Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
|
Baron |
Přidané 01-08-2014 17:53
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
...som zvedavy na dnesny patch. B6 bublal cosi o kompromise ohladne kabiny FW-190A3 a nejake opravy v DM.
EDIT: Percento "hotovosti" hry sa zvysilo na 63% ...a Fw sa mi paci coraz viac, i ked ten kokpit stale nie je taky aky by mal byt. Aj tak si myslim, ze to este budu upravovat. A teraz ma ospravedlnte, nad Stalingradom sa premnozili Enemaci, idem to tam trochu preriedit
Upravil/a Baron dne 01-08-2014 18:44
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 01-08-2014 19:57
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
ne
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 01-08-2014 20:12
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
No ztenčili rám a ještě zvedli hlavu nebo co? Default výhled z Antona je teď absurdní, spodní část přístrojovky není vůbec vidět.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 01-08-2014 21:07
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Revi je furt hrozně vysoko. |
|
|
|
magot |
Přidané 01-08-2014 21:48
|
Fusioner
Příspěvek: 17623
Založený: 19.06.08
|
No model tej 111tky je docela pěknej to se musí uznat. |
|
|
|
CSAF_Sajonez |
Přidané 01-08-2014 23:40
|
Nováček
Příspěvek: 59
Založený: 30.07.13
|
Mají špatně i tu 109tku vzhledem k tvaru čelnímu štítu. Nechápu vývojáře, že si nedají záležet na takových základech jako jsou rozměry. Mají na starosti vymodelovat pár letadel ( narozdil od jiných her/simů) a kokpity neodpovídají. Tady je příkladná srovnávací fotka Fw190A z BoS fóra. Ještě nedávno tam nebyla žádná reakce od kompetentní osoby.
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/7/7658/7658733_beef9a939a0f4f4f364b946862815223/images/post-911-0-69900600-1406535933.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
magot |
Přidané 02-08-2014 01:17
|
Fusioner
Příspěvek: 17623
Založený: 19.06.08
|
a co je ten druhej obrázek? Taky nějaká srajda ...
Takhle vypadá kokpit Fw-190A:
[img]http://www.classics-hangar.de/vorschau/fw190a1_cockpit_03.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.classics-hangar.de/vorschau/fw190a1_cockpit_04.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.classics-hangar.de/vorschau/2009-2-12_13-24-13-343.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.classics-hangar.de/vorschau/2009-2-12_13-24-39-750.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.classics-hangar.de/vorschau/2009-2-12_13-17-6-625.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
CSAF_Sajonez |
Přidané 02-08-2014 07:37
|
Nováček
Příspěvek: 59
Založený: 30.07.13
|
Ehm jaká srajda? Však jde o autentické foto z muzea...samozřejmě vnitřek je nekompletní, ale jde o ty rozměry...o nic jiného. Rozdíly jsou přece jasně vidět.
Jo, tento kokpit je pěkný i když mi stále příjde, že rám ( spíš tvar nebo jeho zasazení) čelního neprůstřelného skla je moc tlustý vzhledem k tomu jak omezuje výhled, nicméně nevím o jakou variantu A se jedná... Jde hlavně o to, že ten tunel by neměl být symetrický, ale měl by se rozšiřovat a dole by měl rám okna zasahovat do výhledu jen minimálně. Tady je fotka kokpitu bitevníku F-8...
..a tady fotky z kabiny Fw190A-3....myslím si, že teď už je to asi jasné Jak jednoduché toto prokázat...
[img]http://www.deutscheluftwaffe.de/Flugzeuge/Jeager/Fw190A3/cockpit/gross/Fw190A3_cockpit.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://luftfartsmuseum.no/wp-content/uploads/2013/01/Focke-Wulf-190-A3-Cockpit1.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.deutscheluftwaffe.de/Flugzeuge/Jeager/Fw190A3/gross/fw190_a.jpg[/img] is not a valid Image.
Zdroje:
http://www.deutsc...ockpit.htm
http://luftfartsm...f-190-a-3/
Například v DCS má Dora kokpit hodně slušný. Tam si myslím, že ta kvalitativní úroveň je výše než u BoSe a proto možná skončíme u projektu WWII.
[img]https://www.digitalcombatsimulator.com/images/dora/03.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://www.digitalcombatsimulator.com/images/dora/02.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a CSAF_Sajonez dne 02-08-2014 08:09
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 02-08-2014 08:09
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
CSAF_Sajonez napsal:
Mají špatně i tu 109tku vzhledem k tvaru čelnímu štítu. Nechápu vývojáře, že si nedají záležet na takových základech jako jsou rozměry. Mají na starosti vymodelovat pár letadel ( narozdil od jiných her/simů) a kokpity neodpovídají. Tady je příkladná srovnávací fotka Fw190A z BoS fóra. Ještě nedávno tam nebyla žádná reakce od kompetentní osoby.
[img]http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/7/7658/7658733_beef9a939a0f4f4f364b946862815223/images/post-911-0-69900600-1406535933.jpg[/img] is not a valid Image. Jistá část problému BOSka je omezený FOV. V porovnání s třeba CloDem bude FOV asi o 20 stupňů menší a to ani nemluvím o tom, že v CloDu se dá dokonce roztáhnout tak, že to je rybí oko. No a potíž porovnání toho snímku a obrázku z BOSka je taky v jiném snímaném úhlu. Sice si s tím někdo dal práci, aby mu sedly velikosti přístrojů, ale rozhodně tak nezískal přesně porovnatelné pozice oka a FOV. Takže tohle porovnání neříká moc. Navíc, není nutné porovnávat ty fotografie. Princip potíže s lomem světla a jeho vlivem na to, co člověk vidí z kokpitu, jsou známé věci. Na IL2 foru jsou k tomu i výpočty a nákresy, co vlastně pilot vidí. A všem, kteří maj představu o optice a geometrii je jasné, že pokud nezaimplementují lom světla, jakékoli jiné řešení bude trpět nějakým jiným neduhem. Jinak nevěřím, že by měli blbě rozměry kokpitu. Jen pro neschopnost udělat správně ten lom světla, to řešej přivohybáním. Ale přivohybání je v pohodě. Páčto tím vzniká letadlo, které vlastně není FW 190 a to by mohlo umlčet mrmly, kteří tvrdí, že FW 190 u Stalingradu nelétalo. Takže mrmlové, FW 190 u Stalingradu nelétá
Non est specifica
|
|
|
|
CSAF_Sajonez |
Přidané 02-08-2014 08:17
|
Nováček
Příspěvek: 59
Založený: 30.07.13
|
Lom světla údajně zatím implementovat nebudou, je to příliš složité , takže fotky z kabiny by měly stačit. No úhel není identický, ale odchylka je zanedbatelná. Myslím si, že těmi dalšími fotkami jsem prokázal, že to mají špatně. Přesné to nebude nikdy, ale jde o tu odchylku a v BoSu ji mají tak velkou, že by se to dalo označit za amatérismus. O zkreslení pohledu se teď nebavím. Nesedí tluštky rámů, nesedí tvar a tloušťka čelního skla, nesedí velikost budíků, nesedí podklady budíků - špatný kontrast, jsou nečitelné...
Nevěříš, že mají špatně rozměry? Achjo...
Ehm těch letadel, které nelétaly u Stalingradu tam bude více... |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 02-08-2014 08:32
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10830
Založený: 26.01.13
|
Sajonezi, nečteš, co Rumcajs napsal. Osobně taky nevěřím tomu, že by měli tloušťky udělané špatně. Jenže dokud nebude implementovaný lom světla, tak to s korektními rozměry nebude vypadat korektně. Ani deformace kokpitu to neudělají správně, protože to sklo díky lomu reálně funguje zároveň jako takový malý periskop.
Schválně si zkus vzít nějaké hodně tlusté sklo (nebo plexisklo) a dívej se na něj pod úhlem 45° a mrkni na jeho hrany, jak se ti budou jevit. Holt optika je optika.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
CSAF_Sajonez |
Přidané 02-08-2014 09:00
|
Nováček
Příspěvek: 59
Založený: 30.07.13
|
Ale já vám rozumím jak to myslíte, nicméně si stojím za tím, že problém je již v základních rozměrech, perspektiva a lom světla jsou další věci, které se na to nabalují. Nejsem jediný, kdo si tohle myslí a spousta lidí to s vývojáři řešila. No lom světla zatím dělat nebudou páč je to pro ně údajně moc složité, ale kokpit Fw190 budou vzhledem k silné odezvě komunity přepracovávat....zatím se však neví co konkrétně a čeho chtějí dosáhnout...v současné době je výhled pro virtuální piloty bez TrackIRu velmi špatný. |
|
|
|
magot |
Přidané 02-08-2014 09:21
|
Fusioner
Příspěvek: 17623
Založený: 19.06.08
|
Ne fuči, tohle je o nčem jiném. v reálu neexistuje funkce nastavení kamery typu "field of view". V reálu existuje pouze proměnlivá pozice hlavy a stereo pohled. FoW dokáže ze stejné pozice zabrat různou část kokpitu a tím zobrazit více či méně věcí.
Stereo pohled lze nasimulovat, ale bez VR to je o ničem. A konfiguraci "filed of view" tj. přeneseno z 3dmaxu do hry nelze aplikovat do reálu. Takže nelze 100% aplikovat fotografie na 3D virtuální modely a pak vysírat na forech že nesedí.
Nejpřesnější je když člověk který ten který model dělá sedne přímo do letadla a udělá si poznámky a zapamatuje si co vše je vidět a jak.
Člověk který toto neudělá není schopen vytvořit úplně přesný model i když má k dispozici blueprinty. Nemluvě o tom pokud to nejsou blueprinty přímo z dílny Kurta Tanka či jiného leteckého inženýra tak je taky o čem diskutovat na kolik byly kvalitní. Mimochodem tyhle materiály by se teoreticky dali vyžádat od Bavorské flugwerke ...
Kokpit v DCS je solidní práce ale to je Dora ...
Upravil/a magot dne 02-08-2014 09:31
|
|
|
|
CSAF_Sajonez |
Přidané 02-08-2014 09:31
|
Nováček
Příspěvek: 59
Založený: 30.07.13
|
magot napsal:
... Takže nelze 100% aplikovat fotografie na 3D virtuální modely a pak vysírat na forech že nesedí...
Díky, ty mně taky...
Viz popisek...Jinak Mustangové jsou také povedení. |
|
|
|
magot |
Přidané 02-08-2014 09:34
|
Fusioner
Příspěvek: 17623
Založený: 19.06.08
|
To jsem nemyslel přímo na tebe, nic ve zlým ;-) (Setkával jsem se s tímhle porovnáváním s fotkama na SaSech ...) |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 02-08-2014 13:03
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Tak cockpit Dory je stejný, je to pořád trup Antona. Mimo výměny materiálů a přístrojů jsou proporce stejné.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
autodeath |
Přidané 03-08-2014 01:13
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 106
Založený: 07.10.11
|
Tomu nerozumim, v 3dMaxu je termin field of view jineho obsahu nez v optice? Nerypu, jen mne to zajima, s modelovanim v 3dmaxu nemaje zkusenosti. Mel jsem za to, ze field of view je proste zorne pole, coz primou souvislost s vnimanim hloubky nema. Kdyz pak vezmu v potaz, ze paralaxa optickych os obou oci dava po zpracovani mozkem vnimani hloubky a za predpokladu, ze hrac ma dve oci a tyto oci nedostanou potrebne vjemy pomoci oddelenych zobrazovacich jednotek (nebo filtrovanim obrazu z jedne zobrazovaci jednotky pomoci napr. polarizovanych skel, coz je v principu totez (hloubkoveho vjemu vznikly vynucenym posunutim obrazove roviny za rovinu zobrazovaci jednotky (streoobrazky) vedome vynechavam)), pak chapu virtualniho pilota jako kyklopa (zobrazeni skrz jednu optickou soustavu) a objektiv fotoaparatu take za kyklopa, pak po umisteni obou optickych sostav do jednoho bodu musime dostat identicke obrazy. Chybi mi nejaka informace nebo delam nekde chybu ve vyvozovani? Prosim o pripadne doskoleni nebo opravu... |
|
|
|
Baron |
Přidané 03-08-2014 02:19
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Iba názor: čo majú naozaj zle v kokpite Fw, je zameriavač. Je umiestnený príliš vysoko. Zvyšok neriešim, nato sú tu povolanejší.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Alan Grey |
Přidané 03-08-2014 07:44
|
Uživatel
Příspěvek: 894
Založený: 30.09.05
|
[img]http://ag-simulatory.cz/wp-content/uploads/2014/08/il2_bos_03082014-624x172.jpg[/img] is not a valid Image.
Na moje stránky jsem umístil nové video z mapy Novosokolniki. Mapa vypadá dobře
(Omlouvám se za reklamu na moje stránky)
http://ag-simulat...ove-video/
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 03-08-2014 09:37
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Baron napsal:
Iba názor: čo majú naozaj zle v kokpite Fw, je zameriavač. Je umiestnený príliš vysoko. Zvyšok neriešim, nato sú tu povolanejší. On ten problém s chybějícím lomem světla přímo vynucuje posazení zaměřovače vejš. To čelní sklo funguje jako periskop, jak už psal Fučida. Kdyby to nezvedli, čuměl by ten zaměřovač přímo do toho rámu. Ten samý problém maj pak v La 5. Nebo spíš ten problém je ve všech letadlech, jen je míň zásadní z pohledu použití.
K těm fotkám kokpitu FW 190 a porovnávání s obrázkem ze hry. Pokud k fotce neznáte ohniskovou vzdálenost, s jakou to bylo focený tak asi nebudete schopni zajistit stejné podmínky i ve hře. Navíc nikde není ani ve hře zřejmý, krom krajních poloh, kolik přesně je aktuální FOV. Představa, že se stejný obraz získá tak, že se vezme fotka a zvětšuje/zmenšuje se tak, aby sedly velikosti přístrojů proti obrázku ze hry je dětsky neinformovaná. Tímhle se nezíská vůbec nic použitelného. Těch nutných podmínek ke splnění, aby byly obrazy porovnatelné, je víc. A legrace je, že žádnou z nich nejsme schopni tak úplně zajistit.
1) neznáme přesně pozici čočky fotoaparátu při focení kokpitu.
2) I kdybychom to nějak dokázali zjistit, neumíme tam přesně pomocí prostředků hry umístit kameru hry.
3) Neznáme ohniskovou vzdálenost použitou pro vznik fotky. Tedy nevíme, jako FOV použít pro záběr ze hry.
4) Neumíme prostředkama hry zajistit FOV které chceme.
5) Hra má poměrně malý max FOV, tedy i kdybychom vše předchozí překonali, pravděpodobně se nedostanema na požadovanou hodnotu.
Pokud se neumíme s těmahle 5 bodama vypořádat, pak nemáme porovnatelné obrázky. Pokud kdokoli porovnává obrázky, aniž by měl tohle vyřešený, pravděpodobně o tom vůbec nic neví. A věřit na neználky se normálně člověk odnaučí již na základní škole.
Non est specifica
|
|
|