September 28 2024 10:20:32
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 15

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
NOVACEK
alfik
S těmi otáčkami se to má následovně (podotýkám že jde o HRU která si jen HRAJE na lítání! A NEMUSÍTE to vůbec dělat - šturm to zas tak nesimuluje!!!):
Když si promítnu různé veličiny měřené na motoru do grafu, budu v něm mít tři křivky: Křivku výkonu/otáčky, krouticího momentu/otáčky a měrné spotřeby/otáčky.
Užití popíšu sestupně od nejvyšších otáček. Vynechám různé WEPy, dusíky, vodovstřiky a pod.
Když chci letět co nejrychleji, nebo co nejrychleji stoupat, akcelerovat, manévrovat, tak musím nastavit takové otáčky při kterých je nejvyšší výkon. V leteckých simulátorech (včetně šturma) se tato hodnota ne zcela správně - ale co naděláme - označuje 100%. U některých letadel to i sedí.
Když chci letět tak, abych na 1 litr paliva uletěl co největší vzdálenost, bez ohledu na to, jak dlouho poletím, tak jsou na místě otáčky při nichž je nejvyšší krouticí moment. Kdysi se tomu říkalo "přeletové" otáčky či "přeletová" rychlost, dnes se užívá termínu cestovní nebo ekonomická. Blbé je, že se to plete s tím třetím případem.
Když chci letět tak, abych na 1 litr benzínu letěl co nejdýl bez ohledu na to jak daleko doletím, nastavím otáčky při nichž je nejnižší měrná spotřeba.
Tyto otáčky předepisuje výrobce a jsou pro každé letadlo jiné! Takže, pokud se tím chcete sebetrýznit, vyberte si oblíbený typ a věnujte se študiu. Na netu se to dá zjistit, a ostatně přímo v adresáři šturma najdete tabulku na které něco z toho je. Orientačně nic nezkazíte když budete tyto hodnoty nastavovat na 90-95% ty vyšší a 80-90% ty nižší.
Další otáčky v pořadí jsou ty při kterých se dlouhodobě klesá. Tedy např. když sestupujete z 7K+ někam k letišti. Tady se překvapivě NEDÁVÁ 0%, ale tolik aby otáčky motoru činily cca 1100, +-50. Tedy tolik, aby všechny agregáty dodávaly to co mají. Myslí se tím: Magneta dobíjí, tlakový olej je natlačený a v dostatečném množství, a totéž platí o zásobě tlakového vzduchu.
Další nižší jsou 0% (v simulátoru!). Tehdy se vrtulové listy natáčejí tak, aby měl motor volnoběžné otáčky. Nepoužívá se na nic...
A nakonec - spec tlačítko kterým se vrtule "zapraporuje", tedy natočí se listy tak aby vrtule stála a pokud možno se netočila. Použijeme pokud nám někdo rozkydlil motor a my nechceme brzdit tou vrtulí a tím jak se furt snaží protáčet tím rozkydleným motorem.
Pokud něco nepopisuju srozumitelně, tak přísahám že v Kostelci a nebo v Praze po třech-čtyřech hltech mi to jde líp Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
311_Tank
Jako oleguv propeller pitch je vec zahadna, podle me se to nejvic chovanim podoba ovladani reduktoru.
 
Hoper
3IAP_Sasa napsal:
Panek napsal:
Sašo! Ty se rouháš! Spiciálku s navigací nad oceánem na tebe. :o


to sem už letěl a navíc byla hmla

neletěls Ediho specku, kde díky nepoužití nižších otáček většině došlo palivo ještě před tím, než nalezli letadlovku... ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
tak nějak - ono je hezké, že si letadlo někde podle nějakých chytrých knížek naštuduješ, když nevíš, jestli ty samé knížky použil i Oleg
jinak řečeno - lítat se má podle Olega (jak to naprogramoval) a ne podle chytrých knížek...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
alfik
No ono zase pozor - Oleg to má nasimulované líp než to měla série MSFS... To jen abyste si nemysleli. Samo že na letu co trvá půl hoďky se to prd pozná, ale třeba na nějaké té hlídkovce nebo na té zmiňované Ediho specce to už je kua znát Úsměv
Já jsem se tak nějak jukal jen na pár spojeneckých ér a vcelku to sedí. Tedy ty otáčky - ty procenta jsou prostě udělané tak aby byly co možná nejpodobnější u všech letadel v programu.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
clone9cz
Dle mě to ovladaní reduktoru je, jen je to nešťastně pojmenováno, aby tomu "rozumněl" i ten, kdo neví co reduktor je, protože ho nikdy neviděl.

0% pak odpovida nastavení otáček vrtule na min. a 100% na max., přičemž pro vypraporování vrtule je to extra tlačítko.
 
http://www.wwii-illusion.net
311_Tank
clone9cz napsal:
Dle mě to ovladaní reduktoru je, jen je to nešťastně pojmenováno, aby tomu "rozumněl" i ten, kdo neví co reduktor je, protože ho nikdy neviděl.

0% pak odpovida nastavení otáček vrtule na min. a 100% na max., přičemž pro vypraporování vrtule je to extra tlačítko.


Ja bych rek ze je to naopak. Nemuvil bych o otackach ale o prevodovim pomeru.

100% nejmensi prevodovej pomer napriklad 1:1 (u fokace realne bylo nejak 2800 motor 1800 vrtule ?)

0% veci prevodovej pomer 2:1 (pri dajvu se muze vrtule rychleji tocit aniz by pretacela motor=> rychlejsi dive)

Skutecny pomery by byly jinde stim ze vrtule ma obycejne mensi otacky nez motor ?
 
Hoper
víte čemu se divím ?
že tohle Oleg někde nevysvětlil...

a "my" tu bádáme, hádáme (se), domníváme se....
:(
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
alfik
Jde o to že se v reálu nastavují vyžadované otáčky na motoru - tedy ne v procentech, ale v ot/min. "Převodový poměr" se sám nastavuje tím že se mění úhel nastavení listů vrtule dle komparace skut. a požadovaných otáček motoru. Jenže to by bylo u každého typu a modelu motoru jinak, a tak se v simech běžně používá tenhle systém procentuální, aby bylo možno nějak smysluplně přesedlat na jiné simulované éro, ale význam je stejný.
Ono to je fuk, pro nováčka to nemá moc význam, může lítat na plnej céres a časem se mu to objasní...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
clone9cz
Myslím, že se mu to objasní hned při prvním Air Race ve chvíli, když mu fuči frkne na startu o půl kilometru.Šklebící se
 
http://www.wwii-illusion.net
310_Obluda
Chlapi, mě se zdá, že tu panuje nějaké podezření, že mezi motorem a vrtulí je převodovka s proměnlivým převodovým poměrem?!? Hoši, jak by asi musela vypadat? to si ani nechci představovat Úsměv Tak to vemu z gruntu. Tam je jeden převod do pomala, aby vrtule točila optimální otáčky, který jsou zpravidla o dost menší než optimální otáčky u motoru. Tzn. jestli je ten poměr třeba 1:2 a motor má 3000/min, tak vrtule má 1500/min. Jestli točí motor 1000/min, tak vrtule má 500/min. a basta.
Prop pitch je uhel natočení listů vrtule. 100% je nejmenší úhel, 0% je podle mě stejný jak prapor. Menší procento = větší úhel záběru. Větší úhel záběru znamená, že vrtule nakrájí víc vzduchu. Motor by měl bejt podle mě vždycky v záběrovejch otáčkách. pokud máte otáčkoměr opřenej na omezovači, tak máte moc malej úhel záběru, motor není v tahu, přetáčí se, hřeje se atd. U Mustanga je třeba na otáčkoměru zelený pole, ve kterym merlin táhne jako bejk a nehřeje. Ve finále se dá chování přirovnat k převodovce v autě, neboť dajvovat 800 na 100% je stejný, jak kdybyste jeli na jedničku po dálnici z kopce. V autě dáte za pět, v letadle Prop pitch na 60%, ale v letadle není převodovka s proměnlivým převodem mezi motorem a vrtulí.
 
310_Obluda
A ještě jinak.
Je trochu mylné tvrdit, že změnou Prop pitch. snižujete otáčky motoru.
Je vhodnější říct, že změnou Prop pitch zatížíte motor tak, že vám klesnou otáčky motoru.......
 
310_Obluda
A ještě jinak.
Je trochu mylné tvrdit, že změnou Prop pitch. snižujete otáčky motoru.
Je vhodnější říct, že změnou Prop pitch zatížíte motor tak, že vám klesnou otáčky motoru.......
 
WT_Pedropan
Amen, Obludaku...Mrknutí

A ona je to, pokud tusim spravne, na vetsine letadel v ILovi jeste navic tzv. vrtule s konstantnimi otackami.
Takze tim procentem vlastne nastavuje pilot pocet procent z maximalnich pouzitelnych otacek, kterymi by se mela vrtule tocit. A uhel listu by se mel menit podle zatizeni. Aby to teda jako udrzovalo ty konstantni otacky...
O reduktoru s variatorem slysim take poprve...Zamračený
 
http://www.wtigers.org/
311_Tank
Oblude v jedny veci nemas pravdu. Prevodovka s plynulym prevodovim pomerem existuje.
http://en.wikiped...ansmission

Nehlede na to ze spousta letadel ma pevnou vrtuli a propeller pitch na ne funguje taky.
 
313_Vity
Každý má svou teorii :-D mám nápad,uděláme závody,urobím mapu (okruh) RW bude finish/start a pojedem a kdo vyhraje má pravdu :-D stejné letadlo je samozřejmost CoolCoolCool jdete do toho někdo?
 
310_Obluda
311_Tank napsal:
Oblude v jedny veci nemas pravdu. Prevodovka s plynulym prevodovim pomerem existuje.
http://en.wikiped...ansmission

Nehlede na to ze spousta letadel ma pevnou vrtuli a propeller pitch na ne funguje taky.



Tanku, jo, variátor existuje, je to na principu tření. Ale až v poslední době je díky novejm materiálům aplikovanej u některejch aut (výkon cca 100bhp) Normálně se používá ve skůtrech (3-10 bhp) ale aby moh bejt ve spitfajru, kterej má 2000koní, navíc rok výroby 194něco Úsměv ....

Já teda vo žádnym éru s pevnou vrtulí nevim. Odmítám ale opustit svoje přesvědčení Úsměv
 
LesniHU
310_Obluda napsal:
Prop pitch je uhel natočení listů vrtule. 100% je nejmenší úhel, 0% je podle mě stejný jak prapor. Menší procento = větší úhel záběru. Větší úhel záběru znamená, že vrtule nakrájí víc vzduchu. Motor by měl bejt podle mě vždycky v záběrovejch otáčkách. pokud máte otáčkoměr opřenej na omezovači, tak máte moc malej úhel záběru, motor není v tahu, přetáčí se, hřeje se atd. U Mustanga je třeba na otáčkoměru zelený pole, ve kterym merlin táhne jako bejk a nehřeje. Ve finále se dá chování přirovnat k převodovce v autě, neboť dajvovat 800 na 100% je stejný, jak kdybyste jeli na jedničku po dálnici z kopce. V autě dáte za pět, v letadle Prop pitch na 60%, ale v letadle není převodovka s proměnlivým převodem mezi motorem a vrtulí.
Az doted spravne, tady uz ne.
Listy stavitelnych vrtuli se skutecne umi natacet tak, aby byly co nejvice uzitecne pri ruznych rychlostech letu, tedy kdyz jejich spicky opisuji sroubovici s ruznym stoupanim. Ale prop pitch ve hre tento uhel neovlada, alespon ne primo. U vsech letadel, co jsou zatim ve sturmovi, to nastavuje pozadovane otacky motoru a vrtule sama pak otaci listy tak, aby je udrzela. Samozrejme ma urcite limity uhlu, takze se ji to nemusi vzdy darit.

100% je nastaveni maximalnich otacek pro dany motor, 0% je nastaveni minimalnich otacek, pricemz to nejsou volnobezne otacky, jsou to otacky, jake se zdaly konstrukterum stroje jeste uzitecne behem letu. Kuprikladu 1800/min.
Kdyz letadlo stoji na zemi se stazenym plynem, bude uhel listu vrtule na doraz a otacky urcene tim, jak je nastaven karburator (vstrikovani, apod), o hodne nizsi nez ty minimalni. Ta vrtule bude na doraz prave proto, ze otacky motoru jsou mensi nez pozadovane. Kdyby se z nejakeho duvodu to letadlo zacalo pohybovat kupredu, aniz by pilot pridal plyn, bude uhel listu stale stejny, dokud vrtule neroztoci motor na otacky, co jsou nastavene pres prop pitch, a potom se bude ten uhel bez zasahu pilota menit, aby se otacky udrzely.
Praporovani listu vrtule (feathering) nastavi listu do plohy nejmensiho odporu, tedy presne do smeru letu, a je na extra tlacitku, stejne jako to byvalo v realu.

Pokud chcete maximalni vykon, je potreba nastavit pp na 100%, bez ohledu na rezim letu, vcetne stremhlaveho letu, proste proto, ze pri jakychkoliv mensich otackach podava motor mensi vykon.

EDIT: o dvoustupnove prevodovce mezi motorem a vrtuli se uvazovalo, ale nastup proudovych motoru byl rychlejsi.
Upravil/a LesniHU dne 25-08-2009 16:24
 
311_Tank
Nerikam ze nemas pravdu, hledal sem a taky sem nezanesl ze by se za WW2 neco takovyho do er montpovalo, nizmene si myslim ze neco takovyhleho by ustalo i silnej motor:
http://en.wikiped...ic_gearing
 
310_Obluda
Ha,
LesníHU je člověk od zdroje, jeho odpověď zní naprosto uvěřitelně. Zbývá odpovědět na poslední otázku. Je tahle forma redukce otáček stejná i v reálu? moje přesvědčení totiž vyplývalo z toho, že specielně spojenecké stroje neměly automatickej regulační prvek, kerej by takhle nepřímo ovládal funkce motoru. Resp. kterej by sám natáčel listy vrtule v rámci udržení požadovanejch otáček. I když je pravda, že když se nad tím člověk zamyslí, tak to není o nic složitější regulace než splachovadlo na záchodě. Myslel jsem, že pákou v kabině se přímo natáčej listy vrtule. Tzn: je tohle jen funkce hry nebo tvrdá realita. Jestli je to tak i v reálu, tak to znamená, že teď vypadám jako osel, nicméně jsem tád, že to konečně vim přesně Úsměv
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

12-09-2024 16:04
No právě. Zem nesaje. A na Šumavě už staví sněhuláky. https://hydro.chm.
..eq=2505266


12-09-2024 10:36
jojo, voda na děsivý mlýn: https://www.inter.
..
Šklebící se

11-09-2024 21:27
Zítra v 7 to začne. Za 4 dny tu má spadnout víc srážek než za celý rok.

35,684,592 návštěv