pavoda napsal:
Díky za obsáhlou odpověď.
Zatím se mi zdá, že posuzovat to podle dema nemá smysl. Protože podle všeho tam jsou velké rozdíly.
Moc rád neslyšim, že letový model se od klasického ILa poměrně liší. Teď jde o to, který se víc přibližuje realitě...Nicméně věřím, že z WoP bude dobrý simulátor a do orig hry asi zainvestuju.
IL-2 Šturmovik jsem hrál prakticky od jeho prvního vydání (to byly časy, K6 III 3D 400MHz a on-line přes DIAL UP ) a i letové modely se občas také měnily po vydání některých zásadních patchů...
K realitě mají daleko oba IL-2 Když chci realistický pocit z letu, pustím si RoF...
IL-2 Šturmovik jsem hrál prakticky od jeho prvního vydání (to byly časy, K6 III 3D 400MHz a on-line přes DIAL UP smiley ) a i letové modely se občas také měnily po vydání některých zásadních patchů...
K realitě mají daleko oba IL-2 smiley Když chci realistický pocit z letu, pustím si RoF...
Letový model IL-2 prošel jedinou skutečně zásadní modernizací a to s přerodem verze 3 na současnou verzi 4. Jednalo se o "Next-Gen" letový model, jehož stylem měla být (a doufejme že budou) modelována letadla do BoB. Jednotlivé updaty upravují spíše detaily na jednotlivých strojích, ale jako celek prošel rekonstrukcí pouze jednou.
Z hlediska letového modelu je IL-2 stále poměrně moderní a velice kvalitní letecký simulátor, který podzvukové létání modeluje velice věrně. Srovnávat s RoF je asi stejně na místě, jako srovnávat s modelem v Ka-50. Jedná se o typově natolik odlišná letadla, že je přímé srovnání dosti zavádějící. Oba dva simulátory dle mého názoru velice dobře simulují to, co mají a z velké části splňují moje představy o tehdejších strojích.
Jinak co jsi psal o pádových charakteristikách a vlastnostech Ta 152 H jen ukazují, že je třeba ještě hoooodně ladit. I když kdo ví, jestli modelování těch pádových charakteristik je v tomhle segmentu vůbec žádoucí. Někde si to musím sehnat a vyzkoušet. Pak uvidím, jak moc je to dobré, nebo naopak. Ale třeba ten Ta 152 H by měl být velice pěkně řiditelné letadlo, mnohem mírnější a klidnější, než klasický Fw 190 A, D či Ta 152 C (to by měl být z hlediska ovladatelnosti nešťastnej krám).
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 13-01-2010 18:46
proc na starych screenech vypada BoB jako WoP?
pamatuju jak kamarad donesl demo IL2 a rika sice ruske ale moooooc dobre ... a uz jsme to smazili nekteri na klavkach az pak dokupovali klacky, ale i tak to melo koule ..WoP ma zatim jen tu grafiku a jeste to je konzolovka. to prvni nestaci a to druhe obvykle skodi
WT_Horrido napsal:
No Ta-152 H měla blbě umístěné těžiště a nikdy se to nepodařilo vyladit, takže zase nějaký moc hodný pták to nebyl.
Na německé poměry ale vlastně ano.
Pravda, ideálního stavu dosaženo nebylo..ostatně ta konstrukce byla sama o sobě už dost slepovaná Ale zřejmě příjemnější, než soudobé Fw 190 D-x. Blbý je, že nemám srovnávací test
Céčko tragické a Háčko vcelku dobré až na pkotiny jako nezasouvatelná ostruha, špatně se zasouvající podvozek, či poškozené/zničené klapky při startu za deště
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
A jak je to vlastně s těmi combat klapkami u některých letadel, jako Spit, nebo I-16? Opravdu měl Spit oddělené ovládání vztlakových přistávacích klapek a bojových klapek, jako v IL-2 WoP, nebo to je jen výmysl téhle hry a ve skutečnosti měl pouze jednu společnou páku pro vztlakové klapky, jako v IL-2 1946 ?
Ani já jsem nevydržel a pořidil si Wings of Prey. Po grafické stránce je to super.. Fyzikální model nechci hodnotit , protože nemám tolik nalítano jako Vy zde na foru. Vadí mě model poškození , protivnik to do mě sype.. ,ale žadné upozornění na těžké poškození a tak podobně. U Spitu kromě verze MkII mě nejde otevírat chladič.. Stále to hlásí přehřatí motoru. Nevim co s tím. Neporadíte někdo? Nefunguje mě ani přepínání kamery při replay - shift+f1. Omlouvám se pokud některé moje výrazy nebudou uplně odborné. Osobně myslím ,že hra ma velký potenciál do budoucna.
LC_LEON_CZ napsal:
A jak je to vlastně s těmi combat klapkami u některých letadel, jako Spit, nebo I-16? Opravdu měl Spit oddělené ovládání vztlakových přistávacích klapek a bojových klapek, jako v IL-2 WoP, nebo to je jen výmysl téhle hry a ve skutečnosti měl pouze jednu společnou páku pro vztlakové klapky, jako v IL-2 1946 ?
Dvoupolohové, jako v původním ILovi. Prezentace WoP je chybná. Nicméně ani IL není optimální, řada letadel umožňovala nastavit libovolné vysunutí klapek (plynulé), třeba Bf 109.
Jestli jsem se dobře díval v muzjej, tak Išak to měl na páce s rohatkou jako např. Blaník. Takže se to dalo dát tak nějak kamkoli. Pokud to fungovalo jako v Blaníku, tak odpor na té páce celkem dobře mohl pilotovi ukázat kam při té které rychlosti může jít.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
alfik napsal:
Jestli jsem se dobře díval v muzjej, tak Išak to měl na páce s rohatkou jako např. Blaník. Takže se to dalo dát tak nějak kamkoli. Pokud to fungovalo jako v Blaníku, tak odpor na té páce celkem dobře mohl pilotovi ukázat kam při té které rychlosti může jít.
Nóóó... Na Blaníku jsou klapky v naprosté většině případů používány pouze jako dvoupolohové. V poloze "někde mezi" jsem je viděl častěji držené pouze v extrémních případech startů za extra hnusného počasí na extra hnusně krátkém lanu, byť metodicky se startuje bez klapek
Při přistání zkontroluješ rychlost (je to sice trapné, ale nejsem si jistý maximálním limitem, myslím, že 120 km/h IAS), vytlemíš klapky (do polohy MAX, kde ti je ostatně pevně drží samotné proudění vzduchu) a pak máš levou ruku na brzdě. Tzn. další zvyšování/omezování vztlaku dokonáno jest touto cestou.
alfik napsal:
Jestli jsem se dobře díval v muzjej, tak Išak to měl na páce s rohatkou jako např. Blaník. Takže se to dalo dát tak nějak kamkoli. Pokud to fungovalo jako v Blaníku, tak odpor na té páce celkem dobře mohl pilotovi ukázat kam při té které rychlosti může jít.
Nóóó... Na Blaníku jsou klapky v naprosté většině případů používány pouze jako dvoupolohové. V poloze "někde mezi" jsem je viděl častěji držené pouze v extrémních případech startů za extra hnusného počasí na extra hnusně krátkém lanu, byť metodicky se startuje bez klapek
Při přistání zkontroluješ rychlost (je to sice trapné, ale nejsem si jistý maximálním limitem, myslím, že 120 km/h IAS), vytlemíš klapky (do polohy MAX, kde ti je ostatně pevně drží samotné proudění vzduchu) a pak máš levou ruku na brzdě. Tzn. další zvyšování/omezování vztlaku dokonáno jest touto cestou.
Ach jo! Takovej chytrej kluk a vypustí tady takový věci..
1. 110 km/h IAS,
2. u L-13 se pro aerovlek vysouvaj na plno a nezajišťujou - po odpoutání se plynule zasouvaj, na naviják se nevyndávaj (H4 umí táhnout i přes 120),
3. na přistání se vysouvaj a zajišťujou s výjimkou přistání proti hodně (opravdu hodně) silnýmu větru, kdy máš na sestupu třeba 120-130, a sedání před sebe po přerušení tahu (není čas),
4. konstrukce Fowlerovejch VK u L-13 je taková, že s rostoucí rychlostí maj tendenci se samy zasouvat, takže na 110 už sou zavřený,
5. kdybys byl můj žák, tak ti řeknu, že si do éra nesedneš, dokud si nenastuduješ V-PL-4 - vyndávaj se už po 3. zatáčce a na sestupu se chodí většinou 85-100 (v závislosti na zatížení, větru a zkušenosti posádky),
6. další využití je v úzkejch a silnejch stopáních, kdy se snažíš dosáhnout malýho poloměru zatáčky (V-PL-6 str. 141). Tady se právě nejčastějc dávaj do polohy "něco mezi",
7. u L-23 se vztlaky nepoužívaj nikdy
8. omlouvá tě to, že lítáš Fw
9. sorry za OT, ale tohle fakt nešlo vydržet
1. jo, to je možný, jak jsem říkal, jistej jsem si nebyl
2. při aerovleku se vysouvají na startu - vy je u vás používáte i při letu za vlečnou? Co vás vleká? Vivat? Ale jak jsem psal, už jsem je měl s jedním instruktorem i na navijáku v poloze "něco mezi" při takových trochu extrémních podmínkách. S jinými instruktory jsme je na startu nepoužívali. Subjektivně mi to přišlo celkem jedno, ty rozdíly jsou malé Ony tam jsou stejně spíš kvůli výcviku, než kvůli letovým charakteristikám.
3. Ano
4. Ano
5. Tak to máš jediné štěstí, že nejsi můj instruktor . Co se týče zatáček a rychlostí: Ano
6. Ano, občas se to v téhle situaci použije
7. To jsem ani nikdy na vlastní oči neviděl, natož abych v tom seděl
8. Jo, to je trochu jiná mašina, pořádná váha, pořádnej motor, pořádný laufy
9. neomlouvej se, SVK to snesou
DMiloslav napsal:
Ani já jsem nevydržel a pořidil si Wings of Prey. Po grafické stránce je to super.. Fyzikální model nechci hodnotit , protože nemám tolik nalítano jako Vy zde na foru. Vadí mě model poškození , protivnik to do mě sype.. ,ale žadné upozornění na těžké poškození a tak podobně. U Spitu kromě verze MkII mě nejde otevírat chladič.. Stále to hlásí přehřatí motoru. Nevim co s tím. Neporadíte někdo? Nefunguje mě ani přepínání kamery při replay - shift+f1. Omlouvám se pokud některé moje výrazy nebudou uplně odborné. Osobně myslím ,že hra ma velký potenciál do budoucna.
Ani v IL-2 1946 nemají všechny Spity manuální ovládání chlazení. U Spitfira kontroluj ten budík úplně vpravo, jehož ručička se hýbe spolu s polohou plynu. Plynovou páku nastav tak, aby ručička nebyla v červeném poli. Jestli létáš neustále na 100% plynu, tak se Ti motor bude přehřívat, mrkni občas na ten budík a uvidíš. Co se týče volby kamery, mrkni na nastavení kláves, jestli sis tu volbu omylem nevyhodil.
Edit: teplotu motoru můžeš snížit i snížením maximálních otáček změnou úhlu listu vrtule (resp. omezovačem otáček), ale v tom masomlejnovém on-line, kde se životnost letadla počítá na minuty a po vystřílení munice se stejně hráč musí katapultovat, tak taková námaha s nastavováním motoru je úplně zbytečná.
To KURRES: Někdy se mi stane, že mi zmizí kurzor myši v menu, resp. přestane být vidět. Pokud ale hýbu myší a ,,neviditelný" kurzor přejíždí přes volby v menu, tak se tyto volby i tak vysvicují. U mě si dám práci s nalovením textu v menu na slepo pro spuštění nějaké mise a po výskoku zpět do menu se kurzor už objeví.
Upravil/a LEON_CZ dne 14-01-2010 18:02
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.