ten Gabler - bez barvy/ hliník, červená 8 (čili i barva 8 = červená) - swastika značně olétaná včetně té kresby na směrovce - léto 44
a tady jedna prdelka rote acht
[img]https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s2b7ada4b1f679887/image/i8fe235d49a9b81cf/version/1639230721/image.gif[/img] is not a valid Image.
Upravil/a magot dne 17-12-2021 21:50
ten Gabler - bez barvy/ hliník, červená 8 (čili i barva 8 = červená) - swastika značně olétaná včetně té kresby na směrovce - léto 44
Mám dvě rekonstrukce, na jedné je černá 8 na druhé červená 8. Vím, že barva 8. staffel by měl být červená, ale nejsem si jist dodržováním tohoto pravidla u stíhacích jednotek. Barva 8 a pruhu na čb fotkách je odlišná, možná jiný odstín, možná jiná barva.
Trup je rozhodně stříbrný. Respektive odbarvený, skoro určitě by na něm měli být různé zbytky barvy, jak ji smylo ředidlo.
Křídlo nedokážu určit, tady je těch výkladů ještě víc, jisté je, že je shora jednobarevné.
Moje verze je takový kompilát jak se mi to líbilo. Nedělám si nárok na správnost.
Směrovku bych asi měl umejt a svastiky rozmazat ředidlem
Ještě jsou chyby na spodních plochách fokáče žlutá 7. Ale ty jsou dané mapováním povrchu letadla v templatu.
Vůbec jsou ty povrchy zvláštně rozřezané u různých strojů. Třinácka spad má každý bok na skinu jinak dlouhý, fůra letadel má zrcadlově různé části povrchu, často i jakoby průhledem skrz plochu, pětkový albík má nesymetricky zprohýbaný jeden bok motorových krytů, někdy jsou části potahu na templatu vedle sebe, ale na modelu ve hře pak na různých stranách letadla. Je to k blití.
Upravil/a ringlett dne 17-12-2021 23:01
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/18/supermarket-spitfire.jpg[/img] is not a valid Image.
Spitfire Mk.? D-130, 101. Tajeset IAF, Herzliya, Izrael, léto 1948
Skládačka z verzí Mk.V EAF, IX a XI RAF. První Spitfire poskládaný v Izraeli z vraků.
Errata
Gabler jako červená 8
Ale stále na špatném befku, správné ve hře není a pro obrázek jsem zapomněl upravit na správnou kabinu
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/18/red8.jpg[/img] is not a valid Image.
Včera v noci mi bylo připomenuto, že bych měl něco dodělat. Výsledkem je Kaneho farmářka při koupání. No a aby jí nebylo smutno, dostala i dvě kamarádky.
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/19/Kane.jpg[/img] is not a valid Image.
P-38L-1, 44-23852, John Kane, 96th FS, Itálie, březen 1944
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/19/MacKenzie.jpg[/img] is not a valid Image.
P-38J-15-LO,43-28444, Ian B. Mackenzie, 402nd FS,, Florennes, Juxaine, Belgie, zima 1944-1945
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/19/Schlachterle.jpg[/img] is not a valid Image.
P-38L-5-LO, Chester L. Schachterle, 80th FS, Ie Shima, souostroví Ryukyu, srpen 1945
Když si prohlížím kamufláže Naked!!! a teď Naked again! uvědomuji si jak obrovské pokroky jsem za ty měsíce udělal.
Hrůza.
Upravil/a ringlett dne 19-12-2021 14:09
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/24/kozak.jpg[/img] is not a valid Image.
1. Letecký oddíl sboru Kubáňských kozáků, Krym, září 1919
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/24/netopyr.jpg[/img] is not a valid Image.
34. RAO Rudá armáda, léto 1920
[img]https://www.2i.cz/images/2021/12/24/polak.jpg[/img] is not a valid Image.
7. Eskadrila polského letectva, okolí Lvova, říjen 1920
Soukromý Camel K. M. Murraye s kterým se dal do služeb Polského letectva v období bojů proti bolševikům.
William Arthur Shomo se narodil 30. května 1918 v pensylvánském městečku Jeannette. V Pensylvánii prožil své mládí a poté studoval College of Mortuary Research v Cincinnatti stát Ohio. Po studiu se zdokonalil v posmrtných záležitostech ve škole balzamovačů v Pittsburghu a zařídil si pohřební službu. Tuto činnost však opustil a v srpnu 1941 vstupuje do armády, kam byl přijat jako letecký kadet. Absolvoval pilotní výcvik a po jeho ukončení v březnu 1942 je povýšen do hodnosti Second Lieutenant. Shomo se dál zdokonaloval v pilotáži a v říjnu 1943 byl povýšen na First Lieutenanta. Následující měsíc byl převelen k 71. Reconnaissance Group a stal se příslušníkem 82. Reconnaissance Squadron.
Snooks 1
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/08/Snooks1.jpg[/img] is not a valid Image.
P39Q-6 Dodobura, Nová Guinea, březen 1944
V listopadu 1944 byla peruť přesunuta na Papuánský poloostrov na Nové Guinei a v prosinci ji posílila sesterská 110. Reconnaissance Squadron. Obě perutě se zúčastnily vzdušné podpory pozemních jednotek bojujících na tomto ostrově. Perutě byly vyzbrojeny stroji Bell P-39N a P-39Q. V květnu 1944 došlo k přejmenování na 71. Tactical Reconnaissance Group a změnil se i název perutí na 82. a 110. Tactical Reconnaissanance Squadron. Podle postupu pozemních jednotek se přemísťovaly i perutě a v červenci 1944 se 82. TRS nacházela na ostově Biak. Následující měsíc skupina přešla na Curtissy P-40N a v září byl Shomo povýšen do hodnosti Captain.
Snooks 2
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/08/Snooks2.jpg[/img] is not a valid Image.
P39Q-6, Tadji, Nová Guinea,září 1944
Snooks 3 a 4
Vlastně nikdo neví zda šlo o P-39 nebo P-40, takže nejsou.
18. října 1944 se americké jednotky vylodily na filipínském ostrově Leyte, kam je za tři týdny následovala 82. TRS, vyzbrojená letouny North American F-6, průzkumná verze slavné stíhačky P-51 Mustang. Operačním prostorem perutě byl ostrov Luzon.
Snooks 5
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/08/Snooks5_1.jpg[/img] is not a valid Image.
F-6D, Morotai, Moluky, září 1944
V prosinci 1944 Shomo přebírá velení 82. TRS a první vítězství získal 10. ledna 1945. Následující den William usedl do svého stroje a společně s 2nd Lt. Paulem M. Lipscombem startují k průzkumnému letu nad severní část ostrova Luzon. 50 mil před cílem letu si Shomo všiml jednoho bombardéru Mitsubishi G4M Betty v doprovodu jedenácti strojů Kawasaki Ki-61 Tony a jednoho stroje Nakajima Ki-44 Tojo. Svaz vypadal jako doprovod nějaké důležité osoby. I přes to, že nepřítel měl drtivou převahu, dal Shomo povel k útoku. Během prvního útoku se mu podařilo sestřelit tři stíhačky a Lipscomb přidal další. Při druhém útoku William sestřelil jednu stíhačku a bombardér. Jeho wingman poslal k zemi další dvě stíhačky. Když William po druhém útoku stoupal, aby získal vhodnou pozici pro další útok byl napaden japonským stíhačem. Utáhl stoupavou zatáčku, při které se mu podařilo útočníka setřást, a spatřil dvě japonské stíhačky, jež sestřelil. Od jeho povelu k útoku uběhlo 15 minut. Oba Američané pak nafilmovali výsledek své práce. Trvalo jim to téměř tak dlouho jako samotný souboj.
Snooks 5
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/08/Snooks5_2.jpg[/img] is not a valid Image.
F-6D, Mindoro, Filipíny, leden 1945
Za tuto akci je William navrhnut na vyznamenání Congressional Medal of Honor, kterou obdržel v dubnu 1945 a stal se tak posledním držitelem tohoto vyznamenání mezi stíhači USAAF za II. světové války. V dubnu je také povýšen na hodnost Major a následující měsíc předává veleni perutě a vrací se do Států. Na nebi pacifického bojiště strávil přes 808 operačních hodin, za což ještě dále obdržel Distinguished Flying Cross a pětkrát Air Medal.
Snooks 6
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/08/Snooks6.jpg[/img] is not a valid Image.
P51D-20, Lingayen, Filipíny, červen 1945
V květnu 1946 opouští William řady letectva, ale v červnu 1947 se vrací zpět a je převelen k Strategic Air Command. Do hodnosti Lieutenant Colonel je povýšen v únoru 1951. Poslední měsíce služby tráví na Labradoru a v Grónsku a do zálohy odchází v srpnu 1968. Dne 25. června 1990 William podléhá zákeřnému soupeři, plicní chorobě.
Moc pěkné, ringlette. Ještě mapu Pacifiku a pár zer, hienů a hayate k tomu (bettyna by také neškodila) a máme to komplet ; )
No, dobře, hellcat a corsair by se též hodily.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
O tomhle projektu jsem hodně přemýšlel a jako takovou vějičku vyhodil "spirálkový skin" výše. Vím, že Albatros D.V a Oeffag D.III jsou dost odlišné stroje, ale D.V ve hře a D.III série 153 mají velmi podobné výkony a vizuálně se liší hlavně trochu jiným půdorysem VOP a jinou směrovkou. Podle počtu stažení jsem si řekl "Vem to čert!" Výsledkem jsou tyhle tři zkušební kousky. Uvidíme co bude, v úvahu připadají stroje153.01 až 61 (s mírně slabším motorem) a 153.62 až 111 (výkonově identické s tím co je ve hře).
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/26/Fischer.jpg[/img] is not a valid Image.
S tímto Oeffagem D.III (s. č. 153.24) létal od října 1917 u Kampfstaffel Galanesti na rumunské frontě v Bukovině pražský rodák Hans Fischer (údajně 2 sestřely). Černá Davidova hvězda byla osobním označením pilota a nacházela se na všech čtyřech stranách trupu.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/26/Novak.jpg[/img] is not a valid Image.
Na tomto stroji Albatros D.III (Oeffag) létal počátkem roku 1918 u polní letecké setniny 41J rakousko-uherského letectva z letiště Torresella v severovýchodní Itálii Feldpilot Josef Novák (3 sestřely). 8. 3. 1918 na něm prodělal těžký souboj s přesilou nepřátelských stíhačů. Novák dokázal s těžce poškozeným strojem nouzově přistát za rakouskými liniemi. Tento pilot se později stal šéfpilotem továrny Aero.
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/26/Kiss.jpg[/img] is not a valid Image.
Albatros D.III (Oef), jenž sloužil koncem listopadu 1917 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. 27. listopadu 1917 s ním Kiss získal své 13. a 14. potvrzené vítězství.
Při všech těch Albatrosech (mám jich rozdělaných ještě šest) ....
[img]https://www.2i.cz/images/2022/01/31/NovakD109.jpg[/img] is not a valid Image.
Öesterreichische Flugzeugfabrik AG Oeffag D.109E-7
Teilenummer 752.115
Von Flik B1J, Bohmischer Luftgruppen, Prag - Wisocan Airport, Sommer 1940
Das Apparat trägt die Farben von Generalleutnant Josef Novak, als er ihn als Inspekteur der Luftfahrttruppen für Inspektionsflüge verwendete.
Dieses Flugzeug wurde im Herbst 1941 während der Kämpfe um Ravenna zerstört, als es zur Ungarisch Flik H15J gehörte. Sein Pilot hadnagy Mátyás Pirity stieß bei einem Nachtangriff mit einem feindlichen S 79-Bomber zusammen.
Marking je založený na myšlence federálního státu - Spojených států Velkého Rakouska, jako představy Františka Ferdinanda o uspořádání rakousko-uherska na etnickém základě, smrti Františka Josefa I v Sarajevu a vyvázáním z I.Sv. v. odstoupením Balkánských držav Srbsku.
Letoun přestavuje marking letecké armády Čechy, zahrnující oblast Čech, Moravy, Těšínska a Haliče.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.