October 20 2025 22:25:18
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kniha priani 4.13
magot
606_Tempik napsal:
Já bych prostě zmenšil tu desku. Korektnosti to nijak neublíží a že by někomu vadilo, že model desky je o 5 centimetrů menší si nemyslím. Někdy může být to nejsnažší řešení i nejsprávnější. Přijde mi totiž, že se na úkor nějaké hardcoresimulační snahy o přesnost akorát situace naopak znepřesní. Snažit se totiž udělat přesně bod A, když nemůžeme udělat přesně bod B a to A nám pak stejně nefunguje je zbytečná práce.

Ano toto by mohlo být řešení.
Na druhou stranu skutečný rozměr pancíře může být dodržen protože je neviditelný. To znamená ta část pancíře která absorbuje projektily.
Ta může mít stále přesný rozměr. Část pancíře která bude viditelná v kokpitu by mohla být přizpůsobena do té podoby aby to zhruba odpovídalo pohledu dozadu a bylo vidět zhruba tolik co ve skutečnosti.

Btw kolik toho bylo vidět? Směrovka? Nebo jen výškovka.
@Marásek neměl by jsi nějaký nákres zhora kolik toho pilot mohl vidět?
Míněno přímkou od hlavy od očí ku zadní části letounu. Plus rozptyl očí + stereo pohled. Tedy reálná situace.
(V pozici když byla byla hlava částečně nakloněna ve vypouklém místě)

pak by se dala nasimulovat přibližně stejná situace ku zmenšení viditelného objektu pancíře.
Upravil/a magot dne 22-04-2012 17:11
 
Hoper
Robo napsal:
FK_Rudiger napsal:
Mě by se líbilo kdyby změny nepobíhali tak často,hlavně kvuli bombám,ani sem si nestihl zvyknout na 2 vteřiny a vše je jinak (4.10 -4.11) a pak ty nekonečný nářky červené strany (chvili to píchá pak to tlačí) taky to nestíhaj ...;)


Nuz, hra sa stale vyvija. Bomby sa uz menit nebudu, neboj. Nariekaju rovnako vsetci modri, cerveni, zlti...

Jak ŽLTÍ ?? Já neprotestuji, já to akceptoval s pokorou sobě vlastní!!!

;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
313_Nevo
Robo napsal:
Presne tak. Skusal som pohladat tie zmeny co urobil MW - posunute do stran a dokonca aj 4cm aj dopredu vramci 6DoF. Kamera v 3d modeli posunuta dalej od dosky aj kusok hore, nic nepomohlo (akurat bolo horsie vidiet na pristroje a prepinanie na zameriavac znamenalo, ze pilot mal bradu polozenu na tej opierke a knipek v chrbtici. Šklebící se


A co takto skusit tu hlavu posunut naopak, kusok dolu? Mrknutí
Skus pls spravit obrazok v 3d maxe, kde bude z predu (alebo zozadu) vidiet tu bublinu spolu s tou doskou, ak sa ti chce Úsměv

magot napsal:
Btw kolik toho bylo vidět? Směrovka? Nebo jen výškovka?

Dobra otazka! Šklebící se
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Panek
Nevím jestli to mají i jiní, ale občas mi během letu začne syčet zvuk, jako když nastavuju flaps. Je to otravné a pomůže jedině přistát a respawn. Manipulace s klapkami je jen dočasné řešení.
 
310_Pip
taky to mam, je to fuj, ale prezit se to da Úsměv
btw. co ty spity Vc? budou nekdy?
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
marasek
Magote, momentálně nic nemám, ale něco vytvořím
 
www.virtualnikokpit.cz
313_OTTO
Robo. Jen jsem se chtěl zeptat, ten posun kamery o 3cm na stranu je založen na čem?? Jestli je to založeno na vzdálenosti očí, tak už tam je chyba. ten posun by měl čnit cca 12cm, což je skutečný pohyb jednoho oka, při otočení hlavy (samozřejmě závisí to člověk od člověka).
Jinak už v minulosti jsem se nabízel, že udělám expertízu pohybu hlavy a možností kam se až může hlava posunout a pojakých trajektoriích. Nikdo se toho nechytl, takže to nabízím znova.
 
Anonymní uživatel
Panek napsal:
Robo napsal:
Ak sa ti podari to nejak vyriesit alebo nastavit, posli mi tie subory a nie je problem, bude to v 4.12.

Ale my nemáme dekompilovaný IL Šklebící se. My necheatujeme. Mrknutí

Nech sa Ti paci, tu je extractor SFS suborov. Zadara:
http://www.sas194...581.0.html

Vela stastia Mrknutí

EDIT: som zabol ze url treba zadat rucne rucne
Upravil/a Anonymní uživatel dne 22-04-2012 20:03
 
BP_dFrog
To je sice fajn Kukulo, ale i s několika posbíranými verzemi filelist.txt a jejich integrací do programu jsem se nedostal na 100% úspěšnost extrakce.Smutný
 
radko1111
co sa tika tých priani myslim si osobne ze il je dobry sim a nepotrebuje sa nieako vyrazne menit len nech tam nedaju nieaku prehnanu realitu ako v 4.10.1 tie torpeda
 
DarkTatka
radko1111 napsal:
co sa tika tých priani myslim si osobne ze il je dobry sim a nepotrebuje sa nieako vyrazne menit len nech tam nedaju nieaku prehnanu realitu ako v 4.10.1 tie torpeda


Stale si myslim ze rozbusky i tak jak byly uvedeny v 4.10 a v kazdem pripade tak jak jsou dopilovany do aktualniho stavu byly dobrym krokem ktery i na serverech v multaku udelal hodne pro priblizeni zazitku realite. Bombarderi se musi opravdu soustredit na to co delaji a uz nejde "to tam svihnout", i stihaci z toho neco maji protoze se jim nestane ze nezachytitelna a20tka po sklesnuti z 3km v 600 v hodine jen tak mimochodem v odhodi torpeda a zmizi.
 
Robo
313_OTTO napsal:
Robo. Jen jsem se chtěl zeptat, ten posun kamery o 3cm na stranu je založen na čem?? Jestli je to založeno na vzdálenosti očí, tak už tam je chyba. ten posun by měl čnit cca 12cm, což je skutečný pohyb jednoho oka, při otočení hlavy (samozřejmě závisí to člověk od člověka).
Jinak už v minulosti jsem se nabízel, že udělám expertízu pohybu hlavy a možností kam se až může hlava posunout a pojakých trajektoriích. Nikdo se toho nechytl, takže to nabízím znova.


Otto, posun sa myslel ako o kolko viac doboku ta to pusti. Skratka tam pribudli +3cm k tomu, co tam bolo.
 
Robo
4.11.1 na spadnutie:

http://forum.1cpu...hp?t=31412

Preto sa obavam, ze Tempesta az do 4.12. Ale budem pokracovat.

dFrog - ale Tempest sa rozbalit isto da, robil som na nom ten rychlomer
Panek - vravel som to Tempikovi, nie tebe
Radko1111 - hardcore prvky si mozes vypnut, inak rozbusky su dalsi priklad ako ludia chcu realitu ale nie prilis Úsměv
Pip - Spity Vc bez Vokes neviem - problem je v 3d modeloch, Mk.Vb su v dvoch podobach od dvoch autorov. Uz sa aj riesilo, ze nech sa to zjednoti, ale nakoniec sa to nechalo tak. Zatial teda nie, ale Spitfirov tam mame za furik a vzdy bude nejaky chybat.
Tempik - skusit to mozem, ale pochybujem, ze sa to podari presadit. Ak by to ovsem riesilo problem s vyhladom, bol by som rad. Zacnem tym, ze porovnam podobne lietadla a zistim, ako daleko je kamera od dosky. Potom odmeriam v 3dmaxe sirku opierky a medzeru medzi nou a okrajom prekrytu. Vsetky era s kvapkovitou kabinou by mali mat podobny vyhlad vzad. U Tempesta nepomohlo 6DoF, skusim urobit screen bez opierky, odfotim ako vidno vzad a uvidime, kolko by sa muselo rezat.

 
313_OTTO
Robo napsal:
313_OTTO napsal:
Robo. Jen jsem se chtěl zeptat, ten posun kamery o 3cm na stranu je založen na čem?? Jestli je to založeno na vzdálenosti očí, tak už tam je chyba. ten posun by měl čnit cca 12cm, což je skutečný pohyb jednoho oka, při otočení hlavy (samozřejmě závisí to člověk od člověka).
Jinak už v minulosti jsem se nabízel, že udělám expertízu pohybu hlavy a možností kam se až může hlava posunout a pojakých trajektoriích. Nikdo se toho nechytl, takže to nabízím znova.


Otto, posun sa myslel ako o kolko viac doboku ta to pusti. Skratka tam pribudli +3cm k tomu, co tam bolo.

Áha, pak teda pardon, a díky za objasnění. Mrknutí
 
Robo
313_OTTO napsal:Áha, pak teda pardon, a díky za objasnění. Mrknutí


Nie nie, v pohode, nemas odkial vediet a mozno to nebolo jasne z mojho popisu.

Kazdopadne 6DoF funguje v 4.11 takto:

[img]http://i25.photobucket.com/albums/c60/Hot31Rod/Il2/DefPos.jpg[/img] is not a valid Image.

Kamera definovana tou kockou v 3d modeli sa nachadza na spicke tej kratsej palicky. Dolny koniec dlhsej palicky je pevne ukotveny v priestore, to je zadok pilota. Cize mas chrbticu a kvazi krk. Ta oblast oznacena priesvitnou je priestor, kde sa moze pohybovat ten klb. Vysledkom je pomerne realisticky pohyb kamery v kokpite. Samozrejme je nemozne mat 6DoF urobeny ako je v CloD alebo v RoF, ale v Ilovi je to urobene najlepsie ako sa da.

Problem bol, ze sa tento zakladny model nedal pouzit v kazdom jednom kokpite, napriklad v I-16 sa hlava otacala tak, ze videla cez sedacku dozadu. Inde je kokpit uzsi a hlava sa vyklanala von cez sklo. Takze tam su jednotlive kokpity vyladene, t.j. su zaplatane diery v 3d modeli, kedze ked vznikali tak o nejakom 6DoF nikto ani nechyroval a tiez ca casto individualne zadavali limity pohybu 6DoF. Tym sa rozsiroval alebo zuzoval ten priesvitny priestor. Na Tempeste sa v 4.11.1 pridali 4cm smerom dopredu a 3cm do stran. Pred 4.11 som dufal, ze ten problem s vyhladom vzad nejak pomoze vyriesit 6DoF.
 
TozziFan
Já bych upravil ostatní kokpity jak psal Fučida.
Hele myslím, že je velmi dobrý, ale že při pohledu vzad by v porovnání s jinými letadly mohl být třeba i lepší. Domnívám (!) se, že zásadní potíž je v přílišné benevolenci pohledu u letadel obecně a tedy že pilot může až příliš otáčet hlavu. Tak, jak se otočí pažout v Ilovi se dokážu otočit v osobním autě s obyčejnými pásy a když otočím celou horní polovinu trupu a ideálně se chytnu rukou za opěradlo spolujezdce, ale v letadle ani náhodou! Postranní úhly, které na monitoru vidíme velmi dobře (a ostře) jsou reálně dost na periférii oka a jsou tedy zachytávány hlavně periferním viděním. Sám jsem si TrackIR a 6DOF optimalizoval tak, aby to lépe odpovídalo reálnému pohybu ukurtovaného pilota. V letadle příliš neexistuje možnost, že se pilot tak nějak vysápnul doleva vzhůru a otočil se přitom za sebe..prostě to v té sedoležící poloze s pevným zadkem nejde. Nebo rozhodně ne nijak pohodlně. Samozřejmě jen mizivé % virtuálních pilotů si uvědomí, jak se nám v ILovi stiskem tlačítka, nebo pootočením hlavy snadno rozhlíží v porovnání s reálem. Naopak si většina myslí, že v reálu je z letadla vidět super skvěle. Osobně se domnívám, že od zavedení 6 DOF je rozhlížení v ILovi komfortnější, než v reálu (kyklop nekyklop). Problém je, že některá letadla na tom vydělají více (Fw 190, Spit a především La-5/7 + Jaky), jiná téměř nic (Tempest, 109).

Ve výsledku ne že bych chtěl Tempestu výhled zlepšovat, ale spíš u ostatních letadel směrem vzad výhled omezit (volnost pohybu), stačilo by pár stupínků. Jé to by bylo nadávek

Tempest zůstane a z ostatních ať je viděť hůř. Jedno jestli rudej nebo modrej stroj. Realita je tvrdá a tady ostatní jen měknou. Pche, prej ostřílení matadoři.
 
310_Pip
TozziFan napsal:
Já bych upravil ostatní kokpity jak psal Fučida.
Hele myslím, že je velmi dobrý, ale že při pohledu vzad by v porovnání s jinými letadly mohl být třeba i lepší. Domnívám (!) se, že zásadní potíž je v přílišné benevolenci pohledu u letadel obecně a tedy že pilot může až příliš otáčet hlavu. Tak, jak se otočí pažout v Ilovi se dokážu otočit v osobním autě s obyčejnými pásy a když otočím celou horní polovinu trupu a ideálně se chytnu rukou za opěradlo spolujezdce, ale v letadle ani náhodou! Postranní úhly, které na monitoru vidíme velmi dobře (a ostře) jsou reálně dost na periférii oka a jsou tedy zachytávány hlavně periferním viděním. Sám jsem si TrackIR a 6DOF optimalizoval tak, aby to lépe odpovídalo reálnému pohybu ukurtovaného pilota. V letadle příliš neexistuje možnost, že se pilot tak nějak vysápnul doleva vzhůru a otočil se přitom za sebe..prostě to v té sedoležící poloze s pevným zadkem nejde. Nebo rozhodně ne nijak pohodlně. Samozřejmě jen mizivé % virtuálních pilotů si uvědomí, jak se nám v ILovi stiskem tlačítka, nebo pootočením hlavy snadno rozhlíží v porovnání s reálem. Naopak si většina myslí, že v reálu je z letadla vidět super skvěle. Osobně se domnívám, že od zavedení 6 DOF je rozhlížení v ILovi komfortnější, než v reálu (kyklop nekyklop). Problém je, že některá letadla na tom vydělají více (Fw 190, Spit a především La-5/7 + Jaky), jiná téměř nic (Tempest, 109).

Ve výsledku ne že bych chtěl Tempestu výhled zlepšovat, ale spíš u ostatních letadel směrem vzad výhled omezit (volnost pohybu), stačilo by pár stupínků. Jé to by bylo nadávek

Tempest zůstane a z ostatních ať je viděť hůř. Jedno jestli rudej nebo modrej stroj. Realita je tvrdá a tady ostatní jen měknou. Pche, prej ostřílení matadoři.


kdyby z tempestu bylo videt aspon neco, tak bych souhlasil, me by to nevadilo, ale tohle je fakt moc...
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
Uzin
Nešlo by zavést možnost povolit si ramenní pásy, s efektem podobným tomu, když zvednete sedačku ? Mohl by se tak řešit problém Tempestu s pohledem dozadu.
 
1stCL_Fucida
Robo napsal:
...Samozrejme je nemozne mat 6DoF urobeny ako je v CloD alebo v RoF, ale v Ilovi je to urobene najlepsie ako sa da...


BOŽE CHRAŇ! Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
Uzin napsal:
Nešlo by zavést možnost povolit si ramenní pásy, s efektem podobným tomu, když zvednete sedačku ? Mohl by se tak řešit problém Tempestu s pohledem dozadu.


Myslíš povolit si všechny pasy, nejen ramenní? Úsměv

To mám super historku, jak to udělal jeden plachtař Úsměv No abych to neprodlužoval - za letu se převlíkal, sundaval si svetr..rozepnul pasy, sundal padák, sundaval si svetr...a v tom hoplá, těžko říct, jestli silný poryv, vzdušná díra, nebo si prostě blbec jen klepnul do kniplu. Každopádně provedl dokonalou katapultáž skrze zavřenou kabinu. Nebýt toho, že vzhledem k přítomnosti padáku v letadle a pilota mimo letadlo, se nedopatřením zabil, tak by to byla docela vtipná historka..no, ona je vtipná i tak, rozhodně adept na Darwinovu cenu Úsměv

Nicméně reálně je pilot nejvíce omezen právě v pohybu nahoru a dolů. Tam jsou to jednotky centimetrů dosažitelné vyšponováním páteře. Pokud nějaké reálné benevolence, pak rozhodně boční a předozadní pohyb. Vzhledem ke "kyklopovi" bych se nebránil ani kompromisu, kdy "naše" střední oko by svou polohou simulovalo vnější oko reálného pilota a tedy hlava by byla z části ve skle.


Jen je dle mého názoru trochu škoda, že po 5 stránkách zajímavých podnětů tu máme 10 stránek výhledu z Tempesta, z nichž 9 stránek opakuje jedno a to samé, to mě trošičku mrzí.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,319,337 návštěv