September 18 2025 10:41:35
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - Neoficiální Addony a MODy
 Vytisknout diskuzi
Ultr@Pack v3.0
1stCL_Fucida
Je to asi tak bezproblémové, jako bys v boji pustil kouře z konce křídel, to taky na schopnosti pažouta nemá vliv Úsměv Jen to zdálky všem RAFákům řekne: hele, já jsem nepřítel a jsem TADY Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Alllite
Úsměv

přeci nelítáš na 110% pořád

Každý lovíme jinak Fuči , ja jsme jak kudlanka, nalákam si někoho a pak při vzdušném milování mu utrhnu hlavu Šklebící se

jinak se mi osvědčilo rozčoudit bombardér , nechat ho at se belhá domu a pak spadnu na čumilyÚsměv

takže kouře mužou být i pro Vás z říše šmoulů výhodou Úsměv jen musíte zvolit taktiku
Upravil/a 606_Alllite dne 16-06-2011 14:23
[img]http://sjura.sweb.cz/606_panel_BG-Z-mustang_02_300x60.jpg[/img] is not a valid Image.
 
310_Max
1stCL_Fucida napsal:
Je to asi tak bezproblémové, jako bys v boji pustil kouře z konce křídel, to taky na schopnosti pažouta nemá vliv Úsměv Jen to zdálky všem RAFákům řekne: hele, já jsem nepřítel a jsem TADY Úsměv


Pro cvičené opice to je informace s nulovou hodnotouŠklebící se
Upravil/a 310_Max dne 16-06-2011 14:24
 
1stCL_Fucida
Allite, je to historicky nekorektní a tedy neuargumentovatelné. Pokud mají být vidět spaliny, pak ať jsou vidět všude. Úsměv Stavět taktiku na tom, že moje stíhačka letící na plný výkon je několikrát lépe vidět, tedy opravdu nepotřebuju.

Btw: Tvoje taktika padání na čumily je vynikající! Šklebící se Předpokládám, že nakonec většinou nemáš sestřel ani toho bombardéru a houpeš se pod vrchlíkem padáku Úsměv

Maxi: vidíš, to mě nenapadlo Mrknutí
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Ajvn
Pokud jsme u historické korektnosti: Vyvažovat Spita až teměř na doraz na čumák?...
Ale jak říkám už jsem to zvládnul a volam spolu s Maxem: Ani tento nesmysl ani jiný čadící patch mě nezlomí.Úsměv

 
310_Pip
BlueL napsal:
310_Pip napsal:
BlueL napsal:
Klasické nářky nad letadly, co já pamatuju tak tu od roku 2003 byly nesčetněkrát...

Pipe -
1) vytrimuj si letadlo. Věř mi, opravdu to jde.
2) co máš za problém se spitem? Dyť to může řídit i cvičená poloopice.
2) co konkrétně chceš aby Bf 109 umělo/neumělo?


dik za rady, ale vytrimovat si samozrejme umim, jenze uz sem psal nekolikrat, pokud to vytrimujes, mas to skoro az nadoraz, koukni dozadu na vyskovku a pochopis... zkusil sis s tim bojovat? Ten spit se chova jak hadrova panenka, o rozkejvanosti a neco trefit by se dalo polemizovat hodiny. Spit byl proti Befku, jak vzpominal Galland, daleko snadnejsi letadlo na pilotaz, o vzletu a pristani ani nemluvim. Pokud nekoho ucim litat Ila, doporucim mu Befko...no proc asi? Pac ve Sturmu je to velice hodne letadlo, narozdil od realu (asi, samozrejme sem v nem neletel Šklebící se) - to je to co zminoval DT, ze by mohlo byt v dalsim patchi? V CODu je to o necem jinym, ale popravde moc sem toho ve 109 jeste nenalital, nechci tedy delat ukvapeny zavery. Úsměv


Nějaké vyjádření k té stoupavosti?

vzlet a pristání Bf 109G-6 - jistě toto budeš znát
(..)Dopředný výhled při pojíždění nestál za nic, letadlo však bylo dobře řiditelné díky účinným nožním brzdám a rozjezd při 15stupňové výchylce klapek a plnícím přetlaku 1,3ata byl chválihodně krátký, rozhodně kratší než u Spitfiru IX. Silná snaha stáčet se vlevo se dala snadno vyrovnat směrovkou, bylo však záhodno zdvihnout ocas, jakmile to bylo možné, aby se dopředný výhled zlepšil.

(...)a když jsem se chystal na přistání ve Fahrnborough, zjistil jsem, že přiblížení je strmější než u Spitfiru, avšak výškovka reagovala velmi dobře a při rychlosti 190km/h dovolovala příjemně přesné řízení. Přechodový oblouk vyžadoval značný výškový rozdíl a vztlak ani po dosednutí neopadal nijak rychle, takže na nerovném terénu mohlo snadno dojít k odskokům spojeným s plaváním. Jakmile bylo ostruhové kolo bezpečně na zemi, dalo se brzdit docela ostře, takže dojezd byl krátký, Bylo však třeba dávat pozor na vybočení, protože kombinace úzkorozchodného podvozku a minimálního výhledu kupředu mohla snadno vést ke ztrátě kontroly nad směrem.

Pokud se budeme zabývat chováním letadla ve střemhlavém letu. Tak to velmi rychle můžeme uzavřít tím že záleželo na fabrice která stroj vyrobila.

Zásadní problém který má Bf 109 v Ilu (ale to se netýká jen ní), je ten, že není nutnu vyšlapávat směrovku při stoupání nebo klesání...

edit: představa o Bf109G-K jako o špatně ovladatelném a obecně problémovém letadle je dost odtržená od reality.


pokud vim tak Galland vzpominal na Spita, ktery padl Nemcum do rukou u Dunkerque v roce 1940, tedy se jedna o I. a srovnaval ho urcite s Emilem, a ty tady mluvis o G-K, no neva...

A proc sem si tu stezoval? Pac uz me s*re, jak si nekteri modri delaji srandu ze spitu, ale proc? Snizuji letadlo, ktere bylo vynikajici a urcite rovnocenym souperem nemeckym letadlum. Taky poznamky o tom, ze se Spitem je jednoduchy litat me celkem toci (ted to neberte modri osobne - modri v Cechach jsou v drtive vetsine slusni a dobri souperi), to si clovek vetsinou vyslechne na BOBku od cizincu (typicke po sestrelu - "Spit noob" ), ale ze honim ve Spitu IIB nebo Vb-early v roce 41 FW190A2 to me fakt hlava nebere... zkousim litat i za modry a vim, ze to nemaj jednoduchy, obdivuju, ze umej strilet, to mi z tech nemeckejch masin moc nejde, disciplinu a taktiku museji taky dodrzovat mnohem vic nez cerveni, ale to vyvazani se z boje maji pomerne jednodussi Mrknutí hlavne v planesetech 40-42... (a pokud mi chcete rict at na BOBku nelitam, tak jine servery zeji prazdnotou a nemaji UP3)
Upravil/a 310_Pip dne 16-06-2011 15:47
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
1stCL_Fucida
57_OTU ajvn napsal:
Pokud jsme u historické korektnosti: Vyvažovat Spita až teměř na doraz na čumák?...


Když letím v Blaníku, mám trim prakticky úplně na čumák, když s Astirem, tak zase skoro kompletně úplně na doraz ocasu. Na tom není nic historicky nekorektního Úsměv

Při jaké rychlosti už Spitfire ani s trimem úplně na nos nedokáže letět rovně a sám začne nos zvedat?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Wolke
310_Pip napsal:
...ale ze honim ve Spitu IIB nebo Vb-early v roce 41 FW190A2 to me fakt hlava nebere...


To by mě zajímalo, kde mají takový planeset?
 
BlueL
max, pip.
podívejte, obě dvě věci jak ten přiblblej kouř u 109, tak to trimovani jsou, tak jak je to namodelovane, blabol. S jedním podstatným rozdílem. Ten trim si nastavím a je po ptákách, už mě v podstatě nezajímá. Přidat plyn u 109 nad 100%, znamená pověsit si na letadlo ceduli "jsem němčour tady mě máte".
Upravil/a BlueL dne 16-06-2011 16:00
 
606_Alllite
1stCL_Fucida napsal:
Allite, je to historicky nekorektní a tedy neuargumentovatelné. Pokud mají být vidět spaliny, pak ať jsou vidět všude. Úsměv Stavět taktiku na tom, že moje stíhačka letící na plný výkon je několikrát lépe vidět, tedy opravdu nepotřebuju.

Btw: Tvoje taktika padání na čumily je vynikající! Šklebící se Předpokládám, že nakonec většinou nemáš sestřel ani toho bombardéru a houpeš se pod vrchlíkem padáku Úsměv

Maxi: vidíš, to mě nenapadlo Mrknutí


Úsměv
vždy se někdo najde , kdo se jde podívat na svého zraněného kamarádaMrknutí

spaliny pro všechny a všechno proč by ne , mě to nevadí
Mrknutí
a tak už nějaké to éro jsme sestřelil , ale to jen tak abych se nechvástalŠklebící se
[img]http://sjura.sweb.cz/606_panel_BG-Z-mustang_02_300x60.jpg[/img] is not a valid Image.
 
310_Pip
1stCL_Wolke napsal:
310_Pip napsal:
...ale ze honim ve Spitu IIB nebo Vb-early v roce 41 FW190A2 to me fakt hlava nebere...


To by mě zajímalo, kde mají takový planeset?


vsak pisu, ze na BOBku Mrknutí

1941: red - Spit IIB, Vb early, Hurri IIB
blue - BF109E7, F4 1.3ATA, FW 190A2 (omezen na 10ks - nevim zda celkem ci ve vzduchu)

1942: red - Spit Vb, Hurri IIC, Typhoon IB
blue - BF109F4, FW190A2, A3, BF109G2-myslim, ze neni

uvadim jen Channel mapy ne Stredomori, tam az na absenci Hurrika v 41 je to celkem OK
Upravil/a 310_Pip dne 16-06-2011 16:18
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
310_Pip
BlueL napsal:
max, pip.
podívejte, obě dvě věci jak ten přiblblej kouř u 109, tak to trimovani jsou, tak jak je to namodelovane, blabol. S jedním podstatným rozdílem. Ten trim si nastavím a je po ptákách, už mě v podstatě nezajímá. Přidat plyn u 109 nad 100%, znamená pověsit si na letadlo ceduli "jsem němčour tady mě máte".


no s tim kourem celkem souhlasim, me by se libilo jak sem uz rekl, kdyby to fungovalo pro fsecky letadla a v jemnejsi variante, ostatne oni coudej i letadla spojencu, kdyz jim to zakasle a v boji je to celkem casty Šklebící se

s tim trimem nemas pravdu, trim se meni v zavislosti na rychlosti a vysce no a v souboji pokud tocim, tak si trimuju na ocas samozrejme...no trimuju! staci trochu hejbnout a cumak leti vzhuru, takze pokud chci trefit musim potlacit, motor zakasle a jsem v pr... Pff
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
311_Tank
Merten napsal:
Fučida se domnívá nesprávně a není v tom sám Tank taky Úsměv.To že ti motor začne "dýmit" nemá nic společného s omezovačem otáček Úsměv a ani s tím že je motor "krmený" stříkačkou Úsměv.Celé kouzlo je v tom že je do spalovacího prostoru dodáno příliš velké množství paliva respektive příliš botahá směs = že motor ji nespálí ideálně a vzniklé saze jdou výfukem ven.Pokud je to ale v UP vidět na stovky metrů pak evidentně udělali soudruzi někde chybu páč je to volovina Úsměv.Takže né že si modří vybrečeli Trampe ale někdo použil i mozek.


Tady snad nikdo neduma nad tim co je pricinou vzniku samotneho koure ale proc nemci dymili a spojenci mene (tedy proc nemci meli tento prblem s prilis bohatou smesi pri prudkem pridani) a ja opet vyslovuji svuj nazor ze je to tim ze nemci vstrikovali palivo na primo.
U karburatoru je totiz narodil od vstrikovani jete mnozstvi paliva redukovano faktem ze valec musi smes nasat nebo turbo do nej natlacit takze tak snadno nedojde k presiceni.Mrknutí
 
Ajvn
Člověče Fučido, jsem s toho jelen.
tak jak to píšeš mi to nejde provést no skus to sám.Úsměv
Pravda je že jsem nikde nebyl schopen o vyvažování spitu nic sehnat...
Už bych nechtěl kolem toho tématu znovu rozpoutat diskuzi.
Ono se to těžko vysvětluje někomu kdo s tím letí jenom sem tam.
O vytrimování v norm. přímém letu nejde , ale v pekelné bojové akrobaciiÚsměv máš někdy pocit že ti to éro chce někdo rostrhnout vedví. Otom že je s toho škobrták už ani rači nemluvím.
Ten pocit jsem v 4.09 nezažil ani TĚD: v BF, LA, ZEKE, KIKINACH, FIATECH, ani vničem jiném.
Další věc je ta že to nikomu tak moc nevadí jako mi.
Až teď se trochu vyjádřil Pip, Tempík, a možná ještě někdo nevím už kdo.
Kašlem na to.
Vzhúru na hanou tam to rozeberem!!!Šklebící se
 
606_Temp
1stCL_Hien napsal:
Pipe,jeden můj kamarád z červené letky nedávno četl knihu:Spitfire-příběh zkušebního pilota.Od Jeffrey Quilla.Knížka to byla zajímavá a autor se tam zmiňuje mimo jiné o tom,že spit opravdu nebyl až tak úplně stabilní a že s tím byly problémy.Samozřejmě nevím,jestli to je ve šturmu namodelováno dobře či ne.


Škoda, že jsi si to nepřečetl sám. Krom toho někde vzniknul malý komunikační šum. Ano, tohle tam je napsáno, ale už nění řečeno B. Příběh totiž pokračuje zjišťováním, proč Spitfiry V trpěli takovou nestabilitou u operačních perutí a přišlo se na to, že onu nestablitu způsobuje hlavně nadměrný náklad v trupu letadla, kdy si tam nejen piloti dávali kde co. Nebylo dodrženo rozvržení hmotnosti a i různé field mody zapřičinily tyto problémy. Letouny, které sjely z výrobních linek a ty, na kterých se udržovalo správné vyvážení tímto netrpěli. Po těchle peripetiích u Supermarinu preventivně upravili výškovky, aby letoun zestabilnili při vyšších G, ikdyž pak letoun více tunul na výškovku při těchto manévrech.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Merten
311_Tank napsal:
Merten napsal:
Fučida se domnívá nesprávně a není v tom sám Tank taky Úsměv.To že ti motor začne "dýmit" nemá nic společného s omezovačem otáček Úsměv a ani s tím že je motor "krmený" stříkačkou Úsměv.Celé kouzlo je v tom že je do spalovacího prostoru dodáno příliš velké množství paliva respektive příliš botahá směs = že motor ji nespálí ideálně a vzniklé saze jdou výfukem ven.Pokud je to ale v UP vidět na stovky metrů pak evidentně udělali soudruzi někde chybu páč je to volovina Úsměv.Takže né že si modří vybrečeli Trampe ale někdo použil i mozek.


Tady snad nikdo neduma nad tim co je pricinou vzniku samotneho koure ale proc nemci dymili a spojenci mene (tedy proc nemci meli tento prblem s prilis bohatou smesi pri prudkem pridani) a ja opet vyslovuji svuj nazor ze je to tim ze nemci vstrikovali palivo na primo.
U karburatoru je totiz narodil od vstrikovani jete mnozstvi paliva redukovano faktem ze valec musi smes nasat nebo turbo do nej natlacit takze tak snadno nedojde k presiceni.Mrknutí
A ty si myslíš že karbec nejde přehltit?Úsměv
 
606_Temp
To nepíše, ne? Jen že to je u stříkačky jednodušší.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Lanc
niekto si zmyslel ze 400 metrovy pas tahajuci sa za befkom je kulova vec ale na enviromentalnu cast il2 nikto nepomyslel. befka nam zasmradili serveryŠklebící se
2/JG26_Krak
 
http://squadron.achileus.cz/
veikso
1stCL_Fucida napsal:
57_OTU ajvn napsal:
Pokud jsme u historické korektnosti: Vyvažovat Spita až teměř na doraz na čumák?...


Když letím v Blaníku, mám trim prakticky úplně na čumák, když s Astirem, tak zase skoro kompletně úplně na doraz ocasu. Na tom není nic historicky nekorektního Úsměv

Při jaké rychlosti už Spitfire ani s trimem úplně na nos nedokáže letět rovně a sám začne nos zvedat?
A trimuje se v reálu taky celou výškovkou?
 
Merten
606_Tempik napsal:
To nepíše, ne? Jen že to je u stříkačky jednodušší.
Pokud je stříkačka v pořádku a pracuje jak má tak je to právě naopak Úsměv.Horších výsledků spalování dosahují motory s karburací Mrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,032,098 návštěv