Hosani, nechte toho Podla vyjadrenia Lofta tam budu implementovat "zopar"veci z CLoDu a pripravovanej dalsej hry na jeho engine - LaGG ste si uz mohli pozriet. Moj nazor je ten, ze budeme hooodne prekvapkany aj spracovanim DM - vobec by som sa necudoval, keby spojili obidva systemy do jedneho (obrazne samozrejme). A potom si budeme hladat sanice pod stolom. Dokial vsak nemame ani jednu jedinu fotecku ide o varenie z vody. Akoby povedal pravnik - je to irelevantne A v konecnom dosledku - aj tak si to vsetci kupime a budem bojovat a lietat a nadavat raz na to raz na onu stranu a v konecnom dosledku sa tu rysuje dalsia legenda. Po pociatocnom skorozdeseni zacinam projektu fandid, uz aj preto ze spravy prichadzajuce od vyvojarskeho tymu (cez Jasona a Lofta) su velmi triezve a rozumne. To na povodnom 1C fore nehrozilo ani nahodou. A kedze uz oznamili, ze budu vyuzivat aj aktualne modely lietadiel pouzite v CLoD upravene na novy engine (alebo tak nejak som to pochopil), zacinam sa tesit na skutocne graficke hody. A s prihliadnutim na doterajsie (skvele) skusenosti s najprv Neoqb a neskor so 777 - myslim, ze nas caka nieco, co tu CITELNE z WW2 roky chybalo. Takze aspon ja sa zacinam na novy BoS nesmierne tesit.
P.S. A ked som si precital, ze by chceli urobit aj bitku o Francuzsko, Afriku, Stredomorie, Pacifik, Spanielsko, Finsko... Nuz erdzal som od blazenosti Upravil/a Baron dne 14-12-2012 17:02
Barone jestli to vyjde tak se tu pak nebudou dahadovat Rofisti ani Clodisti.Mozna jeste chvilinku jo ale pak stejny kolotoc cerveni a modri.A bude to stejna uchylarna.
1) Která letadla jsou plánovaná pro vydání?
Oznámíme to v únoru. Můžeme říci, že letadel bude přinejmenším deset, a mezi nimi budou stíhačky, bitevní letouny a bombardéry Sovětského svazu a Německa.
5) Bude nový grafický nástroj používat DX10/11?
Ne. Jsme přesvědčeni, že DX9 je dostatečný nástroj. Dobré výsledky jen vyžadují více schopností od programátorů a umělců.
6) Jaký je bit v aplikaci - X32 či X64?
Tato záležitost je ještě posuzována. Nechceme se vzdát podpory 32 - bitových systémů. Provádíme průzkum, jaké procento našich potenciálních uživatelů již přešlo na 64 - bitový systém.
8) Bude projekt zaměřen na Windows 8?
Projekt bude rozhodně dobře pracovat na tomto operačním systému.
11) Otázka na ekonomickou stránku projektu. Co přesně máme očekávat, koupi jednotlivých letadel jako v ROF či normální placené doplňky jako v starém dobrém "IL-2"?
Plánujeme hybridní systém. Vytvoříme výrobkovou řadu, která může uspokojit různé skupiny hráčů s různými finančními schopnostmi a preferencemi. Letoví nadšenci simulátorům mohou koupit dodatečný obsah v online skladu. V budoucnu, jestli bude takový model úspěšný, budeme uvolňovat pravidelné dodatky, ty budou představovat jiné slavné vzdušné boje druhé světové války a budou obsahovat letadla, která se jich zúčastnila.
13) Můžeme očekávat klikatelný kokpity?
Ne. Tvoříme simulaci leteckého boje (toto zahrnuje útočící pozemní cíle). Pilot jen dostane základní systémy, natáčení vrtule, boost, výškového řízení, jiné mechanizace, zbraně atd. Procedurální výcviková pomůcka to nebude, bude to herní simulátor. Rádi bychom se vrátili do originální představy „IL-2 STURMOVIK", protože věříme, že ten byl ohromný.
14) Jak interaktivní kokpit není chystaný, já mám otázku pro objasnění: kokpit ovládače (ne jen plynová páka a knipl, ale všechny druhy přepínačů, knoflíky, atd.) jsou animované?
Ano. Ale my nemůžeme říct, jak dalece to bude zrealizovaný.
15) Plánujete úroveň grafických kokpitů jako v základních modelech v CLOD (Spitfire/BF-109)?
Ne. To nebudete vidět. Důvody jsou jednoduché. Vytvoření jednoho takového kokpitu zabere rok, někdy více. Popularita žánru musí být fenomenální, aby takové výlohy byly ospravedlněné. Jestli nebudeme opatrní, rozpočet se vyčerpá a s tím skončí projekt. Také není příliš moudré použít více PC než je nezbytné a používat dvacet struktur, kde by bylo dostačující používat tři. Nebudeme-li opatrní se zdroji, může to mít za následek vážné výkonové problémy. Doufáme, že najdeme vyvážené řešení. Dobrý výkon s hezky vypadajícími kokpity.
24) Bude BOS k dispozici na Steam a STEAMWORKS jako CLOD?
Nepravděpodobné. Ale použijeme podobný systém z vlastního designu.
LEON napsal:Robo, zkus si v ROF přiletět při střelbě blíž k soupeři, nestřílej z 200m, ale aspoň z 50m. Pak uvidíš, jak můžeš ukusovat kulometem soupeřovo křídlo téměř žebro po žebru. Kam střelíš, tam uvidíš působení dopadu munice. Pokud Ti soupeř ustřelí křídelní vzpěry, tak dokonce můžeš pozorovat, jak Ti konce křídel jemně kmitají a pokud je necháš takhle kmitat delší dobu, tak se nakonec nosníky unaví a rupnou. (I proto ta oblíbená ,,finta“ – okamžitě vypnout při poškození nosníku křídla motor, aby se po konstrukci letadla nenesly vibrace z motoru a nenamáhaly poškozený nosník, křídlo pak vydrží aspoň na nouzák.) Nic podobného jako deformaci křídla jsem ve starém ani v novém IL-2 nikdy neviděl. Z mého pohledu je o krok dále naopak DM v Rise of Flight a to z toho důvodu, že může zobrazovat i postupné borcení křídla nebo trupu, nejen jeho pouhé upadnutí. V IL-2 se při zavadění křídla o překážku třeba při pojíždění křídlo buď utrhne, nebo se rozsype jako porcelánové střepy. V ROF se křídla i trup umí postupně hroutit, což mi přijde daleko realističtější, než okamžitý rozpad na střepy. Chápu, že se dřevěné matriály chovají jinak, než kovové, ale i kov má svoji mez kluzu a oblasti pružných/trvalých deformací, které jsou určitě větší než u porcelánových křídel v IL-2.
Toto nepíšu pro žabomyší spory, který sim má ,,lepší“ DM, ale protože některé jevy v DM se navodí jen vzácně a pokud létáš ROF jen svátečně, tak pak úplně chápu, že je nemáš šanci moc často spatřit. Např. ta prohýbající se křídla bez vzpěr. Navíc pokud člověk utrpí takové kritické poškození, tak má většinou daleko důležitější starosti, než se kochat DM a pozorovat, co mu kde kmitá;-)
Leon ja mam RoFku od roku 2009, nalietane 100vky hodin, aj ked teraz posledny rok a pol uz zriedkavejsie (ale sem tam zapnem a preletim sa) a velmi dobre viem ako tam vyzera DM. A strielam zblizka. Sam si napisal, preco je DM WWI er odlisny.
Valec napsal:
Leone oni tam neco na DM vylepsovali?Co ja si pamatuju a to uz je asi rok.Kdyz me nekdo zasahl do motoru mel jsem tam vzdy na jednom miste stejne tecky.A u kridla mi to vzdy nejdriv vykreslilo takove cerne smouhy(zadny prustrel) potom protrzeni platna a pak bez kridla.
Nakolik se s přibývajícími patchi mění DM, to netuším, výrazné změny nepozoruju. Pouze popisuju svoje zkušenosti a postřehy. Zásahy na motoru vypadají vizuelně téměř stejné, to máš pravdu. Pouze jedinkrát mě překvapil nějaký plechový překryt, který se odloupl z motoru a částečně ho odkryl. Poslední dobou se mi 2x po sobě stalo, že mi soupeř ustřelil ten rychloměr s vrtulkou na vzpěrě, to jsem dřív nepozoroval, to mohlo přijít s field mody. Jinak průstřely v plátně jsou, ne sice čisté jako v plechu, spíš potrhané, ale jsou. Čistou díru jsem měl snad jen když mi prolítl trupem Albatrosu granát z flaku, aniž by vybuchnul, to jsem byl hodně překvapený :-D Deformace křídel a trupů je v ROF snad ale od začátku. To si pamatuju proto, že ve svých začátcích v ROF jsem měl stařičkého jednojádrového Athlona a po každém pádu na zem jsem byl nucen několik sekund pozorovat pomalu bortící se konstrukce, protože mi v momentech dopadu krutě nestíhalo CPU :-D
Blbouni, nechte toho. Jako kdybyste zapomneli, ze hru na piskovisti nedela kyblicek z Tuzexu, nebo babovicka z Lidlu, ale decka, ktera si tam hraji.
A SoW je zatracene dobre zahrana hra i s kyblickem, ktery jeste pred nedavnem nemel dno a ousko mel na stranu. Dnes se s nim da pisecek nosit velmi prijemne a zabava je to naramna.
Je pravda, ze ROF mne nestal tolik nervu a uzival jsem si to hrani driv.
Ale resit u toho, jestli se mne delaj tecky po prustrelech kulaty nebo hranaty je z meho pohledu pytlovina...
MK_KaiN napsal:
Opravdu se stalo.
" Ty hele, Kocoure jak máš v ilovy nastavenou grafiku? Všecko vidíš, co vidíš to zabiješ. Co?"
Kocour.
"Mám všecko na minimum."
To jsem si jen tak vzpomel, když se tady tak smysluplně hádáte.
To je fakt, ale v Ilovi grafika vsecko na minimum znacila ze si lepsie videl.
Inak komplexita DM sa riesi aj tu - http://forum.il2sturmovik.net/index.php?showtopic=116
Valec napsal:
V dobe vydani RoF jsem mel komp zhruba za 40k a urcite mi nejel na max.Ale to ty si asi nepamatujes jak to vypadalo jak to bezelo a jake to melo problemy.
Ja ho zkoušel taky nějak po vydání. Nainstaloval jsem ho , zjistil že se mi to až tak nelíbí a nechal to být. To vše zadarmo.
Baron napsal:
Hosani, nechte toho Podla vyjadrenia Lofta tam budu implementovat "zopar"veci z CLoDu a pripravovanej dalsej hry na jeho engine - LaGG ste si uz mohli pozriet. Moj nazor je ten, ze budeme hooodne prekvapkany aj spracovanim DM - vobec by som sa necudoval, keby spojili obidva systemy do jedneho (obrazne samozrejme). A potom si budeme hladat sanice pod stolom. Dokial vsak nemame ani jednu jedinu fotecku ide o varenie z vody. Akoby povedal pravnik - je to irelevantne A v konecnom dosledku - aj tak si to vsetci kupime a budem bojovat a lietat a nadavat raz na to raz na onu stranu a v konecnom dosledku sa tu rysuje dalsia legenda. Po pociatocnom skorozdeseni zacinam projektu fandid, uz aj preto ze spravy prichadzajuce od vyvojarskeho tymu (cez Jasona a Lofta) su velmi triezve a rozumne. To na povodnom 1C fore nehrozilo ani nahodou. A kedze uz oznamili, ze budu vyuzivat aj aktualne modely lietadiel pouzite v CLoD upravene na novy engine (alebo tak nejak som to pochopil), zacinam sa tesit na skutocne graficke hody. A s prihliadnutim na doterajsie (skvele) skusenosti s najprv Neoqb a neskor so 777 - myslim, ze nas caka nieco, co tu CITELNE z WW2 roky chybalo. Takze aspon ja sa zacinam na novy BoS nesmierne tesit.
P.S. A ked som si precital, ze by chceli urobit aj bitku o Francuzsko, Afriku, Stredomorie, Pacifik, Spanielsko, Finsko... Nuz erdzal som od blazenosti
MK_KaiN napsal:
Opravdu se stalo.
" Ty hele, Kocoure jak máš v ilovy nastavenou grafiku? Všecko vidíš, co vidíš to zabiješ. Co?"
Kocour.
"Mám všecko na minimum."
To jsem si jen tak vzpomel, když se tady tak smysluplně hádáte.
Tohle je další skvělá ilustrace toho, jak je ta debata mimoběžná.
Kocour byl eso, vše směřoval k tomu, aby byl nejlepší při sestřelování druhých. A taky byl, měl komp i simulátor vyladěný na co nejvíc sestřelů, vše ostatní bylo méně důležité.
A pak je opačný extrém (blížím se mu). Sestřely jsou to nejmíň důležité, nad tím stojí tzv. immersion. Tedy celkový dojem ze hry. Jak vypadá, jak se blíží zážitku z reálného létání v WW II (tedy k tomu, co si pod ním člověk, který létá maximálně v economy class, představuje). Za stovky hodin létání mám jen pár sestřelů a přesto mne to děsně baví. Kvůli atmosféře.
Obojí je zcela legitimní přístup. Ale první moc nechápe druhého a naopak. Samozřejmě že bereme-li něco jako vážený průměr, je většina hráčů na netu spíš blíž tomu prvnímu postoji. Snaží se být co nejlepší, přiblížit se v počtu sestřelů třeba Kocourovi.
Cod se pokusil vyjít vstříc té druhé skupině (jeho tvůrci k ní tak trochu patří). Ukázalo se, že takto nastavený model (včetně bussiness plánu a zejména jeho zvládnutí) je nad jejich síly a možnosti, co se světové komunity virtuálních pilotů týče.
Moc bych chtěl, aby to Bos dokázal skloubit lépe. Ale obávám se, že z mého pohledu to bude ústup od toho, co některé z nás baví na virtuálním létání nejvíce. Stejně se na něj ale hodně těším.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pragr napsal:
Jen tak pro zajímavost. Tady jsou pěkné fotky havarovaných/sestřelených letadel z období WWI.
http://members.shaw.ca/flyingaces/br.crashfiles/
nebo třeba tady. Dr.I Lothara von Richthofena po havárii. Asi balsový model z ABC
Pragre ja som si s tym ABC nerobil srandu z RoFa, mne sa ten sim paci, nemusis ho predo mnou branit Len som popisoval moj osobny dojem (nie ze by moj nazor bol dolezity...) a na margo fotky - to je ked si v pike v suboji urval kus nabeznej hrany horneho kridla v cca 4 km vyske a potom sklesal a riadene spadol / pristal, vysledok vid fotka. Ja nemam nic proti tomu ako sa DM zobrazuje, je to dostacujuce. Ale moj osobny dojem je, ako keby era nemali dost hmoty a aj ked padnu bez kridla ako sipka dole z 3km tak sa len poskladaju ako ten balzovy model z ABC. Povedzme, ze pre RoF to je OK, verim ze BoS to bude mat stvarnene lepsie - uvidime.
MK_KaiN napsal:
Opravdu se stalo.
" Ty hele, Kocoure jak máš v ilovy nastavenou grafiku? Všecko vidíš, co vidíš to zabiješ. Co?"
Kocour.
"Mám všecko na minimum."
To jsem si jen tak vzpomel, když se tady tak smysluplně hádáte.
Tohle je další skvělá ilustrace toho, jak je ta debata mimoběžná.
Kocour byl eso, vše směřoval k tomu, aby byl nejlepší při sestřelování druhých. A taky byl, měl komp i simulátor vyladěný na co nejvíc sestřelů, vše ostatní bylo méně důležité.
A pak je opačný extrém (blížím se mu). Sestřely jsou to nejmíň důležité, nad tím stojí tzv. immersion. Tedy celkový dojem ze hry. Jak vypadá, jak se blíží zážitku z reálného létání v WW II (tedy k tomu, co si pod ním člověk, který létá maximálně v economy class, představuje). Za stovky hodin létání mám jen pár sestřelů a přesto mne to děsně baví. Kvůli atmosféře.
Obojí je zcela legitimní přístup. Ale první moc nechápe druhého a naopak. Samozřejmě že bereme-li něco jako vážený průměr, je většina hráčů na netu spíš blíž tomu prvnímu postoji. Snaží se být co nejlepší, přiblížit se v počtu sestřelů třeba Kocourovi.
Cod se pokusil vyjít vstříc té druhé skupině (jeho tvůrci k ní tak trochu patří). Ukázalo se, že takto nastavený model (včetně bussiness plánu a zejména jeho zvládnutí) je nad jejich síly a možnosti, co se světové komunity virtuálních pilotů týče.
Moc bych chtěl, aby to Bos dokázal skloubit lépe. Ale obávám se, že z mého pohledu to bude ústup od toho, co některé z nás baví na virtuálním létání nejvíce. Stejně se na něj ale hodně těším.
Cibule, zkusil jsi tohle? Napriklad atmosfera naletu na Nemecko se da navodit spolecne s temito borci. http://www.91stbombardmentgroup.com/ Ale boj tam bohuzel chybi.
https://www.a2asimulations.com/store/
Upravil/a Lark dne 14-12-2012 21:45
Ale přeci jen: úplně bez obtěžování flakem či nepřátelskými stíhači to asi také není ono.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.