October 20 2025 17:44:49
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
4.13 info
Hoper
1stCL_Fucida napsal:
Fw 190 neměly potíže s nějakou totální ztrátou ovladatelnosti na žádném z prvků řízení při žádné rychlosti.


A jak to bylo s Bf ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Powerty
310_Pip napsal:
P40 WEP neměla, tak proč tam je?


Která P-40? Protože ačkoliv nejsem žádný odborník na tenhle typ, tak vím, že alespoň některé prameny tuto možnost připouští.
Co jsem teď narychlo našel tak motor Allison V-1710-39 (P-40E) startovní výkon 1150k, 5 min. WEP až 1470k.
 
1stCL_Werner
Hoper napsal:

1stCL_Fucida napsal:
Fw 190 neměly potíže s nějakou totální ztrátou ovladatelnosti na žádném z prvků řízení při žádné rychlosti.


A jak to bylo s Bf ?

Nikde se u žádného prvku nemluví o totální ztrátě, uzamknutí, reverzu či něčem podobném. Řízení tuhlo, v extrémních rychlostech obvzlášť na výškovce hodně, ale dalo se dobře vypomoci trimem, který byl řešený přes plovoucí výškovku a tedy účinný i ve velkých rychlostech.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Hoper
Takže "víme", že řízení na velkých rychlostech tuhlo.

Ale přesto velká spousta pilotů překonala pud sebezáchovy, pustila knipl jednou rukou (a držela ho tedy jen jednou - pravačkou) a začala šmátrat na boku kabiny a točit kolem trimu ?
Já totiž mám furt nějak za to, že ti hoši, ač "mladí a silní", v boji drželi knipl spíše oběma rukama než jen jednou. Obzvlášť právě na těch vyšších rychlostech, když za to museli víc tahat. Tedy v boji, který nevypadal tak, že měli dost času si připravit útok na nic netušícího nepřítele, nastavit letadlo (trimem) a pak v dajvu nepřítele sejmout (případně nesejmout) a zdrhnout. Ano, v takovémhle případě to beru, ale ne v několik minut trvajícím DF, jak se to děje často na ilovských serverech, kde modří hoši trimují jako o život ... (abysme si rozuměli :)

Ale je to jen můj dojem, třebas v reále trimovali i hlavou dolů nebo na +3 G :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Rumcajs
Hopere ale přeci to všichni víme, že přes veškerou reálnost simulace v se těch virtuálních letadýlkách chováme většinou úplně nereálně. Třeba i ten film o 303 uvádí, že kontakt s nepřítelem trval 15s. Tedy jeden útok a pryč. Možná nějaké to zmatkování po útoku, než se povede zdrhnout. Ale ty naše bitvy, kdy letadla točí a dajvují a vracejí se do útoku bez zjevné převahy. Letadla těžce zasažená snažící se na poslední chvíli těsně před pádem do vývrtky nasprejovat okolí a urvat nějaký ten bod ... lol. Nebo hoši ve Spitech s horkou tlakou na klapkách, aby to tam kopli hlava nehlava a udělali krásný pravý úhel. Šlo by pokračovat. Nemá to smysl. Většinou naše chování v simech nemá s realitou vůbec nic společného.
Si vzpomínám kdysi před léty na vojně, když jsem sloužil ve Kbelích na letišti, jsem ukazoval nějaký ranný sim jednomu kapitánovi, co měl odslouženo asi 20 let u stihačů ze Žatce. A letím Bf 109 a kroutím jak magor nad letištěm a sundavám útočící stihačky jednu po druhé a blaženě vydechnu "nakonec ze mě bude stihač". Načež se ten kapitán začal řehtat jak kobyla, která právě vyslechla vtip století a uklidnil mě, že to bylo hezké, ale se stíháním to nemělo nic společného.
 
Shadowdeath
Rumcajs napsal:Přes veškerou reálnost simulace v se těch virtuálních letadýlkách chováme většinou úplně nereálně.


Tak tohle tesat do kamene!

Přeci jenom je to jen hra a nejde o život Úsměv
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
Joe Hallenbeck
Ohledně těch gyroskopických zaměřovačů, ta debata mě docela zaujala. Kdy Luftwaffe začala montovat ty svoje Gyro zaměřovače? Podzim 1944, stejně jako se na podzim 1944 začal montovat K-14 Ace Maker?
Co jsem četl, tak Britové Gyrosight Mk. II montovali už od konce roku 1943 (uvádí to Rajlich v Na nebi hrdého Albionu 4. nebo 5. část).
313_FlyBoy
RY-C
 
1stCL_Fucida
Hoper napsal:

Takže "víme", že řízení na velkých rychlostech tuhlo.

Ale přesto velká spousta pilotů překonala pud sebezáchovy, pustila knipl jednou rukou (a držela ho tedy jen jednou - pravačkou) a začala šmátrat na boku kabiny a točit kolem trimu ?
Já totiž mám furt nějak za to, že ti hoši, ač "mladí a silní", v boji drželi knipl spíše oběma rukama než jen jednou. Obzvlášť právě na těch vyšších rychlostech, když za to museli víc tahat. Tedy v boji, který nevypadal tak, že měli dost času si připravit útok na nic netušícího nepřítele, nastavit letadlo (trimem) a pak v dajvu nepřítele sejmout (případně nesejmout) a zdrhnout. Ano, v takovémhle případě to beru, ale ne v několik minut trvajícím DF, jak se to děje často na ilovských serverech, kde modří hoši trimují jako o život ... (abysme si rozuměli Úsměv

Ale je to jen můj dojem, třebas v reále trimovali i hlavou dolů nebo na +3 G Úsměv


Imho se obouruč létalo jen naprosto výjimečně. Piloti byli povětšinou dosti zkušení a už při výcviku se učili letadlo ovládat i v mezních režimech, tedy i ve střemhlavém letu. Ostatně třeba v manuálu k Me 262 je vyloženě napsáno, ať si piloti při vybírání střemhlavého letu příliš nepomáhají trimem, aby nepřekročili povolené násobky a konstrukce se nezhroutila. V leteckých simulátorech to není tak patrné, protože tady obrovské množství pilotů netrimuje dokonce vůbec, v reálu je to ale po kniplu a pedálech nejpoužívanější prvek řízení. Trimuje se de facto pořád, po/při/před každou změnou režimu letu.

Shadowdeath napsal:

Rumcajs napsal:Přes veškerou reálnost simulace v se těch virtuálních letadýlkách chováme většinou úplně nereálně.


Tak tohle tesat do kamene!

Přeci jenom je to jen hra a nejde o život Úsměv


To sice ano, ale představ si situaci, kdy máš ve streaku 50 sestřelů (tzn. sundal jsi 50 nepřátel, aniž by tebe nepřítel (byť jen) virtuálně zabil, či zajal), pak se začnou dostavovat úplně jiné pocity, než když na streak nehledíš. No, někomu stačí 10, aby se ty pocity "připosranosti" dostavily Úsměv. Pak to virtuální létání získá úplně jiný rozměr. Uznávám, že takové to "vlítneme na sebe a nějak se tam pobijem" reálné boje nepřipomíná vůbec. Ale když ty strany mají co ztratit (nebo alespoň jedna z nich), tak to hned začne působit mnohem více jako válečný memoár Úsměv.

Joe Hallenbeck napsal:

Ohledně těch gyroskopických zaměřovačů, ta debata mě docela zaujala. Kdy Luftwaffe začala montovat ty svoje Gyro zaměřovače? Podzim 1944, stejně jako se na podzim 1944 začal montovat K-14 Ace Maker?
Co jsem četl, tak Britové Gyrosight Mk. II montovali už od konce roku 1943 (uvádí to Rajlich v Na nebi hrdého Albionu 4. nebo 5. část).


Luftwaffe Askanii EZ 42 nemá nikde, spojenci Acemakera jen na P51D-20. Osobně bych nenamítal vůbec nic proti namodelování na nějakého pozdního Spita či Thundera, dokonce si myslím, že by to nemuselo být úplně náročné. Pokud to tady někdo dokáže nasimulovat + skutečně odladit, pak si dovedu představit, že by to DT mohl implementovat. Ale jak už naznačoval Magot, snahy ze strany Daidalosu na namodelování zrovna tohoto příliš velké nejsou. Ostatně i dle mého názoru je to zbytečnost, se kterou neumím střílet Úsměv.

U Luftwaffe se EZ 42 vyskytuje myslím pouze u Fw 190 D-9 s MW50 (1945), ale pouze v rámci HSFX. Osobně bych i tam měl raději mnohem běžnější Revi 16 B, ale tento můj návrh se na HSFX nesetkal s úspěchem.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
BP_dFrog
Kdysi existoval mod, který GGS Mk II přidával do Spitů Mk IXE, ale od 4.10 nebo 4.11 nefunguje. Ještě ho mám někde na disku.

Askanie je v Ta 183, ale pouze jako 3D model, funkční není.

Problém Acemakeru ve hře je ten, že se nedá použitelně nastavit. To že se "vzdálenost zvětšuje / snižuje" je sice krásné hlášení, ale úplně k ničemu. Jo, kdyby to hlásilo "Vzdálenost nastavena na 100m, 110m, 120m..." to už by se použít dalo.
 
Hoper
Rumcajs napsal:

Hopere ale přeci to všichni víme, že přes veškerou reálnost simulace v se těch virtuálních letadýlkách chováme většinou úplně nereálně.
Většinou naše chování v simech nemá s realitou vůbec nic společného.


A proč se tu tedy lidé čertí, že letadlo letí o 10km jinak než v "reálu" (kdy stejně ani neví, za jakých podmínek a kde to bylo testované), že letadlo točí jinak než by mělo, rozpadá se jinak než mělo atd atd ? :)

V týdnu jsem tu na téma trimy psal cosi o chobotnici v BoBku (a jako mnoho jiných neodeslal). Tak to zrychleně napíšu teď :)
Mně se nápad/princip chobotnice líbí a minimálně částečně by řešil i ten trim (ač jako vedlejší efekt a ne pravou podstatu problému). Odpískat tuhle vychytávku na základě mikrokmitů joyů je myslím trošku hloupé. Mně můj stařičký Fighterstick už ve středové poloze taky lehce poletuje, ale jsou to stále ještě mikrokmity, které nehýbají s letadlem. Takže si myslím, že se tenhle problém dal řešit buď deadzonou nebo průběhem křivky (na straně uživatele) nebo určitou definovanou teolernací "pohybu" joye na straně programátorů (hra by si buď ošahala každý jednotlivý joy nebo by měla danou nějakou svoji pevnou hranici, kterou by určila rozmezí pohybu joye, který by pak jak pro chobotnici tak i ovládání letadla ignorovala).
A pokud by měl člověk joy, který by tuhle hranici překročil, tak by měl prostě smůlu - buď by chodil na masomljen servery, kde je jedno, co a jak je nastavené (chobotnice vypnutá) nebo by měl indikaci od hry, že jeho joy už je na vyhození a ať si koupí nový.

A bylo by krásné, kdyby tohle zvládli udělat i hoši v DT :)

Ano, máš ale pravdu - přesto, že by se vývojářům podařilo dotáhnout sim daleko blíže k dokonalosti, stejnak lidi zůstanou lidmi. A dál si budou dělat co jim program umožní, nebo co jim umožní vlastní "podprogram" do daného programu.
A když už nic, tak když je jouda v Šidenu dostoupe a doletí, zatímco jejich Korzár je už zadýchaný, před zadřením a již se jen plácá před hlavněmi čtyř dvacítek, tak se jednoduše odhlásí ze serveru.
Aby nepřišli o své ego a svůj streak... (nebo "oči a dech":)

Vždyť je to jen hra ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
1stCL_Novotny
A Hopříku co když to jednoduše řečeno prostě nešlo/nejde??!!
Co když za tím "odpískat" je něco víc než jen jednoduchý problém?
 
Hoper
všechno jde, jen chcíplá koza se musí vláčet...

;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
alfik
Problém chobotnice u trimu nebyl dán "mikrokmity", ale prostým faktem: Potřebuješ současně tahat/ tlačit a trimovat - a vono né a né... ten systém to nedovolil. Kdybys pustil veselopatyk a trimoval, pak zase zabral, zkusil, příp. zase pustil a trimoval... tak bys to ještě rád vypnul. Protože držet a současně trimovat je úplně nejvíc nejlepčejší. Úsměv
A podobné to bylo s ovl. motoru. Jakmile nemůžeš ani nastartovat, protože chobotnici se to nelíbí, tak se tak max nastartuješ. Ale fest.
Ale řešení by asi bylo - jenže by se (zase) nelíbilo všem - tedy především by zase byli proti hárdkóráři: bylo by totiž řešením, aby chobotnice fungovala jen na něčem. No a to (a to říkám i já ač zas až tak totus mundus hard nejsem) raději ať je vypnutá.
Co se týče reality či nereality chování letců v simu: To se dá vyřešit jen postihem za smrt - jako např. bylo na velkých speckách, nebo jak to je (i když jen do jisté míry - není tam omezení člověků, ale techniky/ zbraně) např. v WWIIOL. Pokud bychom věděli, že po zběsilém točení ve vývrtce a sprejování "aby bylo ještě jedno, poslední PK", se nevrátíme domů a tudíž nějakou dobu neodstartujeme, nedělali bychom to. Ovšem taky bychom takový server ponechali bez nás - nikdo by tam nelítal... Prostě od hry obvykle chceme něco jiného, přinejmenším většina. Není to problém simů, je to ten věčný, tolikrát i zde probíraný, rozpor hra X simulace...
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
Koty
No, hopere, pokud letadlo letí o deset kiláčků jinak výškově, tak to podle mě je přinejmenším podivné Pff
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
310_Pepno
Powerty napsal:

310_Pip napsal:
P40 WEP neměla, tak proč tam je?


Která P-40? Protože ačkoliv nejsem žádný odborník na tenhle typ, tak vím, že alespoň některé prameny tuto možnost připouští.
Co jsem teď narychlo našel tak motor Allison V-1710-39 (P-40E) startovní výkon 1150k, 5 min. WEP až 1470k.




výkon 1470k jaky pišeš naní s WEP ale je to bojový výkon (maximální dosažitelný výkon s tímto typem ve výšce 1311m) a startovní výkon 1150k výkon potřebný pro odlepení stroje (alespoň tak to chápu já, a ani v žádnej z publikací co mám sem nenašel že by P-40E/M měli WEP)
www.311raf.com/images/signature/sig_Pepno.jpg
 
1stCL_Fucida
Startovací výkon, je jen určitá norma. Se schopností letadla vzlétnout nemá nic společného.
Většina letadel by ve Šturmovi žádný "WEP" mít neměla, dokonce i těch 110% je poměrně absurdní označení. Označení WEP by mělo zůstat vyhrazeno speciálním systémům zvýšení výkonu, tedy všem možným vstřikováním vody a jiných sračiček spojených se zvýšením otáček či plnicího tlaku.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
Však WEP znamená War Emergency Power. V podstatě jde o krátkodobé zatížení motoru na samé hranici jeho výkonu. A je úplně jedno, jestli pomocí vody, GM1, zvýšení plnícího tlaku, nebo otáček. Prostě ten maximální výkon je WEP, tedy režinm používaný v boji.
 
http://no606.ic.cz/
Powerty
V pořádku. Nehádám se. Jak jsem řekl, nejsem na P-40 odborník.
 
Koty
No, ono jde o dlouhodobě udržitelný výkon, maximální výkon (tam bývá zarážka - opotřebovává se jím motor) a nouzový výkon, který motor zvládá v řádech minut, pak odejde.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
1stCL_Fucida
Koty napsal:

No, ono jde o dlouhodobě udržitelný výkon, maximální výkon (tam bývá zarážka - opotřebovává se jím motor) a nouzový výkon, který motor zvládá v řádech minut, pak odejde.


...každý "výkon" opotřebovává motor. I volnoběh.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,317,927 návštěv