Skupina Rabbit ( 4 stroje: Watson,Rufu, Holt, Tajpan, 1 pro potíže s LAGem spadnul: Tajpan) odstartovala z svého letiště a nabrala kurz 0°. Šakal se připojil později a připojil se k Tajpanovi, který to nevzdal a znovu vzlétl. A zase spadnul. Šakal pak pokračoval sám až nad cíl AJ19.
Po cca 20 min. jsme stočili na kurz 90° a vlétli nad pobřeží. Díky opravdu "malililinkaté" chybičce v čase jsem se ocitli severněji než jsme chtěli a proto stočili na jih.
(Watson tvrdí že šlo o chybu v navigaci. Osobně si myslím, že nám chtěl ukázat krásy francouzského pobřeží a protože zámky na Loiře byli přeci jen pro náš fuel trochu daleko
Nad cíl jsme pak trefili bez problemů, když nás Šakal ještě před tím strašil počtem čekajících němčourů. Sice čekali ale docela jinde. Cíl nebyl bráněn ani špuntovkou, natož flakem (což byla škoda, protože když Hurri IIb odhodili svoje děťátka tak pro Hurri IIc už nezbyla žádná práce. Já jsem nalítnul za Rufa, který útočil na krajní pravý hangár a vystřelil na cíl asi 3 vteřinovou dávku z 20 mm kanonů. Po skončení útoku bylo letiště vyřazeno z provozu.
Pak následovala dlouhá cesta na domácí letiště, kde jsme přistáli společně se Šakalem. Watson i Rufu si to zkrátili a sedli hned na pláži. (Připravený plážový lehátka, osvěžující drinky a 2 m k vodě) Mě věrný Hurri IIC škytnul těsně nad zemí, takže jsem jen zkroutil vrtuli a urval podvozek, ale byl jsem doma (tvrdé lehátko ve stanu, hnusnej čaj s mlíkem a 2 m k umyvadlu)
------------------------------------------
2. akce:
Tentokrát měl potíže s připojením Rufu a tak naše, už takhle tuhé jádro Hurribomberů, vyztužil Ikar. Cílem byly zpozorované lodě v sektoru AI17. Výzbroj 2x250 lb bomby. Nastoupali jsme do výšky 800 m a pod kurzem 45° jsme se vydlai vstříc sebevražedné misi "za krále a za svobodu od jha utlačovatelů". Kvůli hlašeným banditům nad cílem jsme se stočili k severu a u pobřeží zase zpátky na jih. Lodě jsme měli na dohled. Prudce jsme klesli, každý si vybral cíl a pak už jen držel kurz a čudlík odhozu bomb. (Útok lehké kavalerie byl proti nám hadr) Útočil jsme na pravý kraj námořní formace nepř. dělových člunů a jsem si jist že jsem cíl zasáhnul. Bohužel zpoždění bomb jsem si nehal na 10 vteřinách, takže po zásahu lodě bomby akorát sebrali pytel s odpadky a kýbl s koštětem a odrazili se od paluby do vod kanálu La Manche.
Navíc po nás začal pálit kdejaký nýtek z lodí a výsledkem bylo sestřelení moje, Šakala i Ikara. Watson to snad dotáhnul kousek dál. Flak mi poškodil řízení a ocasní plochy, takže nezbývalo nic než vyskočit a doufat, že voda bude dostatečně teplá. Jaká byla nevím, protože mě pak sejmul němčourskej flak ještě na padáku
------------------------------------
311_Rampa napsal:
dnešní večerníček: Masakr Beuafighterů
...
Pekne napisane... az mi skoro slza vyhrkla.
Ale ten obranny kruh ste mali fakt pekny. S!
311_Rampa napsal:
PPS:
Ty němčoure jeden, co jsi mě sundal, kdyby viděl tvůj velitel jakou máš mušku, asi by tě popravil osobně :-P
Nebol to Pepan??
Bol to Pepan todle všetkého - celej zásobník sem na něj vyblil ale rozpor co píše je v tom že já sem se netrefil vůbec!!! tj ani sem ho nemohl sundatl - jak to letí rovně a je toho plnej zaměřovač tak netrfím ani vzducholoď - příště prosím pořádně brejkovat
Jinak parádní akcička - moc se nám všem líbila, vůbec sme netápali, Caba - jo Caba - tak Caba - ten jenom chrochtal blahem.
Kurtis: naše vítězství bylo oznámeno Lekkem po akci :). Jinak já pořádně nevěděl proč - naše úkoly byly téměř výhradně defenzivního charakteru (krom radaru). Vesměs se jednalo o ochranu těch pozic, kolem kterých byly "útesy", pak nějaké nádrže na severu (tam spojenci ani nedoletěli). Cíle kolem útesů byly nepoškozené..Největším spojeneckým úspěchem tedy asi zůstává útok na letiště Fw 190, kde bych měl ale dvě drobné jízlivé poznámky - první - nulová flaková ochrana..druhá - zřejmě vlivem zakufrování spojenců tito dali Lekkovi špatnou informaci týkající se jejich pozice a ač se jednalo útok na naše domovské letiště, tak nás následná informace odvelela útočícím spojencům z cesty na jejich domnělou pozici, nikoliv skutečnou. Sice jsme je později spíše náhodou objevili, ale to už bylo takříkajíc s křížkem po funuse. Navíc nám Lekk celkem tvrdošíjně neříkal výšku nepřítele a pak mě naštval, když mi řekl, že Němci ji nebyli schopni určit :). Po mých prostestech ji šel zpětně zjišťovat a to už jsme zahlédli nad námi kontakty úplně mimo hlášené pozice a mohli si ověřit :). Následovalo zachycení posledních opozdilců z řad Spitfirů Mk.V a z naší strany ne zrovna ideálně zvládnutý souboj.
1stCL Pepan napsal:
Bol to Pepan todle všetkého - celej zásobník sem na něj vyblil ale rozpor co píše je v tom že já sem se netrefil vůbec!!! tj ani sem ho nemohl sundatl - jak to letí rovně a je toho plnej zaměřovač tak netrfím ani vzducholoď - příště prosím pořádně brejkovat
Jinak parádní akcička - moc se nám všem líbila, vůbec sme netápali, Caba - jo Caba - tak Caba - ten jenom chrochtal blahem.
Pepí tys střílel? Já myslel žes vůbec nevystřelil.
spis jestli by nekdo - Lekk?? - nemoh udelat souhrn, jaky byli cile pro obe strany, co bylo zasazeno apod. pripadne kolik rudejch vubec prezilo - to by me docela hodne zajimalo bo to asi nebude moc velky cislo
1stCL Pepan napsal:
Bol to Pepan todle všetkého - celej zásobník sem na něj vyblil ale rozpor co píše je v tom že já sem se netrefil vůbec!!! tj ani sem ho nemohl sundatl - jak to letí rovně a je toho plnej zaměřovač tak netrfím ani vzducholoď - příště prosím pořádně brejkovat
Jinak parádní akcička - moc se nám všem líbila, vůbec sme netápali, Caba - jo Caba - tak Caba - ten jenom chrochtal blahem.
Pepí tys střílel? Já myslel žes vůbec nevystřelil.
Střílím hodně střílím rád!!!
Tentokráte sem si "pičoval sám prosebe" tj nikdo to ani nezaregistroval - teda krom "oběti"
Upravil/a 1stCL Pepan dne 26-01-2007 11:54
Při předletové přípravě sem se dověděl že je málo pilotů bostnů .
Tak mě Cibule naverboval do bombru . Skoro celou cestu to krásně lagovalo a udržet formaci byl pro mě téměř nesplnitelnej úkol .
Ale držel sem se aspon na dohled a někdy i ve skupině .
Při letu k na cíl sem se pokoušel najít cíl pomocí zaměřovače , ale páč mi chyběli patřičné skušenosti a autopilot nebyl schpnej udržet éro ani ve správné výšce natož ve směreu , tak sem to vzdal aVyklesal do 1000fítů a bombardovel z hloubkového letu tovární kompex .
Pravděpodobně v KUala Lumpur . Továrnu sem trefil . Apak už následovala strastiplná cesta domů bez kavru . Cibule promon mojí leteckou nekázen .
Rufu napsal:
Mohl by někdo přiblížit co dělaly Mustangy a A20?Teda kromě tý jedný která měla pilota co zrovna vylez z přípravky.
Mnoooooo
Ja napsal krasne Gefreiter Pošpa:
".......a vracíme se přes K.Lumpur. Bumík prohlašuje z legrace "teď by to chtělo potkat ty A20" a huronsky se řehtá. Načež se připojuji s poznámkou "jo to by pro ně bylo překvápko, jen to přivolat". Wedge po pár vteřinách říká "ze západu dot" . Dělám si srandu a prohlašuji aniž bych dot viděl "jojo a druhý třeti čtvrtý pátý" a opět se všichni řehtáme. A co myslíte vážení čtenáři ...ano jak již jistě tušíte byly tam. A20 a jejich udatný doprovod......."
JA navazuji:
A najednou jsem mel Mustanga za prdeli, vrtim se, melu a kroutim, chytam broky do kozichu, on toho stridave nechava a vraci se, nakonec se nachazime o 3000 metru niz a o 2000litru nasranejsi
Objevuje se nastesti muj udatny Wedge a zacne solit pro zmenu taky nekdo toho Mustanga. Ten si ale z toho dela uplne dobry den a dal za mnou parkuje a plive zrni. Kdyz mu Wedge pusti tenkej cernej kour a on porad nic.......v tu chvili jsem byl nasranej uz na 5000litru a musel jsem neco delat abych neprasknul. Plyn dolu, klapky ven a "utočilsemho". Konecne me nechal a zacal mazat dolu s Wedgem na ocase. Chvili jsem si ho prehazovali az zacal coudit vic a nakonec jsem ho slozil bez pardonu vedle naseho letiste. Diky AFW nemam proste duveru ke kouricim spojeneckym motorum , sorry Macu (vedet ze ses to Ty, tak pudem na pivo)
Pak jsem oznamil skupine Fuči a skupine Sabi, ze jim leti A20ky v sedmi bez eskorty na jih, at mi na ne dohlednou......dohledli
Doma jsme dotankovali, poslali PETRASe delat daně a dle Befehlu vzali karbanatky a vydali se smer vysadkove lode. Ja potopil jednu obchodni, Pošpa vime jak dopad a Wedge prestrelil. Stoupame pak tedy jen ve dvou smerem k nasim lodim a zapojujeme se do masakru Hurricanů. Jednoho posilam do vody, ale byl uznan nekomu jinemu, zrejme si s nim dal nekdo vic prace Nakonec prisel Befehl postrelovat jejich cluny. Dva znicim, nez mi dojdou dvacitky a nakonec Gruppenodlet domu. Foceni na stojance a vzajemne chvaleni samozrejmosti
Ze specky supr pocit, hlavne ta nova mapa byla velmi prijemne zpestreni a diky
Nevim, co bych za skupinu 88tek dodal ke Kurtisovu reportu.
Takze jen podekuju mustangovi, kterej osil vedouci bomber a pustil mu palivo. Tim mi zajistil peknou atmosferu. Na cestu zhruba 70km zpatky na zakladnu jsem vycerpal s pomoci diry v nadrzi uplne vsechno palivo a presne v okamziku, kdy sem se zastavil na draze se z nedostatku paliva zastavily i oba motory ...
Jinak byl ovsem utok mustangu neskodny a mnoho skody nezpusobil.
no, Junkersy 88 a LesniHU jsem docela litoval..v té akci neměli snad nic vhodného na práci..ale ono asi i v roce 42 ty Dorniery nevěděly, co se po nich přesně chce .
před akcí jsem si zjišťoval cestovní rychlost, dobu uletění jednho čtverce, výdrž při útoku jednoho a více befek
z toho posledního testu jsem si vyvodil, že pokud budu mít pecháčka a nějaký šmoula na mne narazí, zachrání mne buď jeho absolutní nešikovnost nebo přílet blanických rytířů...
do akce jsem vstupoval s tím, že Karl není a odvoz našich odnesu zase jen já.
naštěstí na poslední chvíli dorazil
ač jsem před akcí vykřikoval, že nemám nižádné info o akci červených, nižádnou mapu se zakreslením důležítých informací (a i se mi někdo nabízel, že mi ji pošle), mapu jsem stejnak nakonec neměl.
ani Karl
pravda - ani LesniHU :)
proto sme se po startu akce s karlem domluvili, že si kanál obhlídneme sami. a v rámci organizaci práce sme si kanál rozdělili na dva úseky a abysme je prohlédli každý sám - tudíž dohormady rychleji
bohužel zůstal Karl moc vysoko a taky letěl v "nesprávný" sektor - potkal šmouly a šel moc brzo dolů...
jen co jsem zaslechl, že modří jsou tak daleko od svého pobřeží, vzdal jsem se úmyslu podrobněji zkoumat jejich část pevniny a hezky rychle mašíroval zpátky na naši základnu.
Cestou jsem se rozhlížel kolem sebe v očekávání Kyzy a současně sledoval výpisy v chatu, jak naše řady řídnou.
Většina našich byla "hned mrtvá", až pak Rampa...
už ani nevím, esli - jo seděl jsem na vodě, takže jsem v klidu kouknul do mapy kudy tudy k nepřátelskému pobřeží
navigace poměrně snadná, let necelých 20minut
tam
dalších dvacet zpět k našemu pobřeží, pokud se nic nestane
a několik minut na Rampovo letiště
zahlásil jsem start, do notýsku napsal propozice letu (oproti předchozí Lekkovo speciálce pokrok ;) ) a vydal se na trasu
hezky dole u moře, abych zbytečně neprovokoval modré
dle mapy jsem zjistil, že u Rampova pobřeží se musí nacházet maličký ostrůvek
i začal jsem ho po 11minutách letu od pobřeží vyhledávat
nějak vidět nebyl
a Rampa se už ptal, kde sem, že slyší nepřátelské náklaďáky a jeho navigátor to prý koupil
pobřeží jsem v dalekém mlhavém oparu viděl, takže jsem přidal plyn a mazal blíž.
letěl jsem v "observatoři", abych viděl pořádně kolem sebe a nad sebe
zatím čisto
po chvíli jsem taky uviděl orientační ostrůvek a zamířil k jeho pravému okraji
zahlásil jsem Rampovi polohu, aby se připravil na naložení
ubral jsem plyn a začal se připravovat na sednutí
počáteční lagování ustalo, takže jsem si na sednutí na vodu věřil
najedou se kolem mne prohnala stíhačka
befko
informaci jsem podal do chatu
befko pokračovalo v rychlém průletu dál, ale došlo mi (?), že si mne jen kontroloval, jestli jsem náš/váš a že nebude trvat dlouho a dá mi svůj poznatek poznat
rychle jsem uvažoval, esli ho mám ignorovat, sednout a pokusit se doletět (třebas četl Wedgeovu nabídku ;) ) nebo přidat plyn a zkusit se mu párkrát uhýbat a čekat na zázrak
takže jsem přidal plyn
a pak ho zase ubral, jsa nalomen uvažováním, že pomalý a nízko bych mohl rychlému a vysokému befku dělat problém s přesnou střelbou a následným vybíráním útoku
a pak zase přidal plyn, když jsem viděl, že Rufe je na malé rychlosti nějaké těžké a nemotroné (než Zero)
to už se befko chystalo k útoku
když jsem se otáčel za sebe, hledaji befko, uviděl jsem kousek před sebou nějaký bod
jelikož to byl jen mžik a já se již po dotočení díval, že befko nasazuje k útoku, již jsem neprověřoval, jestli to byl nějaký další modrý, a stihl už jen do "rádia" zavolat ... :))
pak jsem udělal další blbost neb po stáčení se na jednu stranu jsem si řekl, že befku se bude blbě útočit, pokud bude nuceno tlačit do negativních G a točil na stranu druhou stranu
jenže Zero (Rufe) je na křidýlkách tak pomalé ...
viděl jsem kolem kabiny prolítávat dávku a chtěl uhnout někam jinam
nějak to nešlo
začaly mne pálit záda
ohlédl jsem se a Rufe již plápolalo
šel jsem okamžitě do svíčky a ven
vyskočil jsem poměrně rychle, ale padák díky hořícímu letadlu splasknul tak rychle, jak se nafouknul.
Rampa bude muset čekat asi hodně dlouho...
děkuji Lesníkovi za gentlemanskou nabídku
děkuji Lekkovi za akci
Novotňasi, koukám, že ani po delší absenci si nezapomněl střílet :)
LesníHU, jak ty jsi dopadl ? Tys teoreticky neměl mít tolik práce, když se akce konaly především nad vaší pevnonou, ne ?
Si tak říkám, jestli příště na záchranu nepoužít rychlé čluny :P
Nebo nějak nezprovoznit cataliny
ta dokáže sednout na vodu i bez smerovky :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ty dva mustangy co utocili na 88 se nemohli moc zdrzovat protoze meli uz jenom palivo tak tak na navrat na zakladnutakze sme udelali jenom dva prulety bombru, rozdrazdily dva fokace a padili domu...ale byla sranda pozorovat tech asi 6 Fw jak se nas snazi dostoupat
Rufu napsal:
Mohl by někdo přiblížit co dělaly Mustangy a A20?Teda kromě tý jedný která měla pilota co zrovna vylez z přípravky.
No ako by som to? Asi takto Veni vidi vici a potom sme boli v rici.
Štart jeden super lag, let - plná obloha nás bola, ešte že befka a fokáče neradi lietajú nad morom. a keď si to po odbombení silne ochudobnený cover rozmyslel a povedal si, že sa na to môže vy... tak nás nad pobrežím pri návrate napadla skupina fokáčov a aj keď sme sa pár náletom vyhli, bola len otázka času kedy to príde! Keby tí tomíci aspoň ily mali ale ani to!!!!!!
Aj rozviedka zaspala, foto cieľa nebolo a zameriavať s automatikou na slepo z výšky 6500m, keď sa ti cieľ ukáže na posledných 5s je úžasný zážitok! Druhý let by to bolo už istotne do čierného, ale myslím, že nejaký Kyza vo fokovi mal iný nazor a tak som si išiel pozrieť nejaké NCSI v telke.
Len taká poznámočka na okraj, zlietanosť bombardovacej zostavy je vec, ktorú je potrebné potrénovať, letieť ako stíhacia letka, kde vzdialenosti medzi bombrami sa pohybujú radovo v km je mierne povedané nerozumné.
Hoper napsal:
...
začaly mne pálit záda
ohlédl jsem se a Rufe již plápolalo
šel jsem okamžitě do svíčky a ven
vyskočil jsem poměrně rychle, ale padák díky hořícímu letadlu splasknul tak rychle, jak se nafouknul.
...
Hmm... ma potom napadlo, ze sme ta mohli ako vojenska eskorta duntit k pristatiu a vyskoceniu - to by bolo take "gentlemanske", kedze si bol tou "zachrankou".
Boli sme tam dvaja, ja a Novotnas, obaja sme spravili najskor identifikacne prielety, pretoze si nemal ziadne znaky, a na Lesnika sme strielat nechceli...
Nabuduce si Hoper zober nejaky "sanitkovy" skin - biely s cervenymi krizmi na trupe a kridlach - uvidis, mozno sa ti to osvedci a niekto sa nad tebou mozno aj zlutuje...
Jo jo, je to jak psal Bugs. I když mě to vykoplo těsně před cílem, chvíli jsem ještě jakoby letěl na mapě, ale sám. Tak jsem si chtěl alespoň zkusit odhodit. Mám Ila nastaveného na max možné detaily, které existují, krom vody a effects. Výšku jsem dokázal pomocí trimu, mírně vytažených klapek a level stabilizeru držet přesně v 21800, rychlost také seděla na 185 IAS, a kurz a předchozí navigace byla také v pohodě, zaměřovač byl nastaven správně. Neexistovalo tedy nic, co by mi mohlo zabránit trefit fabriku přesně. V tom výklopnem bazmeku jsem uz videl krajinu, co jsem ji měl nastudovanou z průzkumných fotek a začal jsem vyhlížet cíl. Věděl jsem zhruba přesně, kde se nachazí, ale tento úžesný sim mi odmítl zobrazit cíl v rozumném předstihu. Je to docela na hovno pocit, když po hodině a něco plahočení nevidíte cíl, protože se prostě nestačí zobrazit. Pořád byla vidět jen neprokreslená hrubá textura povrchu. Pořád jsem posouval zaměřovač a doufal, že se cíl objeví. Objevil se, ale v momentě, kdy bylo na odhoz z této výšky pozdě a navíc byl zhruba o cca 5 stupňů mimo střed. Takhle se nedá nic odhodit a trefit. Takže po téhle zkušenosti, pro příště budeme muset letět níž aby jsme mohli už v rozumném předstihu nalétávat na cíl, který je vidět. Il má prostě své slabiny a zobrazování textury povrchu a včasné vykreslování objektů je jedna z nich.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.