1stCL_BlueL napsal:
LesniHU, jeste doted mi nikdo nevysvetlil (asi jsem vazne mene chapavej) proc by se mely zakazovat MK108 ve speckach odehravajících se v letech 44/45. nikde v zadne specce (vyjma bumikove) nedoslo k vyhlazeni resp vysokym ztratach na bombrech cili tento argument mi prijde vcelku jako nepodlozenej
No, ono to prave ani tak nesouvisi s tim, kolik jich bylo/bude sestrelenych, ale jak. Zkusim nastinit prikladem:
V ramci ukazky predpokladejme, ze pri akci jsou pro LW povoleny 30% ztraty (bezne, predpokladane, tvurcem planovane, takove, nad nimiz se nikdo nepozastavuje). Nuze, toho se da jednodusse dosahnout tim, ze se LW rozdeli na tri letiste a spojenci jedno z nich rozstrili jeste pred startem letadel (dano pravidly). Piloti, co na nem od zacatku akce az do teto chvile sedeli v letadlech, si v tom okamziku pujdou presednout k televizi.
Tak, a brano z pohledu te skupiny pilotu na letisti to asi nebyla akce prilis zabavna, prestoze byla napinava (...to cekani, jestli smaznou nase letiste, nebo jine) a pro roky 44/45 pomerne historicky verna (...zase jsme se nedostali do vzduchu kvuli nepratelske aktivite). Protoze ale nedoslo k vyhlazeni ci vysokym ztratam u cele LW, nema si nikdo na co stezovat a veskere argumenty jsou nepodlozene.
LesniHu, to co píšeš je kravina. Nejen že už roky čekám na nějaký rozumný důkaž, že skutečné ztráty pilotů Luftwaffe napadených při vzletu/na letišti byly vyšší, než zcela zanedbatelné, ale to co píšeš, je prostě hloupost. Stíhačka sedící na zemi a čekající na zásah zhora je ve zcela jiné situaci, než bombardér, který se může bránit aktivně manévry a střelci a coverem, pasivně pak formací a odolností. Zdá se mi, jako bys pořád kalkuloval s tím, že bombardér je absolutně křehká a bezbranná věc, letci Luftwaffe absolutně odolní a maximálně ozbrojení jedinci, kteří způsobí v případě vlastního zájmu jakémukoliv nepříteli v jakékoliv situaci maximální ztráty.
Už jsem to probíral soukromě s Bluem i s pár dalšími Liony a pořád nevíme, z čeho vlastně vycházíš. Teď nám tady předhazuješ nějakých 30%, jenže těch 30% ztrát nikde nebylo. A to, že bombardéry prožijí jistou očistu při útoku stíhačů? No a co bys chtěl? Stíhači taky prožijí určitou očistu při průletu svazem. Mohou vhodnou taktikou své šance zvýšit na úkor bombardérů, jenže to jde udělat i opačně.
Nevím jak u spojenců, ale u nás se vždy snažíme ztráty minimalizovat k nule. Tedy ne že 30% (nebo číslo X) je plánovaných a přijatelných. Nula je plánovaná a přijatelná a cokoliv nahoru je blbé a akceptovatelné nanejvýš zásahem zhora, tedy flakem (i tento případ pouze v minimální podobě), nebo lagem. Na akcích není jednotka automaticky odsouzena k tomu, že bude mít určité ztráty..to rozhodně ne. Automaticky se se ztrátami kalkulovalo jen a pouze na Berlíně, kde nakonec padl pokyn k primárnímu napadení stíhaček místo bombardérů, které byly dost zdecimované lagy.
Takže rozhodně neplatí:
Nuze, toho se da jednodusse dosahnout tim, ze se LW rozdeli na tri letiste a spojenci jedno z nich rozstrili jeste pred startem letadel (dano pravidly). Piloti, co na nem od zacatku akce az do teto chvile sedeli v letadlech, si v tom okamziku pujdou presednout k televizi.
Protoze ale nedoslo k vyhlazeni ci vysokym ztratam u cele LW, nema si nikdo na co stezovat a veskere argumenty jsou nepodlozene.
Jakýkoliv pád pilota Luftwaffe - ať už bitevního, bombardovacího, nebo stíhacího, není předem dán a jeho velitel se mu může rozumným plánováním buď vyhnout úplně, nebo jeho riziko minimalizovat. Když jsem odlétal pár větších akcí za spojence (čistě v Pacifiku a asi jich byl doslova pár), tak jsem se ani tam necítil jako že bych měl akceptovat nějaké ztráty do určitého procenta. Prostě jakékoliv ztráty jakékoliv jednotky, která se vyskytuje v mé oblasti a mám za ní určitou zodpovědnost, jsou špatné - a přesto sobě i ostatním věřím i v situacích, kdy chráníme pomalé Stuky, nebo Ju 88. Což se ve větších speciálkách nějak neděje, ale při společných poletech 1stCL vs. 3IAP/BAP + 310/311/313 (tedy akce s cca 40ti lidmi) to nastává docela běžně. Neumím si představit, nejen že bych seděl v letadle, kde bych automaticky očekával 30% šanci na pád, ale ani že bych takové letadlo kryl. Pokud se tedy nejedná o stupido omylo AI Ju 52 letící na popravu v těsné formaci v nízké výšce. To je situace k vzteku, kterou opravdu ovlivnit nelze.
1stCL_Fucida napsal:
Pokud se tedy nejedná o stupido omylo AI Ju 52 letící na popravu v těsné formaci v nízké výšce. To je situace k vzteku, kterou opravdu ovlivnit nelze.
Nad tímhle mi upadla slza, když sem si vzpomněl na ty skvělé útoky na staré cw válce. Musím přiznat, že jsem Ju-52 v ilovi neviděl už ani nepamatuju. Možná opravdu naposled někde na cw nebo možná byly i na LiWu, ale od té doby se po jůčkách slehla zem a přitom to byl tak stěžejní dopravní a zásobovací letoun Luftwaffe.
Fuci, to byl pribeh pro BlueLa, aby pochopil, ze nejde o absolutni vysi ztrat, ale o zpusob, jak udelat akci zabavnou nebo naopak. Neni treba vyskakovat jako certik, ze to neni priklad historicky/realisticky/nevimco. Slibuji, ze priste to jeste vic zduraznim "V ramci hypoteticke ukazky..." nebo tak nejak.
1stCL_Fucida napsal:
Pokud se tedy nejedná o stupido omylo AI Ju 52 letící na popravu v těsné formaci v nízké výšce. To je situace k vzteku, kterou opravdu ovlivnit nelze.
Nad tímhle mi upadla slza, když sem si vzpomněl na ty skvělé útoky na staré cw válce. Musím přiznat, že jsem Ju-52 v ilovi neviděl už ani nepamatuju. Možná opravdu naposled někde na cw nebo možná byly i na LiWu, ale od té doby se po jůčkách slehla zem a přitom to byl tak stěžejní dopravní a zásobovací letoun Luftwaffe.
Nam se taky styska po vasich zasobovacich B-25!!!!! [img]http://sirmi.ic.cz/smajl/115.gif[/img] is not a valid Image.
Jinak formace Ju-52 byly normalni praxe na AFW.....
1stCL_BlueL napsal:
LesniHU, jeste doted mi nikdo nevysvetlil (asi jsem vazne mene chapavej) proc by se mely zakazovat MK108 ve speckach odehravajících se v letech 44/45. nikde v zadne specce (vyjma bumikove) nedoslo k vyhlazeni resp vysokym ztratach na bombrech cili tento argument mi prijde vcelku jako nepodlozenej
No, ono to prave ani tak nesouvisi s tim, kolik jich bylo/bude sestrelenych, ale jak. Zkusim nastinit prikladem:
V ramci ukazky predpokladejme, ze pri akci jsou pro LW povoleny 30% ztraty (bezne, predpokladane, tvurcem planovane, takove, nad nimiz se nikdo nepozastavuje). Nuze, toho se da jednodusse dosahnout tim, ze se LW rozdeli na tri letiste a spojenci jedno z nich rozstrili jeste pred startem letadel (dano pravidly). Piloti, co na nem od zacatku akce az do teto chvile sedeli v letadlech, si v tom okamziku pujdou presednout k televizi.
Tak, a brano z pohledu te skupiny pilotu na letisti to asi nebyla akce prilis zabavna, prestoze byla napinava (...to cekani, jestli smaznou nase letiste, nebo jine) a pro roky 44/45 pomerne historicky verna (...zase jsme se nedostali do vzduchu kvuli nepratelske aktivite). Protoze ale nedoslo k vyhlazeni ci vysokym ztratam u cele LW, nema si nikdo na co stezovat a veskere argumenty jsou nepodlozene.
Fuči, já s tím, co LesníHu výše popsal, zcela souhlasím. Principielně je to popsáno velice dobře. a pro reálný příklad, není nutné chodit daleko.
1. Kurland
Všichni si zcela jistě vzpomínáte na "neplánovanou" akci jisté skupiny pilotů LW, kteří dostali pocit (asi i oprávněný), že na ně velení LW jaksi pozapomnělo a rozhodli se na vlastní pěst převálcovat naše letiště, kde byly seřazené P-39, které už ukončily bojovou činnost, protože splnily všechny úkoly. Naši piloti z toho nebyli zrovna nadšení, přestože měli před tím velice rozsáhlou bojovou činnost a do vzduchu se dostali. Ale nepřítel je napadnul bez možnosti se bránit. Stát se to na začátku speciálky, aniž by se do vzduchu dostali, asi by se na příští specku pěkně vybodli.
2. Closterman
Zde se role obrátili. Skupina Spitů napadla letiště LW, aniž by to piloti LW čekali a vyřadila tím celou skupinu z boje. Jaké byli pocit pilotů LW, když se nemohli bránit? Radši no comment. Souhlasíš? Neboš spíš souhlasíte?
Já se obávám, že stejné pocity, jako měli ti, o kterých jsem psal, mají piloti bombardérů. A ten pocit jsem zažil i osobně v Tempestu, kdy jsem čekal, až si mě někdo "sezobne" a to jsem měl oproti B-25 možnost manévrovat.
Píšeš, že bombardéry se mohou bránit manévry. Když letí dvě B-25, řekněme jakžtakž, když letí box s plně naloženým břichem, tak těch manévrů moc neudělají.
Ale na druhou stranu bych rád také podotknul, že nechci, aby to vyznělo tak, že chceme my, kteří létáme za Spojence a Sověty, aby piloti létající za LW byli trestáni za lepší výsledky, kterých dosahují díky svým schopnostem, kázní a zkušenostem ve skupinovém boji. To by bylo velice špatně.
1stCL_Bumik napsal:
Nam se taky styska po vasich zasobovacich B-25!!!!! [img]http://sirmi.ic.cz/smajl/115.gif[/img] is not a valid Image.
Jinak formace Ju-52 byly normalni praxe na AFW.....
Hele chceš flame? Na AFW létali pilotované zásobovací Ju88. Než jsme nastoupali do bojové výšky, tak oni se už odpojovali. Ju52 jsem tam potkal jenom při letecké výsadku.
1stCL_Fucida napsal:Neumím si představit, nejen že bych seděl v letadle, kde bych automaticky očekával 30% šanci na pád, ale ani že bych takové letadlo kryl.
Ano, také si to neumím představit a proto lítám za stíhače, kde vím, že když mě někdo sundá, tak je to má vlastní chyba a mohu si za to sám, což v případě pilota letícího v plně naložené B-25, nebo jakéhokoliv jiného bombadrdéru, dost dobře říci nejde.
Vůbec piloty bombadérů nesmírně obdivuji, že lezou do těchto letounů.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 24-08-2007 07:11
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.