November 24 2024 03:42:38
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.
Rumcajs
WT_Schmouddle napsal:

No už mám něco IRL nalítáno, takže:

Vykopnutá směrovka a křídla v rovině způsobí, že letadlo začne zatáčet. Velice neochotně, ale bude zatáčet, bude to něco jako nedotáčivý smyk v autě - tedy poletí to šejdrem a bude to trochu zatáčet. Zároveň, podle umístění a velikosti směrovky tam budou další síly (konění dolů a klopení za směrovkou)
Zatáčení klopením je mnohem účinější.

Klopení a kontra směrovka znamená nezatáčet - obvykle se tak vyrovnává snos větrem a snižuje účinek poryvů větru - křídlo k větru dole.
A je to mnohem elegantnější než let s vyosením vůči směru dráhy.
Pozná se tak echte flieger - ten co v bočáku pořád s náklonem položí nejdřív jedno kolo, jemně jako do bavlnky...mě se to stále tak hezky jako jiným nedaří..Zamračený
Ano to je přesný. Díky za příspěvek.
Těm expertům, co si myslí, že letadlo nezatáčí, když se kopne do směrovky, těm přeji, aby jim BOS takhle blbě zůstal. Nic víc se k tomu nedá říct.
Upravil/a Rumcajs dne 27-11-2013 23:04
 
WT_Horrido
V BOS to točí uplně v pohodě tak jak má, to CLOD je blbá káča...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
jofe
Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku! Nikdy smerovka v týchto simulátoreoch nefungovala a nefunguje korektne!!!! Keď niekto neverí, tak mu to v reále ukážem!
 
autodeath
Nojo, je to tak Úsměv. Holt tak to je, radim se timto kajicne mezi hlupce prijimajici empiricke znalosti z virtualnich poletu bez patricne kritickeho pohledu Smutný. Vysledna rotace je sice mala, ale radove vetsi, nez jsem si myslel. Nemaje praktickych zkusenosti, koukal jsem po rcich pohybu a resenich, co se tyce vlivu jednotlivych slozek pohybu na vyslednici a nasel jsem tady, kde kinematika a dynamika letounu krasne vysvetlena a tady, kde je to krasne odexperimentovane.
 
Baron
Mno... a co myslis, kolkym ludom to tu bude zrozumitelne Cool
Hals - und Beinbruch!
 
falkon
jofe napsal:

Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku!

Co je "glizada"? Toto slovo som v leteckej hantyrke este nestretol...
 
L382_Conan
falkon napsal:

jofe napsal:

Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku!

Co je "glizada"? Toto slovo som v leteckej hantyrke este nestretol...


Glizáda - neboli "SKLUZ" - používá se např. na výrazné zkrácení rozpočtu při přistání, dělá se velmi jednoduše: levá noha, pravá křidélka. Pokud fouká boční vítr, tak náklon proti směru větru.
 
Saburo
"glizáda" je po rusko-našem to samé co po américky "glide path"
a není to nic jiného než sestupová osa, je zobrazována pomocí horizontální rysky na NPP, případně HSI
 
1stCL_Fucida
Jak už jsem psal o 20 příspěvků zpátky. V BoS ta směrovka pracuje principielně korektně. Rumcajs sice rozproudil diskusi, ale pouze o "míře" daného efektu. Dle mého názoru je tam daný zmiňovaný efekt modelován v principu korektně. Úhlová rychlost změny kurzu při křídle v rovině a směrovce naplno je v řádu jednotek °/sec. Tedy zhruba jako na všech letadlech, se kterými jsem v reálu létal.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
jofe
Fuči, neviem s čím si lietal, ale sadni do Trenéra, vyskúšaj to a uvidíš.
Ešte otázka do pléna podaril sa niekomu zalietať normálny súvrat?
 
310_cibule
Tak já bych to tak nějak uzavřel. Ostatně soudím, že CoD je zmetek.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
WT_Horrido
Asi mám jinou verzi...

YouTube Video



武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
jofe
Horri a teraz ešte ten sklz a máš flašku Šklebící se
 
WT_Horrido
Jofe nevím jak daleko jsou v těch 32% s letovým modelem, ale tohle není Maddoxův Il-2, tohle je ROF. A tam není problem ani korektní glizáda ani souvrat, nevím proč by to nemělo jít v BOS. Pozor na tu flašku Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Ucho
jofe napsal:

Horri a teraz ešte ten sklz a máš flašku Šklebící se


no a jak to v reálu skutečně vypadá, nějaký podrobný popis, odkaz, video provedení? Ty po nás vlastně chceš něco co jsme jako virtuálové nikdy nemohli vidět a udělat :-)
 
WT_Schmouddle
@jofe

Mám nalítáno na Eurostaru cca 70h a tam když šlápneš při cestovce (130-140kmh) plnou směrovku, tak to jednak začne hrozně protestovat (aerodynamický hluk se citelně zvýší) a druhak se to začne tak bokem smýkat, ale 360 jen směrovkou by byla jistě přes minutu letu, schválně to můžu někdy zkusit.

Ve 126ce jsem letěl jen jednou, na ošahání, ale chovalo se to tak nějak podobně, tedy rozhodně plná směrovka neznamenala nějaké významně jiné otáčení než na co jsem zvyklý z Eurostara.

Na jaké verzi létáš Ty? No jestli to nebude tím, že některé verze Trenéra jsou určené mj. na výcvik akrobacie, tka by mohly mít směrovku schválně účinější, ne?
 
www.wtigers.org
jofe
Z-126 aj 226 je tá istá mašina, len motor je iný. 126 je akrobatická a tam vzhľadom k tomu slabému motoru je akrobačka o max. precíznosti.
Keď dorazím domov, tak niečo zbastlím, ťažko sa to stručne popisuje.
 
Rumcajs
1stCL_Fucida napsal:

Jak už jsem psal o 20 příspěvků zpátky. V BoS ta směrovka pracuje principielně korektně. Rumcajs sice rozproudil diskusi, ale pouze o "míře" daného efektu. Dle mého názoru je tam daný zmiňovaný efekt modelován v principu korektně. Úhlová rychlost změny kurzu při křídle v rovině a směrovce naplno je v řádu jednotek °/sec. Tedy zhruba jako na všech letadlech, se kterými jsem v reálu létal.
Ona ta míra je docela podstatná věc. Jednotky stupňů za vteřinu je to, co je vidět v CloDu a co bych čekal. V CloDu letadlo točí tak 3 - 4 stupně za vteřinu (bojová zatáčka je cca 20 stupňů za vteřinu, tedy je to poměrně neochotné zatáčení). Jenže v BOS se to letadlo úhlově v podstatě nehne. Zkusil jsem to teď, a plná levá u toho Bfka vedla k tomu, že změna kursu o 5 stupňů trvala cca 15 vteřin. Nebo 0.333 stupně za vteřinu. Tedy odhadem a přibližným měřením je ten efekt asi 10x slabší. Podle mě je to docela významný parametr na to, aby se dvě simulace téměř stejného letadla mezi sebou odlišovaly desetinásobkem a přitom se to přešlo mávnutím ruky.
Jinak samozřejmě nejde o to, že by se takto mělo zatáčet. Letadlo se běžně do zatáčky pošle náklonem a směrovkou se řídí kulička. To řízení kuličky je ovšem korekce úhlové rychlosti tak, aby letadlo šlo do zatáčky koordinovaně. Tedy směrovka se používá pro řízení úhlové rychlosti kolem svislé osy, i když jejím primárním účelem není provádět takto blbě zatáčky. No napsal jsem to na IL2 forum a uvidím, jestli a jak na to zareagují. Třeba mají někde tu 109 a můžou to v reálu vyzkoušet a změřit.
 
Opitze
Ty bláho, tohle je úplnej Řáholec... Vyděšený
 
Rumcajs
Než jsem to sepsal, Horrido postnul svoje video, který potvrzuje ten odhad, že 5 stupňů trvá cca 15 vteřin. Mezi 25vteřinou a 39 se kurs pohne z 10 na 15. Tedy 360 stupňů by trvalo asi 18 minut.
Jo debata je o míře. Lítá tu někdo akrobatický letadla? Nebo něco co by se pojetím blížilo ehm.. vrtulové stihačce? Schmouddle píše, že lítá Eurostar a odhadoval takový způsob zatáčení přes minutu. Tedy cca něco míň jak 3 stupně za vteřinu.
Lítá tu někde jeden řád.
Upravil/a Rumcajs dne 28-11-2013 10:54
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,031,513 návštěv