X Novotny napsal:
Jen dotaz, co má startovací procedura společného s klikacím kokpitem? A podobně? Je rozdíl v reálu najeté věci dělat podvědomně a na PC se snažit neohrabaně doklikat k touženému výsledku. Ostatně proto se většina důležitého třeba v DCS mapuje na tlačítka/klávesy. Když jsem viděl Lesníkovo výtvor kolem monitoru tak to dávalo smysl, udělaný veškerý věci podle předlohy a to pro rychlý a jednoduchý přístup a věrnou simulaci, sakra proč teda mu nestačil klikací kokpit.?
Joo mít doma 90% lidí 3 klikací monitory velký jak televize neřeknu ni slovo. Takže znova opakuji otázku, co má startovací procedura společného s klikacím kokpitem.
Novi, ide tu hlavne o toto vyjadrenie vyvojarov. Klikfest nebude, to je zrejme, ale vazne bude to ovladanie lietadiel v roku 2014 len na urovni IL2? Je toto vlastne ten vrchol kompromisu medzi hrou a simulaciou?
13) Can we expect the clickable cockpits?
No. We create a simulation of air combat (this includes attacking ground targets). The pilot will only receive critical systems, propeller pitch, boost, altitude control, different mechanization, weapons and more. Procedural training device it will not be, it will be a game simulator. We would like to return to the original idea of r03;r03;the "IL-2 Sturmovik", because we believe that it was great.
Rumcajs napsal:
No ten vtip je v tom, že starší veterán spíš usne navěky. Není nad dvacetiletého kluka, co má rok odlítáno. Tedy z pohledu výdrže.
Jinak jistě, každému co jeho jest. V tom není spor. Já jen říkám, že tomu nerozumím, protože to je z pohledu bojového simu úplně marginální věc. Asi tak důležitá, jako že ten pilot musí k letadlu nejprve dojít. A nikde jsem nezaznamenal, že by kdokoli požadoval, že by to mělo simulovat chůzi z ready roomu k letadlu.
Zkrátka souboj je věc mezi dvěma či více. Start je souboj sám se sebou. To už můžete hrát šachy sám proti sobě (a to jsem to sám kdysi praktikoval).
Starším veteránem jsem myslel něco ve stylu Kožeduba (nedohledal jsem ji, ale někde mám fotku, jak Kožedub "někde na letišti v polních podmínkách" posiluje)
A s tím dojitím - určitě já a něco v tom smyslu zmiňoval i Horri ;)
Pokud vezmu tvůj přístup na tvůj pohled na souboj - pak ti stačí, když se narodíš v chumlu letadel a hned bojuješ. Už ti nejde o to k tomu souboji nějak doletět...
ed: když to vezmu z pohledu těch šachů - tam je to přeci taky o strategii a o tom, vnutit protivníkovi (soupeři) svoji hru. Takže už před zapojením do boje se snažíš (ne vždy to vyjde ;) o to, abys měl nějaké výchozí, pro tebe výhodné, podmínky. Které si vytvoříš jak ? No přeci příletem na bojiště.
Ale opět říkám - pokud by nějaké menší startovací procedury byly a daly se "obejít" (spustit) nějakou kombinací kláves (viz. FC/DCS), tak budou spokojeni všichni :)
V již zmiňovaném "Flankeru" je to udělané dobře - startovní procedura i přes "čít" je stejně dlouhá, jako ta klasická "ruční". Resp za určitých podmínek ta ruční umí být rychlejší, když člověk ví, co se dá spustit "předem", zatímco jiný systém se teprve rozbíhá...
Upravil/a Hoper dne 25-12-2012 12:33
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Část lidí by ráda měla klikatelný kokpit a nechce pochopit, že je to špatně. Druhé části je klikatelný kokpit egal a nechce pochopit, že ti první by jej rádi měli. Argumenty jsou užívány jen proto, aby je druhá strana hravě vyvrátila. Což lze vždy, když se dva nemíní pochopit.
A jen na okraj: mám neodbytný pocit, že ten snímek kokpitu rané lavočky pětky byl zveřejněn už zhruba před půl rokem (on by to také za těch pár dní dost těžko někdo stihl udělat). Jako teaser na Il2 Battle of Moscow (původní Luthierův projekt). Asi je to jedna z těch věcí, které jsou implementovatelné do jasonova BoS.
Těším se čím dál víc.
P.S. Až někdo bude dělat něco mezi DCS, ilem, European Air War, WWII Fighters, FSX a Clodem, dejte vědět. To by mne asi bavilo hodně
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Cibul, druhá část lidí ho chce taky (když zapomene klávesu), ale má rozum, protože nechce čekat dalších 7 let nebo slevit na něčem významnějším z důvodu výroby klikatelnýho kokpitu. Takže jde o argumentaci rozumného vůči nerozumnému, která chce nejen klikatelný kokpit, ale určitě 300 letadel už v prvním vydání, stíny v kokpitu, kampaň jako hrom, spousty pozemních cílů, legendární AI, pozičky, přistávací světla ...
Je to tak, kloňáku, mám-li volit mezi tři sta letadly v originální verzi a třeba dvaceti (za to ale s možností dát si co možná největší full real ala DCS), mám vcelku jasno (i když tuším, že můj názor je špatně, jako ostatně většina mých názorů )
Jen na okraj: z několika stovek létatelných letadel jsem tak 99 procent v jedné z nejmenovaných her neletěl víc jak minutu. Ono je to pořád o tom, kdo a co si od simu slibuje. A netýká se jen uživatelů, ale i výrobců. Oleg se kdysi trefil, ale také to nebylo hned.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jestli jdou ty ruzne procesni dury ( navic vypinatelne ) dodelat jednoho dne, proc ne. Jestli ne, no fajn. Jde, zejmena ted o mnohem dulezitejsi veci nez nejake klikatury a procedury v dobe, kdy nemame z WW2 nic volako komplexne funkcniho.
Myslím že Rumcajs a další mluví o tom a mají pravdu, že jsou světy které se nikdy neprotnou, komplexní správa motoru z opravdových simů nelze spojit s poletem v simulátoru války, prostě proto, že herní masa tohle nikdy nebude podstupovat a zákonitě se to zvrhne jen v to, kdo tu starost o motor víc ošulí. Proto trapný nápis "motor se přehřívá" jen tak ze hry nezmizí.
Nám starým závislákům už to ani nepříjde, že už teď máme namapovanou celou klávesnici, externí zařízení a chceme furt víc, ale pro nové hráče kteří ke hře příjdou je tohle španělská vesnice.
Nemasírujme tvůrce se správou motoru, nebo nebudeme mít nic, ať se raději zaměří na počasí, realistickou střelbu a její důsledky na destrukční model, AI pozemních jednotek, reálné bomby.... Tohle jsou body které náš zájem mají spojovat a které je nasimulovat velmi obtížné.
Většinu Tebou výše použitých slov znám, Clone, ale dohromady mi to sdělení nedává moc smysl (tedy kromě "Opravdovej sim je nesmysl", což platí prakticky úplně o čemkoliv).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Koty napsal:
právě že ne. Ono i tak je to dost rychlý. Samotný start i sólo je otázka odhadem dvou minut (u rusů - zapojit bombu, odevřít ventily paliva a startéru - na stlačený vzduch - , zmáčknout iniciační knoflík, či jak se mu nadává - nad magnety, bývá tam něco jako PUSK - pak zavřít ventil startéru, oddělat bombu, nasednout a je to. pak jde jen o to, nahřát motor na co nejbezpečnější teplotu - prý 75°C - což se při pohotovostním startu dělalo mnohdy až ve vzduchu).
.....
Je rozdiel "studený" a "teplý" štart ! Ono zase taká selanka to neni. Asi si ešte nikdy nenahadzoval Kukuruznika alebo M-62 na An-2 (rovnaký motor ako na I-16 ) Občas z toho pekne tečú nervy, lebo ono to na rozdiel od simu nie vždy poslúcha.
Klikací kokpit je imho úplná hovadina, behat s myšou po monitore a triafať sa na čudlíky...
V reále to rýchlejšie pozapínam ako s myšou pred monitorom naklikám.
A ešte poznámka: Každý typ má svoje procedúry a tie mali bojový piloti v krvi a dokázali to na typoch s ktorými bojovali urobiť aj so zavretými očami, čo s myšou pred monitorom asi ťažko zvládneš, rovnako ako vedieť z hlavy všetky povinné úkony na XY typoch od Stalingradu cez Maltu, Franciu a Guadalcanal a na strane Red a Blue....
Upravil/a jofe dne 25-12-2012 19:05
Jofe tak tohle jsem přesně myslel. Možnost komletních postupů BERU, to dává smysl,ale klikatelnej kokpit je za tu cenu na blbé startování na zemi blbost. Co se letu týče je to na pikaču stále ti něco poskakuje a trefit se ne a ne.
V dobách kdy jsem neměl TiR a jel myš-joystick na X52 to ještě šlo, ale te´d je to na nic.
V DCS to maj a nakonec krom pár hovadin jsem vše nastavil na klik.
X Novotny napsal:
Jofe tak tohle jsem přesně myslel. Možnost komletních postupů BERU, to dává smysl,ale klikatelnej kokpit je za tu cenu na blbé startování na zemi blbost. Co se letu týče je to na pikaču stále ti něco poskakuje a trefit se ne a ne.
V dobách kdy jsem neměl TiR a jel myš-joystick na X52 to ještě šlo, ale te´d je to na nic.
V DCS to maj a nakonec krom pár hovadin jsem vše nastavil na klik.
Tak to zkusíme znovu, pomaleji
Asi nikdo (ani ten největší magor jako já), nevyužívá klikatelný kokpit na sto procent ve všech režimech letu (tedy i při startu, v boji či při přistání). Něco má namapováno, protože skutečně asi nikoho nenapadne šátrat v boji myší po nastavení vrtule (mne spíš zaráží, že někoho může napadnout, že to někdo dělá )
Čili totální magor postupuje zhruba následovně (pro příklad P-51 v DCS, zleva).
Nastavení vztlakových klapek - slider na joyi
Nastavení karburátoru - myš
Nastavení chladiče - myš
Přepínač chlazení motoru ( (je na automatiku) - myš
Přepínač olejového chladiče ( (je na automatiku) - myš
Všechny tři trimy - kloboučky na CH
Bohatost směsi - spínač na joy
Nastavení RPM - klobouček na CH páce
Spínač mikrofon - spínač na joy
Nastavení výškoměru - myš
Nasta Gyro kompasu - myš
Odblokování budíku pozice - myš
Nastavení K 14 - 6 x myš
Otevření kohoutu paliva - myš
Nastavení nádrže - myš
Nastavení WEP - spínač na joyi
Přepínač durbodmychadla (dá se nastavit na automatiku - myš
Magneta - myš
Přeplňovatč - myš
Startér - myš
Teď jsem zhruba v polovině kokpitu (bráno zleva do prava) a přestalo mne to bavit. Cca. deset namapovaných tlačítek, stejný počet nenamapovaných (čili která klikám, když je jednou za čas potřebuji). Úhrnem pro celý kokpit to tedy bude asi tak dvacet namapovaných a o něco více nenamapovaných.
Řekněme, že polovina z těch celkově 40 tam nemusí být, protože je to zbytečně moc (aretace modu příjmu a vysílání, tlumení polohových světel atd.). Tedy z pohledu drtivé většiny milovníků simulátoru (ne z mého).
Ale pro požitek ze hry bych jich tak dvacet v kokpitu uvítal. Polovinu si namapuji (to snad v palici udržím), zbytek používám jednou za každý vzlet (nastavení gyra, K-14 atd.).
To je pořád dokola. Někomu stačí zmáčknout E a vzlétnout, jiného baví udělat si předletovou přípravu. Obojí je extrém (jedno je pustá střílečka, druhé sim pro pár magorů). Ale stejně mají oba dva právo na život a stejně nikdo neudělá sim, který by jim oběma vyhovoval. Je dobré hledat nějaký kompromis, který by vyhoval třeba většině lidí, kteří létají na PC několik hodin týdně. Je zbytečné si navzájem říkat, že ten druhý chce blbosti či naopak se spokojuje s příliš málem. Buď, a nebo, my to snad ani jinak v téhle zemi neumíme
Upravil/a 310_cibule dne 25-12-2012 23:17
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
310_cibule napsal:
A jen na okraj: mám neodbytný pocit, že ten snímek kokpitu rané lavočky pětky byl zveřejněn už zhruba před půl rokem (on by to také za těch pár dní dost těžko někdo stihl udělat). Jako teaser na Il2 Battle of Moscow (původní Luthierův projekt). Asi je to jedna z těch věcí, které jsou implementovatelné do jasonova BoS.
už chápete, proč jsem se ptal, jestli to je zavržený kokpit nebo ten, co je dostatečně "jednoduchý" aby v novém simu "fungoval" ?
na tom samým webu, ze kterého byl obrázek linkovaný, je další odkaz - na let v tomhle kokpitu v rámci simu (enginu) někde nad ruskou plání - opravdu si nemyslím, že to je ten "správný" kokpit...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
A ted BoS, chci rici RoF:
motor start/stop - klavesa
chladic - osa
smes - osa
Cimz jsme vycerpali ovladani vsech vnitrnich systemu letadla. Ano, na tohle skutecne klikatelny kokpit nikdo nepotrebuje.
Udelat klikatelny kokpit neni obtizne, pokud jde o 3D model, tak primarni narust prace je kvuli animacim ovladanych prepinacu, pacek a svetylek, ne kvuli klikatelnosti. Pokud nebudou animovane nebo vubec pouzitelne (tj. budou napevno v jedne pozici), tak se da udelat zpousta zjednoduseni. A o mnoho vic stejnych zjednoduseni se da udelat kdyz se treba zrusi 6DoF. Po animacich mnoha pacek je dalsi porce prace vyzkum, jak vlastne ktery system v letadle pracoval a jak pracoval pri poskozeni jinych casti, aby se to dalo vyprogramovat.
na tom samým webu, ze kterého byl obrázek linkovaný, je napsaný že je to LaGG-3 a že je to zatím v 3Dmax naimportovaný kokpit z neuskutečněného pokračování CloD. Vy, pro to klikání myší po obrazovace, to snad ani nečtete
Procedura jako taková ano. To mám i v rof jak řekl Lesník. A bo je to jednoduché tím jak to bylo je to tak. Sere mne že třeba Němci nepumpují cca každých deset minut vazelínu na utěsnění motoru.
Ale na druhou stranu vše má vizuál odezvu, juknu po kanclu a vidím na čem jsem. Ale to měl v mnohém i IL.
Ale pokud na to maj tolik času co maj tak by mne to takhle stačilo.
A pokud to nechápeš nehodlám z vás dělat blbce či extrémní magory,ale jen to beru tak jak to je a pokud za tím vidíš vojebávku v podobě máknu E a jedem tak budiž. Je mi to buřtík.
Takže to tedy není o tom, že "klikatelnej kokpit je za tu cenu na blbé startování na zemi blbost" a ve vzduchu tuplem, protože ve vzduchu nikdo nekliká (jak jsi psal výše)?
Je to o nedostatku času. No, ale tos měl napsat hned, ušetřil bys mi spoustu práce, nemusel bych vysvětlovat, že "klikatelnej kokpit je za tu cenu na blbé startování na zemi blbost. Co se letu týče je to na pikaču stále ti něco poskakuje a trefit se ne a ne. V dobách kdy jsem neměl TiR a jel myš-joystick na X52 to ještě šlo, ale te´d je to na nic. V DCS to maj a nakonec krom pár hovadin jsem vše nastavil na klik"¨je úvaha poněkud mimo, protože za letu ho prakticky nikdo nepoužívá (což ale pořád ještě nemusí znamenat, že je to "blbost"
Hned jsme zase dál. Není čas, takže nebude klikatelný kokpit. Ano, takto se to dá pochopit.
Jsem rád, že jsme si to v klidu a bez silných výrazů resp. kategorických prohlášení, co je a co není "blbost" a je "na pikaču" vysvětlili.
Upravil/a 310_cibule dne 26-12-2012 00:38
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.