Battle of Stalingrad - žvanírna !!!Locked!!!
|
magot |
Přidané 18-11-2018 10:53
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
pokud jsou mraky lítej v nich |
|
|
|
1stCL_Punkey |
Přidané 18-11-2018 15:22
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 21.01.07
|
Mira napsal:
Ale FNko snad žádné slabiny nemá aspoň mně to tak přijde..
Při troše umu ji G-14 vytočí |
|
|
|
1stCL_Hien |
Přidané 18-11-2018 15:51
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 264
Založený: 30.01.10
|
Prozatím! |
|
|
|
Mira |
Přidané 18-11-2018 16:18
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Na KOTA je mise (Kuban43Summer) kde lítá FNko, ale G-14 ne. Max. A5. A tam mi dochází nápady uplně |
|
|
|
1stCL_Punkey |
Přidané 18-11-2018 16:41
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 21.01.07
|
Mira napsal:
Na KOTA je mise (Kuban43Summer) kde lítá FNko, ale G-14 ne. Max. A5. A tam mi dochází nápady uplně
Na WoL je mapa Vitebsk něco 44 kde jsou G-14 vs La-5FN
V A-5 neujedeš, resp. tě po nějaké době sjede, pokud si nevytvoříš velký náskok a on vzdá pronásledování. Pak už ti zbyde jedině nůžkování.
Standardní La-5 při rychlosti nad 500 km/h ve Fw ustoupeš, proti FN už tohle neplatí.....myslím, možná jo, nejsem si jistý
Upravil/a 1stCL_Punkey dne 18-11-2018 16:48
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 18-11-2018 20:56
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Hot_Dog napsal:
Nezapomeň, že křivka "10 min." je po celou dobu na 2500ot/min kdežto ta druhá na 2400ot/min, tedy do přepnuti na druhej stupeň je samozřejmě rychlejší 2500ot/min protože kompresor na těhle otáčkách nafouká vysší tlak. Po přepnutí na druhej stupeň ať to nafouká cokoliv, je to stejnak omezeno na 1000mmhg až do výšky cca 6km a proto, přesně jak píšeš, je pak 2400ot/min rychlejší než 2500ot/min. Fakt to tam nevidíš???
nikdo zatím nedoložil nic, čím by mé pochyby vyvrátil, máš něco takového?
Dyť už sem to tu psal včera, že křivka "La-5FN 10min" je po celou dobu včetně výšky nad 3500m i na druhý stupeň kompresoru měřená s 2500ot/min, kdežto ta druhá opět po celou dobu s 2400ot/min... Jaky duvod by prosim mohlo mit, ze pri vyssim vykonu motoru pri 2500/min poleti letadlo pomaleji? |
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 18-11-2018 22:55
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
LesniHU napsal:
Hot_Dog napsal:
Nezapomeň, že křivka "10 min." je po celou dobu na 2500ot/min kdežto ta druhá na 2400ot/min, tedy do přepnuti na druhej stupeň je samozřejmě rychlejší 2500ot/min protože kompresor na těhle otáčkách nafouká vysší tlak. Po přepnutí na druhej stupeň ať to nafouká cokoliv, je to stejnak omezeno na 1000mmhg až do výšky cca 6km a proto, přesně jak píšeš, je pak 2400ot/min rychlejší než 2500ot/min. Fakt to tam nevidíš???
nikdo zatím nedoložil nic, čím by mé pochyby vyvrátil, máš něco takového?
Dyť už sem to tu psal včera, že křivka "La-5FN 10min" je po celou dobu včetně výšky nad 3500m i na druhý stupeň kompresoru měřená s 2500ot/min, kdežto ta druhá opět po celou dobu s 2400ot/min... Jaky duvod by prosim mohlo mit, ze pri vyssim vykonu motoru pri 2500/min poleti letadlo pomaleji?
1) Výšší otáčky se automaticky nerovnají vyššímu výkonu. Výkon na hřídeli je v zásadě kroutící moment motoru v daných otáčkách * otáčky, výkonová křivka motoru má někde svoje maximum, nejprve s rostoucími otáčkami stoupá, pak s dalším nárůstem otáček klesá, jelikož se při nich začne značně snižovat kroutící moment na hřídeli a nárůst otáček to již nevykompenzuje. Koukni třeba na nějakou výkonovou křivku s porovnáním kroutícího momentu klidně u automobilového motoru.
2) Při vyšších otáčkách, zas od nějakého maxima, začne klesat účinnost vrtule, v zásadě vrtule má vysokou účinnost při nízkých otáčkách ale motor naopak vysoký výkon při vyšších otáčkách. Hledá se nějaké optimum, často je to zpřevodováno.
3) Jelikož je kompresor na druhý stupeň v případě La-5FN schopen dávat při 2500ot/min i při 2400ot/min více jak 1000mmhg, je v obou případech plnící tlak omezen právě na 1000mmhg. A teď nastane to zajímavé, plnící tlak je furt 1000mmhg, jenže v případě 2500ot/min se i kompresor musí logicky točit rychleji, než při 2400ot/min a tím pádem ubírá provoz kompresoru z motoru více výkonu, přesto, že dává stejný plnící tlak a tím pádem zbyde méně výkonu pro dopředný pohyb letadla.
To, jestli je v podobném případě rychlejší u nějaké konkrétní kombinace motor-kompresor-vrtule 2400ot/min nebo 2500ot/min je dáno kombinací předchozích třech bodů (a nejspíš i dalších drobných faktorů) v tom kterém konkrétním případě.
Edit: Samozřejmě, jaké jsou parametry konkrétně u La-5FN a jestli v tomto konkrétním případě to odpovídá tomu grafu nemám tucha, ale vysvětlení to má...
Upravil/a Hot_Dog dne 18-11-2018 23:29
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 18-11-2018 23:49
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Ano, nicmene: 1) dle grafu, co mam v archivu (a nekdo ho tu uz linkoval) to vypada, ze vykon stale jeste znatelne roste, 2) znam, ano, 3) ano, ale graf vykonu uz tohle podchyti, viz bod jedna. Chybi ti tam za ctvrte, reaktivni tah z vyfuku, ktery se zvysuje se zvysujicimi se otackami. Takze znovu, a mozna lepe formulovany dotaz: vi nekdo o duvodu, proc by drive uvedene nastavalo, a ktery by mohl podlozit lepe nez konstatovanim, ze je to teoreticky mozne? Vi nekdo o nejakem podobnem letadle, kde by vyse uvedene nastavalo, treba diky informaci z manualu? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 19-11-2018 10:26
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
LesniHU napsal:
Ano, nicmene: 1) dle grafu, co mam v archivu (a nekdo ho tu uz linkoval) to vypada, ze vykon stale jeste znatelne roste, 2) znam, ano, 3) ano, ale graf vykonu uz tohle podchyti, viz bod jedna. Chybi ti tam za ctvrte, reaktivni tah z vyfuku, ktery se zvysuje se zvysujicimi se otackami. Takze znovu, a mozna lepe formulovany dotaz: vi nekdo o duvodu, proc by drive uvedene nastavalo, a ktery by mohl podlozit lepe nez konstatovanim, ze je to teoreticky mozne? Vi nekdo o nejakem podobnem letadle, kde by vyse uvedene nastavalo, treba diky informaci z manualu?
Tohle by mě taky docela zajímalo . Pokud by měla výkonová křivka motoru klesnout, pak by režim s 2500 rpm de facto postrádal smysl. Zvlášť u podobných CSP systémů.
U Luftwaffe jsem nenarazil na křivku, která by něco podobného naznačovala.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 19-11-2018 11:50
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Zvedneš tím kritickou výšku a hlavně výkony nad kritickou výškou. Ale jestli to v nějakém konkrétním připadě tak skutečně bylo opravdu nevím. To musí říct studovanější. Saburo tady stránku zpět vyslovoval tenhle předpoklad, snad ho osvětlí....
Upravil/a Hot_Dog dne 19-11-2018 12:22
|
|
|
|
Saburo |
Přidané 19-11-2018 15:45
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 218
Založený: 22.12.08
|
Hot_Dog napsal:
Saburo tady stránku zpět vyslovoval tenhle předpoklad, snad ho osvětlí....
dost by mě zajímalo z čeho si toto pochopil?
znovu jsem si přečetl to co jsem zde napsal a jediné co jsem psal bylo, že křivka pro 2500rpm na druhé rychlosti kompresoru je blbost, protože v reálu tento režim neexistoval!
celou dobu si myslím, že pokud by Ivan zkusil (v reálu) 2500/1000 na druhou rychlost kompresoru, nic by nezískal oproti 2400/1000, maximálně tak akorát nějaký ten úbytek rychlosti kvůli neoptimálně nastaveným listům vrtule, nic víc...
podle mě ten graf má vypadat jako na přiloženém obrázku (myslím jeho průběh, NE absolutní hodoty v něm uvedené!)
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 19-11-2018 17:22
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Saburo napsal:
sice můžeš (oni nemohly, nebylo to dovoleno manuálem) honit motor na 2500 mimo povolenou obálku, ale protože se jedná o motor se stavitelnou vrtulí, tak z něj nedostaneš ani ťuk navíc, čistě proto, že nemá dostatečný kroutící moment na hřídeli
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 19-11-2018 17:24
|
Diskutující
Příspěvek: 4034
Založený: 15.10.14
|
Saburo napsal:
při druhé rychlosti kompresoru a 2500ot/m letadlo nakonec letělo nejspíše pomaleji než při "ideálním" režimu 2400ot/1000mm
Z těchto dvou příspěvků sem pochopil, že si myslíš, že na druhý stupeň kompresoru letadlo na 2500ot/min poletí pomaleji nebo maximálně stejně rychle jako při 2400ot/min. Jelikož to odpovídá tomu grafu ze hry a já si to uměl vysvětlit teoreticky, tak sem to vzal. Teď se tě ptáme, podle čeho tak konkrétně usuzuješ? V poslednim příspěvku si rovnou odpověděl neoptimálně nastavené listy vrtule...
Upravil/a Hot_Dog dne 19-11-2018 17:51
|
|
|
|
Baron |
Přidané 20-11-2018 12:03
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ak sa nič neočakávané nestane, patch by mal byť tento týždeň. Tešíte sa na Thunderbolta a na Kurfursta?
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Mira |
Přidané 20-11-2018 12:24
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
A já si říkal, že ten nový banner na faceboku leccos naznačuje. Dokonce na něm stojí slovíčko - Today |
|
|
|
petsild |
Přidané 20-11-2018 13:54
|
Diskutující
Příspěvek: 4105
Založený: 30.11.14
|
Přitom je Ježíšek více než za měsíc.
|
|
|
|
Aces_Wild |
Přidané 20-11-2018 16:00
|
Diskutující
Příspěvek: 4049
Založený: 06.08.15
|
Update 3.007
* pro obsáhlý seznam změn a více obrázků klikněte na odkaz
|
|
|
|
saldy |
Přidané 20-11-2018 16:26
|
Diskutující
Příspěvek: 3651
Založený: 29.01.09
|
Že by už teta uměla vypouštět paragany? Na to se musím jít večer mrknout. |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 20-11-2018 16:28
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Když nepočítám toho fokáče, tak jsou to první letadla za šest měsíců...
|
|
|
|
jirik |
Přidané 20-11-2018 17:48
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 12.05.08
|
Baron napsal:
Ak sa nič neočakávané nestane, patch by mal byť tento týždeň. Tešíte sa na Thunderbolta a na Kurfursta?
Já se nejvíc těším na další dvojice křídel, dva kulomety a šálu. |
|
|