AB1_LEON napsal:
Edit TO Opitz: O kroucení je to jen na dogfight serverech typu Fast Food apod. Na speckách a on-line akcích jsou největší silou sehrané roje Spadů, SE5a apod. rychlých letadel, které jsou operativní, rychlé a schopná dynamických akcí na velkém úseku fronty. Např. pomalá kroutivá letadla nejsou schopna spolehlivě provádět cover bombardovacím svazům, protože jakmile se na chvíli někde seknou v souboji, nemají šanci rozjeté bombry v krátkém čase dohonit. A v týmové hře těžká rychlá letadla k eliminaci soupeřů příliš kroutit nepotřebují...
Zajímavý popis taktiky. Předpokládám, že se tak děje v rámci možností tehdejší komunikace - gesta, světlice, bez TS
AB1_LEON napsal:
Edit TO Opitz: O kroucení je to jen na dogfight serverech typu Fast Food apod. Na speckách a on-line akcích jsou největší silou sehrané roje Spadů, SE5a apod. rychlých letadel, které jsou operativní, rychlé a schopná dynamických akcí na velkém úseku fronty. Např. pomalá kroutivá letadla nejsou schopna spolehlivě provádět cover bombardovacím svazům, protože jakmile se na chvíli někde seknou v souboji, nemají šanci rozjeté bombry v krátkém čase dohonit. A v týmové hře těžká rychlá letadla k eliminaci soupeřů příliš kroutit nepotřebují...
Zajímavý popis taktiky. Předpokládám, že se tak děje v rámci možností tehdejší komunikace - gesta, světlice, bez TS
Horri, škoda že si nebol v kampani Bloody April - tam bežne dochádzalo ku komunikácii gestami, kývaním krídiel a púšťaním svetlíc. Sranda bola, keď sme videli svetlicu, dofrčíme k nej a ajhľa - zvolávali sa Entente a zrazu sme boli 2 proti 6 (heh, veľmi im to nepomoho ale bol to bohovský fight - nakoniec sa tam mlátilo odhadom okolo 15 - 20 lietadiel.) Iné je, keď sa letí guláš server typu fastfood a iné je keď sa letí dobre pripravená kampaň. A Bloody April bola bloodygoodcampaign
Počul som, že Jasta 5 už pracuje na ďalšej kampani, predpokladám, že si zalietame rok 1918. Bolo by fajn, keby sa nás zúčastnilo viac - myslím tým č-s pilotov.
Ad Horriho rejpání:
Semeno zla je zaseto a Opitzova nákaza se šíří, hahaha hahahahaha HAHAHAHAHAHA!!!
Válka a korupce se nedá oddělit.
Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
V tej dobe boli padáky ešte príliš ťažké a napríklad stíhacie lietadlá postrádali dodatočný výkon na nesenie tejto nadbytočnej váhy. Jedinou záchranou letcov v tejto dobe bolo vyskočiť z bezpečnejšej výšky niekoľkých desiatok metrov, alebo sa zastreliť revolverom, ak letec nechcel riskovať upálenie za živa na palube poškodeného lietadla. Jediní, kto počas vojny použili pre svojich letcov padáky boli Nemci. Aj tieto padáky neboli spoľahlivé, a pri ich použití zahynulo mnoho letcov. Poruchy padákov sa nevyhýbali ani leteckým esám ako boli Erich Lowenhardt, zahynul pri páde z výšky 3 700 m po tom, čo sa zrazil s ďalším lietadlom, alebo Fritz Rumey, ktorému sa padák neotvoril pri páde z výšky okolo 1 km.
jako ja si nemuzu pomoct, ale tohle je fakt super clanek ... tak oni se padaky vlastne nepouzivali proto, ze letadla nemeli vykon aby je unesla ... jako fakt by me zajimalo jak to potom udelali, ze v tech letadlech, kterym chybel vykon se pak ty padaky nakonec pouzivali ... taky se me libi to ze meli jedinou zachranu vyskocit v bezpecnejsi vysce nekolik desitek metru - uz fakt vidim jak nekdo pada s urvanym kridlem k zemi, postavi se v kabine a ceka az bude cca 15 metru nad zemi aby si skocil do mekkyho ... dale se me libi zaver autora clanku - s pouzitim padaku umirali letci tak nebyl spolehlivy ... to jako autor chce rict ze za WWII a pozdeji padaky funguji 100% spolehlive?
opet pouziju Horriduv link http://www.ww1aer...at_War.pdf ... kde je popsano 26 pouziti padaku typu Heinecke v obdobi od 07.06.1918 - 25.10.1918 ... a z tech 26 pripadu bylo 7 smrti pri pouziti padaku:
15.07.1918 - Ltn. Fritz Friedrich Jasta 10 - jak jsem pochopil tak se mu padak zamotal do ocasu letounu ... anebo byl zasazen do ocasu
hit the tail, parachute fouled, killed
10.08.1918 - Oblt. Erich Lowenhardt Jasta 10, padak se neotevrel
11.08.1918 - Ltn. Hans Pippart Jasta 19, padak se plne neotevrel
05.09.1918 - Ltn. Joachim von Winterfeld Jasta 4, padak horel
06.09.1918 - Ltn. Bramme Fl.Abt.(A) 263, padak se neotevrel
16.10.1918 - Ltn. Albert Hausmann Jasta 13, vyskocil v male vysce, padak nemel cas se plne otevrit
mno ja nevim ... podle tyhle statistiky byly minimalne padaky typu Heinecke dost spolehlivy protoze 3-4 selhani z celkovych 26 pouziti - respektive zachrana 19 zivotu z 26 - to me prijde hodne dobry
Upravil/a j4ck41 dne 23-06-2011 09:55
A čo to mení na tom čo som napísal? Ty si odcitoval výňatok z Wikipedie, ktorý som tam dal, ale zvyšok nie Pre úplnosť sem to svoje ešte raz dám :
Baron napsal:
Čo sa týka spoľahlivosti, v dostupných materiáloch sa píše že to nebolo nič moc. Teda myslia sa tým bojové podmienky. Piloti brali padák ako poslednú možnosť záchrany, skôr sa snažili s lietadlom pristáť. Možno to však vyplývalo aj z nedôvery k padákom, napr. Erich Loewenhardt zahynul potom ako sa mu padák neotvoril (http://cs.wikiped...oewenhardt). Na druhej strane - padáky zachránili životy mnohým ďalším pilotom.
EDIT: BTW sme docela off topic, pretože v RoF padáky nie sú a asi ani tak skoro nebudú, čiže debata o padákoch je zatiaľ v tomto vlákne bezpredmetná
Upravil/a Baron dne 23-06-2011 11:46
Baron napsal:
A čo to mení na tom čo som napísal? Ty si odcitoval výňatok z Wikipedie, ktorý som tam dal, ale zvyšok nie Pre úplnosť sem to svoje ešte raz dám :
Baron napsal:
Čo sa týka spoľahlivosti, v dostupných materiáloch sa píše že to nebolo nič moc. Teda myslia sa tým bojové podmienky. Piloti brali padák ako poslednú možnosť záchrany, skôr sa snažili s lietadlom pristáť. Možno to však vyplývalo aj z nedôvery k padákom, napr. Erich Loewenhardt zahynul potom ako sa mu padák neotvoril (http://cs.wikiped...oewenhardt). Na druhej strane - padáky zachránili životy mnohým ďalším pilotom.
ehm, Barone, vis co to je citace? jestli ne, existuje docela hodne zpusobu jak si to zjistit ... ale nez si to najdes ... jak jsis spravne vsimnul, citoval jsem ten clanek z Wiki - to by ti melo napovedet, ze se vyjadruju prave a jenom k tomu clanku z Wiki ... ne k celemu tvemu prispevku .... k celemu tvemu prispevku se vyjadruju prave ted, kdyz ho cituju cely
Ale jasné, veď v tom ja problém nevidím, a už vôbec nie v tom, čo si napísal Pravdepodobne je chyba na mojej strane - mal som to viac špecifikovať, ten článok z Wiki je tam iba ako potvrdenie toho, že to nebolo "med lízať" s prvými padákmi, či už spoľahlivé boli alebo nie. Toť vsjo
WT_Horrido napsal:
Zajímavý popis taktiky. Předpokládám, že se tak děje v rámci možností tehdejší komunikace - gesta, světlice, bez TS
Jsou letky, které létají ,,full reall", např Jasta 18 http://www.wix.co...-virtuelle
Mě by to taky lákalo, bohužel nás takových moc není na trénování takového létání
Upravil/a LEON dne 23-06-2011 12:05
Baron napsal:
Ale jasné, veď v tom ja problém nevidím, a už vôbec nie v tom, čo si napísal Pravdepodobne je chyba na mojej strane - mal som to viac špecifikovať, ten článok z Wiki je tam iba ako potvrdenie toho, že to nebolo "med lízať" s prvými padákmi, či už spoľahlivé boli alebo nie. Toť vsjo
Padáky by byly na prd. Správně je měli jenom němci koncem roku 1918. Jenže co by to znamenalo na online? Nejspíš by němci měli padáky furt, do letadel bez padáku by nikdo nelezl a děsně by to zkreslovalo statistiky. To je to samý jako přídavné budíky a zaměřovače. V reálu to měl jen sem tam někdo. Teď to mají všichni. I když já si koupil jenom Aldis do SE5A a kompasy do Nieuportů. A jak to dopadlo? V Nieuportu bez Aldisu ani ránu.
WT_Horrido napsal:
Zajímavý popis taktiky. Předpokládám, že se tak děje v rámci možností tehdejší komunikace - gesta, světlice, bez TS
Jsou letky, které létají ,,full reall", např Jasta 18 http://www.wix.co...-virtuelle
Mě by to taky lákalo, bohužel nás takových moc není na trénování takového létání
Čoby nie Stačí si dohodnúť termín a môžeme fullrealovať do alelujá
BP_Tyrl napsal:
Padáky by byly na prd. Správně je měli jenom němci koncem roku 1918. Jenže co by to znamenalo na online? Nejspíš by němci měli padáky furt, do letadel bez padáku by nikdo nelezl a děsně by to zkreslovalo statistiky. To je to samý jako přídavné budíky a zaměřovače. V reálu to měl jen sem tam někdo. Teď to mají všichni. I když já si koupil jenom Aldis do SE5A a kompasy do Nieuportů. A jak to dopadlo? V Nieuportu bez Aldisu ani ránu.
V knihe Sopwith Camel vs Fokker Dr.1 je zaujímavá informácia - pilot Camelu sa čuduje, prečo sedadlo Camela nie je uspôsobené pre padák. Z toho by sa dalo usudzovať, že piloti Dohody padáky používali tiež - možno neoficiálne alebo poloficiálne. Je tam meno aj fotografia toho pilota, pokiaľ by bol záujem, môžem to upresniť. Mimochodom, kniha je výborná. V každom prípade ohľadne padákov u Dohody ide o moju vlastnú špekuláciu, okrem tej onformácie čo som spomínal vyššie, som sa s použitím padákov u pilotov Dohody nestretol.
Upravil/a Baron dne 23-06-2011 13:38
BP_Tyrl napsal:
Padáky by byly na prd. Správně je měli jenom němci koncem roku 1918. Jenže co by to znamenalo na online? Nejspíš by němci měli padáky furt, do letadel bez padáku by nikdo nelezl a děsně by to zkreslovalo statistiky. To je to samý jako přídavné budíky a zaměřovače. V reálu to měl jen sem tam někdo. Teď to mají všichni. I když já si koupil jenom Aldis do SE5A a kompasy do Nieuportů. A jak to dopadlo? V Nieuportu bez Aldisu ani ránu.
Je to sice z drsnějšího soudku, ale co takhle mít možnost použít revolver na vlastní osobu, to taky asi ještě v žádném leteckém simu nebylo. A nebo skok bez padáku, to už bylo v RB2.
Upravil/a jirik dne 23-06-2011 17:21
To BP_Tyrl: Jsem to zkoušel a zásah světlice mi způsobil heavy wounded Jen do mě muselo střílet několik letadel stojících na letišti okolo a trefila mě snad jen jedna z 50-ti ran. Ale trefila. Asi head shot
kampan za SpadXIII.
vydržal som predpisových 21 dní, zajatý.
Lietať za SpadXIII je dost náročné, obzvlášť Offline.
SpadXIII je ideálny na onnline a na taktiku "Hit and run".
a to musí ešte pilota bavit lietať na Spade.
V kampani (na rozdiel od legendy RedBaron) AI v spadoch radi krútia.
A začínate v Esc3, ktorá je blízsko fronty a bojuje sa v nízskych výškach tak to dopadne katastrofálne. Po piatich misiách z 12 pilotov letky zostalo len šest, po desiatich misiách de facto nikto, musela sa celá odznovu doplnit. A prakticky nebol žiadny velký súboj, viac menej 3 spady napadli osamely DFW alebo dva DVa. Plus útoky na balony a pozemné jednotky.
je možné , že u inej letky a v inom časovom odbodí by to bolo iné.
Esc3, 10.12.1917-3.1.1918.
Subjektívne poznatky.
AI v ROF je podobná ako AI v IL2.
Dokážu bojovať v hmle, a podobne pristávajú ako v IL2.
Spady (na rozdiel od Redbarona) radi krútia.
Se5a a Camely defaultne letia vyzbrojené bombami, a nedokážu ich odhodit pri napadnutí.
Ak letíte s autopilotom a dôjde vám palivo (resp prídete o motor), tak AI pokračuje na další waypoint. (aj ked to znamená prípadné zajatie)
editodatok
ešte musím spomenút vzláštne rátanie zostrelov. istými som bol len dvoma, zbytok bol asi len preto, že som len poškodil a jediný prežil z letky.
Ak kampan RedBarona považujem v hodnotení na 100%, tak RoF je tak na 75%. A dost vecí mi tam chýba.
ale inak, paráda.
Upravil/a Tajpan dne 24-06-2011 14:30
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.