Vykopnutá směrovka a křídla v rovině způsobí, že letadlo začne zatáčet. Velice neochotně, ale bude zatáčet, bude to něco jako nedotáčivý smyk v autě - tedy poletí to šejdrem a bude to trochu zatáčet. Zároveň, podle umístění a velikosti směrovky tam budou další síly (konění dolů a klopení za směrovkou)
Zatáčení klopením je mnohem účinější.
Klopení a kontra směrovka znamená nezatáčet - obvykle se tak vyrovnává snos větrem a snižuje účinek poryvů větru - křídlo k větru dole.
A je to mnohem elegantnější než let s vyosením vůči směru dráhy.
Pozná se tak echte flieger - ten co v bočáku pořád s náklonem položí nejdřív jedno kolo, jemně jako do bavlnky...mě se to stále tak hezky jako jiným nedaří..
Ano to je přesný. Díky za příspěvek.
Těm expertům, co si myslí, že letadlo nezatáčí, když se kopne do směrovky, těm přeji, aby jim BOS takhle blbě zůstal. Nic víc se k tomu nedá říct.
Upravil/a Rumcajs dne 27-11-2013 23:04
Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku! Nikdy smerovka v týchto simulátoreoch nefungovala a nefunguje korektne!!!! Keď niekto neverí, tak mu to v reále ukážem!
Nojo, je to tak . Holt tak to je, radim se timto kajicne mezi hlupce prijimajici empiricke znalosti z virtualnich poletu bez patricne kritickeho pohledu . Vysledna rotace je sice mala, ale radove vetsi, nez jsem si myslel. Nemaje praktickych zkusenosti, koukal jsem po rcich pohybu a resenich, co se tyce vlivu jednotlivych slozek pohybu na vyslednici a nasel jsem tady, kde kinematika a dynamika letounu krasne vysvetlena a tady, kde je to krasne odexperimentovane.
Kto urobí s hociktorým typom v Il-2 alebo BoS korektnú glizádu v pristávacej konfigurácii, tak mu pošlem flašku!
Co je "glizada"? Toto slovo som v leteckej hantyrke este nestretol...
Glizáda - neboli "SKLUZ" - používá se např. na výrazné zkrácení rozpočtu při přistání, dělá se velmi jednoduše: levá noha, pravá křidélka. Pokud fouká boční vítr, tak náklon proti směru větru.
"glizáda" je po rusko-našem to samé co po américky "glide path"
a není to nic jiného než sestupová osa, je zobrazována pomocí horizontální rysky na NPP, případně HSI
Jak už jsem psal o 20 příspěvků zpátky. V BoS ta směrovka pracuje principielně korektně. Rumcajs sice rozproudil diskusi, ale pouze o "míře" daného efektu. Dle mého názoru je tam daný zmiňovaný efekt modelován v principu korektně. Úhlová rychlost změny kurzu při křídle v rovině a směrovce naplno je v řádu jednotek °/sec. Tedy zhruba jako na všech letadlech, se kterými jsem v reálu létal.
Tak já bych to tak nějak uzavřel. Ostatně soudím, že CoD je zmetek.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jofe nevím jak daleko jsou v těch 32% s letovým modelem, ale tohle není Maddoxův Il-2, tohle je ROF. A tam není problem ani korektní glizáda ani souvrat, nevím proč by to nemělo jít v BOS. Pozor na tu flašku
no a jak to v reálu skutečně vypadá, nějaký podrobný popis, odkaz, video provedení? Ty po nás vlastně chceš něco co jsme jako virtuálové nikdy nemohli vidět a udělat :-)
Mám nalítáno na Eurostaru cca 70h a tam když šlápneš při cestovce (130-140kmh) plnou směrovku, tak to jednak začne hrozně protestovat (aerodynamický hluk se citelně zvýší) a druhak se to začne tak bokem smýkat, ale 360 jen směrovkou by byla jistě přes minutu letu, schválně to můžu někdy zkusit.
Ve 126ce jsem letěl jen jednou, na ošahání, ale chovalo se to tak nějak podobně, tedy rozhodně plná směrovka neznamenala nějaké významně jiné otáčení než na co jsem zvyklý z Eurostara.
Na jaké verzi létáš Ty? No jestli to nebude tím, že některé verze Trenéra jsou určené mj. na výcvik akrobacie, tka by mohly mít směrovku schválně účinější, ne?
Z-126 aj 226 je tá istá mašina, len motor je iný. 126 je akrobatická a tam vzhľadom k tomu slabému motoru je akrobačka o max. precíznosti.
Keď dorazím domov, tak niečo zbastlím, ťažko sa to stručne popisuje.
Jak už jsem psal o 20 příspěvků zpátky. V BoS ta směrovka pracuje principielně korektně. Rumcajs sice rozproudil diskusi, ale pouze o "míře" daného efektu. Dle mého názoru je tam daný zmiňovaný efekt modelován v principu korektně. Úhlová rychlost změny kurzu při křídle v rovině a směrovce naplno je v řádu jednotek °/sec. Tedy zhruba jako na všech letadlech, se kterými jsem v reálu létal.
Ona ta míra je docela podstatná věc. Jednotky stupňů za vteřinu je to, co je vidět v CloDu a co bych čekal. V CloDu letadlo točí tak 3 - 4 stupně za vteřinu (bojová zatáčka je cca 20 stupňů za vteřinu, tedy je to poměrně neochotné zatáčení). Jenže v BOS se to letadlo úhlově v podstatě nehne. Zkusil jsem to teď, a plná levá u toho Bfka vedla k tomu, že změna kursu o 5 stupňů trvala cca 15 vteřin. Nebo 0.333 stupně za vteřinu. Tedy odhadem a přibližným měřením je ten efekt asi 10x slabší. Podle mě je to docela významný parametr na to, aby se dvě simulace téměř stejného letadla mezi sebou odlišovaly desetinásobkem a přitom se to přešlo mávnutím ruky.
Jinak samozřejmě nejde o to, že by se takto mělo zatáčet. Letadlo se běžně do zatáčky pošle náklonem a směrovkou se řídí kulička. To řízení kuličky je ovšem korekce úhlové rychlosti tak, aby letadlo šlo do zatáčky koordinovaně. Tedy směrovka se používá pro řízení úhlové rychlosti kolem svislé osy, i když jejím primárním účelem není provádět takto blbě zatáčky. No napsal jsem to na IL2 forum a uvidím, jestli a jak na to zareagují. Třeba mají někde tu 109 a můžou to v reálu vyzkoušet a změřit.
Než jsem to sepsal, Horrido postnul svoje video, který potvrzuje ten odhad, že 5 stupňů trvá cca 15 vteřin. Mezi 25vteřinou a 39 se kurs pohne z 10 na 15. Tedy 360 stupňů by trvalo asi 18 minut.
Jo debata je o míře. Lítá tu někdo akrobatický letadla? Nebo něco co by se pojetím blížilo ehm.. vrtulové stihačce? Schmouddle píše, že lítá Eurostar a odhadoval takový způsob zatáčení přes minutu. Tedy cca něco míň jak 3 stupně za vteřinu.
Lítá tu někde jeden řád.
Upravil/a Rumcajs dne 28-11-2013 10:54
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.