1stCL_Fucida napsal:
4x Me 262 (první start bombardovací A-2a, druhý stíhací A-1a), 6x Fw 190 D-9/C3, 4x Bf 109 K-4/B4, 4x Bf 109 K-4/C3 (měly být nasazeny Bf 109 G-10, ale na ty bohužel nejde dát přídavná nádrž, což pro ně znamenalo konečnou ) ...
1. proc pridavna nadrz, kdyz jejich ukolem byla obrana?
2. proc potom ne treba G14 nebo G6/AS nebo normalni K4, ale K4/C3?
pánové... ja nevim no... proste , prijde mi to dost smutný.... tahle akce mela byt takove nejake nase rozlouceni s panem Clostermanem. Fuci mel na vsechno planovani strasne malo casu... proste, co se stalo, stalo se... nemyslim si ze by to bylo planovaný tak, aby se jedna strana vyradila na druhe... ale nikdo neni dokonalej, nejsme stroje... a nekdy se holt stane neco, co se stat nemelo...
nechteli by jste se prestat obvinovat a treba pro priste nabidnout pomoc nebo neco, aby se predeslo podobnych situacim po specialce?...
hmm, chtěl jsem reagovat na konkrétní příspěvky, ale je jich už moc
předně - snažil jsem se napsat, co jsme měli dělat, co jsme dělali a jak sme to dělali.
To, že jsem napsal, že jsem to nezvládl, nebylo nějaké omlouvání se / hledání výmluvy. Bylo nás dost, mohlo mne napadnout, že 4 Tempy poletí jako stíhači, 2 jako čističi AAA a zbytek ničitelé.
Bohužel jsem přijel 15 minut před "zahájením" akce a při briefingu a časovém posunu jsem ještě narychlo pročítal SVK, kdo vlastně za Tempy letí a kdo ne, koho s kým umístím apod. Takže plánování akce pak bylo dosti chaotické.
Navíc, ač jsem sám vědomě vlezl do Velkého Karla, nemyslel jsem, že bych to měl odvelet já
I tak by mi to bylo na nic, protože cíle a "plán" akce jsme se dozvěděli těsně před zahájením akce.
Docela mne udivila informace, že Me262 spokojeně zaútočili na své cíle a při tom o nás už věděli
Já (a troufám si říct, že ani nikdo další z těch zbylých pěti) o nich neměl ani tucha - holt další mínus
Pak už to bylo jasné, jaký bude výsledek - Tempy, nízko rozházený po okolí, s podvěšenýma bombama, dívající se (především) na zem a hledající cíl a proti nim nastoupané Me262 (i ty Dory by to měly poměrně snadné).
V téhle situaci (BlueLe) se (nejen s Tempem) opravdu moc dělat nedá ...
ad kritizovaný FF - jestli jsem tomu dobře rozumněl, FF měl zaútočit na letiště. Jen o něco později, ne ?
a jak byly postavené ty skripty ?
o jednom se tu již Fuči zmínil - Me262 měli zaútočit na vracející se Spity.
Jak se měli potkat Dory s Tempama ?
A jak to mělo být nad ponorkovou základnou ?
Pokud to bylo skriptované, proč se Fuči neptal, kde opravdu jsme a jestli souhlasí časový rozvrh (tak jako u Berlínu ?)
Jinak Fuči, díky za další speciálku. Bohužel jsem tady plánování nezvlád tak jako u Kurlandu (no no no nó... ) a chudáci Tempové to dost pocítili
Poučení z krizového vývoje tu snad nějaké bude, takže přístě snad budem o něco lepčejší protivníci
313_Gryzlov napsal:
Nálet na letiště
Fuči, když bych se na to díval stejnýma očima jako Ty, tak u mě SaBot ztratil důvěryhodnost po své akci okamžitě. Nikdy bych něco takového od něho nečekal, protože jsem jej považoval za férového člověka. To co udělal na Kurlandu bylo pro mě něco nepochopitelného, kdy my jsme se snažili hrát fér, nahlásil jsem Ti dokonce svá letadla dříve, jen abychom nezastihli Tvé Fw190 na zemi, jen abych dodržel dohodu. Pak SaBot udělá svévolnou akci a navíc kluci ještě otevřeně napíšou, že se ani za to neomluví … hodně mě to mrzelo a stále mrzí. Pro ně to byla recese u které se výborně bavili. Já v tom viděl to, že já jsem zklamal MOJE kluky, kteří mi bezmezně věřili a kterým jsem řekl, ať se seřadí na letišti a čekají na další rozkazy. Takže jsem to byl já, kdo je přikoval k zemi a nechal je převálcovat. Víš jak mi bylo a stále je, když si na to vzpomenu? Myslíš, že je pro mě satisfakcí, že si za to SaBota seřval, jako nikdy?
A Ty teď napíšeš, že FF zklamal Tvou důvěru … Z vašeho rozhovoru vyplynulo, že FF dostal nejasné instrukce. Ty tvrdíš, že dostal instrukce kompletní. Tvrzení proti tvrzení. Navíc, SaBotovi stále věříš a šanci si mu dal, aby prokázal, že se mu dá věřit i při dalších akcích a FF takhle odstrčíš? SaBot to udělal svévolně, přesto Tvojí důvěru nezklamal, kdežto FF se držel informací, které obdržel a Tvou důvěru ztratil? Potom začni používat stejný metr pro oba. Pokud Fajtl znovu zklame, dám Ti za pravdu a veřejně se Ti omluvím.
Tohle raději probereme v soukromí..
Situace na mapě
Píšeš, že mám komentovat tedy jen záležitosti, které měly vliv na průběh akce? A situace na mapě nemá vliv na celkový průběh akce? Dovol, ale nesouhlasím. Německé území zabíralo na mapě asi 90% celkové plochy? Nebo 75%? Asi tak nějak že?
Spojenci měli na severozápadě vyčleněnou enklávu, ve které byla dvě letiště, z toho jedno mělo být jako rezervní. Tato enkláva by odpovídala situaci, kdy by Němci zatlačili Spojence do moře a Spojencům by zbylo malinkaté místečko na severozápadě, se dvěma letišti, z toho jedno bylo správně záložní. Logika věci nepřekonatelná, až na to, že by se LW se slavnou německou armádou měly tísnit v některém koutku mapy. Na to, se měla slavná LW docela královsky. A letadla Spojenců se mohla umlátit na jednom letišti.
Ty si pořád neuvědomuješ jednu věc - až na jedinou výjimku Luftwaffe spojenecký prostor vlastně ani nenarušila. To, že se na konci války souboje odehrávaly téměř výhradně nad územím Říše je fakt, který i v té speciálce měl být vidět. A znovu opakuju - pokud nejsi pod tlakem, tak je jedno, jestli máš 100 letišť, nebo jediné. Pokud je letiště dowstatečně prostorné a máte dost času na seřazení, tak v tom nevidím rozdíl. Zkus se nad tím zamyslet pls. Jediné, v čem je rozdíl je fakt, že Luftwaffe věděla, jakým směrem se asi budou stahovat stroje, kterým "teče do bot", zatím co naopak byly možné směry dva.
Německá LW, která má několik letišť, že je ani nestačí využít a Spojenci tísnící se na jednom letišti s intervaly mezi starty jednotlivých skupin 10 minut. Ještě že Fajtl vzal spodní letiště, čímž usnadnil vzlet Tempestům a Mustangům.
Stačilo, aby Fajtl něco kváknul.
Z celkového hlediska byly tedy přílety spojeneckých letadel vcelku dobře předvídatelné.
Pokud vím, tak neznáš instrukce, které dostala Luftwaffe. Dory narazily na Spitfiry ve chvíli, kdy měly už jen cca polovinu paliva. Tady to ale bylo snadné, úkolem bylo chránit cíl, který měl být cílem spojenců. O cíli v podobě německého velitelství nevěděl u Luftwaffe nikdo. Kdyby tam Tempesty přiletěli oklikou, tak by je pravděpodobně ani nic nezachytilo. Měly smůlu, protože potkaly Me 262, které měly v instrukcích "patrolovat nad frontou". Ve druhém letu měly opět smůlu. Pád serveru zamíchal časovým harmonogramem a Schwalbe odlétly k cíli dříve, než jsem původně plánoval. Tempesty tomu mohly předejít tak, že by neletěli k cíli přímo. Spíš jsem očekával, že se se Schwalbe potkají cestou domů, kdy už budou v určité výšce nastoupaní a srovnaní. Jenže dříve startující Schwalbe je zastihly ještě na cestě k cíli. (Me 262 měly v briefingu hlídkování mezi Bayeux, St.-Lo a Caen).
Celková situace na mapě tedy neodpovídala nějaké nadvládě leteckých nebo pozemních sil, protože neumožňovala volný pohyb spojeneckých letadel po mapě, aniž by se Spojenci nemotali poblíž německých letišť nebo cílů.
Tady mě pouč, jak to zařídit lépe. Silně zaflakovat spojenecké území? Dát německá letiště dále do vnitrozemí, stejně tak cíle dále od fronty?
Taktika a počet kooperujících letadel
Dle Tvého názoru jsme měli 30 letadel proti vašim 17 letadlům, která mohla spolu kooperovat? To mi blíže vysvětli ... pokud si dobře pamatuji, tak každá skupina dostala přidělený vlastní sektor a čas, kdy s má v daném sektoru pohybovat, aby nedošlo k situaci, že na jednom místě bude vysoká koncentrace letadel. Můžeš mi tedy blíže vysvětlit, jak mohlo v danou chvíli kooperovat našich 30 letadel na jednom místě, aby si letadla poskytla vzájemnou podporu?
Raději počítejme s plánovanými a absolutními počty - ani Bumík se SaBotem neměli zakázáno kooperovat se zbytkem Luftwaffe a minimálně v posledním soubojem chvilku operovali společně s našimi Fw 190 D-9. Spíše než 20 : "30" (29) by se hodilo napsat: 4 + 6 + 8 + 2 vs. 14 + 10 + 5
Takže nejlepším vysvětlením možnosti kooperování 30ti letadel najednou je, že ani my nemohli kooperovat s 20ti stroji - tedy kromě posledního startu..
Dále, každá skupina měla přidělený vlastní úkol a cíl. Chceš nám snad tímto naznačit, že to je naše blbost, že jsme Fajtla nepožádali o krytí? Že jsme neřekli Ronsočovi, aby se vybodl na svůj úkol a šel vyčistit oblast, kam s Tempesty letíme? Nebylo by to takhle náhodou porušení harmonogramu a instrukcí, které si dal našim velitelům, což by vyústilo v podobný exces, který odskákal Fajtl?
No, očividně vám vaši velitelé nepředali všechny informace, které jste měli dostat. Například ta, že Ronsočovy Mustangy vám měly během letu na ponorkovou základnu dělat cover. Byl to jejich úkol. Při prvním startu byly cíle Spitfirů a Tempestů na dohled od sebe. Očekával jsem, že se to zvrhne do souboje Fw 190 D-9 + Me 262 vs. Tempesty + Spitfiry. Byť jsem se této situaci chtěl tak trochu vyhnout (což se podařilo - možná bohužel pro Tempesty).
Co se týká konkrétně Tempestů, tak máš pravdu, že jsme mohli vyčlenit x Tempestů na krytí. Ovšem zapomínáš na jednu věc … a věř, že v tomhle mám velice dobré zkušenosti a vím, o čem mluvím. Ty znáš všechna napsaná a hlavně NENAPSANÁ pravidla speciálky, ale ten druhý ne. Co Ty považuješ za samozřejmost, tak druhý považuje za něco nečestného, protože to nemá na papíře napsané, že to může udělat. Tedy se řídí: co je psáno, to je dáno a je tedy povoleno jen to, na čem jsme se dohodli. Byli jsme vázáni tím, co si nám řekl. Zaútočit na pozemní cíle s Tempesty. Nikdo už neřekl, že krytí si máme obstarat sami, protože Spity a Mustangy mají vlastní cíle. Pokud bych se dozvěděl, že krytí si máme obstarat sami, tak potkáte 12 Tempestů v 10km a zbylé dva by pak převálcovaly pozemní cíle. Asi jsme na tyhle speciálky moc čestní.
Přímo v instruktáži pro velitele jednotlivých skupin jsem jim říkal, že doporučuji ne všechny stroje ověšovat bombami a raketami, ale část jich vyčlenit na cover. Jsem z obliga.
Ještě k jedné nejasnosti - útok Tempestů na nejasný cíl - měli instrukce: přesný sektor a také poznámku, že cíl se nachází u železničního přejezdu. V daném sektoru byly železniční přejezdy dva. Na dohled od sebe. Neletěli tedy na žádný úplně neznámý cíl.
Piloti Luftwaffe jsou fakt skvělí borci, když přežijí v Bf109G-6 desítky misí, přestože je dozadu vidět kulový a z Tempestu je vidět oproti tomuto éru krásně. Fuči tohle myslíš vážně? Pokud vím, tihle skvělí piloti si drží výškovou převahu a nikdo je nenutí slétnout níž jak 5000m s pumou pod břichem a hledat cíl kdesi na zemi s vědomím, že kdykoliv je někdo může vzít z převýšení. Nehledě na poměrné parametry letadel, které létají proti zmíněným Bf109G-6 a Tempestům. Trošku rozdíl, že?
Ano, tito piloti jsou schopní přežít podobné mise i když řekněme 10 - 20% startů odletí právě s pětistovkou pod trupem. Přiletí ve velké výšce, lokalizují cíl. Část strojů se ohromnou rychlostí spustí na cíl, odbambarduje a okamžitě MIZÍ předem určeným směrem. Zbytek strojů hlídkuje, kdyby se za ně pokusilo cokoliv zavěsit. Pokud je nad cílem nepřítel ve vyšší výšce, tak samozřejmě nezaútočíme. Riziko by bylo až moc vysoké. nejdříve by muselo dojít k odlákání stíhačů nepřítele.
Pokud jde o parametry letadel, tak se mohly potkat 4 Bf 109 G-6 proti 4 La-5FN, nebo i La-7. Jsem si skoro jistý, že Bf 109 má v podobném souboji možná i menší vyhlídky na přežití, než 14 Tempestů proti 4 Me 262.
Řeknu Ti to Fuči na rovinu. Tímto vysvětím i pbarrymu, co je to vlastně TAF. Stojím si za tvrzením, že na speciálce byla spojenecká letadla vzhledem k dané situaci na mapě nasazena nekorektně. Proč? TAF vznikla na základě toho, že ve vzduchu nebyl již delší dobu dostatečný počet německých letadel, proti kterým by mohly být Tempesty nasazeny. Tento stav byl způsoben tím, že spojenecké vzdušné síly měly nadměrně veliký počet letadel, který spolehlivě vyvázal zbytky Luftwaffe, čímž vznikly přebytky, které bylo třeba nějakým způsobem využít. Proto se tyto přebytky formovaly do TAF. TAF se používaly v oblastech, kde prakticky neexistovala Luftwaffe, na ničení pozemních cílů. Což vyloženě odpovídalo naší situaci z hlediska daných úkolů a koncentrace sil Luftwaffe, že?
Pokud se vyskytla větší koncentrace německých letadel, došlo i ke změně priorit cílů … tedy přestalo se létat na pozemní cíle a schopné letouny byly nasazeny na potlačení aktivit Luftwaffe, tedy byly prováděny tzv. Sweepy a útoky na letiště přesně tak, jak předvedl Fajtl.
Já se o TAF nebavil..mně to nevysvětluj.
Abych nebyl zase špatně pochopen. Tím jsem nechtěl říct, že jsi tam měl dát jeden německý stroj na deset našich, ale že si měl dát korektní cíle pro naše letadla a ne nás přikovat k zemi útoky na pozemní cíle. V tomhle spatřuji celou tragédii této speciálky. Pokud si volil takovou koncentraci německých letadel, měl si zvolit i odpovídající způsob nasazení spojeneckých letadel. Zvláště, když se u LW vyskytovaly takové brusy, jako poslední K-4, Me-262 atd.
Situace, kdy měla Luftwaffe početní výhodu nastala jednou - 8 Bf 109 K-4 vs. 5 Mustangů. Jinak vždy bylo na jednom místě výrazně více spojeneckých strojů - ať již s bombami, nebo bez nich.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 05-04-2006 21:48
1stCL_Fucida napsal:
4x Me 262 (první start bombardovací A-2a, druhý stíhací A-1a), 6x Fw 190 D-9/C3, 4x Bf 109 K-4/B4, 4x Bf 109 K-4/C3 (měly být nasazeny Bf 109 G-10, ale na ty bohužel nejde dát přídavná nádrž, což pro ně znamenalo konečnou ) ...
1. proc pridavna nadrz, kdyz jejich ukolem byla obrana?
2. proc potom ne treba G14 nebo G6/AS nebo normalni K4, ale K4/C3?
Měli hlídkovat nad ponorkovou základnou - neměli žádné instrukce kdy kdo přiletí a jestli se vůbec utkají s nepřítelem. Jejich letiště bylo docela blízko, pravděpodobně to mohli zvládnout i bez nádrží, kdyby posílali na zem vždy dva stroje na dotankování + deseti minutovou pauzu s tím spojenou. Spíš mi problesklo v hlavě, že ty nádrže se budou těmhle žíznivým Befkům moc dobře hodit.
G-14 a G-6/AS.. no, k té G-6/AS mám trochu osobní odpor . Ale G-14 mám rád, příště použijeme je . Zároveň jsem chtěl, aby se tam objevilo i několik kousků těch K-4/C3, řekl jsem Jamimu, ať je někomu přidělí, víc instrukcí neměl
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 05-04-2006 21:47
No cover sme robily ked sli bombardovat ponorkovu zakladnu
Tempesty dorazily na poind de hock a uz ste boli nad nimi !!!!
No aby bolo s tymy Mustangami jasne!! tak sme boli iba 4 !!!! Tam nad zakladnou mi natrhol rit ME262 ustrelil kridelka,ale aspon som to polozil!!!:sm13:
AH_Ronsoc napsal:
No cover sme robily ked sli bombardovat ponorkovu zakladnu
Tempesty dorazily na poind de hock a uz ste boli nad nimi !!!!
No aby bolo s tymy Mustangami jasne!! tak sme boli iba 4 !!!! Tam nad zakladnou mi natrhol rit ME262 ustrelil kridelka,ale aspon som to polozil!!!:sm13:
Tohle byl taky problém..velká část spojenců vůbec nedorazila.
1stCL_Fucida napsal:
...A znovu opakuju - pokud nejsi pod tlakem, tak je jedno, jestli máš 100 letišť, nebo jediné. Pokud je letiště dowstatečně prostorné a máte dost času na seřazení, tak v tom nevidím rozdíl. ...
Bohužel ten rozdíl tam je. Vždycky tam byl a patrně i bude. Dostatek času je >20minut ... Způsobeno technickými problémy, nováčkovskými problémy atd ...
Kdyby tam Tempesty přiletěli oklikou, tak by je pravděpodobně ani nic nezachytilo. Měly smůlu, protože potkaly Me 262, které měly v instrukcích "patrolovat nad frontou". Ve druhém letu měly opět smůlu. Pád serveru zamíchal časovým harmonogramem a Schwalbe odlétly k cíli dříve, než jsem původně plánoval. Tempesty tomu mohly předejít tak, že by neletěli k cíli přímo. Spíš jsem očekával, že se se Schwalbe potkají cestou domů, kdy už budou v určité výšce nastoupaní a srovnaní. Jenže dříve startující Schwalbe je zastihly ještě na cestě k cíli. (Me 262 měly v briefingu hlídkování mezi Bayeux, St.-Lo a Caen).
K prvnímu cíli Tempy naopak oklikou přiletěly. A dost velkou
Ke druhému už kousek za frontou byl jejich cover napaden a tak musely provést urychlený sestup a odhoz - sáms psal o posunutém harmonogramu.
(FF byl za posunutý čas ehm ehm písk - jak to dopadlo se švalbinama ? )
No, očividně vám vaši velitelé nepředali všechny informace, které jste měli dostat. Například ta, že Ronsočovy Mustangy vám měly během letu na ponorkovou základnu dělat cover. Byl to jejich úkol. Při prvním startu byly cíle Spitfirů a Tempestů na dohled od sebe. Očekával jsem, že se to zvrhne do souboje Fw 190 D-9 + Me 262 vs. Tempesty + Spitfiry. Byť jsem se této situaci chtěl tak trochu vyhnout (což se podařilo - možná bohužel pro Tempesty).
odpověděl sis sám výše - Ronsoč cover dělal, ale byl "předčasně" napaden
Přímo v instruktáži pro velitele jednotlivých skupin jsem jim říkal, že doporučuji ne všechny stroje ověšovat bombami a raketami, ale část jich vyčlenit na cover. Jsem z obliga.
Ještě k jedné nejasnosti - útok Tempestů na nejasný cíl - měli instrukce: přesný sektor a také poznámku, že cíl se nachází u železničního přejezdu. V daném sektoru byly železniční přejezdy dva. Na dohled od sebe. Neletěli tedy na žádný úplně neznámý cíl.
Ad část pro cover - asis to říkal Ronsočovi nebo FF, já tohle nepostřehl ...
Ad cíl - bylo mi řečeno, že je u jediného železničního přejezdu - oni tam byly dva
Ale tohle je detail, to pro mne až tak velký problém být neměl. Jen jsem nějak nepochopil, jak z 5-6km mám najít cíl na zemi... (jak píšeš dál u kus níže)
A nikdy neútočily 4 Me262 na 14 Tempů. Nejprve na rozházenou šestici, a pak (asi) na osmičku. Jaká byla ale situace u druhé (8) skupiny nevím.
Pravdou ale taky je, že ty švalbiny nikdy neútočily čtyři najednou...
Já musím říct, že se mi ta speciálka líbila, ale je to asi tím, že jsem letěl Spita. Chci za ni poděkovat organizátorům a všem zůčastněným.
K těm názorům výše: Já si myslím, že pokud se letí takto pevně naskriptované mise, tak je potřeba alespoň jednoho člověka, který to vše zkoordinuje, ale zároveň si bohužel nezalítá (tak jako se obětoval Gryzlov druhý den Kurlandu - ještě jednou dík) nebo to vyřešit více lidma, kteří se budou navzájem kontrolovat a domlouvat. Předešlo by se vlastně všem nepřesnostem, které se vyskytly na obou stranách. Proto se taky divím reakci Fučiho na Ff, protože stejně jako mohl nahlásit Ff, že letíme, tak se mohl zeptat Fuči jak to vypadá.
Taky si myslím, že stanovovat taktiku si musí obě strany samy, ale na to je potřeba, aby velení vědělo cíle misí dostatečně dlouho dopředu. (a zase jsme u druhého dne Kurlandu) Pak se předejde tomu, že na jedné straně se někdo diví proč neměli Tempy cover a na straně druhé se podivuje, že si někdo dovolí vzlétat z letiště 10km vzdáleného od původního, když se předchází srážkám a zmatkům při vzletech a přistáních.
Prosím nehledejte v tom nic osobního. Jen chci, aby to příště byla ještě větší zábava. :sm16:
LesníHu, Hoper, Santy mají pravdu. Jenže Ty to Fuči vidíš ze své pozice. Protože stále očividně nechápeš o co jde, tak Ti to tedy řeknu přímo, bez oklik, které jsi nepochopil:
Když vím, že v dané oblasti se vyskytuje početná skupina nepřátelských letadel, jejichž parametry přesahují parametry našich letadel a tzv. velení si vymyslí, že máme zaútočit na pozemní cíle, tak si řeknu, že ten nahoře nemá všech pět pohromadě, vykašlu se na rozkazy "velení", nastoupávám do 10km a budu si hledat cíle v řadách německých letadel, které mě hledají někde u země. A udělám to z toho důvodu, že v danou chvíli budu pochybovat o duševním zdraví "velení".
Myslím, že by se Ti to nelíbilo, že? Bylo by to porušení dohody a zároveň nabourání speciálky. Ano bylo, ale pokud mě někdo posílá na nesmyslnou akci, tak jej pošlu do míst, kde je tma a teplo a udělám si to podle sebe.
Dle Tvých reakcí už vím, že se mám tak příště zachovat. Jednoduše ignorovat nesmyslné rozkazy. Zeptej se Jamamota nebo Čutory, jak by se zachovali, kdyby měli tuhle akci odehrát v rámci SM. Myslíš, že by Čutora byl tak omezený a poslal všechna svá letadla na pozemní cíle? Fakt si to myslíš? Pokud si to nemyslíš, proč si nás tam teda poslal?
A pohádky o likvidaci cílů z 5km Befama a letem nízko nad zemí v blízkosti nepřátel ... tohle vykládej malým dětem.
Fajtl možná zklamal Tvou důvěru, Ty jsi zklamal tu mou. Už na Kurlandu se projevili jisté zvláštnosti plánování cílů pro VVS a tady se to ukázalo v celé nahotě. Promiň Fuči, ale takhle ne.
fuci to psal. Ukol byl zadan. provedeni ste si mohli udelat jak jste chteli. Treba dva utocici a zbytek jako kryti. IMHO vam chybela jakakoliv improvizace a dostatek velitelu ctveric kteri by chapali celkovou situaci a byli schopny uvazovat samostatne - pokud je dost techto lidi neni potreba jednoho velitele ktery musi sedet na zemi a starat se o ostatni.
1stCL_pbarry napsal:
fuci to psal. Ukol byl zadan. provedeni ste si mohli udelat jak jste chteli. Treba dva utocici a zbytek jako kryti. IMHO vam chybela jakakoliv improvizace a dostatek velitelu ctveric kteri by chapali celkovou situaci a byli schopny uvazovat samostatne - pokud je dost techto lidi neni potreba jednoho velitele ktery musi sedet na zemi a starat se o ostatni.
Pbarry souhlasím s tebou, ale tato věc chtěla dokonalejší předletovou přípravu a zveřejnění briefingu daleko dříve, ne pouze ústně 20 min. před misí a to pouze jednomu člověku od Tempestů. Jsem si jist, že ani on něvěděl jak moc může improvizovat, aby pak nebyl zdupán za to, že něco porušil :mad: a zhatil speciálku.
K tomu že Fajtl nedělal to co měl nařízeno jste se tady vyjádřili ne ???
Řekl někdo dopředu "improvizujte si jak chcete" ???Upravil/a XXX_Dazz dne 06-04-2006 09:11
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.