November 03 2025 14:32:36
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Speciálka FROZEN RACE
Hoper
jinak moje postřehy

deset minut před startem akce je nás jen pět - chybí Tank. Tuším že Pepno se dívá po Upírovi a ještě druhém nághradníkovi z 311, ale nikdo není k zastížené. Za "minutu dvanáct" se v TS ozve rozespalý Tank, že je rdy :)

zkusil jsem v jsgme přidat i Ecran Wide - nepustilo mne to na letiště, takže dávám disco a jedu znovu :)
v pořádku se připojím, po vybídnutí dám Fly a okamžitě vybuchuju :)) Holt se dva Faxy na tstrwy vedle sebe při "rození" nevejdou ;)
takže čekám, až se odrodí všichni ostatní a pak se rodím i já. Seřadíme se na dráze a čekáme na Permona. Permon se potí, dumá, snaží, ale server ho nechce.
Začínají padat návrhy, že dle plánu mají být hráze probořené v určité časy (ale spíše se jednalo o návaznost prorážení, než o čas boření) a že budem muset Permona obětovat... Ten v poslední chvíli hlásí, že se dostal přes 90% loudování a že to už určitě pojede. Jenže nejelo - na letiště se nakliknul, ale Fly nefungovalo.
Je rozhodnuto....
Rozjezd Faxu je trošičku krkolomný (je to děsněj levičák :) ale jakmile se trochu rozjede po dráze, už to drží.
Startujem a letíme vstříc Holandsku.
Tank nás vede nad Antverpy, kde se s Potim odpojujem a jdeme vlastní cestou. Poti byl vedoucí a znal svoji naplánovanou trasu, ale vpředu letím já :))
Mám takový dojem, že se téměř okamžitě ztrácíme :)) - po nějaké době určitým kurzem máme doletět ke křižovatce - ta si to ale patrně po tak dlouhé době zpoždění našeho startu rozmyslela a utekla - kde má být není. Přesto točíme plánovanou otočku a letíme k dalšímu WP. Nabýváme jistoty, že nejsme tam, kde bysme měli být. Obracíme se zpět a snažíme se najít na mapě. Stále letím jako první. Čucím ze stometrové výšky před sebe a hledám záchytné body. Čučím kolem sebe, jestli tam nebude nějakej skopčák. Koukání po Potim jsem vzdal hned na začátku a věřím, že se mne drží. Hlásím Potimu malé lesíky, ale když zjišťuju, že tědlech "pidihájků" jsou na mapě stovky, přestávám :)
Najednou vedle mne prásknul flak. Dávám plný plyn a zběsile uháním ani nevím kam :)) Dostávám hlášku, že mi uniká palivo ale když se po chvilce ptám Potiho, ten už nic nevidí. Snažíme se opět konsolidovat a zorientovat.
Narážíme na nějakou řeku a svítá nám naděje, že asi víme, kde jsme. Tedy Poti, já stále ne :)) Věřím mu a letíme už dle mapy na náš původní kurz.
Nálada se krapet zvedá, opět vyhlížím orientační body a hlásím je Potimu, Jeho hlas se stává pevnější, ví kde jsme :)
Najednou před sebou vidím něco hodně tmavého - přibližuju pohled - Poti, vidím přehradu ! Jsou tam DVĚ !!
Frajersky prolítám mezi věžema levé z nich a varuju Potiho, aby dal pozor a vyhnul se jim.
Svým průletem jsem ovšem urazil germánskou obsluhu flaku a ta po mně začala pálit - viděl jsem bílé "střední" trasírky, jak prolétají kolem mne. Bohužel ne jen kolem ale i do mne - trefili se do kontrolsů výškovky. První impuls - plný plyn. Jenže na plnej se Fax zvedá na zadní jako mladej hřebec ;) Ubírám proto plyn a snažím se srovnat stroj. Poti se ptá, jak jsem na tom a jestli letím dál. Chvíli se snažím, dokonce se mi jakžtakž daří srovnat hladinu letu, ale pak to vzdávám - pro úspěšný útok na naši přehradu tu výškovku asi budu potřebovat. Hlasím Potimu, že odhazuju bomby a vracím se. Poti pokračuje dál sám.
(teď si tak uvědomuju, že ani netuším, kam jsem si odložil ten svůj náklad :)) Jestli nějakým chudákům Holanďanům na hlavu... :) )
Já už zase nevím kde jsem. Rozhoduji se pro kurz na západ, po najití pobřeží bych se pak zorientoval a letěl domů do Anglie.
Jsem kus od přehrady, která mne poškodila a tak se snažím nejprve letět tak, abych ji bezpečně minul. Trochu si nastoupávám, vyhledávám optimální otáčky a nastavení plynu pro vodorovný let. Konečně obhlížím i celé letadlo, jestli není někde jinde poškozené. Asi mi umírá přední střelec :)
Pak si z hrůzou vzpomínám na radar a dívám se na výškoměr - zatracení Angláni, taky to nemůžou mít v metrech !! Při představě, že jsem skopčákům zasvítil na mapě, ubírám plyn abych klesal a měním kurz. Jdu zas na nějakých 100m. Taky si vybavuju, že jižně od Rotterdamu je hlídaná oblast.
Dostávám strach :)
Měním kurz z 270 na 230 se snahou doletět stále k pobřeží.
Modlím se, aby se tu nepotuloval nějaký modrák.
Při tom slyším, jak končí jednotlivé Faxy....
Už letím docela dlouho a stále nic, čeho bych se mohl chytit. Rozhlížím se kolem sebe a hledám.
Najednou se po mé levé straně mihne letadlo - KURVA už je to tady !
Střelci ale mlčí. Sleduju siluetu a vidím, že to je stříbrný Thud.
Uff :))
Volám na Tbolta a ptám se, kdo to je a kde jsme.
Ozývá se Podrs :))
Píšu, že netuším, kde jsem, ať mne odvede :)
Za chvilenku na to hlásí, ať se ho držím, že tu je letiště. Po chvilce potvrzuji vizuál s letištěm.
Je to malé záložní a navíc Crowley hlásí, že se na něj blbě sedá.
Ale nemám náladu se kodrcat dál do Anglie, navíc to anglické není o moc větší...
Začínám kroužit kolem a pomalu ztrácet výšku.
Najednou v chatu vidím hlášku, že Podrs umřel - super...
Byl jsem už dost nízko, takže jsem vysunul podvozek, abych opět dorovnal plynem klesání.
A taky jsem šel poněkud více od dráhy, abych mohl udělat bezpečnou otočku.
Samo, že se mi letiště ztrácí z dohledu...
Točím jak jen se bez funkční výškovky dá a vejrám do "mlhy", kde je to zatr letiště. Objevuje se kousek bokem ode mne. Vykopávám směrovku, přidávám plyn a modlím se, abych dotočil.
Fax kupodivu poslouchá poměrně poslušně a já dotáčím do osy. Hraju si s plynem, směrovkou dorovnám kurz.
Vypadá to, že i snad dobře sednu !
Lehce koriguju plynem dosednutí - asi sedím !!
Nevím jestli větrem nebo ještě rovnaným kurzem, ale Fax se točí do strany - vykopávám a rovnám.
Fax se točí na druhou stranu - nee, to ne... Nedokážu rychle srovnat stroj a já vidím blížící se okraji dráhy.... cítím, jak se letadlo naklání na bok a vzápětí je na dráze vidět ohnivý výbuch....


škoda toho schodu, možná to mohlo odnést jen křídlo a podvozek...:))
let za noci by nás donutil letět podle hodinek, takhle jsme se spoléhali na orientační body...
jinak až na ty (cizí) problémy s přihlášením a vysoký rwy u mne dobrý :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
310_Podrs napsal:
Hoper napsal:
310_Podrs napsal:
...našel rozbitýho Hopříka a posléze letiště, kde jsem to postavil na čumák, protože mě předěl mezi dvěmi rovnoběžnými EMERG RWY vykopl prdel vzhůru...

Díky tvůrci a všem za účast...;)

když jsi mne našel, tak jsi nevěděl, kde je letiště ?? :))


Né přesně, ale tušil jsem že tam někde už musí být...a bylo :)

a vidíš - já bloudím po celém Holandsku a pak se objevím "nad" záložním letištěm ve chvíli kdy tam letí někdo z našich ... ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
310_Podrs
Já umřel? To ani nevím...Coolvím že jsem přistál a jak jsem přejížděl tu spáru mezi dvěmi dráhami, tak mi to vykoplo zadek letadla vzhůru a já udělal obrat břichem vzhůru...byl jsem živý a pak jsem dal Bail Out a hned na to Disconnect...možná jsem zapadl do mikro spáry mezi RWY, je fakt že jsem jak lunt...v tom případě chápu že jsem nepřežil Šklebící se
 
http://www.310raf.com
Hoper
ááá, tak pardón - žes skákal :))
(za letu jsem myslel, žes měl problém, ne že jsi sednul a až pak skákal ... )
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Merten
Za sebe říkám zklamání.A doufám že příště to bude alespon jako to noční stíhání Mrknutí.
 
Lekk
V bodech:
1) test runway je myslím na mapě poseté letišti docela zbytečnost. Jen to zkomplikovalo všechno.


Tak to ještě nevíte hlavní pruser týhle mapy..má zkrácený letiště na pulku a nejdou z nich starty ze země. EDIT někdy dokonce nejsou ani videt v brifmapě. Obávám se že plnohodnotné letiště má jenom ten ružovej obdelník..zbytek je na pikaču a proto byly použity test RNW. Co se týče délky tak TEST RNW 1 je nejdelší a byla použita..ty černý jsou asi o 20% kratší. Za schody se omlouvám, ale ten terén je neustále ve svahu..místo pro bombry na letišti budeme asi muset příště řešit tím, že budou použity RNW pro každé ero. Každopádně je to první pokus..a chybky se holt musí odladit.

Ad Brífing - tam je sice pravda ohledně chybějících meet časů, ale mě spíš nedošlo, že potřebujete v DF čas na connect/start mnohem delší - takže příště bude samozřejmě i časová rovina na AI svazy. Bohužel do času vašich startů prostě nemužu mluvit - ty jsou na vás a na vašem plánování.Mrknutí

PS: a maslíte že cílem specky byl super pořádek..naopak tohle měl bejt klasickej lednovej infarktovej bordel, kdy se modlíte at nikoho nepotkáte a at to doklepete do konce turnusu protože válka už je na konci. Bohužel tohle budu muset ještě nějak líp motivovat - ted to nevyšlo.Vyděšený
Upravil/a Lekk dne 17-01-2010 16:20
 
MK_Hombre
310_Podrs napsal:


Naštestí ty befkaři s těma Káčkama lítali jako se stěhovákama a tak nedělalo problémy přetíženému Thunderu s nima točit u země...a navíc si jeden z nich před letem asi něčeho šňupnul, když si nárokuje dva vyplašený Thundery Vyděšený

Nic jsi nepochopil Ivane Úsměv nebylo paliva na bojování, proto jsme upláchli a ty jsi přežil. Proto jen ty dva vyplašené a ne sestřelené P-47 Šklebící se
 
311_Tank
Doplnim za halifaxy.

Predpoved pocasi. jak uz sem jednou psal meteorologove by zasloizili nakopat do riti. Udaje o vetruturbolencich zadne. dale by jim nekdo moh vysvetlit ze 1000m != 1000ft.

Let tam, letet 50m v turbolncich se nikomunechtelo protoprelet nad rancii ve 2000ft. Nad antwerpama snizeni letove hladiny pod 1000ft a nasledovy navigacni let podle stopek a kurzu k vytycenemu cili damm1.

Cil nastesti se vynori temer presne podle navigacniho planu. Nalitavam a zavada na odhazovacim zarizeni mi znemoznuje odhodit. nalitava moje dvojka pepno odhazuje a zasahuje ale chytava od flaku, zacinamu horet motor a nadrz a skace.

Me flak na hanici viditelnosti zapaluje palivovou nadrz. Tu se mi podari uhasit divem z 2000ft. A pokracuju na druhy cil dam 4. Tam uspesne dorazim odhazuji dostavam dalsi od flaku a mam tezce zraneneho pilota, stroj temer neovladatelnej, nasazuju kurz domu kdyz se znovu vzniti a exploduje nadrz a ukoncuje tim muj let.

Za 311 hlasim 2 ztracene stroje a 2 protrzene prehrady.

Briefing pro specku o 32 lidech by si imho zaslouzil vicepece Mrknutí
 
Hoper
VGR_Lekk napsal:
V bodech:
1) test runway je myslím na mapě poseté letišti docela zbytečnost. Jen to zkomplikovalo všechno.


Tak to ještě nevíte hlavní pruser týhle mapy..má zkrácený letiště na pulku a nejdou z nich starty ze země. EDIT někdy dokonce nejsou ani videt v brifmapě. Obávám se že plnohodnotné letiště má jenom ten ružovej obdelník..zbytek je na pikaču a proto byly použity test RNW. Co se týče délky tak TEST RNW 1 je nejdelší a byla použita..ty černý jsou asi o 20% kratší. Za schody se omlouvám, ale ten terén je neustále ve svahu..místo pro bombry na letišti budeme asi muset příště řešit tím, že budou použity RNW pro každé ero. Každopádně je to první pokus..a chybky se holt musí odladit.

Ad Brífing - tam je sice pravda ohledně chybějících meet časů, ale mě spíš nedošlo, že potřebujete v DF čas na connect/start mnohem delší - takže příště bude samozřejmě i časová rovina na AI svazy. Bohužel do času vašich startů prostě nemužu mluvit - ty jsou na vás a na vašem plánování.;)

PS: a maslíte že cílem specky byl super pořádek..naopak tohle měl bejt klasickej lednovej infarktovej bordel, kdy se modlíte at nikoho nepotkáte a at to doklepete do konce turnusu protože válka už je na konci. Bohužel tohle budu muset ještě nějak líp motivovat - ted to nevyšlo.:o

Lekku, ad délka tstrwy - srabácky jsem si představoval dvě černý rwy za sebou :)))
a jinak k ladění - proto ti tu píšem ty svoje "dojmy" ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
tak jsem zkouknul (z mého pohledu) ty ntrk...

hele, kouty, tys schválně letěl jen na pět motorů ? :))

a hezké bylo sledovat toho Tempa, co si tam tak osamoceně lítal sám
s vysunutým podovzkem :))
škoda, že měl neutrální označení RSoA, bo jinak by se dal snázeji identifikovat ;)

jinak vlastní útok na přehrady tam bohužel není....



[img]http://home.tiscali.cz/cz470266/Sturm/FrozenRace/17.01.2010%2017-10-37_ml.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://home.tiscali.cz/cz470266/Sturm/FrozenRace/15.01.2010%2022-47-25_ml.jpg[/img] is not a valid Image.
kdo to tam "zklopil" přede mnou ? Je z to hezkej parník :))
Upravil/a Hoper dne 17-01-2010 18:53
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Lekk
nejdou hopřiku dát rovně..je tam schod chápeš.
 
kouty
Hoper napsal:
hele, kouty, tys schválně letěl jen na pět motorů ? Úsměv)


pravda je, že mi vysadil krátce po startu v tý turbulenci díky vysoce kvalitním francouzským motorům....a kvůli výhledu z kabiny jsem si po celý let ničeho nevšiml. Šklebící se...ale i tak se mi je dařilo pomalu doháňětŠklebící se
 
Merten
Tak se mrkni na to jak mě tam chcíplo při vyklesávání u letiště tuším 5 ze 6 motorů Šklebící se a následný velký KABOOOM Šklebící se
 
310_Crowley
Hoper napsal:
...
kdo to tam "zklopil" přede mnou ? Je z to hezkej parník Úsměv)


Tak to jsem byl Hopříku jáŠklebící se
Jak psal Podrs, při druhém letu jsme po 5 minutách narazili na 2 109. Nicméně po odlehčení o podvěsnou výzbroj jsem zjistil že nemám ni jediného náboje do kulometů (zasraný RRR). Při návratu jsem minul Bredu, což jsem zjistil někde v AY23. A tak jsme přilétli k Bredě skoro současně já, Podrs i ty. Při přistání jsem při dobržďování v tom marastu dostal hodiny a trapně nízkou rychlostí sjel ocasem napřed z runwaye. Budiž mi země lehkáÚsměv

Jinak atmosféru to mělo fajn, tohle počasí bylo opravdu pro otrlé.

Nebylo by špatné příště spustit server pár dní napřed, kvůli testu kompatibility.

Jen škoda zpožděného startu Thunderů. Přičítám to na vrub komunikačnímu šumu. S ohledem na to že v prvním příspěvku byl zmíněn odpočet, respektive velitelský čas v chatu každých 5 minut před startem (a ono prd) a vzhledem k potížím některých kolegů s připojením se k hostovi, jsme seděli v mašinách na ploše a čekali a čekali. Že mise už jede nám došlo asi po dvaceti minutách Šklebící se
 
Lekk
odpočet tam byl..start byl ihned po restartu - vše hlášeno v předletové instruktáži.Zamračený
 
310_Crowley
Já vím Lekku. Prostě jsme v tom bordelu přihlašujících se a opět se odhlašujících lidí tak nějak nevěděli že tohle je TEN restart. Pokud něco proběhlo v chatu, tak mi to uniklo.
Ono je to asi stejně jedno. I kdyby jsme ten start dali okamžitě, dva lidi nepřišli, Podrs se nemohl připojit, Obludovi někde nad pobřežím vyplivla GK a s Breakpainem jsem ztratil kontakt někde nad frontou, nad cíl jsem přiletěl sám a B-17 jsem nezahlídl ani z dálky.
Tímto se omlouvám matkám, ženám a přítelkyním sestřelených bombardovacích letců za jednomužný cover, který se nedostavil Šklebící se
 
606_Temp
Jo a ještě připomínka technického rázu k UP.
Ke konci mise (už tam bylo jen pár lidí) najednou zčernali mraky. nejen mě, ale víc lidem co jsem si všiml v chatu. Prostě vypadali najednou jako dým. Asi změna času ve hře a vyvedlo to tondlencto. Vypadalo to opravdu divně koukat z km na západ slunce a pod sebou černý povrch. Nevím sice čím to je , ale jestli tomu půjde nějak příště zabranit, tak bych byl pro. Chvíli jsem se lek, že mi umřela grafika Šklebící se
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Dartanan
nechapu proc tam nemuzes dat lekku normani letiste bez schodu s pojizdeckami proste skutecny letiste....Úsměv protože kdyz to ctu tak 2/3 lidi co chcipli tak kvuli letišti
Upravil/a Dartanan dne 17-01-2010 22:12
 
Lekk
No už se na tom maká Dartanane..fígl je použít dobrou/správnou mapuSmutný
 
Dartanan
V poho (sice jsem neletěl to víš zkouškové dodělávám semestrálku) ja si prostě jen myslim že klasické letiště (s pojižděčkama, i dvěma runwajema, odstavným mistem a hlavně bez schodu a ne jen ta cerna, seda draha jak letadlovka) na kterou se na dvě věci sedá i zvléta a na tři pruseruje což je standartní požitek s map AH kde se tyto přišerné "letadlovkové" letiště vyskytují, kdy po dobrem poletu maš sednout na tu přišernost lehce nedobrzdit nebo jen závan vetřiku a jdi bradou vzhuru tak to je lepsi to posadit na pupek vedle toho. Ale pokud na tom makaš tak tě to šlechtí a jsem rád a držím i palce (pač bobku bych rád letěl, a ještě raději pristaval na klasickym letisti) Mrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,446,498 návštěv