Baron napsal:
Asi tym podrazdim vela hracov IL2, ale oproti RoF je to arkada, ktoru nezachrania ani mody, nech su akokolvek skvele. Ano, Sturmovik je legenda a uz nou navzdy zostane - ale aj tak skvela hra ako je IL nemoze donekonecna splnat naroky hracov na letovu simulaciu.
V čem je letová simulace (ať už tím myslíš cokoliv) RoF oproti Il2 výrazně lepší? U obou her mám přibližně stejný pocit že sedím v nějakém letadle.
Baron napsal:Zaujal ma pojem "online herní princip jaký nabízí sama hra" (dovolil som si citovat). Mohol by si toto trochu rozviest co si tym presne myslel? Pretoze prave akcie usporiadane hracskymi komunitami su motorom onlinovych zapasov, stretnuti, kampani a vobec vsetkeho mozneho a tym padom i hier ako takych.
A je to dobře, že POCIT že tam jseš zažiješ v onlinu pouze když někdo něco uspořádá a ty se toho zůčastníš jako člen nějaké letky (v jakékoliv hře)? Myslím že tím bylo myšleno že vývojáři nám jen dávají pro online nástroje a my musíme obstarat zbytek (tedy náplň hry). A je velká škoda, že se někdo nepokusí to změnit.
--------
Já bych RoF zase zbytečně nedémonizoval. Je to fajnová, dobře vypadající hra. Jediné čím opravdu boduje RoF oproti ostatním je offline kampaň. Což je v principu šikovná kombinace kampaně z Falcona 4.0 a Il-2 vkusně zalitá vhodnou omáčkou, nic víc. Všechno to k sobě ale pěkně pasuje, takže výsledek je výtečná záležitost.
Všechny online principy jsou založené na tom, že se útočí tam, kde je nepřítel nejslabší a vůbec.
Nikdo vám teda nic nemusí uspořádávat, uspořádá vám to rovnou nepřítel, zatímco si půlka z vás asi myslí, že se musí domlouvat 200 lidí tady a 150 tady na víkendovou akci s 2 mesíčním plánováním.
Princip online
Jsi sám a naraziš na někoho, kdo je sám, dobrý.
Jsi sám a naraziš na neorganizovanou tlupu, špatný.
S neorganizovanou tlupou narazíš na neorganizovanou tlupu, dobrý.
S neorganizovanou tlupou narazíš na organizovanou tlupu, špatný.
S organizovanou tlupou narazíš na organizovanou tlupu, dobrý.
S organizovanou tlupou narazíš na organizovanou tlupu s hordou neorganizovaných hráčů, ještě dobrý, ale je ti jasný, že se budeš muset začít starat o nováčky a zakládáš squad, který má organizačně zajištěné vzdělávání a motivační strategii.
Ženíš se a máš konečně uspořádaný život včetně předem vytvořených naskriptovaných misí.
Celkem to může znít srandovně, ale jakmile ve WWIIOnline začali vývojáři organizovat kampaně s označením BLOODY (předem určené strategické cíle), tak se po pár dnech začla objevovat MOTD: "tohle není intermise, tohle je regulérní kampaň", proč asi. Protože to skalním smrdělo předem vytvořenejma naskriptovanejma misema.
Né, že by se to normálně nedělo, takové cíle ale uršovala stovka lidí na obou stranách bojiště a nepřítel je předem neznal. Z důvodu nevědomosti tedy nevíte co chcete stejně asi tak, jako když se ženíte.
jak dlouho lítám letecké sim online 10 let ??? no asi
nechci se dotknou zapálenců rofa ani IL2 ale je to furt to samé dokola
u ila jsem skončil na ADW a nic jiného nelítal (nebavilo), občas offline
rof online tak 10% herního času (prostě si du s kucíma zablbnout na nějaký lhostejno jaký servr)
offline má zatím z vrtulových simů bezkonkurenční takže tam
(co se interakce s lidma týče na TS313 jeden hraje rof offline druhý tanky třetí cloda a další nahrává fotky ... pak se třeba sejdem v jedný hře)
no já jsem teda zapřísáhlý zastánce offline
hry které nemají pořádný offline nekupuju a ani nekradu
páč prostě nemám důvod si je pořizovat
(teda nepočítám age of conan, ikdyž ten má vlastně offline taky)
proč hraju hry
páč si chci odpočnout, zapomenout, nemám zrovna na pivo
no je to prostě zábava
mám rád hry s příběhem s určitou volností rozhodování, pohybu atd
(mužu je kdykoliv zapnou, zahrát si, vypnout - doby kdy jsem hodinu čekal ve slotu pak hodinu někam letěl, 30s bojoval a pokud jsem měl štěstí hodinu letěl spět jsou nenávratně pryč
né že by mě to nebavilo prostě na to nemám čas)
proto hraju rofa offline
proto potřebuju dinamickou kampan
proto nemám rád cloda
podle hesla
řekni co hraješ, řeknuti kdo jsi (řezeno dle doby strávené u hry)
mám v PC
age of conan
rise of flight
zaklínač 1 - podruhé dohráno (čekám na dvojku rozšíř edice ještě tejdén)
fallout new vegas
skyrim
clod - čeká ho odinstal dle steamu jseu u něj strávil za poslední rok 35 min.
Upravil/a 313_123 dne 05-04-2012 08:06
Baron napsal:
Asi tym podrazdim vela hracov IL2, ale oproti RoF je to arkada, ktoru nezachrania ani mody, nech su akokolvek skvele. Ano, Sturmovik je legenda a uz nou navzdy zostane - ale aj tak skvela hra ako je IL nemoze donekonecna splnat naroky hracov na letovu simulaciu.
V čem je letová simulace (ať už tím myslíš cokoliv) RoF oproti Il2 výrazně lepší? U obou her mám přibližně stejný pocit že sedím v nějakém letadle.
Práve si potvrdil, že je to o pocitoch
Farky napsal:
Baron napsal:Zaujal ma pojem "online herní princip jaký nabízí sama hra" (dovolil som si citovat). Mohol by si toto trochu rozviest co si tym presne myslel? Pretoze prave akcie usporiadane hracskymi komunitami su motorom onlinovych zapasov, stretnuti, kampani a vobec vsetkeho mozneho a tym padom i hier ako takych.
A je to dobře, že POCIT že tam jseš zažiješ v onlinu pouze když někdo něco uspořádá a ty se toho zůčastníš jako člen nějaké letky (v jakékoliv hře)? Myslím že tím bylo myšleno že vývojáři nám jen dávají pro online nástroje a my musíme obstarat zbytek (tedy náplň hry). A je velká škoda, že se někdo nepokusí to změnit.
--------
Já bych RoF zase zbytečně nedémonizoval. Je to fajnová, dobře vypadající hra. Jediné čím opravdu boduje RoF oproti ostatním je offline kampaň. Což je v principu šikovná kombinace kampaně z Falcona 4.0 a Il-2 vkusně zalitá vhodnou omáčkou, nic víc. Všechno to k sobě ale pěkně pasuje, takže výsledek je výtečná záležitost.
Nepísal som, že je to iba online Ovšem tak ako numerovi vyhovuje offline, mne zase vyhovuje online (čo samozrejme neznamená, že offline nelietam, len v otočenom pomere ako numero). A áno - je to dobre
Hm, takže RoF boduje oproti ostatným hlavne offline kampaňou? Predpokladám že máš na mysli kariéru, nie kampaň, čo sú v RoF dve odlišné veci. Hmmm... Som úplne iného názoru.
No a keď už teda je tu kritika na online, čo vlastne by ste chceli zmeniť?
Upravil/a Baron dne 05-04-2012 07:33
Pro začátek základní funkčnost na úrovni ostatních her. Podporu od výrobce, třeba bežící servery s akcemi kam se dostaneš proto, že sis tu hru koupil, ne proto že jsi nerd se spoustou času a jiní nerdi se spoustou času někde něco na netu organizují.
Upravil/a WT_Horrido dne 05-04-2012 09:22
pro mě online aby mě bavil
ADW + AI
vlastně takové mmorpg s letadýlkama
a tvůrci rofa jsou prý i tvůrci adw
hmm bylo by asi potřeba zatlačit na jasoně
hmm potřebuju někoho kdo umí psát
někoho kdo umí psát ang. já tu petici klído podepíšu a ještě klído i jasonovi připlatím
uplně to vidím reálný čas nad verdunem, reálny počas nad verdunem
prvního června je prvního června
staruji si svou online kar. den po dni
dneska ne servru málo lidí neva třeba zahlídnu AI
nebo si sestřelím balon ještě mě schází 1000exp. na spada
nebo že bych si za ně rači šoupnul základnu blíž k frontě
kurde dneska ani balony nejsou
asi přelezu do svého altpilota bombra a pudu si hodit bomby na nádraží
třeba tam přijede vlak včera tam touhle dobou byl a huni jsou pověstní svou přesností
nevím asi by to nikoho nebavylo
no mne jo
Upravil/a 313_123 dne 05-04-2012 08:32
Pri vsetkej ucte Letce, ale to co si napisal neodpoveda realite. RoF, IL2 a CLoD su tri diametralne odlsine hry, a napr. RoF nema zmysel porovnavat ci uz s ILom alebo CLoDom uz aj preto, ze filozofia 777 (povodne Neoqb ) je uplne ina ako pri tych zvysnych dvoch hrach, navyse RoF je z inej doby ako IL a CLoD.
Uznávám, že házet RoF, Il2 a Clod do jednoho pytle není správné, ale nechtěl jsem to rozpitvávat do podrobností.
Baron napsal:
Roztriestenost serverov s malou kapacitou... Hm, co presne pod tym vlastne myslis? Online lietanie nie je len o obrovskych serveroch pre desiatky hracov - ale napr. aj o malych trebars kooperativnych misiach 5 proti 5.
Myslím přesně to co jsem napsal. Místo jednoho serveru pro všechny jsou tu desítky serverů, každý jen pro pár desítek lidí, s různým nastavením obtížnosti, s různou konektivitou. U Il2 ještě zoztříštěných kvůli různým módům. Někomu to vyhovuje, ale jsem přesvědčen, že větší zájem by byl o jeden velkokapacitní, stabilní server pro všechny (provozovaný vydavatelem hry) s dostatečně velkou mapou a zajímavým "herním principem" (o tom dále). Na takovém serveru se dá totiž dělat všechno to co na malých. Každý si může najít své vyžití. Výhody jednoho velkokapacitního serveru jsou na dlouhé povídání a pokud to někoho zajímá, můžou to rozvést později.
Baron napsal:
Zaujal ma pojem "online herní princip jaký nabízí sama hra" (dovolil som si citovat). Mohol by si toto trochu rozviest co si tym presne myslel?
Myslím tím náplň hry - to o co vlastně ve hře jde. Zkusím uvést na příkladu Aces High což momentálně považuju za asi nejpropracovanější online "herní princip":
smyslem hry je dobývat území nepřítele. To lze dobývat obsazováním letišť, základen a měst pozemními nebo leteckými (paragáni, kdo hrával Warbirds - ví jak to funguje) jednotkami. K dobytí těchto lokalit je potřeba zničit určité struktury k ní přináležicí. Je jich celá řada - bunkry, hangáry, AAA, zásobníky paliva a munice, továrny, radarové stanice. Průběžné ničení těchto struktur se dynamicky projevuje na bojeschopnosti základy - ubývá munice, paliva, nelze použít radar. Aby to nebylo tak jednoduché, každá základna je zásobována (automaticky) z přilehlých měst a továren pomocí vlaků a konvojů s náklaďáky nebo námořními konvoji. Ty lze samozřejmě ničit a tím omezit doplňování munice apd. Nebo zničíš továrnu ze které zásobování vyjíždí. Doplňovat zásoby navíc můžou i hráči sami pomocí transportních letadel nebo vozidel. Je toho ještě víc, ale myslím, že to pro představu stačí.
V takovém systému je radost hrát s nějakým squadem nebo i individuelně. Dají se plánovat skvělé kooperativní akce s desítkami lidí současně - je k tomu k dispozici skvělý mission editor přímo ve hře kde naplánuješ cíle, typy letadel, výzbroj, waypointy a lidi se do mise přihlásí a jde se společně na věc, a jelikož tam je zabudovaná online hlas. komunikace můžete v misi všichni mluvit spolu ať máte TS nebo ne. Není problém z fleku naplánovat společnou akci 100 lidí, kdykoliv, za pochodu. Není potřeba plánovat žádné speciály dlouho dopředu. A je to "živé" v tom, že nikdy nevíš jaká opozice a kde tě bude čekat. A stejně tak se dá lítat i individuelně a jen se tak "hospodsky rvát" A i když poletíš sám a shodíš jednu bombu na enemy hangár tak to má nějaký smysl - omezíš tím bojeschopnost enemy letiště na několik desítek minut, nebude to jen pár čísel ve statistice.
No nelíbilo by se vám kdyby takový princip fungovat třeba v RoF? Jsem přesvědčen, že by to lítali stovky lidí a ne jen pár desítek jako nyní. A to jde určitě vymyslet i ještě něco lepšího.
Baron napsal:
Roztriestenost serverov s malou kapacitou... Hm, co presne pod tym vlastne myslis? Online lietanie nie je len o obrovskych serveroch pre desiatky hracov - ale napr. aj o malych trebars kooperativnych misiach 5 proti 5.
Myslím přesně to co jsem napsal. Místo jednoho serveru pro všechny jsou tu desítky serverů, každý jen pro pár desítek lidí, s různým nastavením obtížnosti, s různou konektivitou. U Il2 ještě zoztříštěných kvůli různým módům. Někomu to vyhovuje, ale jsem přesvědčen, že větší zájem by byl o jeden velkokapacitní, stabilní server pro všechny (provozovaný vydavatelem hry) s dostatečně velkou mapou a zajímavým "herním principem" (o tom dále). Na takovém serveru se dá totiž dělat všechno to co na malých. Každý si může najít své vyžití. Výhody jednoho velkokapacitního serveru jsou na dlouhé povídání a pokud to někoho zajímá, můžou to rozvést později.
Neviem si celkom dobre predstaviť u letového simulátoru z 1. svetovej vojny jeden server. Akoby si tam chcel dostať obdobie 1914 - 1918? Dovolím si tvrdiť, že nikdy potom v histórii leteckých bojov nebol vývoj lietadiel taký dramatický ako práve vo WWI - od Taubeho až po Junkers J1, to sú skoky v technológii lietadiel obrazne povedané prakticky čo mesiac to nová generácia (nemá zmysle vymenovať všetky stroje, a ak chcete mať iba lietadlá v RoF, tak si dosaďte trebárs E.III a Dolphin). IMHO na jednej mape by to bolo možné iba vtedy, ak by sa kopíroval vývoj vojny prakticky deň po dni. To je presne to, čo by odohnalo hráčov, ktorí nemajú záujem lietať povedzme E.III a DH2, ale chcú pilotovať D.VIIF proti Dolphinom. Napríklad. Dobre, dajme tomu, že sa vytvoria štyri obrovské servery, pre roky 1915, 1916, 1917 a 1918. Každý s aktuálnym planesetom. A pripustime, že na každom bude dajme tomu 500 hráčov. Že to bude super? Určite - pokiaľ sa nepripoja piloti z Nového Zélandu, Číny, Japonska, Východného Ruska, atď. Ping potom letí na úrovne presahujúcu rozumnú kvalitu. Ale dajme tomu, že i tento problém vyriešime vytvorením ďalších serverov pre každú zónu, teda Európu, Severnú Ameriku, Južnú Ameriku, Ďaleký východ, Oceániu, Čínu no a trebárs pre Severnú, Strednú a Južnú Afriku. Takže to máme 9 oblastí, kde vytvoríme opäť servery pre každý rok samostatne. Čiže celkovo mi to robí 36 serverov. Takto nejak si to myslel?
Letecz napsal:
Baron napsal:
Zaujal ma pojem "online herní princip jaký nabízí sama hra" (dovolil som si citovat). Mohol by si toto trochu rozviest co si tym presne myslel?
Myslím tím náplň hry - to o co vlastně ve hře jde. Zkusím uvést na příkladu Aces High což momentálně považuju za asi nejpropracovanější online "herní princip":
smyslem hry je dobývat území nepřítele. To lze dobývat obsazováním letišť, základen a měst pozemními nebo leteckými (paragáni, kdo hrával Warbirds - ví jak to funguje) jednotkami. K dobytí těchto lokalit je potřeba zničit určité struktury k ní přináležicí. Je jich celá řada - bunkry, hangáry, AAA, zásobníky paliva a munice, továrny, radarové stanice. Průběžné ničení těchto struktur se dynamicky projevuje na bojeschopnosti základy - ubývá munice, paliva, nelze použít radar. Aby to nebylo tak jednoduché, každá základna je zásobována (automaticky) z přilehlých měst a továren pomocí vlaků a konvojů s náklaďáky nebo námořními konvoji. Ty lze samozřejmě ničit a tím omezit doplňování munice apd. Nebo zničíš továrnu ze které zásobování vyjíždí. Doplňovat zásoby navíc můžou i hráči sami pomocí transportních letadel nebo vozidel. Je toho ještě víc, ale myslím, že to pro představu stačí.
V takovém systému je radost hrát s nějakým squadem nebo i individuelně. Dají se plánovat skvělé kooperativní akce s desítkami lidí současně - je k tomu k dispozici skvělý mission editor přímo ve hře kde naplánuješ cíle, typy letadel, výzbroj, waypointy a lidi se do mise přihlásí a jde se společně na věc, a jelikož tam je zabudovaná online hlas. komunikace můžete v misi všichni mluvit spolu ať máte TS nebo ne. Není problém z fleku naplánovat společnou akci 100 lidí, kdykoliv, za pochodu. Není potřeba plánovat žádné speciály dlouho dopředu. A je to "živé" v tom, že nikdy nevíš jaká opozice a kde tě bude čekat. A stejně tak se dá lítat i individuelně a jen se tak "hospodsky rvát" A i když poletíš sám a shodíš jednu bombu na enemy hangár tak to má nějaký smysl - omezíš tím bojeschopnost enemy letiště na několik desítek minut, nebude to jen pár čísel ve statistice.
No nelíbilo by se vám kdyby takový princip fungovat třeba v RoF? Jsem přesvědčen, že by to lítali stovky lidí a ne jen pár desítek jako nyní. A to jde určitě vymyslet i ještě něco lepšího.
Ehm... presne tento princíp v RoF na online mapách funguje - pokiaľ ho tam admin dá. Je to na serveroch Hellequins, Syndicate, sem tam sa to objavuje na Le FLotille... čosi podobné je tiež Capture the flag, Na týchto mapách napr. dobytím vlajky obsadzuješ nielen letisko, ale i továrne na výrobu lietadiel, alebo rozbombardovaním továrne obmedzíš výrobu konkrétneho typu, zničením kolóny alebo mosta prerušíš dodávku náhradných strojov aleb znefunkčníš flaky pri dôležitých bodoch na protivníkovej strane mapy apodobne. A nemusia to lietať iba squady, naopak - je tam hromada individualistov, ktorí k žiadnej letke neprináležia ale veľmi radi si zaspoluzpracujú napr. pri obrane bombardéru. Súhlasím že na RoF to nie sú stovky hráčov - ale osobne sa mi 94 pilotov naraz v lufte na jednom serveri nezdá práve málo (to je rekord, čo som videl, píšem o tom na inom mieste), a napr. Syndicate býva docela často buď plný ale má voľné iba 2 - 3 miesta. Je to server pre 61 hráčov. Ani to sa mi nezdá práve málo Niečo takéto si myslel?
Baron napsal:
Neviem si celkom dobre predstaviť u letového simulátoru z 1. svetovej vojny jeden server. Akoby si tam chcel dostať obdobie 1914 - 1918? Dovolím si tvrdiť, že nikdy potom v histórii leteckých bojov nebol vývoj lietadiel taký dramatický ako práve vo WWI - od Taubeho až po Junkers J1, to sú skoky v technológii lietadiel obrazne povedané prakticky čo mesiac to nová generácia (nemá zmysle vymenovať všetky stroje, a ak chcete mať iba lietadlá v RoF, tak si dosaďte trebárs E.III a Dolphin). IMHO na jednej mape by to bolo možné iba vtedy, ak by sa kopíroval vývoj vojny prakticky deň po dni. To je presne to, čo by odohnalo hráčov, ktorí nemajú záujem lietať povedzme E.III a DH2, ale chcú pilotovať D.VIIF proti Dolphinom. Napríklad. Dobre, dajme tomu, že sa vytvoria štyri obrovské servery, pre roky 1915, 1916, 1917 a 1918. Každý s aktuálnym planesetom. A pripustime, že na každom bude dajme tomu 500 hráčov. Že to bude super? Určite - pokiaľ sa nepripoja piloti z Nového Zélandu, Číny, Japonska, Východného Ruska, atď. Ping potom letí na úrovne presahujúcu rozumnú kvalitu. Ale dajme tomu, že i tento problém vyriešime vytvorením ďalších serverov pre každú zónu, teda Európu, Severnú Ameriku, Južnú Ameriku, Ďaleký východ, Oceániu, Čínu no a trebárs pre Severnú, Strednú a Južnú Afriku. Takže to máme 9 oblastí, kde vytvoríme opäť servery pre každý rok samostatne. Čiže celkovo mi to robí 36 serverov. Takto nejak si to myslel?
at si skalni priznivci online myslej cokoliv a at argumentujou jakkoliv tak pravdou zustava ze jak 1C tak 777Studios je online relativne u prdele. protoze se o online absolutne nestaraj, nezajima je to. a to je to co je kritizovany. Vyrobce hry ti da jeden dva - a uprimne receno ne moc zabavny mody hry - a ty si s tim delej co chces. A co si lidi neudelaj to neni. A tak se delaj komunitni servry, lidi na ne delaj mapy a hraci litaj, litaj, litaj az se mapy litaj skoro po zpameti. Pak nekoho napadne "hej, zkusime udelat valku" a zkousi moznosti online systemu natahnout na maximum aby z toho co nejvic vytriskal.
A pritom tvurci hry maj nejlepsi moznosti polozit zaklady nejakyho poradnyho serveru na kterym pobezi virtualni valka ... a co si budem povidat, zrovna prvni svetova je k tomu vice nez vhodna, protoze se furt lita na jednom a tom samym uzemi, takze neni potreba rotovat mapy, ale jen planeset
masomlejnisti si budou porad chodit na svoje masomlejny, ale at maj kde litat i lidi jaky chtej litat uz jenom pro ten pocit "ze to ma cenu" - coz na DF proste neni a nebude
Upravil/a j4ck41 dne 05-04-2012 12:21
Neviem si celkom dobre predstaviť u letového simulátoru z 1. svetovej vojny jeden server. Akoby si tam chcel dostať obdobie 1914 - 1918?
Řešívá se to různě, buď ve hře plyne nějaký virtuální čas a letadla jsou zařazována do plane setu postupně tak jak to bylo v reálu (WB, WWIIOL) . Nebo se vytvoří více serverů, každý s pevně daným plane setem z určitého období (AH). Obě řešní mají svá pro a proti. Mě se třeba víc líbí to první.
Nevidím důvod vytvářet zvlášť servery pro jednotlivé světadíly nebo čas. zóny. Servery provozované vydavateli hry mívají tak dobrou konektivitu, že je spojení stabilní ať se připojuje kdo che odkud chce.
Baron napsal:
Ehm... presne tento princíp v RoF na online mapách funguje - pokiaľ ho tam admin dá. .......... Niečo takéto si myslel?
Aha, neznám RoF tak dobře. Pokud to tak funguje, je to fajn. A pokud jsou tyto servery pořád plné, jenom to potvrzuje, že je o takové hraní zájem. O to větší škoda, že není větší kapacita serveru a lepší konektivita.
Šakal + Letecz: vo veľa veciach s vami súhlasím. Totiž, keď som si spätne prešiel príspevky, dalo by sa povedať že hovoríme o tom istom ale každý inak. Rozdiely sa samozrejme nájdu - ale aj o tm to je
Ešte k tej masívnej online kampani (neviem ako to inak nazvať): vraj niečo také ako ste tu písali má byť vo World of Planes, tak som nesmierne zvedavý.
Baron napsal:
Práve si potvrdil, že je to o pocitoch
Mám tomu tedy rozumět tak, že v RoF máš větší pocit že letíš? Ono je to imho způsobené tím, že je tam slyšet že letíš. Což je možné jen proto, že jde o WWI. Ale souhlasím, že let v otevřené kabině v RoFu a Ilovi se nedá srovnávat, tam RoF jasně vede. Vůbec to, že je to z WWI je velkou výhodou a vývojáři toho naštěstí šikovně využívají.
Baron napsal:
Hm, takže RoF boduje oproti ostatným hlavne offline kampaňou? Predpokladám že máš na mysli kariéru, nie kampaň, čo sú v RoF dve odlišné veci. Hmmm... Som úplne iného názoru.
Jo, myslel jsem samozřejmě kariéru. Jaký je ten úplně jiný názor?
Ešte k tej masívnej online kampani (neviem ako to inak nazvať): vraj niečo také ako ste tu písali má byť vo World of Planes, tak som nesmierne zvedavý.
Též jsem hodně zvědavý. A doufám, že jednou vznikne i World of WWI Planes. Třeba zrovna z RoF
Ze by som oprasil RoF? Kde sa da s niekym zaletiet, najlepsie RFC ale v podstate hocico. Zavolajte ma dakto cez PM, ak mozte. Viem ze funguje CaK a tiez Jasta 6, su aj dake polety za 'dobrych'. Alebo zlych, mne je jedno.
Mám tomu tedy rozumět tak, že v RoF máš větší pocit že letíš? Ono je to imho způsobené tím, že je tam slyšet že letíš. Což je možné jen proto, že jde o WWI. Ale souhlasím, že let v otevřené kabině v RoFu a Ilovi se nedá srovnávat, tam RoF jasně vede. Vůbec to, že je to z WWI je velkou výhodou a vývojáři toho naštěstí šikovně využívají.
Ono je to nejenom slyšet, je to samozřejmě i vidět a hlavně cítit, protože rozdíl mezi letovým projevem dvojplošníka v IL-2 a letovým projevem dvojplošníka v ROF je opravdu zřetelný, však si to zkus, vždyť si ROF můžeš zalítat zdarma. Ten generační rozdíl je pěkně vidět i v DM. Pokud Ti např. soupeř rozstřílí křídelní vzpěry, tak vidíš, jak se Ti namáhaná křídla při sebemenším manévru prohýbají a kmitají. Člověk pak doslova visí očima na kmitajících koncích křídel a snaží se s co nejmenšími manévry rychle nouzově přistát, dřív, než se namáhané nosníky křídel zlomí. U dvouplošníků v IL-2 jsem nikdy nezažil, že by se mi křídlo jakkoliv prohlo a přitom to je celkem realistický a adrenalinový detail. Konec konců i při tom obyčejném sestřelení letadla je vidět značný rozdíl, mezi defaultním hořícím kráterem v IL-2 (protože tam pád = exploze) a třeba tímto:
Ale podobné detaily už tu byly omílány mnohokrát, stačí si pročíst vlákna nazpět. Jsou to sice možná jenom drobné detaily, ale je jich mnoho a právě z takových detailů se zkládá ten neuchopitelný ,,pocit z letu"...
(Samozřejmě vím, že srovnávat stařičký IL-2 se současným simulátorem ROF nemá smysl, dělám to pouze proto, že jsi se na ty rozdíly ohledně pocitu ptal)
Upravil/a LEON dne 05-04-2012 17:22
IL-2 je starý 11 let a engine dokonce už nějakých 16 let. To se s RoFkem nedá moc srovnávat.
Nicméně s tím kmitáním křídel je to zajímavé. Dvouplošníky v IL-2 neumějí ulomit vzpěru. Prostě tam ta možnost není, umějí jen snížit funkčnost (či zcela odlomit) části křídla. No a bez toho kmitání dosáhneš těžko Nicméně ona tam křídla stejně nekmitají, i když by trochu kmitat a kroutit se měla (myslím, že se nekroutí ani v RoFu, ale jistý si nejsem).
RoF engine zase neumí letadlo nechat zcela zničit, totálně ho rozsekat o zem. Oboje má svoje. Myslím ale, že kolem ILa se komunita tvořila v začátcích rychleji, než kolem RoFu. A právě komunita zajistila ILovi tak dlouhý život.
Taky mají na porušenou konstrukci vliv vibrace motoru/proud vzduchu od vrtule, první co je treba udelat je típnout motor, jinak se to nezadržitelně rozsype.
Upravil/a WT_Horrido dne 05-04-2012 20:11
Fuči,tak to nemáš pravdu. I ve Sturmovi jsou dvouplošníky a není na nich vidět a ani znát poškození tak jako je tomu u Rofka.Není mi zcela jasné,proč se zde někteří jedinci snaží pořád srovnávat RoF s něčím jiným.RoF je uplně jiná moderní hra a nedá se určitě srovnávat s tím pořád opakovaným archaickým Sturmovikem.A co se komunity týče,u Rofka skončili většinou lidé,kteří již nechtěli střílet po letajících čtverečcích a jiná hratelná varinta jim nebyla nabídnuta. Ještě v době,kdy jsem Ila létal,když se sešlo na MOD Spit vs.109 čtyřicet pilotů tak to bylo skvělé.Dalších 20 létalo na nemodovaných spitech a několik zoufalců se plácalo na holubech.A to vše po 10 ti letech od vydání hry.RoF rozhodně tak dlouho nefunguje,přesto se každý den na Syndicate schází 50 pilotů a jsou i jiné servery,např HQ,a další,kde je možno si zalétat a hlavně dobře se pobavit.RoF je sim,který v současné době nemá konkurenci a to i přes všechny nedostatky,které má.
Bierglass napsal:
Fuči,tak to nemáš pravdu.
1)I ve Sturmovi jsou dvouplošníky a není na nich vidět a ani znát poškození tak jako je tomu u Rofka.Není mi zcela jasné,proč se zde někteří jedinci snaží pořád srovnávat RoF s něčím jiným.
2)RoF je uplně jiná moderní hra a nedá se určitě srovnávat s tím pořád opakovaným archaickým Sturmovikem. A co se komunity týče,u Rofka skončili většinou lidé,kteří již nechtěli střílet po letajících čtverečcích a jiná hratelná varinta jim nebyla nabídnuta. Ještě v době,kdy jsem Ila létal,když se sešlo na MOD Spit vs.109 čtyřicet pilotů tak to bylo skvělé.Dalších 20 létalo na nemodovaných spitech a několik zoufalců se plácalo na holubech.
3)A to vše po 10 ti letech od vydání hry.RoF rozhodně tak dlouho nefunguje,přesto se každý den na Syndicate schází 50 pilotů a jsou i jiné servery,např HQ,a další,kde je možno si zalétat a hlavně dobře se pobavit.RoF je sim,který v současné době nemá konkurenci a to i přes všechny nedostatky,které má.
1)Model poškození není tak "efektní" jako v RoF, ale co já pamatuji, tak třeba letové schopnost čajky se s poškozením samozřejmě shoršovala.
2)Proč?
3)To je faktické konstatování stavu, nebo snaha srovnat RoF s Ilem? Jen pro upřesnění Il-2 dva roky po vydání, v době kdy se psal rok 9 od širšího používání internetu, hrálo online denně stovky hráčů na hypperlobby si pamatuji čtyřmístná čísla u Il-2. A tohle by přece nešlo srovnávat s RoFem, který má na několik hodin večer k dispozici 1-2 full real servery? I když bych to RoFu přál, myslím že tohle je jeho "zlatá" éra a lepší už to o moc v budoucnu s online komunitou nebude.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 05-04-2012 19:40
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.