Magote:
Podle mě ten podvěs tam přidali jenom proto, že prostě existuje.
S ovládáním radaru jsem problémy moc neměl. Jediný problém je "trefit" radarem cíl. Ne vždy se to povede hned na 1. pokus. Už jsem se i naučil používat palubní kanón. Nastavení ovládání bylo velmi jednoduché, protože páka je téměř totožná s pákou warthoga. Teď už mi snad zbývá jenom nácvik odhozu bomb. Princip je jednoduchý, ale musí se to natrénovat. Většinou blbě odhadnu vzdálenost od cíle, abych měl podle tabulky správný sklon. Ten napalm si nedovedu představit.
Jj, občas ten cíl na radaru ulovit je problém. A tak používám DM (dogfight missile) mód, tam stačí držet křížek (cíl) na středu radaru, resp. v zaměřovači a je to. Trošku zamrzí, že nefunguje zvukové upozornění u RWR, takže se vždycky když mi zaparkuje v trupu raketa skoro pos..u. O chybách se ví, tak doufejme pátek v hotfix.
Jinak je to klasická kvalita od Belsimteku. Velmi dobrý, velmi kvalitní modul. Naprosto nelituji nákupu a dva měsíce čekání.
SA 342L Multicrew Test with Oculus CV1 YouTube Video
Tak jsem si taky pořídil F-5ku. Má celkem jednoduchý systémy na pochopení a celkově jich moc nemá. Dá se velice rychle nahodit. Zbrojní systém mi je taky celkem jasnej, ale až na pár věcí. Např., když zaměřuju Sidewindera, tak jeho kužel snímání je strašně úzkej a nachází se přibližně na horní části zaměřovače. Jde to nějak upravit, rozšířit, posunout nebo lze střele říci kam se má dívat a co zachytit např. pomocí radaru? Čím vůbec střelu přesvědčit, aby si před odpálením sama držela cíl? Díky
Kubrte, jde o modul s předběžným přístupem . V seznamu změn na foru ED jsou vypsané známé chyby modulu a toto je jeden z nich. Jinak Jakmile máš tón, tak se dá tlačítkem na plynovce odjistit hlava střely, aby cíl nadále sledovala, ikdyž není v zaměřovači. Je to tak udělané proto, aby ses před odpálením mohl otočtit do vhodné útočné pozice.
Btw osobně se radarem a zbraněma zatím nezabývám páč to maj hodně, hodně beta ... člověk se naučí blbosti a oni to pak stejně převrtaj.
Jako v migu a mirage ...
Magote, myslím, že o tom psali. V jiném režimu než MSL mi radar při pokusu zamknout cíl přepne jako by do dogfight režimu, což by podle mě asi dělat nemělo, protože potom se fakt nedá nic zamknout. V tom MSL mi to vungovalo dobře, ikdyž jsem musel zamykat na dvakrát. Poprvé se mi zůžil paprsek a ten jsem napřed musel pomocí TDC SLEW a sklonem radaru "doladit" na cíl a až potom druhým zamknutím se mi zamířil natvrdo. Měl jsem při tom naloženy AIM-9P5 a 2 bečky.
DCS 2.0.3
-------------------
Synchronisation with DCS 1.5.4
F-5E integrated.
DCS World
F10 map aspect fixed for multimonitor configuraton
Automatic guns accuracy corrected
EN, RU, ES localization updated
Fixed Xbox360 controller bug
UH-1, Mi-8. Fixed issue with absent crosshair on cargo indicator at small display resolutions
Wrong second track replay probably fix
ME. Lost audiofile-name from trigger action fixed
Corrected Japan database entry
Fw 190 & Bf 109 MW50 tank contents will change aircraft weight
MP. On the screenshots will be visible not only first line of multiplayer chat
Added auto mapping axes to X-55 Rhino
Fixed crash in Weather.dll
Fix of late activated ground units that did not start after activation
Conflict of cockpit skins of A-10C and F-86 fixed
Multiplayer. New integrity check system
Multiplayer. Reworked aircraft motion algorithms to improve resistance to lags
Multiplayer. Added an input adjustment possibility
New Campaign Builder design with multi language support
ME. Payload panel. Added skin preview in the 3D view
ME. Added new trigger UNIT’S ARGUMENT IN RANGE for checking animation argument for any 3D model in mission
ME. Added new trigger PLAYER’S UNIT ARGUMENT IN RANGE for checking animation arguments for player’s 3D model of unit in mission
ME. Added the ability to place helicopters on the ground for the cold and hot start
Encyclopedia. New 3D view
Options panel. New design
Support of hot plug of input devices now
Module manager. Added DRM button for activation/deactivation
Returned moon in the sky
Corrected animation of airshow cone
Oculus Rift. RadioCommunications and triggered messages menu font increased
Oculus Rift. Kneeboard and terrain clipping issues fixed
Oculus Rift. Oculus Zoom action added to "UI layer" input options
Oculus Rift. VR settings can now be applied without restarting GUI
AI aircraft with type "uncontrolled" will able start from an aircraft carrier
Restored wingtip trails of propeller driven aircraft. Humidity factor added
Encyclopedia. Missing 3D models for Weapon category added
AI aircraft. The visible restrictions of sensors will not inherit from previous mission. Example: if previous mission was at night the optical sensors will not have very limited range in the next daylight mission.
Updated MiG-29A model.
Empty "type" unit in ME and immortals this unit in sim (when launch mission_ver153 on branch 154)
Crash during bombing buildings fixed
User snapview saving restored
Crash while changing options fixed
In-cockpit TrackIR functionality corrected. Influence of mouse and default camera position was switched off.
AI B-1 and F-14 will not be able to fly without wing
Damaged AI aircraft will return to the nearest airfield
Corrected dogfight logic of AI WWII fighters
Sun will not be visible through objects and cockpit
Manpad AI will not ignore time for lock target
Fixed bug with all single fired shells, they will not fly-trough targets
Multiplayer. Server list sorting restored
GUI. Menu music will not restarts when changing activity in the menu
GUI. AIM-9M/P will be available in payload panel
AIM-9P updated 3D model
AIM-9P5 missile was introduced. The missile has more advanced, all-aspect guidance seeker compared to the 9P variant.
Su-25T. ECM will not work without ECM pod installed
Track IR. Add option “TrackIR external views” enable/disable
Track IR. Vertical angle origin takes into account
GUI. Open/save dialogs will work faster
Input. Cell with keyboard/joystick combo will able to select after axis command has been assigned
Video recording function restored
A-10's AIM-9 missile mount corrected
Mortars will fire
Encyclopedia. Added some new weapon articles
ATGM Vikhr will not be drop out of guidance channel with sidewind
Su-25T. Added animation of baro altimeter failure flag
Input chat commands moved to separate UI layer
DCS C-101 by AvioDev
VSI fixed
Fixed markers lights test function.
Canopy functionality fixed
TARSYN synchronization panel clickability fixed
Annunciator panel fixed (front and rear)
Added canopy reflection effect (WIP)
Fixed seat adjustment switch (rear cockpit)
Fixed rear cockpit animation
Fixed red colour smoke
Fixed some cockpit textures
Fixed some external model bugs
Fixed Gun Pods code for CC
Corrected mirror far vision.
Modified Special Options interface according to new appearance.
Changed EB and CC available tasks in ME.
Added CC Sea Eagle missile launch capability for AI.
DCS Hawk by VEAO
Falling-out-the-sky issue resolved.
W key fixed – both toe brakes on.
Fuel burn refined.
Sight glass 3D object fixed – work in progress.
Sight glass holders transparency fixed.
TrackIR view limits set.
Canopy glass external model more transparent.
Brake pressure increased to hold aircraft on full power.
Parking brake keyboard and joystick shortcuts set (LCTRL+W = off, RCTRL+W = on).
Flaps changed default to F = next detent, LSHIFT+F = previous detent and renamed to Flaps group.
Controls indicator now shows with RCtrl+Enter (WIP).
Weapons selector has been fixed.
Flaps and gear down affect flight model better.
Rudder yaw sensitivity has been tweaked.
Aden gun pod texture updated.
DCS M-2000 by RAZBAM
FM Bug fixes
Magic not firing bug fix
STT radar lock loss bug fix
TAS CCIP
OBL INS Update
CCRP TAS bug fix
DCS L-39
L-39ZA. PUS-0 lamp logic for bombs corrected
L-39ZA. SERIES-2-4 rockets switch logic corrected
L-39ZA. Hardpoint lamp indicators logic corrected
AWACS item added to radiomenu
L-39ZA manual. Corrected the weapon status panel description
Fix of causeless fire in the hangar and formation below other aircraft
Added gauges with imperial scales
L-39ZA. Gunsight will be always functional, independently by mount/unmount checkbox for L-39C.
DCS A-10C
Fixed bug with WP bearing displays on HUD
Oxygen QTY pointer will move not discrete when test oxygen button depressed
DCS F-86F
Add new liveries (Canada,US Air Force (Green),US Air Force (Skyblazers),US Air Force (Squadron 39)
DCS UH-1H
Some improvements and bug fixes for Sling load operations
The hints now in Kneeboard (later it will fully removed from screen)
Fixed crash when player helicopter with selected cargo is destroyed
DCS Mi-8MTV2
Some improvements and bug fixes for Sling load operations
The hints (about Weapon status, sling load status) now replaced to Kneeboard
Now the ground crew can be called without setting an intercom, but opened Window
R-863 in default is tuned on ME frequency
Default position of the switch ДЕНЬ-НОЧЬ depends on the time of day
Fixed failures in ME
Added view on Cargo from pilot seats (LShift + LAlt + С), will tuned later
Fixed mirrors status during mission start
Parking brake fixed
After Hot start: pitot heating initialize, SARPP init state, Air Inlet Particle Separator System is initialize, GMC-1A already slaved
Human radio modulation changed to AM
Tail Rotor Control Failure, repair fixed
Add animation for Rotor Swash Plate and TailRotor Hub
Fixed crash when player helicopter with selected cargo is destroyed
DCS SA342 by Polychop
Added SA342L model featuring Gun, Rockets, new camera with only daytime view, no NVG, rockets recoil to be corrected later
Added SA342L separated manual
Now both internal cockpit pilots bodies can be hidden using RShift+P key in sequence
Corrected Flight Model in turns
Corrected Flight Model in dives
Corrected HOT3 missile to explode as soon as wire is cut
Corrected Rotor torque behavior depending on speed
Corrected pitch and roll stick sensitivity
Corrected helicopter skids behavior at ground
Now helicopter can land in grass
Now external pilots bodies don't show when helicopter is set as uncontrolled in ME
External copilot body is still visible when helicopter is set as static in ME, will be fixed later
Corrected campaign missions to keep player current stage
Corrected COMB warning at Alarm panel and manual accordingly
Corrected Flares now reload when rearming
Corrected Engine sound not to change while in Torque test
Corrected Trimming with Magnetic brake
Corrected wool wire to correctly reflect wind direction
Corrected NADIR VENT parameter to display absolute direction the wind comes from
Corrected SAS authority during turns
DCS MiG-21bis by Leatherneck
Tuned Engine for acceleration & climb performance adherance.
ASP Reticle offset fix for windy conditions
DCS Black Shark
Animation of ejection sequence fixed
Parking brake fixed
Aircraft repair will working on FARP
DCS Combined Arms
VR corrected
Ground vehicles will not call dust effect from concrete surfaces
Corrected HOT3 missile to explode as soon as wire is cut
neměla náhodou letět od přetrhnutí dál až do nárazu?
a ta jednadvacítka už bude jako použitelná, nevíte někdo? ... // edit zdá že migina funguje, ale nemá ani qmb mise
Upravil/a magot dne 29-07-2016 20:18
To není první krpa, co jsem v manuálech našel. Jednu jsem našel v Doře. Je tam totiž omylem napsané, že po vzletu se má vypnout zadní čerpadlo. Ale ve skutečnosti se má vypnout přední, aby se zadní nádrž vyčerpala dříve. (manuál, strana 103) Zjistil jsem to tak, že logicky to byla blbost, vypínat zadní čerpadlo, když se má vyčerpat jako první zadní nádrž a taky že na další straně je v jednom řádku napsáno v jedné větě, že se má zapnout zadní palivové čerpadlo a hned za tím, že má být vypnuté. Při tom asi mysleli, že má být vypnuté přední palivové čerpadlo. Myslím, že to bylo v návodu používání paliva s přídavným palivem v zadní nádrži místo MW-50, což jde upravit v editoru misí.
Upravil/a AJaromir dne 31-07-2016 19:12
Celkem pěkný. Škoda toho rozlišení, mohl by ses s tím přihlásit do soutěže o snímek obrazovky F-5E, co právě probíhá.
A drobný tip. Dvakrát CTRL+Y odstraní spodní lištu.
Ten hák se vytáhnout nedá, leda oprava na letišti. Je pouze na nouzové přistání (např. v případě poruchy brzd) na letištích, co na to mají kabel. Hák ani podvozek nebyl stavěný pro letadlovku.
Ukázka
[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/USAF_F-16_hooks_an_arresting_cable.jpg/800px-USAF_F-16_hooks_an_arresting_cable.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Aces_Wild dne 02-08-2016 01:47
Kabely (zatím) nejsou, není pro ně kód. Podle Q&A, kde se na to Wagse ptali, to má nízkou prioritu. IMO, až přijde vylepšené ATC (DCS 2.5) a regulérní letadlovka (někdy), pak je prostor i pro kabely pro nouzová přistání.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.