F1 (F11,F12) Magotova dvojice
F2 Voykova dvojice
F3 Leova dvojice
F4 Colonelova dvojice
F5 Werner
F6 D3javuova dvojice
F7 Kukulova dvojice
Tak z našeho štábního velitelství
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/CvnFP.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/F4Znx.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/wyn6K.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/jByZL.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/ILVSg.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/bv26A.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/t0Ddu.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/cHk5.png[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/zZaTm.png[/img] is not a valid Image.
A jak jsme to viděli na radaru.
[img]http://www.jpeg.cz/images/2016/04/08/YNZcL.png[/img] is not a valid Image.
A takto jsme to vetsinu casu videli my.
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/34005365/sturmovik/Sn%C3%ADmek%20obrazovky%202016-04-09%20v%C2%A02.25.59.png[/img] is not a valid Image.
Sice jsem byl limitovam unavou a sobotnim programem, nemohl jsem byt az do konce, presto jsem si uzil velkou porci zabavy (vcetne treninku) a ukazalo se, ze 1946 pro vetsi akce porad neni mrtvy.
Diky vsem
Velký dík organizátorům a navigátorům, byl to zážitek s velkou dávkou realizmu. Po 4 hodinách letu jsem už dost cítil únavu a tak to má být. Kdo by to řek že ještě v roce 2016 se takhle dáme do kupy.
Naše dvojice s Colonelem jsme se s cíli míjeli, udolali jsme nakonec jeden zbloudilý štěhovák, bylo to velký štěstí, protože Colonel zahlíd jak si střelec zapálil cigáro. Mapa udělala myslím dobrou službu.
Chlapi toto predčilo všetky moje očakávania a nemyslím si, že v blízkej dobe by sme ešte uskutočnili akcia takehoto rozsahu. A určite na žiadnom inom simulatore toto ani nie je možne uskutočniť, aspoň zatiaľ.
Inak 103 letka bohuzial v sile 1 roja (OREL_Erichos, OREL_Balky, TozziFan, otto) šla rozmlátiť fabriku v Brémach, prileteli sme tam v 15500ft a úspešne sme ju minuli, dalsí nalet sme urobili z juhu, zase mimo, na tretí krát som konečne naletel správne a traja sme naplno trafili objekty tovarne. Na nešťastie Balky v poslednej zatacke na utok zapol level stabilizer este v naklone a wimpy sa odporúčal do ukážkovej plochej vyvrtky, vybral to 4000ft nad zemou so seknutymi klapkami v polohe na pristatie, odhodil do pola a plantal sa pobrezim domov, idealny ciel pre nocnych stihacov, uz vyzeralo ze to aj dá, ale zrazu bol mrtvy :-) asi niekde v sektore BR40.
Este v blizkosti Brem ked sme uz otocili domov sme videli nad sebou biele kondenzacne pruhy, 2 mašiny nas minuli oproti a 1 letela nasim smerom, ešte že žiadny z našich strelcov sa neunahlil a neprezradil nas, boli naozaj blizko, ked sa zrazu pruhy stratili a befka niekam zacali klesat, len sme trpli či na nas alebo inde :-) Nakoniec sme len s malou šarvatkou uz nad morom a 1 poškodenym TozziFanovym wimpym to dotiahli až domov.
Všetci traja sme to dotiahli do Scamptonu a po 5:15 hodinach letu uspesne pristali.
Vdaka vsetkym zucastnemym aj organizatorom, fakt klobuk dole pred vsetkymi ktori pripravili radarove aplikacie aj ktorí ich obsluhovali, dodalo to naozaj akcii neskutocnu atmosferu taku realnu ako sa len dá.
Letu zdar.
Upravil/a erichos dne 09-04-2016 18:46
Hoši velké díky všem za účast, jak k přístupu k tréninku, tak za nasazení přímo během akce. Pro mě to mělo skvělou atmosféru, sedět v přítmí u černého monitoru cca 5 hodin. I když pravda mnohý psychiatr by se mnou nemusel souhlasit
zejména bych chtěl srdečně poděkovat Colonelovi za ty krásné skiny co pro nás udělal, myslím že moc povedly.
Dále pak musím poděkovat Erichovi, který se staral o "natažení elektriky" každého letiště a zároveň nastavení návěstidel. To mi velmi pomohlo vzhledem k tomu šibeničnímu termínu jaký jsme na to měli
Taky musím poděkovat za BLUE stranu ještě Kukulovi, že se nám dařilo každý problém hned vyřešit ke spokojenosti všech.
No a v neposlední řadě musím vyzvednout neobyčejně náročnou práci všech radar-operátorů a leteckých návodčích, kteří tomu dali ten punc nevšednosti.
ještě jednou díky a doufám že se ještě někdy při podobné akci sejdeme.
ps: svůj report z akce doplním později
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
Navodci a radarova obsluha, no vidim ze ste to nemali vobec jednoduche. diki.
Za mna a Magota, mali report:
Hodina na zemi v plnej pohotovosti v strojoch cakanie na Tcku, za nami cakali Voyk a Bivoy. Pivka sa pomali minali (u magota) zrazu dosiel rozkaz do vzduchu. Potom navodci nas vodili kade tade, pobrezie a spat. Potom nas naviedli na jeden eventualny ciel, no ako sme sa snazili tak sme sa snazili viditelnost voci zemi a zapadu bola takmer nulova. Tak veduci - magot navrhol taktiku ja hore (3000m) magot nizsie aby sme lepsie spozorovali nepriatela. Sem tam sme sa sami medzi sbou stracali..ale v podstate sme boli pri sebe.
Navodci nas navadzali na mozneho nepriatela na zapad od Hamburgu, boli sme severo-zapadne od Hamburgu, pri pobrezi, ked Magot zbadal kondenzacky - jeden stroj, ja ako vysii, hned 100/100 stupanie kurzom 180, lez som nastupal do vysky kontaktu okolo 7000 sme boli takmer pri Bremach, zatial som zacal pocitovat pocity co opisoval robo (nervozita, pulz 250) zrazu sa pri konktakte zjavili dalsie konkenzacky. Pri dalsom stupani uz takmer navysku cielov som rozoznal siluety Wellington a Beaufighter. Zatial vobec o mne nevedeli.
V sekunde som sa rozhodol zautocit najprv na sprievodny Bristol, ten dostal davku ale nie smrtelnu, prevratil stroj a stratil sa v tej tme. Potom nasledoval boj s Wellingtonom, ktory sa statocne branil, no na nocnu stihacku mu to nestacilo, Zrutil sa v oblasti Brem. Nasledovalo stretnutie s Magotom a spolocny lov na nepriatla nad Bremami, osvetlovaci a Flak oznacoval oblast (vid Magotove foto), no kontakt sme nemali ziadny. Potom uz nasledoval navrat na zakladnu, a pripisanie aj mojho poskodeneho Bristola, ktory asi nudzovo pristal na uzemi rise.
Priznam sa malokedy sa mi takto dari cez den, takze cez tuto noc som si vycerpal vsetko strelecke a navigatorske a letecke stastie min na rok.
Magot a navodci, dobra praca.
A za specku este raz dakujem vsetkym co prispeli, aj leteli, aj navadzali.
Uholnym kamenom uspechu tejto akcie bol Falkon a jeho praca na radaroch. Na nom to stalo a padalo. A byt boli technicke trable, akcia nepadla. Vsetci povinne za jeden na Falkona!
Povedená akcička .Skoro dvě a půl hodiny nekonečně frustrujícíhon letu černočernou tmou nad černočernou vodou,
otočka nad temnou pevninou.Napadení Velouše předemnou,deset minut horečného hledání cíle a konečně odhoz.
Napadení Velouše za mnou.Úprk temnou Evropou a na závěr nějaký otrapové nad letištěm.
Opravdu pěti hodinová zábava pro pacoše
Hlášení zprodajského důstojníka:
Start asi 22:30, přistání 02:00,3x kontakt s nepřítelem,2 sestřely, 1. poškození.Zbytek paliva 250l.
Začína náš noční navigační let z letiště Oldenburg,radar nás po startu poslal na západ, sever a na potom hurá nad Hamburk.
Tam z technickým příčin musíme spolehat jen na svůj zrak,a jediný letadlo co sem zahlíd byl Bivoye mezek.
Dvě hodiny pryč a stále trpím slepotou ačkoli noční obloha byla fajn.Vracíme se směr severozápad, v dáli zahlídneme střelbu,
plný plyn a stoupáme, jak jinak přifrčeli sme pozdě,a ještě se rozdělily, vlítnul sem do světlometů chvíly kroužil kolem nich jestli nezahlídnu
cíl, zase nic.
Hlásím se radaru, posílá nás k Amsterdamu, maják Soesterberk nechytám, zakufrován ladím domovský a chytám se na pobřeží, hlásím Bivoyovi pozici a
šinu si to podel pobřeží směr Amsterdam.
V půli cesty povel točit na sever, jestě pár změn kurzu a hlásím první kontak.Konečně, už sem skoro 3hodiny v luftě.
Jelikož ang.střelci na něcem jedou a mušku maj odstřelovači dostatečně vzdalen potlačuji a klesám pod velouše, i tak začali kolem lítat včelky, fuj.
Cíl mám nad hlavou, přitahuji, krátká dávka řeže pravé křídlo a velouš mizí ve vývrtce ve tmě.
Hlásím se radaru a už mám nový kurz k cíly.Hlásím kontak, sem upozorněm že v prostoru je ještě jedna 110, ale je to další velouš. Připadán si jak ve filmu
Nebeští jezdci, přede mnou defiluje Wimpy je nádherně vidět na pozadí mraků.Tehhle obrazek mě dokonale vynahradil ty 3 hodiny poletování ve tmě.
Zapoměl se za nim a neklesal, v mírné panice ze střelců střílím kratkou dávku a uhýbám, minul sem a Wimpy jak na povel sklopil čumák a hurá dolů, já se vracím za ním
další dávka ho polechtala po zadní části, sem blízko zase uhýbám a cíl mizí ve tmě, měl kliku.
Stoupám a čekám na daší cíl, kurz mě vede zpátky k pobřeží,dostávám nabídku Beaufightra v 8km, usměvem odpovídám že tam snad ta moje herka ani nevystoupá ale přitahuju, plnej plyn
a tlačím to nahoru.NAštěstí za chvíli změna další cíl u pobřeží v 1km.Točím, potlačuju a rychloměr je za chvilku u 600km/h.Dostávám opravu kurzu a ve výšce asi 600m mám kontakt,opakuju
taktiku pod něj, střílím zásah vpravo,kouří motor sem nad ním padám znova další zásah do parvýho motoru, vyskakuje oheň, odstoupávam vlevo,že počkám jak to dopadne a zapoměl na předního střelce, a už to
sype směrem ke mě. Naštěstí nic duležitýho, jen hromada otvorů v kabině.Wimpy po chvíly vybuchuje, a já s pocitem že štěstí bylo vybráno až dost, unaven žádán kurz na nejblížší letiště.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.