October 20 2025 01:08:27
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS World 2025
magot
Bumík se přeškolil na wizzo jo? Příprava na napalmový Vietnam? Šklebící se
 
1stCL_Fucida
No snažíme se to nějak společně řídit :-). Ale zatím jsme s tím retro radarem totálně slepí, tak to není ideální :-).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
alfik napsal:
Mířit musíš furt ukazatelem na HUDu. Přípusť dávat podle toho ukazatele. Jde to i podle "Éčka".
Jestli myslis tim ukazatelem vektor letu, tak to je chyba a zkuseny LSO to pozna a bude ti to vycitat.
Vektor letu se da pouzit tak trochu na uvodni "usazeni" (namirit do vecka konce uhlove paluby), ale dal musis dle ostatniho - vertikalni pozice, horizontalni pozice, AoA, stale dokola.
 
magot
1stCL_Fucida napsal:
No snažíme se to nějak společně řídit :-). Ale zatím jsme s tím retro radarem totálně slepí, tak to není ideální :-).

Nj, bez doppler filtrů to je hledání jehel v hodně nestabilní kupce sena ..
Občas to jde obejít taktikou přízemního letu a ozařování směrem nahoru, ale to jsou jen vzácné okamžiky než tě někdo rozšroubuje flakem Šklebící se

Jestli někdy heatblur udělá námořní verzi J, tak tam už byl AWG-10 a to už je "relativně" pohoda, jak v tomcatu Úsměv
 
1stCL_Fucida
No je to věda :-) Ale baví nás to. Až Sparrowem sundáme první letadlo, dáme Schnaps :-)
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
alfik
Richi napsal:

Takže mám být níž a pomalejší?
Chápu IFLOLS jako správnou sestupovou dráhu, jako optické ILS. Všude píší o pozici na Glide Slope, ne o úhlu náběhu.

Dívej, (neboli al-fikh Úsměv ):

Ten na palubě (zemi) má dvě věci:
1) Monitor na kterém je v prostředku obdélník. Na něj promítá obraz kamera s takovým úhlem, jako má glieslope, horiz. i vertikálně. Pokud jsi na glideslope, jsi v tom obdélníku. Nahoře = moc nahoře a vice versa. Když jsi někde mimo něj, dá povel těm světlům. Možná že dnes už to dělá nějaká AI nebo co, ale ten maník je za to odpovědný Úsměv
2) Světla na podvozkové noze, podle kterých pozná, jestli máš správné AOA. Podle AOA pozná, jestli máš správnou rychlost, protože čučet na nějaký rychloměr by bylo pomalé. A musel by se dívat jinam než na tebe.
Jsi-li na glideslope a máš-li správné AOA, je jistota že máš i správnou rychlost, tudíž že žuchneš tam kam máš, a že jako první se paluby dotkne hák, zachytí lano, a pak teprve bouchneš do lodi podvozkem - a to na správných místech Úsměv

Ten v letadle toho má víc, ony se ty systémy redundují, protože co kdyby.
Má AOA ukazatel vlevo od HUDu (šipka-kolečko-šipka). Má "éčko" spolu s ukazatelem snosu na HUDu. Má ILS kříž na HUDu. A má na palubce rychloměr a AOAmeter podle kterých se taky dá lítat.
A především má to, co mu ukazuje batman (WWII) a IFLOLS, obojím mu dává najevo nějaký člověk na palubě "jak to vidí on".
Ideální je čučet tak trochu na všecko. Ale ten na palubě má lepší přehled, vidí to jasněji, není v takovém stresu jako pilot, a tudíž řídit se podle něho je nejlepší.*

PS: * Ostatně tak se to má podle órdnunku Úsměv
Upravil/a alfik dne 20-07-2025 10:09
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
alfik
LesniHU napsal:

alfik napsal:
Mířit musíš furt ukazatelem na HUDu. Přípusť dávat podle toho ukazatele. Jde to i podle "Éčka".
Jestli myslis tim ukazatelem vektor letu, tak to je chyba a zkuseny LSO to pozna a bude ti to vycitat.
Vektor letu se da pouzit tak trochu na uvodni "usazeni" (namirit do vecka konce uhlove paluby), ale dal musis dle ostatniho - vertikalni pozice, horizontalni pozice, AoA, stale dokola.

Njn napsal jsem to hrozně zkráceně. Viz předchozí příspěvek Úsměv
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
Richi
Díky za rady, po neděli snad zas budu mít čas a pobouchám s tím.
Nahrál jsem si z toho záznamu video přistání i z pohledu LSO, musím ty různé informace poskládat. Vědět jak to funguje a dělat věci správně jsou dvě věci.
V editoru mám tuhle letadlovku a po přistání si nechávám dotankovat a zase vystřelit, opakovaně dokud mě to baví. Všechno teda CASE 1.
Ale podvozek jsem nerozlámal už několik přistání. Úsměv
 
1stCL_Fucida
Richi napsal:
Ale podvozek jsem nerozlámal už několik přistání. Úsměv


Já připouštím že přitom prvním s Phantomem, cca 15 roků po posledním přistání s Wildcatem na Saratoze, jsem levou nohu ohnul :-) Ale jinak cajk :-) Člověk se toho nesmí bát a musí důvěřovat tomu maníkovi, co u McDonellu počítal pevnost a pružnost :-)
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
Hlavně nepřistávat s plnejma nádržema .. Úsměv
 
AJaromir
No o přistávací hmotnosti jsem nic nenašel. Jediné co, že byste asi neměli mít rychlost klesání větší jak 500 stop za minutu.
Upravil/a AJaromir dne 20-07-2025 22:10
 
LesniHU
Rika se tomu "bringback weight" a je to maximalni hmotnost, se kterou se smi pristat na lodi. Kolik to bylo u F-4 nevim, rychle hledani vydalo 46000lb, ale neni jiste, ze to plati i pro lod nebo jen na letisti.
Mimochodem u F-14 tam byl pozadavek na brinback weight zahrnujici sest(myslim...) AIM-54, protoze odhazovat dva ci ctyri z nich pred kazdym pristanim by se neunosne prodrazovalo. To jsou ty drobne pozadavky, co se nascitaji, tuhle udelat odolnejsi, tuhle zpevnit, tim to bude tezsi a musi se zpevnit neco jineho a tak dal a nakonec se tam musi dat vetsi motory...

Jinak rychlost priblizeni nereste, ta je irelevantni. Jde jen a jen o uhel nabehu, aby byl hak ve spravne pozici vuci kolum. LSO by to mel mit nakoukane (existuji nakresy, v jake vzajemne pozici ma byt ten ci onen kus letadla vuci jinemu letadlu pri pohledu z lodi, kdyz je AoA spravne). Rychlost se meni s hmotnosti a vetrem.
 
AJaromir
To je ten malý "semaforek", o němž jsem psal. Ten svítí na LSO a podle něj LSO pozná jestli máte správný úhel náběhu. A když bliká (stejně jako v kokpitu), tak to znamená, že jste zapomněli spustit hák. Jinak pozor, nesmíte mít zapnutý "field bypass", jinak to nebliká.

https://upload.wi...g_gear.jpg
Upravil/a AJaromir dne 20-07-2025 22:42
 
magot
LesniHU napsal:

Rika se tomu "bringback weight" a je to maximalni hmotnost, se kterou se smi pristat na lodi. Kolik to bylo u F-4 nevim, rychle hledani vydalo 46000lb, ale neni jiste, ze to plati i pro lod nebo jen na letisti.
Mimochodem u F-14 tam byl pozadavek na brinback weight zahrnujici sest(myslim...) AIM-54, protoze odhazovat dva ci ctyri z nich pred kazdym pristanim by se neunosne prodrazovalo. To jsou ty drobne pozadavky, co se nascitaji, tuhle udelat odolnejsi, tuhle zpevnit, tim to bude tezsi a musi se zpevnit neco jineho a tak dal a nakonec se tam musi dat vetsi motory...

Je to tak. Btw s 6 phoenixama se ale prakticky nelétalo.
Byl to jen jakýsi "emergency" koncept pro případ nukleární války, kdy bylo potřeba za každou cenu sestřelit celý svaz Tu-95. (Tu-22 a Tu-160 tomcatu s 6 phoenixamy prostě ulétly)
 
LesniHU
AJaromir napsal:

To je ten malý "semaforek", o němž jsem psal. Ten svítí na LSO a podle něj LSO pozná jestli máte správný úhel náběhu. A když bliká (stejně jako v kokpitu), tak to znamená, že jste zapomněli spustit hák. Jinak pozor, nesmíte mít zapnutý "field bypass", jinak to nebliká.

https://upload.wi...g_gear.jpg
Ne, mluvim o tom, ze u F-18 je zarovnany vrsek kabiny s koncem smerovek, u F-14 je kolo v linii s dolnim konce vstupu vzduchu k motorum, a tak dal.
 
1stCL_Fucida
Pánové, znalci, mám dotaz. Je to nějakej bug, nebo smůla, nebo tak něco, ostatně DCS se věnujeme jen okrajově:

Včera jsem provedl hodně tvrdé přistání s Phantomem na Forrestalu, letadlo TVRDĚ dosedlo. Vypadalo to, že se nechytla lana, ale podvozek vydržel. Dal jsem plný plyn. Motory šly do otáček, pak to udělalo blik a letadlo skokově mířilo čumákem doleva (o 90°, vyloženě skokově, jako kdyby to laglo). Půl vteřiny jsem koukal takhle ale letěl furt v původním směru, pak další blik a koukám už zase dopředu, ovšem přímo do vody a pak už jsme s Bumíkem udělali jen velký žbluňk, na což Bumík reagoval slovy: "What?!" Úsměv

Je pravda, že mi to včera na serveru trošku lagovalo, při tankování nás i s tankerem vybouchla AI F15, která si taky zjevně chtěla taky cucnout kerosin, ale ani náš Phantom pod břichem tankeru ji zjevně neodradil Úsměv Já se ve chvíli výbychu málem posral. Takhle jsem se online neleknul už fakt dlouho Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
to se asi nějak chybně načetla parkovací pozice, tam to bleskově otočí (zarovná) letadlo o 90st.
 
1stCL_Fucida
Jinak už maličko přicházíme na chuť tomu radaru. Je to sice fakt výzva, ale občas, když víme, kde přesně se cíl nachází, ten cíl má čtyři motory a je dostatečně vysoko, tak se stane, že ho najdeme na radaru o chvíli dřív, než očima Úsměv Bumík si hraje s ovládáním výkonu a elevace a začíná to maličko, skutečně maličko fungovat. Jen si tedy neumím moc představit, že bych tohle řešil já jako pilot. V jednomístných strojích téhle doby to muselo být celkem pracné.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Richi
Tak jen pár drobností jestli ještě můžu.
1. Mýlil jsem se ohledně správné výšky kdy je vidět ball. Výška je pořád stejná, to jen IFLOLS - ball je oproti starším příspěvkům vidět ve větší vzdálenosti od lodi. Logicky potom je výška letové hladiny jiná v 1.2 nm a jiná v 0.8 nm.
2. Přistání takové nic moc, chtěl jsem schválně letět trochu výš, ale nechal jsem se moc nakopnout a trvalo než jsem se dostal zase správně dolu, ale ten závěr vidět je myslím jasně. IFLOLS a ILS ukazují opravdu každý něco trochu jiného.
Velocity vector je stále nad ILS, měl bych tedy myslím být dlouhý, ale ball ukazuje jinou rovinu. Když se letadlo blíží k palubě podle IFLOLS tak najednou ball docela rychle padá a buď se musí cca 200-300ft od paluby přidat plyn nebo letět v závěru pořád mírně nad jako já a ono to dopadne nakonec správně. Stejně jsem byl ve finále trochu nízko, u LSO je to hezky vidět.
Já vím, že to víte, to jen mně nešlo do hlavy, když letím celou dobu správně podle IFLOLS, proč to na konci vlastně spadne na 1 lano. Což teda stejně pořád nevím, ale je mi to jedno. Úsměv
Jestli čím blíž, tím jemnější rozdíly a je třeba s tím počítat.


YouTube Video



Upravil/a Richi dne 22-07-2025 03:17
 
magot
Máš špatný úhel náběhu. Zřejmě stále nechápeš k čemu je správné AOA potřeba .. Čumák trochu vejš a bude to dobrý.
Na plyn úplně zapomeň a dej si automatiku. Na IFLOLS radši taky zapomeň, jen tě to mate..

tady ukázka od mistra Paury sice CASE II ale to je šumák
YouTube Video


X
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,312,982 návštěv