Je to asi tak bezproblémové, jako bys v boji pustil kouře z konce křídel, to taky na schopnosti pažouta nemá vliv Jen to zdálky všem RAFákům řekne: hele, já jsem nepřítel a jsem TADY
1stCL_Fucida napsal:
Je to asi tak bezproblémové, jako bys v boji pustil kouře z konce křídel, to taky na schopnosti pažouta nemá vliv Jen to zdálky všem RAFákům řekne: hele, já jsem nepřítel a jsem TADY
Pro cvičené opice to je informace s nulovou hodnotouUpravil/a 310_Max dne 16-06-2011 14:24
Allite, je to historicky nekorektní a tedy neuargumentovatelné. Pokud mají být vidět spaliny, pak ať jsou vidět všude. Stavět taktiku na tom, že moje stíhačka letící na plný výkon je několikrát lépe vidět, tedy opravdu nepotřebuju.
Btw: Tvoje taktika padání na čumily je vynikající! Předpokládám, že nakonec většinou nemáš sestřel ani toho bombardéru a houpeš se pod vrchlíkem padáku
Pokud jsme u historické korektnosti: Vyvažovat Spita až teměř na doraz na čumák?...
Ale jak říkám už jsem to zvládnul a volam spolu s Maxem: Ani tento nesmysl ani jiný čadící patch mě nezlomí.
BlueL napsal:
Klasické nářky nad letadly, co já pamatuju tak tu od roku 2003 byly nesčetněkrát...
Pipe -
1) vytrimuj si letadlo. Věř mi, opravdu to jde.
2) co máš za problém se spitem? Dyť to může řídit i cvičená poloopice.
2) co konkrétně chceš aby Bf 109 umělo/neumělo?
dik za rady, ale vytrimovat si samozrejme umim, jenze uz sem psal nekolikrat, pokud to vytrimujes, mas to skoro az nadoraz, koukni dozadu na vyskovku a pochopis... zkusil sis s tim bojovat? Ten spit se chova jak hadrova panenka, o rozkejvanosti a neco trefit by se dalo polemizovat hodiny. Spit byl proti Befku, jak vzpominal Galland, daleko snadnejsi letadlo na pilotaz, o vzletu a pristani ani nemluvim. Pokud nekoho ucim litat Ila, doporucim mu Befko...no proc asi? Pac ve Sturmu je to velice hodne letadlo, narozdil od realu (asi, samozrejme sem v nem neletel ) - to je to co zminoval DT, ze by mohlo byt v dalsim patchi? V CODu je to o necem jinym, ale popravde moc sem toho ve 109 jeste nenalital, nechci tedy delat ukvapeny zavery.
Nějaké vyjádření k té stoupavosti?
vzlet a pristání Bf 109G-6 - jistě toto budeš znát
(..)Dopředný výhled při pojíždění nestál za nic, letadlo však bylo dobře řiditelné díky účinným nožním brzdám a rozjezd při 15stupňové výchylce klapek a plnícím přetlaku 1,3ata byl chválihodně krátký, rozhodně kratší než u Spitfiru IX. Silná snaha stáčet se vlevo se dala snadno vyrovnat směrovkou, bylo však záhodno zdvihnout ocas, jakmile to bylo možné, aby se dopředný výhled zlepšil.
(...)a když jsem se chystal na přistání ve Fahrnborough, zjistil jsem, že přiblížení je strmější než u Spitfiru, avšak výškovka reagovala velmi dobře a při rychlosti 190km/h dovolovala příjemně přesné řízení. Přechodový oblouk vyžadoval značný výškový rozdíl a vztlak ani po dosednutí neopadal nijak rychle, takže na nerovném terénu mohlo snadno dojít k odskokům spojeným s plaváním. Jakmile bylo ostruhové kolo bezpečně na zemi, dalo se brzdit docela ostře, takže dojezd byl krátký, Bylo však třeba dávat pozor na vybočení, protože kombinace úzkorozchodného podvozku a minimálního výhledu kupředu mohla snadno vést ke ztrátě kontroly nad směrem.
Pokud se budeme zabývat chováním letadla ve střemhlavém letu. Tak to velmi rychle můžeme uzavřít tím že záleželo na fabrice která stroj vyrobila.
Zásadní problém který má Bf 109 v Ilu (ale to se netýká jen ní), je ten, že není nutnu vyšlapávat směrovku při stoupání nebo klesání...
edit: představa o Bf109G-K jako o špatně ovladatelném a obecně problémovém letadle je dost odtržená od reality.
pokud vim tak Galland vzpominal na Spita, ktery padl Nemcum do rukou u Dunkerque v roce 1940, tedy se jedna o I. a srovnaval ho urcite s Emilem, a ty tady mluvis o G-K, no neva...
A proc sem si tu stezoval? Pac uz me s*re, jak si nekteri modri delaji srandu ze spitu, ale proc? Snizuji letadlo, ktere bylo vynikajici a urcite rovnocenym souperem nemeckym letadlum. Taky poznamky o tom, ze se Spitem je jednoduchy litat me celkem toci (ted to neberte modri osobne - modri v Cechach jsou v drtive vetsine slusni a dobri souperi), to si clovek vetsinou vyslechne na BOBku od cizincu (typicke po sestrelu - "Spit noob" ), ale ze honim ve Spitu IIB nebo Vb-early v roce 41 FW190A2 to me fakt hlava nebere... zkousim litat i za modry a vim, ze to nemaj jednoduchy, obdivuju, ze umej strilet, to mi z tech nemeckejch masin moc nejde, disciplinu a taktiku museji taky dodrzovat mnohem vic nez cerveni, ale to vyvazani se z boje maji pomerne jednodussi hlavne v planesetech 40-42... (a pokud mi chcete rict at na BOBku nelitam, tak jine servery zeji prazdnotou a nemaji UP3)
Upravil/a 310_Pip dne 16-06-2011 15:47
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
57_OTU ajvn napsal:
Pokud jsme u historické korektnosti: Vyvažovat Spita až teměř na doraz na čumák?...
Když letím v Blaníku, mám trim prakticky úplně na čumák, když s Astirem, tak zase skoro kompletně úplně na doraz ocasu. Na tom není nic historicky nekorektního
Při jaké rychlosti už Spitfire ani s trimem úplně na nos nedokáže letět rovně a sám začne nos zvedat?
max, pip.
podívejte, obě dvě věci jak ten přiblblej kouř u 109, tak to trimovani jsou, tak jak je to namodelovane, blabol. S jedním podstatným rozdílem. Ten trim si nastavím a je po ptákách, už mě v podstatě nezajímá. Přidat plyn u 109 nad 100%, znamená pověsit si na letadlo ceduli "jsem němčour tady mě máte".
Upravil/a BlueL dne 16-06-2011 16:00
1stCL_Fucida napsal:
Allite, je to historicky nekorektní a tedy neuargumentovatelné. Pokud mají být vidět spaliny, pak ať jsou vidět všude. Stavět taktiku na tom, že moje stíhačka letící na plný výkon je několikrát lépe vidět, tedy opravdu nepotřebuju.
Btw: Tvoje taktika padání na čumily je vynikající! Předpokládám, že nakonec většinou nemáš sestřel ani toho bombardéru a houpeš se pod vrchlíkem padáku
Maxi: vidíš, to mě nenapadlo
vždy se někdo najde , kdo se jde podívat na svého zraněného kamaráda
spaliny pro všechny a všechno proč by ne , mě to nevadí
a tak už nějaké to éro jsme sestřelil , ale to jen tak abych se nechvástal
[img]http://sjura.sweb.cz/606_panel_BG-Z-mustang_02_300x60.jpg[/img] is not a valid Image.
BlueL napsal:
max, pip.
podívejte, obě dvě věci jak ten přiblblej kouř u 109, tak to trimovani jsou, tak jak je to namodelovane, blabol. S jedním podstatným rozdílem. Ten trim si nastavím a je po ptákách, už mě v podstatě nezajímá. Přidat plyn u 109 nad 100%, znamená pověsit si na letadlo ceduli "jsem němčour tady mě máte".
no s tim kourem celkem souhlasim, me by se libilo jak sem uz rekl, kdyby to fungovalo pro fsecky letadla a v jemnejsi variante, ostatne oni coudej i letadla spojencu, kdyz jim to zakasle a v boji je to celkem casty
s tim trimem nemas pravdu, trim se meni v zavislosti na rychlosti a vysce no a v souboji pokud tocim, tak si trimuju na ocas samozrejme...no trimuju! staci trochu hejbnout a cumak leti vzhuru, takze pokud chci trefit musim potlacit, motor zakasle a jsem v pr...
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Merten napsal:
Fučida se domnívá nesprávně a není v tom sám Tank taky .To že ti motor začne "dýmit" nemá nic společného s omezovačem otáček a ani s tím že je motor "krmený" stříkačkou .Celé kouzlo je v tom že je do spalovacího prostoru dodáno příliš velké množství paliva respektive příliš botahá směs = že motor ji nespálí ideálně a vzniklé saze jdou výfukem ven.Pokud je to ale v UP vidět na stovky metrů pak evidentně udělali soudruzi někde chybu páč je to volovina .Takže né že si modří vybrečeli Trampe ale někdo použil i mozek.
Tady snad nikdo neduma nad tim co je pricinou vzniku samotneho koure ale proc nemci dymili a spojenci mene (tedy proc nemci meli tento prblem s prilis bohatou smesi pri prudkem pridani) a ja opet vyslovuji svuj nazor ze je to tim ze nemci vstrikovali palivo na primo.
U karburatoru je totiz narodil od vstrikovani jete mnozstvi paliva redukovano faktem ze valec musi smes nasat nebo turbo do nej natlacit takze tak snadno nedojde k presiceni.
Člověče Fučido, jsem s toho jelen.
tak jak to píšeš mi to nejde provést no skus to sám.
Pravda je že jsem nikde nebyl schopen o vyvažování spitu nic sehnat...
Už bych nechtěl kolem toho tématu znovu rozpoutat diskuzi.
Ono se to těžko vysvětluje někomu kdo s tím letí jenom sem tam.
O vytrimování v norm. přímém letu nejde , ale v pekelné bojové akrobacii máš někdy pocit že ti to éro chce někdo rostrhnout vedví. Otom že je s toho škobrták už ani rači nemluvím.
Ten pocit jsem v 4.09 nezažil ani TĚD: v BF, LA, ZEKE, KIKINACH, FIATECH, ani vničem jiném.
Další věc je ta že to nikomu tak moc nevadí jako mi.
Až teď se trochu vyjádřil Pip, Tempík, a možná ještě někdo nevím už kdo.
Kašlem na to.
Vzhúru na hanou tam to rozeberem!!!
1stCL_Hien napsal:
Pipe,jeden můj kamarád z červené letky nedávno četl knihu:Spitfire-příběh zkušebního pilota.Od Jeffrey Quilla.Knížka to byla zajímavá a autor se tam zmiňuje mimo jiné o tom,že spit opravdu nebyl až tak úplně stabilní a že s tím byly problémy.Samozřejmě nevím,jestli to je ve šturmu namodelováno dobře či ne.
Škoda, že jsi si to nepřečetl sám. Krom toho někde vzniknul malý komunikační šum. Ano, tohle tam je napsáno, ale už nění řečeno B. Příběh totiž pokračuje zjišťováním, proč Spitfiry V trpěli takovou nestabilitou u operačních perutí a přišlo se na to, že onu nestablitu způsobuje hlavně nadměrný náklad v trupu letadla, kdy si tam nejen piloti dávali kde co. Nebylo dodrženo rozvržení hmotnosti a i různé field mody zapřičinily tyto problémy. Letouny, které sjely z výrobních linek a ty, na kterých se udržovalo správné vyvážení tímto netrpěli. Po těchle peripetiích u Supermarinu preventivně upravili výškovky, aby letoun zestabilnili při vyšších G, ikdyž pak letoun více tunul na výškovku při těchto manévrech.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Merten napsal:
Fučida se domnívá nesprávně a není v tom sám Tank taky .To že ti motor začne "dýmit" nemá nic společného s omezovačem otáček a ani s tím že je motor "krmený" stříkačkou .Celé kouzlo je v tom že je do spalovacího prostoru dodáno příliš velké množství paliva respektive příliš botahá směs = že motor ji nespálí ideálně a vzniklé saze jdou výfukem ven.Pokud je to ale v UP vidět na stovky metrů pak evidentně udělali soudruzi někde chybu páč je to volovina .Takže né že si modří vybrečeli Trampe ale někdo použil i mozek.
Tady snad nikdo neduma nad tim co je pricinou vzniku samotneho koure ale proc nemci dymili a spojenci mene (tedy proc nemci meli tento prblem s prilis bohatou smesi pri prudkem pridani) a ja opet vyslovuji svuj nazor ze je to tim ze nemci vstrikovali palivo na primo.
U karburatoru je totiz narodil od vstrikovani jete mnozstvi paliva redukovano faktem ze valec musi smes nasat nebo turbo do nej natlacit takze tak snadno nedojde k presiceni.
57_OTU ajvn napsal:
Pokud jsme u historické korektnosti: Vyvažovat Spita až teměř na doraz na čumák?...
Když letím v Blaníku, mám trim prakticky úplně na čumák, když s Astirem, tak zase skoro kompletně úplně na doraz ocasu. Na tom není nic historicky nekorektního
Při jaké rychlosti už Spitfire ani s trimem úplně na nos nedokáže letět rovně a sám začne nos zvedat?
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak?
Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.