Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
|
Rumcajs |
Přidané 14-02-2016 19:13
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Ne IL2 foru je zajímavý příspěvek k výkonům Jaku 1. http://forum.il2s.../?p=332805
V zásadě jde o to, že JtD otestoval vliv otevření chladiče na maximálku toho našeho hospodářského zvířete. No a zde je vobrázek.
Zajímavá je referenční výkonnostní křivka zejména v porovnání s křivkama 50% a 0%. Optimismus se dal čekat, to není žádné překvapení. Nakonec to víme už dva roky. Zde je to ale hezky vykreslené a je vidět, jak s výškou optimismus roste až přes 80km/h. (výškový optimismus je v BOSku více či méně rozšířený napříč portfoliem)
Pro nás je ale nejzajímavější to, že optimální výška pro přepnutí kompresoru je celkem bez ohledu na nastavení chladiče někde kolem 2200 až 2300 metrů.
Ještě by bylo prima udělat podobný obrázek ale místo % chladiče měnit % nastavení vrtule - tedy otáčky motoru. Sám nejsem dostatečně pilnej, abych to měřil, ale graf výkonů v závislosti na RPM by se ku.wa šiknul.
Non est specifica
|
|
|
|
Art |
Přidané 14-02-2016 21:05
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
Když už je tu řeč o letadle. Dost mě mrzí, jak opětně Fw 190 zamlčeli a nechtějí ukázat s čím pracovali. Mě to potvrdilo jedno a to, že je climb rate opravdu špatně. Je vidět, že 190 nemají v oblibě (Han). Možná se někdy dočkám... |
|
|
|
Baron |
Přidané 15-02-2016 08:34
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Arte, ja by som to zase až tak čierne nevidel. Dobré je, že na tomto simulatore pracujú a majú v plane opraviť letové modely - chystajú sa predovšetkým na najstaršie FM, kde patria hlavne BF-109F-4, Bf-109G-2 a Fw-190A-3. Vidím tak, že pri takom malom týme a pri tak komplexnom simulátore ako je tento, nie je celkom dobre možné upraviť všetky FM v čase, ktorý by uspokojil virtuálnych pilotov. Ano, tiež by som si želal, aby bol (nielen) Fw-190 v "cajchu". Lenže nie je to jediný stroj, ktorý má "niečo" nie celkom správne. A ako som už písal, nelámu palicu nad žiadnym z lietadiel, ktoré urobili a priebežne ich zlepšujú.
Poznámka nakoniec: napriek nekorektnému climb ratu je pre mňa Fw-190A-3 nejlepšou nemeckou stíhačkou v hre.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 15-02-2016 12:53
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Vždycky jsem byl fascinován tím, jak dovedete takové zajímavé věci zazdít do jednoho vlákna. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-02-2016 14:44
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
clone9cz napsal:
Vždycky jsem byl fascinován tím, jak dovedete takové zajímavé věci zazdít do jednoho vlákna. No to máš tak, kdysi jsem byl okřiknut jedním zdejším adminem, ža zasviňuju fórum novejma vláknama. Předpokládám tedy, že vláken je omezené množství a je třeba s nima šetřit.
Non est specifica
|
|
|
|
Valec |
Přidané 15-02-2016 16:44
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Rumcajs napsal:
Ne IL2 foru je zajímavý příspěvek k výkonům Jaku 1. http://forum.il2s.../?p=332805
V zásadě jde o to, že JtD otestoval vliv otevření chladiče na maximálku toho našeho hospodářského zvířete. No a zde je vobrázek.
Zajímavá je referenční výkonnostní křivka zejména v porovnání s křivkama 50% a 0%. Optimismus se dal čekat, to není žádné překvapení. Nakonec to víme už dva roky. Zde je to ale hezky vykreslené a je vidět, jak s výškou optimismus roste až přes 80km/h. (výškový optimismus je v BOSku více či méně rozšířený napříč portfoliem)
Pro nás je ale nejzajímavější to, že optimální výška pro přepnutí kompresoru je celkem bez ohledu na nastavení chladiče někde kolem 2200 až 2300 metrů.
Ještě by bylo prima udělat podobný obrázek ale místo % chladiče měnit % nastavení vrtule - tedy otáčky motoru. Sám nejsem dostatečně pilnej, abych to měřil, ale graf výkonů v závislosti na RPM by se ku.wa šiknul. Tu rychlost prepocitaval podle ceho?A na jake mape pocitam ze leto? |
|
|
|
magot |
Přidané 15-02-2016 17:02
|
Fusioner
Příspěvek: 17608
Založený: 19.06.08
|
chodemimo ta ref křivka odpovídá zhruba Yak-1B v starým šturmoj, možná tam je ještě krapet slabší ... (na mapě Krym tedy léto)
Upravil/a magot dne 15-02-2016 17:04
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 15-02-2016 17:03
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Valec napsal:Tu rychlost prepocitaval podle ceho?A na jake mape pocitam ze leto? No to já nevím. Na foru je graf. Informace jak probíhalo měření, za jakých podmínek to platí a jaká přesně rychlost to je, to tam nepsal. Dalo by se čekat, že když to postoval JtD, že to bude test v standardní atmosféře a že rychlost je TAS měřená na gridu mapy. Nicméně jsem se na to neptal. Klidně to může být za jiných podmínek a klidně může jít o rychlost přepočtenou z IAS. Já to sem dával spíš kvůli těm 2200 metrů, kdy se vyplatí přepínat kompresor.
Non est specifica
|
|
|
|
Valec |
Přidané 15-02-2016 17:25
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Rumcajs napsal:
Valec napsal:Tu rychlost prepocitaval podle ceho?A na jake mape pocitam ze leto? No to já nevím. Na foru je graf. Informace jak probíhalo měření, za jakých podmínek to platí a jaká přesně rychlost to je, to tam nepsal. Dalo by se čekat, že když to postoval JtD, že to bude test v standardní atmosféře a že rychlost je TAS měřená na gridu mapy. Nicméně jsem se na to neptal. Klidně to může být za jiných podmínek a klidně může jít o rychlost přepočtenou z IAS. Já to sem dával spíš kvůli těm 2200 metrů, kdy se vyplatí přepínat kompresor. Vzdyt toto ohledne prepinani kompresoru je primo v manualu BoS.Jasne se tam pise Supercharger: two-speed manual; switch gears at 2,300 m |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 19-02-2016 13:07
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Vyšel patch 1.107b. http://forum.il2s.../?p=334161
Nepřidává se nic nového, na Ju 88 musíme ještě počkat, ale opravuje to sadu chyb a koriguje to některé FM. Takže by to vlastně mohl být dost zajímavý počin.
Non est specifica
|
|
|
|
Baron |
Přidané 19-02-2016 13:26
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
No, je to docela obsiahly patch.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
magot |
Přidané 19-02-2016 13:47
|
Fusioner
Příspěvek: 17608
Založený: 19.06.08
|
užasnej patch, úplně kouzelnej .., dostali jste logy a budete hledat neviditelný letadla
v přístím patchi budou třeba logy na FMB ... |
|
|
|
kouty |
Přidané 19-02-2016 14:22
|
Uživatel
Příspěvek: 1050
Založený: 29.08.09
|
konečně ale můžem nahrávat dlouhé záznamy...hurá
|
|
|
|
Ajvn |
Přidané 19-02-2016 16:14
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Co myslíte, je v tom paklu nějaká snaha o napravu toho příšerného komižlání a kymácení a houpání neboli jak se pro tenhle děs tady ujal výraz: OSCILACE ? |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 19-02-2016 16:54
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
57_OTU ajvn napsal:
Co myslíte, je v tom paklu nějaká snaha o napravu toho příšerného komižlání a kymácení a houpání neboli jak se pro tenhle děs tady ujal výraz: OSCILACE ? Jestli máš na mysli chování Bf 109 či P40 nebo Migu3 při rychlých pohybech páky a zejména pak směrovky, tak ne, tohle se neměnilo. Nebo jsem nezaznamenal, že by se Befko chovalo jinak.
Jen připomenu, že příšerné je to chování zejména ve spojení s úděsnou kvalitou klacíku a pedálů (či kroutíku) a velice efektivně se to dá podpořit špatnou pilotáží. Kombinace solidního lítacího HW a pilotáže, kdy pilot předpokládá, jakou korekci letadlo bude chtít, se ta příšernost dá dostat do stavu, že si toho člověk ani nevšimne. Tím nechci říct, že by v BOSku nebyl problém. Je. A na vzoru Bf 109 E7, která se jim povedla výrazně vychovanější než předchozí dvě Befka, je vidět, že to uměj vyladit. Navíc už to slíbili, že to někdy v budoucnu předělají.
Stávající patch měl řešit přilišnou vychovanost některých typů letadel na klapkách. Co jsem testoval Jaka, nepřišel mi nějak moc jinej než dřív, jestli jsem vůbec zaznamenal změnu. Ale nevím přesně, co si mám od přepracované "fineness ratio" letadla na klapkách slibovat. Máte někde nějak podrobnější vyvětlení pro ten použitý výraz?
Non est specifica
|
|
|
|
ukulele |
Přidané 19-02-2016 16:55
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
díky těm oscilacím se tenhle počin ani nedá nazvat leteckou simulací. Už by s tím mohli začít něco dělat. Jinak mě ani nehne to lítat, natož jim platit za další obsah |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 19-02-2016 17:15
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
No koupil jsem si: Thrustmaster 1600m a jsem opravdu hodně hodně, překvapený z přesnosti ( X, Y, Z). Je 10x přesnější a klidnější než třeba X52.
V takových WT-mlhosračkách moje úspěšnost střelby vzrostla asi tak 10x.
Tááákže jsem s tím sebevědomě naběhnul do BOS a fůůůrt se mi to komižle.
Ja to prostě nejsem schopny pořádně uklidnit. ( při střelbě.)
No nic no , co mi zbude než počkat. |
|
|
|
ukulele |
Přidané 19-02-2016 17:20
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
já si koupi Hoga a moje létání si všude neskutečně vychutnávám, ale v BOS nemám ani pocit, že řídím letadlo..... tak možná papírovou vlaštovku ve větru. Engine z ROF.. co už |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 19-02-2016 17:27
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Ajvne, nečekej, že se ti pravidelně povede zacílit a podržet delší dávku do cíle. To je vlastně dost vyjímečný, spíš to chce střílet krátkýma dávkama a následně znovu zamířit. BOSko je fakt citlivé.
Pomáhá toto:
1) Opravdu uklidnit ruku.
2) Mít letadlo vytrimovaný přesně pro režim letu při střelbě.
3) Předpovídat nutné korekce směrovkou při pohybech páky. Uvědom si, kam letadlo, který lítáš utíká při přitažení páky a zkus to korigovat směrovkou. Ale ne až začne utíkat, musíš předpovídat a nacvičit si to jako automatickou reakci.
4) Při střelbě na pozemáky vědět, jak silný je vítr a odkud to fouká. Pokud prostě přiletíš a spadneš na cíl a koriguješ až nastalou situaci, je to náročnější. Když víš dopředu, odkud a jak moc to fouká a naplánuješ si to dopředu, máš mnohem větší šanci.
Jak už jsem psal, chování v BOSku je asi přehnané. Nakonec vývojáři už přislíbili vytunění těch nejvíc horlivých typů. Zas ale si nemyslím, že by střelba v letadle ovládaném čistě člověkem měla být nějak snadný počin. Takže bych úplně nespoléhal na to, že případná korekce FM bude až tak dramatická, jak by si lidi přáli.
Jinak klacík je fajn, T16000 je dobrý kousek. Hele a co pedály? Plast Saitek?
Non est specifica
|
|
|
|
ukulele |
Přidané 19-02-2016 17:40
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
Rume tohle prostě neobhájíš. |
|
|