Mapa CSR - Lynx
|
magot |
Přidané 21-03-2016 19:21
|
Fusioner
Příspěvek: 17609
Založený: 19.06.08
|
Perfektní Niku, koukal jsem na to a je to OK. Jsem ani nevěděl že se Dyje jmenuje Thaia v reichu Vydáme to pak najednou až toho bude více.
Až bude mít Olda hotové bunkry tak by jsi mu mohl helfnout je umísťovat řopíky a sruby, ale bude to vysilující ... |
|
|
|
Uzin |
Přidané 21-03-2016 19:41
|
Uživatel
Příspěvek: 708
Založený: 16.01.08
|
Ahoj, Niku,
mohl bys, prosím, poskytnout Tvůj soubor texts.txt?
Rád se přiučím, jak jsi ho dělal.
Dík předem . |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 21-03-2016 20:35
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
magot napsal:
Perfektní Niku, koukal jsem na to a je to OK. Jsem ani nevěděl že se Dyje jmenuje Thaia v reichu Vydáme to pak najednou až toho bude více.
Až bude mít Olda hotové bunkry tak by jsi mu mohl helfnout je umísťovat řopíky a sruby, ale bude to vysilující ...
Tak to jsem až do včerejška taky nevěděl a do dneška už jsem to zapomněl, mnohá místa na mapě jsem dělal pouze systematicky roboticky.. ;-) |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 21-03-2016 20:38
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
Uzin napsal:
Ahoj, Niku,
mohl bys, prosím, poskytnout Tvůj soubor texts.txt?
Rád se přiučím, jak jsi ho dělal.
Dík předem .
Jasně, pošlu ti odkaz přes SZ. V samotném souboru jsem moc nepracoval, i když se snadno otvírá, je přehledný a rychle se v něm dělají změny. Většinou jsem pracoval ve FMB+ a do souboru texts.txt se ty změny pak samy ukládaly. |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 21-03-2016 21:29
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Tak teda nevím, jak tam nacpat na toho Píchu I. to sklo. Laboroval jsem v Photoshopu s Alfou kanálem, ale nic. Udělat to v maxu, tak naskáčou polygony jak sviňa. Někdo znalý Photoshopu by neporadil? Se picnu. Hele Niku, udělej tu plochu pro Olomoucký letiště. Já zatím doladím ty Řopíky a můžeš mrskat.
[img]http://i854.photobucket.com/albums/ab108/PBP_Olde/Piacutecha%20I_zpso9uyr7ot.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
magot |
Přidané 21-03-2016 21:48
|
Fusioner
Příspěvek: 17609
Založený: 19.06.08
|
Pleteš si pojmy Oldo. Alfa kanál = díra. Díru tam máš takže jsi dosáhl toho k čemu alfa je. Takže jsi to udělal dobře ale bez skla.
Materiál skla se dělá jinak. V mat editoru LOD0 ID=6, LOD1 až LOD3 ID=4
[img]http://s25.postimg.org/meq3rpahb/P_cha_sklo.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
TozziFan |
Přidané 21-03-2016 22:07
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
Jako ten náš:
[img]http://jpeg.cz/images/2016/03/21/BqHwZ.jpg[/img] is not a valid Image.
Nápis je originál od modrookých bloňďáků a díry zas pravé od emerických střepin po náletu. Multykulty |
|
|
|
magot |
Přidané 21-03-2016 22:18
|
Fusioner
Příspěvek: 17609
Založený: 19.06.08
|
Ten je jak cedník, ty imperialistický psy! |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 21-03-2016 22:25
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Radime, tak mi to pošli. |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 21-03-2016 22:44
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
olda maly napsal:
Tak teda nevím, jak tam nacpat na toho Píchu I. to sklo. Laboroval jsem v Photoshopu s Alfou kanálem, ale nic. Udělat to v maxu, tak naskáčou polygony jak sviňa. Někdo znalý Photoshopu by neporadil? Se picnu. Hele Niku, udělej tu plochu pro Olomoucký letiště. Já zatím doladím ty Řopíky a můžeš mrskat.
Jasně, podívám se na to letiště Neředín. Jestli jsem to tedy pochopil, chce se po mně:
1. Zjistit kde přesně vzhledem k Olomouci bylo a na tom místě pracovat (což není těžké, dokumentací mám dost)
2. Srovnat terén letiště na stejnou úroveň, aby runway neplavala ve vzduchu (což už snad umím, jedná se o úpravu souboru map_h.tga)
3. Plácnout tam nějakou základní runway (plochu) a ty různé runway značky chování letadel (mám na mysli ty bílé ikony - narození, TAXI, STAY ap.; nechápu zatím přesně jak to funguje a k čemu co konkrétně slouží, ale snad to z těch ostatních letišť odvodím)
4. Upravit nejbližší okolí (návaznost na domečky Neředína a Olomouce) - to už jsme si myslím psali, to bych měl taky myslím umět
Osidlování krajiny Řopíky bude jistě velice zábavná a bohulibá činnost ;-) :-o ..mimochodem, co to jsou ty Řopíky? Předpokládám že to je nějaký typ těch našich bunkrů..? |
|
|
|
CSAF_Faintingh |
Přidané 21-03-2016 22:51
|
Nováček
Příspěvek: 54
Založený: 23.11.14
|
Nik napsal:
mimochodem, co to jsou ty Řopíky? Předpokládám že to je nějaký typ těch našich bunkrů..?
všeobecne ľudový názov pre akýkoľvek typ ľahkého opevnenia na území ČSR, odvodené od ROP (Ředitelství opevňovacích prací) |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 21-03-2016 22:54
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
CSAF_Faintingh napsal:
Nik napsal:
mimochodem, co to jsou ty Řopíky? Předpokládám že to je nějaký typ těch našich bunkrů..?
všeobecne ľudový názov pre akýkoľvek typ ľahkého opevnenia na území ČSR, odvodené od ROP (Ředitelství opevňovacích prací)
Díky! :-) |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 21-03-2016 23:54
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
..ty jo, tak mě zas něco docvaklo.. ..právě jsem zjistil, že lze modifikovat i samotný ten podklad mapy, jakoby to "namalované", a že to je uloženo v souboru map_F.tga
Já jsem si říkal hnedka na začátku, že by bylo zajímavé do té mapy něco "domalovat", třeba legendu, nebo vytvořit znaky pro letiště ap. Velice mě totiž zaujala mapa jak je udělán kanál La Manche - Británie a Francie - v HSFX. Když jsem si před pár týdny poprvé nainstaloval HSFX tak první co jsem uviděl byla ta mapa a přišla mi úplně lahodná. Pak jsem to ale nějak přestal řešit, protože jsem si řekl že se mi líbí ten vektorový způsob popisu míst na mapě Slovenska, snažil jsem se zjistit jak se ty nápisy dělají a tak jsem se do toho zažral, že jsem na ten původní nápad s "domalováním" mapy nechal být.
Nicméně není všem dnům konec - mohli bychom (nebo mohl bych) i tohle nějak pořešit, a něco v tom smyslu vytvořit. Např. "namalovat" alespoň názvy států, - nebo udělat ikonky letišť - nebo nějaké ikonky opevnění - nebo cokoliv jiného. Trošku tu mapu zdramatizovat, aby skutečně odkazovala k tomu roku 1938 (nebo 1938 - 1945) a nebyla tak "současná". To jen takový nápad. |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 22-03-2016 06:24
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Nik napsal:
Jasně, podívám se na to letiště Neředín. Jestli jsem to tedy pochopil, chce se po mně:
1. Zjistit kde přesně vzhledem k Olomouci bylo a na tom místě pracovat (což není těžké, dokumentací mám dost)
2. Srovnat terén letiště na stejnou úroveň, aby runway neplavala ve vzduchu (což už snad umím, jedná se o úpravu souboru map_h.tga)
3. Plácnout tam nějakou základní runway (plochu) a ty různé runway značky chování letadel (mám na mysli ty bílé ikony - narození, TAXI, STAY ap.; nechápu zatím přesně jak to funguje a k čemu co konkrétně slouží, ale snad to z těch ostatních letišť odvodím)
4. Upravit nejbližší okolí (návaznost na domečky Neředína a Olomouce) - to už jsme si myslím psali, to bych měl taky myslím umět
1. Už jsem Tě odkazoval na tuto stránku: http://vwings.net...wstart=160 příspěvek 174. Tam vidíš, kde to letiště bylo a na mapě je znázorněno, kde je potřeba udělat a jak velké. Pro porovnání jsem tam umístil i hangáry. Letiště je od severu a východu lemováno cestou. Takže je se čeho držet. Zástavba byla tenkrát kus od letiště. K němu vybíhal jen ten Neředín. Směr star-přistání není ze starých fotek jasný. Na letištní ploše nic není z čeho by se dalo usuzovat. Pouze z historické mapy z 53. je patrný směr ze severozápadu na jihovýchod. Tak bych tam raději nic neznázorňoval. Jen posekanou louku.
2. Ano. Viz bod 1.
3. Runway ne. Viz bod 1. Drž se dobových fotek. Viz bod 1.
4. Ano určitě.
Nik napsal:
..ty jo, tak mě zas něco docvaklo.. ..právě jsem zjistil, že lze modifikovat i samotný ten podklad mapy, jakoby to "namalované", a že to je uloženo v souboru map_F.tga
Já jsem si říkal hnedka na začátku, že by bylo zajímavé do té mapy něco "domalovat", třeba legendu, nebo vytvořit znaky pro letiště ap. Velice mě totiž zaujala mapa jak je udělán kanál La Manche - Británie a Francie - v HSFX. Když jsem si před pár týdny poprvé nainstaloval HSFX tak první co jsem uviděl byla ta mapa a přišla mi úplně lahodná. Pak jsem to ale nějak přestal řešit, protože jsem si řekl že se mi líbí ten vektorový způsob popisu míst na mapě Slovenska, snažil jsem se zjistit jak se ty nápisy dělají a tak jsem se do toho zažral, že jsem na ten původní nápad s "domalováním" mapy nechal být.
Nicméně není všem dnům konec - mohli bychom (nebo mohl bych) i tohle nějak pořešit, a něco v tom smyslu vytvořit. Např. "namalovat" alespoň názvy států, - nebo udělat ikonky letišť - nebo nějaké ikonky opevnění - nebo cokoliv jiného. Trošku tu mapu zdramatizovat, aby skutečně odkazovala k tomu roku 1938 (nebo 1938 - 1945) a nebyla tak "současná". To jen takový nápad.
To klidně můžeš. Ale nejdřív bych udělal akutní věci, ať se může pokračovat v budování mapy a pak to šperkovat.
1.Olomoucký letiště.
2. Osazování Řopíků.
3. Atd. atd. |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 22-03-2016 08:39
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
Ok! :-) |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 22-03-2016 09:24
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
O víkendu opravím Řopíky a pak je můžeš mrskat na mapu. Tak kdyby jsi Ty opravil to Olomoucký letiště, ať se na něj potom můžu vrhnout. |
|
|
|
magot |
Přidané 22-03-2016 10:08
|
Fusioner
Příspěvek: 17609
Založený: 19.06.08
|
Oldo co bude vlastně všechno k dispozici.
Řopíky a sruby máme.
Budou i dělostřelecké tvrze? Ty bych ti kdyžtak pak helfnul dodělat jak funkční artlerii.
A k těm řopíkům by šel udělat damage model, jednoduchý jeden model pro všechny typy. Jde o to že tam karl mortar je (eventuelně v HSFX Leopold) a ten je prostě rozlouskne.
Sruby by se nechaly nezničitelné.
Upravil/a magot dne 22-03-2016 11:17
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 22-03-2016 11:04
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
K dispozici jsou všechny základní typy Řopíků. Spravím ten blbý stín a na některých to neodpovídající zaoblení. Přidám prasečí ocásky a odvětrávací komínek. To by mohlo postačovat. Kdyby někdo chtěl na mapu nějaký atyp (Řopík v mostě, v baráku atd., tak dodá podklady. Udělám. Sruby nemáme zdaleka všechny. To ani omylem. Dělostřelecký tvrze budou, dělám na Adamovi. Je tady obrázek . Řopíky se louskat nebudou. Si louskej ořechy. V 38. by Němčouři rozlouskli leda tak velký kulový. A za tím si stojím. |
|
|
|
magot |
Přidané 22-03-2016 13:15
|
Fusioner
Příspěvek: 17609
Založený: 19.06.08
|
Ale to se přece nevylučuje. Ale ta mapa půjde použít i pro jiný období. Některé sruby a řopíky používali němci při ústupu v r.45. Ten objekt je z arma betonu který lze zničit zbraněma co jsou v IL2.
Při tvorbě mapy je potřeba přemýšlet že i ty objekty budou v seznamu FMB a lidi je budou moci použít i jinam do jiných prostředí, do Francie nebo do Itálie.
A i když bude mít damage model tak při akci ala 1938 nebude nezničitelný protože nebude v planesetu/ pozemních jednotkách zbraň která by ho zničila.
Krom toho bude to i zajímavější, objekt bude interaktivní, nebude to jen nějaký křoví na který nemá nic vliv. |
|
|
|
Nik_cz |
Přidané 22-03-2016 14:53
|
Nováček
Příspěvek: 44
Založený: 13.03.16
|
Tak jsem podnikl první úpravy mapy k letišti Olomouc - Neřetín.
Posunul jsem letiště trošku dál než jak navrhoval Olda např. v tomto příspěvku (č.174) --> http://vwings.net...wstart=160
Podle dostupných materiálů letiště začínalo zhruba 3,5km západně od řeky protékající Olomoucí a co se týče osy sever-jih tak leželo zhruba na úrovni středu Olomouce, posunul jsem letiště tedy jiho-západnějc od původního návrhu (ten je položen severně od osy města a začíná cca 2km západně od řeky).
Neřetín se v té době psal ještě s "t", tak bych ho takto označoval, místo Neředín, jak se obec jmenuje dnes.
Podle starších dokumentů byla travnatá letištní plocha spíš obdélníková o rozměrech cca 1 km x 0,5 km, směr dráhy byl vyosený na jiho-západo-západ - severo-východo-východ. Těsně předválečné materiály a fotografie z roku 1953 představují letiště spíš čtvercové o rozměrech cca 1 km x 1 km, vyosení (tedy rotace pomyslného čverce) zůstalo stejné.
Srovnal jsem tam tedy terén na stejnou úroveň a to do tvaru toho vyoseného čtverce, plácnul na terén základní skiny Airfield a dal tam jen pro orientaci hangáry a baráky podle fotografií letiště (zatím z Trech dubů, pak se tam dají ty Oldovy).
Ještě si pohraju s okolím letiště (obec Neřetín mezi letištěm a Olomoucí, pak tam jsou různé pevnosti, hřbitov, cesty, ap.).
Kdybyste s něčím nesouhlasili nebo měli jiný názor (umístění letiště, název Neřetín - Neředín, tvar letiště ap.), neváhejte se ozvat, můžem to udělat jakkoliv - je to jen moje verze historie.
Nik
[img]http://s16.postimg.org/afwzqznd1/neretin_nik.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Nik_cz dne 22-03-2016 15:05
|
|
|