311_Rampa napsal:
Tak všichni ví, že opičáci měli za úkol zamknout naše letiště. Tzn. že se nemůžem vymlouvat na to že zamkli nepoužívané letiště. Nic se nedá dělat.
My jsme ji měli označenou jako opuštěnou, tudíž jsme se velice divili co tam děláte... ale co, prostě to tak bylo nastavený aby se to stalo...
Podtě se raději někam opít, vždyť venku je tak krásně
Souhlasím, jdeme chlastat . Mám tu litrovku Jägera, kdo si dá se mnou?
VGR_mha napsal:
Mno podle zveřejněného BLUE brýfingu měli na lodě útočit He111, třeba i dvakrát, vrátili by se nějaké...
Obdobně to bylo i s našimi bombry, jedním útokem obě lodě potopit nemohli...
A oni snad neůtočili ? Z prvního letu chípli 4 z šesti, v druhém letu oba dva zbývající odhodili a přežili. Heinkely se vzhledem k flaku a neůčinosti torpéd a jejich bugům neměli šanci výrazněji prosadit.
V případě že by letěly Ju-88 by se samozřejme situace radikálně měnila.
Mno, proč nebyli k dispozici Ju88 bohužel nemohu sloužit... Flak u letadlovek musel být asi vražedný, to věřím, možná mohlo pomoci, pokud by se společně s bombardéry dolů spustil stíhací doprovod a trochu flak rozptýlil, i když mi můžeš oponovat tím, že doprovod měl plné ruce práce se stíhacím krytím červených... Mustangy takhle pomáhaly červeným bomberům tím, že nalétavali společně...
Vedl jsem doprovod He 111tek a popravdě řečeno něco takového jsme v ILovi snad ještě nezažil, ten pohled z cockpitu 109ky se asi jen tak pomocí textu vylíčit nedá, flak začal pálit strašně rychle, skoro jsem nestihl zareagovat, byl vidět pouze trychtýř zelených a různě barevných střel, který během cca 10 sekund poslal do vody několik He letících pár metrů od nás, já jsem to strhl s mou dvojkou nahoru (trojka spadla do moře) a jen zázrakem jsme oba dva z toho pekla vyvázli bez velkého poškození, vybuchlo nám pár granátů za kabinout, což jsme se docela divil, že jsem nepřišel o směrovku atd. Opravdu Flak příjemný nebyl
Takže asi by se mělo zuede obejvit slovo autora. Předně se omlouvám všem které jsem zklamal..jakkoliv..a gratuluju všem kteří si to užili. ani nevíte jak rád bych tam byl s váma jako návodčí
ohledně několika připomínek/výtek
system smrtí byl a je odkazován v prvním vlákně..je to samostatný soubor ke stažení...pravidla jsme navíc letěli tak často, že menimálně jeden pilot o nich ví. drobné opravy a vyjímky jsem psal před speckou místo porady na TS (jak bývá zvykem).
ohledně kecání do průběhu akce:
jasně že kecám, jelikož jsou moje specky založeny právě na množství úkolů (mnohdy nesplnitelných zcela v rámci specky), dále nějaké novince co se týče práce s letadlem (obvykle netradiční způsob akce skloubený s vhodným příběhem) a samozřejmě případným omezením, které umožní dosáhnout určité situace na nebi (v tomto případě to měl být zuřivý fajt Bf110 x Beaufightery).
Ohledně nasazení He111 je duvod jednoduchý..mají torpeda, která mi připadal ajko mnohem jistější proti letadlovkám(zvláště když stojí) jejich obranu měla mít na starost letka Bf109, která startovala dokonce ze stejného letiště..tj. cover od A do Z. Popravdě Beau červených neměli přidělený cover jiný nežli 4 mustangy a navíc bez možnosti bojovat nad fjordem - zákaz boje.
Ohledně volnosti na mých speckách musím připodotknout, že nejste vázáni ničím..ani časovým harmonogramem, ani přidělenýma letadlama..což modří využili v plné míře. Moje doporučení jsou podle mého odhadu nejlepší možná kalkulace jak dosáhnout cíle v dané operaci. Pokud se rozhodne velitel strany tohoto nedržet je již jen jeho odpovědnost. Primárně jsou hlavní cíle psaných operací.
Ohledně doom3 nezbývá než souhlasit..ano spousta mých úkolů je převzata z nějaké střílečkoidně strategické hry..a proč ne. zpestří to motivaci i samotnou specku. výsadek rengers, nebo navigační závod...daný pilot si to skvěle užije a v případě letadla které mnohdy nemá nic kloudného na práci je tento jejich ukol malým oceněním jejich trpělivosti a nadšení pro věc.
ohledně mých soukromých cílů pro každou specku ty jsou jediné...snaha zapojit všechny stroje do nějakých úkolů a nechat je at se navzájem propletou na cestě k jejich splnění. tím že se nachází najednou v bojovíém prostoru dochází mnohdy ke zvratům, jak plánovaným tak neplánovaným. proto tam je generál strany který musí dokázat vhodné konstelace využít ve svuj prospěch a nevhodné eliminovat. V této specce (na rozdíl od předchozích) modří nejmenovali velitele své strany. Na rozdíl od reds, kteří se zřejmě domluvili lépe. Popravdě nevím jak se kdo domlouval, jediný s kým jsem specku řešil byl Fuči, který mě upozornil ná vážné nedostatky stavby mapy co se týče letadlovek.- ještě jednou díky Fuči. to že jsem poslal rozkazy tobě bylo dáno tím, že nebyl duvod je držet pod poklicí a byly hotové. poslal jsem je myslím i Bumikovi, za červené pak Mha a Rampa..jediní v té době známí velitelé u RED.
to že modří rozhodli vsadit vše na jednu kartu (tj. zničit svaz brit. CV) byl skutečně nejlogičtější způsob jak vyhrát specku...a i když tím nechali svoje lodě bez ochrany není jim co vyčítat..bylo to jejich rozhodnutí zcela v duchu pravidel volnosti této specky. pro reds to znamenalo skutečně klídek nad fjordem, jakož i splnění tajné mise s hadroplánem...mj. gratuluju podrsi...já jsem to letěl 4x a nikdy nedoletěl
ohledně flaku nad CV byly lodě v naprosté většině tj 8 z 10 umrtvený na maximum ROF 100. jediným dalším možným zpusobem by bylo rozházet ten svaz na 4 čtverce plochy aby to měli ještě těžší...ale neviděl jsem duvod jelikož doky ve fjordu byly zaflakovaný mnohem hustěji (ponorky, lodě, flaky, zepelíni apod.) samozřejmě utlumeni rovněž v podobném duchu jelikož jsem se obával mohutných lagů. fjord samotný byl po obvodu chráněn flakama co čtverec, takže to bránící Bf110 měli mít jako navigaci při útoku Beau.
jak psali jiní...pokud se při mém narození objeví vulcher je mojí jedinou šancí vyskočit z mašiny a rychle přivolat stíhače na obranu. jinak tam prostě chcípnu. ohledně zabírání letiště se ještě jednou omlouvám za možná nejasné rozkazy..ale bráním se tak trochu tím, že jsme si to s Fučim jasně vysvětlili před speckou .. bohužel v rámci utajení pro RED jsem to nemohl napsat do tohoto vlákna. ted když to čtu tak musím konstatovat, že skutečně jsou rozkazy jak obsadit a uzavřít letiště nejasné. Příště napravím.
co se týče horké jehly..máš pravdu..v ármci příprav na Kjušů jsem na to ani nešáhl...a pak se to vyrábělo hodně rychle...ale popravdě nebylo by to lepší (možná krom kapacity letišt). naopak úkoly pro hydroplán by mě osobně jako pilota velice nadchly a jsem na tento úkol dost hrdý..páč dostat Dooma 3 do Ila2 se ještě nikdo nepokusil. O tom že tahle specka má k hist.realitě nejblíž jen v názvech letadel jsem psal již loni (a sakra ono už je to skoro rok)..takže mě pls nekamenujte za neznalost počtu šroubků na pístech FW190 nebo watáže náhradní žárovky do zaměřovače ve spitu..nevím to a asi nikdy nebudu..ale hrozně bych rád abyste si polet na specce užili od začátku až do konce a nikdo nebyl bez využití. hrajeme si lidi...je to přece hra ne
Tak moment moment..neznalost watáže náhradní žárovky ve Spitfiru dokážu pochopit, ale neznalost motoru Fw 190? není to proti nějakému božímu přikázání?
Mám v sobě pár piv, a proto se cítím naprosto oprávněn do čehokoliv kecat.
Námět speciálky byl dobrý, prostředí také. Jediná chyba byla v nemožnosti bránit naše lodě "normálními" stíhačkami.
Všechen další postup byl dán situací nad mořem. Tak se už nehádejte a dejte si se mnou pivo
Musím podakovať Lekkovi za skvelú špeciálku i všetkým zúčastneným.
I ked boli okamihy, ked som to považoval za najhoršiu špeciálku čo som letel.
1.let.
Ako za odmenu za neskorý príchod, letím ako Fučidova dvojka. To bol poriadny risk zo strany Fučidu. Ako vždy posledný na štarte, vo vzduchu. A ked som sa konečne dotiahol ku skupine, tak Transfering Misiom.
2.let.
Prvé čo som uvidel po re-fly bol zadok spitfajra. Druhé, dašieho spitfajra čo po mne pálil. Skáčem, lietadlo poškodené po prvom útoku, takže 15 minút pauzy. Prvé pivčo.
3.let
Prvé čo som počul bol motor Merlina, potom rev Hispán. Skáčem, ale ostávam v hre. Fokáč zničený asi po tretom utoku zrážkou o zem, bolo vidieť ako to spitfajrom laguje ako..... Takže dalších 15 minút , plu dalšie pivčo.
4.let
Konečne klud, dorazil som na vzletovú dráhu lenže blížili sa poškodené 110-tky , hlásená zmena výzbroje. Dalších 15minút pauzy a piva i vodky užé net.
5.let
Konečne. Letím. Nato, že to bola spolupráca "na rýchlo", to bolo velmi dobré. Poškodzujem jeden Spit a pekne ich stláčame. Lenže Fučida dostáva Zajcevov AAA zásah a musíme zdrhať. Podarí sa mi poškodiť jeden spit, čo sa dotahoval na Fučidov poškodený fokáč, ale ta známa vec "blbovzdorný spit" sa prejavila v plnej nádhere.
Kedže spitfajrov pribúda a majú výšku, opúštam Fučidu aby som ich zdržal a odlákal Spity. Chvílu sa mi to darí ale musím zdrhať a tahať spity. Spity to spravili velmi dobre a jednému sa podarí ma nachytať v oblakoch a mám poškodenú smerovku. S! Zdrhám domov. Pri norskom pobreží sa trochu nečakane stretávam s velkou skupinou spojencou. Asi Beau a Mustangy takže po anglicku mizím. Pristátie.
Dva poškodené spity, čo u LW snamená bez zostrelu.
Fučida prežil , wingman prežil, takže tu to bolo ok.
Thx a S!
Pochvalu: Lekkovi, za skvelú špeciálku a námet. len niektoré veci asi treba poriadne zdôrazniť a neumožniť meniť alebo ignorovať.
Uznanie: Fučidovi. Aj ked nebol velitelom Blue, musel tolko vecí riešiť , meniť, a to počas boja, že som sám nestíhal registrovať. S!
Ospravedlnenie: Jednému spojeneckému pilotovi, ktorý sa vdaka enigme nabúral na náš kanál, riešiť nejaké veci.Je možné, že Asi som ho niekam poslal. Sorry, ale boli sme v boji. Ešte že Fučida zachoval stoický klud.
Vulchovanie letiska: u mna špeciálky sú od toho aby sme napríklad ukázali to najlepšie čo vieme. Ale vo vzduchu. Radšej 10krát to schytám vo vzduchu ako len raz na letisku , red dám re-fly. Na toto je DF. Uvítal by som nejakú džentlmenskú dohodu o minimalizovaní útokov na letisko.
Upozornenie: NIKDY, Za žiadnych okolností nedopustite aby vám Fučida zdvíhal morálku spevom. NIKDY!!!!!!
Mne sa pacilo, aj ked som letel za rudokozky ja len trosku pripomienku klasicky ako vzdy k planesetu
Ak UFO Spit VIII tak proti poriadnemu UFO Fwecku, napr A6 alebo ATA a BFka by som vymenil za G6
Osobne by som Spity VIII a Bf109G2 do tejto specialky nedaval, resp do ziadnej.
Proti Mustafom, beaufighterom, Seafirom, 110, He111 a Fw190A5 ziadne vyhrady
Hele Tajpane, těch Spitů tam nahoře bylo víc než dva? Pravda, tento polet si až tak moc nepamatuju (většinou ty zážitky bývají silnější ). A za Tebou jsem byl opravdu jenom já.
Adlere, pořád je ten Spit VIII pomalejší než FW A-5.
PART R - PERSONAL REPORT
Na TS jsem přišel ve 20:25. Santy se ke mě hlásil, jako že poletíme spolu, tak sem si na něj nastavil šeptání. Připojení na servr bez problémů. Pak se ale vyskytnul problém s letištěm. Ve chvíli, kdy už sem se chtěl odpojit, mě napadlo elegantní řešení, že si od kluků z FAA přelítnu Seafira. Vzal sem si obul sem ho do bačkory velikosti 45, abych měl dost benzínu a vyzazil směr jih. V 10000ft na mě nad letištěm čakal Santy. Dali sme tam 090 a stoupali. Pak sem zjistil, že nebudeme spolupracovat ve dvojici, ale ve trojici, protože Glad69, myslim, letěl s 310. Zkoušel sem si nastavit šeptání i na Machera, ale ne a ne ho v tom seznamu najít - vzdálil sem se od skupiny. Při druhym pokusu sem ze ztratil úplně, ohlásil sem návrat a otočil k domovu. Podle komunikace na kanálu sem zjistil, že nad cílem probíhá střídání stráží a není tam jedinej con. Du tam, hlásim. Hlásim přílet v 12000 a ptám se, kdo je kdo (2 spity kroužily, třetí u země) - bez odpovědi. Hlásim útok, odhazuju nádrž, du k zemi, vybírám si stojící Ju-88, ale v turbulenci nechci riskovat, že to se mnou o něco praští, takže toho nechávám a stoupám. Vtom mi někdo ťuká na éro a kolem vidim střelbu. Spousta červenejch světlušek, občas (na každý straně jedna) šedivá kouřová. Pohled do zrcátka - krásná štíhlá stíhačka na 6 - brejk. Identifikoval sem ho jako Spita. Protože za sebou táhnu tenkou stuhu dýmu, otáčim domů a stoupám pod mraky, abych případně dal fix. Už to ani nehlásim, protože se se mnou nikdo nebaví. Poškozenej Seafire celou dobu táhne ke straně - opravuju směrovkou. Let ve skluzu způsobil, že sem přeletěl pobřeží cca 20km od letiště. Najednou se Macher ptá, jestli sem eště nad cílem. Říkám, že sem na cestě domů. Santy mezitím pere s Fw-190 nad letištěm. Vyčkávám. Když se Focky spakujou, přistávám. Silnej boční vítr mě stáčí z dráhy. Zastavuju, letadlo děravý, v nádrži 35 gallonů, zásobníky plný. Dávám refly. Nikomu sem se nenapsal - buď už byl mrtvej, nebo přistál. Zdá se mi to celý nějaký divný - odpojuju se, du se opít...
Pánové, koho pošleme do kurzu pro rozpoznávání letadel? Kdo byl pilot, ktrerej viděl u země nízký letadlo, letící rovně, asi i rovnoběžně s betonem a na nic nestřílející? Btw: Kdo je tak špatnej střelc? Nebo, že bych já nepoznal befo. Docela rád bych zjistil viníka. Nechci někomu nadávat, jenom mě to zajímá. Koukněte, prosím na tracky. Bude to cca 30 minut od začátku. Seafire, RY-W...
Moc se mi tu nechtělo psát nějaký report, ale aspoň krátký:
Po narození jsem zjistil, že v tom větru nemá cenu se Spitem někde rolovat na dráhu, že si dělá co chce a tak jsem to napodruhé rozjel přímo. Ještě, že tam byl kousek betonu na rozjezd. Macher to štěstí neměl, takže se narodil někde v konci dráhy a 15 min se to snažil otočit směrem, kde to moh rozjet. Sheddan se nevešel na letiště a tak šel do Seafira. Zbytek Spitů šel tedy útočit na letiště v Herdle sám, kde samozřejmě nikoho nenašli a postupně spadli od flaků atd. (jenom asi Westik to dotáhl zpět) Já dostal v půlce cesty modrou smrt, takže jsem se rodil znova. Když už jsem byl kus od letiště, tak jsem viděl flakovou střelbu z našeho letiště. Moc se mi zpátky nechtělo, ale Westik myslím zrovna startoval a hlásil enemáky. Macher rozhod ať to otočím a že se sám vrací. Westik mezitím už neletěl (vyskočil?) a já nad letištěm napočítal asi 6 kontaktů. Tak jsem se je snažil trochu vyrušovat a jednoho dokonce ošil , ale bez nějakého výsledku. Aspoń jsem jich pár odtáhl od letiště. Když přiletěl Macher tak už se enemáci vytratili. Když jsme znovu vzlétli (už jenom ve třech Macher, Westik a já) se slovy jdeme někde aspoň zdechnout, chtěli jsme se někde podívat nad fjordy. Nad mořem jsme ovšem uviděli flakovou střelbu z lodí, tak jsme se vrátili. Westik to šel prozkoumat a my s Macherem jsme šli zkontrolovat dva vyšší doty z východu. Opravdu jsem nechtěl jít s Tebou Fuči na čelňák a ten brejk byl takový úsporný, protože jsem chtěl zjistit co je zač i ten druhý. Sice to vyšlo jen těsně, ale vyšlo. Macher v té náladě sebeobjetování kašlal na moje varování, že by měl brejkovat a inkasoval, když za jedním letěl. Zatímco jeden FW šel dolů, druhý zůstával nahoře. Macher hlídal toho vysokého a já šel za tím klesajícím. Naštěstí jsem ho neztratil a pak doletěl v klesání. Trochu moc s tím kvedlal , takže jsem střílel bídně (trochu to tam házelo ) a po tom co se objevila hláška, že jsem mu poškodil nějaké ovládání jsem ho nechal. S! Tajpane. Macher s Westikem hlásili ještě další enemy a já při návratu zpět opravdu jednoho potkal. Uhlodával jsem ho už jenom malýma a dvakrát jsem to chtěl vzdát, ale byl neodbytný. Takže to skončilo tím, že spadl do moře sám. S!
Mohla to být dobrá specka, ale u Lekkových akcí jsem byl zvyklý na někoho, kdo tomu velel a případně dělal návodčího. To tady hrozně chybělo. Taky by se mohla konzultovat taktika boje a plánování akcí s autorem. Protože my měli jediný úkol, blokovat letiště v Herdle. Což byla vlastně zbytečná akce, když všichni startovali najednou. Pak by se asi měl změnit náš úkol, ale nebyl nikdo, kdo by to zkoordinoval. Prostě bez velení je to na škodu té akce, zvlášť pokud to má mít nějakou hlavu a patu.
Přesto dík, rád jsem to letěl.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.