Zvykám si na to, že zde funguju jako advokát BOSka. Ale nedá mi to. Musím. Lítal jsem dnes pro změnu Jaky a Laviny. No abych získal porovnání proti mezkům z vlastní zkušenosti. Nebudu lhát, každou chvíli mě někdo vyklepe z kalhot. A je fuk, zda lítám za němce či na rusy. Ale poté, co jsem si zvykl na Jaka a Lavočku, sundavám ještě větší jelita než jsem sám. To samo o sobě je banální informace. Nicméně mám docela solidní zkušenost z CloDu a zde to porovnání začíná být zajímavé. V CloDu když je na mapě 109 E4N, více méně umírám jen a pouze když se pustím do rizika. Zkrátka když lítám nízko a pomalu. Když ale umřít nechci, není vlastně nic, co by mě mohlo vykolejit a přesto domu přivezu sestřely. Podobně pak když jsem ve Spitu a dostanu 109 na blízko do zatáčkového souboje, většinou není nic, co by chudák 109 mohla udělat. Jistě jsou vyjímky, je několik lidí, kteří se 109 utočej Spita, ale je to velká vyjímka. Nic z toho ale neplatí v BOSu. Nikdo není v bezpečí proti ničemu. Nikdo nemá takovou převahu, aby prostě uletěl, nebo aby jen tahal pořádně za páku a druhej se posléze dostal do zaměřovače. Jo mám na mysli některé úhybné manévry, které umí Spit a ještě víc Hurrik, kdy 109 nejen že nedokáže sledovat jeho dráhu, ale ani nestíhá předsadit a vystřelit. Letadla v BOSu se od sebe odlišují, ale žádné nemá tak dramatickou převahu v jakékoli disciplíně. Navíc, každý to letadlo, když se letí blbě, o tu svojí výhodu snadno přijde. Takže v BOSu prostě platí, že vyhrává lepší pilot. Výhodu letadla musí pilot umět využít. Je to klišé. Ale v BOSku to prostě platí. Díky komplexnosti FM je manévrový souboj opravdu souboj, není to hra na kočku a na myš. Tahat pořádně za páku prostě nestačí. N-krát jsem dnes byl v situaci, že jsem dostal toho, co byl už skoro za mnou tím, že byl moc nadšenej a přitáhnul víc, než měl. Ztratil energii, musel povolit zatáčku a než se z toho vzpamatoval, snažil se mě setřást ze šestý. Na druhou stranu jsem i já byl n-krát v situaci, že jsem toho druhýho už měl na lopatě a ... lopata byla připravená pro mě. Jo a kdo tam používá nick HocusPocus? Není to někdo zdejší?
Jakou dá v BoSu práci uchladit motory, nebo tady už člověk bojuje jen proti nepříteli?
Jsou dva režimy. Buď lítáš "Expert", nebo "Normal". Expert je obdoba třeba Syndikátů. Jsou zapnutý všechny prvky simulace a nejsou ikony. Normal je pak asi jako playground na New Wings - engine management se omezuje na plynovou páku a máš ikony. Nicméně i v Normal modu existují limity motoru a chladičů. Jen to za tebe řeší počítač. Takže ti prostě ubere, když to přeháníš. Nenechá tě zničit motor. Na experta je to pak na tobě. Zatím není řízení chladičů pro Bf 109, ale u ruských letadel je to už udělaný. Navíc je třeba ovládání dvoustupňového kompresoru u La 5. No a samozřejmě je tu řízení vrtulí. Prakticky to je tak, že se nedá lítat na plnej plyn/otáčky neustále. Každej ten motor má svoje limity a při překročení hrozí poškození. Zejména 109 má motor křehkej. Vydrží 60 vteřin naplno, pak se musí zvolnit. Ruské motory vydrží dýl, ale zas se musí hlídat teplota. A když máš blbě chladiče, buď ti všichni uletěj, nebo to uvaříš. Takže motor a jeho stav vstupuje do hry dost významně.
Rumcajs napsal:
Zatím není řízení chladičů pro Bf 109, ale u ruských letadel je to už udělaný.
Není tam manuální ovládání, ale automatický ovládání funguje normálně. Manuál tam byl zejména pro případ selhání automatiky. Sověti nic takovýho neměli.
Rumcajs napsal:
Zejména 109 má motor křehkej. Vydrží 60 vteřin naplno, pak se musí zvolnit. Ruské motory vydrží dýl, ale zas se musí hlídat teplota. A když máš blbě chladiče, buď ti všichni uletěj, nebo to uvaříš. Takže motor a jeho stav vstupuje do hry dost významně.
Ono je to tak že čím výš a čím rychleji letíš, tím dýl tam můžeš mít plný výkon. Friedrich chladí blbě, ale i on vydrží v přímém letu na 1.4 ATA u země (1000m) zhruba 3 minuty. Gustav na plný výkon (1.3 ATA) při přímém letu vydrží přes 10 minut. Čím výš, tím delší čas.
Teplota - to je právě problém obou Bf 109. Ukazatele teploty tam neukazují korektně, ručička se hýbe jen tak aby se neřeklo. Až to zprovozní tak to taky ve "stodevítkách" bude o hlídání teploty, o ničem jiným to totiž není.
Výdrž motorů - souhlas, rudý éra jdou v tuhle chvíli mnohem líp uchladit. To znamená že můžou dýl používat plný výkon. Jaky, Laggy ani lavočky prakticky nemají problém s vysokou teplotou. Což je myslím v pořádku, jsme u Stalingradu kde by mělo mrznout. Problém je, že přehřívání Bf 109 tomu moc neodpovídá. Myslím že by to měli doladit, protože pokud plánují bojiště kde bude teplo až vedro, tak tam budou Bf 109 nepoužitelný.
Ono to možná i těch 30 minut na 1.3 ata dokáže letět. Jak jsem psal, že to vydrží přes 10 minut - nezkoušel jsem kolik minut to vydrží než oddělám motor, jen mě po těch deseti minutách přestalo bavit letět rovně na plný výkon a čekat co to udělá. Stejně je na nějaké opravdové zkoušení ještě pár měsíců čas.
Já to zkoušel před pár týdny (a tedy pár patchů zpět) a F4 vydržela tak nějak přes minutu a G2 jen o málo dýl. Možná už to nějak srovnali. Koukal jsem na IL2 forum a tam proti tomu dost lidí protestovalo. Sice vývojáři chvíli sebevědomě tvrdili, že to maj dobře a pokud jim někdo nedokáže, že to nebyla pravda, pak to měnit nebudou. Ono taky 60 vteřin plného výkonu za celý let není mnoho. Ve finále to vedlo k tomu, že jejich rekonstrukcí historie dospěli k závěru, že ty 109 vlastně výkonově nestačili na ruský stroje. Takže možná museli slézt z toho svého lustru zase na zem.
Hmm...takže to vyjde pár hodin před mým odjezdem na 10ti denní dovolenou. Supr načasování Ještě že na to vlastně nejsem ani moc zvědavej . I když trochu jo .
Hmm...takže to vyjde pár hodin před mým odjezdem na 10ti denní dovolenou. Supr načasování Ještě že na to vlastně nejsem ani moc zvědavej . I když trochu jo .
Kecko. Když kulomety dělaj v BOSku takovou paseku, copak teprve ButcherBird. Nemůžeš se dočkat, až zkusíš nějakýho rudýho nadšence rozpárat půlvteřinovou salvou.
Mno... tak som si polietal v Bf - a som ohromne spokojny Znovu je BoS o nieco lepsi ako predtym. Viac-menej to dobre opisal Rumcajs o nieco vyssie, je to sice k predchadzajucej verzii hry, ale vyborne to sedi i na aktualnu. Takze za mna obidva palce hore a kurefsky sa tesim na Wurgera.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.