WT_Schmouddle napsal:
pbarry ja jsem se slušně zeptal a ty tady meleš něco o délce ptáků.
Odpověz, zkoušel nebo ne?
Ale ide Schmouddle, ide. A velmi dobre.
Môj prvý let v Tempeste skončil so skore, 1xMe262, 1xD9,1xA8, 1xK4 plus 2x K4/G10 rozkúrené ,ktoré niekto mi šlohol pri dorázaní. No fuj.
lenže...
Lenže.
Keby nebolo toho lenže.
Okolo mna mal každý SpitaIX, alebo toho naboostovaného, P47, a P51D.
A len ja som mal Tempesta. A já blb, som nevedel čo za excelentný tvor je ten Tempest. :sm19:
No a Clostermanova špeciálka....
Ani som si nepípol. :sigh: ani nezmačkal spúšt. len pozeral ako si tempesty rozoberá pár pilotov od LW. Nakoniec i mna.
Tempest má použitie také ako Hurry IIC na WT- Normandia 1941.
Každý si zoberie Spita a len jedem excelentný pilot (Buback) si zoberie Hurrika. A masakruje Bf-ká, takým spôsobom akým som sa ja od neho naučil. Ale musia byť naokolo Spity.
Nic ve zlým Tajpane, ale "když budem mať naokolo Spitov", můžu excelovat proti 109G-2 třeba v Gladiátoru.
BlueL, výborně....celý je to o taktice, která spočívá v tom, že pošleme ruďásky v Tempestech hledat nějaké malé cíle nízko nad zemí a pak je rozsekáme na mraky 262kama?
Ta situace by dopadla uplně stejně kdyby místo těch 262ek byly Dory...nebo A8...stejně tak by to dopadlo kdyby v těch 262 seděli průměrní piloti co vědí že důležité je nezatočit.
Důležité je že ti Tempesťáci si prostě nemohli vybrat páč byli u TAF.
Takže musíš porovnat porovnatelné. Já taky na WT torpédoval Beaufighterem loď a pak dal dvě befka a jednoho fokáče...To je podobně relevantní informace jako ta tvoje o F8 a stíhání březovejch pekáčů.
Upravil/a WT_Schmouddle dne 05-04-2006 16:50
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
ano , súhlasím. Ked mám Il2 prvej verzie a okolo seba I16, Jaky tak si trúfam byť velmi nebezpečný voči Bf-kám. Aj si pár zostreliť.
Ale ked sú samé Il2, tak radšej sa vyhýbam stretu s bf-kami.
Na našom fore, som napísal pred špeciálkou cca : Ak nebudú vytvorené zniešané letky v zložení Tempest a Spit, tak LW si tempesty si rozoberú ako nič. Čo sa aj stalo.
Ale teraz je to už pasé.
WT_Schmouddle napsal:
BlueL, výborně....celý je to o taktice, která spočívá v tom, že pošleme ruďásky v Tempestech hledat nějaké malé cíle nízko nad zemí a pak je rozsekáme na mraky 262kama?
Ta situace by dopadla uplně stejně kdyby místo těch 262ek byly Dory...nebo A8...stejně tak by to dopadlo kdyby v těch 262 seděli průměrní piloti co vědí že důležité je nezatočit.
Viz predchozi prispevek. Cemu o tech privatnich zpravach si nerozumel ? Ja furt cekam a furt nic.. Tvuj dotaz co bych delal v tempestu proti doram je jak od maleho kluka ? jak to mam asi vedet, bojoval bych jako vzdycky v kooperaci s ostatnima !
viz tenhle prispevek. PROC TO RESITE KDYZ JSTE TAM NEBYLI ??? 262 LETELY ve 2km BOMBARDOVAT. Odbombardovali 2km pod tepmestama ktery je ignorovaly, potom si vklidu nastoupali, stale na dohled tempestu ktery je proste nevidely a az pak zautocily. To ze tempesty nebyly schopny zahlidnout nebezpeci vcasa reagovat neni nase vina.
Neřvi na mě.
Jsem malej kluk, furt ještě lítám letadýlka na počítači místo abych se věnoval úklidu nebo procházkám.
Z 262 se tohle řeší opravdu skvěle...kdybych byl ve 2 km s Tempestem a někde pode mnou proletěla 262 tak jí neřešim páč ji nedoženu....a jestli je kluci neviděli, tak je to smůla, ale na situaci to nic nemění. S tím nastoupáním v dohledu je to to samé....musíš zmizet...ale oni měli úkol a ten chtěli splnit aby to mělo tu atmošku. Třeba.
Takže ty to sám píšeš ale evidnetně nechápeš. Ty Tempesty tam prostě neměly šanci. Tím jak to bylo postavený, tím že LW měla stroje z 45 (ať neprovokuju kvůli jednomu Dornieru). Tím že měla neadekvátně jetů.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
Jo a proč to řeším i když jsem tam nebyl?
Speciálka, se kterou si tady dalo hodně lidí hodně práce se nepovedla jak měla. Neúspěch může odradit lidi od létání dalších speciálek nebo může potopit plánované Dieppe na MFLF. Pro další speciálky je důležité dotáhnout failure mód do konce aby se chyby neopakovaly.
Fuči vyjmenoval chyby akce z jeho pohledu, bohužel je trochu unáhlený ukřivděním (nebo čímkoliv) z počínání FFa.
Já řeším masakr Tempestů, se zbytkem Fučiho příspěvku souhlasím (vyjma odsouzení FFa, páč mi jeho jeho akce přijde logická).
Tím že na mě řveš, označuješ moje příspěvky za píčoviny, neustále naznačuješ že se do toho nemám montovat když jsme tam nebyl a tak podobně tomu přispíváš opravdu zásadním způsobem.
Jsou zde lidé, kteří neřeknou co si o tom myslí, protože se přesně obávají podobných hodnocení a reakcí jaké máš třeba v tomto vláknu vůči mně.
Upravil/a WT_Schmouddle dne 05-04-2006 17:29
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
Co nekdy zkusit tuhle specialku, ale obracene? Stejne ukoly pro dane letky, jen cerveni ted budou modri a naopak? Docela rad bych videl nakolik muze sehranost a taktika ovlivnit tolik diskutuvanou situaci Tempest vs 262? Toto myslim naprosto uprime a zcela vazne!
Prominte mi tuto poznamku, ale velmi silne pochybuji o tom, ze i sehrani a takticky kooperujici piloti by dokazali zabranit tezkym ztratam Tempestu, ovsem by toto mohlo byt velmi poucne pro obe strany.
hoper sam napsal ze tempesty byly ztraceny a dezorientovany, masakr tempestu bych hledal v tom. Dalsi veci ze tempesty vyhorely prevazne v kontaktu proti 262 takze nejaky srovnavani s dorama je mimo misu. Nevis o ty akci nic a michas se do toho, to se mi nelibi. Takhle to ale delas vzdy. Trochu jsem doufal ze si udrzis nadhled, ale opet se z toho stala ideologicka debata rudi vs modri a me to nebavi. Diky za tvoje osobni nazory bez kterych by se tenhle thread neobese.
Ja bych do toho se safriku. imho zajimavy napad
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 05-04-2006 17:49
313_Volume napsal:
mno, já jsem si teda užil...
...a 3 let? no, toho jsem se fakt chtěl zůčastnit, ale nejednou koukám, vedle mě WAAFka a říká a mazej do postele, čekám tam na tebe už dost dlouho...a neprotestuj, tohle je rozkaz...no víte jak to je, rozkaz je rozkaz, tak jsem tam raději šel...
Hoper napsal:
a sám si viděl, že sme měli začít ve 2000 a začínalo se s hodinovým zpožděním
A qůli tomu (20:00) jsem se nezúčastnil...:sm39:
Upravil/a rudidlo dne 05-04-2006 18:19
Ano, můj poslední příspěvek je vrcholnou ukázkou ztráty nadhledu.
Přečti si to celé ještě jednou.
Házíš to na piloty Tempestů, ale sám sis to s Tempestem nezkusil.
Zkus zvážit fakt, že Tempesti pochcípali, protože designér mise na ně poslal 262ky (byť letěly něco bombardovat, možná o to hůř pro designéra) proti kterým v 2 km nemají žádnou šanci. Kdyby na ně poslal Dory, dopadlo by to podobně, to tvrdím já.
To že se někdo ztratí totiž neznamená že mu zamrzlo řízení a upadly kanóny.
Opakuju, vykašli se na zadupávání Schmouddleho do prachu fór a zamysli se proč to pro piloty Tempestů nebyla zábava (přeháním, samozřejmě zábava to asi byla...)
Failure mód není o tom, že umlčíme toho, který říká že vyrábíme zmetky a uděláme pro jistotu další 10 000 kusovou sérii.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
Tu samou akci už nezopakuješ, tam šlo o ten moment překvapení. S Tempestama jsme letěli nízko, protože jsme pořádně nevěděli, kde je cíl a museli ho najít. Když na nás zvrchu pak popadaly Schwalbiny, tak jsme neměli čas na to, abysme někam stoupali a nabrali rychlost. A stoupající Tempest z malé výšky je už samo o sobě sebevražda. Holt prostor bombardování měl být pokryt stíhačema před vlastním bombardováním, příště budeme chytřejší, drahoušku
AH_James_Gastowski napsal:
Tu samou akci už nezopakuješ, tam šlo o ten moment překvapení. S Tempestama jsme letěli nízko, protože jsme pořádně nevěděli, kde je cíl a museli ho najít. Když na nás zvrchu pak popadaly Schwalbiny, tak jsme neměli čas na to, abysme někam stoupali a nabrali rychlost. A stoupající Tempest z malé výšky je už samo o sobě sebevražda. Holt prostor bombardování měl být pokryt stíhačema před vlastním bombardováním, příště budeme chytřejší, drahoušku
Asi nějakej script nezafungoval tak jak měl a nebo právě zafungoval ??
WT_Schmouddle napsal:
Zkus zvážit fakt, že Tempesti pochcípali, protože designér mise na ně poslal 262ky (byť letěly něco bombardovat, možná o to hůř pro designéra) proti kterým v 2 km nemají žádnou šanci. Kdyby na ně poslal Dory, dopadlo by to podobně, to tvrdím já.
To že se někdo ztratí totiž neznamená že mu zamrzlo řízení a upadly kanóny.
Jestli to dobře chápu, tak zásadní problém vidíš v tom, že proti pomalým Temtpestům byly poslány rychlé 262 (asi by to dopadlo stejně i kdyby to byly pozdější verze Tempestů, těch pár km navíc rychlosti nehraje roli).
Nemohu se ubránit pocitu, že pozice rychlejí vs. pomalejší ale obratnější si střiháváme denně na DF. Vypíchnu rok 1941 kdy mají modří převahu rychlosti téměř nad všemi spojeneckými typy.
262 vs. spojenci v roce 45 je jen návrat k tomuto stavu.
Pak ale nechápu v čem je problém, protože jsem na tom, že taktiku boje proti rychlejšímu soupeři mají červení najetou...
Má z toho tedy vyplynout poučení, že 262 je natolik "nefér" letadlo, že nebude napříště nasazováno?
Nebo nemají být proti 262 posílány Tempesty, ale něco jiného? Spity? Mustangy?
Fw 190 D-9 nebyly ve verzi 1945, ale ve verzi 1944. V tomhle případě jsou ale spíše lepší právě ty starší Dory s C3 palivem, tedy právě ty z roku 1944. Pozdější byly v plánu, ale spletl jsem se při tvorbě skinpacku, takže ty pozdější Dory by museli letět ve standardních, zatímco já tak nějak chtěl Papagei Staffel.
Srovnání Dor a Tempestů - podle plánů by při střetu těhle strojů byly tyto v poměru 6 : 14, což je samo o sobě dostatečně velké číslo představující spojenecké stíhačky. Stroje nejsou výkonově blízko, z hlediska ovladatelnosti jsou oba skvělé a mají oba dostatečně silnou výzbroj k pohodovému sundání toho druhého . Myslím, že i kdyby to byl Tempest s 11lbs, tak by jejich případný souboj s Dorami probíhal velmi podobně. Nemyslím ale, že by Fw 190 A-8 mohly být stejně úspěšné jako Dory. Nicméně tohle všechno je trochu teorie - Focke-Wulfy se sice měly potkat s Tempesty při prvním startu, ale nestalo se tak (i v naplánovaných speciálkách je jistý prvek náhody) - a tak Tempesty narazily na Schwalbe, které ale naopak měly dle plánu zaútočit na vracející se Spitfiry.
Celou diskusi o nadvládě Bf 109 K-4 a Fw 190 D-9 ale nejlépe vyvrátil poslední souboj, ve kterém se tyto typy utkaly právě s Tempesty i Spitfiry. Ztráty byly myslím cca 1 : 1. Pokud jde o Fw 190 a Bf 109, tak za všechny souboje předcházející tomu poslednímu dostaly dohromady pouze 3 nepřátelské stroje. Me 262 jich sestřelili 17.
Safrik, pokud si k sobě seženeš další 3 méně kooperující piloty do Me 262, tak já vezmu dalších 9 - 13 Lionů do Tempestů a můžeme to zkusit.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 05-04-2006 19:20
1stCL_Fucida napsal:
No.. Spitfiry předvedly zatím největší speciálkový vulch, ale když dostaly rozkaz, tak ho jen plnily.
[...]
Jediný, kdo se stihl odlepit a pár vteřin přežít, jsem byl já, ale Spitfiry mě nenechaly nabrat víc než nějakých 400km/h. Po první dávce, která se zahryzla do trupu mého Focke-Wulfu, jsem raději vyskočil a šel si promluvit s Fajtlem, u kterého jsem se alespoň ujistil v jedné věci: v podobných mnou organizovaných akcích velet jakýmkoliv větším skupinkám už rozhodně v brzké době nebude.
Neber to zle, vim, ze tim tvoje prace s pripravou prisla vnivec, ale takhle to ve valce proste chodi. Alespon jsi taky jednou zazil situaci, kdy jsi proste nemel sanci.
HU neber to zle ale stejne sme se mohli zachvat i my(halvne Me 262 to mohly udelat naprosto beztrestne)....imho specialky sou prave o dodrzovani techle tech rozpisu.... priapdne jinejch pravidel...
Ale to ja nepopiram, ja jenom rikam, ze je cas na trochu pokory, pripsani si carecky do kolonky 'byl jsem sestrelen' a vychutnani si toho pocitu. Kdyby se to stalo nekomu, kdo napriklad leta s bombardery, tak to nepisu, protoze by to bylo zbytecne.
1stCL_BlueL napsal:
kdyz si odectes ty 262 ktery maj 17sestrelu (tempesty a mustangy) tak je to vyrovnany ne? me proste prijde ze ste to proste nezvladli takticky....
To je relativni. Nemuzu mluvit za vsechny Brity, ale pokud jde o lety Tempestu: 1) velitelstvi smazano se zemi 2) namorni zakladna vybombardovana 3) minimalne rovnocenny souboj s protivnikem (alespon do doby, nez jsem skoncil, dal nevim). Ze se velky pocet letadel stal obeti proudovych stroju me vubec neprekvapilo, vzhledem k tomu, jak ta mise byla stavena to ani jinak neslo (*).
1stCL_Fucida napsal:
V tomhle se neshodneme. Já jsem přesvědčený, že se jednalo právě o nezvládnutí pilotáže veskrze neznámých strojů (Tempest/Mustang III) a i vlastní taktiky. Když jste na konci dne přiletěli opravdu s výškovou převahou a podařilo se vám nás jinými stroji stáhnout dolů, tak jste byli docela úspěšní. Jenže Tempesty celkovou kooperaci zvládnutou neměly vůbec. Nebyl to tým, ale jen kopa individualit (z mého pohledu). V Me 262 proti tomu seděli piloti, kteří létají spolu, jsou to veteráni s mnohaletými zkušenostmi - a očekával jsem od nich, že řádně zamíchají kartami. Pak jediné, co se Luftwaffe dozví je, že z Tempestu bylo kulový vidět. Jenže to zní zase docela směšně, když to říkáš pilotům, kteří jsou schopni přežít desítky misí v řadě na stroji, jakým je Bf 109 G-6, kde výhled na šestku neexistuje a Tempest oproti tomu je úplná nádhera. Jenže když se Tempesty nekryjí vzájemně, tak je to horší.
V mnoha vecech tu mas pravdu. Tezko porovnavat kupu nadsencu, kteri konecne maji stroj pripominajici Tempesta z konce valky a muzou se v nem jednou hromadne proletet, se skupinou specialistu vetsinou z online letky. Jenze (a muzu samozrejme zase mluvit jen za Tempesty): je tezke priletet s vyskovou prevahou, kdyz je ukolem hledat cil na zemi. Je tezke v narychlo sestavene skupine celit utokum letadla o generaci rychlejsiho. Je tezke prezit, kdyz mas letet na misto, ktere se dozvis pet minut pred startem a tam hledat cil, o kterem vis jen to, ze je to budova a okolo ni auticka. Ano, nebyl to tym, byla to kupa individualit. Samozrejme jsme nepodali stejne dobry vykon, jako Nemecti specialiste, co spolu naletali stovky hodin. Ja jsem to ani neocekaval a myslim, ze vzhledem k situaci jsme si vedli vyborne. Viz moje 1,2,3 o par odstavcu vys.
Pokud jde o Me262: za celou dobu akce jsem nevidel dva najednou, cele to bylo takove individualni. Da se predpokladat, ze kdybys vzal dva piloty Tempestu a posadil je do me262, udelali by stejnou paseku. A udelali by stejnou paseku i mezi temi piloty s bf109G6, kteri prezivaji tolik misi (ten tvuj argument taky pusobi trochu smesne - kolikrat dotycni leteli bombardovat v prostredi, kde se pohyboval nepritel o par set km/h rychlejsi?).
1stCL_pbarry napsal:
U specialky bych prave cekal ze zahodej bomby a budou se starat o vlastni kuzi... Ale jestli uz byli rozhazeni tak tezko neco vymyslet. Opravdu mi to prijde jako takticky spatne zvladnuty. Nevim proc to tak neprijde gryzlovovi
To je dost nebezpecna tendence. Vis, co by nastalo, kdybychom se takhle chovali? Prvni let: odhozeni bomb jeste nad vlastnim uzemim, hon na me262, pripadne dogfight s ostatnimi protivniky. Druhy let: odhozeni bomb jeste nad vlastnim uzemim, hon na me262, pripadne dogfight s ostatnimi protivniky. Treti let: pouze hon na me262 a dogfight s ostatnimi protivniky. Ve vysledku specialka o nicem.
A mimochodem: uplne nejlepsi a nejuspesnejsi iniciativu tohoto stylu predvedl ffajtl. Gratuluji. Byla sice proti pravidlum, ale ve svem dusledku 'jenom' zrusila prubeh specialky presne tak, jak by ji zrusila aplikace tveho navrhu/ocekavani.
1stCL_BlueL napsal:
vzhledem k tomu ze K4/c3= K4(proste u zeme neni tak rychla jak by mela bejt) tak to zase takvej problem neni... dora 45 do 4 km budou mit urcite temer stejnou maximalku, tempest asi i stemer stejne stoupa ale ma lepsi vyzbroj...nevidim na tom nic spatnyho
Jsem rad, ze to tak vidis. Pristi specialku muzeme udelat opacne: poleti skupina bf109 vzor leto 43 a fw190 vzor podzim 43, obe skupiny s bombami hledat ruzne cile, zatimco proti nim budou treba spity+25 vzor leto 44 a Tempesty vzor jaro 44 a par kusu meteoru (nemame, v budoucnu nahradime necim z pripravovaneho vvs46 addonu).
Kazdopadne plusem prichodu K4/C4 je, ze stoupavost normalni K4 byla snizena z hodnoty nepricetne na hodnotu pricetnou. Rychlosti stodevitek nemuzu hodnotit, nikdy jsem se o ne extra nezajimal.
Nicmene v principu mas vlastne pravdu, ani prototypy stodevitek, ani radove stodevitky z roku 45, ani stodevadesatky nedelaly vazne problemy (alespon me ani vzdalene neohrozily). Problem byl v tom, ze se ze stihacich Tempestu udelaly bombardery bez kryti a byly poslany mezi me262.
1stCL_BlueL napsal:
muzu se zeptat LW ktery ze ero je 46? az nekdy budes mit cas sezen nakou solidni monografii o Bf 109 G-K zjistis ze motory spalucjici palivo C3 nebyly nijak zvlast vyjimecne.....
Merliny 66 byly taky v roce 43 bezne a presto na mapy necpeme Spity+25.
Pokud jde o organizaci dalsich specialek: ja vidim jako nejlepsi zpusob, ze se rekne: mate znicit cil ten, ten a ten (nebo mate ubranit ten a ten a ten cil). Startovat muze jen cela skupina najednou atd atd. Omezeni poctu letadel techto typu je to, to a to, ostatni jsou neomezene. Maximalni pocet pilotu najednou ve vzduchu je tolik. Stvorte si taktiku dle sveho gusta a uvidime se v sobotu vecer.
(*) samozrejme, ze se daly vsechny sily zorganizovat jinak. Ja jsem na generalskem briefingu nebyl, takze nevim, jake presne byly mantinely, ale povazoval jsem za naprostou samozrejmost, ze kdyz maji letet Tempesty s bombami a hledat cil na neznamem miste, tak budou mit ve stredni vysce kryti Spitu a Mustangu. Ne, ze kazda skupina bude mit jiny ukol v jine casti mapy.
Proboha, neblbněte. Celá tato debata je zbytečná.
Jakákoliv speciálka, nebo DF mapa je jen prostředí pro HRU. A nazývat většinu map jako historický obraz skutečnosti je blábol. Maximálně ji lze nazvat snad jako HRU s historickým kontextem.
Německo přece neprohrálo válku v důsledku zamrznutí technického rozvoje, ale čistě ekonomicky a personálně. Z čehož je evidentní, že pokud tedy tvůrce mapy nezohlední tento fakt v její přípravě, nemůže víc, než vytvořit HRATELNÝ paskvil bez historických reálií.
Konkrétně tedy, význam Me-262 na skutečný průběh konce války byl zcela bezvýznamný. Což se ale s těží dá říct o jakékoliv mapě, na které společně poletujeme, a jsou tam Schwalbe nasazeny...
Nejreálnějším momentem, dle výše přečtených příspěvků - a já jsem tam nebyl, takže pouze z doslechu, bylo právě ono kritizované FFajtlovo přepadení letiště. Jak už ostatně výše napsal plyšový Gryzlov...
A považoval bych za férové, kdyby tvůrcové mise na začátku řekli, že v rámci HRY a její HRATELNOSTI se omezí historická věrnost. To by bylo pochopitelné a akceptovatelné.
Protože v opačném případě, přátelé ultrareality, nezbývá, než se smířit s faktem, že mise od druhé poloviny roku 44 budou povinně obsahovat výraznou početní převahu Reds.
Ale protože tahle pytlovina by byla NEHRATELNÁ, tak by to nikoho asi dlouho nebavilo.
Tak se na ty analýzy vyprdněte, stejně to většinou sklouzne k osobním invektivám, a POJĎTE SI HRÁT...:sm18:
WT_Schmouddle napsal:
BlueL, výborně....celý je to o taktice, která spočívá v tom, že pošleme ruďásky v Tempestech hledat nějaké malé cíle nízko nad zemí a pak je rozsekáme na mraky 262kama?
Ta situace by dopadla uplně stejně kdyby místo těch 262ek byly Dory...nebo A8...stejně tak by to dopadlo kdyby v těch 262 seděli průměrní piloti co vědí že důležité je nezatočit.
Důležité je že ti Tempesťáci si prostě nemohli vybrat páč byli u TAF.
Takže musíš porovnat porovnatelné. Já taky na WT torpédoval Beaufighterem loď a pak dal dvě befka a jednoho fokáče...To je podobně relevantní informace jako ta tvoje o F8 a stíhání březovejch pekáčů.
o.k vysvetlim znovu, kdyz mluvim o taktice tak tim nemyslim zpusob nasazeni letadel ale zpusob boje, proste a jednoduse tempesty na 262 nebyly schopny jakkoli zareagovat, to ze se 262 ani jednou nedostaly pod palbu taky o necem svedci, proste ani jednou nevystrelily,
vyjma pokusu o obrany kruch nic nepredvedly vzhleem k jejich poctu jich minimalne pulka prezit mohla.
WT_Pedropan napsal:
Proboha, neblbněte. Celá tato debata je zbytečná.
Jakákoliv speciálka, nebo DF mapa je jen prostředí pro HRU. A nazývat většinu map jako historický obraz skutečnosti je blábol. Maximálně ji lze nazvat snad jako HRU s historickým kontextem.
Německo přece neprohrálo válku v důsledku zamrznutí technického rozvoje, ale čistě ekonomicky a personálně. Z čehož je evidentní, že pokud tedy tvůrce mapy nezohlední tento fakt v její přípravě, nemůže víc, než vytvořit HRATELNÝ paskvil bez historických reálií.
Konkrétně tedy, význam Me-262 na skutečný průběh konce války byl zcela bezvýznamný. Což se ale s těží dá říct o jakékoliv mapě, na které společně poletujeme, a jsou tam Schwalbe nasazeny...
Nejreálnějším momentem, dle výše přečtených příspěvků - a já jsem tam nebyl, takže pouze z doslechu, bylo právě ono kritizované FFajtlovo přepadení letiště. Jak už ostatně výše napsal plyšový Gryzlov...
A považoval bych za férové, kdyby tvůrcové mise na začátku řekli, že v rámci HRY a její HRATELNOSTI se omezí historická věrnost. To by bylo pochopitelné a akceptovatelné.
Protože v opačném případě, přátelé ultrareality, nezbývá, než se smířit s faktem, že mise od druhé poloviny roku 44 budou povinně obsahovat výraznou početní převahu Reds.
Ale protože tahle pytlovina by byla NEHRATELNÁ, tak by to nikoho asi dlouho nebavilo.
Tak se na ty analýzy vyprdněte, stejně to většinou sklouzne k osobním invektivám, a POJĎTE SI HRÁT...:sm18:
Nálet na letiště
Fuči, když bych se na to díval stejnýma očima jako Ty, tak u mě SaBot ztratil důvěryhodnost po své akci okamžitě. Nikdy bych něco takového od něho nečekal, protože jsem jej považoval za férového člověka. To co udělal na Kurlandu bylo pro mě něco nepochopitelného, kdy my jsme se snažili hrát fér, nahlásil jsem Ti dokonce svá letadla dříve, jen abychom nezastihli Tvé Fw190 na zemi, jen abych dodržel dohodu. Pak SaBot udělá svévolnou akci a navíc kluci ještě otevřeně napíšou, že se ani za to neomluví … hodně mě to mrzelo a stále mrzí. Pro ně to byla recese u které se výborně bavili. Já v tom viděl to, že já jsem zklamal MOJE kluky, kteří mi bezmezně věřili a kterým jsem řekl, ať se seřadí na letišti a čekají na další rozkazy. Takže jsem to byl já, kdo je přikoval k zemi a nechal je převálcovat. Víš jak mi bylo a stále je, když si na to vzpomenu? Myslíš, že je pro mě satisfakcí, že si za to SaBota seřval, jako nikdy?
A Ty teď napíšeš, že FF zklamal Tvou důvěru … Z vašeho rozhovoru vyplynulo, že FF dostal nejasné instrukce. Ty tvrdíš, že dostal instrukce kompletní. Tvrzení proti tvrzení. Navíc, SaBotovi stále věříš a šanci si mu dal, aby prokázal, že se mu dá věřit i při dalších akcích a FF takhle odstrčíš? SaBot to udělal svévolně, přesto Tvojí důvěru nezklamal, kdežto FF se držel informací, které obdržel a Tvou důvěru ztratil? Potom začni používat stejný metr pro oba. Pokud Fajtl znovu zklame, dám Ti za pravdu a veřejně se Ti omluvím.
Situace na mapě
Píšeš, že mám komentovat tedy jen záležitosti, které měly vliv na průběh akce? A situace na mapě nemá vliv na celkový průběh akce? Dovol, ale nesouhlasím. Německé území zabíralo na mapě asi 90% celkové plochy? Nebo 75%? Asi tak nějak že?
Spojenci měli na severozápadě vyčleněnou enklávu, ve které byla dvě letiště, z toho jedno mělo být jako rezervní. Tato enkláva by odpovídala situaci, kdy by Němci zatlačili Spojence do moře a Spojencům by zbylo malinkaté místečko na severozápadě, se dvěma letišti, z toho jedno bylo správně záložní. Logika věci nepřekonatelná, až na to, že by se LW se slavnou německou armádou měly tísnit v některém koutku mapy. Na to, se měla slavná LW docela královsky. A letadla Spojenců se mohla umlátit na jednom letišti.
Německá LW, která má několik letišť, že je ani nestačí využít a Spojenci tísnící se na jednom letišti s intervaly mezi starty jednotlivých skupin 10 minut. Ještě že Fajtl vzal spodní letiště, čímž usnadnil vzlet Tempestům a Mustangům.
Z celkového hlediska byly tedy přílety spojeneckých letadel vcelku dobře předvídatelné.
Celková situace na mapě tedy neodpovídala nějaké nadvládě leteckých nebo pozemních sil, protože neumožňovala volný pohyb spojeneckých letadel po mapě, aniž by se Spojenci nemotali poblíž německých letišť nebo cílů.
Taktika a počet kooperujících letadel
Dle Tvého názoru jsme měli 30 letadel proti vašim 17 letadlům, která mohla spolu kooperovat? To mi blíže vysvětli ... pokud si dobře pamatuji, tak každá skupina dostala přidělený vlastní sektor a čas, kdy s má v daném sektoru pohybovat, aby nedošlo k situaci, že na jednom místě bude vysoká koncentrace letadel. Můžeš mi tedy blíže vysvětlit, jak mohlo v danou chvíli kooperovat našich 30 letadel na jednom místě, aby si letadla poskytla vzájemnou podporu?
Dále, každá skupina měla přidělený vlastní úkol a cíl. Chceš nám snad tímto naznačit, že to je naše blbost, že jsme Fajtla nepožádali o krytí? Že jsme neřekli Ronsočovi, aby se vybodl na svůj úkol a šel vyčistit oblast, kam s Tempesty letíme? Nebylo by to takhle náhodou porušení harmonogramu a instrukcí, které si dal našim velitelům, což by vyústilo v podobný exces, který odskákal Fajtl?
Co se týká konkrétně Tempestů, tak máš pravdu, že jsme mohli vyčlenit x Tempestů na krytí. Ovšem zapomínáš na jednu věc … a věř, že v tomhle mám velice dobré zkušenosti a vím, o čem mluvím. Ty znáš všechna napsaná a hlavně NENAPSANÁ pravidla speciálky, ale ten druhý ne. Co Ty považuješ za samozřejmost, tak druhý považuje za něco nečestného, protože to nemá na papíře napsané, že to může udělat. Tedy se řídí: co je psáno, to je dáno a je tedy povoleno jen to, na čem jsme se dohodli. Byli jsme vázáni tím, co si nám řekl. Zaútočit na pozemní cíle s Tempesty. Nikdo už neřekl, že krytí si máme obstarat sami, protože Spity a Mustangy mají vlastní cíle. Pokud bych se dozvěděl, že krytí si máme obstarat sami, tak potkáte 12 Tempestů v 10km a zbylé dva by pak převálcovaly pozemní cíle. Asi jsme na tyhle speciálky moc čestní.
Piloti Luftwaffe jsou fakt skvělí borci, když přežijí v Bf109G-6 desítky misí, přestože je dozadu vidět kulový a z Tempestu je vidět oproti tomuto éru krásně. Fuči tohle myslíš vážně? Pokud vím, tihle skvělí piloti si drží výškovou převahu a nikdo je nenutí slétnout níž jak 5000m s pumou pod břichem a hledat cíl kdesi na zemi s vědomím, že kdykoliv je někdo může vzít z převýšení. Nehledě na poměrné parametry letadel, které létají proti zmíněným Bf109G-6 a Tempestům. Trošku rozdíl, že?
Řeknu Ti to Fuči na rovinu. Tímto vysvětím i pbarrymu, co je to vlastně TAF. Stojím si za tvrzením, že na speciálce byla spojenecká letadla vzhledem k dané situaci na mapě nasazena nekorektně. Proč? TAF vznikla na základě toho, že ve vzduchu nebyl již delší dobu dostatečný počet německých letadel, proti kterým by mohly být Tempesty nasazeny. Tento stav byl způsoben tím, že spojenecké vzdušné síly měly nadměrně veliký počet letadel, který spolehlivě vyvázal zbytky Luftwaffe, čímž vznikly přebytky, které bylo třeba nějakým způsobem využít. Proto se tyto přebytky formovaly do TAF. TAF se používaly v oblastech, kde prakticky neexistovala Luftwaffe, na ničení pozemních cílů. Což vyloženě odpovídalo naší situaci z hlediska daných úkolů a koncentrace sil Luftwaffe, že?
Pokud se vyskytla větší koncentrace německých letadel, došlo i ke změně priorit cílů … tedy přestalo se létat na pozemní cíle a schopné letouny byly nasazeny na potlačení aktivit Luftwaffe, tedy byly prováděny tzv. Sweepy a útoky na letiště přesně tak, jak předvedl Fajtl.
Abych nebyl zase špatně pochopen. Tím jsem nechtěl říct, že jsi tam měl dát jeden německý stroj na deset našich, ale že si měl dát korektní cíle pro naše letadla a ne nás přikovat k zemi útoky na pozemní cíle. V tomhle spatřuji celou tragédii této speciálky. Pokud si volil takovou koncentraci německých letadel, měl si zvolit i odpovídající způsob nasazení spojeneckých letadel. Zvláště, když se u LW vyskytovaly takové brusy, jako poslední K-4, Me-262 atd.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.