Ale pochopil Cassi. Motory u niektorych ruskych strojov neznicis ked letis na maximum - pisali o tom vyvojari v DD, myslim, ze tam bolo aj zdovodnenie preco.
Pokial je mi zname, "fronta" na prihlasovanie na server nie je v plane. Server je bud plny alebo nie je. I ked... Planuju sa zmeny v MP, zatial sa o nich vela nevie. Mozno toto bude jedna z nich (iba osobny nazor). K zmenam ale pride urcite, BP by mal byt v plnej verzii aj s tymito zmenami. Implementovane budu aj do uz existujucich produktov, taktiez do FC a TC.
Simulovat motor je na velmi dlouhý rozbor problému.
Z mého dojmu nejlépe nasimulované chování motorů jsem zažil u A2A simulations, kteří vytváří addony do FSX a P3D, kde simulují fyziku každého válce motoru zvlášť, včetně jeho opotřebení v průběhu času, opotřebení a znečištění svíček, karbonizace ventilů, netěsnoti a snižování komprese, poškození způsobené přehříváním, opotřebovávání a přehřívání ložisek v motoru a v turbokompresoru, poškození motoru vysokým protitlakem na turbokompresoru, simulace úniku oleje v průběhu času (motor více či méně "žere" olej podle opotřebení). Simulují i chování při použití jiného paliva, kde při použití paliva s nižším oktanovým číslem si nemůžete dovolit motor přeplňovat stejně, jako u paliva s oktanovým číslem 100. Také ve svých addonech mívají možnost změnit olej na lehčí nebo těžší a vše má následek na chování stroje. V horkých dnech je kvůli řidšímu vzduchu nižší efektivita stroje a motoru, naopak v mrazivých dnech musíte omezovat plnící tlak, protože byste mohli vysokým kroutícím momentem něco urvat. A2A simulations si na tomto hodně zakládají. Této technologii simulace chování motorů říkají Accu-sim a většinou se musí dokoupit jako doplněk k vybraným addonům.
Osobně mi ten časový limit u překročení limitů taky trochu vadí. Teoreticky, když je motor dostatečně kvalitně chlazený, tak bych si mohl dovolit držet konfiguraci motoru nad MCP hodnoty, aniž bych něco riskoval. Tohle jsem v BoX nezaznamenal. Třeba zrovna otáčky motoru. Vyšší otáčky mají vliv hlavně na zahřívání oleje. Jenomže, co když mám olej dostatečně chlazený? Potom si ty vyšší otáčky nad MCP přeci mohu dovolit.
Upravil/a AJaromir dne 19-10-2018 13:18
Ale pochopil Cassi. Motory u niektorych ruskych strojov neznicis ked letis na maximum - pisali o tom vyvojari v DD, myslim, ze tam bolo aj zdovodnenie preco.
Tak schválně jestli se trefím:
a)Putinova lobby za větší ruskou historickou realitu.
b )Opravdový ruský patriotismus vývojářů, kteří prostě věří, že Jak je lepší letadlo než ta imperialistická kobra, která se dávala do výzbroje gardovým plukům.
c)Ruský motor prostě nejde zničit, protože je ukován silnou a čistou duší ruského lidu.
Barone, standartně s tvými názory a pohledem na hru souhlasím, ale toto Asi často nelítáš ty správný stroje, abys zničil motor. Jasně, P-40 je extrém extrémů, to že si nad 3,5km ani nemůžeš beztrestně zvednout otáčky na 3000rpm, abys udržel o další kilometr a půl ten tlak aspoň na těch 37 palců je fakt k smíchu, to že když v dajvu na 2-3 sekundy dosáhneš otáček zhruba mezi 3100 - 3200 tak motor instantně zhebne je snad k smíchu ještě víc. Sou tam i jiný letadla, který v běžnym boji nereálně odděláš, sem zrovna tem, kdo se snaží lítat +- podle režimů tak, jak se v reálu zhruba lítaly, a běžný bylo, že když deš do boje, tak až na vyjímky dáš plnej výkon. Proč Spitfiru MkVb zhebne motor na plný výkon po zhruba 2 minutách, když držim všechny parametry v optimálu? Jasně že vývojáři maj zdůvodnění, že ruský stroje mohly letět na plnej výkon furt, taky sem o tom čet, ale nikdo mi nevyvrátí, že to tam implementovali právě takle, protože se jim to zrovna hodilo do kuchyně a mohli tím krásně zvýhodnit většinu Ruských strojů...
EDIT: Skutečnost byla asi taková: Ruský, Německý, Anglický i USA motor trpěl časovým překračováním limitů zhruba tak stejně, jenže USA, GB i Německo byly natolik vyspělé země, že si toho byly vědomi, a proto napsaly do manuálu časové limity, které pokud byly překročeny o 10-30% času rozhodně nevedly k destrukci motoru, ale přispívali k jeho opotřebení stejně tak, jako jakýkoliv jiný provoz na těchto režimech. Oproti tomu Rusové se takovou zbytečností netrápili a do manuálu to nenapsali, stejnak předpokládali, že letoun bude sestřelen dřív, než dojde k podstatnému opotřebení motoru.
... o 70 let později ruský vývojář zjistí, že v manuálech všech zemí jsou dost přísně stanoveny limity motorů, akorát u Rusů neeeee... V lepším případě z toho odvodí, že Ruský motor vydržel víc, a dá to takle do hry, v horším případě je si vědom skutečnosti, ale přesto to dá takto do hry, aby ty sovětský mašiny aspoň trochu pozved. B je správně...
Upravil/a Hot_Dog dne 19-10-2018 13:04
1)Já kvetu z přihlašování stejně jako psal Cassi. 2) Motory jsou kravina a to víme asi všichni. 3) Mraky jsou podivný. 4)Chtěl bych nastavení kniplu po vzoru starýho šturma.
Grafická kvalita mraků jde slušně vylepšit tímhle modem: https://forum.il2...ow-preset/, ale je to samozřejmě jen pro SP.
Pro zajímavost dotaz: jak je to s generováním mraků v MP - jsou pro všechny hráče generované stejně, tj. lze se v mraku schovat?
(v SP samozřejmě AI skrz mraky ""vidí", což je další ze seznamu AI negativ...) .
Vec sa ma takto - ked dochadza k zmene FM, hodne sa to testuje (a tym myslim skutocne hodne). Iste chyby v Il2 GB su. Suhlasim s tym co ste pisali o skusenostiach s "cervenymi" masinami, verim, ze ich mate nalietane a viete o com hovorite. Sucasne ale poctivo priznavam, ze sa venujem testu najma nemeckych a talianskych lietadiel a tankov, na sovietske a spojenecke stroje sa specializuju ini. Ono sa to ani neda venovat sa vsetkym strojom pri terminoch, ktore su stanovene, popri tom este vyhladavat graficke chyby, chyby v GUI, chyby karierach a v kampaniach, kontrolovat korektnost kamuflazia ich natiahnutie na droteny model atd atd atd. Chyby sa postupne odstranuju, zial nie tak rychlo akoby som/sme chcel/chceli. Takze upozornujeme na chyby, davame zdovodnenia preco su niektore masiny mimo (okrem desiatok dalsich veci), svoj nazor podlozime fotodokumentaciou a vyvojarsky tim sa ich snazi odstranit, pripadne navrhy odmietne - vzdy ale so zdovodnenim preco, vratane dokumentov. V tomto sa musim Jasonovcov zastat, spolupraca s nimi je vyborna i ked niekedy obe strany tvrdo obhajuju svoje stanovisko. Mimochodom, divili by ste sa kolko rozdielnych dokumentov existuje na kazdy jeden stroj. A ako si protirecia - pritom su to oficialne papiere.
Takze k tejto teme z mojej strany asi tolko.
Jak jsem psal. Motor, jako vše ostatní, je komplexní veličina. Hot_Dog: vždy je tam nějaký limit, který ti zajistí velmi rychlé zrušení motoru. Např. kombinace vysoké plnění+palivo s nízkým oktanovým číslem. Čím nižší je oktanové číslo, tím je palivo náchylnější k předčasnému zapálení a k detonačnímu hoření. S tím souvisí i teplota povrchu válce. Při vyšším plnění je samozřejmě generováno více tepla, teplo se hůře odvání a i přes relativně chladný zevnějšek motoru, je díky omezené vodivosti tepla uvnitř válce teplota a tlak dost vysoký na samovznícení paliva a opět blíže k předčasnému zapálení nebo detonačnímu hoření. S tím souvisí i bohatost paliva. Do směsi se dávalo víc paliva, než shořelo, a zároveň ne tolik, aby došlo k přetížení motoru. Důvod je opět chlazení válce zevnitř. Tedy i kdyby byl motor chladícím okruhem z venku dobře chlazený, uvnitř válce mohou být teploty při malé bohatosti směsi vyšší a opět přispívají ke klepání motoru. U moderních letadel se to řeší sledováním teploty plynů opouštějící motor, které více či méně vypovídají o teplotě uvnitř válce. No a nakonec kombinace vysoké plnění+nízké otáčky, která krom zvyšování šance na detonační hoření také zvyšuje šanci na zničení hřídele vysokým momentem. Proto třeba u P-51D nemá cenu používat WEP pod 5000 stop, protože byste akorát tak téměř instantně zrušili motor.
Upravil/a AJaromir dne 19-10-2018 14:24
Barone ty se hrabeš i v kamuflážních nátěrech? Ehmm nechtěli by upustit od té své mánie oprýskaných letadel? Málokterý skin vypadá jako válečný nátěr starý pár týdnů, nebo měsíců. Ty staré skiny dost často vypadají jako bych se koukal na nějakýho muzejního veterána po 30ti letech intenzivního létání. Ta móda rezavých a poškrábaných mašin se do BoXu moc nehodí.
A co ten defaultní zimní skin, nebude nějaký? Chápu, že je to zase objevování Ameriky po starým Šturmu, ale chci si létat ve vlastních skinech a trochu mi vadí, že mě každý v zimě vidí v defaultní zelené.
Baron napsal:
Co sa tyka zmrsenosti motorov - no je to nazor, osobne si myslim cosi ine ale to je uz na inu debatu.
Neber to prosím jako útok na tebe nebo hru, mám skoro vše z BoX a budu si to kupovat dál, nejde tady z mé strany o nějakou averzi proti té hře.
Ale to co jsem napsal ohledně motorů, je fakt za kterým si stojím.
Namátkou,
-chlazení a s ním spojené limity, rozebírané i zde na fóru
-plnící tlaky MW-50 u G14 je známo, ale co třeba A-8 1,42ATA, motor udržel 1,42 do 1250m na stendu, za letu tak odhaduji kolem 1750m podle rychlosti a ve hře : 960m výšky při dopředné rychlosti 450km/h, to je minimálně půl kiláku pod kdy by měl začít padat plnící tlak motoru...
(1,58ATA na stendu udržel do 750m, za letu možná až do 1000m, ale ve hře, žačíná klesat okamžitě s minimálním nabíráním výšky!)
-vrtule, to je další otázka, respektive stavitelná vrtule a její vliv na let
-motor "tlačenej" maximálním plnícím tlakem při minimálních otáčkách a jeho výdrž
-a naopak, motor na maximálních otáčkách při nízkém plnícím tlaku a opět jeho výdrž...
Jaro, pises tu uz druhy prispevok od veci. Ty uz mas mustanga? Plus co pises o kvalite paliva, teplote povrchu valcov atd..ja kua silno pochybujem ze toto je namodelovane v Bos. Rovnako ako stretnut Laga v 6+ bez toho aby bol udychany
Saburo - bez obav, vazim si kazdy prispevok, ktory je k veci. Snazim sa posunut vase vyhrady k devteamu, ak su nazory podlozene, o to lepsie.
K Laggu - vyskovost (nielen) Laggu je omlatena vyvojarom o hlavu po poslednom patchi ruskymi testermi. Predpokladam, ze to upravia.
Ku skinom - Cassi, upozornovali sme uz velakrat na nezmyselny alfa kanal, ktory je prilis leskly, a podla mojho nazoru uplne zle spraveny. Zatial sa s tym nic stale nic nedeje, snad s novym grafickym enginom pre kovove povrchy. Zial, nie je to priorita.
Zimny skin ako default je v plane.
Jaro, pises tu uz druhy prispevok od veci. Ty uz mas mustanga? Plus co pises o kvalite paliva, teplote povrchu valcov atd..ja kua silno pochybujem ze toto je namodelovane v Bos. Rovnako ako stretnut Laga v 6+ bez toho aby bol udychany
Tak, bavilo se tu o modelování poškození motoru v BoX. Jenomže poškození motoru nejde namodelovat dosti akurátně, pokud není dosti akurátně namodelovaná samotná fyzika a mechanika motoru. Mustanga mám, ale v jiných simech. Jo, ještě k těm otáčkám a P-40. je rozdíl mezi mít otáčky nad MCP and mít nadotáčky. Mít nadotáčky je totiž mnohem větší problém, než mít otáčky nad MCP. V každém případě 200 nad limit 3000 by neměla být taková hrůza.
AJaromir napsal:
Proto třeba u P-51D nemá cenu používat WEP pod 5000 stop, protože byste akorát tak téměř instantně zrušili motor.
Citace z herního manuálu, který je špatně člověkem, který nemá páru...
Pro 67inHG je psaná kritická výška kompresoru kolem 10000ft...
To znamená, že do té výšky udrží kompresor tento vyšší plnící tlak a tedy i ten zvýšený výkon motoru.
Samozřejmě WEP se požívá od NULOVÉ výšky do výšky kdy tu hodnotu plnícího tlaku udrží kompresor!!!
Jde o to, že na hřídeli bude moc velký kroutící moment, který ji může zničit. Ještě jednou bych doporučil přečíst, co jsem napsal. Psal jsem totiž, že WEP se NEMÁ používat POD 5000 stop, a ne NAD 5000 stop.
Upravil/a AJaromir dne 19-10-2018 16:17
* Jason v Moskvě, debatují nad projektem z pohledu blízké a vzdálené budoucnosti; podrobnosti někdy později
* nový model německého pilota pro Bodenplatte:
* první obrázky kokpitu Pfalz D.IIIa:
* 3D modely pohonných jednotek pro PzKpfw IV Ausf.G a M4A2 Sherman od jejich partnera, Digital Forms:
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.