No už se mi podařilo odstartovat, chce to zamknout ostruhu, plnou pravou, korigovat i brzdou. Až se to rozjede začne se to srovnávat a muže se povolit knipl.
Vysloveně realisticky provedené letadlo pro začátečníky, startuje se s tím hůře než s Bf-109
Já to dal i s odemknutým kolem...ale napřed snad 5x hodiny. Není to správně.
Neměl bys nějakou fotku palubovky, která by ty velké mezery vmezi přístroji a deskou ukázala? (edit, tak už jsem něco našel...asi jo, asi tam ta mezera být může)
Sklo mi přijde po všech stránkách OK.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 26-07-2014 00:39
Bych řekl, že s tou směrovkou válčej více či méně se všema strojema. Start s Lavočkou je taky legrace. S Bfkem, když se nedá směrovka ještě před přidáním plynu, je to o vyjetí z dráhy. Jak je docela hodnej.
Ve srovnání s CloDem mi přijde, že zde letadla rychleji ztrácí energii ve stoupání. V CloDu, když rozjedu Bfko na 700 a zas ho zvednu, stoupá po přímce pod úhlem 45 stupňů a stoupá a stoupá a nabere klidně 2000m výšky, než dojde energie. Neměřil jsem to nijak přesně, jen pocitově mi to zde přijde vlažnější. Zkusím se na to zaměřit.
No a pak to přistání jak na měsíci. Nicméně je otázka, kde to maj správněji. V CloDu je přistání řekněme velmi snadné. Zde se člověk musí soustředit na rychlosti a prostě nesednout při 190 kmh ale nechat to vyběhnout.
Večer se mi samozřejmě nepovedlo lítat 190. Německá strana byla zoufale přeplněná. Tak jsem lítal s Lavinou a Jakem proti tlupě 190. U země bude Lavočkin pro tu 190 těžký soupeř. Jakmile bude 190 bez energie a možnosti dajvnout, bude to jen o pilotech. Potkal jsem jak jelimánka ve 190, který se pokusil utéct a dajvnul těch posledních 500m co měl, nenechal jsem se zlákat a následoval mírným dajvem a neutekl. Po minutě jsem ho doletěl. Taky jsem ale potkal lepšího, začínal s převahou energie a dokázal si ji držet serii výměn. Nakonec jsme se potkali na head on a to pro chudáka Lavinu nedopadlo úplně dobře. Jinak to bylo včera hodně jednostranné na jakékoli testování. Modří byli nadšeni z nového stroje a kdykoli jsem kdekoli začal duel, hned jsem měl v zádech další 2. Takže jsem trénoval hru na kočku a na myš.
No a je znát, že klacík bez FF je v BOSku handicap. Asi to půjde natrénovat i bez FF. Ale v ROFu jsem taky nejlíp lítal plečky, který se chovaly slušně i bez FF. Albíky, Pfalze, Spady. Nebude zas někdo vyrábět slušný FF?
Bych řekl, že s tou směrovkou válčej více či méně se všema strojema. Start s Lavočkou je taky legrace. S Bfkem, když se nedá směrovka ještě před přidáním plynu, je to o vyjetí z dráhy. Jak je docela hodnej.
Ve srovnání s CloDem mi přijde, že zde letadla rychleji ztrácí energii ve stoupání. V CloDu, když rozjedu Bfko na 700 a zas ho zvednu, stoupá po přímce pod úhlem 45 stupňů a stoupá a stoupá a nabere klidně 2000m výšky, než dojde energie. Neměřil jsem to nijak přesně, jen pocitově mi to zde přijde vlažnější. Zkusím se na to zaměřit.
No a pak to přistání jak na měsíci. Nicméně je otázka, kde to maj správněji. V CloDu je přistání řekněme velmi snadné. Zde se člověk musí soustředit na rychlosti a prostě nesednout při 190 kmh ale nechat to vyběhnout.
Večer se mi samozřejmě nepovedlo lítat 190. Německá strana byla zoufale přeplněná. Tak jsem lítal s Lavinou a Jakem proti tlupě 190. U země bude Lavočkin pro tu 190 těžký soupeř. Jakmile bude 190 bez energie a možnosti dajvnout, bude to jen o pilotech. Potkal jsem jak jelimánka ve 190, který se pokusil utéct a dajvnul těch posledních 500m co měl, nenechal jsem se zlákat a následoval mírným dajvem a neutekl. Po minutě jsem ho doletěl. Taky jsem ale potkal lepšího, začínal s převahou energie a dokázal si ji držet serii výměn. Nakonec jsme se potkali na head on a to pro chudáka Lavinu nedopadlo úplně dobře. Jinak to bylo včera hodně jednostranné na jakékoli testování. Modří byli nadšeni z nového stroje a kdykoli jsem kdekoli začal duel, hned jsem měl v zádech další 2. Takže jsem trénoval hru na kočku a na myš.
No a je znát, že klacík bez FF je v BOSku handicap. Asi to půjde natrénovat i bez FF. Ale v ROFu jsem taky nejlíp lítal plečky, který se chovaly slušně i bez FF. Albíky, Pfalze, Spady. Nebude zas někdo vyrábět slušný FF?
To je v BOS ještě horší start co se týče směrovky, než v DCS P-51D, kde je to bez toho směrovkovýho autopilota hodně nepříjemný úkon?
Nedávno tu na SVK někdo nabízel MSFF2 v slušném stavu a jeden kousek má myslím na prodej AB1_Salak. Případně na Ebay jsou k dostání stále víceméně průběžně. Za ty peníze se lepší FF dnes už těžko pořídí.
Já to dal i s odemknutým kolem...ale napřed snad 5x hodiny. Není to správně.
Neměl bys nějakou fotku palubovky, která by ty velké mezery vmezi přístroji a deskou ukázala? (edit, tak už jsem něco našel...asi jo, asi tam ta mezera být může)
Sklo mi přijde po všech stránkách OK.
Jde to i bez uzamčení ostruhy a popisovaných hodin.Metodou pokusu a omylu,jsem došel k závěru,že to chce ještě dříve než se pilot dotkne plynu zarvat klacík k sobě, a mírně vyšlápnout směrovku doprava.Pak teprve přidat plyn a přímí směr udržovat mírným uvolněním nebo přitlačením na pravý pedál.Nevím,jestli to je zrovna podle manuálu ale mně to tak funguje.Už jste si všimli,že začal fungovat ukazatel munice?Ten diskutovaný rám se mi zdá opravdu poněkud masivnější ale interier je propracovanější než
Bf 109. Přesto,že mám raději Bf 109 budu lítat s Fokáčem až do doby než dostanou kokpit 109 alespoň na úrověň 190.
Tak zkouším pojíždění s tou 190 a to je odvaz. Když potřebuju zatočit doprava, je to skoro neřešitelný problém. Směrovka nereaguje, pravá brzda zastaví letadlo na místě. Pro změnu levá brzda ho roztočí jak čamrdu. Jinak na IL2 foru doporučujou klacík plně přitáhnout, že to prý zamkne ostruhu. Chování levá vs. pravá brzda ukazuje, že tam v simulaci něco chybí/přebejvá. Zkrátka mi přiijde, že na tom pojíždění a celkově směrové stabilitě maj něco úplně blbě. Snad to vyřešej, protože to chování je spíš až komický, než že by to bylo ke nějakému drobnému doupravení.
To držení energie jsem zkoušel se 190. Po rozhulákání na 750 to pak nastoupá cca 2000m, než mu dojde energie. Tedy je to podobný jako Bfko v CloDu. Jen ty zvukové projevy z rychlosti se mění razantněji a to asi vede k pocitu, že to ztrácí energi rychleji. I když bych od tý 190 čekal víc než od Emila.
Přiznám se, že se na dlouhodobě neřešené problémy FM BOSu dívám čím dál víc skepticky. Maj tam velkej problém a zjevně nevěděj, co s tím maj dělat a dost možná nevěděj, kde přesně to maj. Což mě nepřekvapuje, protože to je dost kompexní. V ROFu se taky chlubili vlivem proudu vzduchu od vrtule, jak krásně to simulujou, až pak po 3 letech přišli na to, že to maj úplně vopačně.
Zatím nejhezčí je lítání ruských letadel. Lavina a Jak jsou fajn. A nemůžu se ubránit dojmu, že ty německý letadla przněj tak trochu schválně. A nejde jen o FM, jde i o výkony. Sice to lítá, ale motory nic nevydržej. Krásně je to znát na normal, kde ta FW190 za chvíli stáhne plyn na 80% a víc to prý neletí. O tom, že roll rate maj ty ruský letadla jak z říše snů, o tom snad ani nemluvit.
Už sa neviem dočkať až prídem domov a sadnem do Fw
...podľa toho, čo tu píšete, je štart podobný vzletu P-51 a TP-51 V DCS - tam sa pritiahnutím knipla zaaretuje ostruhové kolečko. Ak sa bude aj v ďalších veciach podobať na Ponyho, tak je to jedine dobre. Ako sa správa 190ka v horizontálnich manévroch? Vlastne vo všetkých manévroch? Ako je stabilný / nestabilný pri streľbe? No, som vážne zvedavý.
Už sa neviem dočkať až prídem domov a sadnem do Fw
...podľa toho, čo tu píšete, je štart podobný vzletu P-51 a TP-51 V DCS - tam sa pritiahnutím knipla zaaretuje ostruhové kolečko. Ak sa bude aj v ďalších veciach podobať na Ponyho, tak je to jedine dobre. Ako sa správa 190ka v horizontálnich manévroch? Vlastne vo všetkých manévroch? Ako je stabilný / nestabilný pri streľbe? No, som vážne zvedavý.
Stabilní je podobně jako ostatní letadla v BOSu. To samé pak manévrování. Vlastně mi přijde, že všechny BOS letadla lítají tak nějak stejně, jen maj sem tam nějakou mimořádně vypečenou vlastnost. Ale asi je FW190 o něco stabilnější než Bfko. Na pozemáky se mi s tím střílí líp. A jinak samozřejmě platí, že trefa z FW 190 cíl rozebere na atomy. To zaplaťpánbůh stále platí.
No mně to přijde při střelbě ale i během letu o dost klidnější letadlo než Bf 109. Nahoru a dolu to létá lepší než Bf 109 a když to roztlačíš s kopce alespoň z výšky 3 km a máš náskok alespoň 500 m (na tuto vzdálenost jsou ještě schopny tě enemáci dost ošklivě ozobat) tak to v pohodě uletí každému Ivanovi.Chce to jen nepanikařit,nekoukat za sebe a zdrhat.Má někdo vyzkoušené jak dlouho to vydrží let na plný plyn? U Bf 109 už s tím asi něco udělali a motor se mi povede oddělat jen málo kdy. U FW je to ale dost problém to v souboji uhlídat.
Tak jsem pročítal forum IL2 a zdá se, že FW 190 bylo přijato rozpačitě, když to povím diplomaticky. Krom již vzpomínaných neduhů s FM a papírovým motorem kluci objevili další ještě horší problémy.
1) Je špatně pozice kusu na spodku přístrojové desky, kde je v originále mezera, která není v BOSu.
2) Je blbě pozice hlavy pilota. Možná je to kvůli nezvládnutému vlivu lomu světla přes čelní sklo. Díky tomu museli zvednout o pár cm hlavu a díky tomu museli zvednou zaměřovač taky o pár cm a pravděpodobně díky tomu je blbě pozice vůči rámu kabiny a tak to rámování překáží víc než by mělo. Navíc na žádných fotkách nevypadá ten rám a to čelní sklo tak masivně. A v důsledku blbé pozice hlavy jsou blbě vidět přístroje, který pilot jinak normálně viděl. A díky blbé pozici vůči rámu je omezená viditelnost v dogfightu.
3) Jsou nějaké stížnosti na výkony, kde kluci tvrděj, že v nízkých hladinách by to mělo letět rychleji než Bfko a především o poznání líp akcelerovat. Což tak není.
4) Má to papírový křídla. Letmé poškození z kulometu a Fw je bez nich.
Sem tam se to někdo snaží bagatelizovat, ale toho obrazovýho materiálu k tomu je docela dost. To samé platí pro chování při pojíždění. Existují návody, jak to dělat zaručeně správně, ale to rozhodně nevysvětluje nesmyslné chování při postupu mírně jiným.
Jsem se na tu 190 tak těšil a zatím jsem z toho spíš rozčarovanej. Ne že by se s tím lítalo blbě. Nebo že by se s tím nedaly sundavat červený letadla. Ale celý sim zůstává výrazně za původním očekáváním, že to bude výborné zejména fyzikou a věrností výkonů/chováním. Fyzika určitě simulovaná je, jen jak u jednoduchých modelů bývá, neřeší mezní situace. A zrovna tedy souboj ve vzduchu je často o krajních situacích.
Rámování toho pancéřového skla je opravdu divné když to člověk porovná s originál fotografiemi.
Jinak mám spíše dojem, že posunuli celou horní hranu cockpitu dolu. Proto není mezi horní a dolní přístrojovou deskou mezera, proto trčí dolní rám pancéřování a proto vypadá zaměřovač vysunutý nahoru.
Tohle je super, někdo zběhlý v optice si dal tu práci, aby spočetl vliv lomení světla na čelním skle tý FW 190. http://forum.il2s...indscreen/. Zeditoval v nějakým editoru výhled z kabiny jak je v BOSku a dodělal do toho vliv lomu světla a jak by tedy měl vypadat skutečný pohled skrz. Navíc k tomu přidal potřebné výpočty, aby se vývojáři měli čeho chytit.
Mimo jiné je tenhle problém s výhledem přes tlusté sklo i v Bf 109 a La5. Tam sice není tak výrazný, ale u Lavočky je řekněme citelný. Kdyby kucí vod 777 dodělali lom světla alespoň pro čelní panceřovaná skla, hned by bylo veseleji. Nebo kdyby přijmuli nějaký workaround a upravili 3D model při pohledu zevnitře tak, aby se to blížilo tomu lomenému světlu. Nicméně workaround je dycky jen cesta vokolo. Lepší aby byl lom světla.
Víkend jsem samozřejmě strávil víc v ruských mašinách než v dlouho očekávané stodevadesátce. Kdykoli se připojím, je o dva němce víc a servery jsou automaticky balancované. Takže jsem lítal zejména Jaka. No a ono to lítá opravdu hezky. Má to skvělej výhled. Hezky to točí, je to přiměřeně stabilní. Při startu to nemá ty tendence stát se primabalerinou a trávit život v piruetách. Záporný g to nevyvádí z míry a nechce to skončit v invertované ploché vývrtce. Výkonově to je natolik blízko německým érům, že pokud se nejedná přímo o soutěž kdo komu uletí, je to dost rovnocený soupeř. Chybějící palebnou sílu vynahrazují německá papírová letadla, stejně stačí drc z čehokoli a je po motoru, nebo upadnou křídla. Za mě je to v tuhle chvíli tak, že o první místo se dělí 109 G2 a Jak 1. F4 moc nelítám, ale v zásadě to taky patří na vrchol. Za těmito 2 (3) kouskama pak je La 5 a FW 190. Na posledním zaslouženém místě je LaGG 3. Za to, že FW 190 patří (u mě) až na druhé místo, má vinu Jak a Lavočkin. Tyhle letadla jsou natolik dobrá, že ta 190 neposkytuje nijak zásadní výkonostní rezervu. Má motor, kterej se nedá hnát naplno dýl jak malou chvilku. Na normal to klasicky omezí plyn na 80% a s tím se už velmi blbě utíká. Jak a Lavina to můžou točit snad donekonečna na plnej knedlík.
Ono se to dalo čekat, že ty ruský letadla budou sestavený v prototypový dílně. Budou mít extra hladkej povrch a dokonale seštelovaný motory. Takže budou lítat jinak než frontové kusy. Až po Stalingradu začnou dělat další pokračování, a přidaj La 5FN, Jak 3 a La 7, bude to teprv rodeo.
Ať jsou tedy potíže s FW 190 jakkoli dramatický a sem tam to dělá nesmysly, mě osobně to poskytuje tu zábavu, kterou čekám. Tedy server bez ikon, kde můžu vyrazit z nějakýho záložního letiště a potulovat se nad obvyklýma místama kde se nalézají enemáci. Ty pak lovit a být při tom chytán. Já si úplně nepotrpím na DF zábavu, ale jak maj tu mapu Stalingradu v rotaci serverů, ta poskytuje to volné lovení. I tam je sice klasický meeting point asi na půli cesty mezi nejbližšími letišti a tam se odehrává největší nářez, i tak je ale dost cílů pro osamělého lovce.
No jak říkáš on-line jsem si s FW opravdu moc nezalétal.Ale i to málo stačilo na to aby si člověk mohl udělat alespoň nějaký obrázek o novém letadle ve hře.Nevím jestli je to dobře u A3 ale u pozdějších verzí FW (to bude spíše vědět Fuči) se ostruha zamykala přitažením klacku.Ve hře to funguje a odstartovat se s tím dá. Nemluvím o nesmyslném chování brzd a směrovky při popojíždění.Chování směrovek je však debilní u všech německých letadel tak mi to zase tak zvláštní nepřipadá jde jen o zvyk( tím neříkám,že by s tím měli něco udělat).Řídím se pravidlem, že s vyjímkou startu na to raději ani nešlapat. Rám kabiny je asi opravdu poněkud silnější ale zase jde jen o zvyk. Obzvláště Ai mají ten dar,nečekaně zatočit zrovna v okamžiku kdy se schovají za rám. V souboji s živými piloty to zas tak velká nevýhoda není.Motor by opravdu asi měl vydržet na plný výkon o něco déle ale stejná situace byla na začátku s Bf 109,kde to již delší dobu nepozoruji. Dlouhodobě se dá létat s ata 1.3 celkem bez problémů,letadlo je i tak dost rychlé aby všemu uteklo nebo to dohonilo, chce to jen držet výšku kolem 3 km aby se to dalo roztlačit a plný výkon není nutný.Palebná síla je zcela jasné plus obzvláště s jejich "povedeným" modelem střelby a nefunkční konvergencí.Na vzdálenost 500 m mnohem účinnější než střelba na tuto vzdálenost s Bf 109.Docela chápu,proč se FW říkalo "Letájící řezník". Na malé masomlejní mapě je to letadlo téměř nepoužitelné na mapě "Stalingrad" už je to o něčem jiném a dají se více použít schopnosti tohoto letadla. Oblíbenou zábavou pak je chytání Šturmoviků, kteří obvykle startují ze vzdálenějších letišť a není tam tak silná koncentrace letadel na 1 m2. Užije si s tím člověk hromadu zábavy ale je to nedodělané ostatně jako zatím všechno v této hře.Osobně bych více uvítal alespoň jedno hotové letadlo než další nový polotovar.
Paka na vajcia,smerovka vpravooo vbok,mierne zosliapavanie pravej brzdy a vzlietne ten fokac,aj keby nechcel.Aj vdaka tej kalanetike som sa dokopal dat konecne do poriadku moje piruetove zakoncovanie pristati na La5 a zadarilo sa.Uz nebaletim a zas mam ten brezolet o nieco radsej
Inac ram kabiny Fw je celkom vopriadku,problem je ze vyplnou nie je pancierove sklo ale klasicke okenne dvojsklo
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.