Nojo, to chápu, mrtvej a navrch zajmutej. Ale tuto bylo tak, že sestřel proběhl už nad modrým uzemím, jsem se musel vracet celej čtverec přes frontu. Zkrátka to funguje magicky. Zas nějakej programátor zafungoval
Tak tedy pro Zifiho. Nejedná se o umění, je to prostě taková banální situace z východní fronty.
Trubka to bohužel dost ořeže i na HD, takže je dost blbě vidět. YouTube Video
There is no other change in either FM or DM in 3.009 compared to 3.008, except for those listed in the update list. I specifically did a control check of the code before the release. If something constantly seems to someone from version to version, keep the old versions and do correct comparative tests, because individual cases are not indicative, you need statistics on DM for comparison. And it is better to do these tests offline, if we are talking about DM and not about the network.
To řešení si kucí představujou poněkud úsměvně. Produkují softík, který nepodporuje instalaci jiné než aktuální verze. Tedy komparativní testy jsou řekněme komplikované, protože není jak získat starší verzi. A abychom drželi jejich předchozí verze někde pod zámkem, aby si to nemohlo stáhnout aktualizace, to je pionýrský přístup. Tedy stran vývojáře pionýrský.
Další podobně významná věc je, že uživatel není schopn zajistit komparativní test jiný než statistický. Nemáme možnost, abychom dvakrát po sobě udělali identický zásah. Tohle musí dělat vývojář. Oni si mohou přehrát identický zásah v různých verzích. My žádný takový nástroj nemáme. A dělat statistiku, aby byla pořádně a o něčem vypovídala, to je nesmírně pracné a troufám si říct, že vlastně i mimo smysluplné možnosti komunity. Naše drobné výzkumy mohou odhalit vlastně jen zásadní disproporce, nic víc.
Doporučení dělat testy offline je zdánlivě smysluplné, ale jestliže je potíž online, pak takové testy neřeší nic.
Na závěr je tu ještě jedna věc, kterou mají zas v ruce potencionálně vývojáři. Jestli to souvisí s online, pak by měli správcové serverů mít možnost, poslat jim logy z daného sestřelu, aby si je analyzovali. Z těch logů by se mělo dát vyčíst, jaké parametry mělo poškození, kolik zásahů to bylo atp. A jestli je to tedy problém DM, nebo problém nějak související s onlinem. Ta souvislost s onlajnem může být technického rázu, jako nějaké lagování bůhvíčeho, třeba i master serveru, nebo se třeba zas někomu povedl šikovný hack, kdy může zařídit zásah velkým množstvím projektilů naráz, nebo nějaká podobná vylomenina.
Produkují prostě moc hezký sim, ale taková ta firemní kultura kolem je stále východní.
No a to já mám po patchi naopak úplně opačný pocit. Všechno je teď odolné jako LaGG, pouze LaGG je odolný jako IL2...
Buď je to tím, že "poladili" DM v tom smyslu, že je těžší něco rozebrat ze standardních pozic, ale zvýšili účinnost "lucky shotů"... Což je konzistentní. Nebo je to psychosomatické a prostě je to dáno aktuální střeleckou formou. Jsem už dost starý kluk abych věděl, že nevím, a nedělal si přehnané závěry. Faktem ale je, že jsem od posledního patche nic "nerozebral" tak nekmpromisně, jak jsem býval zvyklý.
2) Vím, že to není věc DM, ale asi jen zobrazování poškození. Ale níže zobrazené poškození mi uštědřil jeden projektil střelce Pe-2. Jako žíly mi to netrhá. Ale požitek to trošku kazí, ne že ne...
[img]http://img24.cz/images/60880841126876881781.jpg[/img] is not a valid Image.
3) Koukám na ten pancéřovaný štítek z Rumcajsova videa a coby technicky letmo vzdělaný nemůžu přijmout ten lom (spíše ne-lom) světla na řezné ploše toho skla. To přece není možné, aby dvě kolmé plochy takto tlustého skla (doslova) nijak nelomily světlo a aby byl obraz takový, jaký tam je. Popravdě si myslím, že na té řezné straně by nebylo vidět buďto nic, nebo obraz odskočený a silně zploštělý... Ale zřejmě už tohle téma někdo proflejmoval přede mnou...
4) Ve věci posledního Rumcajsova příspěvku souhlasím s Rumcajsem :) Výzva ke komparaci s předchozími verzemi a ke statistice na mě působí jako provokace. Ale když si člověk uvědomí např. geopolitické vystupování Ruska, jeho obhajobu všemožných zelených mužíků a zejména jeho argumentaci proti odpůrcům - vlastně to do sebe všechno zapadá. Oni se nám nesmějou, oni to tak asi upřímně myslí.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 20-12-2018 10:47
Jiřičku, oni lom světla nepočítají. Přeci už když přišlo FW 190, tak se hodně řešilo, že z toho letadla je v reálu vidět mnohem líp, protože čelní sklo funguje jako periskop (lom světla). A že pokud tam lom světla nedají, tak to prostě nejsou schopni věrohodně dohonit. Nějak to obelstili, aby úplně nepokřivili model a přitom aby bylo vidět a nemuseli udělat lom světla. Ale samotný lom světla nedělají. Asi by to byl výkonnostní problém. Podobně v tý Lavočce s takhle tlustým a skloněným sklem by musel být vysloveně skok mezi pohledem mimo to čelní sklo a přes sklo. Ale není tam. Prostě to funguje trochu přibližně.
Jiřičku, oni lom světla nepočítají. Přeci už když přišlo FW 190, tak se hodně řešilo, že z toho letadla je v reálu vidět mnohem líp, protože čelní sklo funguje jako periskop (lom světla). A že pokud tam lom světla nedají, tak to prostě nejsou schopni věrohodně dohonit. Nějak to obelstili, aby úplně nepokřivili model a přitom aby bylo vidět a nemuseli udělat lom světla. Ale samotný lom světla nedělají. Asi by to byl výkonnostní problém. Podobně v tý Lavočce s takhle tlustým a skloněným sklem by musel být vysloveně skok mezi pohledem mimo to čelní sklo a přes sklo. Ale není tam. Prostě to funguje trochu přibližně.
1) Jo, to chápu a respektuju, že lom světla nemají. Sice v něm nevidím o tolik větší problém než v zrcátku a kapkách na skle... A popravdě - tlustých štítků máme ve hře řádově více, než historicky oprávněných zrcátek. Ale chápu a beru. V čase, který na programování měli, prostě upřednostnili něco jiného.
2) Ale... U toho FW šlo o otázku, zda má být viditelný spodní rám nebo ne, resp. jak velká má být průhledná plocha štítku. Navíc nešlo o zásadní procento plochy štítku, byť někdo trpěl při střelbě pod motor. V mých očích ale šlo o třešínku na dortu a někdy až trochu hnidopišství kritiků.
U toho, co ale vídím na tom videu, jde o víc než třetinu zorné plochy šťítku (!), kde pilot vidí, jako by se nechumelilo, a reálně by a) neměl vidět vůbec nic, jen modro, nebo b) měl vidět těžce zdeformovaně a uskočeně (zploštělý obraz, z velké části zdvojující obraz v hlavní ploše, tedy bez "nové informace")
Aktuální řešení je jako kdyby někdo viděl za roh o 1/2 čelního štítku. Přijde mi tisíckrát lepší řešení tu hranu udělat neprůhlednou, než takto. Jako bojově mě to netrápí - chcípám na jiné věci než dobrý výhled protivníka. Ale ten pohled z kabiny na "tu věc" by mi asi bránil s tím vůbec lítat. Je to - dle mého cítění - úplně zbytečná újma na kráse simulace. Ale názor na tuto věc se jistě bude lišit podle strany, za níž člověk bojuje... :)
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 20-12-2018 12:42
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.