Jiříčku, nic složitého na tom není.... prostě kecáš... jak o věcech o kterých něco víš, tak i o věcech o kterých víš p***u.... a na místo vrhu nebo předky se tě nikdo neptal, smíšku.
Děkuji za reakci. Nazval jsi mě "zakomplexovaným čecháčkem", což mě nijak neurazilo, ale chtěl jsem jen opravit reálie, abys mě mohl příště urážet korektně, tj. "zakomplexovaným moravákem".
Ohledně rozporování těch mých výroků - opět díky za konstruktivní oponenturu. Zkus někdy napsat něco jiného než urážky a můžeme o obsahu diskutovat. Třeba mě vyvedeš z mých omylů.
To je sice krásné jenomže ten zmiňovaný tatík byl národnosti České. Když musel narukovat tak se hlásil jako pilot. Jenomže i když byl občanem velkoněmecké říše tak byl občanem druhé kategorie protože byl čech. Takže za pilota ne, ale přiřadili ho k leteckému personálu někde na základnu.
No a když se vrátil tak měl dosmrtný zákaz lítání...
Takových více méně nevaselých příběhu jsem slyšel povicero.
Serte na to tohle je velice obsáhlé téma. To tady napíšeme román.
Rači mi napiš jak vybabrat s pružinama.
Já tedy, kdybyc se babral s klacíkem a pružinami, bych sáhnul sem. https://flightsim...er-mk-iii/
Tydlenty VKB produkty mají jednak výměnné různě tuhé pružiny a pak taky mají vačkové vystřeďování opět s tím, že dodávají různě progresivní vačky. Sám mám doma starší VKB klací ještě z doby před vačkami, ale už s výměnnými pružinami a mám tam taky lehké, abych se s tím tolik "nesral". Zkrátka tyhle VKB joysticky, pokud nemusíš mít FFB, jsou velmi solidní volba.
Maj i nějaký levnější plastový ale stále solidní verzi. No omrkni to.
Letěl jsem s tímhle UL http://www.elmontexair.cz/nase-letadla/alto-ok-our-14/
Alto 912TG... Ty síly na páku byly tak malé že jsem pociťoval jen opravdu jen téměř vůbec neznatelný odpor. Při stoupání a nasledném vyrovnání se mi páka nevracela spátky musel jsem ji vrátit. Totéž při klesání totéž při zatáčení. Vždy jsem vracel páku sám zpět. Přesně dle instruktáže. S téměř nulovou " námahou"
TOTO JSEM ZAŽIL.
LEŤEL JSEM V UL
Výborně. Alto máme v AK... Vracení funguje normálně, tak jak má. Síla v křidélkách slabá, ale v kontextu UL ne extrémní. Výškovka na kategorii UL úplně ok, tj. síly jsou, knipl se vrací. Pokud se jim nevrací, něco někde při údržbě moc dotáhli nebo nenamazali. To se stává.
To, že jsi cítil téměř nulové síly pak bylo dáno tím, že ti to borec vyvážil a pak tě nenechal stoupat / klesat natolik, aby se ti signifikantně zvedla rychlost. Takže jsi to pižlal okolo středové polohy při vyvážených silách, takže je jasné, že jsi síly moc nepociťoval. Kdyby tě nechal udělat opravdovou zatáčku nebo tě nechal významěnji zvýšit rychlost, cítil bys.
Mozna bylo letadlo naprosto ok, pilot naprosto ok, jen to rikal proto, ze nechtel ztracet nervy potom nahore s vyhlidkarema se zkusenostmi z kolotoce s labutemi "dokud pritahuju, stoupa to" :-). Kazdy zacatecnik ridi stylem moc vychylky, moc silou, moc pozde, takze detaily rizeni moderniho UL s malymi silami neoceni a sil si treba ani nevsimne.
Jiříčku, nic složitého na tom není.... prostě kecáš... jak o věcech o kterých něco víš, tak i o věcech o kterých víš p***u.... a na místo vrhu nebo předky se tě nikdo neptal, smíšku.
Zdeňku, chováš se jako prvotřídní hulvát. Já vím, že si tady nehrajeme úplně na slečinky, ale podobné průpovídky jsou prostě hloupé. Jestli tě to tady tak moc štve, tak sem prostě nechoď a ušetři si nervy. Tímhle reaguji nejen na tenhle tvůj poslední už editovaný příspěvek, ale i na to na předchozí stránce.
Jiříčku, nic složitého na tom není.... prostě kecáš... jak o věcech o kterých něco víš, tak i o věcech o kterých víš p***u.... a na místo vrhu nebo předky se tě nikdo neptal, smíšku.
Zdeňku, chováš se jako prvotřídní hulvát. Já vím, že si tady nehrajeme úplně na slečinky, ale podobné průpovídky jsou prostě hloupé. Jestli tě to tady tak moc štve, tak sem prostě nechoď a ušetři si nervy. Tímhle reaguji nejen na tenhle tvůj poslední už editovaný příspěvek, ale i na to na předchozí stránce.
To je sice krásné, ale Lesníku: Když jme letěli tak ten borec mi komentovaně předváděl co to letadílko umí. A aby mě seznámil jak se to chová. Pochopitelně žádnou leteckou akrobacii. V pdstatě říkal toto: Podívejte se jak lehce letadlo ovládám vychylky kniplu jsou minimální. A skutečně byly. Dělal s tím různé lehce frajkumšty a vpodstatě držel páku ve třech prstech. Jak po startu tak v letu, tak FURT. Naprost lehoučce. A skutečně lehoučce šlo. Nevím s čím lítáš,ale u tohoto typu UL jsi se svýma komentářema totálně mimo mísu.
Jinak děkuji Ti, že tady ze mě děláš připitomělou pipinu.
Ty Jiříčku: Jsi pilot? Pokud ne pojď si to vyzkoušet. Ty vyhlídkové lety ve slevomatu mají v pohodě cenu. A nebo partyjo!: Pojďme se domluvit, Ti kteříjsou z Ostravy a přilehlého okolí kupte si voucher domluvíme se sejdeme se tam a uvíte ,že to takle skutečně litá. Uděláme si letecký SRAZODEN. Co vy na to? POJĎME DO TOHO!!!
Jiříčku, nic složitého na tom není.... prostě kecáš... jak o věcech o kterých něco víš, tak i o věcech o kterých víš p***u.... a na místo vrhu nebo předky se tě nikdo neptal, smíšku.
Mírni se, působíš dojmem zakomplexovaného nácíčka
Pravda je taková, že na rozdíl od Sudet, s cca 80% prům. odsunutých, byl na Prajzké odsun JEN u cca 5% obyvatelstva.
A pravda je taková, že to bylo zcela v intencích doby a že to bylo naprosto odůvodněné.
Oni totiž na rozdíl od Sudeťáků se Prajzáci nijak zvláště (krom výjimek) neangažovali - neodsouvali před válkou české obyvatelstvo jako Sudeťáci, nebyli v Sudetenpartai, nebyli v NSDAP, naprostá většina z nich prostě narukovala páč dostali befel - a neuposlechnout by znamenalo šlus-utrum-popičifront pro celou famílii...
Takže špatné zacházení s některými z nich bylo na základě "něčeho" co se dělo před- a během války. Plus, a to nelze nikdy vyloučit, se také staly excesy a falešná obvinění a podobné nešvary. To není (bohužel) nic neobvyklého. I dnes tě může někdo křivě obvinit žes včera neměl na xichtě roušku. Prostě se to děje. Musíme s tím žít.
Většina z Prajzáků byla v cajku a taky se jim nic moc nestalo - tedy nic moc víc než komukoli v tehdejší ČSSR.
A teď se kurva laskavě všichni vraťte k silám v řízení, jo?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Ajvne, kua dyť tě tady poučujou reální piloti a letečtí konstruktéři. Prostě jim věř
Je to jako kdyby žák po první jízdě s instruktorem v autoškole radil závoďákovi WRCéčka jestli ti to ještě nedošlo
Upravil/a 606_Druindin dne 14-05-2020 11:21
Jiříček: Pilot, nevím kterých letadel konkrétně, tuším UL a větroně? LesníHu: Konstruktér UL letadel, nevím co přesně má na starosti? A předpokládám, že pilot taktéž?
Krom toho je tady spousta lidí, kteří ač nemají se skutečným lítáním moc co dočinění, tak toho kupodivu vědí o skutečném létání fakt docela dost (tím z tohoto svého hodnocení jakkoliv vylučuju sebe). Ale zato za sebe tady můžu s klidem na srdci říct, že:
Připitomělou pipinu ze sebe před nimi děláš sám!Upravil/a Hot_Dog dne 14-05-2020 11:32
Nezklamals, přesně tuto reakci jsem stoprocentně čekal.
Copak někoho poučuju? Nepoučuju. Myslí že jsem ,že jako nepilot budu poučovat piloty? Tohle celé jsem psal jenom proto abych poukázal na destruktivní čnnost holopružin.
Takže znova kdo není pilot : Pojďme letět , je to fakt užasné.
No k těm silám v "našem " řízení. Jediná možnost je přiřadit k té pružině nějaký tlumič. V popisu GUNFIGHTER MK.III píšou mimo jiné tohle: All-metal gimbal w/ adjustable axis dampers.
Kdo ví co to je? Má tady někdo tenhle joy? CHtělo by to vidět střeva. Někde jsem už to viděl ,ale nevím kde.
Ajvn napsal:
Ty Jiříčku: Jsi pilot? Pokud ne pojď si to vyzkoušet...
Jsem... Hele, nikdo nechce rozporovat to, co jsi zažil a jaký z toho máš pocit. Síly v řízení UL jsou malé, pro laika třeba až neuěvřitelně malé. Ale pořád se knipl musí "nějak rozumně" vracet. Proto se do řízení, které vychází se slabými silami, strká pružina.
Na druhou stranu sám jsem zažil (na L-23), že nám z revize přišel s tak tuhým řízením, že se výškovka při běžných rychlostech taky nevracela. Ano. Ale je to technická chyba, ne vlastnost letadla. A třeba na křidélkách okolo středu je to běžný problém (VSO-10) a často se neřeší, protože problém je kdesi v křídle...
V podstatě se tu neohrazujeme proti tvé autentické zkušenosti, jako spíše proti tomu žoviálnímu vysvětlení pilota, že "to není jako volant v autě, že se to samo nevrací". A proti tomu, že je to tak v pořádku. Není to tak v pořádku. Na druhou stranu chápu, že ti coby vyhlídce nemohl říct, že letadlu drhne řízení a že si někde lankem propilováváte přepážku
Jinak pořád měj na paměti to, že UL je postavené na dost malou obálku rychlostí a manévrů. A i v rámci téhle obálky tě ten pilot pustil jen do velmi malé, bezpečné části. Je dělané na rovné, turistické odpočinkové létání. Kupec UL-ka chce létat rovně a nenadřít se při tom. Na to je to postavené. Zaplať si vyhlídku v Z-43 nebo v Blaníku a popros, že by sis chtěl vyzkoušet síly v řízení. Hned pochopí, trošku ti to rozjedou a nechají přitáhnout. A to už bude dobrá posilovna.
V blbym Zlínu natrimovanym na rovný let je síla v řízení na blbý 1 minutový zatáčce (30° náklon) daleko větší, než v jakymkoliv joysticku, co sem měl v ruce...
Ano ano ano ano ano ano ano
Čistě mi jde jenom o to, že nevěřím, že se to chová jako ty naše pružíny. Ten papířák se tak nechoval. Každý řekl co chtěl, závěr serem na to.
@ajvn: jestli ze sebe mas pocit pripitomnele pipiny kvuli tomu, co jsem napsal, tak se omlouvam. To nebylo ucelem, ucelem bylo, aby si nekdo treti neudelal nespravny nazor na zaklade jedne vety bez kontextu.
@Hot_dog: konstrukter ne, v tom me Jiricek strci do kapsy :-). Ale ten vikend, kdyz se to tu zacalo resit, jsem letal prezkouseni - pady, vyvrtky, pristani bez smerovky a tak. Takze jsem si zase jednou vyzkousel, jake je to letet ve skolnim letadle, kde jsou sily (umyslne) vetsi.
@Jiricek: treni v kridelkach u VSO-10 podle me vznika diky utesneni kridelek molitanem.
LesniHU napsal:
@Hot_dog: konstrukter ne, v tom me Jiricek strci do kapsy :-).
Cha chá... Naposledy na škole. Milionkrát raději sednu do letadla, které spočítáš ty, než do letadla, které bych spočítal já .)
@Jiricek: treni v kridelkach u VSO-10 podle me vznika diky utesneni kridelek molitanem.
Naše Vosy neviděly molitan od doby, co viděly myšli. A myši viděly dříve, než já jsem se narodil. Takže molitanem to nebude. Spíše ta myš by tam někde mohla vězet...
alfíku, souhlasím. akorát s tím zakomplexovaným nácíčkem (co to je za slovo mimochodem ? ), tak takto nějak na mne působil pán na něhož jsem reagoval. závidět lze zjevně vše, tedy i to že někomu bylo asi ublíženo méně než jiným......
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.