Já se na Ilju dívám skrze sám sebe. Jsa programátor (tedy nejen to) a maje za sebou sbírku projektů a především vlastní dílo, který jsem musel vydřít skoro bych řekl "proti všem", vidím v tom to, co lidi bez obdobné zkušenosti prostě nemohou vidět. Jednotlivec, jakkoli talentovaný a pilný, jen velmi těžko může konkurovat korporacím. Prostě jeden Hartmann válku nevyhrává. A proto je mi jeho, byť poněkud amatérská snaha, sympatická. A ruku na srdce kritici, kdo z vás dokázal byť jen zlomek toho, co Ilja? Já vám odpovím, nikdo a nic. Jste nuly.
No, dobra. Tak se "nediv", a nech ostatni, kteri nejsou programtorske jednicky, aby si o tom ve mysleli co chteji. Protoze proste muzou (!!!). Vis kulove, co kdo tady ve svem oboru dokazal, nebo nedokazal.
Je to celkem snadný. Kdokoli, kdo něco dokázal, ví, jak moc blízko je neúspěch. Nejde vůbec o programování. Funguje to stejně kdekoli jinde. Z titulu toho co dělám, se potkávám a znám sbírku lidí z korporátní sféry, kteří mají zásadní vliv na stav tý naší zemičky. Nejsou to lidi, kteří by byli mediálně známí, jsou to ti, co stojí v pozadí. A všichni bez vyjímky si prošli svýma neúspěchama. Vzestupama, pádama a hodně bolestným novým vzestupem. No a je to bez vyjímky. Neznám nikoho, kdo by něco znamenal, kdo by si nesáhnul na dno. Tedy jo, troufám si říct, že kdo kritizuje Ilju, nic nedosáhl. Úspěch bez porážky přichází jen v pohádkách. Ostatně není nic snazšího, než aby kritici a ti, co mají co "říct", ukázali svoje úspěchy a řekli, co tedy dosáhli. ... Bude ticho? lol ... bude.
Nojo Iljič vlastně je ve všem nevinně a je to nepochopený génius. Všechny jeho plané sliby, lži, křivá obvinění, megalomanství, absence umělecké invence a pokory.... Máš pravdu ten jeho projekt zkrachoval náhodou. Vlastně ne, může za to Horrido a Opitz.
Jako on to prostě dotáhl k dokonalosti. Minule vytáhl prachy za nepřiznanou alfa verzi a dnes jen za hnusný EDGE, důkaz že velký Oleg stále žije, přislíbený SDK a pár screenů z 3Dmaxe...
O tom nemluvím Opitzi. Já ho a jeho neúspěchy vůbec nijak neobhajuju. On je má a jsou rozhodně viditelné. Ale nevzdal to a zkouší to dál. Nevzdat to a vydržet je pro úspěch snad nejdůležitější vlastnost. Protože málokomu se povede úspěch jen tak že to přijde. Většinou se jedná o upocené vydřené vítězství. Já taky nevím, jestli to teď dopadne líp. Možná ne, pak by ho to už asi zlomilo a pravděpodobně už by nikdy nikoho nepřiměl mu v tomhle oboru věřit. A to je riziko, který nese. Je to jeho poslední šance a pokud jí prosere, skončí a dál už bude jen vzpomínat, že kdysi něco možná znamenal.
Mluvil jsem o tom, že neznám nikoho, kdo by něco znamenal, aniž by ten význam nebyl vydřenej a plnej neúspěchů. Zeptej se kohokoli úspěšného, jak chutná výhra. Nebude umět odpovědět. Zato bude umět hodiny barvitě vyprávět o neúspěších. No a takovej člověk nebude Ilju kritizovat za to, že to nevzdal.
To jsou takové krásné a lehce patetické řeči... Pravda je ta, že úspešní jsou tak 10 ze 100 a zbytek jsou loseři. A Iljič se mezi ně zařadil sám. Vždyť on tehdy neměl žádnou konkurenci, bastlil to sedm(!!) dlouhých let, všichni mu doslova viseli na rtech, jako vyhladovělí žebráci na kousek salámu.... a výsledek naprosté fiasko... ale totální...
Prostě Iljič není žádný John Carmack leteckého simu, je to matlal, který prozatím nic nedokázal, kromě svého profesionálního selhání - a to se netýká jen jeho samotného výrobku, ale vše kolem něj, co proběhlo a probíhalo následující rok (všechny jeho updaty a patche, nemluvě o kecech)
Prostě to je lhář a podvodník, který nasliboval hory doly, a dodal nehratelný zmetek (jasně pár lidí si vystačí s online masomlejnem a jsou spokojení) bez budoucnosti. Prodal zmetek tisícům lidí a dělá jako by se nic nestalo a že teď to konečně vyjde, protože konečně ví jak na to...
Tyhle obhajoby si nech pro lidi, kteří za ně opravdu stojí a ne za lidi, kteří lhali lidem dlouhé roky a pak se před realitou schovali za neprostupnou hráz banujících mamrdů... A dneska panečku jak ten šmejd komunikuje - dokonce i na simhq.com vlezl žebrat o prachy, byť se tam neobjevil x let... Holt když mu jde o prachy, tak to se ukáže i jednou za dva dny!
Holt někteří lidi jsou nepoučitelní a jednoduše chtějí být obelháváni a zneužíváni. Asi se tak sami trestají, anebo si myslí, že je to tak správné...
P.S. Doufám, že když plánuje F2P, tak rovnou dodá i open betu, případně demo, aby každý mohl vyzkoušet jeho dílo před tím, než ho musí zaplatit...
Upravil/a Opitze dne 06-10-2013 11:30
O tom nemluvím Opitzi. Já ho a jeho neúspěchy vůbec nijak neobhajuju. On je má a jsou rozhodně viditelné. Ale nevzdal to a zkouší to dál. Nevzdat to a vydržet je pro úspěch snad nejdůležitější vlastnost. Protože málokomu se povede úspěch jen tak že to přijde. Většinou se jedná o upocené vydřené vítězství. Já taky nevím, jestli to teď dopadne líp. Možná ne, pak by ho to už asi zlomilo a pravděpodobně už by nikdy nikoho nepřiměl mu v tomhle oboru věřit. A to je riziko, který nese. Je to jeho poslední šance a pokud jí prosere, skončí a dál už bude jen vzpomínat, že kdysi něco možná znamenal.
Mluvil jsem o tom, že neznám nikoho, kdo by něco znamenal, aniž by ten význam nebyl vydřenej a plnej neúspěchů. Zeptej se kohokoli úspěšného, jak chutná výhra. Nebude umět odpovědět. Zato bude umět hodiny barvitě vyprávět o neúspěších. No a takovej člověk nebude Ilju kritizovat za to, že to nevzdal.
Opitz: jenže ty odmítáš přijímat jakékoliv pozitivní argumenty . Řekne se Ilja a odmítáš jakoukoliv konstruktivní diskusi.
To, že podělal vše v jen obtížně podělatelné situaci (kdy mu patřil trh, měl spoustu času i peněz...) je sice fakt, ale je stále možné, že se ze svých chyb alespoň trochu poučí. Byť já osobně tomu také příliš nevěřím. V mých očích se jedná o nejvíce zdiskreditovanou osobu v leteckých simulátorech. Když jsi přišel s Carmackem, tak já bych se nebál příkladu Romera. Jenže Romero byl s Daikatanou postaven před konkurenci, Luthier ne, takže i v tomto směru to měl Romero těžší. Ale co se dá dělat.
Osobně jsem rád, že se "něco" asi bude vyvíjet. Konkurence je zdravá vždy a bez výjimky. A právě v konkurenci (byť z mého pohledu pochybné) vidím největší klad pro BoS.
Hoper napsal:
A nemyslíš, že je daleko rychlejší, pokud již ty podklady Ilja má, udělat mapu s větší rozlohou, než jedno pidi bojiště, do kterého pak budu postupně dodělávat letadla ?
Ale ved to predsa nie je o rychlosti, Hopere. Ty chces velku mapu kanalu, a to je v poriadku. Oni chcu nejaku mapu Normandie, a to je tiez v poriadku. Oni urobia svoj ciel - mapu Normandie, a zaroven ti dali nastroje aby si si Ty spravil tu svoju "vysnivanu" mapu kanalu. A to je v poriadku.
Falkone, zkus chvíli uvažovat a pak mi pověz, co je pro sim lepší ? Mít jednu pidi mapu a do ní "více" letadel, které ale kloudně nepoužiješ, protože ... nenaberou výšku, nenaberou rychlost, nemají na té mapě co dělat, atd atd, nebo jednu velkou mapu a do začátku pár letadel, ke kterým se pak budou přidávat další (dokonce i z různého časového období) ?
Nebo je úplně nejvíc nejlepší mít pidimapičku s pár "nějakými" letadly a čekat, co na to komunita s jejich nabídnutým SDK ?
Opakuji, že já osobně si myslím, že je lepší varianta b)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Nojo Iljič vlastně je ve všem nevinně a je to nepochopený génius. Všechny jeho plané sliby, lži, křivá obvinění, megalomanství, absence umělecké invence a pokory.... Máš pravdu ten jeho projekt zkrachoval náhodou. Vlastně ne, může za to Horrido a Opitz.
Jako on to prostě dotáhl k dokonalosti. Minule vytáhl prachy za nepřiznanou alfa verzi a dnes jen za hnusný EDGE, důkaz že velký Oleg stále žije, přislíbený SDK a pár screenů z 3Dmaxe...
Prostě je dobrej no....
Proč se zmiňuje jen Ilja a ne i Oleg, který z toho raději utekl ?
A můžeš prosím napsat, z čeho jsi vyvodil, že EDGE je hnusný ? Ono kromě dvou neofiko videí (které vypadají velice slušně) nic k EDGE vlastně známo není. Navíc pozor aby sis nepletl dojmy a pojmy - EDGE je věc ED (jestli ono ED v EDGE není to samé, co firma ED, viď ...), který dostal Ilja k dispozici a který bude upravovat z moderních letadel na potřeby letadel z WWII. Čili pokud pliveš na Ilju, je to tvoje právo, ale EDGE jako takové jsi si trošku spletl. Možná se ti nelíbilo to poupravené Iljovo "ground engine", které ovšem ukázal v prenatálním věku a ne final verzi.
Opitz napsal:
P.S. Doufám, že když plánuje F2P, tak rovnou dodá i open betu, případně demo, aby každý mohl vyzkoušet jeho dílo před tím, než ho musí zaplatit...
open beta pro minimálně 2500 lidí bude, stačí pozorněji číst...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
1.) Oleg se v tom nějak extra neangažuje, má svůj bussines, ale občas přijde Ilju poplácat po zádech ...
2.) Edge je celkem mizernej engine vzhledem k tomu že se píše léta páně 2013.
Problém je v tom že se nikomu nechce napsat a vystavět kompletně nový engine od nuly, protože to je obrovská investice. Outerra je v tomto moderní ... i když v nějakej free alfa fázi ... Stále doufám že se někomu zadaří koupi licenci.
U FS to sponzoruje mikrošrot, tak si můžou programátoři v klidu cvakat do klávesnice a nebát se jestli budou mít zítra na chleba. To je výhoda. To si 1C nemůže nikdy dovolit. Ale poslední dobou MS omezil příliv peněz do FS.
- o Olegovi byla řeč v souvislosti s BoB, ne s DCS
- všechny současné letecké simy jsou mizerné na to, že je rok 2013 ;)
Outerra je možná moderní, ale "stará" a nikdo ji nechce. Proč ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
Falkone, zkus chvíli uvažovat a pak mi pověz, co je pro sim lepší ? Mít jednu pidi mapu a do ní "více" letadel, které ale kloudně nepoužiješ, protože ... nenaberou výšku, nenaberou rychlost, nemají na té mapě co dělat, atd atd, nebo jednu velkou mapu a do začátku pár letadel, ke kterým se pak budou přidávat další (dokonce i z různého časového období) ?
Nebo je úplně nejvíc nejlepší mít pidimapičku s pár "nějakými" letadly a čekat, co na to komunita s jejich nabídnutým SDK ?
Opakuji, že já osobně si myslím, že je lepší varianta
Hopere, ale ty sa na to divas zo strasne uzkeho pohladu... ale to je v poriadku
Ja si myslim, ze je pre sim podstatnejsie vydat rozumne mnozstvo lietadiel v rozumnej kvalite a aspon zakladnu mapu za presne definovany cas vyvoja (ktory nie je nijak enormne dlhy!), nez robit vatsinu casu velku mapu aku by si si predstavoval, a "ošidiť" vyvoj lietadiel, a tym riskovat neuspech celeho projektu.
Hopere, viem ze nasledujuce pisem do kanalu, pretoze nikto tu z SVK nie je ochotny to pochopit, ale musis sa na veci divat z celkoveho pohladu. Su to vsetko spojene nadoby -- ked chces pridat do jednej, musis ubrat z druhej. Alebo ked chces pridat do oboch, musis pridat niekde inde. Ak chces vatsiu mapu, musis ubrat na kvalite/mnozstve lietadiel (a to by bolo pre sim ovela horsie nez tvoja varianta a). Ak chces velku mapu A ZAROVEN vela kvalitnych lietadiel, musis pridat financie (a tie sa nepodarilo na KS ziskat -- to je holy fakt, o tom netreba diskutovat).
Takze podla mna je to spravne rozhodnutie. Map SDK zverejnili, cim v dobe vydania "zasupluju" to, ze neziskali dost penazi/casu na vytvorenie velkej mapy. Opacne by to nefungovalo -- keby robili tebou ocakavanu velku mapu a nespravili Me-262, tak nic "nahradit" nedokazu -- ziadny lietadlove SDK zverejnit nemozu, nikto z komunity ti perfektnu Me-262 nespravi. Takze by v dobe vydania skoncili s malo lietadlami a obrovskou mapou.
A zamysli sa teraz ty -- co je lepsi vysledok:
- mat obrovsku mapu a len par lietadiel so ziadnym potencialom na rozsirovanie v buducnosti(*)
- mat malu mapu s vatsim poctom lietadiel A ZAROVEN s potencialom, ze si ktokovek, kedykolvek dokaze spravit/pridat mapu podla jeho gusta a jeho chuti(*)
?
(*) Obe moznosti samozrejme predpokladaju situaciu, kedy Ilja po vydani produktu ktory slubil na KS dalsiu podporu ukonci. Pretoze ak neukonci, tak diskutujeme o hovne -- tu rozsirenu mapu (po ktorej tak tuzis) moze kedykolvek pridat neskor v buducnosti.
Všimněte si kolik FPS mu to jeho dělo na tom skvělém EDGE enginu udělá a to tam není vůbec nic, žádné objekty, a už vůbec žádné výbuchy nebo poletující desítky letadel, ve kterých se počítá poslední nýtek... Nemluvě o tom, že tam jsou stále ty hnusné low-res textury...
Tady je to zas husté! Toliko práce to dalo a přitom taková blbost.
Rumcajs, mizernej topič, pekař, jeřábník, zedník či podnikatel v oblasti programování je a bude jen mizernej topič, pekař, jeřábní, zedník či podnikatel v oblasti programování.
Jen musí člověk věřit že to neposere jako u všeho na co do té doby šáhnul. Ale máš recht, třeba se mu to povede a budeme spokojeni všichni.
Doufám že to dá, ale fandit mu nebudu a podporu dostane až to předvede.
Tady je to zas husté! Toliko práce to dalo a přitom taková blbost.
Rumcajs, mizernej topič, pekař, jeřábník, zedník či podnikatel v oblasti programování je a bude jen mizernej topič, pekař, jeřábní, zedník či podnikatel v oblasti programování.
Jen musí člověk věřit že to neposere jako u všeho na co do té doby šáhnul. Ale máš recht, třeba se mu to povede a budeme spokojeni všichni.
Doufám že to dá, ale fandit mu nebudu a podporu dostane až to předvede.
Teď jsi přesně vystihnul, v čem je to nepochopení. Zedník, pekař, jeřábník ... atd. jsou lidi, co mají profesi, kterou se mají naučit a pak to maj opakovat. Může být dobrej, pak to umí, nebo může být špatnej, pak to neumí. Zdá se to být jasné a v těchto případech víceméně je. Jenže nikde se nedá studovat škola, jak být dobrým podnikatelem (nemyslím okradačem státní pokladny). Nikde se nedá vystudovat, jak poznat dobrou novou myšlenku a jak tu špatnou. Největší průsery začínají zdánlivě nejlepšíma myšlenkama. Kdokoli se pohybuje v oblasti, kde to není opakování stokrát ověřeného postupu, má tenhle problém. Kdokoli chce vytvořit něco nového se s tím nějak musí popasovat.
Je to trochu abstraktní, dám příklad z oblasti, která vám bude blízká. Willy Messerschmitt by to podle logiky prezentované zejména Opitzem měl nechat všeho a jít se zakopat poté, co zvoral Me 210. A že tenkrát bylo takových, co to říkali, taky hodně. A že to byl průser velikej. Jenže on nebyl posera a šel do toho dál. Pomíjím teď morální stránku, protože pro ten příklad není podstatná. Bohužel je to tak, že lidi co opakující ověřené postupy si neumějí představit, že jsou oblasti, kde to tak není. Tak snad jen velmi krátce toto. Myslíte si, že tu idiotskou koncepci tvorby CloDu zavedli proto, aby to zvorali? Přiznávám ovšem, že si to již před deseti lety mohli přečíst, že to není dobrý nápad. V tom selhali. Nicméně podobně jako to nevzdal Messerschmitt a poučil se, může i Ilja přijít s tím, že to pro něj byla škola života a udělat to znovu. Co já vím, může vyjít, nemusí. Na rozdíl od vševědoucích nemám tu báječnou schopnost vidět svět jasně až černobíle.
Myslím že to naopak chápu moc dobře. Každý v té své profesi může být podnikatel(o tom zda dobrej či špatnej nedebatuji) ale pokud je to blb na danou práci tak to holt pokaždé bude paskvil a nedodělek či zmetek, nebo šunt.
A nic na tom nezmění to zda programátor nebo pekař.
Oni pokud to chápu nevytváří nic nového jen dokládají další věci do již hotového prostředí z DCS! Takže nechápu ty štráchy a povídačky. Dokázali to jiní před ním a pokud neví stačí se držet jejich rady. Pokud to celé ovšem hodlá předělávat, tak to ať se raději na to vykašle.
Ať prostě udělá letadla a mapu do motoru DCS a upraví si své postavení a jméno, pak ať si začne někde šťourat novoty.
Rozumíme si??
No ale přeci on k tomu přistupuje s tímhle poučením. Nebude vyrábět novej next gen sim. Nemá ambice vytvořit něco, co svět neviděl. A to je rozdíl proti CLODu. Použije DCS, použije jejich modely, některé již dokonce hotové a podle vzoru udělá nové. V tom spatřuju to jeho poučení. Přistoupil k tomu s tím, že je třeba dospět k výsledku. Ne každému novátorovi se povede prorazit vlastní směr. Ale když to pochopí, může furt být užitečný v opakování jiného, kterému se to povedlo.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.