Jak vůbec vypadá instalace hry. Je to něco na způsob ROF nebo DCS? Kdy mam hlavní modul, kterej obsahuje engine, multiplayer + pár základních strojů a do něj si pak můžu dokupovat nové stroje nebo je to prostě klasická srumovická instalace, známá z předchozích let.
Jak vůbec vypadá instalace hry. Je to něco na způsob ROF nebo DCS? Kdy mam hlavní modul, kterej obsahuje engine, multiplayer + pár základních strojů a do něj si pak můžu dokupovat nové stroje nebo je to prostě klasická srumovická instalace, známá z předchozích let.
Jinak termín 28. září jaksi propásli
Viz http://il2sturmov.... Jsou dvě verze hry, Standard a Premium. Ve standardu máš 8 letadel, premium pak má navíc La5 a FW190. K standardu si můžeš dokoupit i ty chybějící dvě letadla. Předpoklad je, že časem bude možné dokupovat další lítatelný aparáty a obsah - mapy.
Díky. Přihlášeni se mi nakonec podařilo - asi mají v Rusku pomalejší net Asi než si to mezi sebou a Steamem předali tak to chvíli trvalo.
Takže "na první počmuch" (napřed peripetie, pak pozitiva a nakonec negativa):
Absolvoval jsem první let, samo že se Šturmem , no bude to chtít poladit osy, nacvakat tlačítka která chci... a podobně. Ono to jelo, plyn a osy fungovaly i když tak nějak pro veeelmi lehkou ruku (jak říkám, poladit). Na podvozek a klapky jsem přišel, na brzdy nikoli pročež jsem na konci dráhy jel a jel dál do stepi... no a na vrtuli a chladič a směs jsem prostě prděl ale taky je možné že jsem chladič a směs měl zaplé na "auto". Otáčky se každopádně neměnily.
Pozitiva: No vypadá to po prvním letu dobře, v rámci mého starého železa. Střílet jsem nemohl, protože jsem nepřišel na to kterými tlačítky, bombit taky ne, z téhož důvodu, ale jukal jsem po té zasněžené stepi a nejsem zklamán, naopak. Ovšem navolil jsem si jen ten "bažantí let", takže jsem neviděl nic kromě stepi a stromů - ani auta, ani tanky, apod. Jo a taky čmoudíky a zdá se že ani zblízka moc grafiku nepřetěžují.
Negativa: Il2 rozhodně měl více kilogramů než papírová vlaštovka. Mával jsem s tím jak s UL akrobatem. Což je naprosto špatně - neměl jsem vůbec pocit že ovládám velký a těžký stroj. Ale o tom už tady psali jiní. A levé okénko "pokračuje" přes plech - je tam taková obruba a pod ní je průhled ven, místo plechu kabiny..., jinak zatím nic. A každá změna nastavení je doprovázena restartem hry s nutností znovu se přihlásit. Ale zase to člověk až tolikrát dělat nebude, že.
To je zatím vše - co byste chtěli když mám ve hře nahráno 64 minut a to je i s nastavováním grafiky apod.
No, ještě že už mám objednaný nový stroj - na tomhle to jede s malými fps i na nejnižší nastavení.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
BOS sice není tak komplexní jako DCS, přesto využiješ solidní porci tlačítek. Navíc se zdá, že nám časem implementují kompletní startovací procedury, tedy ani aktuální stav nemusí být úplně konečný.
Management motoru je dán zvolenou obtížností. Na experta pak řídíš vše, co se u daného letadla ve vzduchu řídí (a je ve hře). Ruský letadla maj všechny RPM governor, ovládání směsi, ovládání chladičů (vodní, olejový, mřížka vzduchového chlazení), přepínač stupňů kompresoru.
Krom motoru se nauč trimovat. Některý letadla maj jen výškovku, jiný i směrovku a křidýlka.
Onen pocit papírového letadla a nedostatek pocitu váhy - to je pro nováčky v BOSku překvapení. Na IL2 foru k tomu najdeš spoustu názorů. Měkteří tvrdí, že to je přesně to, co člověk ve vzduchu opravdu cítí. Jiní zas protestují. A to se kolikrát jedná o piloty skutečných letadel. Takže si vyber V každém případě se na to dá zvyknout a časem ti to ani nepřijde. Zkus trénovat pomalé pohyby rukou a nohou. BOS simuluje i dynamiku změn úhlů náběhu. Nakonec to ovládneš a pak to začne přinášet opravdové uspokojení, protože to není tak úplně snadné a to pak potěší, když se začne dařit. Hlavně nebýt zbrklý.
Grafický výkon je velmi slušný. Ten engine se jim povedl. Zas na IL2 fonu najdeš mraky doporučení a můžeš si udělat vlastní obrázek, co potřebuješ. Jo a doporučuju 2560 x 1440 bodů. Full HD je prima, ale QHD či jak se to jmenuje je prostě jemnější.
Alfik asi skúšal zatiaľ iba šturmovika, takže ten pravý pocit UL papierovej lastovičky pri ostatných lietadlách ešte iba príde
Šturm je skutočne trocha "ľahký", lieta pomaly a pocit "plávania" je o to silnejší. Mne viac prekáža, že je aj neprimerane zraniteľný. Akoby ani nebol pancierovaný.
Pri neobjektívnom, nehomogénnom a neopakovateľom testovaní (pre rýpalov ), offline útok na vláčik, bola miera poškodenia útočiaceho lietadla nepriamo úmerná rýchlosti v útoku. Najhoršie dopadala Ju-87, v tesnom závese Il2, už po prvom útoku bolo po motoroch. Všetky stíhačky na tom boli lepšie, najčastejšie som sa dokázal vrátiť na letisko s dvojicou Fridrich a Gustav.
Možná Alfik pilotoval skutečného Sturmovika, nikdy nevíš... ;-)
A tak asi jako ULko to lítat nemusí ne? V tom asi Alfík letěl ...
Těžká opancéřovaná kráva se asi takto chovat nebude. Pokud ano tak tam je něco hodně špatně.
Upravil/a magot dne 30-09-2014 11:56
Zkusil jsem jen Šturma protože se mi podařilo přihlásit o půl jedenácté a protože jsem zavilý "kamioňák" - lezu zásadně do bitevníků a bombrů. Do stíhaček výjimečně. Takže když jsem věděl že dám jeden let, tak logicky Šturm.
Rume, jen tak pro info, lítám simy od osmibitů, a reál jsem si taky ozkoušel - i když jsem byl především svazarmový para (nosím brýle a tak to nešlo ofiko), tak při těch více než 600 seskocích už pak děláš i instruktora skákání a velitele seskoku apod. a tykáš si i s myšma co hryžou kůrky v rohu hangáru takže mě samo nechali "šáhnout".
A protože se dodnes podílím na návrzích a stavbě UL, tím spíše si "šáhnu".
Takže jsem si vykoušel sice ne Šturmovika (a už vůbec ne u Stalingradu, zas tak starý nejsem, ostatně máme v komunitě i nestorovatější Nestóry - takový Permon a Cibulí... já su až třetí ve věku ), ale letadla hmotnosti a cca i velikosti Šturma jsem měl tu čest za páku podržet. Tím současně odpovídám i na trim - vím nejen jak se používá, dokonce vím i jak a proč funguje, jaké jsou jeho typy jak z hl. aerodynamiky tak z hl. sestrojení, ovládání apod.
Další testing provedu v nejbl. dnech, své poznatky vám sdělím
Jako první budu muset juknout na nastavení, jednak letu (abych ovládal vše jak jsem zvyklý - proto lítám červené a ne ty modré automaty ) a jednak ovl. prvků, jak jsem napsal. Možná už dnes odpol se na to vrhnu (nechcu to moc lítat dokud to nebude hotové a vydané, mám po pravdě řečeno s "předběžným přístupem" spíše špatné zkušenosti).
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Tím nauč se trimovat jsem nemyslel nic ve smyslu, že bys netušil. Chtěl jsem říct, aby sis namapoval klávesy, páč bez trimu se lítá hůř než blbě.
Co se týká toho plavání, tak někteří to vysvětlují tak, že v letadle máš páku, na kterou působí opravdové síly, je dlouhá a vnímáš i ty zrychlení. Takže ve výsledku s tím nemrcasíš jak s klacíkem doma na stole. Nelítám nic než simulátory, tedy nevím sám z vlastní zkušenosti. Jen papouškuju. Krom toho to tuhle psal i Petrovič, to je ten, co píše simulaci FM.
Za sebe k tomu dodám jen to, že simulace bývá často postižena tím, že počítá vývoj toho svého simulovaného prostředí s nějakou frekvencí. To samé platí pro ovládací prvky, který jsou taky snímaný s nějakou frekvencí, navíc asi jinou. Tyhle systémy snadno tíhnou ke kmitům, který se v reálu nepozorují. Čistě proto že realita je spojitá, realita nebývá vzorkovaná. Pak je tu zpoždění reality joysticku a reakce, kterou vidíš na obrazovce. Že ten čas je významný, se snadno otestuje. Zkus kvedlat klacíkem dopředu a dozadu a porovnat to s klacíkem na obrazovce. Velmi snadno se dostaneš do protifáze. Že klacík na obrazovce bude v opačné výchylce než aktuální skutečný klacík. Suma sumárům to pak vede k tomu, že reakce jsou přehnané proti ekvivalentní situaci v reálném prostředí. To pak může navozovat pocit letu s RC modelem místo s bitevníkem.
Jo a ten Šturm má obrovkou nosnou plochu. Když se za to vezme, vytočí zatáčku o menším poloměru než ty stihačky. Jistá agilita tak je na místě. Zejména když k tomu potřebuješ sílu pár Newtonů a ne pár set Newtonů.
Tak, upravil jsem osy, namapoval (přidal namapování na která jsem zvyklý) na pár tlačítek, a absolvoval několik letů.
To máš pravdu, jak s tím proč ty letadla plavou (neexistence sil které dávají pilotovi zp. vazbu), tak s těmi záznějemi.
Takže: Po úpravě os se zratil pocit že je to letadlo "příliš lehké". Takže je to o osách - ty rovné přímky jsou jednak nereálné, a jednak zhoršují pocit z letu.
Dvakrát (teď píšu jen o letech na cíl, ne o těch jen na vyzkoušení, tzn. "krabička nad letištěm) jsem letěl se Šturmem, a jednou s Laggem. S Laggem jsem se i vrátil - ale utrhl jsem při přistání křídlo on ten motor už moc netáhl...
Se Šturmem mě dvakrát dostali protiletadlovci... no, co k tomu říct. Šturmovik po jediném zásahu PL granátem na sračky (podruhé "jen" olej na štítku a motor stál) - zatímco Lagg tentýž zásah ustál (dotaženo nad letiště ale motor už divně chroustal )??? Který pííp todle udělal? Žeby hra jen pro stíhače?
Další věc: Brzdy buď nefungují vůbec, nebo jsou tragicky slabé. Brzdit při dojezdu je prakticky zbytečné - nemá to takřka žádný vliv na rychlost letadla...
A nakonec: Opravdu si tvůrci myslí že za WWII neměli Ruští piloti mapu? Nebo "jen" nevím jak ji zapnout? Zajímavé přitom je, když si dám nízkou úroveň tak tam mám mapu - ale zase mi ti pitomci ruští nedovolí ovládat nic kromě veselého klacíku a plynu! To tam mohli rovnou dát ovládání na myš jako je ve WT!
Doufám že to "jen" nedomysleli a že to v konečné hře bude. Samozřejmě že nemluvím o značkách na mapách nebo jejím posouvání dle polohy letadla (avšak proti těmto fíčurám nic nemám! tohle je hra a ne válka a tato drobná vylepšení rozhodně hře nic neuberou, a ostatně se to vždy dá vypnout pro nějaký ten extra hard server), ale takhle abych si vytiskl mapu z reálu a místo abych hrál, budu jen sledovat jestli nebloudím. To moc zábavné není a vedlo by to k tomu, že by lidi buď lítali jen tu nízkou obtížnost, nebo se na hru vyprdli. Klasický spor co je a co není "simulátor" a co je a co není "hra"
Jo, a žádný posuvník na konvergenci jsem nenašel. A taky mě zarazilo, že střelba z kanonů vč. toho 37mm nemá žádné zpětné rázy přenášející se na letadlo - to je nesmysl, jak z hl. fyziky tak z hl. histor. přesnosti - víme přece od svědků jak blbě se z toho v reálu střílelo.
Tak to je zatím vše a asi to nechám spíše zrát a lítat budu spíše méně než více, jak jsem psal - nemám rád předběžný přístup, jsou z toho jen mrzutosti
A bude to chtít nový feliz madera - ten můj má už osm let a pomalu přestávají fachčit tlačítka a taky osy začínají mít divné brikule okolo středu... ještě že tohle je ta nejmenší potíž
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Tak, upravil jsem osy, namapoval (přidal namapování na která jsem zvyklý) na pár tlačítek, a absolvoval několik letů.
To máš pravdu, jak s tím proč ty letadla plavou (neexistence sil které dávají pilotovi zp. vazbu), tak s těmi záznějemi.
Takže: Po úpravě os se zratil pocit že je to letadlo "příliš lehké". Takže je to o osách - ty rovné přímky jsou jednak nereálné, a jednak zhoršují pocit z letu.
Dvakrát (teď píšu jen o letech na cíl, ne o těch jen na vyzkoušení, tzn. "krabička nad letištěm) jsem letěl se Šturmem, a jednou s Laggem. S Laggem jsem se i vrátil - ale utrhl jsem při přistání křídlo on ten motor už moc netáhl...
Se Šturmem mě dvakrát dostali protiletadlovci... no, co k tomu říct. Šturmovik po jediném zásahu PL granátem na sračky (podruhé "jen" olej na štítku a motor stál) - zatímco Lagg tentýž zásah ustál (dotaženo nad letiště ale motor už divně chroustal )??? Který pííp todle udělal? Žeby hra jen pro stíhače?
Další věc: Brzdy buď nefungují vůbec, nebo jsou tragicky slabé. Brzdit při dojezdu je prakticky zbytečné - nemá to takřka žádný vliv na rychlost letadla...
A nakonec: Opravdu si tvůrci myslí že za WWII neměli Ruští piloti mapu? Nebo "jen" nevím jak ji zapnout? Zajímavé přitom je, když si dám nízkou úroveň tak tam mám mapu - ale zase mi ti pitomci ruští nedovolí ovládat nic kromě veselého klacíku a plynu! To tam mohli rovnou dát ovládání na myš jako je ve WT!
Doufám že to "jen" nedomysleli a že to v konečné hře bude. Samozřejmě že nemluvím o značkách na mapách nebo jejím posouvání dle polohy letadla (avšak proti těmto fíčurám nic nemám! tohle je hra a ne válka a tato drobná vylepšení rozhodně hře nic neuberou, a ostatně se to vždy dá vypnout pro nějaký ten extra hard server), ale takhle abych si vytiskl mapu z reálu a místo abych hrál, budu jen sledovat jestli nebloudím. To moc zábavné není a vedlo by to k tomu, že by lidi buď lítali jen tu nízkou obtížnost, nebo se na hru vyprdli. Klasický spor co je a co není "simulátor" a co je a co není "hra"
Jo, a žádný posuvník na konvergenci jsem nenašel. A taky mě zarazilo, že střelba z kanonů vč. toho 37mm nemá žádné zpětné rázy přenášející se na letadlo - to je nesmysl, jak z hl. fyziky tak z hl. histor. přesnosti - víme přece od svědků jak blbě se z toho v reálu střílelo.
Tak to je zatím vše a asi to nechám spíše zrát a lítat budu spíše méně než více, jak jsem psal - nemám rád předběžný přístup, jsou z toho jen mrzutosti
A bude to chtít nový feliz madera - ten můj má už osm let a pomalu přestávají fachčit tlačítka a taky osy začínají mít divné brikule okolo středu... ještě že tohle je ta nejmenší potíž
- mapu upravujú, je iba dočasne neprístupná. V predchádzajúcich verziách bola. Dá sa to vyriešiť pozretím briefingovej mapy (myslím, že defaultne je to klávesa "O" )
- posuvník na konvergenciu je pod posuvníkom paliva
Mapa po posledním patchi snad není vůbec. Tedy ne pod M. Zmáčkni O jako "objectives".
DM zejména velkých letadel je až roztomile křehoučký. Třeba na He 111 nemá smysl používat kanony. Stačí 7.62 a hned hoří. Vlastně skoro na cokoli stačí 7.62, stejně zasáhneš motor a vyvalí se hustý kouř dýmu. Ten Šturm umí přeci jen být o něco tvrdší cíl, ale ne nijak moc. Je předpoklad (nebo snad zbožné přání) že tohle ještě projde revizí.
Brzdy se mapují jinak pro němce a jinak pro rusy. Je fakt, že moc nebrzdí, ale přesto jsou nezbytné. Totiž pomocí brzd se zatáčí na zemi. Směrovka je při pojíždění sama o sobě zcela neúčinná. U němců se zatáčí pomocí brzdy na správné straně, u rusů vykopneš směrovku a přibrzdíš, funguje to docela dobře.
S těma křivkama je to složitý. Třeba projdeš cestu jak já. Nejprve jsem je zpomalil, ale posléze přišel na to, že to je handicap v dogfightu na velkých výchylkách a vrátil jsem přímky. Prostě jsem si zvykl, že kolem středu se musí jemně a pomalu.
Nevím, kdo je feliz madera, na Facebooku má ale profil. Jestli to měl být klacík, tak to je velké téma. Zatím všechny diskuze, co jsem četl, končí výkříkem "MS FFB2 forever".
Pěkná plachtička. Doma si ji slepím, bude se hodit. Dík.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Je trim na osu. Tedy oni to rozdělují podle způsobu ovládání. Trimy na křidélka a směrovku jsou jen tlačítková. Trim na výškovku je odděleně na 3 způsoby. Trim pitch Up/Down, Trim adjustable stabilizer Up/Down a Trim adjustable stabilizer. Pouze poslední volba je osa. Je to Bfko a jeho velké kolo. Třeba FW 190 na osu nejde, protože ve skutečnosti byl taky na tlačítko. Ruský stroje mají trim a ne nastavitelnou celou výškovku a jsou taky na tlačítka. Zkrátka trim u Bfka je možný na osu.
S tím už veľmi nepočítam...veď načo osu, keď v realite bol trim na všetkých BOS rusákoch (mimo Pešky) na koleso. Najväčší fail "najleralitnejšieho" simu pod slnkom, ako sa chvastal ujo Loft pred rokom
Šťastnejší (mladší vekom) sa možno dožijú, až sa opäť vydavateľ "oslobodí" od projektu BOS a nejaký Team Fusiono-Daidalos trim dorobí.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.