4.13 info
|
Lanc |
Přidané 22-02-2014 13:33
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 280
Založený: 02.01.11
|
Tak z obrazku si tipnem ze letel 210m, vyska mi to teda nepride. Aj ked raz som sice skocil z garazovej strechy a vyvrtol si clenok, moj damage box je vsak niekde inde ako u Il2 |
|
|
|
310_Pepno |
Přidané 24-02-2014 19:06
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 100
Založený: 30.09.11
|
Dostanou v 4.13 spity Vb/c pridavne nadrze?
|
|
|
|
magot |
Přidané 24-02-2014 19:41
|

Fusioner

Příspěvek: 18191
Založený: 19.06.08
|
Ne. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 24-02-2014 19:44
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
kiš kiš...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 24-02-2014 19:48
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Pepno, ty jsi komik. Spity určitě něco dostanou, ale líbit se ti to nebude  |
|
|
|
310_Pip |
Přidané 24-02-2014 19:49
|

Uživatel

Příspěvek: 1613
Založený: 14.09.09
|
Dostanou je někdy?

Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
|
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 24-02-2014 20:02
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
A budou někdy bez Vokes filtru ? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 24-02-2014 20:38
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Fw 190 D-9 jsou taky bez podvěsů (hlavně tedy samozřejmě nádrží), byť si je snažíme vybrečet už přes 10 let .
U Vokesu by bylo optimální vyřešit jejich simulaci z hlediska aerodynamického odporu + zároveň udělat stejnou vychytávku, jako u Bf 109, tedy na poušti s filtrem a nad Kanálem bez. Nicméně pochybuji, že jsou na to v DT programátorské/grafické síly.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 24-02-2014 22:30
|

Diskutující

Příspěvek: 2142
Založený: 23.10.09
|
1stCL_Fucida napsal:
Fw 190 D-9 jsou taky bez podvěsů (hlavně tedy samozřejmě nádrží), byť si je snažíme vybrečet už přes 10 let  .
U Vokesu by bylo optimální vyřešit jejich simulaci z hlediska aerodynamického odporu + zároveň udělat stejnou vychytávku, jako u Bf 109, tedy na poušti s filtrem a nad Kanálem bez. Nicméně pochybuji, že jsou na to v DT programátorské/grafické síly.
Kéž by byli ... |
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 25-02-2014 10:31
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
Síly určitě jsou. Když byli pro Bf-ka... |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 25-02-2014 18:46
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Frogu, jsi si tím tak jistý, jako bys to pro současný DT chtěl namodelovat ty sám... 
U Befek mluvíme o situaci minimálně dva roky zpátky, spíše ještě více. Ty víš o někom, kdo by tohle v DT chtěl programovat?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
310_JD |
Přidané 26-02-2014 12:44
|

Nováček

Příspěvek: 70
Založený: 03.12.12
|
Když už jste u těch mezků, nedá mi to se nezeptat:
Řešilo se tady už někdy tuhnutí výškovky? Řešily to už někdy DT a předchozí patche do ILa?
Všude je spousta informací o tom, jak ta výškovka tuhla - např.
Elevator: This is an exceptionally good control at low air speeds, being fairly heavy and not over-sensitive. Above 250 mph, however, it becomes too heavy, so that maneuvrability is seriously restricted. When diving at 400 mph a pilot, pulling very hard, cannot put on enough 'g' to black himself out; stick force -'g' probably esceeds 20 lb/g in the dive.
Hlavně mě tady nepranýřujte, jen se ptám . Nejsem co se týče lítání ILa zase takovej veterán, ale mám pocit, že od doby, kdy jsem lítat začal, si o tom jenom povídáme, aniž bych zaznamenal nějakou změnu.
Jak to tedy je? |
|
|
|
saldy |
Přidané 26-02-2014 13:04
|

Diskutující

Příspěvek: 3715
Založený: 29.01.09
|
Za ty léta oprav už jsou befka foky a spity dotažené k dokonalosti, je čas věnovat úsilí dalším stíhačkám. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 26-02-2014 15:50
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
JD, zatuhávání řízení je jedna z ne úplně podrobně zmapovaných oblastí letadel druhé světové. Víme, že třeba Spitfire měl při nízkých rychlostech extrémně nízké síly v řízení, víme, že Bf 109 při vysokých naopak extrémně vysoké (zvláště na výškovce). Víme také, že Spitfire poněkud tuhnul na křidélkách, zatímco Focke-Wulf příliš netuhnul. Jenže jak tyhle nepříliš matematické informace korektně namodelovat? Je to docela věda. Ve Štrumovi je to celé takové orientační, nicméně letadla (většina z nich), která byla známá vysokými silami opravdu ty síly v řízení mají a naopak ty s nízkými silami si udržují slušnou ovladatelnost i na vysokých rychlostech. Pak jsou tam letadla, která jsou úplně blbě, třeba Lavočky vs. Jaky, které by měly vypadat přesně opačně.
Ještě k Bf 109: online piloti Bf 109 se naučili s tuhnutím výškovky žít a v boji aktivně trimují, čímž tuto svou slabinu do značné míry eliminují. Nicméně méně zkušený stíhač na vyšší rychlosti s Bf 109 jen neškodně prolétá. V 1stCL se už nováček učí ten trim aktivně používat už od "Éčka".
Saldy, oni nejsou moc lidi. A ostatně i s informacemi je to slabší. Nicméně zrovna Bf 109 revizí neprošly a potřebovaly by ji jako sůl. Vedle Bf 109 především ještě Lavočkinova a Jakovlevova série. Letadla jako P51 mají ten FM poměrně pozdní a celkem dobrý, ale samozřejmě i Ameriky mají sem tam něco ne úplně dobře. Tedy snad krom P36, P38 a P40, ty se myslím ladily v poslední době výrazněji, ale ruku do ohně za to nedám. Možná ještě P39.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 26-02-2014 15:53
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
BIVOY |
Přidané 26-02-2014 15:50
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 387
Založený: 21.08.08
|
Poptej se u "Kwiatek" tem určitě bude mít opravný patch  |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 26-02-2014 15:50
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
310_JD napsal:
Když už jste u těch mezků, nedá mi to se nezeptat:
Řešilo se tady už někdy tuhnutí výškovky? Řešily to už někdy DT a předchozí patche do ILa?
Všude je spousta informací o tom, jak ta výškovka tuhla - např.
Elevator: This is an exceptionally good control at low air speeds, being fairly heavy and not over-sensitive. Above 250 mph, however, it becomes too heavy, so that maneuvrability is seriously restricted. When diving at 400 mph a pilot, pulling very hard, cannot put on enough 'g' to black himself out; stick force -'g' probably esceeds 20 lb/g in the dive.
Hlavně mě tady nepranýřujte, jen se ptám  . Nejsem co se týče lítání ILa zase takovej veterán, ale mám pocit, že od doby, kdy jsem lítat začal, si o tom jenom povídáme, aniž bych zaznamenal nějakou změnu.
Jak to tedy je?
Však to je v ilovi implementováno. Je to vlastně výhoda befek oproti třeba Tempestům. Je to automatická ochrana proti rozlámání. Čert vem, že to v reále bylo pro piloty limitující. Tady je z toho udělaná výhoda  |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 26-02-2014 15:55
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Ona ta Tempíkova věta vypadá sice možná nesmyslně, ale něco na tom opravdu je - i u nás nováčci na Fw 190 říkají, že je to na Bf 109 jednodušší proto, že se nedá tak snadno rozlámat, jako Focke-Wulf. Z pohledu veterána, který má to éro více v ruce je to samozřejmě absurdní, ale i tak .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
310_Pip |
Přidané 26-02-2014 18:43
|

Uživatel

Příspěvek: 1613
Založený: 14.09.09
|
Kdyby tuhnutí výškovky bylo jako někde okolo patche 4.09, tak by to stačilo (nebo jako tuhne v CLODu) a lajťasy maj to samý, ale to by se muselo chtít...

Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 26-02-2014 19:00
|

Diskutující

Příspěvek: 4196
Založený: 18.01.10
|
... ale oni určitě chcou, vždyť je to klíčovy letadlo, ktery lítalo vpodstatě všude. Prostě tam musí být děsnej problém, jiny vysvětlení to (ne)má. Já se vpodstatě divím, že do toho lezou, dyť to musí byt zatrest letět v něčem co se nedokáže ani rozbit o zem. To (ne)tuhnutí to je jenom taková třešinka na problémovym dortu  |
|
|
|
310_Snakes |
Přidané 26-02-2014 19:12
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 383
Založený: 29.09.10
|
Fuči, jsem si jistý, že i když tvá jediná láska je Fokáč, tak moc dobře víš, že Mezci v ILu jsou co se týče letových vlastností mimo. Trimování befkařů je taky ujetý. Ve skutečnosti totiž přenastavení stabilizátoru nebyla otázka půl vteřiny. Např. přestavení stabilizátoru z jedné krajní polohy do druhé bylo plných 5 a 3/4 otáčky kolem o průměru cca. 30cm (a rozhodně to nebylo stylem jako klička na stahování okýnek u auta). Druhá věc je ta, že to stejně nepomohlo Befku utáhnout zatáčku, pač šlo velmi ochotně do přetažení. Takže i kdybys v rychlosti a díky trimu přitáhnul, tak éro "čumák zvedá, ale (skoro) netočí". V ILu stačí stáhnout plyn, otočit trimem a točíš se jak čamrda. Např. v Clodu je tohle udělané velmi dobře a opravdu tam funguje i to, že pokud máš za zadkem Befko, stačí Spita nebo Hurrika převrátit na záda, nabrat rychlost a přes výškovku brejknout (jak to popisují taktické poučky pro britské piloty).
Další věcí je zakmitání křidélek a tím rozkývání letadla vlivem změny obtékání konců křídla, pokud se vysunou sloty. Ale o zakomponování tohoto do FM se asi nikdo nikdy ani nepokoušel a nevím, jestli to nějak nevyřešili v průběhu vývoje 109.
Zajímavé vzhledem k realitě v ILu je, že G-čková řada prý trpěla na lámání konců křídel při vysokých rychlostech a od podzimu 1942 nejméně do léta 1943 byly oficiálně snížené limity povolených max. rychlostí. Limity byly níž než u Spitů IX ...
Jsem přesvědčen, že nic z toho se už v ILovi nezmění, protože by pro to musela být vůle. DT i modeři dělají úpravy FM ve hře podle vlastního uvážení a zadarmo, takže když nechtějí, nic se nezmění. Zbývá to buď lítat nebo nelítat.
Ale na tohle téma jsem musel zareagovat, protože zlehčování takových nedostatků FM u letadla, které je jedno ze dvou stěžejních stíhacích typů LW přijde zas absurdní mě...
PS: Dlouho se tu neukázal Punik, tak jsem chtěl trochu rozjet diskuzi ... ať mám v práci co číst  |
|
|