1stCL_Fucida napsal:
He he :) V důsledku pro stíhače prakticky beze změn, ale určitě dobře, že to bude započítáno :) Počítá se s významným zhoršením strukturální pevnosti při poškozené mašině? To mi přijde v ILovi v současnosti buď málo viditelné, nebo neviditelné a neméně významné v porovnání s výše uvedeným.
Jen ty různý profily joyů, to se mi extra nelíbí.
na základě toho, že drak se neměnil tak často (vůči např generálce/výměně motoru) by se mi líbilo, že by nejmenovaný čelověk udělal na svém FW v jednom letu 2x nějakých 10G.
Letadlo by v poho vydrželo.
Ale drak by už znal své...
Takže při dalším (následném letu) by ta pevnost už taková nebyla a opakovaných 10G by to už nedalo ... :)
Takže nejen motor by přetěžováním odcházel ale i drak.
a říkám si, že by nebylo od věci tyhle "poškození" nevztahovat nejen na IP (člověka), ale zároveň i na "stojánku" (místo narození). Což by teoreticky mohly být i dvě letadla, ale tím ten daný člověk dělá pakárnu nejen sobě, ale i ostatním. A oni by si to s ním pak vyřídili sami :))
A taky by to naučilo lidi lítat krapet jinak - neradi by sedali do letadla, které před nima někdo jiný "zkurvil", takže by se i sami snažili, aby to nedělali jiným...
ed: jo a ještě
Jen ty různý profily joyů, to se mi extra nelíbí.
Fuči, to že ty nelítáš spousty různých typů letadel neznamená, že jiní to nedělají. A taky nemusí mít joy (joy+plyn), na který se vejde "milion" různých ovladání - pro stíhače nějaké, pro bombery zase jiné...
Takže tyhle profily myslím někteří ocení velmi velmi :)
Upravil/a Hoper dne 05-03-2010 12:08
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Já to chápal tak, že půjde nastavit více profilů co se týče citlivosti os. Pokud by se to týkalo jiných konfigurací tlačítek, pak to přínos určitě je.
Opotřebování draku jeho olétáním smysl nemá. Během jednoho letu to de facto simulovat a poznat nelze a dlouhodobě to naráží na recyklaci letadel. Postiženi by tím tedy byli pouze ti, kteří nejsou sestřelováni, což je trochu nechutné
Jinak v letectví se provádějí jak generálky motorů, tak samozřejmě i generálky draků. Vedle tohoto probíhají po určitém množství odlétaných hodin neustálé kontroly, zda je vše v pořádku. Za každý stroj snad ve všech letectvech zodpovídal tým mechaniků. Pokud by na draku byly patrné známky větší únavy, stroj by odcestoval na generálku, nebo rovnou do pece k recyklaci.
1stCL_Fucida napsal:
Já to chápal tak, že půjde nastavit více profilů co se týče citlivosti os. Pokud by se to týkalo jiných konfigurací tlačítek, pak to přínos určitě je.
Opotřebování draku jeho olétáním smysl nemá. Během jednoho letu to de facto simulovat a poznat nelze a dlouhodobě to naráží na recyklaci letadel. Postiženi by tím tedy byli pouze ti, kteří nejsou sestřelováni, což je trochu nechutné :)
Jinak v letectví se provádějí jak generálky motorů, tak samozřejmě i generálky draků. Vedle tohoto probíhají po určitém množství odlétaných hodin neustálé kontroly, zda je vše v pořádku. Za každý stroj snad ve všech letectvech zodpovídal tým mechaniků. Pokud by na draku byly patrné známky větší únavy, stroj by odcestoval na generálku, nebo rovnou do pece k recyklaci.
sem zkouknul video a dle videa je to primárně dělané právě pro ty G limity...
takže jestli se tím dá měnit i profil na "čudlíky" nevím...
ad "recyklace" draků - teda nevim, u motorů to bylo nějakých 50? hodin (u La5/7 snad 20 :) ), drak, pokud nebylo letadlo sestřeleno, tak lítalo furt (pokud bylo třeba) - relevantní odkazy na "opak" uvítám ;)
a jestli ono to především nebylo tím, že s tím piloti tolik nekroutili a nenamáhali to v rychlém letu (hlídali si budíky), takže tolik problémů s G nebylo...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
V první řqadě Gčka tahaj pilotovi držku jako kráva až usíná. Pilot nějak moc velkých Gček nesnese. Dneska maj bitevní mašiny ala L159 normálně +8G a -4g, protože ani s antiG kaťatama nevydrží pilot +6G víc jak pár vteřin než začne usínat a v záporu ještě míň - navíc mašina je v záporu hodně těžko ovladatelná. A když už pilot zkusí to držet dýl tak usne a většinou se probudí až v rakvi. Těch pár co měli štěstí že to neřízeně během několika vteřin až desítek vteřin přešlo do horizontu nebo do stoupání, pak popisovali, že když se vzbudily tak jim tekla krev z nosu, byly šíleně unavení a tak... Zkuste si sehnat knížku "zkušební pilot", napsal to nějakej těsně předválečnej pilot co se shodou okolností těsně po napsání té knížky zabil právě při dive a G testech stíhaček a střemhlavejch bombardérů. První limitní faktor je pilot kterej vydrží sotva to co mašina a set sakra se tomu vyhejbá - většinou nevědomky, protože bez Gmetru ani neví kolik Gček má a většinou si podle své únavy a reakcí myslí že má víc než skutečně má. Teprve v druhé řadě to ničí drak. Tady by podle mě bylo lepší se v IL2 podívat na korekní reakce pilota v kabině jak reaguje, teprve sekundárně na letadlo. Jenže to je problém simulátorů obecně, prostě obrazovka sice tmavne, ale nás to na židli nebolí, jen nadáváme kurva už tam ten ferda zase spí. To už je za hranicí možností simulace a hry.
Myslím že do tohohle asi nemá moc smysl v IL2 vrtat, je to hodně sporné jak to korekněji namodelovat, co má smysl modelovat a co ne a výsledek nikdy nebude dostatečně uspokojivý.
Gryzlove, někde v těch zprávách co jsem měl půjčené z knihovny a dával jsem ti byly i záznamy z Gmetrů P47 z různých bojových a cvičných letů na konci války. Byly tam záznamy označené jako: vzdušný boj, střemhlavé bombardování, cvičný akrobatický let, hlídkový let a vždy pro několik letadel a nijak extra závratně vysoké hodnoty tam nebyly. Byly tam i tuším v jiné zprávě bombardéry - ale ty nejsou asi moc zajímavé z tohohle hlediska, to bylo zajímavé potom pro vývoj předpisů pro velká dopravní letadla.
Cutoro, tohle prislo na pretres taky a jestli se dobre pamatuju, tak vysledek byl, ze je to vicemene dobre, az na to, ze i po ztrate videni neni problem myslet a letadlo ridit. Narozdil od ila. Tedy alespon zpocatku, pri vetsich pretizenich samozrejme odchazi vedomi za videnim :-). Druha vec je, ze kdyz clovek otoci hlavu dozadu a nalozi treba ctyri gecka, rika si o zraneni krku (a ty pripady se skutecne stavaji). Hodne zalezi na zkusenostech pilota, je treba spravne stridat manevry a rozhlizeni, oboji najednou se delat neda, alespon v modernejsich strojich, co na to maji dost vykonu.
Hoper napsal:
ad "recyklace" draků - teda nevim, u motorů to bylo nějakých 50? hodin (u La5/7 snad 20 ), drak, pokud nebylo letadlo sestřeleno, tak lítalo furt (pokud bylo třeba) - relevantní odkazy na "opak" uvítám
a jestli ono to především nebylo tím, že s tím piloti tolik nekroutili a nenamáhali to v rychlém letu (hlídali si budíky), takže tolik problémů s G nebylo...
Motor jak jde, jak kdy. U draku platilo to samé..základní klíčové prvky jistě byly kontrolovány denodenně. K zhroucení draku následkem manévru, nebo namáhavějšího letového režimu docházelo na západě dosti výjimečně a téměř vždy za tím stál konstrukční problém stroje. V Rusku se to rozpadalo častěji. Letadla, která na tohle nejvíce mohla trpět (stíhačky) většinou odlétala moc krátkou dobu na to, aby se nějaká podobná poškození vzniklá únavou materiálu mohla výrazněji projevit. Pokud na stroji došlo k nějaké deformaci, tak samozřejmě následovala výměna příslušné části (částí), případně celého stroje. Pilot je moc cenný, než aby pokoušel štěstí v polovraku. Snad krom SSSR.
snad krom Britů:
patrně si moc nevážili Australanů - těm dávali svoje olítané Spity Mk. V
a olítané Hurriky dostali i naši v RAF
a podotýkám, že vše to byli prvosledové jednotky :)
a ono LW taky v tomhle moc nezaostávala - na čemže to lítali Slováci a Finové ? (co jim LW milostivě nechala ?)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Nu za sebe, líbí se mi možnost více profilů joye, ale asi to nevyužiju, ačkoliv často měním stroje.
Možnost Změny nastavení joye jako komparaci G opotřebování se mi nelíbí (možná jsem to pochopil blbě).
Ohledně generálky motoru či draku. Fuči, nevim jestli byla británie během bitvi o británii schopná odstavit 6 strojů (odhad možná milný) ze squadry po každym letu.
G limity se mi moc líbí a možnost co říkal hoper, se mi taky moc líbí, ne tolik pro dogfight servery, ale spíš pro války a fullreal servery.
Nicméně o létání s opotřebovanými draky a i poškozenými draky píše hodně autorů! Například většina potíží (předčasných návratů) 313 se právě přisuzuje problémům s "přelétanými a zastaralými stroji". Pokud se nepletu (a já se pletu málokdy ). Celý československý wing se
1) dělil o "svá" letadla s dalšími střídavšími se squadronami
2) 313 létala (s přestávkama) na Vb 2 roky
3) K výměnám strojů docházelo sporadicky a většinou pouze za letouny po "generálce"
Nechci zakládat flejm!
Jo a konečně pro DT: Díky!!!!!
Ačkoliv nevyužiji vše co děláte tak vám i za tyto změny moc děkuji.
313_123 napsal:
fini nové G2
(jen z nich vymontovávali kanon, aby byli rychlejší a obratnější)
Ze které chytré knihy, nebo hlavy je tahle kravina ?
olétávání stroju nejsem schopen představit
a neřikal někdo že 4.10 bude koncem února začátkem března
Ve 4.10 snad žádné olétání nebude, alespoň já jsem se nic takového nikde nedočet.
To jen křeččí kulišárna Je jaro a oni se budí vyhledovělí z letošní dlouhé zimy
Upravil/a XXX_Dazz dne 08-03-2010 09:36
Fuči sorry přehlídnul jsem se, četl jsem nepatrné známky oproti patrným, takže má reakce byla bezpředmětná.
Novotny: Ano jen těch "pár" dní. Jo je byl a bude to jen sim, ale proč ho nepřiblížit více realitě?? Proč se neučit, jak lítat s méně G?
Nicméně pokud se zde mluví o výměnách některých poškozených částí letadla, tak RAF v některých obdobích války a na některých bojištích využívala principu kanibalizace, což dle různých pramenů vedlo opět ke snížení konstrukční tuhosti letadla.
Ale souhlasím s Novotnym, problematika opotřebení stroje a jejich následným používáním ve squadronách asi není ouplně relevantní.
313_123 napsal:
fini nové G2
(jen z nich vymontovávali kanon, aby byli rychlejší a obratnější)
Ze které chytré knihy, nebo hlavy je tahle kravina ?
olétávání stroju nejsem schopen představit
a neřikal někdo že 4.10 bude koncem února začátkem března
Ve 4.10 snad žádné olétání nebude, alespoň já jsem se nic takového nikde nedočet.
To jen křeččí kulišárna Je jaro a oni se budí vyhledovělí z letošní dlouhé zimy
třeba
Eino Antero Luukkanen
Stíhač nad Finskem
jinak než začneš kravinovat (tip SVK přístup) doštuduj
jinak musím uznat že moožná jak piloti tak historici lžou
a ty a nejlepčí enciklopedye WWII letadel IL1946 máte pravdu
a je to kravina
Byl to vynikající stroj ve všech směrech lepší než B-239, ale horší výhled vzad se nelíbil mnoha našim pilotům, proto upřednostňovali B-239. Některé letouny pak byly dodatečně upravovány. Po úpravě se hmotnost prázdného letounu snížila až o 130 kg, ale to bylo vykoupeno absencí velkorážních zbraní. Původně jsme startovali pouze bez kanónové munice, ale u některých letounů byly odstraněny i demontovatelné částí kanónu, kvůli lepšímu vyvážení stroje.
LesniHU napsal:
Cutoro, tohle prislo na pretres taky a jestli se dobre pamatuju, tak vysledek byl, ze je to vicemene dobre, az na to, ze i po ztrate videni neni problem myslet a letadlo ridit. Narozdil od ila. Tedy alespon zpocatku, pri vetsich pretizenich samozrejme odchazi vedomi za videnim :-). Druha vec je, ze kdyz clovek otoci hlavu dozadu a nalozi treba ctyri gecka, rika si o zraneni krku (a ty pripady se skutecne stavaji). Hodne zalezi na zkusenostech pilota, je treba spravne stridat manevry a rozhlizeni, oboji najednou se delat neda, alespon v modernejsich strojich, co na to maji dost vykonu.
No prave. Jenze tohle je prave tezko namodelovatelne.
Ja bych pred Gckama na konstrukci uprednostnil chovani pilota celkove. Celkove velke vysky letu, BnZ taktika s velkymi prevysenimi a extremnimi rychlostmi, opakovane nekolikrat za sebou v jednom letu, to mi prijde ponekud ulet. Teda ne ze by se to nedalo v realu delat a ze by to nedelali, ale myslim ze v tom simulatoru to je dohnane do nesmyslneho extremu.
V nepretlakovane kabine se vyskrabat do 8000m to musel byt vykon i pro pilota. Maska na ksichte, maly tlak, zadychanost, jakykoli manevr vysiluje... a najednou se pri 700km/h stremhlav spustit o 2000-4000m niz a zase to vyrvat nahoru a znova a znova jak to nekteri v simu delaji, to by chciply na vysileni pri druhem utoku. To mi ze strany reality prijde vic ulitle a vadici nez ze masina snese vic Gcek nez v realu.
A druha vec s tim souvisejici, chovani na velkych rychlostech - tady mam maslo na hlave ja, priznavam, jeste jsem se ani nepodival na M korekce.
V souvislosti s tim co jsem psal o unave a pilotovi a tak...
Jedna vec je kvalitni biofyzikalni model chovani pilota (lepsi nazev me nenapadl), druha vec je jak dat uzivateli za klavesnici informaci o postupujici unave pilota aby se to nejevilo tak dvoustavove a prekvapive jako "litam a furt vse OK a najednou nepochopitelne chrapu a nic"?
Mozna ze zvuky pilota nejsou takova blbost. Jak jinak dat tomu ferdovi za klavesnici informaci o tom, ze pilot je unaveny, momentalni zatez je velka, dre jak kun... Od ticha pri pilotovy bez zateze a v dobre forme pres funeni a stenani pri zatezi a unave a tim akusticky informovat o tom ze uz tolik neutahne a tak. Navazat ty zvuky na biofyzikalni model pilota - aktualni stav unavy a zateze. Stejne jako je zvuk motoru navazanej na otacky a v pripade poskozeni jeste na zadirani.
1stCL_Fucida napsal:
Kdybych měl hlasovat, jestli raději únavu pilota, nebo ty změny v Géčkách se zátěží, tak jsem jednoznačně pro Čutorův návrh (jako pro stíhače je to pro mě tohle výrazně zajímavější). Zesilující dech funguje ve střílečkách minimálně od dob Flashpointu, tady by to mohlo fungovat taky. V Fw 190 bychom mohli utahat Lavočky po pár desítkách vteřin A Spitfiry by nás v Befkách na vyšších rychlostech utahali za podobně dlouhou dobu Otázka je, jestli tato budoucnost už nastala u ILa..
No pokud bych to měl brát rozumě, tak jedině obojí. Celé roky se tu všichni předhání co je a není reálné a tohle do toho hezky zapadá. Tak jaképak ustupování jednomu či druhému. Nechat G a dodělal El Fůňo.
JJ doplnit El Fůňo by špatné nebylo, předpokládám, že o G je již rozhodnuto a bude v patchi 4.10.
Přitom předpokládám, že El Fůňo by mělo být tak intezivní, aby i při vypnutém zvuku všem zbrunátněla tvář, naskákaly žíly na hlavě a oči se zatlačily na opačnou stranu
Vsechno jsou to jen tlachy, jen tady tak premejslim nahlas, ciste me nazory...
Podle me samotne funeni by nebylo k nicemu, pokud by nebylo navazano na unavovy model pilota - ten je podle me dulezity. Funeni je jen zpusob jak informovat hrace o aktualni kondici pilota. A aktualni kondice by se nemela urcovat jen podle aktualni zateze, ale podle celkove unavy od zacatku letu. Na DF nema smysl resit historii unavy mezi lety, proste kazde nastoupeni do letadla = 100% fit pilot. V singl/coop kampani by to mozna stalo za uvahu zohlednit, ale nevim nakolik IL dokaze z mis fajlu identifikovat datum ze se jedna treba o druhy let za mene nez 6 hodin (cas identifikovat umi ale den) a na kolik umi IL nastavit tyhle parametry na startu mise? Ostatne tyhle spekulace uz se vedli ohledne simulace stavu motoru v kampani.
Model pilota by mohl (nebo spis mel byt) byt jediny a ten samy pro vsechna letadla stejne kategore. Tim myslim ze jeden model pilota by byl pro otevrene cocpity, druhy treba pro standardni uzavrene cocpity bez pretlakovani a nutnosti specialniho obleku, treti treba pro vyskove stroje s oblekem (pretlakovy oblek umozni vetsi vyskovost pilota, ale zase omezuje pohyb a je nepohodlnejsi = model vetsi zateze pri manevrovani). Rozskatulkovat letadla do skupin pro prirazeni modelu unavy pilota letadlu. Projit vsechna letadla a rozhodit je do 3-4 skupin by snad nemel byt tak strasny problem, sice jich je kolem 200, ale rozhodovani do ktere kategorie to ktere letadlo patri je jednoduche a rychle. Pak by nahle dostaly zcela jiny rozmer a smysl i vyskove stroje, stroje s otevrenym cocpitem a tak...
Dalsi dulezita vec, ktera by se v unavovem faktoru teoreticky mohla vyskytnout a prakticky byla urcite velmi dulezita, jsou celkove sily v rizeni. Jenze to by znamenalo projit VSECHNA stavajici LETADLA a kazdemu dohledat a priradit jeho specificky faktor zatizeni pilota od prumerne hladiny sil v rizeni. Problem by bylo to prave dohledat, sily v rizeni jsou jeste mene dokumentovane a vice subjektivni nez cokoli jineho. Pri cca ?200? letadlech co jsou v IL2 ted je to nadlidsky ukol, takze si myslim ze tohle uz je tuplem nesmysl. Na tohle to chtelo myslet uz v zacatcich vyvoje ILa dokud tam tech letadel nebylo tolik.
Kde mám príspevok?!?!?!?! Veď ak chce niekto do IL2 ťahať biofyzický model, tak prečo by som nemohol mať možnosť ho aj ovplyvňovať posilovaním ala Sims? To je demokracia toto!!!!
Upravil/a 3BAP_Bugs dne 10-03-2010 14:09
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.