechny tři způsoby.
Jo a nejlepší na závěr. Jako naprostá většina lidí mám dva čudlíky "Nos nahoru", "Nos dolu". Takže trimuju vždy těma tlačítkama, i když je to Bfko. A nevidím v tom nejmenší problém. A nevidím vůbec žádnou výhodu v možnosti, mít to na osu.
Ruský mašiny mají trimovací kolečko, tedy osu... jen jaksi nefunguje
Rumcajsi a Barone proč furt mluvíte o německých letadlech, který jsou zřejmě dobře, ale jak je vidno z mého prefixu asi je tolik lítat nebudu, že? U G940 mi ta osa nejde ani u 109ky, tlačítka sice fungujou, ale to mě nezajímá...
Pipe mluvím o německých i o ruských letadlech. A mluvím o nich, protože se jejich ovládání odlišuje. Jsou 3 způsoby mapování a pro každý letadlo platí právě jeden. Pro ruský je to trim nahoru/dolu, pro Fw je to stabilizátor nahoru/dolu a pro Bfko se to jmenuje jen adjustable stabilizer a je to osa.
Proč to tak udělali, nevím, přesto to tak je a jestli kluci chtěj, aby jim trim fungoval všude, musej si namapovat všechny tři způsoby.
Jo a nejlepší na závěr. Jako naprostá většina lidí mám dva čudlíky "Nos nahoru", "Nos dolu". Takže trimuju vždy těma tlačítkama, i když je to Bfko. A nevidím v tom nejmenší problém. A nevidím vůbec žádnou výhodu v možnosti, mít to na osu.
Rumcajsi já to chápu, to není nic proti Tobě, naopak si to vysvětlil moc dobře, jen je pro mě neakceptovatelný použít u rusáků trim na čudlíky, prostě sem tak zvyklej
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Možné vysvětlení je to, že Bfkový kolo má u sebe ukazatel pozice. To myslím ruský letadla nemaj. Netrimuješ tedy na pozici, ale na reakci letadla. U FW je to jasný, sice je tam ukazatel, ale trimuješ přepímačem. Tomu by mohlo odpovídat to, že jen Bfko se dá trimovat třeba trimovací osou, kde hráč hned vidí, kam tu pozici nastavil. Ale je to jen spekulace, do hlavy těm vývojářům nevidím a úplně jim nerozumím. A to zejména tím, že tuhle logiku postavili na hlavu tím techno chatem. Doufám, že umožní, aby server mohl techno chat úplně vypnout. Je mi to až blbý, že na Syndikátech to píše pozice chladičů, trimů, varuje před přehříváním a letadla maj své privátní GPS.
Asi naozaj nerozumieme, pretože s Tebou súhlasím vo všetkom.
Nikdy by som si nedovolil pripisovať autorstvo toho "riešenia" nikomu okrem dev tímu BOS.
Nikdy som nespochybnil, že by pozdĺžne vyváženie (jedno akým mechanizmom) fungovalo inak než si to popísal. Zato Baron asi nečítal od začiatku, jednoducho otáčať trimovacím kolesom vo VVS strojoch nejde OSOU. Že trimovanie funguje na tlačítka nespochybňujem ja ani Pip.
Spomalenie pohybu trim-kolesa na Bf je prítomné, napríklad rovnako ako u všetkých trimoch v P-51 DCS. V DCS sa koleso zastaví v polohe odpovedajúcej polohe "čudlíka" trimu na trimboxe aj keď sa dotáča ešte sekundy po tom, čo prestanem točiť poťákom. Ako je to v BOS nemám overené. Nevidím dôvod, prečo by to malo byť inak a mal by zastavovať náhodne,
Určite ale nerozumiem, prečo nie je možné namapovať na osu ovládač, ktorý je/bol v reálnom lietadle ovládaný "osou". Najmä, ak to v hre už existuje (pre Bf 109), a je mi úplne fuk, ak by sa táto funkcia v menu volala "nastaviteľný stabilizátor" aj pre lietadlá, ktoré mali stabilizátor pevný.
to Baron
Prepáč, ale prvotnú verziu som musel prepísať, moja vina a horúca hlava, sorry
Edit:
Kým splodím verejne prístupnú odpoveď, pribudne hromada príspevkov
Vzhledem k tomu, že je to sim, tedy hra, a vzhledem k tomu že ne každý má všechna možná zařízení, nevidím důvod, proč by se u VŠECH letadel nemohly používat VŠECHNY možnosti ovládání trimů (tzn. osou, tlačítky i myšováním po virt. kokpitu když už to někoho baví a chce to) bez ohledu na to, jak to bylo řešeno u konkr. letadla.
Prokrista, u různých letadel máme přece několik různých řešení trimů - od prostých vyvažovacích plošek přes Fletnerovy klapky, přes kombinaci vyvažovacích a odlehčovacích plošek (např. na jedné výškovce vyvažování a na druhé odlehčování apod.) , až po kombo klapku spojující obě funkce! O tom že některá letadla měla nastavitelný stabilizátor plus trimovací a odlehčovací plošky (typicky letadla od Boeingu) už ani nemluvím - mechanizace takové plochy je sama o sobě tak zajímavá (ovšem jen pro techniky ) že bych vám o tom mohl hodiny vyprávět - a nudit vás tím Zkusím to v prosinci na sletu
To budou modelovat i tohle?
Opravdu se mi nechce věřit, že po ustřelení levé výškovky půjde řízení ztuha zatímco po ustřelení pravé nepůjde trimovat! Až TAKOVOU ÚROVEŇ SIMULACE v simulátoru uvidím... to budou časy!
A nikdo to nebude lítat...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Vzhledem k tomu, že je to sim, tedy hra, a vzhledem k tomu že ne každý má všechna možná zařízení, nevidím důvod, proč by se u VŠECH letadel nemohly používat VŠECHNY možnosti ovládání trimů (tzn. osou, tlačítky i myšováním po virt. kokpitu když už to někoho baví a chce to) bez ohledu na to, jak to bylo řešeno u konkr. letadla.
Tak touhle plodnou debatou jsme zde před pár měsíci strávili řadu utěšených dní ;-) Dalo by se to ještě najít.
Někteří, mne nevyjímaje, mají za to, že tyto věci - jako například klikatelný kokpit - přispívají (třeba při startu) k většímu zážitku ze hry.
Jiní jsou přesvědčeni, že když to v jejich případě neplatí, tak to ve hře být nemá :-)
Už bych se do toho nepouštěl :-)
Jinak ovládání trimů na osách mé trimovací krabičky bych považoval za velmi přínosné. Výrobce je zjevně jiného názoru.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pořád přemejšlím nad koupí, ale stále se nemůžu rozhodnout... Za CoD sem onehdy vysolil osm stovek a rok a půl se to nedalo hrát.
1300kč je docela dost za zajíce v pytli. Kdyby aspoň vypustili nějaké minidemo
Pořád přemejšlím nad koupí, ale stále se nemůžu rozhodnout... Za CoD sem onehdy vysolil osm stovek a rok a půl se to nedalo hrát.
1300kč je docela dost za zajíce v pytli. Kdyby aspoň vypustili nějaké minidemo
Hehe, jakej zajíc v pytli. Vždyť to lidi už půl roku hrajou. Já třeba skoro každý den. Vomrkni YouTube, jsou tam spousty videí. Pročti si forum, je tam sekce na HW nároky. Jsou tam snad stovky konfigurací s uvedenýma FPS. Chceš li praktickou zkoušku zadarmo, nainstaluj si ROF, který běhá na trochu straší verzi toho enginu. Máš tam zdarma Albatros V.D. a Spad XIII. Můžeš lítat a testovat do alelujá včetně on-line.
Pořád přemejšlím nad koupí, ale stále se nemůžu rozhodnout... Za CoD sem onehdy vysolil osm stovek a rok a půl se to nedalo hrát.
1300kč je docela dost za zajíce v pytli. Kdyby aspoň vypustili nějaké minidemo
Hehe, jakej zajíc v pytli. Vždyť to lidi už půl roku hrajou. Já třeba skoro každý den. Vomrkni YouTube, jsou tam spousty videí. Pročti si forum, je tam sekce na HW nároky. Jsou tam snad stovky konfigurací s uvedenýma FPS. Chceš li praktickou zkoušku zadarmo, nainstaluj si ROF, který běhá na trochu straší verzi toho enginu. Máš tam zdarma Albatros V.D. a Spad XIII. Můžeš lítat a testovat do alelujá včetně on-line.
Mohl bys mě prosimtě trochu nasměrovat, nějak to tam nemůžu najít. Jinak rofko jsem zkoušel a běhá to solidně, ale to že je to stejnej engine ještě neznamená že to poběží stejně.
Jakej je rozdíl mezi tou verzí (základní) z officiálních stránek a tou na steamu? Kromě ceny teda.
Ta HW sekce mě docela vyděsila. Lidi tam řeší, jestli jim to poběží na core i7 Mám obstarožní železo - Phenom X4 955, 6gb ram, HD 6870. Takže co od toho očekávám? 60FPS na plné detaily asi ne, ale jde mi spíše o plynulost hry. Starší procesory od AMD jsou známé častým poklesem FPS v náročných situacích a pokud není engine dobře optimalizovaný, většinou je to nehratelné. Docela dobrým příkladem je DCS. Tam dostává AMD težce na prdel (i když údajně by měli co nevidět spustit novou verzi enginu)
Garrett napsal:
Jakej je rozdíl mezi tou verzí (základní) z officiálních stránek a tou na steamu? Kromě ceny teda.
Ta HW sekce mě docela vyděsila. Lidi tam řeší, jestli jim to poběží na core i7 Mám obstarožní železo - Phenom X4 955, 6gb ram, HD 6870. Takže co od toho očekávám? 60FPS na plné detaily asi ne, ale jde mi spíše o plynulost hry. Starší procesory od AMD jsou známé častým poklesem FPS v náročných situacích a pokud není engine dobře optimalizovaný, většinou je to nehratelné. Docela dobrým příkladem je DCS. Tam dostává AMD težce na prdel (i když údajně by měli co nevidět spustit novou verzi enginu)
Videjko pěkný. Na jaký sestavě hraješ?
Na steamu se dá koupit to samé. Maj standard a premium verzi. Když si ke standardu přikoupíš dvě letadla, máš to samé. Nemyslím, že by tam byla ještě další faktická odlišnost. Steam je zlo. Sice to stojí míň ... ale to si vyřeš sám se sebou.
i7 je na BOS samozřejmě víc než dost. Ty jádra jedou na 20 - 30%.
Kolik FPS budeš mít, to nevím, zkus se podívat, jestli v tý HW sekci není někdo s tím samým. ROFko jsem rok lítal s AMD 5870, takže 6870 by měla stačit. Rozdíl v zážitku mezi plnýma detailama a základníma je na první pohled nepozorovatelnej. O nic určitě nepřijdeš.
Moje PC je i7 4970 + GTX 980 no a k tomu nějaká ta RAMka, disky, škatule a i zdroj se najde.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.