V rámci presentace válečných úspěchů se 16. června 1943 uskutečnil na německém letišti Larz, neboli letecké výzkumné základně Rechlin, den otevřených dveří a letecká presentace jak vlastních, tak kořistních letadel. Zastoupeno bylo množství německých prototypů, několik italských letounů, ale hlavně letouny německých protivníků, stroje RAF, VVS, americké typy, francouzské stroje používané LW ...
Lavočkin La-5
[img]https://www.2i.cz/images/2022/05/14/bojkov.jpg[/img] is not a valid Image.
Stroj získaný díky nezkušenosti sovětského pilota, poručík Bojkov během přesunu své jednotky, 88. GIAP, spotřeboval předčasně palivo svého stroje z úvodní dvěstěkusové objednávky a přistál s ním na území ovládaném Němci. Již druhý den byl letoun převezen na německé letiště a už v červnu se účastnil jako exponát zmíněného leteckého dne. V tomto případě šlo ještě o letoun používající trup odpovídající původním letounům LaGG-3. Osud poručíka Bojkova je neznámý.
Tato kamufláž je už v originální složce hry, ale prostě tak ...
Hawker Typhoon Mk.I
[img]https://www.2i.cz/images/2022/05/14/Typhoon.jpg[/img] is not a valid Image.
Prvním Typhoonem, který Luftwaffe mohla testovat ve vzduchu, byl EJ956 SA-I od 486 (NZ) Sqn. 23. března 1943 byly dva letouny pilotované F/O Smithem a F/S Williamem Mawsonem na "Rhubarb" nad Francií. Právě když v malé výšce přelétávaly pobřeží, byl Mawsonův Typhoon zasažen lehkým flakem. Podařilo se mu přistát na břicho na poli poblíž Cany-Barville, ale pilot byl zajat dříve než mohl stroj zničit. Typhoon byl opraven a zkušebně zalétán v Rechlinu a později sloužil jako T9+GK u "Zirkus Rosarius". EJ956 se převrátil a byl odepsán při nuceném přistání poblíž Meckelfeldu, 10. srpna 1944. Během leteckého dne v Larzu se představil ještě v původní kamufláži RAF, ale už letuschopný. William Mawson válku přežil v zajateckém táboře.
Jak 1b
[img]https://www.2i.cz/images/2022/05/14/Jak1_Smirnov.jpg[/img] is not a valid Image.
"Zpod obzoru se najednou nad hranou bradla u našeho letiště vyhoupla dvojice Jaků 1 a začala přistávat, první Jak dosedl ihned a začal pojíždět po ploše, druhému to vycházelo do zaparkovaných strojů a tak se poklusil udělat okruh během kterého na něj začal střílet flak a tak s ním pilot odletěl pryč."
Jedenáctého května 1943 přistál na letišti v Anapě, v té době obsazeném piloty Letky 13 Slovenských vzdušných zbraní, sovětský pilot se svým Jakem 1b. Během výslechu pilota vyšlo na jevo, že kvůli hrozícímu kázeňskému postihu raději uletěl i se svým číslem na německou stranu fronty.
Letoun později testovali různé jednotky JG 52 a zalétalo si na něm množství nemeckých pilotů, později se dostal do Rechlinu a byl podroben důkladnému testování, během těchto zkoušek byl veden pod označením Jak 3.
Pilotem byl nadporučík Leonid Smirnov, pravděpodobně příslušník 812. IAP, letecké eso s nejméně sedmi samostanými sestřely a návrhem na udělení Hvězdy Hrdiny SSSR, vzhledem k jeho úletu byly ale veškeré sovětské záznamy vymazány a v případě těchto údajů jde o záznam z německého výslechového protokolu. Přesný pozdější osud pilota je neznámý, ví se jen, že byl převezen se svým strojem do německa, je možné že se stal příslušníkem leteckých jednotek Ruské osvobozenecké armády.
Letoun byl presentován na leteckém dni v Larzu a později přetřen do obvyklého schématu testovaných strojů.
Sice jsem pracoval na něčem jiném, ale nedá se nevyhovět...
Mosquito FB.VI díl I
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/14/LR275_613SQN.jpg[/img] is not a valid Image.
LR275 ze stavu 613. perutě RAF, Velká Británie, leden 1944
Stroj je zajímavý kombinací dvou různých nátěrových schémat, a použitými barvami určenými pro zámořské bojiště, navíc nese pravděpodobně bílou SOP
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/14/LR359_Indefatigable.jpg[/img] is not a valid Image.
LR359, HMS Indefatigable, 25 březen 1944
Jde o vůbec první vícemotorový letoun který vlastní silou přistál na palubě letadlové lodi.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/14/RS625_143SQN.jpg[/img] is not a valid Image.
RS625 ze stavu protilodní 143. pěrutě RAF, Velká Británie, duben 1945
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/15/Vesely.jpg[/img] is not a valid Image.
TE603, Vlastimil Veselý, Letecký pluk 24, Ruzyně, 7 září 1947
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/15/Stancl.jpg[/img] is not a valid Image.
PZ247, Alois Štancl, 2 letka LP 24, 1947
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/15/LP25.jpg[/img] is not a valid Image.
MM430, Letecký pluk 25, letoun je ve zbarvení po přezbrojení na německé trofejní zbraně.
FB.VI - originální britské kusy
FB.26 - Kanadská produkce původních FB.VI
FB.40 - Australská licenční výroba, drobné změny proti originálu (pro účely hry nezajímavé)
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/25/aussie.jpg[/img] is not a valid Image.
FB.40, A52-60 ze stavu No.5 OTU RAAF, rok 1944
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/25/china.jpg[/img] is not a valid Image.
FB.26, FB-24 ze stavu Čínského letectva, Hankou, 1948
[img]https://www.2i.cz/images/2022/06/25/corse.jpg[/img] is not a valid Image.
FB.VI, TE686, bílá 11 ze stavu GC 1/6 Francouzského letectva, Rabat - Salé, 1947
Nevím přesně co to na tom křídle je, ale rozhodně to nejsou panely překližky.
Jelikož se zachovaly výrobní výkresy křídla víme i o tom že křídlo se mořilo. Přímo na překližku se aplikovala zelená a moka na horní plochu a azurová a fialová na spodní. Po zaschnutí se to zalakovalo.
Pruhy barev měly sklon asi přes dvě žebra a byly asymetrické a rozmístěné podle nálady chlapa se štětkou. Tahy štětcem byly hustější než na dřívějších Fokkerech. Vypadalo to nějak takto:
Nevím přesně co to na tom křídle je, ale rozhodně to nejsou panely překližky.
Jelikož se zachovaly výrobní výkresy křídla víme i o tom že křídlo se mořilo. Přímo na překližku se aplikovala zelená a moka na horní plochu a azurová a fialová na spodní. Po zaschnutí se to zalakovalo.
Pruhy barev měly sklon asi přes dvě žebra a byly asymetrické a rozmístěné podle nálady chlapa se štětkou. Tahy štětcem byly hustější než na dřívějších Fokkerech. Vypadalo to nějak takto:
Všechna křídla byla takto provedena. Jednolitá zelená neexistovala.
Tohle křídlo s kamufláží mám také zpracované, ale podle rekonstrukce současné holandské létající repliky (a zbytků zachovalého křídla z válečné výroby), ne podle poválečných polských kusů (holandský export). Tahle pruhovaná Osterkampova kamufláž je nejčastěji zobrazovaná se zeleným. Budu dnes nebo zítra pouštět skiny jen se základním zbarvením , tak tam mohu přidat i Osterkampa s barevným křídlem.
Ohledně toho co je na křídle, podle mě tam tvůrce templatu natečkoval všechny hřebíčky a buhví co. Aspoň to rozbíjí tu jednolitou plochu.
Kdyby byli nějaké pěkné prvoválečné kamufláže rád bych je viděl. (všude se opakují vlastně jen ty zbarvení co už ve hře jsou, i když ...)
Díky za reakci!
Přikládám rekonstrukce zbarvení podle těch holanďanů:
Ta kamufláž křídla je na fotkách velice špatně vidět, ale má to být na většině fotek, když se to hledá. Je vůbec foto jeho Fokkera s pruhy? Vím že je vyfocený u Fokkera bez pruhů a na té fotce jsou na nábežné hraně křídla tahy štětcem vidět.
WT_Horrido napsal:
Je vůbec foto jeho Fokkera s pruhy? Vím že je vyfocený u Fokkera bez pruhů a na té fotce jsou na nábežné hraně křídla tahy štětcem vidět.
Však nebyl materiál, natloukli tam stovky papíráky s velkou hlavou a byli vůbec rádi. To je jako s nýty na Mustangu, tmelením na 109 a 199 a tak vůbec.
Kdo to ví odpoví, odpoví mi na otázku ...
Já nevím, ale je to hezká včelička a trocha barev neuškodí. Každopádně kamuflage je to tradovaná, tradiční a tak vůbec. Možná je stejně hystorická jako Clostermanem popisované 190 s růžovožlutými břichy
79. PS, 20. PG USAAF na manévrech v listopadu 1941 s prvními operačními letouny P40E
[img]https://www.2i.cz/images/2022/07/13/79.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/07/13/20.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/07/13/16.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/07/20/Akeno.jpg[/img] is not a valid Image.
P-40E ze stavu Japonského armádního testovacího centra, Akeno, Japonsko, 1943
P-39 ze stavu 40. FS v období únor až listopad 1943
Čtveřice letounů, a pilotů, která se ve stavu své jednotky a ve spolupráci s 7.FS účastnila 6.2.1943 souboje s japonskými bombardéry. Smíšená formace obou jednotek bez vlastních strát dosáhla dvanácti sestřelů.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/01/K-Winburn-2-43.jpg[/img] is not a valid Image.
Thomas Winburn, P-39K, únor 1943
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/01/D-Raines-2-43.jpg[/img] is not a valid Image.
L. D. Raines, P-39D, únor 1943
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/01/K-McDonough-2-43.jpg[/img] is not a valid Image.
William McDonough, P-39K, únor 1943
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/01/D-Taylor-2-43.jpg[/img] is not a valid Image.
Lee R. Taylor, P-39D, únor 1943
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/01/F-Wagner-7-42.jpg[/img] is not a valid Image.
Boyd "Buzz" Wagner, P-39F, 35. FG, červenec 1943, tento pilot se účastnil bojů na Filipínách v prosinci 1942. Dne 30.4.1942 nárokoval v kabině Airacobry 3 sestřely stíhaček A6M. Jako jeden z z mála amerických pilotů považoval P-39 za lepší stíhačku než P-40.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/01/N-julie-10-43.jpg[/img] is not a valid Image.
P-39N, 42-18810, podzim 1943
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/01/N-Kyro-9-43.jpg[/img] is not a valid Image.
Erick Kyro, 41. FS, podzim 1943
Docela dlouho jsem váhal, ale Mosqiuto NF.Mk.II se od FB.Mk.VI liší jen (nejdu do detailu) uzamčenou pumovnicí (na zemi lze otevřít pro kontrolu zbraní a nádrží v trupu), odlišnou instalací pozičních světel na křídle, absencí pumových závěsníků pod křídlem a montáží radaru. Ale zrovna u vybraného stroje byl radar demontován, protože se s ním počítalo pro operace Night Intruder. A poziční světla budu ignorovat ...
[img]https://www.2i.cz/images/2022/08/02/Kut-I.jpg[/img] is not a valid Image.
Mosquito NF. Mk. II, Karel Kuttelwascher a George Palmer, 23. peruť RAF, září 1942. Kuttelwascher byl první cizinec který operačně mohl létat na Mosqutech. U 23. peruti působil asi dva měsíce a provedl kolem pěti operačních letů na Holandskem.
Jak vypadá to co stahujete zjistíte buď po stažení ve hře nebo zde: https://www.2i.cz...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.