Inak Rumcajs, celkom sa mi nezda ta popisovana ostro-muska tych palubnych strelcov. Dvakrat si nalietaval v podstate zozadu a neboli celkom uspesni.
Co sa tyka DM, tak si myslim, ze tie lietadla, aj napriek tomu ze vacsina nemala vyrazne pancierovanie, by mali cosi vydrzat. Chcelo by to otestovat na Stuke. Rudel kdesi popisoval, ze sa na jednej vratil domov a mala v seba niekolko (8!) zasahov z 37mm kanonu + nejake dlsie 20mm po utoku Airacobier - chcem tym naznacit, ze na tych lietadlach je stale dost miest (okrem kabiny, motora, nadrzi..), ktore dokazu absorbovat mrte zasahov bez toho aby sa to lietadlo rozpadlo alebo zacalo horiet.
Upravil/a 313_Nevo dne 08-09-2014 13:15
Nevo, BoS má u zadných AI strelcov jeden zásadný nedostatok - totiž pomerne dlho majú zapnuté ignore on, a pri určitých uhloch útoku zo šestky sa nenamáhajú ani chytiť guľomet. Keď aj zaregistrujú nepriateľa, prebehne animácia v trvaní cca 1 - 2 sekundy, čo je vo vzdušnom boji hodne, a kým chytia zbraň, tak už je nepriateľský stroj mimo dosahu zbraní. Tak si zase spokojne sadnú, a takto dokolečka. Preto tá relatívna neúčinnosť strelcov. Ovšem pokiaľ to stihnú (alebo naletávaš z uhla kde ťa môžu zasiahnuť), dokážu byť sakramentsky presní a nebezpeční. Živí strelci sú samozrejme o ničom inom, tam je limitácia iba v rozsahu pohybu zbrane a množstva nábojov. Napr. Kraken zostrelil ako strelec v He-111 nejakého Jaka ak si dobre spomínam.
Kucí, nelítám bombery, tedy mám jen to, co si přečtu. Ale tuhle se to řešilo na IL2 foru a základ je prý dát střelcům hned povel, že maj střílet a že maj útočit na nejbližší letící cíl. Jinak je to na nich a jejich "uvážení" a to jejich uvážení je letargické. Tedy kdo to zná, umí se zařídit.
Nevo, ze dvou pokusů se statistika nedělá. Za sebe to vidím tak, že mě trefjej s cca 20% pravděpodobností. A když jsou u sebe dva bombery, je to už nechutná šance na to nedoletět domů. Často se mi i stane, že mě hned při prvním průletu zapálej. Ten LaGG3 snad nemá ani to samozacelující se pogumování nádrží.
Mrtvá místa existují, nebo alespoň místa, kde zásah nezničí nic životně důležitého. Ale ... chceš snad říct, že je pravidlem, že Štuka letí i po několika zásazích kanonem? Myslím, že sám musíš dospět k závěru, že to měl tedy z prdele kliku, pokud doletěl a přežil. Ostatně i v BOSku se sem tam stane, že to člověk dotáhne domů a je děravej jak řešeto. To nic nemění na tom, že i já si myslím, že počet zásahů, které nevyřadí letadlo z boje, by mohl být vyšší. Zejména tedy ty kolapsy konstrukce jsou přehnané.
Zkuste si nasekat osm Zementerů a hupsnout na ně klidně s Fokáčem. Každé zdržení nebo chyba v odpoutání je zásah a poškození. Střílejí slušně.
Rudel je totální vyjímka, už jen počtem bojových letů to zrovna není statistický vzorek. Navíc Rudel pil jen vodu a mlíko a cvičil, což určitě neděláte
Rume, ja len tak, ze mi tie utoky na tie 111 prisli take 'nie prilis bezpecnostne' a ti strelci aj tak zavahali. Baron tvoj popis ich 'bojovej moralky' to celkom vysvetluje.
Mozno by nebolo odveci, vidiet aj nejake videa od cloveka, ktory svoju 'online karieru' zacal az v BOS (tu asi taky nie je, ci!?). Bo sa da povedat, ze vy ste sa svojmu streleckemu umeniu ucili uz davno pred BOS a do BOS ste nastupili uz ako experti na strelbu z inych 'online kampani'. Mozno ze taky zacinajuci pilot by mal so zostrelovanim trosku vacsie problemy, kto vie
Btw ak uz frcia dlhodobejsie statistiky v BOS, aku mate presnost strelby (%)?
Každopádně realita nerealita, tak jak to teď je, musí být pro bombarďáky flustrující.
Včera jsem si dal jeden let na syndikátech, šel jsem lovit 111, narazil jsem na formaci dvou 111 a dvou bf. A co jeden průlet jedna 111 vyřazena z boje (jedna šla dolů rovnou, z druhé se kouřilo tak, že k cíli určitě nedolétla). Střelbu palubních střelců jsem vůbec nezaregistroval. Ta jejich bojová morálka je asi fakt hodně špatná. A to jsem nejdřív naháněl jejich nic netušící eskortu asi 5 min, a to celkem blízko těch 111, takže měli spoustu času dopít kafíčko, vyčůrat se a odjistit zbraně
btw. dá se v on-linu pořizovat záznam letu? jsem to jednou zkusil, sekla se mě hra a musel sem jít pryč přes alt+f4, tak už jsem to pak nezkoušel
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Každopádně realita nerealita, tak jak to teď je, musí být pro bombarďáky flustrující.
Včera jsem si dal jeden let na syndikátech, šel jsem lovit 111, narazil jsem na formaci dvou 111 a dvou bf. A co jeden průlet jedna 111 vyřazena z boje (jedna šla dolů rovnou, z druhé se kouřilo tak, že k cíli určitě nedolétla). Střelbu palubních střelců jsem vůbec nezaregistroval. Ta jejich bojová morálka je asi fakt hodně špatná. A to jsem nejdřív naháněl jejich nic netušící eskortu asi 5 min, a to celkem blízko těch 111, takže měli spoustu času dopít kafíčko, vyčůrat se a odjistit zbraně
Mám za to, že toto je jedna z vecí, ktoré ešte len budú riešiť - a do vydania "plnej" hry to ešte zmenia.
btw. dá se v on-linu pořizovat záznam letu? jsem to jednou zkusil, sekla se mě hra a musel sem jít pryč přes alt+f4, tak už jsem to pak nezkoušel
Dá. Myslím, že je to obmedzené veľkosťou 500 MB.
Upravil/a Baron dne 08-09-2014 14:21
Na Syndikátech se stal zázrak. Připojím se a Rusů bylo snad 30 a Němců 18. Tak jsem si říkal, konečně si zalítám Bfko. Fajn, vzal jsem F4 s podvěsama a vyrazil na lov. Hrozně mě to zklamalo. Vyzbrojen znalostí místopisu, kudy jsou trasy na lov Henkelů, počkal jsem si na mlsné LaGGy. Nakonec jsem z toho ani nedělal záznam. Přišlo mi to prostě blbý. Jak už před časem psal Farky, jakmile je větší mapa a objectives, když to není jen dogfight, ta Bfková převaha je hrozná. G2 s podvěsama alespoň není ve většině režimů rychlejší než La 5, nebo obratnější než Jak 1. Ale F4 proti LaGG 3 je v podstatě ostuda, je to střílení kachniček za vesnicí na rybníku. Dneska video nebude.
Ve skutečnosti to tak sice bylo, ale v simu málokoho baví dělat pořád dokola jen lovnou zvěř. Má-li ten simulátor být dlouhodobě úspěšný, musí dát šanci oběma stranám.
Oni to maj Syndikáti vymyšlený docela dobře s tou mapou zásobování šesté armády.
Mají dvě živá letiště v kotli, cílem je aby se bombery dostaly na Pitomnik a tam přistály. Tím je zásobování uskutečněno a na letištích uvnitř jsou k dispozici další stihačky. Rusové mají letiště s Jakama a Lavinama na východ od Stalingradu, vlastně kousek od místa přistání bomberů. Tedy v oblasti, kde se to nejvíc řeže.
Zásobování stratuje z letiště na jihozápadě asi 20 minut letu od Pitomniku. Je to dost na to, aby se člověk proletěl, aby mohl zabloudit (Pitomnik je totiž hned vedle toho velkého zasněženého pole) a aby nebyl z jednoho místa přehled o celé trase. Umožní to i volit alternativní příletové trasy atp. Asi 5 minut letu na sever od tohohle letiště mají základnu rusové, ale jako stihačky tam maj jen LaGG3 a pak ještě Pe 2 a s tím můžou narušovat zásobování. Vtip je v tom, že samotný Heinkel je pro LaGGy lovná zvěř. Ale jak se v okolí ukáže Bfko, je to hned naopak. Ono těch cílů na mapě je víc, ale já je všechny neznám, protože v principu nerad chodím do toho kotle, kde je to masomlejn. Ale jsou tam nějaký tanky, dělostřelecké baterie, zásobovací depot a tak. Takže to není jen to zásobování a nutí to strany nějak balancovat ochranu pozemáků, útoky na cizí pozemáky, zásobování a ochranu zásobování a překážení v zásobování. Bych řekl, že z pohledu hry to maj vymyšlený dobře a že jiné lepší uplatnění pro LaGGy se najde těžko. LaGG je opravdu pomalý, netočivý, není z něj vidět dozadu, jen ten kanón je povedenej. Výhoda je, že když s tím ulovím Bfko, mám podobně příjemný pocit, jako jsem míval v ROFku, když jsem s Albíkem ulovil velblouda.
Jo a na mapě nejsou FW 190. Což tedy limituje německé stihače na výbornou volbu a nejlepší volbu. Jejich blbá volba tam chybí . Funkci německé blbé volby maj Heinkely.
Ve skutečnosti to tak sice bylo, ale v simu málokoho baví dělat pořád dokola jen lovnou zvěř. Má-li ten simulátor být dlouhodobě úspěšný, musí dát šanci oběma stranám.
Má li být ten simulátor úspěšný musí simulovat přesně tuhle skutečnost (což, jak to zatím vypadá, nebude).
Už ani veľmi nie. I keď tu je to spôsobené chybami v DM a FM, ktoré sa hodne dotkli niektorých lietadiel na nižších tieroch. Ide ale skôr o problematiku jednotlivých tierov a hlavne veľmi nešťastne urobeného BR, ktorý hádže proti sebe stroje čo sa nemali šancu stretnúť (napr. He-162A proti MiG-15bis alebo F-86F Sabre. Skúsenosť zo včerajška). Ale tiež treba povedať že WT sú stále vo vývoji a snaha o nápravu sa im uprieť nedá. Všeobecne sa čaká na "veľký" update, ktorý vyzerá veľmi sľubne. Aj v lietadlách aj v tankoch.
Upravil/a Baron dne 09-09-2014 08:44
No je to schýza, na jedné straně volání po realističnosti, každý parametr letového modelu pod drobnohledem, a na druhou stranu naprosto "nereálný" online obsah ve kterém ta letadla nefunguji.
Horrido, ale všeho s mírou. Vem si, to je jako když mi někdo v DCS tvrdí, že jsme lamy, když lítáme co já vím s Káčkama nebo A-10tkama a likvidujeme pozemáky a jediná hrozba je právě od těch pozemáků. Že v reálu by tam přilítli stíhači a sejmuli nás a tak proč tedy nelétáme s těma Žralokama a Prasatama PvP, kde budou nadruhé straně stíhači, kteří na nás budou útočit.
Ano, věřím, že bude děsná prdel pro stíhače nás tam uklovávat, ale jak dlouho to bude bavit piloty těch vrtulníků? Asi tak dlouho, jako lítat v BoSku s koulí u nohy proti podstatně vyspělejšímu nepříteli...
a tak nebudu lízt ma server s A-10 kde je masomlejn stíhačů, to samý v BOSku, pokud nebude v nabídce žádnej vhodnej server pro scénář s bitevníma letadlama tak se na to vyseru a dám si to radši offlajn ...
Horrido, ale všeho s mírou. Vem si, to je jako když mi někdo v DCS tvrdí, že jsme lamy, když lítáme co já vím s Káčkama nebo A-10tkama a likvidujeme pozemáky a jediná hrozba je právě od těch pozemáků. Že v reálu by tam přilítli stíhači a sejmuli nás a tak proč tedy nelétáme s těma Žralokama a Prasatama PvP, kde budou nadruhé straně stíhači, kteří na nás budou útočit.
Ano, věřím, že bude děsná prdel pro stíhače nás tam uklovávat, ale jak dlouho to bude bavit piloty těch vrtulníků? Asi tak dlouho, jako lítat v BoSku s koulí u nohy proti podstatně vyspělejšímu nepříteli...
No vždyť to je přesně to co se mi nelibí. Dokud se nezačnou tvůrci soustředit na věrohodnou AI a nějaký alepsoň trochu autentický boj (nikoli realistický, ten je mimo možnosti) bude to stále stát za prd. Letecký simullátor OK, bojový ani náhodou.
Bohužel je to stále to stejné dokola. Online dethmatch (nefukční právě díky simulaci letadel která prostě mají určité vlastnosti) a offline v podstatě arkádová videohra (vyber letadlo, leť někam, udělej to a to, dostaneš power up, jinak opakuj)...
To máte jak v reálu. Každý den do práce do toho prasomlejnu, dvakrát týdně volno, jednou měsíčně dostat nasypáno, sem tam level up. Dokuď s tím něco neudělaj, nebude ta realita stát za nic.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.