Merten napsal:
Hruď se mi dme pýchou to by si snad i zasloužilo video
Člověče nevím jak bude tvůj velitel reagovat na to že jsi rozmlátil doky svých spojenců, poškodil letadlovou loď a rozčoudil chloubu japonského námořnictva, křižník Fučidokednu...
Díky za krásný polet.
Po čekání na start jsem se zařadil na chvost lajťasů, pomalu jsme nastoupali a pak jsem spatřil pár dotů na své deváté. Tak jsem to ohlásil a šel se podívat. Ztratili se v mracích, načež jsem zjistil že já jsem se ztratil taky...
Věren zásadám které do mě hustil mjr Wágner jsem si určil pravděpodobné kolečko, dvakrát ho zvětšil, pak pro jistotu ještě dvakrát, a řekl jsem si že ostrov na severu by mohla být Valla Lavella... nebo Choiseul
Po chvilce letu směrem o kterém jsem si myslel že by v něm mohli být ostatní Lajťáci jem spatřil naše perfektně srovnané bombry a za nimi dvě úrovně krytí... ověřil jsem si že je to fakt krytí a ne džapíci a zařadil jsem se na šestou kamionům jako těsné krytí, takže pak tři
Během letu k cílům byli 3x napadeni, nepřátele jsme si vzorně hlásili a předávali, na tři z nich jsem postupně zaútočil. Všichni se ztratili, dva hned prudkým klesáním do mraků s vlečkou černého kouře a jeden mě protočil (při čemž jsem si pěkně zanadával na tu osmitunovou obludu ) ale netrefil a když jsem se otočil tak taktéž prudce klesal a kouřil.
Na své pozici jsem se držel až zpět na úroveň ostrova New Georgia (to už mobři dvakrát říkali že jako děkujou a že už to zvládnou), ale zrovna když jsem si říkal že by se to dalo ukončit a začít klesat domů, udělal jsme ještě jednu 360 st. otáčku pro jistitu, znovu se nasměroval na bombry, a... šup ven ze serveru! Že by ping? Nejspíš.
Takže úkol - ochranu bombrů považuji za splněný, a velkohubě nárokuji 3 sestřelené šikmáče. Pokud by velitelství mělo za to že jsem je jen poškodil - taky beru a podělím se o sestřely s ostatními, včetně střelců z bombrů kteří taky dělali pěkné věci
Poté jsem odkráčel do svého oblíbeného baru kde mě už znají jako úplného magora a při pěti pivkách jsem jim povykládal jak se parta cvoků bavila
Ještě jednou díky za polet.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
311_BleskovejPodrs napsal:
[quote]Max_FX napsal:
Nádrž byla zbytečna hora došla k mohamedovi
sestřelili mě snad hned v uvodu ani nevím kdo to byl...
nicméně odpáralo mi to celé pravé křídlo :-(
ŠKODA - takovou dobu j čekal a pak tohle :-/
Pokud jsi měl číslo 12 a chyběl ti asi metr od konce pravé části křídla, tak to spáchal můj bleskově namydlenej blesk
to sem byl já
chybělo mi pravé křidélko a koncový oblouk
Zero ale i při tak mírném poškození nechtělo držet, tak jsem raději skákal
jen mi vrtá hlavou, že než jsem vyskočil, bliklo mi na pravé straně něco jako Enemy Aircraft Destroyed
bomber to nebyl, toho jsem polechtal třema nábojema na ocase
a pak už jen těsný čelní průlet s Korzárem (o kterém jsem si myslel, že letí na druhou stranu a pak najednou byl přede mnou :)) ) Snažil se střílet, ale uhnul jsem mu sudem. Já nestřílel.
Pokud ta hláška byla skutečná a někdo opravdu spadnul, musel se o mne otřít a něco si urvat...
Ten Lajt pak měl štěstí jak kráv, neb šel z levé zatáčky, já ho sice uviděl na poslední chvíli, ale možná nebýt mého úhybného manévru, šla by dávka někam do kšá ;))
jinak vlastní akce dobrá :)
nechtěl jsem velet a pak jsem vedl čtyřku Zer na průzkum bojem...
Nejprve jsem byl moc rychlej (ono když hoši zapomenou na kompresory, už se není čemu divit... :DD) a když jsem pak zase naopak stáhl plyn, abysme v oblasti vydrželi dlouho s benálem, objevil Šmudla bombery a všichni tři mi ulítli...
Takže už jsem jen z dálky Šmudlovi hlásil, že se za něj točí Lajt (kterej se spíš mohl pověsit za mne, protože než stihl dotočit zatáčku...), polouchal, jak Šmudla řiká, že nemá motor, ošil jsem (viz výše) předního krajního bombera a pak se snažil zmizet.
Po chvilce našel Jimika, tak jsem se ho snažil držet, ale když už to vypadalo, že budeme štvát jednoho amíka, objevil se ten "namydlenej"...
Pak už jsem jen tiše seděl na "radiu" a poslouchal, jak osamocený Jimik cvičí s bandou amíků...
Škoda, že v tu chvíli nebyl na blízku nikdo z našich úderných, to by byly bombery s minimem coveru :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
...
a pak už jen těsný čelní průlet s Korzárem (o kterém jsem si myslel, že letí na druhou stranu a pak najednou byl přede mnou ) ) Snažil se střílet, ale uhnul jsem mu sudem. Já nestřílel.
Pokud ta hláška byla skutečná a někdo opravdu spadnul, musel se o mne otřít a něco si urvat...
...
Vidíš woe, kdyby jsi neblbnul se sudem a uhnul jako člověk, tak jsem si o tebe nemusel urvat křídlo.
A před tebou skutečně letěl F4U, já byl ještě kousek před ním. Byl to Mazy, moje dvojka. Hlásil, že má dvě zera na šesté. Otočil jsem levou stoupavou 180° a vydal se vám v ústrety. Byl to fofr, mám za to, že na první Zero jsem neměl dobrou pozici, tak jsem spustil palbu na to druhé. Kvůli identifikaci jsemna chvíli zazoomoval, čímž jsem propásl správný okamžik pro odpoutání. Ale jen těsně!
Ty Japonci ta letadla dělají čím dál tím tvrdší.....
Jinak díky všem a především Edimu, tahle mapa je úžasná, doufám že se na ní neleťelo naposled.
start nasi pruzkumne jackal/cardas dvojice ve 2015 presne. opar pri zemi, oblacnost 5/10 do vyse cca 3000 stop.
po zformovani jsme nabrali kurz cca 120. chvili po preleteni severniho pobrezi vella lavelly hlasim 2 kontatky v nasi vysce v protikurzu. sakal komunikuje s vedenim, ktere vydava jasny rozkaz - pokracovat v pruzkumu. za dalsi minutu vydava veleni dalsi jasny rozkaz - sestrelit pruzkumaky (ktere jsme zatim ztratili z dohledu). otocka, po chvili jsme je nasli, kazdy sel po jednom (ja teda po tom jedinem, co jsem ted videl)....Ki46 leti v primem kurzu jako na vylete. jeste s podvesy se dotahuji a ze spodni polosfery strilim..klasika, trefim prd. kikina se vzpamatovala a zacala se mrskat. po sestupne spirale z vysky cca 19000 stop jsme skoncili tesne nad zemi. po chvili (kdy jsem evidentne panu bohu vysklil vsechna okna a vyplacal munici do kanonu) kikina po zasazich do kridla nevybere a jde k zemi.
nabiram opet puvodni kurz k letisti kahili. jizne od letiste jsem se opet shledal se svym vedoucim. po chvili krouzeni na letistem dostavam zasahy od flaku, letoun vsak nejevi znamky poskozeni. za okamzik je ovsem zasazen jackal a zacina coudit...dalsi zmena rozkazu, japonci jsou uz ve vzduchu a zacina utocit na bombry.
jackal obraci, ja taktez, bohuzel v jinem kurzu . po vyjasneni situace ma jackal prede mnou naskok asi 7km....pri mem priblizeni k formaci bombarderu slysim jak sakal hlasi, ze nekoho pripravil od kridlo - a opravdu vidim padat jeden dot od svazu. za chvili sakal hlasi ze ma japcika na 6ty, jsem bohuzel jeste prilis vzdalen ale i tak strilim (uz jen kulomety), zaponec prerusuje pronasledovani (sakal mu stejne v divu ujizdi).
dalsi prikaz zni nedoprovazet vedouciho, ale branit svaz. chvili manevruji. po dalsich nekolika minutach vidim lajtase na 3ti hodine niz jak pronasleduje nejakeho zaponce. nicmene se za nimi vydava i jedno zero. prudky zatacka, strelba z velkou opravou ze vzdalenosti cca 300 m. a jsem bez munice...nicmene zero pousti benal a dekuje se.
po chvili dostavam vzhledem k tencicim se zasobam paliva (mno, ono se pak ukazalo, ze se netencily, ale chvili trvalo nez se podarilo rozsifrovat co je palivomer - aneb budik s napisem fuel to neni ) povoleni k opusteni bojoveho prostoru. pri zpatecnim letu mi je jeste pripsan druhy letoun jako zniceny. dosedam v klidu a pohode na nove georgii.
diky vsem a hlavne edimu za bajecnou akci, specku s takovouhle atmosferou jsem dlouho neletel. SALUT!
Upravil/a VGR_cardas dne 26-01-2009 13:27
ja letel v kikine 84ce.start asi po pul hodine stani a pojizdeni..vsechno fajn..let tam krasnej..pak sme narazili na lajtase..nase formace se rozpadla asi po peti minutach boje, pak sem jen vobces zahlid nejakou kikinku.po dlouhy dobe sem dohnal a prestoupal svaz, v dohledu ani jedna stihacka..asi trikrat sem zautocil, poskodil motor jednoho libika..ale mel jeste tri, takze moje ozobavani presel usmevem..pak na me zautocily lajtasy a ja uz jen uhejbal a asi po peti minutach, co se na me stridali, sem konecne dostal poradnou davku a usoudil, ze bude prijemnejsi se vykoupat, nez se nechat furt klofat vod amiku..pak uz nevim nic, vsude jen more..za celej let sem nepotkal ani jednoho korzara, na ktery sem se tak tesil..takze sem zas posral skoro celej let a do historie se nezapsal..jinak moc pekna akce..dik edimu
311_BleskovejPodrs napsal:
Takže já sundal jenom nějakýho křečka? :| Tak z toho žádná medaile nebude, to byl moc lacinej sestřel... :o
...
jj, budeš jen a jen pro smích .... :PPPP
310_Crowley napsal:
Vidíš woe, kdyby jsi neblbnul se sudem a uhnul jako člověk, tak jsem si o tebe nemusel urvat křídlo. :D
...
aspoń že tak :))
ale přišlo mi to jen jako poměrně dost těsný průlet, ničeho "náraznýho" jsem si nevšiml...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
No, Hopříku, já taky ne Akorát koukám že mi to začíná klopit a ejhle, křídlo nikde. Ne nějaký kousek, pěkně až po centroplán. Někde jsem zjevně udělal chybu
Všem zůčastněným děkuji jak za prvotní trpělivost, tak za podané výkony.
Nějak takhle jsem si to při tvorbě této specky představoval.
Útok spojenců byl úspěšný, japonský křižník a letadlová loď už nebudou moci zasáhnout do bojů o Šalamonovi ostrovy.
Suché doky a přilehlá opravárenská zařízení nebudou moci delší čas plnit svoji funkci.
Velká část japonského letectva v této oblasti zničena. Japonský zásobovací konvoj dorazil do cíle na základnu v Kahili.
Japonci se díky těmto zásobám můžou po delší odmlce vrátit zpět do boje. (ale to už je jiný příběh)
Stráty na spojenecké straně malého rozsahu.(3 stroje)
SLÁVA VÍTĚZŮM ČEST PORAŽENÝM !!!!!Upravil/a 57thMH_Edison dne 26-01-2009 18:12
1stCL_PETRAS napsal:
Popíšu ještě jednu humornou z "rádia"...
PETRAS : Navrhuju borci po staru levá na 090 , chytit se ostrova a pak se rozdělit.
Pospa : To zní dobře..
Valhera : Aby nám neproklouzli , já s jamim poletim 120 přímo..
PETRAS : OK,ale je mlha ,jestli netrefíte ostrov,jste navždy ztraceni..
Valhera : To dáme v klidu..
Pospa : No já letim s Petrasem 090..
..... po asi pěti minutách..
PETRAS : Máme ostrov , jižní hrana rozdělujeme se Pospa sever já jih..
Pospa : OK
Valhera : Jami,víš kde jsme ??? Je tu jen voda..
Jami : Ty vole Valhera ,sem rád že letim,víš jak dlouho jsem nelítal
Mno...já už jsem na Valherovo navigování zvyklej....on je tak trochu jako moje přítelkyně. Ta když mne naviguje v autě po třičtvrtě hodiny jízdy po různých okrskách taky bezelstně pronese: "Vůbec nevím kde jsme, ale určitě jedeme správně....". Je ovšem fakt, že nějakým zázrakem vždy dojedem , kam máme...S Valherou letíte na Berlín a on skončí někde na Kubáni!
[img]http://www.abload.de/img/libt4q4.jpg[/img] is not a valid Image.
Nalet z pohledu vedouciho bombarderu.
Rano na Russel il. je mlha nizka oblacnost a prudky vitr. 8 B-24J Liberatoru plne nalozenych bombami a palivem nahazuje sve motory a radi se za mnou na vzletove draze.
Prichazi povel od pozemni letove kontroly "Start povolen" a liberatory se jeden za druhym odlepuji od runwaye. Dochazi k prvni nehode predposledni stroj ztraci vykon motoru a dochazi ke kolizi s poslednim strojem.
Do vzduchu jdou okamzite dve nahradni posadky zatimco svaz stoupa na jihovychod.
Po nastoupani do 2000ft stacime na kurz zmer Vangunu kde na nas ma cekat nase stihaci eskorta 12x P-38L.
Svaz stoupa do operacni vysky 14000ft a uspesne se setkava se stihaci eskortou.
Pak nadale pokracuje primim kurzem k letistu Munda na New Georgia kde se k nemu pripojuje ctverice F4U Corsar USN.
Odtud pokracuje severovychodnim kurzem na Vella Lavella, kdyz priblizne nad vychodnim pobrezim ostrova Kolombongarda prichazi hlaseni od predsunutych P-38 ze nad vella lavella spatreny Japonske, pravdepodobne pruzkumne letouny.
Svazt otaci na sever ve snaze obletet Vella Lavella od zabranit tak predcasnemu zjisteni svazu bombarderu.
Behem uhybneho manevru prichazi dalsi hlaseni ze japonsky pruzkum je nautralizovan a svaz se vraci na puvodni kurz a preleta Vella Lavella tesne nad severovychodnim pobrezim.
P-38 se drizu puvodniho planu a vyrazi napred vycistit trasu o japonskych letounu.
Priblizne 2 minuty letu od pobrezi Vella Lavella sepred svazem objevuji rychle se zvetsujici doty a dochazi k prvnimu (?) primemu stretu mezi bombardery a japonskymi Zery.
V celnim utoku ztracim motor c.3 a kulomet v horni vezi a naoplatku ziskavam peknou diru v nadrzi a lehce raneneho horniho strelce. Krom motoru se letoun jevi v poradku a proto pokracuji v naletu i za cenu zpomaleni svazu
Par dalsich stroju je poskozeno prevazne diry v nadrzi jinak zadne zavaznejsi poskozeni. Cover odvadi vybornou praci, Zera se k dalsimu uderu skoro nedostanou.
Predsunute P-38 hlasi ze jsou v boji s Japonskymi letouny v oblasti Shortland Il.
Po 6 minutach letu se svaz dostava do vyhodne polohy a toci prudce doleva na svuj primarni cil, opravarenske doky na Treasure Il.
Za 10 minut se objevuje Treasury Il. a nad cilovou oblasti sedi husta oblacnost ze ktere obcas vykoukne cast ostrova. Podle fotek z pruzkumu a map by cil mel bejt nekde presne pod tim bordelem.
Snaz se rozposti na jednotlive dvojice ktere samostatne bombarduji predem urcene oblasti doku.
Mam kliku objevuje se dira v mraku a ja mam dost casu zamerit suchy dok s letadlovou lodi. Bohuzel zapominam ze nemam motor a letadlo mi tim padem leti sejdrem a proto se svoji dvojkou Mertenem zasahujeme pravou cast doku misto stredu s letadlovkou.
Po odevzdani bomb nafasuju dalsi diru do nadrze a seklej kulomet v dolni vezi.
Po odhozu se svaz opet sleta do tesnejsi formace pres poskozeni ktera nam flak zpusobil.
Jeden granat patrne exploduje v kabine Doktorova Liberatoru a ten se v pomale spirale propada k vodni hladine.Dalsi latedla inkasuji a zacinaji tec dalsi nadrze a vysazovat motory.
Na scene se opet objevuji opet japonska zera ale cover opet vytecne odvadi svoji praci a japonci si vystreli pouze na tezke poskozeny a zaostavajici Bivojuv (?) Liberator.
Svaz, krom Safarika ktery sednul louzove na hladinu po spotrebovani paliva(?), pres cetna poskozeni dosahuje letiste Munda, kde nouzove pristava Hanss Hiltos a Bivoj. Bivojuv tezce poskozeny stroj pri pristani zavadi o vrcholky stromu a zriti se.
Zbyle tri liberatory (Ja, Merten, Poti) poracuji smerem k domovske zakladne.
Pri letu nad New Georgia palivomery zacly vykazovat prudkou ztratu paliva. Nad letiste na Vangunu sem dolital s par desitky galonu v kazde nadrzi. Prvni pokus o pristani nevychazi vysunuti klapek v protivetru me katapultuje o 50m nad drahu. Po Go-aroundu uz bezpecne dosedama vyklizim drahu pro Mertena.
Merten doseda tez na letisti na Vangunu, jediny Potiho Liberator neposkozen doleta na domovskou zakladnu na Russel Il' kde bezpecne pristava.
Ztratili sme 3 stroje a 2 posadky.
Doktor - Zasah PVO stroj se zritil v oblasti Treasure Il. Posadka MIA.
Safarik - provedl nouzove prostani na vodu podliz ostrova. (problem s palivovym systemem?) Posadka v poradku opustila letooun a dostala se na pobrezi kde ji pozdeji zacharnila jednotka namorni pechoty
Bivoj - Pokusil se pristat s tezce poskozenym strojem, bohuzel tezke povetrnostni podminky zavinily kolizi stroje se stromy. Zdali se podarilo nekomu havarii prezit nejsou zatim zpravy.
Ostatni stroje dosakli americkych zakladen s poskozenim ale vsechny klasifikovany jako lehke a opravitelne.
Co se tyce zasazeni cilu:
- Mokry dok s bitevni lodi znicen na 90%, Japonska Bitevni lod stredne tezce poskozena, exploze munice ve vezi c. 3 pravdepodobne vyrazena z boje
- Suchy dok s letadlovou lodi poskozen ze 70%, zadne viditelne skody na letadlove lodi, mozne dalsi skody zpusobene zaplavenim.
- Ostatni technicke zarizeni doku zniceno ze 50%. Ostani sekundarni cile neposkozeny nebo poskozeny lehce.
Celkove poskozeni cile 60-70%
Modra dvojice Doktor - Poti navrzena na vyznamenani.
Takze diky panove bylo to vazne super. Zlastni diky patri Edimu ze tohle vsechno zosnoval, Crowlimu a Lekkovi (a dalsi kdo se aktivne podileli) za dlouhe hodiny stravena planovanim a trenovanim, a vsem kdo osedlal nase 4 motorove milacky.
[img]http://img204.imageshack.us/img204/7909/flightpathsepruzkumop6.jpg[/img] is not a valid Image.
Použil bych slogan mobilních operátorů...bylo pokryto !!
Potom co šel Valhera k rybám a Jami byl zatlačen k hladině jsem se s Pospou přesunuli blíže svazu..zbytek byl již popsán dříve.
Naše letová hladina 15.000 feet ( použil jsem nešťastný výraz bombry ve výšce 20k ..bylo míněno odhad 20.000 feet ) se docela trefila do letové hladiny vaší formace bombrů..
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.