3IAP_Dryjo napsal:
az na muj hrdinsky cin na konci to bylo rekl bych dobry a na to, ze sem si poradne nevystrelil me to moc bavilo. doufam, ze to pumkey aspon nedotahl na letiste..
S prostřelenou nádrží, rozstříleným levým křídlem a zraněnej jsem přistál na záložním letišti poblíž fronty v Telsche. Asi bych ti měl poděkovat, že jsem se nemusel vracet 150 km do Libau.
Kdo byl v tom Befku, který útočilo na Ila po odhozu torpéda a letící zpět v kurzu 155° přímo do slunce? Zajímalo by mě to poněvadž jsem mu vzdoroval dost dlouho a pak se ze záhadných důvodů obrátil a letěl pryč. Poškození mě nezpůsobil, ale pěkně jsem se zapotil...
Škoda, že to jedno torpédo nezničí ani transportní loď. Odhodil jsem asi 500 metrů před cílem, protože jsem nepozoroval skoro žádnej flak a ten můj doutníček zasáhl transporta do přídě. Bohužel ho jen poškodil...
HLÁŠENÍ GRUPE II/JG54 z oblasti Kurland – část pátek 16.5.
1.část operace,útok na překladiště Tukkum
Pojíždíme,řadíme se ke startu,letiště Cirava.Poletíme 3 skupiny FW,1.cover(Fučida,Punkey,Wedge,Vincent) , 2.jabo(Pison,Merten,Bertifox,Willi) a 3. jabo(Bumik,Paulie,Pospa,Petras) s sc500.Posílám cover napřed k zajištění oblasti.Po startu letíme nízkým letem k cíli.Přiblížení k Tukkumu,cover hlásí čisto.Držím se plánu,zaútočit na překladiště z východu a rychlý ústup na západ.Minutu před útokem hlásí cover stíhače v oblasti cca v 5000m.Nechci se zdržovat severním obletem Tukkumu a tak dávam rozkaz k útoku z kurzu,tedy ze západu s odpoutáním se na sever a následně západ.V tu chvíli májí modrou smrt první dva (Petras,Bertifox) bitevní Fw z osmi.Potlačím a jdeme do útoku a….modrá smrt u mě….Mezitím už cover zuřivě bojuje s lavočkami nad cílem a hlásí dvě sklesávající lavočky .Zbylé Fw útočí na vlak a kolonu na překladišti.Bumik,Paulie a Pospa po útoku a odpoutávají se na západ….modrá smrt (Bumik,Pospa)….Zbylé dva Fw Mertena a Williho ze skupiny jabo 1 se trochu zdrželi nad cílem a Williho napadla lavočka.Merten se ho snaží najít a pomoct mu.Bohužel,lavočka využívá svýh výhod v nízkých výškách a my přicházíme a jeden Fw a Williho.Merten,zatím lavočkami nespatřen,ale s děravou nádrží od flaku uniká a sedá na záložním letišti severozápadně od Tukkumu.Paulie se jako jediný vrací na základnu Cirava.Cover ukončil svůj zuřivý a úspěšný boj a beze ztrát se vrací na základnu Cirava,cestou se připojuje ještě Merten po dotankování ze záložního letiště.
1.část operace,shrnutí: zničen jeden zásobovací vlak,minimálně jedna přepravní kolona,sestřeleno 6 nepřátelských letadel a ztraceno jedno letedlo i s pilotem
Pozn:výsledek ovlivnil velký počet „modrých smrtí“
2.část operace,patrola nad oblastí fronty poblíž Doblenu
S ohledem na vzdálenost fronty nám mechanici montují trupové přídavné nádrže.Pojíždíme,řadíme se ke startu,letiště Cirava.Poletíme opět tři skupiny Fw,1.skupina(Fučida,Punkey,Wedge,Vincent),2.skupina(Pison,Merten,Šafřík) a 3.skupina(Bumik,Paulie,Petras).Po přidělení oblastí pro patrolu jednotlivým skupinám start.V oblasti hlídkového prostoru během cca hodinového letu žádný kontakt s nepřítelem a beze ztrát návrat na základnu Cirava.
2.část operace,shrnutí: bez kontaktu s nepřítelem,beze ztrát
3.část operace,útok na letiště Riga
Pojíždíme,řadíme se ke startu,letiště Cirava.Poletíme 2 kupiny,1.skupina(Fučida,Punkey,Wedge,Vincent) a 2.skupina(Pison,Merten,Šafřík,Bumik,Paulie).Všichni s sc500.Po startu míříme přímým kurzem a ekonomy letem k cíli.První nad Rigu přilétá první skupina,odhazuje a odlétá na západ.Druhá nad Rigu přilétá druhá skupina,útočí na už dost zmasakrované letiště a odlétáme západ.Při návratu narážíme v oblasti Tukkum na jednu osamocenou Dakotu a ta jde rukou Bumika v plamenech k zemi.Po tomto útoku a zjištění,že v oblasti může být nepřítel,omylem jeden Fw zaútočil na jiný Fw.Poškozený Fw však naštěstí úspěšně nouzově přistál poblíž záložního letiště severozápadně od Tukkumu a jeho pilot byl v pořádku dopraven na svoji základnu.Návrat na základnu pak už proběhl bez problémů,po cestě zpět jsme ještě zachytili radiovou zprávu od bombardérů o aktivním flaku u Windau,byl vyslán jeden Fw k průzkumu této oblasti.Konec letových operací a přistání na základně Cirava.
3.část operace,shrnutí: zničeno cca 10 těžkých bombardérů na ploše letiště,sestřeleno jedno nákladní letadlo,beze ztrát na naší straně
HLÁŠENÍ GRUPE II/JG54 z oblasti Kurland – část sobota 17.5.
1.část operace,doprovod He-111 při útoku na doky Riga
Pojíždíme,řadíme se ke startu,letiště Cirava.Poletíme 3 skupiny Fw,1.skupina(Fučida,Punkey,Wedge,Vincent),2.skupina(Pison,Merten,Šafřík,Kowalsky) a 3.skupina(Bumik,Petras).Mechanici nám namontovali přídavné nádrže,očekáváme dlouhý let.Po startu stoupáme kurzem 45 a míříme k místu setkání s bombry,které startovaly z letiště Windau.Cestou mám jednu modrou smrt,znovu startuji a připojuji se k formaci u severního pobřeží kde čekáme na bombry.Po setkání s bombardéry se rozmisťujeme kolem svazu a pokračujeme na východ.Posílám první skupinu napřed aby nám a bombrům vyčistila trasu.Přibližujeme se k Rize,bombry se pomalu zaměřují na cíle.První skupina kryje domluvený odletový kurz.Při náletu byly bombry napadeny skupinou nepřátelských stíhačů,první skupina se spěšně vrací nad Rigu a zbylé Fw z přímého coveru bombrů se ženou do útoku.Následuje menší masomlejn,všechny Fw zběsile útočí a bombry se po odhozu takticky rozdělují na dvě skupiny.Vyčistit napadené bombardéry nám trvá jen pár minut,ale dva bombardéry byli těžce poškozeny flakem a nepřátelskými stíhači.Jako doprovod jim přiděluji první skupinu Fw.Druhá a třetí skupina se formuje severně nad mořem a setkává se s druhou skupinou bombrů.Poškozené bombardéry s doprovodem se ženou přímým kurzem k záložnímu letišti a zbylé bombry pokračují k určenému místu seskupení.Po přeskupení se všichni vydáváme přímým kurzem k letišti Libau.První skupina úspěšně dovedla poškozené bombry na záložní letiště a pokryla jejich přistání.Pro nedostatek paliva se vrátila na svoji základnu Cirava.Druhá a třetí skupina doprovodily svoje bombry až na jejich základnu v Libau a vrátily se na základnu Cirava.
1.část operace,shrnutí: zničeno viz.hlášení He-111,sestřeleno několik nepřátelských stíhaček,ztráty žádné
2.část operace,doprovod He-111 při zásobování obklíčených jednotek oblast Warnen
Pojíždíme,řadíme se ke startu,letiště Cirava.Poletíme 3 skupiny Fw a Bf,1.skupina(Fučida,Punkey,Wedge,Vincent),2.skupina(Pison,Merten,Šafřík,Bumik) a 3.skupina na Bf (Fajlow,Scharck,Willi).První skupinu posílám napřed k zajištění oblasti a druhá skupina letí k Libau,odkud startují He-111 a befka.Jihovýchodně od Libau se připojujeme k bombrům a třetí skupině a pokračujeme naplánovanou trasou k Warnenu.Cestou narazila první skupina na osamoceného nepřítele a náležitě ho poučila.U Warnenu zajišťuje oblast první skupina a ostatní stroje kryjí přistání,vykládku, nakládku a start bombrů.Po startu se celá formace vydává přímým kurzem na základnu v Libau.Několik minut po startu byla formace napadena osamoceným nepřátelským stíhačem,který byl záhy zneškodněn.Za dalších pár minut se nad formací objevil vysoko letící stroj,který se vydala pronásledovat první skupina,ostatní stroje pokračovaly v kurzu Libau.Po příletu k letišti Libau se řadíme k přistání,první skupina hlásí dostižení a sestřelení nepřátelského stroje, všichni sedáme a řadíme se na stojánce k závěrečnému focení.
2.část operace,shrnutí: zásobování provedeno na 100%,sestřeleny tři nepřátelské letouny,ztráty žádné
.......................................................................................Místní velitel grupe II/JG54 Herr Fw.Pison
...díky všem za účast a za polet,díky organizátorům,maximálně jsem si užil atmosféru a vůbec všechno kolem,fakt super akce.Škoda jen těch častých modrých smrtí,lagy jsem zaznamenal jen minimální.
Upravil/a 1stCL_Pison dne 18-05-2008 16:37
Tedy odlétnuto. Byli jsme označeni jako Schwarm č.1 a celou akci odlétali ve složení Fucida – Punkey, Wedge – Vincent. Byli jsme podřízeni Pisonovi, který naše akce ze strategického hlediska naplánoval.
1. den, vzlet 1:
Jsme určeni jako předstíhací krytí ostatních osmi Fw 190 s bombami, startujeme tedy jako první a stoupáme kurzem 50 do oblasti přibližně 30 km severně od cílového města Tukkum, následně otáčíme a v necelých pěti kilometrech prolétáme nad městem. Všude je čisto, posloucháme instrukce dvou bitevních Schwarmů a sledujeme příletové pozice a ještě lehce stoupáme. Následně nás napadly asi dva La-5 a začal drobný zmatek. Do toho zaútočili kolegové ověšeni 500 kg pumami. U nás ve výšce to pomalu začínalo být hustější. Minimálně dvě La-5 propadly pod naše vrchní krytí, posíláme varování zbylým bitevníkům a snažíme se vypořádat s ostatními nahoře. Wedge jednu Lavočku sestřeluje a ostatní jsou také pryč. Následně vyklesáváme asi do 3000 m, chceme na sebe navázat Ivany a krýt tak ústup kolegů. To se docela dobře daří. Vidíme dvě Lavočky níže ve velice nevhodné formaci, prostě letí za sebou a určitě se absolutně nemohou krýt. Pouštím Wedge k prvnímu útoku na dvojku a sám se soustředím na jedničku. Dvojka ani nezareaguje a Wedge si připisuje další sestřel. Do velitele formace jako když střelí, zkouší nějaké prudké manévry, ale to už hřmí i moje kanony a za chvíli se trosky jeho letounu rozbíjejí o zem. Dvojice byla jistě dokonale poučena. Ale teď mělo dojít i na nás. Sesypaly se na nás další Lavočky, dvě jdou po mně, dostávám zásah do pravé poloviny křídla. Snažím se uniknout v nízkém letu, ale rychlostně nemám šanci. Vince se mě snaží čistit, stejně tak Wedge, který mezitím přidal druhý sestřel. Kolem hlavy mi v jednu chvíli létají trasírky asi čtyř letadel. Nejbližší Lavočku jsem na křidélkách vymanévroval a následně ji Wedge poučuje a krátce na to další. To je už jeho čtvrtý sestřel. Punkey mezitím zaměstnával další Rusy. Nařízuji ústup kurzem 300. Letím trochu vpředu a vpravo od Wedgovy Rotte. Napadá je další Lavočka. Přitahuji poškozeného Focke-Wulfa do zatáčky a snažím se podpořit napadenou dvojici, po kratším manévrovém boji Lavočku tvrdě zasahuji a její pilot za několik okamžiků skáče. Následuje seřazení a návrat společně s Mertenem z druhého Schwarmu, který přistával kvůli nedostatku paliva na záložním letišti. Sedáme na našem domovském letišti Cirava.
1. den, vzlet 2:
Máme provést Freiejagd mezi městy Doblen a Frauenburg. Montujeme přídavné nádrže, start je již rychlejší, než předchozí let. Hlídkujeme ve výšce 5000 m a čekáme, jestli se něco objeví. Herr Punkey nám celou cestu zpívá něco od jistého Američana MacDonalda, nebo tak nějak se jmenuje. Třem pilotům našeho Schwarmu to trochu leze na nervy, ale čtvrtý nepřestává a zpívá si tu svou. Hlídkujeme hodinu a půl, tam zpátky, tam zpátky. Trochu znechuceni, že se neobjevil žádný Ivan, se vracíme domů a bezpečně přistáváme. Největší neštěstí se zračí v hlase velitele 3. Schwarmu Fw 190 – že prý to nemá cenu, že on musí pořád jen točit pravé zatáčky. Navrhuji mu, že může začít točit doleva, načež nevrle odsekl, že ON, DOLEVA, NIKDY!
Noční akce:
Nádrže nahrazují 500 kg pumy. Pojíždění po neosvětlené Ciravě bez pojížděcích drah je trochu komplikované, ale ač vše trvá trochu déle, tak se to obejde bez větších problémů. Cílem je letiště u Rigy, kde mají být americká letadla. Náš Schwarm startuje zase jako první, všichni k cíli letíme samostatně. Na letiště, které je v době útoku již v plamenech, útočím jako druhý. Má puma na zemi rozmetala hned trojici amerických letadel. Let domů za vycházejícího měsíce je klidný, noční přistání lehce vzrušující, ale nic složitého. První den zvládá náš Schwarm zcela beze ztrát.
2. den, vzlet 1:
Focke-Wulfy jsou opět ověšené přídavnými nádržemi a připravené ne dlouhý let po boku He 111, ty startují z Windau, 130 km severně od nás. Stoupáme kurzem 45 až nad velká jezera, pak se otáčíme na sever a ve výšce 5000 m čekáme asi 15 minut na He 111. Krátce přebírám velení nad všemi Fw 190, když Pisona potkávají technické problémy – ještě před setkáním s Heinkely ale své Focke-Wulfy přebírá zpět. Krátce po setkání se k nám připojuje i Vincent, i jeho provázel technický problém. Letíme, jako už obvykle, napřed – zkontrolovat cílový prostor a případně na sebe navázat nepřátelské síly. Letíme velkou oklikou nad mořem, daří se mi ale navigovat docela přesně a přílet k Rize proběhl úplně bez problémů. Zůstáváme nad mořem, severně od města. Mimo dosah případných flaků a mimo předpokládaný pohled možných hlídkujících stíhačů. Když se celá formace He 111 s dalšími Fw 190 přiblíží, vyrážíme přímo nad město a kontrolujeme plánovanou ústupovou oblast na jih. Flak je hodně silný a mým letadlem to nepříjemně hází i přesto, že jsme pro jistotu nastoupali až do 6000 m. Přelétáme na jih, flak utichá. Zatím žádný kontakt s nepřítelem. He 111 už jsou na příletovém kurzu a za chvíli začíná zmatek. Hlásíme čistý jih, vzápětí k nám přichází informace, že bombardéry po útoku prudce otočí k severu a vzápětí hlášení, že jsou napadeni. Burcuji Schwarm a na plný plyn se řítíme do formace He 111, na kterou útočí množství nepřátelských letadel. Formace He 111 se rozpadá, dvojice letí na západ a ostatní na sever. Právě dvojice letounů se dostala do nejtvrdšího útoku. Wedge s Vincem zamíří na čtyři vyšší další letadla, která mají za další Ivany. S Punkeym musíme nějak odehnat snad čtveřici útočících La-5. Jedna stoupá vzhůru nad formaci a mně je jasné, že ji na vrcholu jejího stoupání nemůžu zastihnout. Obrací zpátky k He 111, nabírá rychlost, snažím se ji udržet v zaměřovači, střelecký úhel je obrovský a vzdálenost také, přesto snad na celých pět vteřin tisknu spoušť v domnění, že snad Ivana alespoň vystraším a ten alespoň přeruší útok. Dávka ale sedla dokonale. Záblesky výbuchů pokryly celý povrch sovětské stíhačky, ta se rozpadá a řítí se k zemi. Vítězoslavné „Abschuss!!!“ a okamžitý obrat zpátky mezi napadenou formaci. Vybírám další potencionální oběť. Opět útok z velkého úhlu, kratší dávka, zásahy a druhý Rus padá. Abschuss! Ostatní útočící letadla se stahují, se svým Schwarmem doprovázíme oba značně pocuchané Heinkely. Ivanům se ale daří znovu zformovat západně od města a zase útočí na He 111. Dovolujeme jim jen jeden útok a ženeme je pryč. Adrenalin teče proudem, chvilková nepozornost nás mohla stát oba bombardéry, ale vše naštěstí dopadá dobře a situace je už zase pevně v našich rukou. Bombardéry doprovázíme až k nejbližšímu letišti na naší straně fronty, jeden dosednutí nezvládá a vybuchuje, druhý bezpečně přistál. My se s posledními zbytky paliva vracíme k Ciravě a v mlžném oparu dosedáme.
2. den, vzlet 2:
Na další vzlet čekáme téměř hodinu. Pak se vydáváme opět ověšeni přídavnými nádržemi do obklíčeného kotle. Cestou pozoruji osamocený nepřátelský letoun a okamžitě v čele své formace útočím. Nádrže necháváme zavěšené pod trupem a se řvoucími motory Ivana napadáme. Netrefuji, Rus manévruje, další útok má Wedge, pak Vincent, Punkey. Všichni vycházíme naprázdno, Focke-Wulfy přeplněné palivem a zpomalené přídavnými nádržemi se Lavočky jen těžko drží. Nakonec se tím úspěšným stane opět Wedge a dostává tak už své páté letadlo. Kryjeme přílet He 111 se zásobami pro Warnen. Ty přistávají a po rychlém vyložení zásob po deseti minutách opět vzlétají. Kráce po vzletu nás napadá Jak-9 a Punkey dostává zásahy. Hodně jsme podcenili situaci a ve všeobecně povznesené a neurovnané náladě nedodrželi bojovou formaci. Punkeyho zachránila jen odolnost jeho Focke-Wulfu, poškozeného ho dotáhl až na jedno z frontových letišť. Pak už se výše letící Wedge pouští za Jakem-9 a s Vincem ho během chvíle posílají k zemi. Nad námi se objevuje kondenzační stopa. Z 3000 m zahajuji stoupání společně s Wedgem a Vincem, ti jsou asi o 1000 m výše. Rusa několikrát ztrácíme a znovu nacházíme. Jakmile jsme ho dostoupali, tak zkrácení vzdálenosti bylo už jen otázkou chvilky. IL-10 letí téměř v 9000 m, ale pro Fw 190 nic těžkého. Necháváme Vince, ať drzého rudocha poučí. Ten po pár minutách padá, pilot nevyskočil. Vracíme se na letiště Libau-Grobin, jeden vítězný průlet, přistání a rolování hned vedle formace Bf 109.
Za celou operaci náš Schwarm dosáhl 11 sestřelů (9 La-5, 1 Jak-9, 1 IL-10). Bez vlastní ztráty.
No a teď z organizačního pohledu: Akci neprovázel v podstatě žádný organizační problém, příprava před ní samotnou tedy byla zřejmě dostatečná. Plně to ale "vynahradily" technické problémy prvního dne, kdy těch vykopnutí ze serveru bylo poněkud více, než by bylo dobré. Proč se tak dělo, to netuším a jak tomu do budoucna zabránit, to taky moc ne. Trochu jsem upravil věci ohledně skinů pro druhý den..no, kdo ví. Celkově jsem ale s průběhem akce spokojený, především pak s druhým dnem. Velmi mě překvapila takřka 100% účast těch, co se přihlásili, to především na červené straně nebylo vždy zvykem. Je tak vidět, že chuť do speciálek tady pořád je . Hlavně bych chtěl poděkovat Mr. Rampovi, který se mnou na všem ochotně spolupracoval a akci samotné věnoval pěkných pár hodin svého času.
Díky všem za účast a za tolerantní přístup k těm kickům.
PPS: No a příště snad uspořádám SM2Upravil/a 1stCL_Fucida dne 18-05-2008 15:51
1. Let - doprovod bitevníků IL-2 a IL-10 z 430.ShAP do oblasti obklíčení nepřátelských jednotek v M10.
Okamžitě po povolení ke startu vyrážíme zajistit prostor kotle v síle 7mi nových skvělých letadel Jak-9M. Naše starší, ale osvědčené 4 Jak-9T dělají těsný doprovod IL-10, které letí dělat bojový průzkum a ničit protiletadlovou obranu v cílové oblasti. Další IL-2 zatím čekají v relativním bezpečí zázemí. Nad cílovou oblastí se neobjevil žádný nepřátelský stíhač, takže bitevníky plní nerušeně svůj úkol i za cenu ztrát vinou přesné nepřátelské palby ze země. Úkol splněn, nepřítel nespatřen.
2. Let - doprovod bitevníků IL-2 a IL-10 nad nepřátelské letiště Libau v součinnosti s La-5FN od 3.GIAP.
Stíhači od 3.GIAP letí jako výškové krytí, Jak-9M ve střední výšce cca 4km a Jak-9T dělají těsný doprovod bitevníkům. Let probíhá nerušeně. V oblasti nad Schoden se vydává naše čtveřice trochu více před formaci bitevníků. Bohužel v té chvíli jsou La-5 za náma, takže naše čtveřice Jaků spatří nepřítele jako první ve výšce cca 5km nad letištěm. Rozhodujeme se tyto nepřátelské letouny vázat na sebe. Blízko cíle registrujeme velmi silnou palbu těžkého protiletadlového dělostřelectva, proto se rozhodujeme odtáhnout nepřítele, který se mezitím dostal do větší výšky, stranou. Letadla, které identifikujeme jako Bf-109 na nás útočí, ale nám se daří unikat a v té době zasahují naši kolegové v La-5FN. Necháváme je vypořádat se s nimi a spouštíme se dolů k mezitím napadeným Šturmovikům. Přilétáme v době, kdy je už nepřítel buď sestřelen nebo zahnán na útěk. Zpáteční cesta proběhla bez incidentů a Jaky se vracejí na letiště bezestrát.
Druhý den
1. Let - opět děláme doprovod statečným pilotům IL-2 útočící na nepřátelský konvoj západně od Windau. Po menších technických problémech se dostavujeme na místo srazu nad oblastí Tukkum. Nad oblast Goldingen pro technické problémy dorazí skupina 8mi Jaků a 7mi Šturmoviků a točí kurz k cíli. U konvoje je naše skupina ovšem napadena 8 Bf-109. Jejich první odvážný útok bohužel nemůžeme odrazit, ale za setřelení několika Ilů nepřítel platí draze. Během několika minut bylo do vody posláno 6 Messerů. Poslední dva byli zahnáni a zanecháni svému osudu, aby mohli svým kolegům vyprávět, že nebe už nepatří kdysi slavné Luftwaffe. Zpáteční cesta proběhla bez problémů a Jaky bezestrát dosedají na letišti. Skupina nárokuje sestřel 6 nepřátelských letadel a poškození dalších dvou. Sám nárokuji sestřel 3 nepřátelských letounů.
2. Let - doprovod IL-2 nad oblast obklíčení nepřátelských pěších jednotek v M10 společně s letouny La-5FN od 3.GIAP.
Let proběhl bez spatření nepřítele, který již jistě nepředstavuje hodnotnou bojovou sílu. Jaky podpořily bitevníky útoky na pozemní techniku nepřítele. Zpáteční let bez incidentů.
Navrhuji na vyznamenání velitele jednotek 40.Stl_Horst a HaluzPaja za příkladné plnění zadaných úkolů a vzorné velení jim svěřených jednotek. Navrhuji také vyznamenání pilota GC3_Chroust za příkladnou iniciativu v přípravě operací a vzorné plnění zadaných úkolů. Navrhuji jmenovat jednotku 27.IAP za gardovou za výtečné plnění zadaných úkolů a neústupnost před nepřítelem.
Velitel 27.IAP, 313_Santy
K samotné speciálce: Byla to zajímavá akce, za kterou organizátorům ještě jednou děkuji. Kromě technických problémů s modrou smrtí a mírnými snesitelnými lagy mi u toho typu akcí chybí moment překvapení. Bohužel plánování jednotlivých akcí je omezené, taktika letů bývá tím pádem podobná a existují jen dvě možnosti. Jestli se nepřítel objeví nebo neobjeví nad cílem. Tím pádem jsou ty akce trochu jednotvárné a pro někoho mohou být nudné. Obě strany by měly mít možnost si svobodně plánovat akce, ale zároveň mít možnost protiakcí. To ovšem vyžaduje na obou stranách tzv. generála a protože neexistuje radar, tak síly vyčleněné k průzkumu a volnému stíhání.
ok, par technickych pozorovani:
-i kdyz si stahnete skinpack, musite si nechat misto na disku pro jeho kopii (protoze neco se nekdy kopiruje do netcache)
-i kdyz si nechate misto na kopii, musite nechat jeste vic, protoze v cache se ukladaji zmensene verze skinu a odpovidajici mat soubory
-i kdyz si nechate misto na oboje, porad vam jeste muze sturm promptne padat, protoze se vzdycky najde nekdo, kdo si treba vezme svuj SKIN PILOTA, ktery ve skinpacku samozrejme neni
-nasazet desitku pozaru na letiste, odkud ma startovat patnact lidi, z toho osm ve ctyrmotorovych strojich, to je proste sabotaz.
Za druhe - sit a skiny:
Presna logika, kdy se skin kopiruje do netcache, mi unika. V patek jsem jich tam nasbiral pres 10MB, coz -pokud prijmeme teorii, ze tam jsou pouze ty stazene pres sit- dela pro 80 lidi cedecko trafficu. Tahle situace podle me proste neni udrzitelna. Nevim, nakolik tomu pomahaji povolene skiny, ale v konzoli sitove vyjimky jenom prsely a o vykopavani a dalsi podobne zazitky nebyla nouze (kdyz jsem takhle odpadl ja, uz myslim zbyvala jen ctvrtina nasich letadel a to nekteri z nas leteli podruhe ci potreti. Vlastne ani nevim, jestli se nekomu vubec podarilo doletet).
V sobotu to bylo trochu lepsi, myslim, ze load mise nastal v nasi skupine osmi letadel jen asi petkrat...
Kdyz uz se leti na soundmodu a z nejakeho duvodu default skiny nestaci, nevidim duvod, proc priste proste neprekreslit ty defaultni.
BTW Skoda ze neleteli stihaci USAAF scramble proti utoku na letiste, podle horiciho mustangu na pojizdece se evidentne pokousely odstartovat.
Kluci by si aspon trochu zastrilely, kdyz za celou dobu, a to ikdyz bombardovaci svaz menil jedno z nejvecich letist v oblasti v trosky, se Luftwaffe neodvazila priblizit ani na dohled.
Upravil/a 311_Tank dne 19-05-2008 00:07
Díky kluci, pěkná spec.
První let až na lagy mého jaku (pravděpodobně způsobeny mnou a nastavením) pohoda, bohužel jsem skákal z důvodu víše zmíněných lagů (kůli mikrosekundovým ladům každou půlvteřinu jsem si neovolil přistát).
Druhý let: Problémy odstraněny a až na pár bezvýznamných lagů let proběhl ok.
Druhý den jsem se kůli pracovní vytíženosti jsem se nemohl účastnit.
Přidám se k santymu s jeho návrhy na vyznamenání a přidám ještě jedno jméno: Navrhuji 313_Santy za příkladné velení a zásluhy v boji na udělení řádu vlastenecké války.
Neměl by někdo z účastníků Kurlandu tracky, nejlépe od začátku do konce ? Já jsem to nahrávání v těch počátečních lagách, zamrzávání a kopancích radši ani nespouštěl a tak mám jen konec. A byl by případně té kozí dobroty a uploadnul je někam ? Třeba na e-disk nebo jak se to jmenuje . . . .
Sbírám totiž zajímavé obrázky . . . . časem je třídím a ty nejpovedenější uchovávám . . . . jednou si s nima vytapetuju polstrovanou cimru u docenta Chocholouška . . .
Ď.
Upravil/a czs_scharck dne 19-05-2008 01:12
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.