606_Tempik napsal:
Já bych prostě zmenšil tu desku. Korektnosti to nijak neublíží a že by někomu vadilo, že model desky je o 5 centimetrů menší si nemyslím. Někdy může být to nejsnažší řešení i nejsprávnější. Přijde mi totiž, že se na úkor nějaké hardcoresimulační snahy o přesnost akorát situace naopak znepřesní. Snažit se totiž udělat přesně bod A, když nemůžeme udělat přesně bod B a to A nám pak stejně nefunguje je zbytečná práce.
Ano toto by mohlo být řešení.
Na druhou stranu skutečný rozměr pancíře může být dodržen protože je neviditelný. To znamená ta část pancíře která absorbuje projektily.
Ta může mít stále přesný rozměr. Část pancíře která bude viditelná v kokpitu by mohla být přizpůsobena do té podoby aby to zhruba odpovídalo pohledu dozadu a bylo vidět zhruba tolik co ve skutečnosti.
Btw kolik toho bylo vidět? Směrovka? Nebo jen výškovka. @Marásek neměl by jsi nějaký nákres zhora kolik toho pilot mohl vidět?
Míněno přímkou od hlavy od očí ku zadní části letounu. Plus rozptyl očí + stereo pohled. Tedy reálná situace.
(V pozici když byla byla hlava částečně nakloněna ve vypouklém místě)
pak by se dala nasimulovat přibližně stejná situace ku zmenšení viditelného objektu pancíře.
Upravil/a magot dne 22-04-2012 17:11
FK_Rudiger napsal:
Mě by se líbilo kdyby změny nepobíhali tak často,hlavně kvuli bombám,ani sem si nestihl zvyknout na 2 vteřiny a vše je jinak (4.10 -4.11) a pak ty nekonečný nářky červené strany (chvili to píchá pak to tlačí) taky to nestíhaj ...;)
Nuz, hra sa stale vyvija. Bomby sa uz menit nebudu, neboj. Nariekaju rovnako vsetci modri, cerveni, zlti...
Jak ŽLTÍ ?? Já neprotestuji, já to akceptoval s pokorou sobě vlastní!!!
;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Robo napsal:
Presne tak. Skusal som pohladat tie zmeny co urobil MW - posunute do stran a dokonca aj 4cm aj dopredu vramci 6DoF. Kamera v 3d modeli posunuta dalej od dosky aj kusok hore, nic nepomohlo (akurat bolo horsie vidiet na pristroje a prepinanie na zameriavac znamenalo, ze pilot mal bradu polozenu na tej opierke a knipek v chrbtici.
A co takto skusit tu hlavu posunut naopak, kusok dolu?
Skus pls spravit obrazok v 3d maxe, kde bude z predu (alebo zozadu) vidiet tu bublinu spolu s tou doskou, ak sa ti chce
magot napsal:
Btw kolik toho bylo vidět? Směrovka? Nebo jen výškovka?
Nevím jestli to mají i jiní, ale občas mi během letu začne syčet zvuk, jako když nastavuju flaps. Je to otravné a pomůže jedině přistát a respawn. Manipulace s klapkami je jen dočasné řešení.
Robo. Jen jsem se chtěl zeptat, ten posun kamery o 3cm na stranu je založen na čem?? Jestli je to založeno na vzdálenosti očí, tak už tam je chyba. ten posun by měl čnit cca 12cm, což je skutečný pohyb jednoho oka, při otočení hlavy (samozřejmě závisí to člověk od člověka).
Jinak už v minulosti jsem se nabízel, že udělám expertízu pohybu hlavy a možností kam se až může hlava posunout a pojakých trajektoriích. Nikdo se toho nechytl, takže to nabízím znova.
co sa tika tých priani myslim si osobne ze il je dobry sim a nepotrebuje sa nieako vyrazne menit len nech tam nedaju nieaku prehnanu realitu ako v 4.10.1 tie torpeda
radko1111 napsal:
co sa tika tých priani myslim si osobne ze il je dobry sim a nepotrebuje sa nieako vyrazne menit len nech tam nedaju nieaku prehnanu realitu ako v 4.10.1 tie torpeda
Stale si myslim ze rozbusky i tak jak byly uvedeny v 4.10 a v kazdem pripade tak jak jsou dopilovany do aktualniho stavu byly dobrym krokem ktery i na serverech v multaku udelal hodne pro priblizeni zazitku realite. Bombarderi se musi opravdu soustredit na to co delaji a uz nejde "to tam svihnout", i stihaci z toho neco maji protoze se jim nestane ze nezachytitelna a20tka po sklesnuti z 3km v 600 v hodine jen tak mimochodem v odhodi torpeda a zmizi.
313_OTTO napsal:
Robo. Jen jsem se chtěl zeptat, ten posun kamery o 3cm na stranu je založen na čem?? Jestli je to založeno na vzdálenosti očí, tak už tam je chyba. ten posun by měl čnit cca 12cm, což je skutečný pohyb jednoho oka, při otočení hlavy (samozřejmě závisí to člověk od člověka).
Jinak už v minulosti jsem se nabízel, že udělám expertízu pohybu hlavy a možností kam se až může hlava posunout a pojakých trajektoriích. Nikdo se toho nechytl, takže to nabízím znova.
Otto, posun sa myslel ako o kolko viac doboku ta to pusti. Skratka tam pribudli +3cm k tomu, co tam bolo.
Preto sa obavam, ze Tempesta az do 4.12. Ale budem pokracovat.
dFrog - ale Tempest sa rozbalit isto da, robil som na nom ten rychlomer
Panek - vravel som to Tempikovi, nie tebe
Radko1111 - hardcore prvky si mozes vypnut, inak rozbusky su dalsi priklad ako ludia chcu realitu ale nie prilis
Pip - Spity Vc bez Vokes neviem - problem je v 3d modeloch, Mk.Vb su v dvoch podobach od dvoch autorov. Uz sa aj riesilo, ze nech sa to zjednoti, ale nakoniec sa to nechalo tak. Zatial teda nie, ale Spitfirov tam mame za furik a vzdy bude nejaky chybat.
Tempik - skusit to mozem, ale pochybujem, ze sa to podari presadit. Ak by to ovsem riesilo problem s vyhladom, bol by som rad. Zacnem tym, ze porovnam podobne lietadla a zistim, ako daleko je kamera od dosky. Potom odmeriam v 3dmaxe sirku opierky a medzeru medzi nou a okrajom prekrytu. Vsetky era s kvapkovitou kabinou by mali mat podobny vyhlad vzad. U Tempesta nepomohlo 6DoF, skusim urobit screen bez opierky, odfotim ako vidno vzad a uvidime, kolko by sa muselo rezat.
313_OTTO napsal:
Robo. Jen jsem se chtěl zeptat, ten posun kamery o 3cm na stranu je založen na čem?? Jestli je to založeno na vzdálenosti očí, tak už tam je chyba. ten posun by měl čnit cca 12cm, což je skutečný pohyb jednoho oka, při otočení hlavy (samozřejmě závisí to člověk od člověka).
Jinak už v minulosti jsem se nabízel, že udělám expertízu pohybu hlavy a možností kam se až může hlava posunout a pojakých trajektoriích. Nikdo se toho nechytl, takže to nabízím znova.
Otto, posun sa myslel ako o kolko viac doboku ta to pusti. Skratka tam pribudli +3cm k tomu, co tam bolo.
313_OTTO napsal:Áha, pak teda pardon, a díky za objasnění.
Nie nie, v pohode, nemas odkial vediet a mozno to nebolo jasne z mojho popisu.
Kazdopadne 6DoF funguje v 4.11 takto:
[img]http://i25.photobucket.com/albums/c60/Hot31Rod/Il2/DefPos.jpg[/img] is not a valid Image.
Kamera definovana tou kockou v 3d modeli sa nachadza na spicke tej kratsej palicky. Dolny koniec dlhsej palicky je pevne ukotveny v priestore, to je zadok pilota. Cize mas chrbticu a kvazi krk. Ta oblast oznacena priesvitnou je priestor, kde sa moze pohybovat ten klb. Vysledkom je pomerne realisticky pohyb kamery v kokpite. Samozrejme je nemozne mat 6DoF urobeny ako je v CloD alebo v RoF, ale v Ilovi je to urobene najlepsie ako sa da.
Problem bol, ze sa tento zakladny model nedal pouzit v kazdom jednom kokpite, napriklad v I-16 sa hlava otacala tak, ze videla cez sedacku dozadu. Inde je kokpit uzsi a hlava sa vyklanala von cez sklo. Takze tam su jednotlive kokpity vyladene, t.j. su zaplatane diery v 3d modeli, kedze ked vznikali tak o nejakom 6DoF nikto ani nechyroval a tiez ca casto individualne zadavali limity pohybu 6DoF. Tym sa rozsiroval alebo zuzoval ten priesvitny priestor. Na Tempeste sa v 4.11.1 pridali 4cm smerom dopredu a 3cm do stran. Pred 4.11 som dufal, ze ten problem s vyhladom vzad nejak pomoze vyriesit 6DoF.
Hele myslím, že je velmi dobrý, ale že při pohledu vzad by v porovnání s jinými letadly mohl být třeba i lepší. Domnívám (!) se, že zásadní potíž je v přílišné benevolenci pohledu u letadel obecně a tedy že pilot může až příliš otáčet hlavu. Tak, jak se otočí pažout v Ilovi se dokážu otočit v osobním autě s obyčejnými pásy a když otočím celou horní polovinu trupu a ideálně se chytnu rukou za opěradlo spolujezdce, ale v letadle ani náhodou! Postranní úhly, které na monitoru vidíme velmi dobře (a ostře) jsou reálně dost na periférii oka a jsou tedy zachytávány hlavně periferním viděním. Sám jsem si TrackIR a 6DOF optimalizoval tak, aby to lépe odpovídalo reálnému pohybu ukurtovaného pilota. V letadle příliš neexistuje možnost, že se pilot tak nějak vysápnul doleva vzhůru a otočil se přitom za sebe..prostě to v té sedoležící poloze s pevným zadkem nejde. Nebo rozhodně ne nijak pohodlně. Samozřejmě jen mizivé % virtuálních pilotů si uvědomí, jak se nám v ILovi stiskem tlačítka, nebo pootočením hlavy snadno rozhlíží v porovnání s reálem. Naopak si většina myslí, že v reálu je z letadla vidět super skvěle. Osobně se domnívám, že od zavedení 6 DOF je rozhlížení v ILovi komfortnější, než v reálu (kyklop nekyklop). Problém je, že některá letadla na tom vydělají více (Fw 190, Spit a především La-5/7 + Jaky), jiná téměř nic (Tempest, 109).
Ve výsledku ne že bych chtěl Tempestu výhled zlepšovat, ale spíš u ostatních letadel směrem vzad výhled omezit (volnost pohybu), stačilo by pár stupínků. Jé to by bylo nadávek
Tempest zůstane a z ostatních ať je viděť hůř. Jedno jestli rudej nebo modrej stroj. Realita je tvrdá a tady ostatní jen měknou. Pche, prej ostřílení matadoři.
TozziFan napsal:
Já bych upravil ostatní kokpity jak psal Fučida.
Hele myslím, že je velmi dobrý, ale že při pohledu vzad by v porovnání s jinými letadly mohl být třeba i lepší. Domnívám (!) se, že zásadní potíž je v přílišné benevolenci pohledu u letadel obecně a tedy že pilot může až příliš otáčet hlavu. Tak, jak se otočí pažout v Ilovi se dokážu otočit v osobním autě s obyčejnými pásy a když otočím celou horní polovinu trupu a ideálně se chytnu rukou za opěradlo spolujezdce, ale v letadle ani náhodou! Postranní úhly, které na monitoru vidíme velmi dobře (a ostře) jsou reálně dost na periférii oka a jsou tedy zachytávány hlavně periferním viděním. Sám jsem si TrackIR a 6DOF optimalizoval tak, aby to lépe odpovídalo reálnému pohybu ukurtovaného pilota. V letadle příliš neexistuje možnost, že se pilot tak nějak vysápnul doleva vzhůru a otočil se přitom za sebe..prostě to v té sedoležící poloze s pevným zadkem nejde. Nebo rozhodně ne nijak pohodlně. Samozřejmě jen mizivé % virtuálních pilotů si uvědomí, jak se nám v ILovi stiskem tlačítka, nebo pootočením hlavy snadno rozhlíží v porovnání s reálem. Naopak si většina myslí, že v reálu je z letadla vidět super skvěle. Osobně se domnívám, že od zavedení 6 DOF je rozhlížení v ILovi komfortnější, než v reálu (kyklop nekyklop). Problém je, že některá letadla na tom vydělají více (Fw 190, Spit a především La-5/7 + Jaky), jiná téměř nic (Tempest, 109).
Ve výsledku ne že bych chtěl Tempestu výhled zlepšovat, ale spíš u ostatních letadel směrem vzad výhled omezit (volnost pohybu), stačilo by pár stupínků. Jé to by bylo nadávek
Tempest zůstane a z ostatních ať je viděť hůř. Jedno jestli rudej nebo modrej stroj. Realita je tvrdá a tady ostatní jen měknou. Pche, prej ostřílení matadoři.
kdyby z tempestu bylo videt aspon neco, tak bych souhlasil, me by to nevadilo, ale tohle je fakt moc...
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Nešlo by zavést možnost povolit si ramenní pásy, s efektem podobným tomu, když zvednete sedačku ? Mohl by se tak řešit problém Tempestu s pohledem dozadu.
Uzin napsal:
Nešlo by zavést možnost povolit si ramenní pásy, s efektem podobným tomu, když zvednete sedačku ? Mohl by se tak řešit problém Tempestu s pohledem dozadu.
Myslíš povolit si všechny pasy, nejen ramenní?
To mám super historku, jak to udělal jeden plachtař No abych to neprodlužoval - za letu se převlíkal, sundaval si svetr..rozepnul pasy, sundal padák, sundaval si svetr...a v tom hoplá, těžko říct, jestli silný poryv, vzdušná díra, nebo si prostě blbec jen klepnul do kniplu. Každopádně provedl dokonalou katapultáž skrze zavřenou kabinu. Nebýt toho, že vzhledem k přítomnosti padáku v letadle a pilota mimo letadlo, se nedopatřením zabil, tak by to byla docela vtipná historka..no, ona je vtipná i tak, rozhodně adept na Darwinovu cenu
Nicméně reálně je pilot nejvíce omezen právě v pohybu nahoru a dolů. Tam jsou to jednotky centimetrů dosažitelné vyšponováním páteře. Pokud nějaké reálné benevolence, pak rozhodně boční a předozadní pohyb. Vzhledem ke "kyklopovi" bych se nebránil ani kompromisu, kdy "naše" střední oko by svou polohou simulovalo vnější oko reálného pilota a tedy hlava by byla z části ve skle.
Jen je dle mého názoru trochu škoda, že po 5 stránkách zajímavých podnětů tu máme 10 stránek výhledu z Tempesta, z nichž 9 stránek opakuje jedno a to samé, to mě trošičku mrzí.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.