Wolke - ano, bylo to dáno použitou vrtulí, ale i přesto si nemyslím, že by befko bylo nějaký beránek. Tento typ podvozku byl prostě labilní. Starší typy měly podvozky slabé.
Ad spit - o tom by se dalo polemizovat spousty hodin. Třeba se dočkáme serveru, kde bude spit XII a XIV...
Mohl by mě tu někdo z červených vysvětlit proč by měl být spitfire při pojíždění výrazně stabilnější než 109?
zejména když Brown píše todle (..)Dopředný výhled při pojíždění nestál za nic, letadlo však bylo dobře řiditelné díky účinným nožním brzdám a rozjezd při 15stupňové výchylce klapek a plnícím přetlaku 1,3ata byl chválihodně krátký, rozhodně kratší než u Spitfiru IX. Silná snaha stáčet se vlevo se dala snadno vyrovnat směrovkou, bylo však záhodno zdvihnout ocas, jakmile to bylo možné, aby se dopředný výhled zlepšil.
čili pokud se na to podívám tak problém u 109 byl výhled a ne nestabilní podvozek, nebo nějaká zásadní snaha ujíždět z dráhy.
edit: konec konců přeci Clostermann píše jak musel při startu se spitem vyšlápnout haxnu, aby se stroj nezačal točit kolem svislé osy, a taky jak mu přišlo málo místa mezi zemí a točící se vrtulí...
Upravil/a BlueL dne 18-06-2011 23:15
Hm,debata nabírá na otáčkách
Pipe,já chápu,že když vám uberou z vašeho spita,tak asi nemáte radost.Nicméně mě dojímá prohlašovat,že modrý mají pořád lepší stroje... Už mě to unavuje.Stroj je jen tak dobrý,jak dobrý je jeho pilot.Skoro mě přijde,že nebudete šťastní do té doby,než němci budou mít létající cihly a vy opět UFA.Můj názor je ten,že pokud se vám něco nezdá tak si o tom či onom letadle sežeňte důkazy a někam to pošlete.Pokud tohle neuděláte,tak si prestaňte stěžovat a začněte létat.Znám spoustu skvělých červených pilotů(a nejen červených),kterým je zdá se jedno jaký je spit V a dokáží s ním velmi dobře bojovat...Asi tedy bude chyba jinde.
313_OTU_oblak napsal:
Pbarry - jo, v tomhle vlákně tuhle knihu již zmiňovali. Fundovanější ti odpoví, nebo si to přečti - bylo to zaviněno nedodržováním určitých pravidel....na minulé stránce?
Ano to jsem psal. A už jsem to našel a i Tempíkovu odpověď. Ovšem Quill se pětkám věnuje velice velice okrajově. Více méně se mi zdá, že je z pochopitelných důvodů raději vůbec nepopisoval, protože musí být těžké popisovat relativně neúspěšný stroj, ve kterém krváceli řady spojeneckých pilotů a na jehož vývoji se též podílel. Řešení se kterým přišli, bylo citlivé na nastevení a určitě s v pětkových verzích nejednalo o všelék. Spíš něco za něco.
Faktem je že tam problémy tohoto druhu byly a narážel jsem i na tvoje tvrzení, že jsi o tom nic nečetl.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
1stCL_Hien napsal:
Hm,debata nabírá na otáčkách
Pipe,já chápu,že když vám uberou z vašeho spita,tak asi nemáte radost.Nicméně mě dojímá prohlašovat,že modrý mají pořád lepší stroje... Už mě to unavuje.Stroj je jen tak dobrý,jak dobrý je jeho pilot.Skoro mě přijde,že nebudete šťastní do té doby,než němci budou mít létající cihly a vy opět UFA.Můj názor je ten,že pokud se vám něco nezdá tak si o tom či onom letadle sežeňte důkazy a někam to pošlete.Pokud tohle neuděláte,tak si prestaňte stěžovat a začněte létat.Znám spoustu skvělých červených pilotů(a nejen červených),kterým je zdá se jedno jaký je spit V a dokáží s ním velmi dobře bojovat...Asi tedy bude chyba jinde.
Chyba muze byt i ve me, jasne nejsem zadnej super pilot, ale ted se neda poradne padnout ani na bombr, pri te rozkejvanosti a snajprech strelcich je to spis sebeobetovani (trimovat behem utoku proste nedokazu, to se na me nezlo.
A kecy o tom, ze spit bylo UFO (nevim u ktere verze sturma - ja to beru od 4.09 + UP201), jsou znacne prehnany, je to sice az prilis hodne letadlo a temer se nedal prehrat, ale to je asi tak vsecko, ma malo munice (Vb ) a FW190 nedojede (je to samozrejme historicky korektni, pac fokac byl tezsi), ani nektera BF109 (dle verze), o pretizeni a uspani se v manevrech taky nelze moc debatit...ted je to zase nestabilni DR.I, pokud to odpovida realite v polnich podminkach, kdy si piloti sami znestabilnili letadlo tak to tedy je OK. Ale momentalne s nim lze pouze zlehka kroutit v souboji a nic trefit, tedy pokud souper neni uplna lama! V podstate nejenze defenziva, ale bez sance na utok!
Mam spis pocit, ze cerveny nesmej krouti pac se to modrym nelibi a neuznavaj tento zpusob boje...jo taky vzdycky nadavam, ze na me spadne nemec z vysky, vystreli o odfrci pryc...to je ovsem v poradku, nepisu mu pojd kroutit, je to nemecky zpusob boje a nas je zase o krouceni je to nase obrana. Po japoncich taky nikdo nechce, aby litali rovne!
a jeste pro upresneni: kdyz vysel 4.10 patch, ja jsem ho obhajoval, litani mi pripadalo realnejsi, na cistych spitech sem lital ve spitu IX, ale ted uz tak nadseny nejsem...upadavani kridel u FW a Tempestu opravdu nema moc spolecnyho s realitou, ta letadla vydrzela strasne moc vic nez clovek by snesl samozrejme, lepsi cestou by bylo uspat poradne pilota...a vubec spousta dalsich veci by se dala napadnout (za obe strany).
a proc se tady vlastne takhle rozhorela debata? protoze v UP3 jsou koure nerealisticky zpracovany u BF109, ok v poradku, ale jakto ze stejny koure mame u spitu a hurriku, kdyz potlacime a diky karburatoru motor zakasle, a to nikomu nevadi? taky je to videt pres pul mapy!
jak uz sem psal, pojdte si to prohodit na tyden... pak se snad obe strany zacnou vice respektovat!
(ja si to za modry zkousim a vim jaky to je, obdivuju vasi schopnost strilet a nutnost dodrzovat taktiku, chyby ta letadla moc nepromijeji)
edit: a pokud se Ti zda ze neletam ci letam malo, tak na BOBku jsem skoro denne
edit 2: pokud by se spit Vb kejval 2x vic jak spit IX tak nic nereknu, ale je to naprosto nesrovnatelny, a to ta IX je taky hodne nestabilni, vic nez treba Typhoon, takze doufam v dalsim patchi bude Typhoon upraven do realne podoby a bude daleko vic nestabilni nez spity
Upravil/a 310_Pip dne 19-06-2011 00:41
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Pipe, když ty to tady pořád podáváš, jakoby modří nevěděli jak těžkou řeholi máte. Jistě že to ví, protože s vámi sami denodenně bojují. Většina modrých si s červenými letadly vyzkoušela polétat a z nějakého důvodu se rozhodli pro ta modrá. Ať už na základě vlastností, sympatií, nebo třeba jen proto, že na nějaké straně byla jim sympatická letka do které se přidali.
Nějaké řeči "pojďme si schválně na týden vyměnit strany" nejsou nijak originální. V minulosti tyhle návrhy proběhly mnohokrát až do chvíle, kdy na jedné velké Virtuální frontě skutečně administrátoři prohodili letadla oběma stranám. Virtuální fronta tím de facto skončila. Nelétali ani jedni, ani druzí. Prostě tebe baví Spit a mě baví Fw 190.
Btw: vidíš, to je docela zajímavá myšlenka, že by Spit nemusel takhle mohutně kouřit při zaškytání motoru. To by se asi i mohlo reportovat do DT.
PS: jak jsem někde psal, já trimuju neustále. Opravdu neustále...po startu, během letu, před bojem..neustále trimuji v boji. Možná i proto mi řízení Spita nečiní žádný problém. Směrová stabilita mi přijde totožná, jaká u Spita v ILovi vždy byla. Tedy slabší, než u Bf 109 a mnohem slabší, než u Fw 190. Mně ten Spit prostě přijde v pohodě řiditelnej.
Fuci OK, uz dam pokoj jinak sem koukal na ten tvuj trek a neveril vlastnim ocim, zkousim to tedy taky beru CW spita (nevim presne, kteryho si mel, ale oba sou 43 rok) a taky v pohode, jak zjistuju, tenhle spit je fakt easy, takze zkus Vb early 41 rok , pac o nem byla vzdycky rec...
edit: tak nic, proti AI je to v poho, tady je kamen urazu
Upravil/a 310_Pip dne 19-06-2011 02:00
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
1stCL_pbarry napsal:
Ano to jsem psal. A už jsem to našel a i Tempíkovu odpověď. Ovšem Quill se pětkám věnuje velice velice okrajově. Více méně se mi zdá, že je z pochopitelných důvodů raději vůbec nepopisoval, protože musí být těžké popisovat relativně neúspěšný stroj, ve kterém krváceli řady spojeneckých pilotů a na jehož vývoji se též podílel. Řešení se kterým přišli, bylo citlivé na nastevení a určitě s v pětkových verzích nejednalo o všelék. Spíš něco za něco.
Nevím jestli jsi to četl, ale Quill se tomuto problému věnuje opravdu aktivně a mimo tenhle problém se tam pětkám věnoval i více. Ne tolik jako třeba jiným verzím, ale to proto, že se na vývoji pětek nepodílel a zalétával jiné verze. Nebylo to tím, že by k nim měl averzi, nebo byli špatné, ale prostě proto, že je nezalétával při vývoji. Jinak sám popisuje jednu z posledních pětkovch verzí jako super stroj do stoupavých manévrů v malých výškách.
BlueL napsal:
Mohl by mě tu někdo z červených vysvětlit proč by měl být spitfire při pojíždění výrazně stabilnější než 109?
zejména když Brown píše todle (..)Dopředný výhled při pojíždění nestál za nic, letadlo však bylo dobře řiditelné díky účinným nožním brzdám a rozjezd při 15stupňové výchylce klapek a plnícím přetlaku 1,3ata byl chválihodně krátký, rozhodně kratší než u Spitfiru IX. Silná snaha stáčet se vlevo se dala snadno vyrovnat směrovkou, bylo však záhodno zdvihnout ocas, jakmile to bylo možné, aby se dopředný výhled zlepšil.
čili pokud se na to podívám tak problém u 109 byl výhled a ne nestabilní podvozek, nebo nějaká zásadní snaha ujíždět z dráhy.
edit: konec konců přeci Clostermann píše jak musel při startu se spitem vyšlápnout haxnu, aby se stroj nezačal točit kolem svislé osy, a taky jak mu přišlo málo místa mezi zemí a točící se vrtulí...
Pokud je mi známo, tak starty befek problémem nebyli, nýbrž přistání.
"Je čas k návratu. Sestup dolů, oblétni letiště a zařaď se na přistání. nenechávej rychlost příliš klesnout. Podvozek vysunout a nalno vytáhni vztlakové klapky. Máš teď napilno - právě v tomhle okamžiku mnoho pilotů stodevítek špatně končí. Příď vzhůru a hodně plynu, protože úhel náběhu se zvyšuje a čelní odpor roste. Jak rychlost klesá, úři zhruba 160 km/h má levé křídlo tendenci jít k zemi. Lehce kniplem doprava abys to vyrovnal, ale jemně! jestli ztrácíš rychlost, tak jemně sklop příď. Ale ať uděláš cokoliv, hlavně nepřidávej plyn. Kdybys přidal, točivý moment vrtule tě hodí do levotočivého výkrutu a ty už nemáš výšku, abys to vybral. Asi při 135 km/h dosedni na zem. Pneumatiky kvílí a tvůj dosud elegantní pták se kodrcá a drkotá po trávě. Nebrzdi prudce, nebo uděláš kotrmelec. A je to. Jsi na zemi! Dokázal jsi to!
A něco ke kořistným Spitům a hruricům Pilotáž obou typů je ve srovnání s našimi letouny velmi jednoduchá, vzlétnout a přistát s nimi by dokázalo i dítě. Hurricane..... Spitfire je o třídu lepší. Chová se dobře, řízení jde lehce, při obratech nemá chybu a jeho výkony se blíží výkonům Bf 109. Jako bojový letoun je však mizerný. Potlačíte li knipl náhle dopředu, motor se vám zastaví
Werner Molders
Vyšlo najevo, že spitfiry jsou nádherně ovladatelné. Ukázky jejich letecké akrobacie - přemety, výkruty, zahajování palby ve stoupání - nás naplnili úžasem...
Max-Helmut Ostermann (102 vítězství)
1stCL_Hien napsal:
Hm,debata nabírá na otáčkách
Pipe,já chápu,že když vám uberou z vašeho spita,tak asi nemáte radost.Nicméně mě dojímá prohlašovat,že modrý mají pořád lepší stroje...
tohle by asi neměl říkat bývalí pilot červených, který několikrát prohlásil, že jsou fokáče lepší než spity a následně přešel k temné straně síly. Koukám že se zmněnou strany se mění i názory. Jednou maj němci lepší stroje a pak je to o pilotech.
Upravil/a 606_Temp dne 19-06-2011 09:51
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
teraz seriozna otazka lebo doteraz to boli len natahovacky. kedze ako hovoris
1stCL_Fucida napsal:
PS: jak jsem někde psal, já trimuju neustále. Opravdu neustále...po startu, během letu, před bojem..neustále trimuji v boji. Možná i proto mi řízení Spita nečiní žádný problém.
ani ja o sebe netvrdim ze som dobry stihaci pilot lebo ja radesj tazke kravy ale ako toto dokazes vsetko robit pocas boja? pozerat sa okolo, hrat sa s vrtulou, plynom, nastavovat klapky, nastavovat trim neustale (a este ked sa ta opyta nieco manzelka ako mna tak som v rici)??? lebo tato tema zacala o tom ze spit vytrimujes (o tomto sa s vami nikto nehada) ale ako mas lietat v boji ked sa rychlosti neustale menia teda aj povodne nastavenie trimu je potom na nic. a ked to nastavujes pocas boja tak si mal byt zenska lebo len tie stihaju viacej veci naraz. ja mam pisaka takze smola ja to nedokazem
313_OTU_oblak napsal:
...
Ad ten poměr - 10:1 je ještě milosrdné. Přitlač....odhadem tak 20:1, možná více.
...
Čistě náhodou se mi teď dostala do ruky jedna červená kniha, kde jsou i mmj tabulky s poměrem druhů zbraní. Předpokládám, že tyhle čísla nejsou ideologicky pozměněná :)
(píšu jen procenta, kdo by se se zbytkem psal, že..)
Poměr sil a prostředků (hodní vs zlí)
na západní frontě počátkem února 45:
vojáci 2,7:1
děla a minomety 1,2:1
tanky a samohybná děla 5,7:1
bojové letouny 11,7:1
východní, na počátku berlínské operace:
2,5:1
4:1
4,1:1 2,3:1
Pacifik začátek roku 45:
1:1,3
1:1,4
1:2,3
3:1 (zvláštní)
bojové lodě 5,8:1
a pro zajmavost poměr bojových letadel na italské forntě počátkem dubna 45:
30,8:1
:))
Údaje za spojence jsou celkové (jak Evropa, tak i Pacifik), Rusové a Itálie je jen úsek fronty... Ale v případě rudých ty počty +- sedí. Teda až na poměr sil v tancích v Maďarsku, kde modří u Blatenského jezera (jsem furt přemýšlel, kde mají Maďaři Blatenské jezero ;) nasyslili skoro jednou tolik tanků, než měli červení...
ale to jen tak na okraj k vaší debatě o Spitech :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
přistání se 109? Podle Browna víceméně bez problému.
(...)a když jsem se chystal na přistání ve Fahrnborough, zjistil jsem, že přiblížení je strmější než u Spitfiru, avšak výškovka reagovala velmi dobře a při rychlosti 190km/h dovolovala příjemně přesné řízení. Přechodový oblouk vyžadoval značný výškový rozdíl a vztlak ani po dosednutí neopadal nijak rychle, takže na nerovném terénu mohlo snadno dojít k odskokům spojeným s plaváním. Jakmile bylo ostruhové kolo bezpečně na zemi, dalo se brzdit docela ostře, takže dojezd byl krátký, Bylo však třeba dávat pozor na vybočení, protože kombinace úzkorozchodného podvozku a minimálního výhledu kupředu mohla snadno vést ke ztrátě kontroly nad směrem.
Lanc napsal:
teraz seriozna otazka lebo doteraz to boli len natahovacky. kedze ako hovoris
1stCL_Fucida napsal:
PS: jak jsem někde psal, já trimuju neustále. Opravdu neustále...po startu, během letu, před bojem..neustále trimuji v boji. Možná i proto mi řízení Spita nečiní žádný problém.
Ale ako toto dokazes vsetko robit pocas boja?
Lanci, já taky stroj neustále trimuji, hraju si s vrtulí a do toho lítám ještě v neautomatickém letadle (tj ne spit) a tam si i otvítrám a zavírám chladič a dokonce se starám o kompresor. A je to jen o zvyku, není to problém.
Nicméně to že spit a jeho trimování na výškovku je horší než u jiných letadel je pravda. To trimování čert vem, ale fakt to pak při manévrech letoun rozhazuje děsným způsobem a udělat i hezkou ustálenou ostrou zatáčku není žádná sranda. Befko je teď snad schopné (G2) utočit pětku i v horizontále.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Ad trimování - hele, Fuči, umíš si představit, že bys za skutečného boje takhle trimoval i v reálu ? V reálu je ten trim poněkud jinde, než na HOTASu u tebe v pokoji. A nejen trim :) (dobrá funkce je na to v BoB)
tohle neustálé trimování ve šturmu je takový malinký cheat ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
BlueL - no ale Brown byl sakra jiný pilot, než běžní piloti, kteří ještě neměli nalétáno 2000 hodin. To že s tím Brown dokázal přistát je fajn, ale i on měl k tomto přistání jisté výhrady, které jsou z tvé citace také patrné. Přibližování strmější, odskoky, plavání. Havně ty poslední dva kousky nejsou nic, čím by se letoun měl chlubit.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Tempik ako hovorim ja nie som stihac aj ked si zalietam v stihacke ale toto robis v boji ked sa tocis a menis vysku alebo pocas letu? v bombri sa o tieto staram ale tam nie je potreba to robit kazdu chvilu
BlueL napsal:
přistání se 109? Podle Browna víceméně bez problému.
(...)a když jsem se chystal na přistání ve Fahrnborough, zjistil jsem, že přiblížení je strmější než u Spitfiru, avšak výškovka reagovala velmi dobře a při rychlosti 190km/h dovolovala příjemně přesné řízení. Přechodový oblouk vyžadoval značný výškový rozdíl a vztlak ani po dosednutí neopadal nijak rychle, takže na nerovném terénu mohlo snadno dojít k odskokům spojeným s plaváním. Jakmile bylo ostruhové kolo bezpečně na zemi, dalo se brzdit docela ostře, takže dojezd byl krátký, Bylo však třeba dávat pozor na vybočení, protože kombinace úzkorozchodného podvozku a minimálního výhledu kupředu mohla snadno vést ke ztrátě kontroly nad směrem.
mám tu v "Létal jsem patnáctku" úsek, kde popisuje sedání v S-199. Bohužel ta je oproti klasickému befku zmršená (nejen) motorem a vrtulí, takže to, co tu popisuje nemusí být nutně i v normálním Bf ale práce s klapkama byla asi všude stejná...
Klapky se vysouvaly mechanickým převodem pomocí ozubeného kola na levé straně kabiny, vedle druhého podobného kola, ovládajícího podélné vyvážené letounu. V tomto prostoru bylo několik ostrých hran o které se mohl člověk poškrábat, takže nošení pilotních rukavic nebylo pouhou frajeřinou (pozn. Hoper - ehm, ono to nebylo jen u Jaku ? ;) ... Smůla byla v tom, že s pokračujícím vysouváním klapek se měnilo vyvážení letounu a bylo proto třeba přehmátnout na vedlejší kolo, ovládající podélné vyvážení letounu.... Takže dvakrát otočit o čtvrt kola klapkami, přehmátnout a upravit vyvážení, dvakrát klapkami atd, občas ještě přidat plyn...
už jen tohle hraní si s klapkama vedlo k tomu, že piloti během přistávacího manévru nestačili vysunout klapky dostatečně a letadlo pak nad zemí dlouho plavalo, než vůbec dosedlo
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.