Ostatně pokud byste od začátku psali pouze k dané věci kterou vám vývojáři podali tak se tu o tom nikdo nedohaduje.
Ale snaha předělat cizí projekt tu je.
Hele Cibule nesnažej se ti náhodou vysvětlit, že je lepší mít namodelované důležité agragáty a funkce na více letadlech. Než jedno letadlo jako P-51 v DCS se kterým stejně nemůžeš nic moc dělat, protože je tam samotné svého druhu a dá se tak použít jen ke "kroužení kolem hnoje"?
Mě to připomíná jednu část knihy "o letadélku káněti" kde jeden z těch kluků měl kolo, ale nejezdil na něm, jen ho vodil po dvoře, aby si ho neodřel
310_cibule napsal:
Většinu Tebou výše použitých slov znám, Clone, ale dohromady mi to sdělení nedává moc smysl (tedy kromě "Opravdovej sim je nesmysl", což platí prakticky úplně o čemkoliv).
Co mne dal klikatelny kokpit:
1. Vim naprosto presne, jak ktery ovladaci prvek v kabine vypada, kde lezel a jak se s nim hejbe. Coz mne jako nadsence letadel WWII bavi - hraju si na pilota poradne.
2. Kdy to nepotrebuju: Kdyz si hraju na pilota, kterej bojuje - to proste klikaturou nedavam, takze klapky na klavesnici a ruzne pochystatory, jak rika Flan.
Takze klikatura je fajn pro me lepsi poznani toho, s cim si hraju. Kdyz si ale hraju na valku, nastupuji uplne jine priority. A tak bych tam chtel vsecko.
Btw: Myslim, ze se to da porovnat s letanim ve Sturmovi - Speedbar ano - ne. Kdyz litate vyhradne se Speedem, za chvilku ani netusite, na kterem budiku co precist. A to mne osobne neba. Takze vzdy OFF. I kdyz mne pak mozna vyprsti nejakej Jouda, protoze cumim na budiky...
AH_Kraken napsal:
Hele Cibule nesnažej se ti náhodou vysvětlit, že je lepší mít namodelované důležité agragáty a funkce na více letadlech. Než jedno letadlo jako P-51 v DCS se kterým stejně nemůžeš nic moc dělat, protože je tam samotné svého druhu a dá se tak použít jen ke "kroužení kolem hnoje"?
Mě to připomíná jednu část knihy "o letadélku káněti" kde jeden z těch kluků měl kolo, ale nejezdil na něm, jen ho vodil po dvoře, aby si ho neodřel
Možná, Krakene. Já se zase snažím vysvětlit, že Z MÉHO POHLEDU (tedy čistě subjektivního, který nevydávám za jedinou možnost a nenazývám jiný pohled "blbým" ) bych raději deset patnáct letadel v rámci jednoho bojiště, která by měly zhruba polovinu toho, co P-51 v DCS. Čili ani ne třeba 300 letadel (jak píše Clone), ani ne jen P-51 s komplet klikatelným kokpitem resp. full real startovací sekvencí, jak se zde snažím opakovaně vysvětlit.
Prostě něco mezi. A sequely by mohly přidávat další bojiště s pár novými letadly.
Ale je to jen názor resp. popis toho, co by se líbilo mně (s vědomím, že to tak asi nebude, svět se nezboří a já budu rád za to, co nakonec jako PC nadšenec pro letecké simy dostanu).
WT_Pedropan napsal:
Co mne dal klikatelny kokpit:
1. Vim naprosto presne, jak ktery ovladaci prvek v kabine vypada, kde lezel a jak se s nim hejbe. Coz mne jako nadsence letadel WWII bavi - hraju si na pilota poradne.
2. Kdy to nepotrebuju: Kdyz si hraju na pilota, kterej bojuje - to proste klikaturou nedavam, takze klapky na klavesnici a ruzne pochystatory, jak rika Flan.
Takze klikatura je fajn pro me lepsi poznani toho, s cim si hraju. Kdyz si ale hraju na valku, nastupuji uplne jine priority. A tak bych tam chtel vsecko.
Btw: Myslim, ze se to da porovnat s letanim ve Sturmovi - Speedbar ano - ne. Kdyz litate vyhradne se Speedem, za chvilku ani netusite, na kterem budiku co precist. A to mne osobne neba. Takze vzdy OFF. I kdyz mne pak mozna vyprsti nejakej Jouda, protoze cumim na budiky...
Jsme to ale dva staří blbci, co?
Upravil/a 310_cibule dne 26-12-2012 12:41
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Nejsou odpůrci klikatelného kokpitu. Jsou je ti, co ho chtějí a ti, kterým je to šumafuk. Ti co jim to je šumafuk se dále dělí na pragmatiky, kteří chápou, že to klikání by stálo nějaký vývoj a mají strach z rozpliznutí projektu a na gnostiky, kteří stejně vědí své.
Mrmlání, remcání, kňučení, osočování a jiné není česká vlastnost. Stačí se podívat třeba na proslulé 1C forum. Kolik se tam najde různých trollů, chytrolínů, oponentů a navrch magor Raaaid.
Simulace reality takhle na PC je stejně vždy velice ošidná. Stačí se podívat na pokus CloDu limitovat počet ovládacích prvků manipulovaných současně. Stačilo, aby osa nějakýho trimu jiskřila a jeden už neudělal nic dalšího. Pak taky každej doma máme jinej HW. Někdo má kokpit z FW190 se všema těma páčkama a čudlíkama napojenýma na počítač, jinej to mastí doma na stole u starého joysticku a rozhlíží se kloboučkem. Je to hra především.
Klikatelný kokpit nemusí být až tak jednoduše implementovatelný. Co když nekteré ovládací prvky v některých polohách stíní jiné prvky? Co přepínače s pojistkama proti nechtěnému přepnutí? Jak implementovat ovládání prvků, který jsou v blbém úhlu a dráha jejich pohybu je na monitoru nevýrazná? Tohle všechno je snadný, dokud si to nezkusíte vyrobit a ještě to pak někomu vnutit, aby to opravdu používal.
WT_Pedropan napsal:
Co mne dal klikatelny kokpit:
1. Vim naprosto presne, jak ktery ovladaci prvek v kabine vypada, kde lezel a jak se s nim hejbe. Coz mne jako nadsence letadel WWII bavi - hraju si na pilota poradne.
Jo, šmátráním myší po TIRem posouvaném obrázku si hraješ na pilota uplně nejvíce.
Rumcajs napsal:
Přileju trochu do ohně
Nejsou odpůrci klikatelného kokpitu. Jsou je ti, co ho chtějí a ti, kterým je to šumafuk. Ti co jim to je šumafuk se dále dělí na pragmatiky, kteří chápou, že to klikání by stálo nějaký vývoj a mají strach z rozpliznutí projektu a na gnostiky, kteří stejně vědí své.
Souhlas. Co se pragmatiků týče, doporučuji přečíst jeden ze zdejších vstupů LesníhoHU, člena DT, který myslím ví, o čem mluví (ale nechce se mi ten příspěvek hledat, zkuste to sami No, dobře, tak jsem Vám to našel, že jste to Vy http://www.vwings...wstart=260) Je o tom, jak moc je to náročné z hlediska programování a co vše to obnáší.
Mrmlání, remcání, kňučení, osočování a jiné není česká vlastnost. Stačí se podívat třeba na proslulé 1C forum. Kolik se tam najde různých trollů, chytrolínů, oponentů a navrch magor Raaaid..
Jednoznačně. Je to jen otázka poměru, kolik je těch a kolik oněch. A jak moc a jak brzy se někteří nechají otrávit. Ten poměr vypovídá o určité kultuře veřejného diskursu v té které společnosti
Simulace reality takhle na PC je stejně vždy velice ošidná. Stačí se podívat na pokus CloDu limitovat počet ovládacích prvků manipulovaných současně. Stačilo, aby osa nějakýho trimu jiskřila a jeden už neudělal nic dalšího. Pak taky každej doma máme jinej HW. Někdo má kokpit z FW190 se všema těma páčkama a čudlíkama napojenýma na počítač, jinej to mastí doma na stole u starého joysticku a rozhlíží se kloboučkem. Je to hra především.
Klikatelný kokpit nemusí být až tak jednoduše implementovatelný. Co když nekteré ovládací prvky v některých polohách stíní jiné prvky? Co přepínače s pojistkama proti nechtěnému přepnutí? Jak implementovat ovládání prvků, který jsou v blbém úhlu a dráha jejich pohybu je na monitoru nevýrazná? Tohle všechno je snadný, dokud si to nezkusíte vyrobit a ještě to pak někomu vnutit, aby to opravdu používal.
První odstavec ano. Co se týče druhého, doporučuji zakoupit a nainstalovat DCS P-51. Je tam všechno vyřešeno, včetně těch pojistek a zakrývání (zakryté prvky lze samozřejmě namapovat jako všechny ostatní, což je zejména u zakrytách prvků vcelku doporučeníhodné).
Všechno se dá vyřešit. O všem je i možné říci, že to vlastně vůbec není třeba
Upravil/a 310_cibule dne 26-12-2012 12:40
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
P.S. off-topic: koupil jsem si felixstowa a mapu kanálu v Rofu. Mám teď trochu volna mezi svátky. Akorát nevím, co dělat dřív - testovat felixstowa a kanál, nebo kampaň 303. v CoD či přistávací manévr, bojové obraty a komunikaci s věží v DCS, sakra. Všechno z toho mne docela baví
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
X Novotny napsal:
Jen se zeptám znalců z DCS. Jak dlouho na P-51 dělali než dostali jedno letadlo do již hotového prostředí simulátoru??
Tuším, že rok. Je to dost malý tým a produkt je ostatně určen pro velmi malou skupinu uživatelů (taky tomu odpovídá cena).
Proto zde neustále píšu, že komunitě virtuálních pilotů by stačilo daleko méně, než nabízí DCS. Tak, aby to větší a zkušenější tým všechno mohl zvládnout rychleji.
A tak pořád dokola...
Upravil/a 310_cibule dne 26-12-2012 14:07
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Cibule já chápu že se snažíš to vysvětlit z tvého pohledu a nic proti němu nemám. Myslím že to chápou i ti co s tebou diskutují a oponují ti, i když při tom použijí slova třeba jako "blbý". Já v téhle debatě o klikacích kopitech prostě nesouhlasím s častým zaslepeným tvrzením že klikací kokpit je realističtější. To rozhodně nění, a se skutečným létáním velice často nemá nic společného. Ono není podstatné jestli to klikání jde udělat jednoduše nebo ne, jak se píše v tom tvém odkazu pro pragmatiky. Není taky pravda že BoS bude bez klikatelného kokpitu jen hezky vypadající IL-2. Je to o tom zda hráč se bude muset chovat taky jako pilot a ne jen jako bojovník. Chovat se tedy tak, že se bude muset starat o to jak "nastavit" systémy letadla, aby mu to vůbec letělo, a jaké to bude mít letový model a model poškození (nemyslím grafické znázornění poškození) a protože nejde udělat vše co podstatného bude namodelované.
Veškeré ty přepínače jsou hezké k tomu co píše Pedropan, ale větší realitu ti nevytvoří a je to jen snaha tvůrců her jak jednoduše poskytnou možnost hráči si hrát s jejich 3D kokpitem, nebo romantická představa "počítačových modelářů" kteří v letadle neseděli a ne to co je podstatné.
Může být, Krakene, nemám tvé zkušenosti reálného pilota.
To, co píšeš, dává z valné části smysl. Nemohu se ale zbavit dojmu, že to s tím "klikatelným" kokpitem je nepochopení a že to celé LesníHU docela dobře vysvětlil.
Nejde o klikatelný kokpit jako takový (psal jsem zde opakovaně, že spousty věcí mám namapováno a že některé přepínače prostě ani nemá cenu simulovat, DCS je extrém pro nadšence, kteří si chtějí vyzkoušet úplně všechno, ale do opravdového mustanga se nikdy nedostanou).
Jde mi přesně o to, o co Tobě, tedy že "je to o tom zda hráč se bude muset chovat taky jako pilot a ne jen jako bojovník. Chovat se tedy tak, že se bude muset starat o to jak nastavit' systémy letadla, aby mu to vůbec letělo, a jaké to bude mít letový model a model poškození (nemyslím grafické znázornění poškození) a protože nejde udělat vše co podstatného bude namodelované."
Čili co umožní simulace hráči v kokpitu jako pilotovi udělat. Je primárně jedno jesti klikáním či namapovanými tlačítky.
Druhotně je - aspoň pro mne - otázka, co všechno mohu/chci mít namapované (abych si to pamatoval, abych nemusel každé éro startovat s manuálem).
Příklad: pokud se shodneme, že nastavení gyro kompasu a třeba zaměřovače palubních zbraní by tam mělo být, pak zrovna tyto věci jsou tak si položka 30 as 31 z celkového počtu ovládacích prvků. Nastavovat si je budu před vzletem, za letu jen sporadicky. Raději bych proto, abych je nemusel mapovat na Shift+Ctrl+bflm, ale jednoduše nastavil kompas resp. velikost letadla v zaměřovači myší.
Když to nepůjde, nezblázním se. Ani takový sim nezavrhnu. Jen píšu, proč by toto dle mého mělo smysl. A umím pochopit, že řada lidí si kompas ani zaměřovač nenastavuje (obé je jen příklad).
Samozřejmě že samotný klikací kokpit není realističtější. V určité konstelaci ale k realismu/immersion přispívá.
Neumím vůbec posoudit, jak velký je z hlediska vývojářské práce a zkoumání dokumentů rozdíl mezi klikastelným a neklikatelným kokpitem. Na to jsou tu jiní (LesníHU, Rumcajs), takže si dávám pozor, abych se do této debaty nepouštěl. Pokud někdo prokáže, že klikací kokpit bude jen na úkor já nevím čeho (nebo že to zdrží vývoj o rok či dva), budu uvažovat, zda to stojí za to.
Ale takto je to jen v rovině, je to "blbost". Ne, není to "blbost". Čili ryze subjektivní záležitost.
Upravil/a 310_cibule dne 26-12-2012 14:43
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Já Cibule úhel pohledu milovníků klikatelných kokpitů chápů a stejně jako tobě nebude vadit když v BoS nebude klikatelný kokpit, tak mě nebude vadit když byt tam byl. CloD v tomhle byl dobrým, ale zároveň odstaršujícím příkladem. Já v CloD klikatelný kokpit nepoužíval a víš že jsem se bavil tím že jsem dělal popvinné úkony stejně jako v letadle a né jen zmáčknul "I". Ale k čemu bylo to že někdo mohl používat i klikatelný kokpit když spousta důležitých základních vlastnístí např. co se týče chování jednotlivých systémů motoru byla udělána tak jak byla a když bych je ještě chtěl ovládat myší tak je musím pracně hledat a ve skutečnosti přitom jen prostě šáhnu. Prostě já to beru tak že méně je častokrát více zvláště pak když to více realnému ovládání stejně neodpovídá. Úvíme co v BoS bude a zda někdo třeba do DCS neudělá Fw-190 nebo bf109 aby se to dalo "bojově" posoudit.
606_Tempik napsal:
21 straqn ve vlákně o oznámení. To už je ta hra hotová, nebo se tu celou dobu jen spamuje co by kdo chtěl?
Říká se tomu diskuze. Od toho to forum je, aby se tu dalo diskutovat. Konečně po čase je tu téma, které kdekoho zajímá. Navíc se to diskutuje na poměry internetu velmi slušně až dokonce zasvěceně. A navíc všichni víme, že naše názory jsou úplně jedno, páčto to autoři hry nečtou. To je na tom asi to nejhezčí, že to je úplně zbytečný. Přesto nás to baví.
A ja se těším na propracovanou simulaci nastupujícího pilota do nastartovaného a zahřátého letounu, reagujíc na překvapující a neopakující se vývoj na bojišti vzniklý neočekávanou prudkou změnou počasí.
Klikací cokoliv si strčte někam.
606_Tempik napsal:
21 straqn ve vlákně o oznámení. To už je ta hra hotová, nebo se tu celou dobu jen spamuje co by kdo chtěl?
Ooooooo...
Tak zda je hra vydana jiste zjistis sam s pomoci internetu a stejne tak doporucuju si pomoci internetoveho pripojeni a prohlizece precist tech 21 stran, nasledkem cehoz nasledne jiste dokazes sam pro sebe formulovat odpoved na svou otazku.
Necetli a presto se ptali... Nekteri lide jsou uz lini i nejdrive cist a rovnou se klidne ptaji...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.