A já měl takovou radost, že jsem tak pěkně povozil páprdy z velitelství (z výletu stejně nic neměli, protože celou cestu prozvraceli a sem tam některej z nich vykřikl, že si to p. gen. Jamamoto pěkně odskáče, nebo co ) aby mě pak sestřelil nějakej snaživej zelenáč, kterého přesunuli od bombrů ke stíhačům, půl minuty před tím než byl vyhlášen na západní frontě klid.
PS: Vážně, děkuji všem zůčastněným a Lekkovi. Ve vzduchu i v éteru bordel jak má být, prostě jako ve válce :tup: A BleskovejPodrs pěkná trefa Salute :clap::tup:
Díky Šafříku,k letce hurricanů jsem byl převelen z 311. bombardovací dá se říci za pět minut dvanáct,pro nedostatek masa na porážku :geek: .Byl jsem z toho trochu nervózní,to víš,na stíhačkách fakt moc nelétám a moje orientace ve vzduchu při prudkých manévrech to je kapitola sama pro sebe.V křídlech deset flusbroků,ve výhledu mi překážela vrtule,pod křídlama místo bomb práskací kuličky a místo beranů se to řídí nějakým klackem...a s tím sestřelem nechybělo málo a šel jsem dolů i já páč podle tracku si mě za oběť vybral jeden člen naší letky... :awch: Ale držel ses pěkně,škoda žes dostal PK(ty broky byly asi průrazný když pronikly až do kokpitu) a nemohl vyskočit,pozval bych tě do naší letištní kantýny na pintu... :tup:
S! a příště už zase na pořádným stroji,Podrs :mad:
P.S.: Nepředpokládám že po mém výkonu by mě velitel i nadále trpěl ve své stíhací sqd. :rol:
EDIT:Na FTP SVK v mém adresáři je pár obrázků té události tak se na to mrkni pokud nemáš track...
Upravil/a 310_Podrs dne 24-07-2006 23:11
první na Lekka - jakou rychlostí plula poškozená ponorka a co měla u sebe za remorkér ?
Ponorka plula rychlostí minimální jelikož byla poškozena strojovna..požár v ponorce se mi docela povedl ne? ...ovšen to jen do minulého dne..kdy k ponorce dorazil tažný remorkér..posílený navíc plachtou pak nabral přesun mnohem větší rychlost a tudíž urazila za dva dny dva čtverce (resp. čtverec a pul). Nemysli si, že lodičky jsou nějací lajdáci....jeden čtverec je cca 10-30km..podle měřítka mapy..tudíž pro lod záležitost na cca 2-3 hodky...schválně si zkus poslat lodku v misi..a uvidíš jakej čas se ti zobrazí na trase ve waipointech...takže to skutečně podle mě plně odpovídalo vlečenému plavidlu.
Neboj příště budeš mít mnohem víc možností hydroplánovat ... Bitva o Kanál bude hodně o záchraně. Bring your personal MAEWEST
Poprosím všechny kdo mají nějaký zajímavý obrázky..at je sem dají..jelikož moje aktivita návodčího byla natolik aktivní, že jsem si namapoval na stejné tlačítko komunikaci všem a zapínání a vypínání nahrávání..tudíž mám asi milion a tři prdele tracků..a žádnej kompletní...holt poučení pro příště.:geek:
VGR_Lekk napsal:
Ponorka plula rychlostí minimální jelikož byla poškozena strojovna..požár v ponorce se mi docela povedl ne? ...ovšen to jen do minulého dne..kdy k ponorce dorazil tažný remorkér..posílený navíc plachtou pak nabral přesun mnohem větší rychlost a tudíž urazila za dva dny dva čtverce (resp. čtverec a pul). Nemysli si, že lodičky jsou nějací lajdáci....jeden čtverec je cca 10-30km..podle měřítka mapy..tudíž pro lod záležitost na cca 2-3 hodky...schválně si zkus poslat lodku v misi..a uvidíš jakej čas se ti zobrazí na trase ve waipointech...takže to skutečně podle mě plně odpovídalo vlečenému plavidlu.
Neboj příště budeš mít mnohem víc možností hydroplánovat ... Bitva o Kanál bude hodně o záchraně. Bring your personal MAEWEST
tohle mi známo nebylo
to je ale šlendriján, nechat "plout" ponorku dva dny bez dozoru !!
jinak čmoudíky pěkný, měl jsem dobrý orientační bod pro přistání pro Petrase, když už byla ponorka potopená
VGR_Lekk napsal:
Ponorka plula rychlostí minimální jelikož byla poškozena strojovna..požár v ponorce se mi docela povedl ne? ...ovšen to jen do minulého dne..kdy k ponorce dorazil tažný remorkér..posílený navíc plachtou pak nabral přesun mnohem větší rychlost a tudíž urazila za dva dny dva čtverce (resp. čtverec a pul). Nemysli si, že lodičky jsou nějací lajdáci....jeden čtverec je cca 10-30km..podle měřítka mapy..tudíž pro lod záležitost na cca 2-3 hodky...schválně si zkus poslat lodku v misi..a uvidíš jakej čas se ti zobrazí na trase ve waipointech...takže to skutečně podle mě plně odpovídalo vlečenému plavidlu.
Neboj příště budeš mít mnohem víc možností hydroplánovat ... Bitva o Kanál bude hodně o záchraně. Bring your personal MAEWEST
tohle mi známo nebylo
to je ale šlendriján, nechat "plout" ponorku dva dny bez dozoru !!
....
..jak nebylo znamo??? ukol znel jasne najit ponorku ne k ni priletet!
VGR_Lekk napsal:
Ponorka plula rychlostí minimální jelikož byla poškozena strojovna..požár v ponorce se mi docela povedl ne? ...ovšen to jen do minulého dne..kdy k ponorce dorazil tažný remorkér..posílený navíc plachtou pak nabral přesun mnohem větší rychlost a tudíž urazila za dva dny dva čtverce (resp. čtverec a pul). Nemysli si, že lodičky jsou nějací lajdáci....jeden čtverec je cca 10-30km..podle měřítka mapy..tudíž pro lod záležitost na cca 2-3 hodky...schválně si zkus poslat lodku v misi..a uvidíš jakej čas se ti zobrazí na trase ve waipointech...takže to skutečně podle mě plně odpovídalo vlečenému plavidlu.
Neboj příště budeš mít mnohem víc možností hydroplánovat ... Bitva o Kanál bude hodně o záchraně. Bring your personal MAEWEST
tohle mi známo nebylo
to je ale šlendriján, nechat "plout" ponorku dva dny bez dozoru !!
....
..jak nebylo znamo??? ukol znel jasne najit ponorku ne k ni priletet!
Asi jsi zapomněl křečkovi říct, že na ponorce je pár pitlů zrní...to by teprve hledal....
Tak strucne odo mna. Odlietane 3 misie:
1. Spominany let, kde Fucidu koplo hned na zaciatku. Prilet k oblasti ponorky, spozorovane kontakty. Velitel (Kurt) sa rozhodol po nich vyrazit. Mierne som zaostaval, co sa vyplatilo. Jeden z dvojice Hurikov napadnutych odzadu brejkol dolu, druhy po pociatocnom brejku zacal tocit za velitelom, co mi umoznilo zamierit. AH_Watsonovi sa zial podla tracku nedostalo cestnej smrti Oerlikonmi, ale smutneho cvrnknutia zabludenou MG-17.
Po mensich peripetiach nasledoval sprievod bombarderov okoreneny minajucim sa palivom, Fucidovskou lekciou "vies, my lietame otvorenejsie formacie" a naslednym pokusom sledovat jeho famozny let do nebies po kridle - az kym mi nebolo vysvetlene, ze ho zase kicklo. S trochou paliva som este osil Tajpanovi chvost, ked sa zabudol pri jednej 88-ke a mazal som domov natankovat.
Zvysne 2 lety boli "nudnejsie" - sef zautocil z chodu na hurikany bez vyskovej prevahy (siel som za nim, hovoriac si - je to Lion, vie, co robi :tup: ) prepadol ma hydroplan (dufam, ze Commandos v nom sa nepozvracali), zdrhal som hurikovi az k hladine a zucastnil sa zabratia jedneho letiska. Vyvysena draha mi nerobi dobre, tak som urobil 10%-nu skodu na lietadle a siel konecne hladat nejaky ten cidre a par obrazov, nez na vsetko siahne Herman svojimi tlstymi prstikmi
VGR_Lekk napsal:
Neboj příště budeš mít mnohem víc možností hydroplánovat ... Bitva o Kanál bude hodně o záchraně. Bring your personal MAEWEST
Ciste pracovne navrhy: Co takto mrtvym pilotom umoznit hydroplanovat, nech to neodcerpava zdrave sily - rescue fungoval aj bez pilotov bojovych skupin?
Ako to bolo v praxi - boli tieto lietadla chranene pred napadnutim, alebo sa nato dlabalo? Stalo by totiz za uvahu dat im imunitu, ale sucastne by lietali "empty".
1. proc kouri i potopena ponorka????
2. slo by nastavit jmena kanalu driv nez 15 minut pred startem? ja si nastavil puvodni jmena a netuse nic o prejmenovani, volal jsem na vsechny kanaly. nikdo neodpovidal
Upravil/a Hiltos dne 25-07-2006 21:35
VGR_Lekk napsal:
Neboj příště budeš mít mnohem víc možností hydroplánovat ... Bitva o Kanál bude hodně o záchraně. Bring your personal MAEWEST
Ciste pracovne navrhy: Co takto mrtvym pilotom umoznit hydroplanovat, nech to neodcerpava zdrave sily - rescue fungoval aj bez pilotov bojovych skupin?
To bychom mohli treba umoznit bombardovacim pilotum jit po smrti stihat, aby to neodcerpavalo sily :-). Spis myslim, ze tentokrat se to seslo dost nestastne - cile hydroplanu byly v tom nejvetsim centru boju. Priste bude asi potreba povazovat hydroplany za normalni bojove jednotky a urcit jejich pocet podle planovaneho nasazeni a ocekavanych ztrat. (Ne ze by byl tentokrat v poctu nejaky velky problem, jen ta jejich nejvice nebezpecna mise byla hned na pocatku, takze se k zachranovani uz nedostaly).
Mimoto, hydroplany se zaplnily snad jako prvni, takze o prisun zdravych sil se bat nemusi .
Hiltos napsal:
Pracovni otazka:
1. proc kouri i potopena ponorka????
2. slo by nastavit jmena kanalu driv nez 15 minut pred startem? ja si nastavil puvodni jmena a netuse nic o prejmenovani, volal jsem na vsechny kanaly. nikdo neodpovidal
1. protoze kour a ponorka jsou dva odlisne objekty (a kour se znicit neda)
2. slo, problem byl, ze TS nedovoluje septani z kanalu na kanal (jen mezi podkanaly). To byla pro 'sefa' nutnost, takze se to muselo narychlo predelat.
Hiltos napsal:
Pracovni otazka:
1. proc kouri i potopena ponorka????
2. slo by nastavit jmena kanalu driv nez 15 minut pred startem? ja si nastavil puvodni jmena a netuse nic o prejmenovani, volal jsem na vsechny kanaly. nikdo neodpovidal
1. protoze kour a ponorka jsou dva odlisne objekty (a kour se znicit neda)
2. slo, problem byl, ze TS nedovoluje septani z kanalu na kanal (jen mezi podkanaly). To byla pro 'sefa' nutnost, takze se to muselo narychlo predelat.
Jen v krátkosti - začalo to zle, měli jsme odstartovat jako první a maximální rychlostí letět k ponorce. 1. disco asi 30 vteřin po startu, po naběhnutí netu předávám velení Esquilaxovi a přenastavuji HW na "bouřkovzdorno" . Připojuji se a zjišťuji, že Esquilaxe potkala Modrá smrt. Sháním Munga a Kurta dohromady nad "spletenec řek", očekávám instrukce od Jamiho, máme krýt bombardéry, domlouvám se s Doktorkopem, ale vše je děsně zmatené, začínají se kolem nás motat další Bf 109, o kterých nemáme žádné tušení, vysílám bombardéry na jih a vydáváme se za nimi. Najednou všechno potemnělo, celé město. Vypli proud. Volám Jamimu, že Kurta a Munga tam teď nemá kdo vést, ten říká, že je tam Kurtis a ten to zvládne. Za 15 minut jsem se znovu přihlásil, znovu vlezl do letadla a byl odhodlán aspoň vidět nepřítele. Bohužel jsem si spletl kanál na TS a připojil se do "svého" minulého kanálu Boxer, nikoliv současného Hammer . Byl jsem zmaten a zhrozen, jaký děsný bordel na tom TS vládne, sám jsem k tomu přispíval, protože jsem samozřejmě nevěděl, že jsem jinde, dokonce jsem chtěl vynadat pilotům mého roje, že mě neposlouchají . Jakmile mě Jami hodil tam, kam jsem patřil, tak už i pro mě konečně začala speciálka..po hodině a půl bylo skoro na čase :-/
Další úkol byl pokrýt Bf 110 směrující do nějakého sektoru. Říkám si, to je kousek, to doletím i s 2/3 paliva, co mi zbývalo. Cestou vidíme skupinu asi čtyř až šesti strojů směrujících na východ, jakoby k našemu letišti St. Hatien, ale máme instrukce je nechat být na pokoji. Za chvíli nám mizí z dohledu. Když jsem byl nad cílem, tak přišla informace, že máme letět ještě dál na západ, což bylo vzhledem k tenčícím se zásobám paliva v mém Emilu nebylo tak snadné (ostatní tři piloti Schwarmu měli letadla plná paliva, startovali asi o 15 minut později než já). Nad druhým cílem pozoruji 4 kontakty, upravuji kurz a manévruji s celým rojem, abych nás dostal do výhodné pozice pro útok, nasazujeme k prudkému stoupání, abychom získali něco výšky. Pustili jsme se s Hurricany do boje, mezitím předávám informace na náš veřejný kanál, aby měl Pbarry a Jami přehled. Bohužel náš první útok nebyl dostatečně účinný, vůbec kooperace nás čtyř jako stíhačů nebyla úplně 100%. Provedl jsem útok na Hurricane, při kterém nepřátelský stroj dostal plný zásah, zřejmě lehce otřesen někam odklesal a později snad někde spadl do moře..nevím, nepronásledoval jsem ho. Kolem se to začalo rojit, na scénu dorazily další nepřátelské stíhačky, takže jsme tam chvíli byli ve čtyřech cca proti 6 - 10ti strojům nepřítele, možná jich bylo i víc. Dával jsem Pbarrymu kusé informace, že se nám boj naprosto vymykl z rukou a nejsme schopni udržet nebe nad loděmi čisté, ještě jsem mu myslím hlásil, že se snažíme boj držet nad dvěma kilometry. Spatřil jsem další Hurricane v ideální pozici pro poučení, neví o mně, stoupá lehkou levou, přesně tak, jak to mám rád. Říkám si, ať ještě chviličku dělá to, co dělá . Jsem dřevák a trefuji kulové - aby toho nebylo málo, tak pořád držím spouště a vystřílel jsem možná 40 - 60 tak drahocenných MG-FF pánu Bohu do oken. Krátce poté dostali Britové Johanna, dávám stručné instrukce roji, že se bude potřeba vypařit, při mém posledním útoku v této fázi boje trestuhodně nechávám další Hurricane na poslední chvíli breaknout. Měl jsem ho utopinkovat. Kurt i Mungo se stahují, stahuje se i Pbarryho skupina, která mezitím zaútočila na lodě - jednu Bf 110, které kouří motor na dálku kontroluji, jestli u ní nejsou Hurricany, ale je čistá, otáčím zpátky a hledám ještě nějakou kořist, sháním se po svém Schwarmu. Potkávám Hurricane, zkouší mě dostoupat, obracím Emila a věším se za něj, za chvíli se z Britské stíhačky už valí hustý černý dým, tak ji nechávám jejímu osudu. Na obzoru trochu výše se objevuje další kontakt, přibližuji se, zkouší to na mě přímo zepředu..to nemám rád, stejně jako předtím - přestoupávám a ve vhodný okamžik prudce zalamuji stroj a věším se za Brita, tisknu spouště, ale mé kanony jsou již zticha, dávka z kulometů sice naplno zasáhla Hurricane, ale efekt to moc nemělo. Nechávám ho chvíli se vrtět a posílám do něj další dávku. Zase nic, koukám na stav paliva - kritický, potlačuji a mávaje na Angličana ho předlétám, zkouší po mě střílet, marně, jsem dost rychlý. Utíkám domů, přistávám, vyhlašuji pilotům mého roje kratičkou pauzu před poslední akcí.
Cílem je letiště u Falaise, máme ho obsadit. Koordinuji akci se skupinou JABO Emilů Jasta. U letiště byly pouze dva flaky, jejich zničení bylo otázkou chvilky, jako problém se ukázalo přistání na letišti, stálo nás několik podvozků, ale podařilo se
Díky všem za akci, bylo to fajn. Jen příště - jak už jsem říkal na TS v debriefingu - to potvrzování Lekka na všechny piloty..to bylo děsný, šíleně nám to komplikovalo komunikaci a dost to mátlo. To bude chtít doladit.
Hu - to zavisi aj od pravidiel hry, ci sa hra na 1 zivot hraca, alebo na balik zivotov a lietadiel (a ine varianty).
Ale keby sa robila nejaka vacsia misia typu BoB a hralo by sa na balik zivotov a nie 1 fyzicky, tak by stalo za uvahu zriadit vylucne zachrannu hydroplanovu jednotku. A hydroplanaci by asi lietali hodne snazivo.
Takto sa mi zda (vylucne moj dojem), ze hydroplany boli trosku stazene jednak zranitelnostou lietadla a tiez faktom, ze ak idem niekoho zachranovat, moja stihacka zahala a navyse riskujem drahocenny zivot v chulostivom lietadle.
Btw. ako to bolo v reali - na hydroplany iduce zachranovat zostrelenych sa normalne utocilo, alebo boli pokladane za stroje chranene dohodami o vedeni vojny (ci nejakym gentlemanskym paktom o neutoceni)?
Mungo napsal:
Btw. ako to bolo v reali - na hydroplany iduce zachranovat zostrelenych sa normalne utocilo, alebo boli pokladane za stroje chranene dohodami o vedeni vojny (ci nejakym gentlemanskym paktom o neutoceni)?
V době BoBu britove oznacili zachrany letadla za cíl, tak se na ně útočilo...
Fuci: " Provedl jsem útok na Hurricane, při kterém nepřátelský stroj dostal plný zásah, zřejmě lehce otřesen někam odklesal a později snad někde spadl do moře..nevím, nepronásledoval jsem ho." No ten Hurr to jsem byl ja...trochu jsem to nepochopil.Dostal jsem to, motor mi zacal coudit, sel jsem dolu, stahl jsem plyn a snazil jsem se to dotahnout na pobrezi. Pak jsem si rekl, ze je to hovadina a radsi vyskocim...Tak jsem to srovnal do horizontu a v tom okamziku to cely bouchlo.Nevim proc...nehorel jsem..Proste jsem explodoval:geek:
Glad69 napsal:
Fuci: " Provedl jsem útok na Hurricane, při kterém nepřátelský stroj dostal plný zásah, zřejmě lehce otřesen někam odklesal a později snad někde spadl do moře..nevím, nepronásledoval jsem ho." No ten Hurr to jsem byl ja...trochu jsem to nepochopil.Dostal jsem to, motor mi zacal coudit, sel jsem dolu, stahl jsem plyn a snazil jsem se to dotahnout na pobrezi. Pak jsem si rekl, ze je to hovadina a radsi vyskocim...Tak jsem to srovnal do horizontu a v tom okamziku to cely bouchlo.Nevim proc...nehorel jsem..Proste jsem explodoval:geek:
Ne ne, ty jsi byl tenhle:
Potkávám Hurricane, zkouší mě dostoupat, obracím Emila a věším se za něj, za chvíli se z Britské stíhačky už valí hustý černý dým, tak ji nechávám jejímu osudu.
Fuci, jo wle:-))) mas recht. Ja sem to jednou cetl cely a ted jsem to jen narychlo prolit a jak jsem videl, ze to nejaky Hurry koupil naplno, tak jsem to hned vztahl na sebe:-))).
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.