November 22 2024 05:14:42
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Le grand cirque plus jamais
XXX_Dazz
Fuči za mě ještě jedna věc.
Z hovorů Hopra jsem vytušil, že je to příliš naskritované, což se mi nelíbilo i na předchozích speciálkách.

Dle mě to chce větší volnost a daleko lepší přípravu před misí.
Mapa, cíle musí být známy daleko dříve ne 20 min. před začátkem mise.

P.S. pro tuto speciálku byla mapa normandie krajně nevhodná Smutný
 
1stCL_Fucida
Při organizaci větší speciálky je možná spousta věcí. U menší musíte počítat s tím, že se něco nemusí povést.

Od úplně neskriptovaných startů máš k dispozici jen dogfight, SM speciálky už jsou taky lehce skriptované. Na klasických speciálkách musíš určitým způsobem dodržovat harmonogram, který do značné míry znají pouze velitelé a ti dávají instrukce podřízeným tak, aby jim to přirozené přišlo. To, že velitelé jsou ochuzeni o část atmosféry je nepříjemný důsledek, ale zatím ještě nikdo nepřišel s konstruktivním návrhem, jak méně skriptovat a více improvizovat.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Pospa
Ja bych měl ještě jeden dotaz. Týká se počasí, nevím jestli je potom problem třeba s lagy, takže mě když tak oprav. Ale zda se mi že toto idilické a stabilní počasí je velmi nepravděpodobné. Myslím si že nějaké mráčky a jiná denní doba by tomu daly daleko větší šťávu. Pravda potom by z těch 7km nebylo pod mraky vidět Cool
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
XXX_Dazz
1stCL_Fucida napsal:
Při organizaci větší speciálky je možná spousta věcí. U menší musíte počítat s tím, že se něco nemusí povést.

Od úplně neskriptovaných startů máš k dispozici jen dogfight, SM speciálky už jsou taky lehce skriptované. Na klasických speciálkách musíš určitým způsobem dodržovat harmonogram, který do značné míry znají pouze velitelé a ti dávají instrukce podřízeným tak, aby jim to přirozené přišlo. To, že velitelé jsou ochuzeni o část atmosféry je nepříjemný důsledek, ale zatím ještě nikdo nepřišel s konstruktivním návrhem, jak méně skriptovat a více improvizovat.


Všechno jde. Vzpomeň na naše tréninky, které jsem organizoval s Jiříčkem. Tam nic naskriptované nebylo a šlo to moc dobře. Když tak se někdy pobavíme na TS nebo ICQ.
 
1stCL_Fucida
Pospa - počasí bylo zvoleno kvůli plánovanému boji na konci. Tam se mohlo setkat najednou cca 40 - 50 letadel na jednom místě. Chtěl jsem co nejvíce omezit HW náročnost. Pokud se stroje tak nesoustředí na jedno místo, tak je možné použít variabilnější počasí.

Dazzi, proberem na ICQ Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hoper
1stCL_BlueL napsal:
mno gryzlove nevim kolik vas ten kurland letelo doopravdy ale meli ste mit 28 stihacek... my 20...

mno je 28 a 28
zkoušels někdy doprovázet bombery a dvě skupiny útočných letadel s těsným doprovodem a horním krytím s pomocí 28 stíhačů ? Proti 20ti stíhačům ?
Asi ne, co ?
Když jsem Plyšákovi při druhém letu navrhnul oblet mapy, aby na nás mohl "ušetřit" doprovod, bylo to docela znát - nad cílem ste pak měli plné ruce práce a my měli klid ...
Bombardování (útočení) se dá "dobře" dělat jen při vzdušné nadvládě. A to ten poměr pak musí být minimálně 3:1 (jen ve stíhačích)
 
1stCL_pbarry
Gryzlove, srovnavat s kurlandem jsi zacal ty, takze pls do jineho vlakna Cool

313_Gryzlov napsal:
Blue, kdyby šlo o taktiku a naše velení mělo všech pět pohromadě, tak naše rozkazy nezní: zničte pozemní cíle tam a tam ... ale všichni stíhači podvěšené nádrže, 100% paliva, stoupat, dokud vám nezamrznou výškoměry a vyčistěte oblast od nepřátelských stíhačů, uzamkněte jim letiště a pak se zabývejte pozemními cíli ... ale rozkaz zněl jasně ... pozemní cíle. Tak mi tady nevykládej, že jsme něco nezvládli takticky.


Proc by melo takticke letectvo stoupat do zamrznuti vyskomeru ? Taky nevim gryzlove jestli je takticke bojovat s podvesenyma bombama... Nebo jit do obraneho kruhu nebo co jsem to videl! 5 tempestu se tocilo a nechalose masakrovat..
 
barryk.webz.cz
1stCL_pbarry
Hoper napsal:
1stCL_BlueL napsal:
mno gryzlove nevim kolik vas ten kurland letelo doopravdy ale meli ste mit 28 stihacek... my 20...

mno je 28 a 28
zkoušels někdy doprovázet bombery a dvě skupiny útočných letadel s těsným doprovodem a horním krytím s pomocí 28 stíhačů ? Proti 20ti stíhačům ?
Asi ne, co ?
Když jsem Plyšákovi při druhém letu navrhnul oblet mapy, aby na nás mohl "ušetřit" doprovod, bylo to docela znát - nad cílem ste pak měli plné ruce práce a my měli klid ...
Bombardování (útočení) se dá "dobře" dělat jen při vzdušné nadvládě. A to ten poměr pak musí být minimálně 3:1 (jen ve stíhačích)


Hopere vy ste meli klid i pri vasem prvnim naletu na Libavu kdyz jste meli close cover a podle vas "malo sil"
 
barryk.webz.cz
1stCL_pbarry
error
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 05-04-2006 10:40
 
barryk.webz.cz
Hoper
1stCL_Fucida napsal:
...
Z mého pohledu neměla celá akce s koncem války nic společného. A není to vinou Hopera nebo našeho (ne)umění pilotáže.


V tomhle se neshodneme. Já jsem přesvědčený, že se jednalo právě o nezvládnutí pilotáže veskrze neznámých strojů (Tempest/Mustang III) a i vlastní taktiky. Když jste na konci dne přiletěli opravdu s výškovou převahou a podařilo se vám nás jinými stroji stáhnout dolů, tak jste byli docela úspěšní. Jenže Tempesty celkovou kooperaci zvládnutou neměly vůbec. Nebyl to tým, ale jen kopa individualit (z mého pohledu). V Me 262 proti tomu seděli piloti, kteří létají spolu, jsou to veteráni s mnohaletými zkušenostmi - a očekával jsem od nich, že řádně zamíchají kartami. Pak jediné, co se Luftwaffe dozví je, že z Tempestu bylo kulový vidět. Jenže to zní zase docela směšně, když to říkáš pilotům, kteří jsou schopni přežít desítky misí v řadě na stroji, jakým je Bf 109 G-6, kde výhled na šestku neexistuje a Tempest oproti tomu je úplná nádhera. Jenže když se Tempesty nekryjí vzájemně, tak je to horší.
...To, že bylo papírově 14 Tempestů a 5 Mustangů "uzamknuto" osmičkou vesměs nováčků v Bf 109 a čtveřicí veteránů na Me 262..(i když tady se myslím angažoval více i Bumíkův Dornier) no, i 3.5.1945 měl Clostermannův dost vysoké ztráty, ne?

O befkách a zamčení nic nevím Pff
Ale je pravda, že první nálet jsem nezvládl. Nejen že jsem nevěděl, kde sme, ale ani jsem nedokázal pružně zareagovat na vzniklou situaci, nařídit první skupině odhoz bomb (cíl byl bez flaku a poměrně slabý), pokud možno se znovu seskupit, nastoupat a navázat na sebe ty švalbiny, aby druhá (úderná) skupina měla klid.
Jenže.
Měli jsme letět na poměrně malý a neznámý cíl. Tudíž max. ve 3-3,5km. Při hledání sme ještě víc sklesali na nějakých 1000-1500m . Za této situace se rozjeté švalbiny těžko zastavují, že.


1stCL_Fucida napsal:
Poučení pro mě jakožto organizátora:
- i 4 Me 262 byly moc silné, když za jejich kniply seděli Blue, Pbarry, Bukin a Mak. Kombinace stroje o třídu překonávajícího spojeneckou techniku a pilotů, kteří jsou na sebe zvyklí a natolik zkušení.. příště to takhle nebude. Buď dostanou Schwalbe k dispozici slabší piloti, nebo jich bude méně.
- pokud chci nechat letět nějaké piloty na strojích, na které nejsou zvyklí a které se diametrálně odlišují od strojů, na které zvyklí jsou, tak je potřeba jim dát více času na přípravu a společné tréninky. Podobné jako když posadím naše specializované Befkaře do Fw 190 a řeknu jim: do toho
- lépe organizovat velení a komunikaci mezi veliteli.

asi tak nějak
 
Hoper
1stCL_pbarry napsal:
Proc by melo takticke letectvo stoupat do zamrznuti vyskomeru ?

Protože neměli vybudovanou převahu ve vzduchu a když nestoupali, byly rozmašírovaní ?

1stCL_pbarry napsal:
Taky nevim gryzlove jestli je takticke bojovat s podvesenyma bombama... Nebo jit do obraneho kruhu nebo co jsem to videl! 5 tempestu se tocilo a nechalose masakrovat..

nevím o jakou skupinu se jedná, dost možná spíš o tu druhou (první měla šest lidí a ti při napadení už byli rozházení)
pokud ale hledali cíl a měli ho bombardovat, asi se nejprve snažili splnit úkol...
holt "daň" za nesmrtelný život - kdyby to bylo v reálu, asi by ty bomby odhodili kamkoliv a mazali pryč
a točit museli, když normálně dozadu vidět není Mrknutí
 
Hoper
1stCL_pbarry napsal:
Hopere vy ste meli klid i pri vasem prvnim naletu na Libavu kdyz jste meli close cover a podle vas "malo sil"

jistě
taktika LW a náš cover zamezili aspoň jednomu masovějšímu náletu na bombery (to ale nebylo ani nad Berlínem, že by tak 5-6 stíhačů najednou zaútočilo na svaz)
jenže při tomhle letu byli naši stíhači v početní nevýhodě vůči vám - byli rozkouskovaní
 
313_Gryzlov
1stCL_pbarry napsal:
Gryzlove, srovnavat s kurlandem jsi zacal ty, takze pls do jineho vlakna Cool

313_Gryzlov napsal:
Blue, kdyby šlo o taktiku a naše velení mělo všech pět pohromadě, tak naše rozkazy nezní: zničte pozemní cíle tam a tam ... ale všichni stíhači podvěšené nádrže, 100% paliva, stoupat, dokud vám nezamrznou výškoměry a vyčistěte oblast od nepřátelských stíhačů, uzamkněte jim letiště a pak se zabývejte pozemními cíli ... ale rozkaz zněl jasně ... pozemní cíle. Tak mi tady nevykládej, že jsme něco nezvládli takticky.


Proc by melo takticke letectvo stoupat do zamrznuti vyskomeru ? Taky nevim gryzlove jestli je takticke bojovat s podvesenyma bombama... Nebo jit do obraneho kruhu nebo co jsem to videl! 5 tempestu se tocilo a nechalose masakrovat..


1. Kde jsem začal srovnávat s Kurlandem jako první?

2. Polož si základní otázku, co znamená TAF a pak si najdi důvod vzniku této skupiny.

Fuči, Tobě odpovím později. Na tak rozsáhlou odpověď nemám v práci čas.
 
313_Gryzlov
Hopere, netrap se myšlenkou, že za masakr Tempestů můžeš Ty. Kdybych byl na Tvém místě, zachoval bych se stejně a dopadlo by to také stejně.

EDIT:
Neměl si na výběr. Nic by si tam nevymyslel. Jedinou možností by bylo tam nacpat nejdřív stíhače, aby ovládli oblast, jako jsme to udělali na Kurlandu. Ale kde by si ty stíhače vzal, když Spity a Mustangy měly své úkoly? Z Tempestů? O této možnosti si neměl ani tušení a o této možnosti jsem se dozvěděl až od Fuči po akci. Myslel jsem, že někoho za to zabiju. Ale ne Tebe Hopere.

Šlo udělat jediné ... vybodnout se na cíle, vzít podvěšené nádrže a stoupat do stratosféry, jako jsme to udělali při posledním letu. A byl by to jediný rozumný způsob boje, při této koncentraci sil. Ale bylo by to mimo plán ...
Upravil/a 313_Gryzlov dne 05-04-2006 12:26
 
Hoper
psal to tady už Fuči - chce to trochu více a předem plánovat a sehrát a slítat skupiny na daných typech letadel

dost lidí si už myslí, že je starýma zkušenýma kozákama a že se plánování zfoukne tak nějak ...
bohužel to není pravda

navíc k tomu plánování je potřeba, dle typu akce, aby organizátor pověděl cosi o povaze cíle a jeho ochraně (příp. aby se ten "druhý" na to zeptal). Pokud je to jen taková "rychlovka", kdy se má jednat především o DF, klidně se může říct, že cíle chráněné flaky nejsou z důvodu zamezení lagů.
Pokud by to bylo SM, je samozřejmé, že cíle si musí jednotka najít a zkouknout sama

pak to dopadne tak, že Tempy sice letí jako dvě skupiny, ale ta první co by čistič flaků a ne čistič LW Úsměv

teď je to palba do vlastních řad, ale zase mne udivilo to, že si pár lidí (Tajpane!! Šklebící se) pletlo vysílání na vlastní podskupinu a celou skupinu Tempů ... A to ještě nabádal ostatní, ať zbytečně nekecají, že má být na (pod)kanále ticho a slyšeli jsme to všichni :hoper:

mno a taky je dobré to, aby si všichni řádně zabezpečili "letový" den (teda noc Šklebící se)
mně se to mluví celkem snadno, ale pokud vím, že se lítat začíná v osm a mají být tři mise, dokážu si lehce spočítat, že to může trvat minimálně do půlnoci a podle toho dát echo, kolika misí se stihnu (bude mi dovoleno) se zúčastnit ...
 
WT_Schmouddle
No ja bych řekl jedno...zajímalo by mě, co by vymysleli ti sehraní veteráni f štyrkovym Tempestu pyčo proti pětkovejm Dorám nebo stodevítkám f plný palbě, woe, né?

*ne že mě bude někdo flamovat za tu kurzívu, kdo čte D-Fense, ví.
Upravil/a WT_Schmouddle dne 05-04-2006 14:56
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
1stCL_pbarry
Hoper napsal:
1stCL_pbarry napsal:
Proc by melo takticke letectvo stoupat do zamrznuti vyskomeru ?

Protože neměli vybudovanou převahu ve vzduchu a když nestoupali, byly rozmašírovaní ?

Jen doplnim ze nas nalet na kurlandu se skladal z utocici trojice s bombama a kryci trojice bez bomb. Co treba neco podoboneho. Trochu kreativity sakra.

Hoper napsal:
nevím o jakou skupinu se jedná, dost možná spíš o tu druhou (první měla šest lidí a ti při napadení už byli rozházení)
pokud ale hledali cíl a měli ho bombardovat, asi se nejprve snažili splnit úkol...
holt "daň" za nesmrtelný život - kdyby to bylo v reálu, asi by ty bomby odhodili kamkoliv a mazali pryč
a točit museli, když normálně dozadu vidět není Mrknutí

U specialky bych prave cekal ze zahodej bomby a budou se starat o vlastni kuzi... Ale jestli uz byli rozhazeni tak tezko neco vymyslet. Opravdu mi to prijde jako takticky spatne zvladnuty. Nevim proc to tak neprijde gryzlovovi

313_Gryzlov napsal:
1. Kde jsem začal srovnávat s Kurlandem jako první?

2. Polož si základní otázku, co znamená TAF a pak si najdi důvod vzniku této skupiny.


1. Ve srovnavani utoku na letiste, ale zapomen na to. to byl jen ftip, jen tady lidem jaksi schazi ten humor.

2. No asi to znamena litat s tempestem v 10ti km...
 
barryk.webz.cz
1stCL_pbarry
poprosil bych horrida a toho druheho ( sorry ale fakt nevim jak se to pise a ty ses tak haklivej kdyz ti to nekdo komoli, ze se te uplne bojim zkomolit), aby se nevyjadrovali kdyz tam nebyli...
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 05-04-2006 15:06
 
barryk.webz.cz
WT_Schmouddle
Jakože autocenzura? Ne-e. Jsem user stejně jako ty, milý pbarry. Čili mám právo sem přispívat stejně jako ty.

Apropos já vůbec nejsem na svůj nick háklivej a správná skripce mé přezdívky je přimo nad mým avatarem. Šklebící se
To když to někdo schválně komolí, to je jiná....

Ale můj příspěvek je myšlený vážně - co bys třeba ty dělal kdybys měl lítat v 9lbs Tempestu proti Dorám 45 a 109K4C3?
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
WT_Horrido
.... ale nic.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,012,972 návštěv