September 28 2024 08:13:42
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 13

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
NOVACEK
LesniHU
Vicemene vsechny spojenecke stihacky to mely, pilotem primo nastavovane vrtule vymrely nekdy v roce 1940.
 
clone9cz
No Obludo, netvď, že si v životě neviděl odstředivou brzdu.
Představ si tedy, že jí máš přímo na reduktoru a ta při dosažení určitejch kalkulovanejch max. otáček nebude brzdit přímo, ale natočí listy do většího záběru, větší záběr (stoupání) pak zatíží motor a tím klesnou současně otáčky motoru i vrtule a brzda opět odbrzdí nastavením menšího úhlu záběru. Pilot pak reguluje odstředivou brzdu a né úhel listu vrtule.

I když jde o takzvanou "vrtuli s konstantníma otáčkama", tak ty jdou ještě regulovat, dlě mě je to doslova RPM vrtule, jak je uvedeno např. v TW.

Ovšem pokud to tak není, tak to řešili moc složitě.Mrknutí

EDIT: teoreticky se takové zařízení může vejít i do vrtule, když se na to podíváš fischertechnik Flyball Governor a ani v IL-2 není neběžné ho poškodit (fyzicky existuje), to pak viletí otáčky do nebe tak rychle, že človek ani nestihne stáhnout plyn, aby nezadřel motor

... a další Huey TR Wind Generator1
Upravil/a clone9cz dne 25-08-2009 19:50
 
http://www.wwii-illusion.net
Hoper
LesniHU napsal:
Listy stavitelnych vrtuli se skutecne umi natacet tak, aby byly co nejvice uzitecne pri ruznych rychlostech letu, tedy kdyz jejich spicky opisuji sroubovici s ruznym stoupanim. Ale prop pitch ve hre tento uhel neovlada, alespon ne primo. U vsech letadel, co jsou zatim ve sturmovi, to nastavuje pozadovane otacky motoru a vrtule sama pak otaci listy tak, aby je udrzela. Samozrejme ma urcite limity uhlu, takze se ji to nemusi vzdy darit.

100% je nastaveni maximalnich otacek pro dany motor, 0% je nastaveni minimalnich otacek, pricemz to nejsou volnobezne otacky, jsou to otacky, jake se zdaly konstrukterum stroje jeste uzitecne behem letu. Kuprikladu 1800/min.
Kdyz letadlo stoji na zemi se stazenym plynem, bude uhel listu vrtule na doraz a otacky urcene tim, jak je nastaven karburator (vstrikovani, apod), o hodne nizsi nez ty minimalni. Ta vrtule bude na doraz prave proto, ze otacky motoru jsou mensi nez pozadovane. Kdyby se z nejakeho duvodu to letadlo zacalo pohybovat kupredu, aniz by pilot pridal plyn, bude uhel listu stale stejny, dokud vrtule neroztoci motor na otacky, co jsou nastavene pres prop pitch, a potom se bude ten uhel bez zasahu pilota menit, aby se otacky udrzely.
Praporovani listu vrtule (feathering) nastavi listu do plohy nejmensiho odporu, tedy presne do smeru letu, a je na extra tlacitku, stejne jako to byvalo v realu.

Pokud chcete maximalni vykon, je potreba nastavit pp na 100%, bez ohledu na rezim letu, vcetne stremhlaveho letu, proste proto, ze pri jakychkoliv mensich otackach podava motor mensi vykon.

EDIT: o dvoustupnove prevodovce mezi motorem a vrtuli se uvazovalo, ale nastup proudovych motoru byl rychlejsi.


nešlo by tuto vyvěsit do rad a porad ? Ať to nezapadne ve smetišti dějin...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
310_Obluda
clone9cz napsal:
No Obludo, netvď, že si v životě neviděl odstředivou brzdu.
Představ si tedy, že jí máš přímo na reduktoru a ta při dosažení určitejch kalkulovanejch max. otáček nebude brzdit přímo, ale natočí listy do většího záběru, větší záběr (stoupání) pak zatíží motor a tím klesnou současně otáčky motoru i vrtule a brzda opět odbrzdí nastavením menšího úhlu záběru. Pilot pak reguluje odstředivou brzdu a né úhel listu vrtule.

I když jde o takzvanou "vrtuli s konstantníma otáčkama", tak ty jdou ještě regulovat, dlě mě je to doslova RPM vrtule, jak je uvedeno např. v TW.

Ovšem pokud to tak není, tak to řešili moc složitě.Mrknutí

EDIT: teoreticky se takové zařízení může vejít i do vrtule, když se na to podíváš fischertechnik Flyball Governor a ani v IL-2 není neběžné ho poškodit (fyzicky existuje), to pak viletí otáčky do nebe tak rychle, že človek ani nestihne stáhnout plyn, aby nezadřel motor

... a další Huey TR Wind Generator1


Jak jsem psal, když se nad tím člověk zamyslí, není to složitější než regulovat hladinu vody v nádrži na hajzlu. Ten odstředivej regulátor je úplně nejstarší regulační vynález made by Mr. Watt.
http://cs.wikiped...regulátor
Možností je víc a jelikož se zde řídí jen 1 parametr druhym, tak nevidim problém to řešit mechanicky, ať je to vymyšlený jakkoli. To asi není potřeba řešit a nemám důvod v to nevěřit. Spíš si myslim, že není potřeba to konstrukčně cpát do vrtule, protože mezi vrtulí a motorem je pevnej převod, takže si ty samý otáčky můžete odebrat někde u klikovky za motorem, tam je místa habaděj

Jak je vidět, Němci dokázali k týhle regulaci spojit i přípusť motoru, čímž se stal jejich systém na svou dobu unikátní. Dneska jsem trochu prozřel. Alespoň ten den nebyl zbytečnej Úsměv

Jinak k Tankově postnutý planetovce: Ano, planetová převodovka má vícero stupňů volnosti a bržděním jednotlivejch členů lze měnit převod. Nicméně to opět znamená mít tak výkonnou brzdu, která udrží krouťák motoru. A jsme zase u dvou metráků železa navíc, který nikdo nechce Úsměv

Jinak koukněte na tenhle řez Merlinem
http://www.zap16....engine.jpg

Modul toho ozubení mezi motorem a vrtulí je tak 10 a to jsou velký zoubky. Kdy by chtěl vymyslet něco, co bude tyhle kolečka za letu přeřazovat, tak ať počítá s tim, že to letadlo neunese nic moc navíc Úsměv
Upravil/a 310_Obluda dne 25-08-2009 21:36
 
alfik
Někdy mi to připadá že píšu zbytečně. Takže, milý Obludo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrtule#Vrtule_st.C3.A1l.C3.BDch_ot.C3.A1.C4.8Dek a najdi si odstavec Vrtule stálých otáček.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
310_Obluda
Aalfiku, je pravda, že jsem tvůj první příspěvek nějako přehlíd, protože jsem to tu projížděl v práci na zmenšenym okně, abych byl nenápadnej. Četl jsem to až večer, když jsem si to mohl zvětšit (nikomu to neřikejte) Nicméně tvůj poslední postnutý odkaz není v rozporu s tím, co jsem zde napsal naposled.
Upravil/a 310_Obluda dne 26-08-2009 08:16
 
310_Gringo
LesniHU napsal:

Pokud chcete maximalni vykon, je potreba nastavit pp na 100%, bez ohledu na rezim letu, vcetne stremhlaveho letu, proste proto, ze pri jakychkoliv mensich otackach podava motor mensi vykon.

.


1) Tak proč ta funkce ve šturmovi teda vůbec je?Kromě situace kdy si můžeš snížit otáčky po zásahu do motoru aby se ti nepřetáčel?
Jen kvůli ekonomickýmu letu?

2)Proč teda například mustang v horizontálním letu vyvine vyšší rychlost, když mu snížíš pp ač podle Hua snížíš výkon motoru?(doufám, že se mi to jen nezdá Úsměv

Já doteď taky věřil Obludově teorii, že se mění úhel listu a na základě toho klesaj otáčky, kvůli zatížení motoru...
 
311_Tank
Pokud je to jak pise LesniHu tak si veci rychlost mustangu nebo tempesta vysvetluju tak ze kdyz teda hodim PP na 90% listy vrtule zvysej uhel nabehu (AOA) aby zpomalili motor, nicmene Merlin nebo Sabre sou natolik silne motory ze si udrzej optimalni otacky i pres zvyseni AOA vrtule. Stejny otacky s vecim AOA =>veci rychlost.

Jestli je to chyba v Olegove implementaci nebo nebyly dostatecne efektivni vrtule pro tak silny motory to netusim.

A nebo melu uplny sracky Cool
 
WT_Schmouddle
U přímo ovládáné vrtule nastavuje pilot přímo stoupání vrtule a tak ovládá otáčky motoru, při změně režimu letu musí znovu nastavit i vrtuli, aby její stoupání odpovídalo požadovaným otáčkám.

U constantspeedky nastavuješ ovládáním vrtule přímo otáčky a automatika nastaví listy tak, aby se dosáhlo těchto otáček. Pokud je motor "silnější", tak automatika jen nastaví větší stoupání vrtule. Stejně tak constantspeedka automaticky nastavuje stoupání vrtule v různých režimech letu, tedy zmírňuje při stoupání a zvyšuje při klesání.

[img]http://www.piloted01.addr.com/propweb.jpg[/img] is not a valid Image.
Tohle je schémátko hydraulicky ovládané vrtule.

Ve finále to má podobný efekt jako variátor na skůtru.

Tady je docela dobré povídání:
http://www.pilotf.../props.htm

A co je v Olegově říši fantazie, to neřeš..Šklebící se
Upravil/a WT_Schmouddle dne 26-08-2009 14:03
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
WT_Pedropan
310_Gringo napsal:

2)Proč teda například mustang v horizontálním letu vyvine vyšší rychlost, když mu snížíš pp ač podle Hua snížíš výkon motoru?(doufám, že se mi to jen nezdá Úsměv

Já doteď taky věřil Obludově teorii, že se mění úhel listu a na základě toho klesaj otáčky, kvůli zatížení motoru...


Nezda, mam stejny poznatek.

A jednu motorarskou teorii bych na to mel (pokud ji Oleg takto vlozil do hry).
Jsou-li otacky pri 100% PP otacky maximalni, je potom maximalni vykon v otackach nizsich (neumim specifikovat - neznam vykonovy graf motoru), nemluve o krouticim momentu.
To by potom vysvetlovalo, proc to pri PP nizsim, nez 100% leti vic.
 
http://www.wtigers.org/
eljustico
někdo tady psal že by udělal mapu jako jeden okruh...
není mapa která se dá hrát koop po lance která se hodně přibližuje boji o VB?? (jeden ostrov na severu × německých letišť na jihu atd atd) zkrátka se vším...
(našel jsem jednu ale ta se nedala hrát jako koop a nenašel jsem způsob jak ji zpustit jako koop)
jestli nějaká takové neni tak jak ji můžu udělat?? (stačí bohatě nějaký link v češtině pokud můžu prosit + link jak dát mapu do koopu) - pokud to neni nějak těžké...
 
WT_Schmouddle
Existuje mapa ChannelUK od Canona, je na All Aircraft Arcade, tusim ze je i soucasti toho jejich Unipacku.

Coopku jako samotnou misi si bud stahnes, pokud nejakou najdes (treba mission4today), nebo si ji udelas v editoru, ktery je u hry.


[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
clone9cz
Add Tank a Pedropan, neni to jenom tím, že jste maximálku testovali po klesání ? To by teoreticky mohl Mustang letet rychlejc i pri nižším RPM vrtule.
 
http://www.wwii-illusion.net
Panek
Ne, Mustang opravdu letí rychleji s nižším PP. Jinak já to využívám i ve vysokých výškách
 
alfik
Protože mají vrtuli o velkém průměru. Jde o to, že otáčky a průměr vrtule bohužel nelze zvyšovat donekonečna. Jakmile na nějaké části vrtulového listu (typicky na sací straně na konečcích) dojde k místnímu překročení rychlosti zvuku, skokově se zvýší odpor a současně skokově prakticky úplně zmizí ten sací účinek. A jak u listu, tak u křídla platí, že asi 80% vztlaku (u vrt. tahu) tvoří horní, tedy sací (u vrt. přední) strana.
Takže katastrofálně poklesne účinnost - jinými slovy, přidáš, a zpomalíš.
Zde je třeba připomenout, že se konečky listů pohybují mnohem rychleji než letadlo - pro příklad: Dejme tomu že máme (pro jednodušší výpočet) stoupání vrtule 1:1, tedy že na každou otáčku se letadlo posune vpřed o stejnou dráhu jako je průměr vrtule. Pak letí konečky listů 3,14X rychleji než letadlo (obvod kruhu). K tomu si připočtěte to že se na té sací (přední) straně pohybuje vzduch oproti listu ještě rychleji, aby vznikl ten požadovaný tah, a dostanete problém.
Proto už před WWII vrtulová letadla "narazila" na svůj strop. A právě proto mají reduktor, nastavování konst. otáček... to jsou praktické důsledky tohoto fyz. zákona.
Pro zajímavost: I takový proudový motor musí být řešen tak, aby se uvnitř i při letu nadzvukovou rychlostí pohyboval vzduch vždy podzvukovou rychlostí. Jinak může dojít hned k několika problémům s možná i tragickými důsledky: Zhasnutí plamene, pumpáži, prudkému nárůstu plamene, nerovnoměrnému spalování... je jich ještě více, tyto jsou nejběžnější.
U Mustanga se 100% používá vlastně jen při startu a při manévrovém boji, kdy se to oplatí. Pro let max. rychlostí se opravdu musí nastavit méně - mě se osvědčilo 95%, ale jestli to odpovídá reálnému éru nevím. Možná má být 90%, kdo ví?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
606_Temp
U Tempesta jsou taky poznatky a otm, že při PP 85% letí v dajvu rychleji. Ono to je možná tím (ale to je jen další teorie), že když máte 100 pp a jdete do dajvu, tak se motor na chvíli přetočí než se vrtule nastaví automatem do nejlepších otáček a motor nemá ten správný tah. Když při puštění do dajvu hodíte 85%, tak pomůžete vrtuli se rychleji vypořádat s mnohem rychlejším nárůstem rychlosti, na který není "stavěná"
Podle mě je proppitch od olega úprava nastavení automaticky stavitelných listů vrtule pro maximální výkon. Zvyšuju tak náběh listů vrtule a v onom dajvu vlastně udělám rychleji to, co by udělal automat plynuleji a mám díky tomu pár vteřin k dobru
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
LesniHU
310_Gringo napsal:

2)Proč teda například mustang v horizontálním letu vyvine vyšší rychlost, když mu snížíš pp ač podle Hua snížíš výkon motoru?(doufám, že se mi to jen nezdá Úsměv

Já doteď taky věřil Obludově teorii, že se mění úhel listu a na základě toho klesaj otáčky, kvůli zatížení motoru...

Panek napsal:
Ne, Mustang opravdu letí rychleji s nižším PP. Jinak já to využívám i ve vysokých výškách

Muj mustang III leti v kilometru vysky 663 na 100% a 659 na 95%. V deviti kilometrech vysky je to 717/710 km/h.

WT_Pedropan napsal:
Nezda, mam stejny poznatek.

A jednu motorarskou teorii bych na to mel (pokud ji Oleg takto vlozil do hry).
Jsou-li otacky pri 100% PP otacky maximalni, je potom maximalni vykon v otackach nizsich (neumim specifikovat - neznam vykonovy graf motoru), nemluve o krouticim momentu.
To by potom vysvetlovalo, proc to pri PP nizsim, nez 100% leti vic.
Jenze ono v praxi nema smysl dovolit pilotovi pouzivat vetsi otacky nez ty s maximalnim vykonem, tim jen vzroste spotreba paliva a opotrebeni motoru. Tedy, jeden duvod by to mit mohlo, ale vim jen o jednom letadle, kde to bylo tak nastavene a afaik to pro nej v ilovi stejne neni namodelovano. Cili neni treba to tu tim komplikovat :-).


311_Tank napsal:
Pokud je to jak pise LesniHu tak si veci rychlost mustangu nebo tempesta vysvetluju tak ze kdyz teda hodim PP na 90% listy vrtule zvysej uhel nabehu (AOA) aby zpomalili motor, nicmene Merlin nebo Sabre sou natolik silne motory ze si udrzej optimalni otacky i pres zvyseni AOA vrtule. Stejny otacky s vecim AOA =>veci rychlost.
Kdyz za letu snizis pp, tak vrtule nastavi vetsi aoa, cimz zacne brzdit motor, a jakmile motor dosahne nove nastavenych otacek, vrtule zase upravi aoa smerem zpatky tak, aby byly ty otacky zachovany. Typicky potom zacne letadlo zpomalovat a vrtule bude prestavovat listy na plossi uhly, protoze stoupani sroubovice a tim i potrebny uhel listu se stale meni. Zadny spalovaci motor neni tak silny, aby jen pri zmene zatizeni udrzel stale otacky.
 
WT_Pedropan
Pane nadlesni, veskere teorie, ktere tady rozvijime stran Olegova simu, jsou roztomilym tlachanim ve venkovske hospudce u piva. Jejich vyznam je povice spolecensky, nez odborny, protoze nas to bavi, je to nase hra a sahodlouhe zaujate diskuse k tomu neodbytne patri... Úsměv
 
http://www.wtigers.org/
310_Gringo
LesniHU napsal:
Muj mustang III leti v kilometru vysky 663 na 100% a 659 na 95%. V deviti kilometrech vysky je to 717/710 km/h.


Poznatek, že mustang letí v horizontu se sníženým PP rychleji, má pozoruhodně mnoho lidí.Že by se to všem jen zdálo?

Například tohle psal GH_Klingstroem, chlapík, kterej je na P-51 absolutně ujetej:

"Jakmile ustálíš mustafu do levelu po stoupání, otevři chladič naplno na půl minuty a za stejný čas stáhni otáčky motoru na 80% pro let v levelu. ZAvři chladič a už ho víc neotvírej, klidně můžeš letět na 100% výkonu a nebude se přehřívat. Můžeš použíávat i WEP a nebude se přehřívat pokud bdueš mít stažené otáčky motoru.Snaž se je držet kolem 2600-2700 RPM (zelené pole) a mustang bude v pohodě a rychlý jako střela!!!
Leť chvíli s tímhle nastavením a uvědomíš si jakou rychlostní převahu jsi získal! V dajvech snižuj otáčky motoru a jedině v plně vertikálním stoupání je zvyšuj na 100%!!!"
(přeloženo)
Tím chci říct, že snižování PP u P-51 neni jen uchylka český scényŠklebící se

Nicméně LesniHU, tvůj test s MKIII mě trochu zarazil.Až dorazím domů tak to taky testnu, pro jistotu i s Déčkem.
Upravil/a 310_Gringo dne 27-08-2009 10:30
 
311_Rampa
LesniHu: to letadlo s vyššíma otáčkama než maximalní výkon je které? Tipuju Spitfire a Liberátor neb oba měli zarážecí klíny pro zvýšení tahu motoru nad maximální výkon, pro který byl motor stavěný (ve většině případů končilo likvidací motoru po pár minutách, ale Smykovi to zachránilo život - ikdyž ve spitu byl docela problém tu pojistku prorazit, ale on už si poradil)

S tím mustafarianem je to takové ošemetné, zajímalo by mě, jaký vliv tam hraje ten zavřený chladič, protože se 100%PP a zavřeným chladičem určitě nepoletíš moc dlouho, to mám vyzkoušené, kdežto se zavřených chladičem a 75%PP a vytrimovanou směrovkou opravdu mustang letí jako střela a neutavíš ho..

Zkuste ten test udělat znova ale s 75%PP, zavřených chlaďákem a pořádně vytrimovaným Mustangem. 100% a 95% bych moc neřešil neb ani jedna hodnota není v "zeleném poli" na otáčkoměru.
Upravil/a 311_Rampa dne 27-08-2009 10:39
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

12-09-2024 16:04
No právě. Zem nesaje. A na Šumavě už staví sněhuláky. https://hydro.chm.
..eq=2505266


12-09-2024 10:36
jojo, voda na děsivý mlýn: https://www.inter.
..
Šklebící se

11-09-2024 21:27
Zítra v 7 to začne. Za 4 dny tu má spadnout víc srážek než za celý rok.

35,684,072 návštěv