Cerveni nenechte se odradit.Fucoun vam tu povida pohadky z mechu a kapradi a vy mu to zase zerete.Je to spatne je to spatne je to spatne.
Upravil/a Valec dne 19-06-2011 10:36
1stCL_pbarry napsal:
Ano to jsem psal. A už jsem to našel a i Tempíkovu odpověď. Ovšem Quill se pětkám věnuje velice velice okrajově. Více méně se mi zdá, že je z pochopitelných důvodů raději vůbec nepopisoval, protože musí být těžké popisovat relativně neúspěšný stroj, ve kterém krváceli řady spojeneckých pilotů a na jehož vývoji se též podílel. Řešení se kterým přišli, bylo citlivé na nastevení a určitě s v pětkových verzích nejednalo o všelék. Spíš něco za něco.
Nevím jestli jsi to četl, ale Quill se tomuto problému věnuje opravdu aktivně a mimo tenhle problém se tam pětkám věnoval i více. Ne tolik jako třeba jiným verzím, ale to proto, že se na vývoji pětek nepodílel a zalétával jiné verze. Nebylo to tím, že by k nim měl averzi, nebo byli špatné, ale prostě proto, že je nezalétával při vývoji. Jinak sám popisuje jednu z posledních pětkovch verzí jako super stroj do stoupavých manévrů v malých výškách.
Nepsal jsem že se nevěnoval problému s vyvažováním (Ty se konec konců táhli několika řadami), ale pětkovým verzím. Že je nezalítaval usuzuješ z čeho ? Mě se zdálo, že jemu a jeho pilotům prošel rukama téměř každý spitfire z fabriky. Logicky tam popisuje konstrukční problémy především u letadel, která nabízela něco nového.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
ono by stačilo najít server, který odpovídá tvým představám a tam chodit. lidi se přidají.
Ne to opravdu nestačí. Modří piloti jdou na servery, které jim dají možnost bojovat!
Možná ty virt. války ještě, ale tam brečí všichni. Nekecám: UŽ JSEM ZAŽIL, ŽE SI REDS VYBREČELI Vc (kanénový spity) u Stalingradu.!!!
Narovinu? Chceme v r. 1945 létat simulaci, nebo situaci jak by to mohlo být kdyby..................?
Lanc napsal:
ani ja o sebe netvrdim ze som dobry stihaci pilot lebo ja radesj tazke kravy ale ako toto dokazes vsetko robit pocas boja? pozerat sa okolo, hrat sa s vrtulou, plynom, nastavovat klapky, nastavovat trim neustale (a este ked sa ta opyta nieco manzelka ako mna tak som v rici)??? lebo tato tema zacala o tom ze spit vytrimujes (o tomto sa s vami nikto nehada) ale ako mas lietat v boji ked sa rychlosti neustale menia teda aj povodne nastavenie trimu je potom na nic. a ked to nastavujes pocas boja tak si mal byt zenska lebo len tie stihaju viacej veci naraz. ja mam pisaka takze smola ja to nedokazem
Levá ruka dále:
prostředníček: podélné vyvážení
ukazováček: vysílání na TS (mám tam dva kanály) po přehmatu tímto prstem ovládám prakticky veškeré ostatní systémy letadla, mj. příčné a směrové vyvážení a nastavení chladiče.
palec: centrování pohledu (TIR), přepínání pohledu na zaměřovač (to s 6 DOF prakticky nepoužívám), otáčky motoru
Ano, občas levá ruka létá z místa na místo poměrně rychle, během půlvteřiny pustí plynovku, aby přelétla doprava a otevřela chladič, pak se zastaví na zapnutí WEPu a přelétne zpátky na plynovku, kde doladí vyvážení..ale prostě nic, na co by sis za pár týdnů nezvykl.
Hoper: většina normálně postavených letadel měla trim výškovky poměrně dobře dostupný na levé ruce. Befko tam mělo takové velké kolo, Fw 190 dvě tlačítka, případně dvoupolohový přepínač. Antipchobotnici v CLODu sice moc neuznávám (domnívám se, že virtuální pilot má ergonomii ovládání letadla ztíženou oproti reálnému i s tím nejlepším HOTASem), ale mě osobně nijak neomezuje. Nezažil jsem, že by mi to zabránilo v nějaké změně. Jo a btw: při pohybu s plynovou pákou samozřejmě s vyvážením, příp. nastavením vrtule (v CLODu) nemanipuluju. S obojím si hraju až posléze. I když kdo ví, je to hodně instinktivní a rychlé. Všem našim pilotům neustále říkám, že tyhle věci musejí provádět naprosto automaticky, pokud chtějí být dobří.
von Pavel napsal:
Chtěl bych se přidat – za červené – nemohu najít IP adresu. Hyperloby mi přestalo fungovat.
Díky
zkus: 77.207.180.168:21000
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 19-06-2011 12:03
Barry, Quill zalétával nove verze spitfirů, ale pětka prakticky novým strojem nebyla a zalétávali ji i jiní piloti (jejich jména se dají v jeho knize dohledat). Byla to dvojka (která byla prakticky jedničkou) s trochu jiným motorem. Rodina spitfirů je obrovská. Co si pamatuju, tak on v té dobe byl u navalizovaní spitfirů (což bylo krátce po uvedení pětek) a i letounům s motory grifon a výškové verze. Možná pětky také aktivněji létal, ale jejich vývoj byl ekněme velmi nudný a ničím zajímavý. Asi by k tomu nebylo ani moc co psát.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Nejsme v rozepři. Jen mě ty pětky zajímaly asi nejvíc a nedostal jsem z toho moc.
edit. BTW. Nepsal Quill o tom že se každý stroj musel v továrně proletět a individálně vyvážit s tim, že si piloti toto nastavení měnili, aby se vyhnuli jistým omezením ? A z toho plynuly výše zmíněné problémy? Už je to dlouho co jsem to četl.
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 19-06-2011 12:33
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Osobně je Quill všechny neprolétal, ale každý stroj co šel z haly testovací piloti opravdu prolétali. Ty problémy s nestabilitou byli způsobeny špatně rozmístěným nákladem doplňků a i nějakými vlastními úpravami na výškovkách (možná ne přímo úpravami, ale spíš špatným vyvážením).
Jinak ten problém nestability se projevoval tím, že letoun při přitažení dosáhl velké hladiny G, protože ocas jakoby předběhl letadlo a došlo k přetížení ještě většímu. Při normálních režimech letu se to bohužel nepoznalo a projevilo se to až v tom nejkritičtějším okamžiku. V lepším případě došlo k poškození letounu,ve většině případech se letoun ale rozlomil a pilot často nepřežil. Po té výškovce přidali nějaká protizávaží, která při vysokých G tlačila právě proti. Takže letoun bylo těžší dostat do kritických situací, ale piloti poté brblali, že je ovládání pak při některých manévrech těžší (což byl vlastně úmysl, aby letoun nebyl přetažený). Na jednu stranu to pomohlo bezpečnosti, na druhou pak letoun na vysokých rychlostech při vyšších G víc tuhnul.
Ovšem je nutno říct, že se to stávalo jen u některých perutí (ty, které na tovární nastavení kašlali) a ne že by se to stávalo nějak extrémně často.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Tempíku,asi jsem to blbě formuloval.Měl jsem napsat asi toto:Každé letadlo má své pro a proti.Záleží jen na pilotovi,jak je dobrý a zkušený aby v boji maximálně vytěžil pro a eliminoval proti,svého stroje.Za toto nedorozumění se omlouvám
Fokáč mi sedí více jak spit.Proto o něm prohlašuji,že je lepší. Na druhou stranu oba víme,že v souboji třeba spit IX vs. A6 to bude mít fok opravdu těžké.Pokud pilot spitu dělá to co má,tak pro něj není problém bojovat i se dvěma fokama najednou.
Tempíku,zažil jsem moc soubojů,kde fok bojoval s přesilou spitů a vyhrál.Ale stejně tak jsem zažil souboje,kde měli přesilu modří a spita prakticky ani neohrozily,zatímco se sami museli uhýbat jeho výpadům.
A i kdybych změnil názor,tak co? Člověk se vyvíjí a mění své názory.To je normální...Dříve si taky lidé mysleli,že Země je placka,kterou podpírají čtyři sloni,co stojí na želvě a ta plave v moři Těžko jim to může mít někdo za zlé...
Hiene, to píšeš špatně Dříve si lidé mysleli, že země je kulatá, zatímco teď už ví, že celou Zeměplochu nesou na zádech čtyři sloni stojící na zádechg obrovské želvy plující v moři Nevěděl jsem, že se zajímáš o Pratchetta? Tak to jsme v Lionech už tři
1stCL_Fucida napsal:
Hoper: většina normálně postavených letadel měla trim výškovky poměrně dobře dostupný na levé ruce. Befko tam mělo takové velké kolo, Fw 190 dvě tlačítka, případně dvoupolohový přepínač. Antipchobotnici v CLODu sice moc neuznávám (domnívám se, že virtuální pilot má ergonomii ovládání letadla ztíženou oproti reálnému i s tím nejlepším HOTASem), ale mě osobně nijak neomezuje. Nezažil jsem, že by mi to zabránilo v nějaké změně. Jo a btw: při pohybu s plynovou pákou samozřejmě s vyvážením, příp. nastavením vrtule (v CLODu) nemanipuluju. S obojím si hraju až posléze. I když kdo ví, je to hodně instinktivní a rychlé. Všem našim pilotům neustále říkám, že tyhle věci musejí provádět naprosto automaticky, pokud chtějí být dobří.
proč moderní letouny mají HOTAS, když normálně postavená letadla měla další ovládací prvky poměrně dobře dostupný ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper: Protože moderní letadla na HOTAS mají i spoustu jiných funkcí. Vesměs nemají vyvažování, ani ovládání směsi, ani stavění otáček. Když si všimneš, tak druhoválečná letadla mají ovládací prvky rozmístěna vesměs velmi logicky a celkem blízko u sebe...
Ohladom "diskusie trim ala Spitfire" už sa to tu preberalo.
postačí , ak sa toto fórum bude aj čítať a nie len vylievať svoje duševné pocity.
príspevok od Roba.
V patchi 4.10 sa opravil predovsetkym FM cistej Mk.Vb s Merlinom 46, 12lb. boostom a Schilling Orifice, cize neg G cut-out tusim ak neuberies plyn (vid Lesnikovo vysvetlenie vyssie), ostatne specifikacie, t.j. vyssie plniace tlaky, ine motory, verzie L.F., Vokes filtre, clipped wings verzie atd. boli pridane tiez podla historickych referencii a testov a grafov atd. Tiez som sa snazil vysvetlit, ze prebehla normalna diskusia, tie data su overene a dostupne kazdemu, vramci DT sa ti, co na tom robili pekne dohodli, presne ktore varianty sa obsiahnu z hladiska historickej relevancie a hratelnosti a tak to v patchi aj je.
A tu sa nebavime o nazoroch a pocitoch ale cislach a faktoch, proste urobili Mk.Vb tak, aby sa grafy z hry co najviac podobali na grafy z testov.
Teraz som sa preletel na AHckach na Early aj Late Mk.Vb a robil som zle befkam. Ziadny problem s trimovanim som nezaznamenal, ale ero to je mile, podla toho co viem o Spitoch tak zodpoveda - nestabilita pri strelbe, neg. G atd, ale inak fajne ero. Lieta sa tazsie ako v 4.09m (ale nie kvoli trimu!) ale je to velmi schopny protivnik pre LW az kym nepridu Fw 190A, a tak nejak to bolo, ze?
Co sa Schilling Orifice tyka, ide o vylepsenie (aj sa vola podla nejakej zenskej Schillingovej, Orifice je anglicky take mierne vznesene slovo pre 'otvor', cize volne to mozme prelozit ako Otvor pani Schillingovej, a to nesrandujem, to je proste UK zmysel pre humor. Kedze pochopitelne neviem tieto detaily z hlavy, normalne som si vygooglil nasledovne info:
During the Battle of France and Battle of Britain in 1940, it became apparent that the Merlin-engined RAF fighters had a serious problem with their carburettors while manoeuvring in combat. The negative g created by suddenly lowering the nose of the aircraft resulted in the engine being starved of fuel, causing it to cut out unless pilots flew inverted before diving. The opposing fighters did not have this problem. Shilling devised a solution which was dubbed "Miss Shilling's orifice". It was a small metal disc with a hole in the middle. After it was fixed into the engine's carburettor, it was able to reduce the fuel starvation of the engine. By March 1941 the device had been installed throughout Fighter Command as a stop-gap until an improved carburettor became available in 1943.
Volny preklad:
Pocas Bitky o Franciu a o Britaniu sa zistilo, ze stihacie lietadla RAF pohanane motormi Merlin mali v boovych manevroch vazny problem s karburatormi. (negativne gecka blabla anglicania museli ist do pike cez vykrut blabla nemci tento problem nemali) Schillingova prisla s riesenim v podobe maleho kovoveho kruzku s dierkou v strede, ktory po vlozeni do karburatora zabranil tymto problemom. Od marca 1941 sa toto zariadenie pomenovane ako 'Otvor pani Schillingovej' namontovalo do vsetkych stihaciek Fighter Commandu ako docasne riesenie kym neprisli s vylepsenymi karburatormi v roku 1943.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.